αγιασμός
Ανακοίνωση
ο αγιασμός στο 1 τμήμα θα τελεστεί την Τετάρτη 11/9/2024 στις 8:45 στην 28ης Οκτωβρίου 6
στα 2,3,4 τμηματα ο αγιασμός θα τελεστεί στις 9:45 μαζί με το 12ο δημοτικό στο προαύλιο του δημοτικού
Καλή σχολική χρονιά
Ανακοίνωση
ο αγιασμός στο 1 τμήμα θα τελεστεί την Τετάρτη 11/9/2024 στις 8:45 στην 28ης Οκτωβρίου 6
στα 2,3,4 τμηματα ο αγιασμός θα τελεστεί στις 9:45 μαζί με το 12ο δημοτικό στο προαύλιο του δημοτικού
Καλή σχολική χρονιά
Ευχαριστούμε θερμά την ελληνική φαρμακευτική εταιρεία GENESIS PHARMA για τη δωρεά αυτόματου εξωτερικού απινιδωτή στο σχολείο μας, ο οποίος θα είναι διαθέσιμος και για τα όμορα σχολεία, εφόσον παραστεί ανάγκη, να τον χρησιμοποιήσουν. Η άμεση ευαισθητοποίηση της εταιρείας όπως εκφράστηκε μέσω της ευγενικής της προσφοράς, αποτελεί έμπρακτη απόδειξη κοινωνικής ευθύνης και αλληλεγγύης.
Επίσης, θα θέλαμε να εκφράσουμε τις ολόψυχες ευχαριστίες μας και προς την GIVE LIFE για την εκπαίδευση που μας παρείχε στη χρήση σύγχρονου απινιδωτή. Ευελπιστούμε ότι τόσο η ύπαρξη όσο και η σωστή και υπεύθυνη χρήση του απινιδωτή θα σώσει μια ανθρώπινη ζωή που κινδυνεύει.
Η Φρίντα Κάλο (Magdalena Carmen Frida Kahlo Calderón) (1907-1954) γεννήθηκε σε μία μικρή πόλη που ονομάζεται Κογιοακάν, λίγο έξω από το Μεξικό. Υπήρξε σπουδαία ζωγράφος που στη σύντομη ζωή της πάλεψε για τη θέση της στην κοινωνία ως γυναίκα αλλά και ως καλλιτέχνης. Στην ηλικία των έξι αρρώστησε από πολιομυελίτιδα, με αποτέλεσμα το ένα της πόδι να είναι μικρότερο από το άλλο και ημιπαράλυτο. Παρακολούθησε την Escola Preparatoria μία από τα 35 κορίτσια ανάμεσα σε 2.000 άτομα, όπου και είδε για πρώτη φορά τον μετέπειτα σύζυγό της, τοιχογράφο Ντιέγκο Ριβέρα, ο οποίος ζωγράφιζε τους τοίχους της σχολής. To 1925, στα 18 ένα τραμ συγκρούστηκε με το λεωφορείο στο οποίο επέβαινε. Υποβλήθηκε σε μεγάλο αριθμό εγχειρήσεων. Η ζωή της Φρίντα Κάλο ήταν τόσο φωτεινή και πολύχρωμη όσο οι πίνακές της. Υπέμεινε πολλές αρρώστιες στη διάρκεια της ζωής της, αλλά ποτέ δεν σταμάτησε να ζωγραφίζει. Η επιμονή και το ταλέντο της την έκαναν γνωστή σε ολόκληρο τον κόσμο. Κάθε φορά που κάτι όμορφο ή δύσκολο της συνέβαινε, έβρισκε έναν ιδιαίτερο τρόπο για να αντλεί έμπνευση από αυτό στη ζωγραφική της.
Στην τάξη μας γνωρίσαμε τη ζωγράφο αξιοποιώντας υλικό τόσο σε έντυπη μορφή όσο και σε ηλεκτρονική. Κάποιες από τις δραστηριότητες που πραγματοποιήσαμε ήταν η δημιουργία των πορτρέτων της με διαφορετικά υλικά, η μεταμφίεσή μας σε Frida Kahlo, καθώς και η διακόσμηση εκτυπωμένων πορτρέτων της με πλαστελίνη, προκειμένου να δουλέψουμε περισσότερο τη λεπτή μας κινητικότητα.
Μην παραλείψετε κι εσείς από το σπίτι να επισκεφτείτε τη διαδικτυακή γκαλερί με τα αριστουργήματα της ζωγράφου, να πραγματοποιήσετε μια εικονική περιήγηση στο σπίτι της (Casa Azul), αλλά και να τη ζωγραφίσετε διαδικτυακά.
Την Παρασκευή με αφορμή το Project μας για την ελιά πραγματοποιήθηκε στην τάξη μας (Τμήμας 1) το βιωματικό πρόγραμμα “Η Σοφία της Ελιάς” από την ομάδα του “Πράματα και Θάματα”.
Ευχαριστούμε την Give Life για την εξαιρετική και άκρως χρήσιμη επιμορφωτική διάλεξη που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας αναφορικά με όλα τα παθολογικά περιστατικά για ενήλικους, παιδιά και βρέφη.
Λίγα λόγια για τον Henri Matisse…
Ο Henri Matisse, Γάλλος καλλιτέχνης, γνωστός για την παραγωγή πολύχρωμων έργων τέχνης δημιουργούσε έργα με την τεχνοτροπία της χαρτοκοπτικής και του κολάζ. Έβαφε τις κόλλες των χαρτιών του, στη συνέχεια τις έκοβε με μια τεχνική που ονόμασε ‘ζωγραφίζοντας με το ψαλίδι’ και δημιουργούσε συνθέσεις κολάζ. Ειδικότερα, Matisse άρχισε να φτιάχνει κολάζ σε μεγάλη ηλικία (71 ετών), όταν μετά από μια αρρώστια καθηλωμένος στο κρεβάτι ή σε αναπηρικό καροτσάκι, αδυνατούσε πλέον να συνεχίσει να ζωγραφίζει με τον παραδοσιακό τρόπο. Χρησιμοποιούσε έντονα χρωματιστά χαρτιά και ψαλίδι για να κόψει σχήματα, ζώα, φύλλα, χορευτές και λουλούδια και στη συνέχεια να τα οργανώσει και να κάνει συνθέσεις…
Ένα από τα πιο διάσημα έργα του Matisse ονομάζεται The Snail (Το Σαλιγκάρι). Το σαλιγκάρι είναι ένα κολάζ φτιαγμένο από κομμάτια ζωηρά βαμμένων χαρτιών που έχουν κοπεί και κολληθεί σε καμβά. Στην τάξη μας αναπαρήγαμε το συγκεκριμένο έργο αξιοποιώντας την τεχνοτροπία της χαρτοκολλητικής με βρεγμένα γκοφρέ, τα οποία στη συνέχεια αφαιρέσαμε, προκειμένου να εμφανιστούν τα χρώματα και τα σχέδια των κομματιών πάνω στο χαρτί μας,
Αφορμή για την ενασχόλησή μας με τον καλλιτέχνη, αποτέλεσε η αφήγηση και επεξεργασία του παιδικού εικονογραφημένου βιβλίου “Ματίς: Η μαγική διαδρομή”. Αφού δημιουργήσαμε σαλιγκάρια, εν συνέχεια πάλι χρησιμοποιώντας την τεχνική του κολάζ, όπου κυριολεκτικά τα παιδιά “ζωγράφισαν με το ψαλίδι τους”, στη συνέχεια αποτύπωσαν τον εαυτό τους.
Σε δεύτερη φάση αξιοποιήσαμε τη bee – bot, την οποία μεταμορφώσαμε σε σαλιγκάρι, που όπως και στο βιβλίο που διαβάσαμε ζωγράφιζε τις διαδρομές του, έτσι και με τη bee – bot χαράξαμε τις δικές μας μοναδικές διαδρομές. Μια άλλη αποστολή των παιδιών, στα πλαίσια εξοικείωσής τους με τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού, ήταν να προγραμματίσουν τη bee- bot, ώστε να συλλέξει τα φθινοπωρινά φύλλα από την ειδικά διαμορφωμένη επιφάνεια.
Αν θέλετε να μάθετε και να δείτε περισσότερα για τα κολάζ του Ματίς, μπορείτε να επισκεφτείτε:
> το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Νέα Υόρκη (MoMA)
https://www.moma.org/interactives/exhibitions/2014/matisse/the-cut-outs.html
> το Μουσείο Tate Modern στο Λονδίνο
https://www.tate.org.uk/kids/explore/kids-view/meet-matisse
> Ζωγραφική με ψαλίδι
https://dimartblog.com/2014/04/17/henri-matisse-b2/ (ελληνικό blog για την Τέχνη)
> Matisse: Η πιο δημοφιλής έκθεση στην ιστορία της Tate
https://dimartblog.com/2014/09/16/matisse-tate/
Ώρα για παζλ…