Το μαγικό κλειδί της κίνησης

Τη φετινή σχολική χρονιά τα παιδιά του τμήματος 1 του νηπιαγωγείου μας συμμετέχουν στο πολιτιστικό πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων “Τα μαγικά κλειδιά των παραμυθιών” που σχεδιάσθηκε από τη νηπιαγωγό του τμήματος. Πηγή έμπνευσης για το συγκεκριμένο πρόγραμμα υπήρξε το άρθρο της Νικητάκη Ζωής, Τα παραμύθια και η επίδρασή τους στα 8 είδη νοημοσύνης του παιδιού (μπορείτε να το δείτε εδώ). Βασικός στόχος του προγράμματος  είναι να αναπτύξουν τα παιδιά όλα τα είδη νοημοσύνης, μέσω πολλαπλών ερεθισμάτων από την επαφή τους με τα παραμύθια.

Εκτός από τις αντίστοιχες δραστηριότητες στην τάξη, όπως είχε προγραμματιστεί τα παιδιά στο πλαίσιο της λειτουργίας της δανειστικής βιβλιοθήκης άρχισαν να δανείζονται τα “Μαγικά κλειδιά των παραμυθιών” στο σπίτι τους. Σε συνεργασία με τους γονείς τους, ακολουθώντας την προσέγγιση των «μαγικών κλειδιών των παραμυθιών» (οδηγίες και υλικά που εμπεριέχονται σε αντίστοιχο φάκελο), άρχισαν να μας αποκαλύπτουν τις καταπληκτικές δημιουργίες τους.

Ανοίγουμε λοιπόν το παράθυρο για να δείτε τις εξερευνήσεις μας.

Ξεκινάμε με κάποια από τις εξερευνήσεις του “Μαγικού κλειδιού της κίνησης”, που δανείστηκε ο Μπ, μαζί με  το παραμύθι “Ο Πιγκουίνος που ήθελε να πετάξει” του Rühmann Karl, (εκδόσεις Σύγχρονοι Ορίζοντες). Ο πατέρας του παιδιού περιέγραψε αναλυτικά τα βήματα της δράσης τους, πίσω από τη ζωγραφιά που έφερε το παιδί στο σχολείο.

Μαγικό κλειδί κίνησης_Ο πιγκουίνος που ήθελε να πετάξει

Η περιγραφή του πατέρα: “Επιλέχθηκε ένας από τους προτεινόμενους στόχους “Να αφηγούμαστε μια ιστορία με αλληλουχία κινήσεων”*. Αρχικά αφηγηθήκαμε την ιστορία του πιγκουίνου που ήθελε να πετάξει. Στη συνέχεια δώσαμε βάση και παίξαμε με τον Μπ. σε όλα αυτά τα οποία ήταν καλός ο πιγκουίνος κάνοντας τις κινήσεις του πιγκουίνου. Δηλαδή το πώς γλιστρούσε ο πιγκουίνος στον πάγο…, πώς κολυμπούσε ο πιγκουίνος…, πώς χόρευε ο πιγκουίνος… Και τέλος πώς ο πιγκουίνος με τη βοήθεια της φώκιας, έμαθε να πιστεύει στον εαυτό του…” (Ο μπαμπάς του Μπ.)

Χθες ο Μπ. στο σχολείο μας βοήθησε να αφηγηθούμε την ιστορία με την παραπάνω αλληλουχία κινήσεων και μας άρεσε πολύ!

 *Μαθησιακή περιοχή Χορός – κίνηση, (2ο Μέρος Πιλοτικών Προγραμμάτων Σπουδών Νηπιαγωγείου, 2011:294). Οι στόχοι προτείνονται στο ειδικό φυλλάδιο με οδηγίες που προετοιμάστηκε από τη νηπιαγωγό.