Γιατί η Τέχνη δεν έχει σύνορα…

ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Αφού η Τέχνη δεν έχει σύνορα, αλλά γεφυρώνει, διδάσκει, ενώνει και προκαλεί, ελάτε με το πάτημα ενός κουμπιού να γνωρίσουμε τα μουσεία του κόσμου.

Η είσοδοςείναι ελεύθερη! Καλή περιήγηση…

Κλικ  ΕΔΩ για ν αρχίσει η περιήγηση στα μουσεία του κόσμου


 

 
ΜΟΥΣΕΙΟ ΛΟΥΒΡΟΥ 

Ας επισκεφθούμε τώρα και το Παρίσι και ας πάμε στο Μουσείο του Λούβρου. Μη φοβηθείτε αν δεν ξέρετε γαλλικά, άλλωστε αρκετοί από εσάς μαθαίνουν και  θα βοηθήσουν και όσους δεν γνωρίζουν τη γλώσσα…

Παρ όλα αυτά, ας μας αφήσει αδιάφορους η γλώσσα του αφηγητή, γιατί η τέχνη μιλά με τα υλικά της. Με τους καμβάδες, τα χρώματα, τον πηλό, το μάρμαρο, το σίδερο και όποιο άλλο υλικό φανταστεί ο καλλιτέχνης για να δημιουργήσει.

Κλικ ΕΔΩ για να μπούμε στο Μουσείο του Λούβρου.

 


ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΛΟΝΔΙΝΟΥ

Εθνική Πινακοθήκη Λονδίνου

Κλικ ΕΔΩ για ν’ απολαύσουμε  παιδικές ζωγραφιές στηνΕθνική πινακοθήκη του Λονδίνου


 
ΤΩΡΑ ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΓΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ  
ΚΑΙ ΧΑΛΑΡΩΣΗ 
ΣΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.....
Μετά από τόσο περπάτημα μέσα στα μουσεία το δικαιούστε!!!
 

ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

Ας  ξεκινήσουμε μαθαίνοντας  για την ιστορία των νομισμάτων,  με ένα διαδραστικό παιχνίδι από το Νομισματικό Μουσείο.

Κλικ ΕΔΩ για να παίξουμε με τα νομίσματα.


 
ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ

…..και θα συνεχίσουμε γνωρίζοντας την πεπλοφόρο και βάφοντάς την….αφού αποδείχθηκε πως τ’ αρχαία μας αγάλματα είχαν χρώμα που χάθηκε στο πέρασμα των αιώνων.

Από την Τρίτη 31 Ιουλίου 2012 και για τους επόμενους δώδεκα μήνες, το Μουσείο Ακρόπολης ξεκίνησε μία έρευνα για τη μοναδική συλλογή των αρχαϊκών αγαλμάτων του που σώζουν λίγο ή πολύ τα χρώματά τους .

Έχει ξεκινήσει μία ευρύτατη συζήτηση με κοινό και ειδικούς για θέματα τεχνικής των χρωμάτων, την ανίχνευσή τους με νέες τεχνολογίες, την πειραματική χρήση τους σε μαρμάρινες επιφάνειες, την ψηφιακή αποκατάστασή τους, τη σημασία τους αλλά και την αισθητική αντίληψη της αρχαϊκής εποχής για τα χρώματα.

Η ως τώρα επιστημονική έρευνα για το χρώμα στα αρχαία γλυπτά έχει κάνει μεγάλη πρόοδο και έχει οδηγήσει σε εκπληκτικά συμπεράσματα, που αναίρεσαν σε μεγάλο βαθμό στερεότυπες παραδοχές για την αρχαία γλυπτική. Το χρώμα αποδεικνύεται ότι αποτέλεσε όχι στοιχείο απλής διακόσμησης, αλλά προστιθέμενη αισθητική ποιότητα του γλυπτού. Τα χρώματα για τους αρχαίους Έλληνες και την κοινωνία τους αποτελούσαν ένα μέσο χαρακτηρισμού. Οι θεοί είχαν ξανθή κόμη, που ακτινοβολούσε τη δύναμή τους, οι πολεμιστές και αθλητές φαιόχρωμη επιδερμίδα ως ένδειξη αρετής και ανδρείας, οι κόρες λευκό δέρμα που δήλωνε τη χάρη και λάμψη της νεότητας.

Η μουσειακή δράση για τα Αρχαϊκά Χρώματα βασίζεται σε πολύ προσεκτική παρατήρηση, σε φασματοσκοπικές αναλύσεις, σε ειδική φωτογράφιση, σε προσπάθειες αναπαραγωγής των αρχαίων χρωμάτων και εφαρμογή τους σε παριανό μάρμαρο και φυσικά στην αναζήτηση πολύτιμων πληροφοριών από τις γραπτές πηγές για τα χρώματα. Τα ξεκάθαρα, κορεσμένα χρώματα των αγαλμάτων πάνω στα φωτεινά ενδύματα και τα τρυφερά σώματα, σε συνδυασμό με τα πλούσια κοσμήματα, συχνά από μέταλλο, και τους περίτεχνους βοστρύχους της κόμης δημιουργούσαν μία ιδιαίτερη αισθητική χαρά κάνοντας τα αρχαϊκά αγάλματα να είναι για τους ανθρώπους της εποχής «θαύμα ιδέσθαι».

Προγραμματίστε λοιπόν μια βόλτα στο Μουσείο με τα πόδια, μιας και είναι πολύ κοντά στη γειτονιά μας, να γνωρίσετε και από κοντά την πεπλοφόρο. Θα ενθουσιαστείτε! Μη ξεχάσετε να πάρετε και τους φίλους σας, με παρέα είναι πάντα καλύτερα, δεν συμφωνείτε; Αλλά να παρασύρετε και τους μεγαλύτερους, γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε πως χιλιάδες άνθρωποι έρχονται από την άλλη άκρη της γης για να επισκεφτούν τα μουσεία μας και να θαυμάσουν τον πολιτισμό μας. ΕΜΕΙΣ;;

Με λένε «Πεπλοφόρο» γιατί το ρούχο που φοράω είναι ένας πέπλος.

Σώζεται καλά το χρώμα στα μάτια μου, στα μαλλιά αλλά και στον πέπλο μου. Κάποτε είχε πολύχρωμα σχέδια στις άκρες της αναδίπλωσης του, στο πάνω μέρος, τα οποία…επαναλαμβάνονταν και στο κάτω μέρος του. Είναι δεμένος στη μέση με άλλοτε μπλε και πράσινη ζώνη και διακοσμημένος στο μπροστινό κάτω μέρος με μία κατακόρυφη σειρά με ζώα, πουλιά και ιππείς σε κόκκινο φόντο.

Όπως μπορείς να διακρίνεις, στο κάτω μέρος του πέπλου και στα μανίκια, από μέσα φορούσα και ένα δεύτερο ρούχο, έναν άλλοτε μπλε χιτώνα.

Μερικοί νομίζουν ότι είμαι απλώς μια κόρη σαν τις άλλες. Εγώ όμως είμαι η θεά Άρτεμη, η θεά του κυνηγιού. Στο δεξί μου χέρι κρατούσα βέλη και τόξο στο αριστερό.

ΚΛΙΚ  ΕΔΩ για χρωματίσουμε την πεπλοφόρο.

 


ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ

Από το Μουσείο Μπενάκη διαλέξαμε ένα βιβλίο της Ελένης Γερουλάνου.Το Αλφαβητάρι του Μουσείου Μπενάκη.

Βασισμένο στις συλλογές του Μουσείου, το βιβλίο μας γνωρίζει  το αλφάβητο μέσω της τέχνης. Οι λέξεις και η σημασία τους δένουν αρμονικά και με ζωντάνια.

Ένα αλφαβητάρι με εκθέματα του μουσείου και άρωμα Ελλάδας. Για αναγνώστες  όλων των ηλικιών….

Κλικ ΕΔΩ για να ξεφυλλίσεις το Αλφαβητάρι του Μουσείου Μπενάκη.

Αφήστε μια απάντηση