Πρόσβαση μαθητών σε υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης (Θεσμικό πλαίσιο)

κατάλογοςΟι υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης (social networks) με τη ραγδαία εξάπλωσή τους και τις ισχυρές δυνατότητες αλληλεπίδρασης που παρέχουν, προσφέρουν νέες ευκαιρίες για προσωπική έκφραση και εξέλιξη, συνεργασία και συμμετοχή. Ωστόσο, η ανεξέλεγκτη χρήση των ευρέως γνωστών, δημόσιων κοινωνικών δικτύων θέτει σημαντικά ερωτήματα σχετικά με την ασφαλή χρήση τους από ανήλικους.

Ειδικότερα, για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, η χρήση δημοσίων κοινωνικών δικτύων εκτός του ότι μπορεί να αντιβαίνει τους κανόνες χρήσης που θέτουν οι ίδιες οι εταιρείες (π.χ. απαγόρευση εγγραφής για χρήστες κάτω των 13 ετών), δημιουργεί τα παρακάτω σοβαρά προβλήματα ασφάλειας:

  • Αδυναμία των γονέων να ελέγξουν τη χρήση των κοινωνικών δικτύων, αν τα παιδιά έχουν πρόσβαση από τη σχολική τάξη. Το γεγονός αυτό φέρνει τους γονείς σε δύσκολη θέση όταν προσπαθούν να απαγορεύσουν την είσοδο στα παιδιά του δημοτικού σε κοινωνικά δίκτυα, εφόσον η χρήση τους μπορεί να θεωρηθεί ότι νομιμοποιείται από τα σχολεία.
  • Πιθανότητα κλοπής προφίλ από τους υπολογιστές των σχολείων και ακολούθως παρενόχλησης και εκφοβισμού, με σοβαρό αντίτυπο στον ψυχισμό των παιδιών θυμάτων, με πιθανό αποτέλεσμα ακόμη και την περιθωριοποίησή τους.
  • Με την ψευδή χρησιμοποίηση στοιχείων όπως η ηλικία, τα παιδιά ξεκινούν τη διαδικτυακή τους ενασχόληση λανθασμένα και χωρίς κανόνες ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο.

Με βάση τα παραπάνω και κατόπιν εισήγησης της Επιτροπής Πολιτικής, Διαχείρισης και Δεοντολογίας Περιεχομένου του ΠΣΔ, για την προστασία των μαθητών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από την έκθεσή τους σε σοβαρούς διαδικτυακούς κινδύνους, η πρόσβαση μέσω των λογαριασμών του ΠΣΔ των σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε κοινωνικά δίκτυα, όπως άλλωστε συμβαίνει στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, δεν θα παρέχεται ανεξέλεγκτα.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση