Σχέδιο Δράσης: Δημιουργία και ενδυνάμωση σχέσεων συνεργασίας και υποστήριξης γονέων/κηδεμόνων και εκπαιδευτικών

 

Τίτλος Δράσης:  Δημιουργία και ενδυνάμωση σχέσεων συνεργασίας, υποστήριξης γονέων και εκπαιδευτικών

Στόχος Βελτίωσης: Στόχος του σχεδίου δράσης είναι η προώθηση μιας συνεργατικής σχέσης εκπαιδευτικών και γονέων μέσα σε ένα πλαίσιο αμοιβαιότητας και συμπληρωματικότητας.

Άξονας: Σχέσεις σχολείου – οικογένειας

Στόχοι –Αναγκαιότητα

  • Συνεχής και ενδελεχής πληροφόρηση των γονέων σχετικά με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
  • Επέκταση της μαθησιακής διαδικασίας εκτός σχολικού περιβάλλοντος με προτεινόμενες δραστηριότητες.
  • Οργάνωση συζητήσεων σε θέματα που ενδιαφέρουν τους γονείς με τη συμμετοχή ειδικών επιστημόνων.
  • Εθελοντική συμμετοχή σε δράσεις σχετικές με τη βελτίωση προβληματικών καταστάσεων κτιριακής υποδομής.

 Ενέργειες που υλοποιήθηκαν

  • Οργάνωση ενημερωτικών συναντήσεων, ατομικών και συλλογικών με τους γονείς, για θέματα που σχετίζονται με την ανταλλαγή πληροφοριών για στοιχεία της προσωπικότητας, ιδιαίτερες κλίσεις και δεξιότητες, ανησυχίες και προτιμήσεις των παιδιών. Επιπλέον, καταγράφονται οι προσδοκίες των γονιών και παρουσιάζεται από τους εκπαιδευτικούς ο στόχος και το πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου. Οι συναντήσεις αυτές διατρέχουν όλο το σχολικό έτος και ορίζονται σε τακτικά χρονικά πλαίσια. Οι ενημερωτικές συναντήσεις που αφορούν την εξελικτική πορεία των παιδιών ορίζονται στο τέλος κάθε τριμήνου ενώ η τελευταία ημέρα κάθε μήνα έχει οριστεί ως ημέρα συνεργασίας για ενημέρωση προόδου ή επικοινωνία αν κρίνεται αναγκαίο.
  • Πρόσκληση συνδρομής των γονέων στη ζωή του νηπιαγωγείου ανάλογα με την επαγγελματική τους δραστηριότητα στα πλαίσια των θεματικών υπό εξέταση (Διατροφή & Άθληση: επίσκεψη γονέων επαγγελματιών στην Εστίαση, γονέας με συμμετοχή σε Μαραθώνιους, καθηγήτρια γιόγκα).
  • Με τη συνοδεία και συνδρομή μέρους των γονέων μας, οι γειτονιές των παιδιών γέμισαν από τα κάλαντα των Χριστουγέννων και του Λαζάρου.
  • Συμμετοχή και εμπλοκή των γονέων μας μετά από πρωτοβουλία των ίδιων να παρουσιάσουν δικό τους δρώμενο στη Χριστουγεννιάτικη γιορτή και στην τελική καλοκαιρινή σε παιδιά και εκπαιδευτικούς.

Οι γονείς και οι κηδεμόνες, της σχολικής μονάδας μας έλαβαν μέρος στις παρακάτω δράσεις:

α) στην Δράση κατά του Σχολικού Εκφοβισμού και της Σχολικής Βίας από το Δίκτυο Σχολείων Διαμεσολάβησης που διοργάνωσε το Παν/μιο Ιωαννίνων υπό την αιγίδα του ΥΠΑΙΘΑ.

β) στην τελική γιορτή με παιχνίδια ρομποτικής ως κομμάτι αυτής  όπως και οι μαθητές/τριες μας.

γ) στην ενεργή κινητοποίηση με έγγραφες αναφορές αλλά και δια Ζώσης συναντήσεις με τις  αρμόδιες  υπηρεσίες του Δήμου μας για το θέμα της επισκευής του προαύλιου χώρου.

 Αποτελέσματα Δράσεων

Τα αποτέλεσμα των δράσεων ήταν θετικά. Βελτιώθηκαν οι τομείς του εκπαιδευτικού έργου σύμφωνα με τις προτεραιότητες που είχε θέσει η σχολική μονάδα. Θεωρούμε ότι το σχέδιο Δράσης μας ολοκληρώθηκε επιτυχώς!

Παρατηρήθηκαν οφέλη στους:

α) μαθητές/τριες καθώς ενισχύθηκαν οι κοινωνικές τους δεξιότητες. Βελτιώθηκε ακόμη η αυτοπεποίθηση των παιδιών ενώ αυξήθηκαν οι προσδοκίες αλλά και οι απαιτήσεις τους από την εκπαιδευτική διαδικασία. Ταυτόχρονα, καλλιεργήθηκε η πρωτοβουλία τους για τη μάθηση.

β) στους γονείς, μέσα από την κατανόηση της σπουδαιότητας του ρόλου τους στη μαθησιακή διαδικασία των παιδιών τους. Την ίδια στιγμή, παρατηρήθηκε ότι μέσω των διαδικασιών αυτών, απέκτησαν καλύτερη κατανόηση του ευρύτερου ρόλου του εκπαιδευτικών στη σχολική ζωή των παιδιών. Επιπρόσθετα, διευρύνθηκαν σημαντικά οι γνώσεις τους ως προς τα αναπτυξιακά στάδια των παιδιών και ήρθαν σε επαφή με τεχνικές και καλές πρακτικές αντιμετώπισης διαφόρων καταστάσεων.

γ) στους εκπαιδευτικούς, καθώς ενισχύθηκε το ηθικό τους και καλλιεργήθηκε το αίσθημα της αλληλοϋποστήριξης. Αποκόμισαν σεβασμό και εκτίμηση σε επαγγελματικό επίπεδο.

 Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Οι δυσκολίες που παρουσιάστηκαν σχετίζονται με τον χρόνο που είναι σε θέση να αφιερώνουν οι γονείς σε ζητήματα που αφορούν το σχολείο, παράλληλα με τις υπόλοιπες υποχρεώσεις τους.

 Υλικό που παρήχθη

Κατασκευή φεϊγβολάν για την ημέρα ‘Κατά της σχολικής Βίας και σχολικού εκφοβισμού» 6/3/2024 που διαμοιράστηκε στους γονείς και σε καταστήματα της περιοχής μας .

 Επιμορφώσεις που υλοποιήθηκαν

  • Διοργάνωση επιμορφωτικής συνάντησης με κοινωνικό λειτουργό και εκπαιδευτικό Π.Ε.60 σε θέματα που ενδιαφέρουν τους γονείς(σχολικός εκφοβισμός- οδηγίες /συμβουλές στους γονείς για την εισαγωγή και φοίτηση των παιδιών στην Α΄Τάξη του δημοτικού, επίλυση αποριών).

Γλυκό καλοκαιράκι αγαπημένο…

Αποχαιρετήσαμε την άνοιξη για να καλωσορίσουμε την αγαπημένη εποχή των παιδιών…το ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!

Ασχοληθήκαμε με τα πλάσματα που ζουν στο βύθο, φτιάξαμε καρχαρίες και μέδουσες, αναζητήσαμε λέξεις του καλοκαιριού  και φτιάξαμε το αλφάβητο του καλοκαιριού…

Τέλος, προετοιμάσαμε την αφίσα για την καλοκαιρινή μας γιορτή…!

 

καλοκαιρινήγιορτή 1 καλοκαιρινόαλφαβητάρι 1 μέδουσεςκαρχαρίες 1

 

Παραμύθια για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Στις 2 Απριλίου γιορτάσαμε στο σχολείο την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Γνωρίσαμε τον Ιταλό παραμυθά Τζιάνι Ροντάρι και μάθαμε για
τους τρόπους που έφτιαχνε με τα παιδιά βιβλία. Χρησιμόποιήσαμε δυο από αυτούς και φτιάξαμε τα δικά μας παραμύθια τα οποία εικονογραφήσαμε! Σας τα παρουσιάζουμε λοιπόν με ηχητική αφήγηση.

 

Παραμύθι “Μια χαρούμενη Άνοιξη”

χαρούμενηάνοιξη1 χαρούμενηάνοιξη2 χαρούμενηάνοιξη3

“Ένα ασυνήθιστο παραμύθι”

1 12 13 24 15 16 1

7 18 19 1

 

Πασχαλινές δημιουργίες στο Νηπιαγωγείο

Ο Απρίλιος πέρα από όμορφες ανοιξιάτικες και ηλιόλουστες μέρες ήταν γεμάτος από Πασχαλινές δημιουργίες… Πασχαλινές κάρτες, καλάθια με λαγούς και κότες, πειρματισμοί με το βάψιμο των αυγών, νηστίσιμα κουλουράκια και άλλα πολλά, γέμισαν τις μέρες μας πριν τη γιορτή του Πάσχα!

καρτακαλαθι καρταλαγοςκαρταπασχαλιτσα πασχαλινοστεφανιτσαντακοτοπουλακιλαγοςσακουλα

αυγα1αυγα4αυγα3αυγα2κουλουράκια

Τα Κάλαντα του Λαζάρου

Ένα από τα πιο αγαπημένα πασχαλινά έθιμα που γιορτάσαμε στο σχολείο μας, είναι τα κάλαντα του Λαζάρου. Το Σάββατο του Λαζάρου, δηλαδή το Σάββατο πριν από την Κυριακή των Βαΐων, είθισται τα παιδιά, να γυρίζουν στα σπίτια και να τραγουδούν τα ειδικά κάλαντα (Λαζαρικά) σε διάφορες παραλλαγές, που εξιστορούν την «εκ νεκρών έγερση» του Λαζάρου.

Την τελευταία Παρασκευή πρίν το κλείσιμο του σχολείου για τις διακοπές του Πάσχα, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Νηπιαγωγείου στόλισαν με λουλούδια εποχής το στεφάνι και με τη συνοδεία εκπαιδευτικών και γονέων τραγούδησαν τα κάλαντα στη γειτονιά του σχολείου!

κάλανταλαζάρου IMG 4541

λουλουδια

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Ένα δέντρο άνθισε… και δεν ήταν ένα συνηθισμένο δέντρο! Ήταν ένα δέντρο γεμάτο βιβλία, που κάνουν τη ψυχή μας να ανθίζει όταν τα διαβάζουμε… Τα παιδιά κατέγραψαν γιατί αγαπούν τα βιβλία… Ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου πραγματοποιήθηκε σε διάρκεια μίας εβδομάδας. Τα παιδιά γνώρισαν τον πατέρα του παιδικού παραμυθιού, Χανς Κρίστιαν Άντερσεν και έμαθαν για το σπουδαίο έργο του. Δημιούργησαν το δικό τους παραμύθι με την τεχνική συγγραφής παραμυθιού του Τζάνι Ροντάρυ, έφτιαξαν παραμυθοκολλάζ και παρουσίασαν τα αγαπημένα τους παραμύθια στην ολομέλεια! Ήταν μία σπουδαία εβδομάδα για τους μικρούς αναγνώστες!

παιδικοβιβλιο

Επίσκεψη στο Μουσείου του Αλέκου Φασιανού

IMG 5653 IMG 5655 IMG 5656  IMG 5659 IMG 5660 IMG 5661 IMG 5662 IMG 5663

Τα παιδιά εμπνεύστηκαν από τα έργα του καλλιτέχνη Α. Φασιανού και δημιούργησαν με τη σειρά τους δικούς τους πίνακες με επιρροές και θέματα που εμφανίζονται στα έργα του ζωγράφου…