8o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ Σχ. έτος: 2017-18
ΜΙΧΑΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ & ΑΡΙΣΤΑΡΧΟΥ
Τηλ.2105726258, 2105780741
http://8gym-perist.att.sch.gr (Ιστότοπος)
https://blogs.sch.gr/8gymperi/ (Ανακοινώσεις)
Αγαπητοί γονείς, σας ευχόμαστε καλή σχολική χρονιά και σας υπενθυμίζουμε τον κανονισμό λειτουργίας του σχολείου μας.
-
Σχετικά με τα καθήκοντα των μαθητών :
● Το σχολείο μας λειτουργεί 8.15΄ π.μ. – 14.10΄ μ.μ σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα. Οι μαθητές προσέρχονται έγκαιρα στο χώρο του σχολείου (10΄πριν χτυπήσει το κουδούνι) και παρευρίσκονται στην πρωινή συγκέντρωση με ησυχία και τάξη. Εφόσον καθυστερήσουν, πρέπει πρώτα να περάσουν από τη διεύθυνση, προκειμένου να πάρουν την άδεια να ανέβουν στην τάξη τους. Εάν δε γίνουν δεκτοί στην τάξη παίρνουν απουσία που δεν μπορεί να δικαιολογηθεί.
● Κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου οι πόρτες του προαυλίου παραμένουν κλειστές (2368/Γ2/91-07 εγκύκλιος ΥΠΕΠΘ) και οι μαθητές δεν επιτρέπεται να πηδούν από τα κάγκελα, να μιλούν με εξωσχολικά άτoμα και να φεύγουν από το σχολείο, χωρίς την άδεια της διεύθυνσης.
● Όταν χτυπά το κουδούνι για μάθημα οι μαθητές προσέρχονται έγκαιρα στην αίθουσα διδασκαλίας και δεν μπαίνουν μετά από τον καθηγητή τους. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος δε βγαίνουν έξω από την αίθουσα χωρίς την άδεια του καθηγητή τους και χωρίς σοβαρό λόγο. Σε περίπτωση ωριαίας αποβολής ο μαθητής προσέρχεται στη διεύθυνση του σχολείου.
● Όταν δημιουργείται κενό λόγω της απουσίας καθηγητή, οι μαθητές – εφόσον δεν μπορούν να απασχοληθούν σε κάποια άλλη δραστηριότητα του σχολείου – παραμένουν στο προαύλιο (ή στην αίθουσα) με ησυχία.
● Μέσα στο σχολικό περιβάλλον οι μαθητές σέβονται τους καθηγητές και τους συμμαθητές τους, έχουν ευγενική συμπεριφορά, δεν διαπληκτίζονται μεταξύ τους και δεν χειροδικούν. Παρακολουθούν τα μαθήματά τους με σοβαρότητα και επιμέλεια και φροντίζουν για τη διατήρηση ησυχίας και ηρεμίας στην τάξη. Στις περιπτώσεις που δε συμβαίνει αυτό επιβάλλονται σ’ αυτούς κυρώσεις (παρ.3 άρθρου 26 του ΠΔ 104/79).
● Οι μαθητές προστατεύουν τους εαυτούς τους από κάθε κίνδυνο και κυρίως δεν ανεβαίνουν στα παράθυρα του σχολείου, στα κάγκελα των διαδρόμων και του κλιμακοστασίου.
● Η εμφάνιση των μαθητών χαρακτηρίζεται από απλότητα και ευπρέπεια.
● Οι μαθητές διατηρούν καθαρό το σχολικό χώρο, δεν πετούν σκουπίδια, δεν λερώνουν τους τοίχους και τηρούν τους κανόνες υγιεινής. Επίσης, δεν καταστρέφουν την υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου τους (πόρτες, παράθυρα, πίνακες, κουρτίνες, θρανία, καρέκλες κ.λ.π.). Υπεύθυνοι για την αποκατάσταση των ζημιών από μαθητές είναι οι γονείς τους.
● Δεν επιτρέπεται η κατοχή και η χρήση των κινητών τηλεφώνων στο σχολείο (Γ2/132328/7-12-2006 απόφαση ΥΠΕΠΘ και Γ2/100553/04-09-2012 Υπ. Παιδείας). Η ανάγκη για επικοινωνία καλύπτεται επαρκώς με τα τηλεπικοινωνιακά μέσα του σχολείου. Στην εξαιρετική περίπτωση που ο μαθητής έχει στην κατοχή του κινητό τηλέφωνο είναι υποχρεωμένος να το έχει απενεργοποιημένο και μέσα στην τσάντα του.
● Απαγορεύεται το κάπνισμα στο χώρο του σχολείου κατ’ εφαρμογή της υγειονομικής διάταξης ΥΙ/Γ.Π./Οικ.76017/29-7-2002 ΦΕΚ 1001 τ.Β΄ του Υπουργείου Υγείας.
● Οι σχολικοί περίπατοι, οι εκπαιδευτικές επισκέψεις, οι εκδρομές, τα εκπαιδευτικά προγράμματα σε πολιτιστικούς χώρους και οι διάφορες εκδηλώσεις αποτελούν μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και επομένως η συμμετοχή των μαθητών σ’ αυτά είναι υποχρεωτική. Για τη συμμετοχή (όταν χρειάζεται να γίνει μετακίνηση με λεωφορείο) απαραίτητη είναι η άδεια του γονέα, η οποία δίνεται με υπεύθυνη δήλωση που χορηγείται κάθε φορά στους μαθητές. Εφόσον η δήλωση αυτή είναι αρνητική, ο μαθητής παραμένει στο σπίτι του.
-
Σχετικά με τις απουσίες και τη φοίτηση των μαθητών :
-
Ο κηδεμόνας μπορεί να δικαιολογήσει τις απουσίες το πολύ 10 ημερών αθροιστικά για όλο το έτος. Η δικαιολόγηση γίνεται από τον κηδεμόνα του μαθητή σε ειδικό έντυπο του σχολείου. Ο κηδεμόνας μπορεί να δικαιολογήσει ο ίδιος μέχρι 2 συνεχόμενες ημέρες απουσίας. Για περισσότερες από 2 ημέρες χρειάζεται βεβαίωση δημόσιου νοσοκομείου ή ιδιώτη γιατρού.
-
Η δικαιολόγηση πρέπει να γίνεται μέσα σε 10 εργάσιμες ημέρες από την επάνοδο του μαθητή στο σχολείο.
-
Οι μονόωρες απουσίες στην αρχή, στη μέση ή στο τέλος του διδακτικού ωραρίου δεν δικαιολογούνται.
-
Το σύνολο των απουσιών του μαθητή δεν πρέπει να υπερβαίνει τις 114. – Οι αδικαιολόγητες απουσίες δεν πρέπει να υπερβαίνουν τις 64.
-
Σχετικά με τα μαθήματα και την αξιολόγηση των μαθητών :
-
Τα μαθήματα κατατάσσονται σε τρεις ομάδες.
Ομάδα Α’ : 1) Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία), 2) Μαθηματικά, 3)Φυσική, 4) Ιστορία.
Ομάδα Β’ : 1) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση), 2) Χημεία, 3) Βιολογία, 4) Γεωλογία-Γεωγραφία, 5) Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, 6) Θρησκευτικά, 7) Αγγλικά, 8) Δεύτερη ξένη γλώσσα και 9) Οικιακή Οικονομία.
Ομάδα Γ’ : 1) Τεχνολογία – Πληροφορική, 2) Μουσική -Καλλιτεχνικά 3) Φυσική Αγωγή.
-
Διαδικασία αξιολόγησης
Α. Για την αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή κατά τη διάρκεια των 2 τετραμήνων συνεκτιμώνται :
α) η συνολική συμμετοχή του μαθητή στη μαθησιακή διδασκαλία (τα ερωτήματα που θέτει, οι απαντήσεις που δίνει, η συμβολή του στη μελέτη ενός θέματος μέσα στην τάξη, η συνεργασία του με συμμαθητές, η επιμέλεια στην εκτέλεση των εργασιών που του ανατίθενται)
β) οι εργασίες που εκτελεί ο μαθητής στο πλαίσιο της καθημερινής μαθησιακής διαδικασίας στο σχολείο ή στο σπίτι, ατομικά ή ομαδικά,
γ) οι συνθετικές δημιουργικές εργασίες, ατομικές ή ομαδικές, οι διαθεματικές εργασίες
δ) οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες (προειδοποιημένες, αν καλύπτουν ευρύτερη διδακτική ενότητα για την οποία διατέθηκαν μέχρι 4 διδακτικές ώρες ή απροειδοποίητες, αν καλύπτουν ύλη του προηγούμενου μαθήματος). Κάθε τμήμα μπορεί να εξετάζεται με ωριαία γραπτή δοκιμασία μόνο σε ένα (1) μάθημα την ημέρα και μέχρι σε τρία (3) το πολύ μαθήματα την εβδομάδα
ε) οι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες (τεστ). Δεν υπερβαίνουν τις τρεις (3) ανά μάθημα για κάθε τετράμηνο, διαρκούν το πολύ δέκα (10) λεπτά και τα ερωτήματα αναφέρονται στο αμέσως προηγούμενο μάθημα και έχουν ελεγχθεί ότι είναι δυνατόν να απαντηθούν εντός του διαθέσιμου χρόνου.
Β. Στα μαθήματα της Ομάδας Α’ διενεργείται μόνο μια ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου. Στα μαθήματα της Ομάδας Β’ διενεργείται μία ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου ή μια συνθετική δημιουργική εργασία μικρής έκτασης. Στα μαθήματα της τρίτης ομάδας δεν διενεργείται καμιά ωριαία γραπτή δοκιμασία.
Γ. Οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (π.χ. δυσλεξία κλπ.) έχουν τη δυνατότητα αντικατάστασης της γραπτής από προφορική εξέταση, εφόσον προσκομίσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
-
Γραπτές ανακεφαλαιωτικές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις
1. Από 1η έως 30 Ιουνίου η σχολική μονάδα ολοκληρώνει τις εξής διαδικασίες:
α) την πρώτη εξεταστική περίοδο στην οποία διεξάγονται οι γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις στα μαθήματα της Ομάδας Α’.
β) το πρόγραμμα υποστηρικτικής διδασκαλίας για τους μαθητές που παραπέμπονται σε επαναληπτική εξέταση.
γ) τη δεύτερη εξεταστική περίοδο στην οποία διεξάγονται επαναληπτικές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις σε όσα μαθήματα παραπέμφθηκαν μαθητές σε επαναληπτική εξέταση, οι οποίες είναι γραπτές και προφορικές για τα μαθήματα της Ομάδας Α’ και προφορικές για τα υπόλοιπα μαθήματα.
2. Η διάρκεια των γραπτών προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων είναι δίωρη, εκτός από τη διάρκεια της Νεοελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας, που είναι τρίωρη.
Η ποιότητα της σχολικής ζωής επιδρά και επηρεάζει την προσωπικότητα του μαθητή με βάση το δημοκρατικό διάλογο και τους κανόνες του, η τήρηση των οποίων προσφέρει τις προϋποθέσεις για τη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού κλίματος, το οποίο εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, με αμοιβαίο σεβασμό, με υπευθυνότητα και συνέπεια. Η διεύθυνση και το προσωπικό του σχολείου είναι πάντα στη διάθεσή σας (τα απαραίτητα στοιχεία για την επικοινωνία βρίσκονται στην αρχή του παρόντος εντύπου). Οι γονείς μπορούν να επικοινωνούν με το σχολείο κατά τις ώρες λειτουργίας του και να ενημερώνουν τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος του παιδιού τους για οποιοδήποτε θέμα τους απασχολεί σχετικά με τη φοίτηση, τη διαγωγή και την πρόοδο των παιδιών τους.
Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος των καθηγητών