Ετήσια Έκθεση Αυτοαξιολόγησης του 8ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΛΑΜΙΑΣ – Σχολικό Έτος: 2013-2014

1. ΕΚΘΕΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΤΙΜΗΣΗΣ

 

Ταυτότητα του σχολείου

ΟΝΟΜΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: 8ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΜΙΑΣ – ΡΟΔΙΤΣΑΣ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: 4601060

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ – ΡΟΔΙΤΣΑ Τ.Κ. 35100

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ: ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Το ημερήσιο Γυμνάσιο του 8ου Γυμνασίου Λαμίας – Ροδίτσας στεγάζεται σε τρία κτίρια.

α)Το ισόγειο κτίριο όπου υπάρχουν 6 αίθουσες, απ’ αυτές οι δύο αίθουσες είναι το εργαστήριο φυσικών επιστημών, μία αίθουσα της Τεχνολογίας και 4 αίθουσες διδασκαλίας.

β)Το νέο διώροφο  κτίριο που αποτελείται από 3 αίθουσες διδασκαλίας, μία αίθουσα πληροφορικής, μια αίθουσα βιβλιοθήκη ΕΠΕΑΚΕ και μία αίθουσα εκδηλώσεων.

γ)Σε άλλο κτίριο υπάρχει το γραφείο του Δ/ντη, η γραμματεία και το γραφείο των καθηγητών. Επίσης δίπλα στο γραφείο των καθηγητών υπάρχει μια αίθουσα διδασκαλίας με χωρητικότητα περίπου 20 – 22 μαθητών, W.C. μαθητών σε ανεξάρτητο χώρο.

Ο αύλειος χώρος είναι ευρύχωρος  με δύο κερκίδες, με παρτέρια και πλούσιο πράσινο.

Το μαθητικό δυναμικό του Γυμνασίου προέρχεται από το τέσσερα δημοτικά διαμερίσματα του Δήμου Λαμιέων όπως:

τοπικό διαμέρισμα Μαγνησίας (5ο Δημοτικό Σχολείο)

τοπικό διαμέρισμα Ροδίτσας (22ο Δημοτικό Σχολείο)

τοπικό διαμέρισμα Μ. Βρύσης (23ο Δημοτικό Σχολείο)

τοπικό διαμέρισμα Αγ. Παρασκευής (24ο Δημοτικό Σχολείο).

Το δυναμικό του σχολείου για το σχολικό έτος 2013-2014 ήταν 158 μαθητές, 86 αγόρια και 72 κορίτσια, εκ των οποίων οι 13 είναι αλλοδαποί, 9 αγόρια και 4 κορίτσια.

Η Α΄ τάξη είχε 60 μαθητές και τρία τμήματα Α1: 19 μαθητές, Α2: 18 μαθητές, Α3: 23 μαθητές.

Η Β΄ τάξη 46 μαθητές και δύο τμήματα Β1: 23 μαθητές, Β2: 23 μαθητές

και η Γ΄ τάξη 52 μαθητές. δύο τμήματα Γ1: 27 μαθητές, Γ2: 25 μαθητές.

Οι περισσότεροι μαθητές έρχονται στο σχολείο με τα πόδια ενώ λίγοι έρχονται με αστική συγκοινωνία.

Ο Σύλλογος διδασκόντων αποτελείται από 21 καθηγητές εκ των οποίων 7 άνδρες και 14 γυναίκες, οργανική θέση κατέχουν 14, με διάθεση από άλλα σχολεία 5, με απόσπαση από ΠΥΣΔΕ 1 και αναπληρώτρια ΕΣΠΑ 1.

Οι ειδικότητες των καθηγητών είναι: ΠΕ 01 (1), ΠΕ 02 (4), ΠΕ 03 (2), ΠΕ 04 (2), ΠΕ 05 (1), ΠΕ 06 (1), ΠΕ 07 (2), ΠΕ 08 (1), ΠΕ 10 (1), ΠΕ 11 (1), ΠΕ 15 (1), ΠΕ 18 (2), ΠΕ 19 (1).

Από τους παραπάνω 17 εκπαιδευτικοί  έχουν δέκα έτη υπηρεσίας, 4 εκπαιδευτικοί από 4-10 έτη υπηρεσίας και 2 εκπαιδευτικοί με λιγότερα από 4 έτη.

Στο σχολείο μας απασχολείται με σύμβαση ΙΔΑΧ μια καθαρίστρια.

Οι μαθητές του σχολείου μας προέρχονται από όλα τα κοινωνικά στρώματα.

 

2.ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

 

Ο σύλλογος διδασκόντων του 8ου Γυμνασίου Λαμίας – Ροδίτσας στις 17/01/2014 με την υπ’ αριθμ. Πράξη 19/17/1/14 αφού έλαβε υπ’ όψιν την υπ’ αριθμ. Γ1/157723/ΥΠΑΙΘ, αποφάσισε την υλοποίηση στις διαδικασίες γενίκευσης του θεσμού της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας.

Ο σύλλογος ενημερώθηκε από την υπεύθυνη σύμβολο Κα Ακριώτη  Δέσποινα ΠΕ 06, που έχει και την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου μας και από τον Δ/ντη του σχολείου όπου είχε ενημερωθεί από την ημερίδα που έγινε στις 09/12/2013 για την αυτοξιολόγηση Σχολικών μονάδων την οποία παρακολούθησε ο Διευθυντής του σχολείου μας Καρανάσιος Δημήτριος.

Όλοι οι εκπαιδευτικοί έδειξαν ενδιαφέρον για την αυτοαξιολόγηση, συγκροτήθηκαν οι ομάδες: Συντονιστής ορίστηκε ο Ζαλαώρας Κωνσταντίνος ΠΕ 03 και πρακτικογράφος ο Κωσταρέλος Γρηγόριος ΠΕ 01.

Η διερεύνηση των τομέων (Δεικτών) άρχισε στις 17/01/2014 και ολοκληρώθηκε στις 01/04/2014.

Ο αριθμός των ομάδων ήταν 7 που δημιουργήθηκαν όπως φαίνεται στην πράξη του Συλλόγου.

1. Μέσα και πόροι: Τερζή Γεωργία ΠΕ02, Πάνου Άννα ΠΕ04.

2. Ηγεσία και Διοίκηση του σχολείου: Χατζή Ιωάννα ΠΕ02, Μήρτσιου Αικ. ΠΕ02, Κομιανός Κων/νος ΠΕ03.

3. Διδασκαλία και Μάθηση: Γιαννακοπούλου Β. ΠΕ11, Μουτάφη Μαρία ΠΕ06.

4. Κλίμα και σχέσεις του Σχολείου: Συμεωνίδου Α. ΠΕ05, Γιωτόπουλος Γ. ΠΕ18.

5. Προγράμματα παρεμβάσεις και δράσεις βελτίωσης: Φέκας Γ. ΠΕ04, Καλύβας Ν. ΠΕ19.

6. Εκπαιδευτικά αποτελέσματα: Κωσταρέλος Γρ. ΠΕ01, Χριστοδούλου Μ. ΠΕ02, Λιανοστάθη Μ. ΠΕ08

7. Αποτελέσματα του Σχολείου: Ζαλαώρας Κ. ΠΕ03.

Η κάθε ομάδα συναντήθηκε τρεις φορές.

Η διερεύνηση των παραπάνω τομέων (δεικτών) πραγματοποιήθηκε μεταξύ των εκπαιδευτικών, μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών και μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων.

Η διαδικασία πραγματοποιήθηκε με εργασία των συμμετεχόντων σε ολομέλεια. Κατόπιν συστηματικής διερεύνησης και εποικοδομητικής συζήτησης το αποτέλεσμα της διαδικασίας υπήρξε προϊόν σύνθεσης των θέσεων όλων των συμμετεχόντων.

 

3.ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΔΕΙΚΤΩΝ

 

1ος ΤΟΜΕΑΣ:                  ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΠΟΡΟΙ

 

Δείκτης αξιολόγησης:    1.1 Σχολικός χώρος, υλικοτεχνική υποδομή και οικονομικοί πόροι

 

Περιγραφική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη.

 

Οι αίθουσες διδασκαλίας είναι (9) εννέα όλες είναι κατάλληλες για τη διδασκαλία των μαθημάτων.

Υπάρχουν εργαστήρια φυσικών επιστημών, εργαστήριο πληροφορικής, τεχνολογίας που επαρκούν για την ανάπτυξη του προγράμματος σπουδών.

Υπάρχει αίθουσα βιβλιοθήκης με ειδική ράμπα που έχει 2.800 τίτλους βιβλίων. Δεν υπάρχει μόνιμος βιβλιοθηκάριος.

Δεν υπάρχει κλειστό γυμναστήριο ούτε αποδυτήρια

Το υπάρχον κυλικείο συμμετέχει στα οικονομικά του σχολείου.

Ο χώρος της διοίκησης «γραφείο Διευθυντή», «γραφείο εκπαιδευτικών», «γραμματεία», ανταποκρίνεται στις εργασιακές ανάγκες των εκπαιδευτικών.

Οι εσωτερικοί χώροι έχουν επάρκεια θέρμανσης, φυσικού φωτισμού, εξαερισμού και ύδρευσης.

Οι διαθέσιμοι Η/Υ δεν είναι σύγχρονης τεχνολογίας και δεν είναι αρκετοί για τη διδασκαλία του μαθήματος.

Υπάρχουν φωτοτυπικά μηχανήματα, διαδραστικοί πίνακες, χάρτες, projector, επιδιασκόπιο, γραφοσκόπιο κ.α. που υποστηρίζουν την εποπτική διδασκαλία και την ποιοτική λειτουργία της μονάδας.

Ο σύλλογος των γονέων και η τοπική κοινωνία συμπαρίσταται στην καλή λειτουργία της σχολικής μονάδας και ενισχύουν οικονομικά το σχολείο για τις δραστηριότητες των μαθητών ( γιορτές, εκδηλώσεις κ.α.)

Υπάρχει άριστη συνεργασία του Σχολείου με το Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων.

Τα έξοδα του σχολείου καλύπτονται από τη Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Λαμιέων.

Η δημοτική αρχή ανταποκρίνεται στη συντήρηση της σχολικής μονάδας.

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου

   1    2    3  4

ως προς τον δείκτη:

       Χ  

 

 

 

 

 

Δείκτης αξιολόγησης:     1.2  Στελέχωση του σχολείου

 

Περιγραφική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη.

 

Η στελέχωση της σχολικής μονάδας για την κάλυψη των διδακτικών απαιτήσεων του σχολικού προγράμματος είναι επαρκής. Οι κενές θέσεις των εκπαιδευτικών (ΠΕ07, ΠΕ10, ΠΕ15, ΠΕ16 και ΠΕ18) καλύπτονται έγκαιρα με την έναρξη του σχολικού έτους.

Οι εκπαιδευτικοί έχουν πολύχρονη επαγγελματική εμπειρία, παιδαγωγική κατάρτιση σε επιμορφωτικά σεμινάρια της ειδικότητάς τους, ώστε να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του Προγράμματος Σπουδών και την ανάπτυξη δραστηριοτήτων εντός και εκτός σχολείου.

Υπάρχει άριστη συνεργασία με το Συμβουλευτικό Σταθμό Νέων Ν. Φθιώτιδας της ΔΔΕ, το ΚΕΔΔΥ και με ομάδα ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών του Δήμου Λαμιέων.

Το διδακτικό προσωπικό επαρκεί για τη στήριξη του διοικητικού έργου οι υπεύθυνοι τμημάτων παρακολουθούν την φοίτηση και τις απουσίες των μαθητών.

Δεν υπάρχει γραμματειακή από την υπηρεσία και ως εκ τούτου καλύπτεται με εκπαιδευτικούς.

Το βοηθητικό προσωπικό καλύπτει επαρκώς τις ανάγκες για καθαριότητα.

Η φύλαξη της σχολικής μονάδας γίνεται με συναγερμούς τις ώρες μη λειτουργίας υπάρχει και ιδιωτική φύλαξη κατά τις νυχτερινές ώρες.

Η συντήρηση της Σχολικής μονάδας γίνεται με τη βοήθεια του Δήμου Λαμιέων.

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου

   1    2    3  4

ως προς τον δείκτη:

       Χ  

 

 

 

 

 

2ος ΤΟΜΕΑΣ:          ΗΓΕΣΙΑ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

Δείκτης αξιολόγησης:          2.1 Οργάνωση και συντονισμός της σχολικής ζωής

 

Περιγραφική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη.

 

Το σχολείο σχεδιάζει, εφαρμόζει και διαχειρίζεται ένα λειτουργικό σχολικό πρόγραμμα από την αρχή του σχολικού έτους με τη συμμετοχή του Διευθυντή, των διδασκόντων και των υπολοίπων μελών της σχολικής μονάδας , διατυπώνει τις βασικές επιδιώξεις του σχολείου και καλλιεργεί πνεύμα συνεργασίας, συμμετοχικότητας και συλλογικότητας, όπως προκύπτει από τα πρακτικά του και τα ερωτηματολόγια που δόθηκαν στα μέλη του. Η επικοινωνία των μελών του κρίνεται πολύ καλή. Δεν εντοπίζονται ιδιαίτερα προβλήματα και αδυναμίες. Προτείνεται όμως η βελτίωση της οργάνωσης των διοικητικών / εξωδιδακτικών εργασιών σύμφωνα με τις προτεραιότητες της σχολικής μονάδας και η διευκρίνιση στους γονείς και κηδεμόνες για το είδος των δράσεων στις οποίες προβλέπεται και μπορούν να συμμετέχουν.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου

   1    2    3  4

ως προς τον δείκτη:

       Χ  

 

 

 

 

 

 

 

Δείκτης αξιολόγησης:          2.2  Διαχείριση και Αξιοποίηση των Μέσων και  των  Πόρων

 

Περιγραφική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη.

 

     Η  διαχείριση  και  η  αξιοποίηση  των  μέσων και  των  πόρων του  σχολείου είναι  αναγκαία για  την  κάλυψη  αναγκών λειτουργίας του, όπως είναι  η  καθαριότητα, η θέρμανση, η ηλεκτροδότηση, η τηλεφωνία, η  γραφική  ύλη, τα  αναλώσιμα  υλικά  του  φωτοτυπικού και  του  εργαστηρίου των  Η/Υ και  διαφόρων άλλων εκτάκτων  αναγκών που προκύπτουν  για τη συντήρηση της σχολικής μονάδας.

Η  αξιοποίηση των  υποδομών και των μέσων  του σχολείου  είναι αρκετά ικανοποιητική από τα μέλη της σχολικής κοινότητας για  την  επίτευξη  διαφόρων εκπαιδευτικών στόχων και  εκδηλώσεων  του  σχολείου.

Η μεγάλη επιφάνεια της στέγης των  κτηρίων θα  μπορούσε να  αξιοποιηθεί

και να  προσφέρει σημαντική οικονομική βοήθεια για την καλή λειτουργία του σχολείου, με την  τοποθέτηση φωτοβολταϊκών συστημάτων. Θα ήταν μία μεγάλη ανακούφιση των σχετικά περιορισμένων οικονομικών πόρων που διατίθενται για το σχολείο.

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου

   1    2    3  4

ως προς τον δείκτη:

       Χ  

 

 

 

Δείκτης αξιολόγησης:     2.3  Αξιοποίηση, υποστήριξη και ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού

 

Περιγραφική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη.

 

Διαπιστώνεται ποσοτική επάρκεια των υπαρχόντων εκπαιδευτικών καθώς οι περισσότεροι είναι μόνιμοι και με οργανική θέση στο σχολείο. Χωρίς οργανική είναι κυρίως εκπαιδευτικοί με ειδικότητες που αδυνατούν να συμπληρώσουν ωράριο σε μία σχολική μονάδα και διατίθενται στο σχολείο μας από γειτονικά σχολεία (Οικιακής Οικονομίας, Μουσικής, Τεχνολογίας, Γερμανικών, Κοινωνιολογίας). Η κάλυψη των αναγκών αυτών γίνεται γρήγορα ώστε να οργανώνεται άμεσα και να εφαρμόζεται πιστά το ωρολόγιο πρόγραμμα από τις αρχές της σχολικής χρονιάς.

Στο σχολείο σπάνια υπηρετούν αναπληρωτές και μόνον σε έκτακτες περιπτώσεις.

Τονίζεται επίσης η ποιοτική επάρκεια του εκπαιδευτικού προσωπικού καθώς οι εκπαιδευτικοί έχουν τουλάχιστον δεκαετή διδακτική εμπειρία. Ακόμη οι περισσότεροι έχουν περάσει την επιμόρφωση Α΄ επιπέδου στη χρήση Η/Υ και μερικοί και την επιμόρφωση Β’ επιπέδου. Συχνά παρακολουθούν σεμινάρια ανάλογα με την ειδικότητά τους και επιδιώκεται η βελτίωση της επιστημονικής και παιδαγωγικής τους κατάρτισης σε συνεργασία με τους συμβούλους.

Παρατηρείται άψογη συνεργασία του μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού. Η κατανομή εργασιών γίνεται και με βάση τις ειδικότητες (ΠΕ 04: εργαστήριο φυσικών επιστημών, ΠΕ 19: εργαστήριο πληροφορικής) και με κριτήριο την παρουσία των εκπαιδευτικών στα τμήματα (ως υπεύθυνοι τμημάτων ορίζονται όσοι διδάσκουν τις περισσότερες ώρες σε κάθε τμήμα). Όλες οι προβλεπόμενες δραστηριότητες προγραμματίζονται βάσει των ισχυόντων υπουργικών αποφάσεων και πραγματοποιούνται απρόσκοπτα κατά τη διάρκεια της χρονιάς (εκδρομές, εκκλησιασμός, σχέδιο σεισμού κ.λ.π.) Γενικά το κλίμα συνεργασίας είναι ιδιαίτερα θετικό και υπάρχει ευελιξία σε περίπτωση αναπροσαρμογής του αρχικού σχεδιασμού χωρίς όμως να καταστρατηγείται η δημοκρατία.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου

1

2

3

4

ως προς τον δείκτη:

Χ

3ος ΤΟΜΕΑΣ:          ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ

 

Δείκτης αξιολόγησης:          3.1 Ανάπτυξη και εφαρμογή διδακτικών πρακτικών

 

Περιγραφική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη.

 

Έπειτα από τη διενέργεια ανάλογης έρευνας με τη χρήση Ερωτηματολογίων  που απαντήθηκαν από τους εκπ/κούς και από τους μαθητές της σχολικής μονάδας, καθώς και με βάση τη συνεργασία και τις εποικοδομητικές συζητήσεις και ανταλλαγή απόψεων στα πλαίσια του συλλόγου εκπ/κών της σχολικής μας μονάδας , οδηγηθήκαμε στα παρακάτω συμπεράσματα.

Οι εκπ/κοί του σχολείου μας ακολουθούν τα ακόλουθα βήματα ώστε να καθιστούν  το διδακτικό-παιδαγωγικό τους έργο εφικτό με επιτυχία σε καθημερινή βάση:

1.Σχεδίαση διδακτικού έργου στην έναρξη σχολικής χρονιάς.

2.Προετοιμασία μαθήματος με σχέδια /πλάνα μαθήματος σε κάθε ενότητα βήμα-βήμα, θέτοντας ξεκάθαρους διδακτικούς και παιδαγωγικούς στόχους .

3.Ενσωμάτωση και αξιόλογη χρήση των διαθέσιμων σχολικών εργαλείων στοχεύοντας στην αποτελεσματικότερη μετάδοση γνώσης στους μαθητές.

4.Δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης ανάμεσα στον εκπ/κό και τους μαθητές.

5.Μαθητοκεντρική διδασκαλία-Μαιευτική μέθοδος για να μπορέσουν οι μαθητές να νιώσουν οικεία τη νέα πληροφορία-γνώση.

6. Βιωματική-συνεργατική  προσέγγιση μέσα  από θέματα οικεία,  που σχετίζονται με την καθημερινή ζωή  των μαθητών.

7.Περαιτέρω εξάσκηση με συνεργασία μαθητών  ανα δύο ή σε μικρές ομάδες  με τη καθοδήγηση και διακριτική επίβλεψη του εκπ/κού. Οι ομάδες ,ειδικά στην περίπτωση των projects,  θα πρέπει να απαρτίζονται από μαθητές που ποικίλουν ή και διαφέρουν σε γνωστικό επίπεδο και ικανότητες-ενδιαφέροντα [mixed abilities students], έτσι ώστε ο εκπ/κός με ευελιξία να μπορεί να αξιοποιήσει δημιουργικά τις ικανότητες όλων, και όλοι οι μαθητές να νιώσουν  χρήσιμοι και δημιουργικοί.

8.Ενθάρρυνση των μαθητών να διατυπώνουν τις απορίες, ενστάσεις, διαφωνίες τους, στα πλαίσια ενός δημιουργικού  διαλόγου με τον εκπ/κό. Μόνο έτσι ο διδάσκων θα μπορέσει να κατανοήσει τις αδυναμίες των μαθητών του και να επιτευχθεί η ανατροφοδότηση με επιτυχία.

9. Αξιολόγηση της κατανόησης της καινούργιας γνώσης σε συνεργασία με τους μαθητές. Ο εκπ/κός οφείλει να ‘ακούει’ την τάξη του και να αξιολογεί μέσα από τις απορίες ή τις αδυναμίες των μαθητών τις δικές του διδακτικές ή παιδαγωγικές αδυναμίες και να βελτιώνεται-εξελίσσεται συνεχώς.[Διάλογος , συνεργασία και προσέγγιση μεταξύ του συλλόγου εκπ/κών στα πλαίσια της σχολ. μονάδας για τα παραπάνω θέματα είναι  εφικτή].

10. Τελική αξιολόγηση διδακτικού έργου με διενέργεια test, διαγωνισμάτων ή εργασιών [ατομικών ή ομαδικών], προσεκτικά σχεδιασμένων και στοχευμένων.

11.  Γόνιμη, ποιοτική  και ουσιαστική συνεργασία με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών ώστε το σχολείο να αποτελεί καταφύγιο της  κάθε οικογένειας  και σημείο αναφοράς γονιών και κυρίως μαθητών

12. Παρουσίαση αποτελεσμάτων διδακτικού έργου ανά τάξη στη λήξη της εκάστοτε σχολικής χρονιάς, στα πλαίσια των αθλητικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων σε όσα μαθήματα είναι εφικτό.     [ Φυσική Αγωγή, Μουσική, Εικαστικά, Βιωματικές Δράσεις, Τεχνολογία, Φωτογραφική Ομάδα]

 

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου

1

2

3

4

ως προς τον δείκτη:

Χ

 

 

Δείκτης αξιολόγησης:      3.2  Ανάπτυξη και εφαρμογή παιδαγωγικών πρακτικών και πρακτικών αξιολόγησης των μαθητών

 

Περιγραφική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη.

 

Με βάση τα δεδομένα της Σχολικής Μονάδας σε σχέση :

α) Με το εξοπλισμό και την επάρκεια των διαθέσιμων  διδακτικών εργαλείων, χώρων και μέσων, όπως: εργαστήριο Φυσικής – Χημείας [πλήρως εξοπλισμένο], εργαστήριο Πληροφορικής [πλήρως εξοπλισμένο], αίθουσα Τεχνολογίας, Σχολική βιβλιοθήκη & ΕΠΕΑΕΚ [Βιβλιοθήκη Δανειστική],  Γήπεδα basketball & volleyball με κερκίδες, εξοπλισμό για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, χώρο  μικρού θερινού θεάτρου, διαδραστικούς πίνακες, projectors.

Θεωρούμε, όμως, απαραίτητη την κάλυψη από τις αρμόδιες αρχές   [ τοπικό Δήμο, Υπουργείο Παιδείας, Ο.Σ.Κ.], των περιορισμένων ελλείψεων του  σχολείου μας [ π.χ. χώρος κλειστού γυμναστηρίου κ.α.]

β) Βάση της αποδελτίωσης των σχετικών ερωτηματολογίων που απαντήθηκαν από εκπαιδευτικούς και μαθητές, αλλά και από την καθημερινή συνεργασία και παρατήρηση , αποδεικνύεται ότι:

Σε σχέση με την ανάπτυξη και την  εφαρμογή  παιδαγωγικών πρακτικών και μεθόδων,   τόσο κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας, όσο και κατά την αξιολόγηση , οι εκπαιδευτικοί ακολουθούν σύγχρονες ,  μαθητοκεντρικές , παιδαγωγικές μεθόδους διδασκαλίας. Προτεραιότητά τους είναι  ο μαθητής ως ξεχωριστό άτομο, ως μέλος της ομάδας [κοινωνικοποίηση], και η εμπέδωση της παρεχόμενης γνώσης [πάντα με προσεκτικό σχεδιασμό].

Οι μαθητές δείχνουν ικανοποιημένοι από τις διδακτικές μεθόδους και πρακτικές,  και ευτυχείς σε ένα σχολικό περιβάλλον  ευχάριστο, όπου η άποψή τους αντιμετωπίζεται με σοβαρότητα, τα προβλήματά τους συζητούνται  και επιλύονται και οι λέξεις διάλογος και αμοιβαίος σεβασμός χαρακτηρίζουν  τη σχέση διδασκόντων- διδασκομένων.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου

1

2

3

4

ως προς τον δείκτη:

Χ

 

4ος ΤΟΜΕΑΣ:          ΚΛΙΜΑ ΚΑΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

Δείκτης αξιολόγησης:       4.1  Σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών-μαθητών και μεταξύ μαθητών

 

Περιγραφική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη.

 

Οι σχέσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών και μαθητών είναι γενικά καλές .

Είναι σχέσεις εμπιστοσύνης και πολλές φορές είναι προσωπικές γιατί η κοινωνία είναι μικρή και υπάρχει γνώση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι μαθητές.

Τα προβλήματα είναι πολλά και ποικίλα : οικογενειακά, κοινωνικά ,οικονομικά ακόμη και προβλήματα που αφορούν την εφηβεία.

Οι εκπαιδευτικοί δείχνουν κατανόηση και βοηθούν  τους μαθητές τους όσο το δνατόν περισσότερο.

Οι σχέσεις  μεταξύ των μαθητών είναι κατά κύριο λόγο φιλικές.

Σε ορισμένες  περιπτώσεις παρουσιάζεται ρατσιστική συμπεριφορά ,ιδιαίτερα προς κάποιους αλλοδαπούς, λεκτική βία μεταξύ τους  ή και σε μικρό βαθμό σωματική. Τότε υπάρχει παρέμβαση των εκπαιδευτικών για την καταστολή αυτών των συμπεριφορών. Επίσης αρκετές φορές υπάρχει ανταγωνισμός για την επίδοση  (για μαθήματα και βαθμολογία) .Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να ανεβαίνει και η επίδοση όλου του τμήματος.

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου

1

2

3

4

ως προς τον δείκτη:

Χ

 

Δείκτης αξιολόγησης:       4.2  Σχέσεις του σχολείου με γονείς και συνεργασίες με εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς φορείς

 

Περιγραφική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη.

 

Οι σχέσεις μεταξύ των γονέων και των εκπαιδευτικών είναι κατά κύριο λόγο πολύ καλές. Οι εκπαιδευτικοί εκτός από τις καθορισμένες συγκεντρώσεις ανά τρίμηνο και μια φορά τον μήνα δέχονται και ενημερώνουν τους γονείς και όταν ο γονιός θέλει να ενημερωθεί για την πρόοδο του παιδιού του.

Εκτός από ελάχιστες περιπτώσεις γονέων οι οποίοι δεν έρχονται, οι υπόλοιποι έχουν συνεχή επαφή με τους εκπαιδευτικούς των παιδιών τους.

Τέλος ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων είναι κοντά στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς και προσπαθεί με κάθε τρόπο να δραστηριοποιηθεί ώστε να στηρίζει το σχολείο σε κάθε προσπάθεια αναβάθμισής του.

Οι σχέσεις μεταξύ σχολείου και κοινωνικών φορέων είναι άριστες τόσο με τους τοπικούς φορείς, τις εκπαιδευτικές αρχές όσο και τα άλλα σχολικά ιδρύματα. Πιο συγκεκριμένα συνεργάζεται με τα υπόλοιπα σχολεία σε διάφορες εκδηλώσεις, πολλοί μαθητές συμμετέχουν ενεργά σε δραστηριότητες αθλητικές και πολιτιστικές.

Γίνονται επισκέψεις σε Βιομηχανίες στην περιοχή.

Έχουμε οποιαδήποτε βοήθεια αν ζητηθεί από τους φορείς και τις εκπαιδευτικές αρχές οι οποίες στέκονται δίπλα μας ως πολύτιμοι αρωγοί.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου

1

2

3

4

ως προς τον δείκτη:

Χ

 

5ος ΤΟΜΕΑΣ:       ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΙΣ            ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ

 

 

Δείκτης αξιολόγησης:           5.1    Εκπαιδευτικά προγράμματα και καινοτομίες υποστηρικτικές

                                     και αντισταθμιστικές παρεμβάσεις

 

Περιγραφική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη.

 

Στο σχολείο μας εφαρμόζονται καινοτόμα περιβαλλοντικά προγράμματα, βιωματικές δράσεις, καλλιτεχνικές δράσεις, εσωτερικά περιφερειακά και πανελλήνια αθλητικά προγράμματα, μαθητικός διαγωνισμός φωτογραφίας, σκάκι, μαθηματικών, λογοτεχνίας, ευαισθητοποίηση και κοινωνική αλληλεγγύη σε ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες σε συνεργασία με τοπικούς φορείς, συλλόγους, σχολεία με το σύλλογο γονέων & κηδεμόνων και ενημερώσεις από ειδικούς επιστήμονες.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου

1

2

3

4

ως προς τον δείκτη:

Χ

 

Δείκτης αξιολόγησης:       5.2 Ανάπτυξη και εφαρμογή σχεδίων δράσης για τη βελτίωση

του  εκπαιδευτικού έργου.

 

Περιγραφική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη.

 

Η εφαρμογή και υλοποίηση για πρώτη χρονιά (σχ. έτος 2013-2014) της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου (Α.Ε.Ε.) και σε συνδυασμό με τις απαιτήσεις για διερεύνηση του συγκεκριμένου Δείκτη Αξιολόγησης 5.2 «Ανάπτυξη και εφαρμογή σχεδίων δράσης για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου», καθιστούν ελλιπή την μελέτη του σε βάθος από φέτος.

Επομένως η μελέτη του συγκεκριμένου δείκτη θα κινηθεί σε δύο άξονες:

Τα σχέδια δράσης,  πρακτικές, καινοτόμα προγράμματα προηγουμένων ετών που έχουν σχεδιαστεί και υλοποιηθεί στο σχολείο μας.

Το σχεδιασμό, το πλαίσιο και του στόχους που θα εμπεριέχει το  Σχεδίο Δράσης που θα επιλεγεί για εφαρμογή και υλοποίηση για τη νέα σχολική χρονιά 2014-2015.

Στο σχολείο έχουν αναπτυχθεί πρακτικές και δράσεις τα προηγούμενα χρόνια: Σε αυτές περιλαμβάνονται:

Η πολύ καλή συνεργασία με τη σχολική επιτροπή, το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων, το Δήμο καθώς και με τα υπόλοιπα σχολεία της περιοχής μας. Υπάρχει άριστο κλίμα στις σχέσεις του σχολείου μας με φορείς που βοηθούν στη διοργάνωση πολιτιστικών, περιβαλλοντικών  και αθλητικών προγραμμάτων καθώς και πολύ καλή συνεργασία με τοπικούς πολιτιστικούς φορείς.

Η διαμόρφωση πολύ καλού κλίματος συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών, που βασίζεται στην καλή διάθεση, στην αφοσίωση στο εκπαιδευτικό έργο και στη θέληση όλων των παραγόντων της σχολικής ζωής για δημιουργία, για συμμετοχή σε κοινές δράσεις και προγράμματα με στόχο την πολύπλευρη, ολοκληρωμένη και αποτελεσματική κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών.

Η υλοποίηση μεγάλου αριθμού  καινοτόμων προγραμμάτων. Αυτές εννοούνται οι σχολικές δραστηριότητες όπως: Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Αγωγή Υγείας, Πολιτιστικά θέματα, Μαθητικοί Αγώνες (αθλητικοί – καλλιτεχνικοί κ.α.), το

Πρόγραμμα της Ευέλικτης Ζώνης (πρώτη εφαρμογή σχ. έτος 2004-2005) καθώς και η δημιουργία Τμήματος Ένταξης για την επιπλέον υποστήριξη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες. Το Σχέδιο Δράσης το οποίο θα επιλεγεί και θα  υλοποιηθεί το νέο σχολικό έτος 2014-2015 θα πρέπει να έχει ως κέντρο του το μαθητή και να αποτελεί ολοκληρωμένη πρόταση που να συνδέει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς στη λειτουργία της σχολικής μονάδας. Το Σχέδιο Δράσης θα πρέπει:

Να βελτιώσει τη σχολική ζωή

Να αμβλύνει τις αντιθέσεις

Να ενισχύσει το αίσθημα ισονομίας και δικαιοσύνης μεταξύ των μαθητών

Να αυξήσει τη συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών στις σχολικές δραστηριότητες

Να βελτιώσει τις επιδόσεις των μαθητών

Να βελτιώσει το εκπαιδευτικό έργο και να αναβαθμίσει τις εκπαιδευτικές δυνατότητες που προσφέρει το σχολείο ως θεμελιώδης φορέας Παιδείας

Να καταξιώσει το σχολείο και να το εντάξει στο κέντρο της κοινωνικής ζωής.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου

1

2

3

4

ως προς τον δείκτη:

Χ

 

6ος ΤΟΜΕΑΣ:       ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

 

Δείκτης αξιολόγησης:                         6.1    Φοίτηση και διαρροή μαθητών

 

Περιγραφική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη.

Ύστερα από μελέτη και επεξεργασία των στοιχείων που βρίσκονται στα αρχεία του Σχολείου, καταγράφηκαν οι εξής παρατηρήσεις-συμπεράσματα:

Οι μαθητές που πήραν μετεγγραφή σε άλλο δημόσιο σχολείο από την Α΄ τάξη πριν την έναρξη του σχολικού έτους, αποτελούν το 16% των εγγεγραμμένων μαθητών της Α΄ τάξης, ενώ ένας μαθητής (1%) πήρε μετεγγραφή σε άλλο δημόσιο σχολείο στη διάρκεια του σχολικού έτους.

Από την Β΄τάξη πήρε μεταγραφή ένας μαθητής (2%) σε άλλο δημόσιο σχολείο στη διάρκεια του σχολικού έτους, ενώ ένας μαθητής(2%) ήρθε με μετεγγραφή από άλλο σχολείο.

Από την Γ΄ τάξη δεν υπήρξαν μετεγγραφές.

Υπάρχουν μαθητές (4%) με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που ενσωματώθηκαν με επιτυχία.

Η παρακολούθηση που προβλέπονται και λειτουργούν στο σχολείο της φοίτησης των μαθητών είναι αποτελεσματικές. (καθημερινός έλεγχος απουσιών από τον Δ/ντή και τους υπευθύνους των τμημάτων, συστηματική ενημέρωση των γονέων)

Οι μαθητές προσέρχονται έγκαιρα στα μαθήματα, και παρακολουθούν όλα τα μαθήματα του ημερήσιου προγράμματος. Δεν υπάρχουν μαθητές που απουσιάζουν συστηματικά από συγκεκριμένα μαθήματα.

Για το σχολικό έτος 2013-2014 δεν λειτούργησε στο σχολείο μας το τμήμα ένταξης.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου

1

2

3

4

ως προς τον δείκτη:

Χ

 

Δείκτης αξιολόγησης:                         6.2    Επιτεύγματα  και πρόοδος των μαθητών

 

Περιγραφική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη.

 

  Ύστερα από μελέτη και επεξεργασία των στοιχείων που βρίσκονται στα αρχεία του Σχολείου, καταγράφηκαν οι εξής παρατηρήσεις-συμπεράσματα:

Όλοι οι μαθητές και των τριών τάξεων, βελτίωσαν την επίδοσή τους κατά το Β΄Τρίμηνο (2013-2014) σε σύγκριση με το Α΄ Τρίμηνο( 2013-2014), εκτός από δύο μαθητές που η επίδοσή τους είναι σταθερή.

Κατά τη βαθμολογική κλίμακα στο Β΄ Τρίμηνο (2013-2014):

Οι μαθητές με επίδοση «άριστα» αποτελούν το 31% του μαθητικού δυναμικού, με επίδοση «πολύ καλά» το 35%, με  επίδοση «καλά το 34%,  ενώ μαθητές με επίδοση «μέτρια» δεν υπάρχουν.  Άρα η επίδοση είναι στο «πολύ καλά».

Η διαφορά μεταξύ των λιγότερο και των περισσότερο ικανών μαθητών μειώθηκε.

Όλοι οι μαθητές της Γ΄ τάξης 2012-2013 τελείωσαν με επιτυχία την τάξη και απολύθηκαν.

Η επίδοση των μαθητών της Β΄τάξης σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2012-2013 είναι σταθερή, ενώ η επίδοση των μαθητών της Γ΄ τάξης με το αντίστοιχο τρίμηνο 2012-2013 ελαφρώς  βελτιωμένη.

Τα επιτεύγματα των μαθητών συμπληρώνονται με αριστεύσεις και πρωτιές σε αθλητικούς σχολικούς αγώνες, με βραβεύσεις σε διαγωνισμούς φωτογραφίας, με τη συμμετοχή σε καινοτόμες δράσεις ( περιβαλλοντικά, πολιτιστικά προγράμματα, σχέδιο δράσης γα τη Δημόσια Υγεία), με επισκέψεις και ενημερώσεις σε πολλά θέματα και συμμετοχή στη χορωδία του σχολείου.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου

1

2

3

4

ως προς τον δείκτη:

Χ

 

 

Δείκτης αξιολόγησης:                         6.3    Ατομική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών

 

Περιγραφική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη.

 

Το σχολείο καταφέρνει να διασφαλίσει τη συναισθηματική, ατομική και κοινωνική ανάπτυξη όλων των μαθητών. Σύμφωνα με ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν οι μαθητές του σχολείου το 90% νιώθουν αποδεκτοί από τους συμμαθητές τους. Τα ίδια ποσοστά συγκέντρωσαν και οι ερωτήσεις που αφορούσαν την αποδοχή των συμμαθητών τους με κριτήριο την εθνική καταγωγή, τις μαθησιακές δυσκολίες και το χρώμα τους.

Το σχολείο υποστηρίζει τη διάπλαση υπεύθυνων, ενεργών και δημοκρατικών πολιτών αφού λειτουργεί σύμφωνα με τους κανονισμούς του υπουργείου που προβλέπει την εκλογή 5μελούς και 15μελούς επιτροπής στις μαθητικές κοινότητες. Συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα ερωτηματολόγια, ένα ποσοστό 82% των παιδιών ενδιαφέρονται πολύ για τα προβλήματα της κοινότητας του σχολείου και το 72% παίρνουν μέρος σε αποφάσεις που αφορούν το σχολείο και το ίδιο ποσοστό συμμετέχει συλλογικά στα προβλήματα που προκύπτουν.

Στο σχολείο δεν υπάρχουν αντιμαχόμενες ‘ομάδες’, παρά μόνο κάποιες ιδιαίτερες συγκρούσεις σε πολύ μικρό ποσοστό οι οποίες καταλήγουν πάντα σε ειρηνικό συμβιβασμό χωρίς να δίνεται συνέχεια.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου

1

2

3

4

ως προς τον δείκτη:

Χ

 

7ος ΤΟΜΕΑΣ: ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΩΝ ΣΤΟΧΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

Δείκτης αξιολόγησης:                         7.1    Επίτευξη των στόχων του σχολείου

 

 

Περιγραφική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη.

 

 

Η συνολική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου που προσφέρεται στο σχολείο κατά την διάρκεια του σχολικού θεωρείται ικανοποιητική. Εκπληρώθηκαν βασικοί στόχοι και υπήρξε μεγάλη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας με απώτερο σκοπό την ιεράρχηση των νέων στόχων και εργασιών για την ποιοτική και ποσοτική βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου γενικότερα. Σε αυτό θα συμβάλλουν οι επί μέρους αναλύσεις που θα γίνουν στην διασταύρωση των στοιχείων από τους δείκτες των ομάδων αυτοαξιολόγησης.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου

1

2

3

4

ως προς τον δείκτη:

Χ

 

4. ΕΠΙΛΟΓΗ – ΠΡΟΤΑΣΗ  ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ

 

Από τη συστηματική διερεύνηση των δεικτών προέκυψε η ανάγκη παρεμβάσεων, έτσι ώστε να βελτιωθούν τομείς όπως:

Α) Τομέας 3. Διδασκαλία και μάθηση

Δείκτης 3.1 Ανάπτυξη και εφαρμογή διδακτικών πρακτικών

Δείκτης 3.2 Ανάπτυξη και εφαρμογή παιδαγωγικών πρακτικών και πρακτικών αξιολόγησης των μαθητών.

Β) Τομέας 4. Κλίμα και σχέσεις του Σχολείου

Δείκτης 4.1 Σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών – μαθητών

Δείκτης 4.2 Σχέσεις του σχολείου με γονείς και συνεργασία με εκπαιδευτικούς.

Το Σχέδιο Δράσης το οποίο θα επιλεγεί και θα  υλοποιηθεί το νέο σχολικό έτος 2014-2015 θα πρέπει να έχει ως κέντρο του το μαθητή και να αποτελεί ολοκληρωμένη πρόταση που να συνδέει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς στη λειτουργία της σχολικής μονάδας. Το Σχέδιο Δράσης θα πρέπει:

Να βελτιώσει τη σχολική ζωή

Να αμβλύνει τις αντιθέσεις

Να ενισχύσει το αίσθημα ισονομίας και δικαιοσύνης μεταξύ των μαθητών

Να αυξήσει τη συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών στις σχολικές δραστηριότητες

Να βελτιώσει τις επιδόσεις των μαθητών

Να βελτιώσει το εκπαιδευτικό έργο και να αναβαθμίσει τις εκπαιδευτικές δυνατότητες που προσφέρει το σχολείο ως θεμελιώδης φορέας Παιδείας

Να καταξιώσει το σχολείο και να το εντάξει στο κέντρο της κοινωνικής ζωής.

Ως τίτλος του σχεδίου δράσης που επιλέχτηκε για το σχ. Έτος 2014-2015 συζητήθηκε στην ειδική συνεδρίαση της ολομέλειας την πράξη 26/1-4-2014 και εγκρίθηκε από το σύλλογο διδασκόντων είναι:

 

 

 

΄΄Ανάπτυξη παιδαγωγικών πρακτικών και μεθόδων για την ποιοτική προώθηση του εκπαιδευτικού έργου΄΄

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ετήσια Έκθεση Αυτοαξιολόγησης του 8ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΛΑΜΙΑΣ – Σχολικό Έτος: 2013-2014

Καλημέρα κόσμε!

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το “Ιστολογείν”!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο