ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ: Η ΕΚΤΗ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΔΡΑΣΗ…

Σε  μια προσπάθεια ελαχιστοποίησης των περιστατικών σχολικής βίας αλλά και  των ατυχημάτων στον χώρο του σχολικού προαυλίου αποφασίστηκε από τον σύλλογο διδασκόντων του σχολείου  η εμπλοκή και ευαισθητοποίηση των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης.

Οι παραπάνω μαθητές κατόπιν επιμόρφωσης και προσδιορισμού των αρμοδιοτήτων τους από τις δασκάλες της Έκτης τάξης (Κόρμπη Ιωάννα και Μπαλανίκα Αφροδίτη) θα αναλάβουν  να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές των μικρότερων τάξεων σε ζητήματα όπως:

  • Καθαριότητα προαυλίου
  • Τήρηση κανόνων υγιεινής  στις τουαλέτες του σχολείου
  • Ορθολογική  χρήση του νερού-αποφυγή  αλόγιστης  χρήσης του
  • Σεβασμός  στους κανόνες του διαλείμματος
  • Επίλυση διαφορών με διαλογικό και ειρηνικό τρόπο
  • Παρότρυνση  για συμμετοχή σε ομαδικά παιχνίδια
  • Ένταξη «μοναχικών»  παιδιών στην ομάδα της τάξης–σεβασμός της διαφορετικότητας

Καθημερινά και για τα δύο πρώτα  διαλείμματα έξι  μαθητές της έκτης τάξης φορώντας  αναγνωριστικά γιλέκα θα  αναλάβουν  να ενημερώνουν ήρεμα και ευγενικά τους συμμαθητές τους για τα  παραπάνω θέματα.

Θα επιδιωχθεί  η  κατασκευή  προειδοποιητικών πινακίδων  για την εποπτική υποστήριξη της δράσης.

Παράλληλα οι εκπαιδευτικοί των υπόλοιπων τάξεων θα μεριμνήσουν για την ενημέρωση των μαθητών τους σχετικά με τη δράση, τους στόχους και τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα. Αναγκαίο κρίνεται να διασαφηνιστεί σε αυτούς  ο συμβουλευτικός ρόλος των μαθητών της Έκτης και ότι η αποκλειστική ευθύνη της εφημερίας βαρύνει τους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς.

Ως έναρξη του  προγράμματος ορίζεται η 16η Οκτωβρίου του σχολικού έτους 2014-2015.

Η εφαρμογή του σχεδίου δράσης θα αξιολογείται  διαμορφωτικά  καθ΄ όλη  τη διάρκεια της σχολικής  χρονιάς.

Τα τελικά αποτελέσματα του εγχειρήματος θα αξιολογηθούν στο τέλος του έτους με τη σύνταξη,  διανομή και αποδελτίωση σχετικού ερωτηματολογίου.  Θα συζητηθούν στην ολομέλεια του συλλόγου διδασκόντων, όπου θα εξεταστεί  τόσο η αποτελεσματικότητα  όσο  και η  αναγκαιότητα  επαναπροσδιορισμού  των στόχων και των πρακτικών.