Απρ 16 2013

ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΔΑΣΟΣ-ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ» – Α’ ΤΑΞΗ

Συντάκτης: κάτω από * ΤΑΞΗ Α',ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΑΣΟΣ

Γράφει η Γλυκερία Βουλάγκα, δασκάλα της Α4 τάξης

 

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ-ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΚΑΙ .. ΓΙΟΥΠΙ  ΕΓΡΑΨΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΟΥ ΒΙΒΛΙΟ!!

Είναι δύσκολο να ορίσουμε τη δημιουργικότητα, γενικά, όμως, μιλώντας θα μπορούσαμε να πούμε ότι αφορά την παραγωγή νέων και πρωτότυπων ιδεών.

«(…) Η δημιουργικότητα είναι το κλειδί του ανθρώπου προς το άγνωστο (…) Είναι η ανακάλυψη, αλλά και η εφεύρεση, η γένεση μιας ιδέας, η οποία δημιουργεί μία νέα πραγματικότητα και ανοίγει νέους δρόμους στο ανθρώπινο πνεύμα (…) (Κωσταρίδου-Ευκλείδη, 1997)»

Η παραδοσιακή άποψη σχετικά με τη δημιουργικότητα πρεσβεύει ότι υπάρχει ένας πολύ μικρός αριθμός «προικισμένων», «ευφυών» ατόμων, τα οποία είναι υπεύθυνα για αυτό που αποκαλούμε «δημιουργική σκέψη». Πρόκειται για τους ανθρώπους που επιδεικνύουν εξαιρετικό ταλέντο σε κάποια δεξιότητα, για τους Αϊνστάιν και τους Μότσαρτ του πλανήτη μας (οι οποίοι διαχωρίζονται από όλους εμάς τους υπόλοιπους). Σύμφωνα με την άποψη αυτή, η δημιουργικότητα δεν είναι κοινή σε όλους τους ανθρώπους και άρα δεν καλλιεργείται.

Στον αντίποδα, έχει υποστηριχθεί ότι το ταλέντο είναι κυρίως αποτέλεσμα εξάσκησης και σκληρής δουλειάς. Όλοι οι άνθρωποι  είναι, λοιπόν, έως ένα βαθμό δημιουργικοί, ενώ οι γνωστικές διεργασίες που ακολουθούνται κατά την παραγωγή ιδεών, ικανών να κερδίσουν ένα βραβείο Νόμπελ, δεν είναι ιδιαίτερα διαφορετικές από εκείνες που ακολουθούνται κατά την παραγωγή ενός αστείου.

Στο πλαίσιο λοιπόν του περιβαλλοντικού προγράμματος,στην ενότητα <Δάσος και Λογοτεχνία-Δημιουργικότητα και Φαντασία>, και με την άποψη ότι τα παιδιά μπορούν να γίνουν ακόμη πιο δημιουργικά μέσα από τη μεθοδευμένη εξάσκηση ,οι μαθητές της Α2,Α3,Α4 και Α5 τάξης ,δημιούργησαν το δικό τους βιβλίο.Βασικός θεματικός άξονας γύρω από τον οποίο εμψυχώθηκαν και καθοδηγήθηκαν τα παιδιά ήταν οι περιπέτειες ζώων στο δάσος! Προηγήθηκε φυσικά ανάγνωση παραμυθιών σχετικών με το θέμα του Προγράμματος και μια σειρά δραστηριοτήτων φιλαναγνωσίας.

Συνεργάστηκαν οι εκπαιδευτικοί:
Γλυκερία Βουλάγκα, δασκάλα της Α4 τάξης
Κομισοπούλου Ρένα, δασκάλα της Α5 τάξης
Γκουτζιαντάμη Βίκυ, δασκάλα της Α2 τάξης
Μπάκαβου Βάια, δασκάλα της Α3 τάξης
Καρακούλα Γεωργία, πληροφορικής (ψηφιοποίηση υλικού)


Μία απάντηση μέχρι τώρα




Μια Απάντηση προς “ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΔΑΣΟΣ-ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ» – Α’ ΤΑΞΗ”

  1.   Mariaστο 22 Απρ 2013 στις 21:04

    Μπράβο,μπράβο στις δασκάλες μας.Αλλη μια ωραία δουλειά με μεράκι.Σιγουρα οι μαθητές σας όταν μεγαλώσουν θα είναι περήφανοι για τις δασκάλες τους. Συνχαρητηρια.

RSS Σχόλιων

Σχολιάστε