Προφορική ιστορία-Α τάξη

Στα πλαίσια του τοπικού θεματικού δικτύου: «Ζωντανεύοντας την ιστορία της Θεσσαλονίκης»  με τίτλο«Παιχνίδια ομαδικά, παιχνίδια που κατασκευάζουμε: Ένα ταξίδι από το παρελθόν στο παρόν» η εκπαιδευτικός του Α1 τμήματος κα. Ζυγερίδου έθεσε τους εξής στόχους για τους μαθητές της:

  • Να εξοικειωθούν με την Προφορική Ιστορία  για την προσέγγιση του παρελθόντος της πόλης της Θεσσαλονίκης .
  • Να γνωρίσουν ομαδικά και παραδοσιακά παιχνίδια, τον τόπο προέλευσης και τις κατηγορίες τους
  • Να διατυπώνουν υποθέσεις για τα παιχνίδια του παρελθόντος και να τα συνδέσουν με παιχνίδια του παρόντος που παίζουν και τα ίδια
  • Να έρθουν σε επαφή με ανθρώπους διαφορετικής ηλικίας από τους οποίους θα αντλήσουν πληροφορίες
  • Να γνωρίσουν τεχνικές συνέντευξης και να εργαστούν ομαδικά και συλλογικά
  • Να αναβιώσουν, να παίξουν ομαδικά παιχνίδια και να κατασκευάσουν ξεχασμένα παιχνίδια
Δραστηριότητες
Α στάδιο ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ
1) Είδανε από ψηφιακό υλικό και ιστοσελίδες πώς ήταν η παλιά Θεσσαλονίκη (γειτονιές, δρόμοι, πλατείες) και σύγκριναν με φωτογραφίες του σήμερα
2) Σύγκριναν μέσα από το οπτικό υλικό πού και πώς έπαιζαν τα παιδιά τότε και σήμερα
3) Συζητήσαμε για τα παιχνίδια-δώρα που έπαιρναν τότε και σήμερα
4) Έφερναν ανά δύο παιδιά κάθε εβδομάδα το αγαπημένο τους παιχνίδι και το παρουσίαζαν στην τάξη περιγράφοντάς το.
5) Παρουσίασαν παιχνίδια ομαδικά που τους μετέφεραν οι γονείς τους και τα παίξαμε στην τάξη και στην αυλή
6) Παίξαμε ομαδικά παιχνίδια με το Β1 που εκπονεί το ίδιο πρόγραμμα
7) Κατασκέυασαν κούκλες. Χρησιμοποίησαν κουτάλες για κορμό, ξύλα για άκρα, τις έβαψαν, τις έβαλαν μαλλιά, τις έντυσαν και στόλισαν με αυτές τα ταμπλώ του σχολείου μας.

Κατασκευή κούκλας_Α1

Κατασκευή κούκλας_Α1

Β στάδιο ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΤΕΣ
7)  Αρχικά οι μαθητές δόμησαν ερωτήσεις που τις χώρισαν σε τρεις κατηγορίες και τις έγραψαν στο τετράδιό τους
8) Αποδέχτηκαν την πρόσκλησή μας  δύο πληροφορητές. Η μια ήταν γιαγιά που μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Η δεύτερη πληροφορητής τους έδειξε πώς να κατασκευάσουν μια κούκλα με απλά υλικά που έκανα η ίδια όταν ήταν μικρή.
9) Σε κατοπινό χρόνο είδαν το οπτικό υλικό που παράχθηκε και σύγκριναν τις εμπειρίες των δύο πληροφορητών που προέρχονταν από διαφορετικό χώρο (πόλη και χωριό)  και στη συνέχεια τις σύγκριναν με τις δικές τους.

Μέρος από το οπτικό υλικό βλέπετε στο βίντεο που ακολουθεί. Ευχαριστούμε θερμά την κα. Μαρία Πλέσια που μας έκανε την τιμή να επισκεφτεί το σχολείο μας και να συνομιλήσει με τους μικρούς μαθητές για τα παιδικά της χρόνια!

 

 

Αφήστε μια απάντηση