ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ – ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ ΚΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ – ΤΑΞΗ Γ3

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Γεωργία Καρακούλα, Πληροφορικής ΠΕ19

“ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΥΜΕ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ;”

Με την τάξη Γ3 υλοποίησαμε ένα project μεσαίας διάρκειας (6 διδακτικών ώρων) με τίτλο “Ζωγραφίζουμε ένα παραμύθι;”

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ

Τα παιδιά διάλεξαν ανάμεσα σε 6 υποψήφια παραμύθια αυτό που ήθελαν να ζωγραφίσουν. Χωρίστηκαν σε ομάδες ανάλογα με το παραμύθι που επέλεξαν και ξεκίνησαν δουλειά!  Οι ομάδες εργασίας πήραν τα όνοματα των αντίστοιχων παραμυθιών. Ετσι λοιπόν είχαμε την ομάδα των Πιγκουίνων , των Γαιδάρων και των Παπιών!

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ

Κάθε ομάδα εργασίας οργάνωσε την πορεία των εργασίων της: τα παιδιά κάθε ομάδας αποφάσισαν πόσες σελίδες θα ζωγραφίσουν, πως θα τις ζωγραφίσουν, τι θα ζωγραφίσει ο καθένας, που θα χρησιμοποιήσουν διαλόγους και που απλό κείμενο. Στη συνέχεια κάθε ομάδα ή υποομάδα ζωγράφισε τις σκηνές του παραμυθιού στο πρόγραμμα ζωγραφικής Tux Paint, προσαρμόζοντας ανάλογα τους διαλόγους και το κείμενο.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

Μόλις τελείωσαν οι ομάδες , ενώθηκαν οι σκηνές από κάθε παραμύθι σε μια παρουσίαση. Και τότε έπεσε η τρομερή ιδέα από το μαθητή Στέλιο Σταυρόπουλο: “Γιατί να μην ηχογραφήσουμε το παραμύθι;” . Η ιδέα άρεσε σε όλους και πιάσαμε το μικρόφωνο!

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τα ηχογραφημένα παραμύθια παρουσιάστηκαν στην τάξη! Το αποτέλεσμα μας δικαίωσε όλους! Πέρα από τις αρχικές μου προσδοκίες, τα παιδιά ξεπέρασαν τον εαυτό τους ! Ήταν η πρώτη φορά που δούλεψαν σε ομάδες και που αποφάσιζαν μόνοι τους πως θα εργαστούν για να ολοκληρώσουν το θέμα που ανέλαβαν. Ανέπτυξαν πρωτοβουλίες, έγιναν εφευρετικοί, σχεδίασαν και υλοποίησαν την εργασία τους με συνέπεια και υπευθυνότητα. Σίγουρα υπήρχαν και προβλήματα, που αφορούσαν κυρίως τη συνεργασία τους μέσα στην ομάδα. Οι δυσκολίες εντοπίστηκαν και έγιναν αντικείμενο συζήτησης και αξιολόγησης. Τα παιδιά κατέληξαν σε συμπεράσματα, έκαναν την αυτοκριτική τους και όλοι υποσχεθήκαμε ότι μπορούμε να βελτιώσουμε πολλά πράγματα. Είμαι βέβαιη ότι η επόμενη φορά θα είναι ακόμα καλύτερη!

Συγχαρητήρια σε όλες τις ομάδες εργασίας ! Μπράβο παιδιά!