“Από το Δέντρο που έδινε στο Δάσος που δίνει!”

Ένα καινοτόμο διασχολικό, συνεργατικό πρόγραμμα

Με αφορμή το βιβλίο «Το δέντρο που έδινε»του Shel Silverstein 5 νηπιαγωγεία υιοθετούν  από ένα δέντρο και ακολουθώντας το δρόμο της συνεργασίας απλώνουν τα κλαδιά τους έχοντας στόχο τις δεξιότητες ζωής & νου με εργαλεία τη ανακάλυψη, την αλληλεπίδραση και τη δημιουργία,

Το 2ο & 3ο τμήμα του Νηπιαγωγείου μας υιοθετούν τη Ροδιά. Τα νήπια φυτεύουν δυο δενδρύλια ροδιάς στο νηπιαγωγείο


ΡΟΔΙΕΣ
Η ΡΟΔΙΑ

Γνωριμία με το δέντρο της καλοτυχίας, τη Ροδιά

  • Δημιουργία τρισδιάστατου δέντρου-ροδιά με φυσικά & ανακυκλώσιμα υλικάΡΟΔΙΑ γωνιά
  • Εμπλοκή γονέων στη δράση με δημιουργία συνταγών με συστατικό το ρόδι. Δημιουργία ηλεκτρονικού βιβλίου με το ψηφιακό εργαλείο creator book

  •  https://read.bookcreator.com/qJW3mJtqpSV70gvxJaHaOpFf4HK2/1kkYigslQ5yjkrgtEhyTkg

    με τις συνταγές των γονέων. Οι συνταγές των γονέων παρουσιάστηκαν στον μπουφέ που ακολούθησε τη χριστουγεννιάτικη γιορτή του τμήματος του νηπιαγωγείου, όπου γονείς και παιδιά απόλαυσαν τις γευστικές δημιουργίες.

  • 20231218 172345
    • Ευχές για τη νέα χρονιά από τα νήπια πάνω σε χάρτινα ρόδια που τοποθετήθηκαν στο τρισδιάστατο δέντρου-ροδιά που διακοσμεί την είσοδο του σχολείου μας
    • Ανάλυση στίχου του Γ. Σεφέρη: « Το ρόδι που έσπασε ήταν γεμάτο αστέρια» Ομαδική εργασία με επιθυμίες  των παιδιών για το περιεχόμενο του δικού τους ροδιού. Μελοποίηση του στίχου.
    • Δραματοποίηση του μύθου: «H Περσεφόνη και το ρόδι».
    • Δημιουργία του ροδιού με την τεχνική του πουαντιγισμού, απάντηση στο σχετικό αίνιγμα.
    • Τραγούδι: «Η ροδιά»
    • Συνεργατική δράση : ανταλλαγή βιβλίων με θέμα τα δέντ
    • Ψηφιακό παραγόμενο παραμύθι story jumper «Τύχη μπορούν να έχουν όλοι»
    • https://www.storyjumper.com/book/read/170211401/65eace195d3d1
      • Δημιουργία padlet

      https://padlet.com/mail5700/padlet-ikhybotbi76h3c5g

      • Διασχολική δράση συγγραφή συνεργατικού παραμυθιού «ο παπαγάλος … και τα δέντρα που έδιναν». Εικονογράφηση. Συμμετοχή σε διαγωνισμό δημιουργίας παραμυθιού
      • 20240328 142901
      • Αφήγηση του μέρους της ιστορίας που έγραψαν τα νήπια του 2ου & 3ου τμήματος με τη βοήθεια των νηπιαγωγών τους. Οι ήρωες της ιστορίας είναι κατασκευές που δημιούργησαν οι μαθητές/-τριες με τους γονείς τους.
      • https://drive.google.com/file/d/1XEdEIie36_e55oTJ2J3fAKmAJNJMt_uF/view?usp=sharing
        • Παρουσίαση και συμμετοχή σε συνεργατικά εργαστήρια στο ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ

20240612 101907 20240612 101955 20240612 143454 20240612 155305

Κατηγορίες: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, Συνεργατικές Δράσεις | Γράψτε σχόλιο

Κυκλοφορώ με Ασφάλεια

Η Επιστημονική ομάδα σχεδιασμού και υλοποίησης εκπαιδευτικών, αθλητικών και ψυχαγωγικών προγραμμάτων “Μικροί Ήρωες” που δραστηριοποιείται σε μια σειρά βιωματικών ερεθισμάτων για τα παιδιά των νηπιαγωγείων επισκέπτεται το σχολείο μας. Με το πρόγραμμα “Κυκλοφορώ με ασφάλεια” ευαισθητοποιούμε τους μικρούς μαθητές στα θέματα οδικής παιδείας.

κυκλοφορω

Κατηγορίες: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ, ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ | Γράψτε σχόλιο

«Οικοδομώντας» την Συνεργατική Μάθηση στην Τάξη…

«Οικοδομώντας» την Συνεργατική Μάθηση στην Τάξη…

μια συστημική προσέγγιση της παιδαγωγικής
αξιοποίησης του χώρου, της συνεργατικής μάθησης και της τεκμηρίωσης μέσω της
συμμετοχής των γονέων, ως παράγοντας αναβάθμισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο
νηπιαγωγείο
SAPDe- Systemic Approach for Professional Development throug

τεκμηρ

Κατηγορίες: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ, Συνεργατικές Δράσεις | Γράψτε σχόλιο

Συμμετοχή του 97ου Ν/Γ Θεσ/νίκης στο Bravo Schools

18 σχολεία συνεργαστήκαμε για μια ολόκληρη χρόνια… Ζητούμε την ψήφο σας για τις δράσεις των παιδιών μας στον παρακάτω σύνδεσμο…..
https://bravo-schools.inactionforabetterworld.com/voting-by-school/1o-nhpiagwgeio-kalamarias.1478.html
εικόνα Viber 2024 05 16 18 58 13 413

Κατηγορίες: ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ, Συνεργατικές Δράσεις | Γράψτε σχόλιο

Φεστιβάλ Ανακύκλωσης

festival recycling skg 1Συμμετέχουμε στην πιο “πράσινη γιορτή” της πόλης μας με κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά που δημιούργησαν οι γονείς με τα παιδιά τους!

ΔΕΘ

Επίσκεψη του νηπιαγωγείου μας!

Κατηγορίες: ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ, Συνεργατικές Δράσεις | Γράψτε σχόλιο

«Προώθηση της ευημερίας των παιδαγωγών μέσω της ενίσχυσης της θετικής συμπεριφοράς στην Αγωγή Πρώιμης Παιδικής Ηλικίας» (ProW).

Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς εφαρμόζεται  στο σχολείο μας ένα πρόγραμμα που ονομάζεται :

 «Προώθηση της ευημερίας των παιδαγωγών μέσω της ενίσχυσης της θετικής συμπεριφοράς στην Αγωγή Πρώιμης Παιδικής Ηλικίας» (ProW).

Η διδασκαλία επιθυμητής συμπεριφοράς βοηθά τα παιδιά να ξέρουν πώς να συμπεριφέρονται, αποτρέπει προβλήματα συμπεριφοράς , προέρχεται από αποφάσεις που έχουν πάρει όλοι μαζί στην τάξη, δημιουργεί αυτορρύθμιση και αυτοπειθαρχία.

Η διδασκαλία και η ενίσχυση της θετικής συμπεριφοράς στηρίζεται σε συμπεριφοριστικές μεθόδους μάθησης με τη χρήση οπτικοποιημένου υλικού- κανόνων, συχνές και τακτικές υπενθυμίσεις και ενίσχυση της θετικής συμπεριφοράς  με τη χρήση ανταμοιβών.

Οι έρευνες  έχουν δείξει ότι η θέσπιση κανόνων σε ολόκληρο το σχολείο με κοινή εφαρμογή  έχει τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στη βελτίωση της συμπεριφοράς των μαθητών και  του σχολικού κλίματος  με αποτέλεσμα τα καλύτερα  ακαδημαϊκά αποτελέσματα και την βελτίωση στις σχέσεις των μαθητών και των εκπαιδευτικών .

Αρχικά ετοιμάσαμε το όραμα του σχολείου μας :20240416 142904

Οι αξίες που προσεγγίσαμε  και οι  κοινωνικές δεξιότητες που σχετίζονται με την κάθε αξία , για την φετινή χρονιά  είναι:

Χρονοδιάγραμμα: Δεκέμβριος – Ιανουάριος

 Η Αξία της Συνεργασία 

Κοινωνικές δεξιότητες: Μοιράζομαι , Βοηθάω και ζητάω βοήθεια

Χρονοδιάγραμμα: Φεβρουάριος – Μάρτιος

Η Αξία του Σεβασμός

Κοινωνικές δεξιότητες: Είμαι ενεργός ακροατής, μιλάω ευγενικά

Χρονοδιάγραμμα: Απρίλιος – Μάιος

Η Αξία της  Aσφάλεια: 

Κοινωνικές δεξιότητες:  Κινούμαι προσεκτικά, υγιεινή.

 

  • Σχέδιο δράσης στα πλαίσια της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας
  • Άξονας: Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών
  • Καλλιέργεια κλίματος σεβασμού και εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών.
  • Τίτλος :  Μοντέλο Ευζωίας για δασκάλους και παιδιά προσχολικής ηλικίας

Πρότυπο εισήγησης ProW.pptx

Κατηγορίες: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, Συνεργατικές Δράσεις | Γράψτε σχόλιο

“Ένας λουλουδιασμένος κήπος”

Είναι Άνοιξη, ομορφαίνουμε το σχολείο μας φυτεύοντας λουλούδια!20240412 185038

Κατηγορίες: Συνεργατικές Δράσεις | Γράψτε σχόλιο

Μαθαίνουμε να είμαστε ασφαλείς!

Ένας πυροσβέστης στο νηπιαγωγείο μας

ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΗΣ

Κατηγορίες: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ | Γράψτε σχόλιο

Κουκλοθέατρο

Μια παράσταση στο νηπιαγωγείο μας από το κουκλοθέατρο της Χ. Μπήτιου

ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ

“Το πάρτυ στο δάσος και ο κυρ – λύκος”

Κατηγορίες: ΘΕΑΤΡΟ, Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

«Παίζοντας σε Παραδοσιακά Μονοπάτια»

Οι μαθητές του νηπιαγωγείου μας συμμετέχουν στο πρόγραμμα «Παίζοντας σε Παραδοσιακά Μονοπάτια». Παρουσιάζονται ήθη, έθιμα και παιχνίδια που συναντιόνταν στην αρχαία Ελλάδα και υιοθετήθηκαν από τον χριστιανικό κόσμο ή από νέα που δημιουργήθηκαν στο πέρασμα των χρόνων, σε συνδυασμό πάντα με τις εποχές του χρόνου τον κύκλο της ζωής και το κοινό εορτολόγιο. Ο χαρακτήρας του προγράμματος, των παραδοσιακών παιχνιδιών και εθίμων είναι διττός, τόσο εκπαιδευτικός όσο και ψυχαγωγικός.

ΑΝΟΙΞΗ – “Χελιδονίσματα”׃

“Μη σε γελάσει ο βάτραχος και το χελιδονάκι  αν δεν λαλήσει ο τζίτζικας  δεν  ειν’ καλοκαιράκι.” Παιχνίδια, δρώμενα της άνοιξης, με ταξιδευτές το βάτραχο και το χελιδόνι, ανταμώματα με τον τζίτζικα τον θεριστή Ιούνη, επαγγέλματα του παρελθόντος και άλλα θέματα από τον φανταστικό κόσμο της δημιουργίας του λαϊκού μας πολιτισμού, θα έχουν την ευκαιρία να βιώσουν οι μικροί μαθητές.

ΧΕΛΙΔΟΝΙΣΜΑΤΑ 1

Κατηγορίες: ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ | Γράψτε σχόλιο