Το όνομα για κάθε παιδί είναι η ταυτότητά του. Έχει συναισθηματική αξία για εκείνο και αποτελεί  το πρώτο στοιχείο του εαυτού του που μοιράζεται με την υπόλοιπη  ομάδα.

Γι’ αυτό το λόγο είναι και η πρώτη επαφή των νηπίων με τα γράμματα. Ψάχνουν να βρουν το αρχικό γράμμα του ονόματός τους…μέσα από παιχνίδια ….

Αρχικά, παίξαμε ένα παιχνίδι στο  scratch, στο οποίο αναγνωρίσαμε το αρχικό του ονόματός μας και ακούσαμε τη φωνούλα του!!!


Μετάβαση στο scratch.mit.edu.

(Η εφαρμογή στο scratch είναι από το blog του 67ου Νηπιαγωγείου Αθηνών)

20240927 092515

Κολλήσαμε το αρχικό γράμμα από το όνομα κάθε παιδιού σε λευκό χαρτί , και άρχισαν….να ψάχνουν….το δικό τους….

20240927 092509 20240927 092622 20240927 092641

Τα παιδιά με σφουγγαράκι έκαναν χρωματιστό τύπωμα γύρω από το γράμμα τους….

 

20240927 100152

…..και μόλις στέγνωσε το χρώμα , ξεκολλήσαμε το κολλημένο αρχικό γράμμα και μαγικά ……εμφανίστηκε το αρχικό τους….πλημμυρισμένο από χρώματα!!!

20240930 133528 20240930 133700 20240930 133512

 

Από το 1993 που κυκλοφόρησε το παραμύθι «το φιλάκι στο χέρι», οι παρηγορητικές λέξεις της Audrey Penn συγκινούν, διασκεδάζουν και προκαλούν συζητήσεις για θέματα που απασχολούν μικρούς και μεγάλους.

 

Η ιστορία μας μιλάει για τον φίλο μας τον Τσέστερ, ο οποίος δεν ήθελε να πάει στο σχολείο γιατί θα του έλειπε η μαμά του.

Όταν λοιπόν εμφανίστηκε στην τάξη μας ο Τσέστερ, τα παιδιά άρχισαν να αναρωτιούνται γιατί είναι λυπημένος και έκαναν μια σειρά από υποθέσεις.

Στη συνέχεια αφού διαβάσαμε το βιβλίο και μάθαμε τι του είχε συμβεί, συζητήσαμε και προβληματιστήκαμε. Έπειτα προσπαθήσαμε να βρούμε κι άλλους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να νιώσουμε κοντά μας τη μαμά και τον μπαμπά όταν είμαστε στο σχολείο.

     0 02 05 f30694f45e0d1227bdc46a3268bb21d4fce911a7ee95fbbf6ace6bdfbbd132eb 1c6dbc6f426f9a        0 02 05 48ebe1043c2d485932cda0bb49d9514b36d65818c5bdf5fdd0258df7879f70f8 1c6dbc6f429eed         IMG 6274εικόνα Viber 2024 09 27 18 02 04 278

“Όταν νιώσεις μοναξιά και σου λείπει το σπίτι σου, ακούμπησε το χέρι στο μάγουλό σου και σκέψου “Η μαμά μ’ αγαπά… Η μαμά μ’ αγαπά…”

Έφτασε η στιγμή που έπρεπε να αποφασίσουμε τους κανόνες που θα ισχύουν στην τάξη μας και να συμφωνήσουμε οτι θα τους τηρούμε, έτσι ώστε όλοι να είμαστε χαρούμενοι και να συνυπάρχουμε αρμονικά στον ίδιο χώρο.

Φτιάξαμε λοιπόν όλοι μαζί “το συμβόλαιο μας” και “τις συμφωνίες μας” και έπειτα υπογράψαμε βάζοντας επάνω το δαχτυλικό μας αποτύπωμα και τις αυτοσχέδιες ταυτότητες μας.

0 02 05 eed2c52cc0cf70fbf1408a52aaa888528d442ee130a425eb4bb76a47fc9afefc 1c6dbc6f413b39 20240917 090802 20240917 121803 0 02 05 a59c27858685af9ce2d2af780871d9d825495bbf76edaca2b1b58e7ee42f68c6 1c6dbc6f415edb P1030988 0 02 05 9e4efd8eeb623bfa709a62227868cb126bea04ed156afa330df9c16bb4c8f3e5 1c6dbc6f4039e9 0 02 05 e502aa2b84c2c4dc3df46abaf5882272bce694e1e9c91c582d2598fb004b5dc6 1c6dbc6f41b0aa 0 02 05 740d3dfeb775344af9dabad5a15b97fa76b158dc5813d517b6955f401191ecda 1c6dbc6f412d04 0 02 05 2ece3c3b736f403a1b89d4a502405e517540001d23a9b81e48cb93516167abe9 1c6dbc6f41a24e

 

Με παιχνίδια όπως “τα μουσικά νησάκια”, “ο ιστός της φιλίας”, “κάνε ό,τι κάνω”, ” ξύπνα,ξύπνα ζωάκι” και πολλά ακόμα , δημιουργήθηκε κλίμα εμπιστοσύνης και συνεργασίας ανάμεσα μας! Γνωρίσαμε τους συμμαθητές μας, διασκεδάσαμε και νιώσαμε όμορφα στο καινούριο μας σχολείο! 

  20240920 09355920240920 09295120240920 093258

P1030969       P1030973                 P1030972

Δημιουργήσαμε ”τον ιστό της τάξης μας”, ο οποίος θα μας κρατάει πάντα ενωμένους και αγαπημένους. Μέσα στο μπαλόνι ”κλείσαμε” τα ονόματά μας και προσπαθήσαμε να τα κρατήσουμε πάνω στον ιστό . Έτσι θα θυμόμαστε πάντα τα ονόματα των φίλων μας. Τέλος περάσαμε κάτω από τον ιστό για να συναντήσουμε τους φίλους μας.

P1030980

Παίξαμε ρυθμικά το όνομά μας με τη βοήθεια του ταμπουρίνου!!!!

20240919 094010image3 4      image0        0 02 05 661333fa9566c71d046a42da3d03cd1303318eb661a5ab99eeed91ed7080c13c 1c6dbc6f9ff0c0         0 02 05 5a4a6416605e364c7a2a47f1fd594b5d77057feddcdf85206b70186ad96635af 1c6dbc6f41f058

 

Ας γνωριστούμε με τους καινούριους συμμαθητές μας!!!

Παίζουν τα ονόματα μουσική; Μεταμορφώνονται τα ονόματα σε ζωάκια; Κάνε κλικ στο όνομά σου και στο όνομα των συμμαθητών σου.

Μία έκπληξη σε περιμένει!

Πρώτα κάνε “κλικ” επάνω στον σύνδεσμο ή σε κάθε όνομα.


Μετάβαση στο scratch.mit.edu.

P1030941

Ενημέρωση για τον Αγιασμό.

Αγαπητοί γονείς, σας ενημερώνουμε ότι ο αγιασμός για την έναρξη του νέου σχολικού έτους 2024-25 θα τελεστεί την Τετάρτη 11/09/2024, ώρα 8.30 π.μ. στον αύλειο χώρο του σχολείου μας. Η προσέλευση των μαθητών/τριών και των γονέων θα γίνει (μόνο για αυτή την ημέρα) από την είσοδο της Φιλολάου.

Μετά το πέρας της τελετής , θα συγκεντρωθούμε στις τάξεις για μία πρώτη γνωριμία με τα παιδιά και μία σύντομη ενημέρωση  των νηπιαγωγών προς τους γονείς.

Καλή σχολική χρονιά, με υγεία , δύναμη και δημιουργικότητα!

Αγιασμός

 

4ος κύκλος Εργαστηρίου Δεξιοτήτων

Θεματική: Δημιουργώ και καινοτομώ. Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία.

Υποθεματική: STEM/Eκπαιδευτική Ρομποτική

Τίτλος: Οι Μικροί Εξερευνητές.

Oι «Μικροί Εξερευνητές» είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα STEM-STE(Α)M και αποσκοπεί στο να προετοιμάσει τους μαθητές της προσχολικής ηλικίας να αναπτύξουν δεξιότητες απαραίτητες για το μελλοντικό ρόλο τους ως πολίτες του κόσμου. Η εφαρμογή του προγράμματος παρέχει πλούσια ερεθίσματα και αμβλύνει ανισότητες, προσπαθώντας να αρχίσει το ταξίδι της γνώσης από την ίδια αφετηρία για όλους τους μαθητές. Ο σκοπός αυτός υλοποιείται με τη δημιουργία ενός μαθησιακού περιβάλλοντος, όπου οι μαθητές εξερευνούν, ανακαλύπτουν, οικοδομούν τη γνώση με τη χρήση πραγματικών προβλημάτων και καταστάσεων, οι οποίες σχετίζονται με τα βιώματά τους.

Το πρόγραμμα αξιοποιεί βασικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις της μάθησης, όπως είναι η διαθεματική, μέσω της υλοποίησης ενός project (project based learning), γιατί επιδιώκεται η πολύπλευρη διερεύνηση και μελέτη ενός θέματος, όπως είναι η εξερεύνηση και η ανακάλυψη μνημείων, που άπτεται πολλών γνωστικών αντικειμένων σε μια ανοιχτή διαδικασία μάθησης, χωρίς χρονικούς περιορισμούς, αξιοποιώντας το
ενδιαφέρον των παιδιών.

Με αφορμή ένα γράμμα που ήρθε στις τάξεις μας, με το οποίο η αποστολέας, παρότρυνε τους μαθητές και τις μαθήτριες να συμμετέχουν σε ένα παιχνίδι ανακάλυψης και εξερεύνησης μνημείων, ξεκίνησε το ταξίδι μας!

IMG 4532 IMG 4537

Έτσι, ταξιδέψαμε σε πολλές χώρες !

Τα μνημεία που επεξεργαστήκαμε ήταν οι Πυραμίδες, ο Πύργος του Άιφελ, ο Παρθενώνας, το Σινικό Τείχος και το Κολοσσαίο.

IMG 4585 IMG 4583 IMG 4582 IMG 4581 IMG 4580 20240415 110051 20240405 161110 20240415 102836 20240415 102849 20240415 110041 1

Τα παιδιά έψαξαν πληροφορίες για καθένα από αυτά και τα παρούσιασαν στην ολομέλεια!

IMG 4531 IMG 4607 IMG 4612 IMG 4617 IMG 4600 IMG 4592 IMG 4604 IMG 4631 IMG 4666 IMG 4674 IMG 7ea1fcd3592e69503abe9f6d19ac4db7 V

image0 8 image1 5 image3 2 image5 1 image2 5 IMG 260e98c55626c1ff7bd9daf87f603cf2 V

Δημιούργησαν ομαδικά, εικαστικές αποτυπώσεις των μνημείων!

20240517 144230 20240517 143704 20240517 144300 20240514 143405 20240515 143928 20240408 134807 20240408 150206 photo 2024 05 29 04 51 55

Δοκίμασαν σωματικές αναπαραστάσεις των μνημείων!

IMG 4548 IMG 4561

Ομαδοσυνεργατικά, αξιοποιήσαμε υλικά των τάξεων μας για την κατασκευή των μνημείων- STEM

IMG 4709 IMG 4714 IMG 4720 IMG 4725 20240409 101248

Τοποθετήσαμε σε χρονική ακολουθία τις εικόνες που απεικονίζουν τις καταστροφές που υπέστη ο Παρθενώνας μέσα στους αιώνες!

IMG 4626

Κορύφωση του εργαστηρίου δεξιοτήτων αποτέλεσε,  η γιορτή λήξης με τίτλο “Η εξαφάνιση της Κουκουβάγιας”

Η Κουκουβάγια ταξίδεψε στα μνημεία με σκοπό να παρακινήσει τα παιδιά για νέες γνώσεις, νέους πολιτισμούς, νέα ήθη και έθιμα!

Τα σκηνικά δημιουργήθηκαν από ανακυκλώσιμα υλικά

20240422 145845 20240422 150343 20240416 135847 20240418 133714 20240411 142024 20240515 195307 20240515 195348 20240601 125849 IMG b113b5ceb668683b4b16fc26b23b432f V 20240522 184920

Περάσαμε υπέροχα!

20240619 113837 20240619 113825  20240619 113749 20240619 113709

Screenshot 20240619 124605 Viber Screenshot 20240619 124557 Viber Screenshot 20240619 124546 Viber Screenshot 20240619 124525 Viber

Καλό Καλοκαίρι σε όλους και σε όλες!!

 

 

 

Είπαν του ήλιου «γιορτάζει η μάνα»
κι εκείνος βάλθηκε με φως τη γη να ντύνει.
Είπαν της θάλασσας «γιορτάζει η μάνα»
κι αμέσως έγινε η φουρτούνα γαλήνη.
Το ‘μαθαν τα πουλιά, «γιορτάζει η μάνα»
και το τραγούδι τους ξεχείλισε πλημμύρα.
Το ‘μαθαν τα άνθη, «γιορτάζει η μάνα»
και μοσχοβόλησε η πλάση χίλια μύρα.
Τ’ άκουσε η βροχή, αλλά δεν έκλαψε
δάκρυ δεν κάνει να κυλήσει αυτή τη μέρα.
Τ’ άκουσε ο ουρανός κι άνοιξε διάπλατα
πείτε ευχές, μύριες ευχές για τη μητέρα

IMG 5147 IMG 5187 IMG 5457

 

Έφτασε η Άνοιξη. Διαβάσαμε βιβλία, είδαμε εικόνες στο διαδίκτυο. συζητήσαμε τις αλλαγές που συμβαίνουν στη φύση!!!

Φτιάξαμε τις χελιδόνες μας και τραγουδήσαμε τα κάλαντα της άνοιξης.

20240329 103657

IMG 7c1368ea86b6d5e252059b7953657331 VIMG 3b531ad580cb50b6d34dd349f3d3d626 V  

IMG 4635 IMG 4639 IMG 4650  viber image 2024 06 18 12 10 05 931

IMG cf9c5cbe17ebe8419b574346d3171c34 V

IMG 4441

Οι πεταλούδες κέντρισαν το ενδιαφέρον των παιδιών!

IMG 5440

IMG 4420

….και πειραματιστήκαμε με τη συμμετρία!!

IMG 4426 IMG 4428

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
1. Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική κληρονομιά
Τίτλος : Κρυμμένα μυστικά στα σπίτια τα παλιά

Σκοπός του προγράμματος είναι οι μαθητές/μαθήτριες να έρθουν σε
επαφή και να γνωρίσουν την παραδοσιακή αρχιτεκτονική, η οποία αποτελεί
σημαντική πτυχή της πολιτιστικής ταυτότητας ενός τόπου. Μέσα σε ένα πλούσιο σε
ερεθίσματα περιβάλλον, οι μαθητές/μαθήτριες καλύπτουν στόχους γνωστικούς,
συναισθηματικούς, ψυχοκινητικούς, κοινωνικούς, επιστημονικούς, αισθητικούς και
περιβαλλοντικούς. Εισάγονται στην έννοια της βιωσιμότητας και ορίζουν το
ανθρωπογενές περιβάλλον, διακρίνουν τη σχέση ανθρώπων και κοινωνικού
περιβάλλοντος και τη σχέση των ανθρώπινων κατασκευών με τη φύση, μέσω της
ιστορίας, της γεωγραφίας, των οικονομικών και πολιτικών επιστημών.

Το ταξίδι μας ξεκίνησε , μέσω του google earth, στο οποίο προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε τη χώρα που ζούμε, την Ελλάδα.

20240208 120118 IMG 3664

Στη συνέχεια , ανοίξαμε τους χάρτες και εντοπίσαμε την πόλη που κατοικούμε , την Αθήνα.

20240208 122750               20240208 122739

αλλά και τις πόλεις που καταγόμαστε!

IMG 3676 IMG 3677

…..και τέλος , ψάξαμε και βρήκαμε στον χάρτη, της google το σχολείο μας. Ο ενθουσιασμός ήταν μεγάλος!

Έγγραφο1

Με την βοήθεια των γονέων τους σχεδίασαν την γειτονιά τους!

20240609 130428

Συζητώντας για τις κατοικίες και τα κτίσματα κάναμε μία αναφορά στην εξέλιξη των κατοικιών από τα αρχαία χρόνια μέχρι σήμερα και βρήκαμε  τις ομοιότητες και τις διαφορές που υπάρχουν στον τρόπο κτισίματος.

IMG 3692

Έτσι, δημιουργήσαμε μία ιστοριογραμμή ανάλογα με το κτίσιμο των κατοικιών στο πέρασμα των χρόνων.

20240212 102115

20240212 121113                20240212 121101

20240212 121812 20240212 121039

Τα παιδιά  ζωγράφισαν  τον χάρτη της Ελλάδας, και εστίασαν στην αρχιτεκτονική των κατοικιών στην αρχαία Ελλάδα (και ιδιαίτερα στα ψηφιδωτά  δάπεδα), αλλά και στα σπίτια που συναντάμε στις Κυκλάδες.

IMG 3684 IMG 3685 IMG 3712 IMG 3778

20240319 123700

Χάρτης

20240319 123635

Αρχιτεκτονική στην Αρχαία Ελλάδα

 

 

20240221 105252

Αρχιτεκτονική στις Κυκλάδες

 

 

20240221 105229

Άσπρα σπίτια…μπλε παράθυρα και πόρτες.                                  20240221 105202 

IMG 3748

Tα παιδιά παρακολούθησαν το πρόγραμμα <<Μικροί Αρχαιολόγοι>> , έμαθαν για τον τρόπο κατασκευής των κατοικιών στην αρχαία Αθήνα και μεταμορφώθηκαν και  σε αρχαιολόγους :

IMG 1d6d4aa94a2e83d9ed5b623cccd843b6 V IMG 2d6b05187b517890ed7af8424443e12a V IMG 3f28b7f70f1810f0ed4ae1e3a1f0c53f V IMG 06be048e63990cc531fe5be939617dbf V IMG 7d447d5d57b88218504b3aa7ee28ea11 V IMG 2413103a87b7a6a8531e39d0930017cc V IMG 6700516d2d15d4624355c76d38d89a9a V IMG a0a18500e21a8d63a7287854b7664231 V IMG cbc22fbcbf04b9f9c04afff005b2af5c V IMG dd6fba10678ca666c6d7be40dc3249d1 V

Με αφορμή τη συζήτηση για τα σπίτια στην Αρχαία Αθήνα , αναπαραστήσαμε το μύθο της θεάς Αθηνάς και του θεού Ποσειδώνα:

IMG 180a0dec6b586bda5aa844a989be4bbe V

Φτιάξαμε με πηλό διάφορα αντικείμενα και αγγεία, που χρησιμοποιούσαν οι άνθρωποι τα αρχαία χρόνια:

20240216 101944 20240216 102033 IMG 3446983bb3a932ae569629d7a51d311e V Αντιγραφή IMG d864a18b91692e8ff3cb89966fabe05b V

Δημιουργήσαμε και σπίτια με την τεχνική της χαρακτικής σε πηλό!

IMG 3737 IMG 3732 IMG 3720 IMG E3876

 

Με το πρόγραμμα ”Όλη η Γη, ένα τόπι”, ταξιδέψαμε σε πολλές χώρες του πλανήτη μας και γνωρίσαμε κατοικίες , αλλά και ήθη , έθιμα, συνήθειες , παιχνίδια και άλλους τόπους!!!

20240227 085542

20240227 085516 20240227 095416 20240227 101122 IMG 3827IMG 3836IMG 3842

Διαβάσαμε πολλά βιβλία, είδαμε εικόνες κατοικιών στο διαδίκτυο, συμβουλευτήκαμε αφίσες. Ενδεικτικά:

20240226 121317 20240226 121305

Μέσα από τη συζήτηση , τα παιδιά κατανόησαν ότι οι άνθρωποι με το πέρασμα των χρόνων  εξέλιξαν τον τρόπο κατασκευής των κατοικιών (υλικά , εργαλεία και  μηχανήματα). Συνέδεσαν τα φυσικά φαινόμενα και τις καιρικές συνθήκες με τον τρόπο κατασκευής των κτιρίων. Έτσι , αποφασίσαμε και καλέσαμε στο σχολείο μας, τη μετεωρολόγο κα Χριστίνα Σούζη.

Ο ενθουσιασμός των παιδιών μεγάλος μόλις είδαν την κα Σούζη και βέβαια οι ερωτήσεις καταιγιστικές!!!

Πως δημιουργείται το χιόνι; Τα σύννεφα ταξιδεύουν; Πως δημιουργείται ο ανεμοστρόβιλος και το τσουνάμι; Πως κατεβαίνουν τα σύννεφα χαμηλά; Τι είναι τα μποφώρ; Πως γνωρίζετε τι καιρό θα έχει την επόμενη μέρα; Τι είναι οι άσπρες  γραμμές που σχηματίζονται από τα αεροπλάνα;

Ωστόσο, η πρώτη ερώτηση που της έκαναν τα παιδιά ήταν: ”Πως μπαίνετε στην τηλεόραση;”

Η κα Σούζη με πολλή χαρά και αμεσότητα έβαλε τα παιδιά στον ”μαγικό κόσμο” των καιρικών φαινομένων και έλυσε πολλές απορίες τους.

IMG 2b984ac8c18799504ed7052815cd3cd9 V IMG 85db3a9a59937a18757dc53a8fa13553 V IMG 917a4864239a82a5efb6a27df33b6965 V IMG 9258c3eaefa798c12224d59cfbb0ff11 V IMG 88112f0dc3360b0623f353aa0c44f1de V IMG 9258c3eaefa798c12224d59cfbb0ff11 V Αντιγραφή IMG b5cdfb7da98e46e1ff46e0a2a6a887e6 V IMG c6e7e65f50e578da1fb3797e147fdf83 V IMG f3359d996eb28c92d98be6a77b6def6b V IMG f7467e90920bfdd0330c1d1cf588392d V

Μας είπε τον καιρό της επόμενης ημέρας …

….και τέλος πήρε πολλές αυθόρμητες αγκαλιές από τα παιδιά , και δώρα που είχανε ετοιμάσει για να την ευχαριστήσουν!!!

IMG aeb3b15bb33de59eeb37813f7de825c5 V IMG f98838f046492fb1c45b42d2c4827ee6 V

Με όλα αυτά που μάθαμε …..χτίζουμε καθημερινά….

IMG 5180dc79d3fd835ae0ba3a5031687424 V    20240415 102506