Δεκ 06
Έκθεση Βιβλίου
Δεκ 04
Make-A-Wish από τους μαθητές του ΣΤ΄2
Τα παιδιά του ΣΤ2 του σχολείου μας συμμετέχουν στο φιλανθρωπικό πρόγραμμα Make-A-Wish (Κάνε μία Ευχή Ελλάδος) με βασικό μήνυμα Μέσα από την ευχή και πάλι παιδί.
Ο οργανισμός Make A Wish είναι ο μεγαλύτερος οργανισμός παγκοσμίως που εκπληρώνει τις ευχές των παιδιών και επιτελεί ένα έργο αφιερωμένο στον ψυχικό κόσμο των παιδιών που έχουν διαγνωστεί ή νοσούν σοβαρά. Το Κάνε Μια Ευχή
Ελλάδος εξασφαλίζει τους αναγκαίους πόρους που χρειάζονται για να εκπληρωθούν οι ευχές των παιδιών στην Ελλάδα.
Με τη συμμετοχή στο πρόγραμμα δίνεται η ευκαιρία στους μαθητές του σχολείου μας να μάθουν την αξία του εθελοντισμού και της προσφοράς. Μαθαίνουν πώς μπορούν να αναλάβουν δράση και να βοηθήσουν τα παιδιά που τους χρειάζονται.
Αν θέλεις κι εσύ να βοηθήσεις σου δίνεται η δυνατότητα να αποκτήσεις το δικό σου Αστέρι της Ευχής με το συμβολικό ποσό των 2 ευρώ. Έτσι θα μπορέσεις να βοηθήσεις ένα παιδί που μάχεται για τη ζωή του να εκπληρώσει τις επιθυμίες του.
Οι μαθητές/τριες του ΣΤ΄2 και η δασκάλα της τάξης
Νάκη Σμαραγδή
Δεκ 04
Εκπαιδευτική επίσκεψη της Α΄ τάξης
Την Πέμπτη 14 Νοεμβρίου οι μαθητές της Α΄ τάξης επισκεφθήκαμε τους Μικρούς Ήρωες στην Πολίχνη και γίναμε μικροί γεωργοί. Φορέσαμε τα καπελάκια μας, τις ποδιές μας, πήραμε τα εργαλεία μας και ασχοληθήκαμε με την κηπουρική.
Αφού μάθαμε κάποια βασικά πράγματα για τα κηπευτικά και τα λουλούδια, σε ειδικά παρτέρια σκαλίσαμε, τσαπίσαμε και φυτέψαμε.
Όλοι μας πήραμε από ένα γλαστράκι. Άλλος φύτεψε καρότα, άλλος ντομάτες και άλλος αγγούρια.
Το πήραμε στο σπίτι μας, το φροντίζουμε καθημερινά και περιμένουμε να μεγαλώσει και να βγάλει καρπούς.
Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με αθλητικές δραστηριότητες.
Ήταν μια ωραία εμπειρία που θα μας μείνει αξέχαστη. Ανυπομονούμε λοιπόν να δούμε τα φυτά μας να μεγαλώνουν.
Οι μαθητές/τριες της Α΄ τάξης και οι δασκάλες τους
Γυμνοπούλου Χριστίνα
Ιακωβίδου Φανή
Δεκ 04
Παγκόσμια ημέρα ΑΜΕΑ 3/12/2024
Συνεχίζονται οι κοινές δράσεις του σχολείου μας με το 13ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης. Στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας των Ατόμων με Αναπηρία, οι μαθητές του Γ1 υποδέχτηκαν στην τάξη τους, τους μικρούς μαθητές του Ειδικού Σχολείου. Γνωρίστηκαν, συνεργάστηκαν και έφτιαξαν ένα κολλάζ – αφίσα για την ευαισθητοποίηση όλων ως προς τα άτομα με αναπηρία.
Οι εκπαιδευτικοί
Παπανικολάου Δέσποινα
Βυζιηνος Αναστάσιος
Μιχογλου Παρασκευή
Χασάκιοϊλη Ιωαννα
Δεκ 01
Επίσκεψη της συγγραφέας κ. Πριοβόλου Ελένης στο σχολείο μας
Την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2024 το σχολείο μας είχε τη χαρά και την τιμή να φιλοξενήσει τη συγγραφέα κ. Πριοβόλου Ελένη. Στο πλαίσιο αυτής της συνάντησης οι μαθητές της Ε΄και Στ΄τάξης είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τη συγγραφέα και να συνομιλήσουν μαζί της θέτοντας τις δικές τους ερωτήσεις . Η συγγραφέας με μεγάλη χαρά συζήτησε με τα παιδιά για τη ζωή της, το συγγραφικό της έργο και ειδικότερα για την ιστορία του βιβλίου της “Τσόκο Μπλοκ” . Παράλληλα οι μαθητές και μαθήτριες ετοίμασαν με τη βοήθεια των δασκάλων τους κ. Αλεξιάδου Νικολέττα, Μεταλλίδου Ευδοξία, Νάκη Σμαραγδή, Νούλα Ελένη και Μπαρμπάτση Κώστα τις δικές τους δημιουργίες, δράσεις και… εκπλήξεις με αφορμή το συγκεκριμένο βιβλίο που γνώρισαν μέσα από την ανάγνωσή του.
Ευχαριστούμε πολύ την κ. Πριοβόλου που με την παρουσία της βοήθησε τους μαθητές μας να μυηθούν στον κόσμο των βιβλίων ακόμα περισσότερο.
Δεκ 01
Οι Δημιουργίες των Μαθητών και Μαθητριών του Ε2 με Θέμα την 2η Ενότητα Γλώσσας Ε’ Δημοτικού
Στην 2η ενότητα της Γλώσσας, οι μαθητές και μαθήτριες του Ε2 κλήθηκαν να ασχοληθούν με τον κόσμο των κατασκευών και της δημιουργικότητας. Σκοπός ήταν να συνδυάσουν τη γλωσσική τους γνώση με την πρακτική εφαρμογή, αναπτύσσοντας τις δεξιότητες τους σε διάφορους τομείς, όπως η συγγραφή, η παρουσίαση και η συνεργασία. Η δραστηριότητα αυτή είχε στόχο να ενισχύσει τη φαντασία, την καινοτομία και την αναλυτική σκέψη των παιδιών.
Το Θέμα της Ενότητας
Η 2η ενότητα της Γλώσσας εστιάζει στην παρουσίαση και περιγραφή κατασκευών και δημιουργικών έργων. Μέσα από την ενότητα αυτή, οι μαθητές εξοικειώνονται με την έννοια των κατασκευών και την παρουσίαση προϊόντων, μαθαίνοντας πώς να περιγράφουν, να αναλύουν και να δημιουργούν έργα με βάση τη φαντασία τους. Η εργασία που ανέλαβαν οι μαθητές είχε στόχο να δημιουργήσουν κατασκευές εμπνευσμένες από τα κείμενα και τις ασκήσεις που ασχολούνταν στην τάξη.
Κάθε παιδί χρησιμοποίησε διαφορετικά υλικά, όπως χαρτόνια, πλαστικά αντικείμενα, ξύλινα κομμάτια και διάφορα ανακυκλώσιμα υλικά για να δημιουργήσει τις δικές του πρωτότυπες κατασκευές. Ο στόχος τους ήταν να δώσουν μορφή στις έννοιες που συνάντησαν στην ενότητα και να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους με βάση τις περιγραφές και τις οδηγίες που έμαθαν στην τάξη.
Μερικά από τα πιο ενδιαφέροντα έργα περιλάμβαναν:
Μινιατούρες κτιρίων και χώρων: Ορισμένοι μαθητές δημιούργησαν μικρές μακέτες σπιτιών και άλλων κτιρίων, χρησιμοποιώντας ξύλο, πλαστικά και χαρτόνια για να δώσουν ζωή στις περιγραφές που είχαν μελετήσει. Μηχανισμοί και κινούμενα αντικείμενα: Άλλοι μαθητές δημιούργησαν κατασκευές που περιλάμβαναν μηχανισμούς, όπως κινητά , ενυδρία ή κινούμενα μέρη, με σκοπό να δείξουν πώς λειτουργούν διάφορα συστήματα. Οι κατασκευές αυτές είχαν να κάνουν με τις τεχνολογικές έννοιες που συνδέονται με τις περιγραφές και τις λειτουργίες των αντικειμένων.
Ανακυκλωμένα έργα τέχνης: Υπήρξαν επίσης έργα που χρησιμοποίησαν μόνο ανακυκλώσιμα υλικά, όπως πλαστικά μπουκάλια, κουτιά και άλλες καθημερινές συσκευασίες, μετατρέποντάς τα σε εντυπωσιακά έργα τέχνης και αντικείμενα χρήσης.
Σύνδεση με τη Γλώσσα
Το σημαντικότερο μέρος αυτής της δραστηριότητας ήταν η σύνδεση της δημιουργίας των κατασκευών με την γλωσσική έκφραση. Οι μαθητές κλήθηκαν να περιγράψουν τις κατασκευές τους με λέξεις και να παρουσιάσουν τις δημιουργίες τους στην τάξη. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, όχι μόνο εξάσκησαν τη συγγραφική τους ικανότητα, αλλά και τη φαντασία τους, καθώς έπρεπε να δημιουργήσουν ιστορίες και σενάρια για το πώς λειτουργούν οι κατασκευές τους ή τι σκοπό εξυπηρετούν.
Αξιολόγηση και Συμπεράσματα
Η δραστηριότητα αυτή προσέφερε στους μαθητές του Ε2 την ευκαιρία να συνδυάσουν τη γλώσσα με την πρακτική τους πλευρά και να αναπτύξουν συνεργατικά σχέδια. Ενίσχυσε τις δεξιότητές τους στη δημιουργική σκέψη και την έκφραση, ενώ ταυτόχρονα έμαθαν να εκτιμούν τη σημασία της σωστής περιγραφής και παρουσίασης. Οι μαθητές πήραν πολύτιμα μαθήματα για το πώς να συνδέσουν τη φαντασία τους με τη γραφή και την κατασκευή, ενώ παράλληλα απόλαυσαν τη διαδικασία δημιουργίας.
Με αυτό τον τρόπο, οι κατασκευές του Ε2 δεν ήταν μόνο ένα μέσο για την εφαρμογή της θεωρίας, αλλά και μια υπενθύμιση του πόσο σημαντική είναι η σύνδεση της γλώσσας με την καθημερινή ζωή και τις δημιουργικές διαδικασίες.
Δεκ 01
Εκπαιδευτική Επίσκεψη Μαθητών της Ε’ τάξης, στο Μουσείο Ύδρευσης και στο Σιδηροδρομικό Μουσείο Θεσσαλονίκης
Την Τρίτη 19 Νοεμβρίου, οι μαθητές της Ε’ τάξης, του σχολείου μας, είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε μια συναρπαστική εκπαιδευτική επίσκεψη, η οποία περιλάμβανε δύο ιδιαίτερα ενδιαφέροντα μουσεία: το Μουσείο Ύδρευσης και το Σιδηροδρομικό Μουσείο Θεσσαλονίκης. Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε μια εξαιρετική ευκαιρία για τους μαθητές να γνωρίσουν από κοντά την ιστορία και την τεχνολογία που συνδέονται με το νερό και τον σιδηρόδρομο, δύο σημαντικούς τομείς της καθημερινής ζωής.
Μουσείο Ύδρευσης Θεσσαλονίκης
Η πρώτη στάση της εκδρομής ήταν το Μουσείο Ύδρευσης Θεσσαλονίκης. Στο μουσείο αυτό, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να μάθουν για την ιστορία της ύδρευσης στην πόλη και τον τρόπο που το νερό φτάνει μέχρι τα σπίτια μας. Το Μουσείο στεγάζεται σε παλιές εγκαταστάσεις της Εταιρείας Ύδρευσης και Αποχέτευσης και παρουσιάζει τη διαδικασία άντλησης και μεταφοράς του νερού, από την εποχή του Βυζαντίου μέχρι τη σύγχρονη εποχή. Οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν από τα παλιά μηχανήματα, τους αγωγούς και τα υδραυλικά συστήματα που εκτίθενται στο μουσείο, καθώς και από την εκπαιδευτική ξενάγηση, η οποία εξήγησε με απλό και κατανοητό τρόπο τη λειτουργία αυτών των συστημάτων.
Η επίσκεψη στο Μουσείο Ύδρευσης έδωσε στους μαθητές τη δυνατότητα να συνειδητοποιήσουν τη σημασία του νερού στην καθημερινότητά μας και να κατανοήσουν τις τεχνικές προκλήσεις που αντιμετώπισαν οι άνθρωποι του παρελθόντος για να εξασφαλίσουν την παροχή νερού στην πόλη.
Σιδηροδρομικό Μουσείο Θεσσαλονίκης
Ακολούθησε η επίσκεψη στο Σιδηροδρομικό Μουσείο Θεσσαλονίκης. Το Μουσείο αυτό αφηγείται την ιστορία των σιδηροδρόμων. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά παλιά ατμόπλοια, βαγόνια και άλλα ιστορικά αντικείμενα που σχετίζονται με τη λειτουργία του σιδηρόδρομου.
Η ξενάγηση στο Σιδηροδρομικό Μουσείο ήταν γεμάτη ενδιαφέρον, καθώς οι μαθητές έμαθαν για τις πρώτες γραμμές σιδηροδρόμων που συνδέουν τη Θεσσαλονίκη με άλλες πόλεις της Ελλάδας, καθώς και για τον ρόλο που διαδραμάτισαν οι σιδηρόδρομοι στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της χώρας. Οι μαθητές είχαν επίσης την ευκαιρία να δουν τα εργαλεία και τις τεχνικές που χρησιμοποιούνταν για την κατασκευή και συντήρηση των σιδηροδρομικών γραμμών και σταθμών.
Οι δασκάλες των τάξεων
Ευδοξία Μεταλλίδου και Ελένη Νούλα.
Νοέ 24
Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Το σχολείο της συμπερίληψης. Η αναπηρία ως αφορμή
Στόχος του εργαστηρίου δεξιοτήτων με τίτλο ” Το σχολείο της συμπερίληψης. Η αναπηρία ως αφορμή” που διεξήχθη στην ΣΤ΄ τάξη από τον Οκτώβριο ως τον Νοέμβριο του 2024, ήταν η αποδοχή της διαφορετικότητας των ανθρώπων, η κατανόηση του δικαιώματος όλων των ατόμων για ισότιμες ευκαιρίες και η καλλιέργεια μιας συμπεριληπτικής κουλτούρας.
Στα πλαίσια λοιπόν του παραπάνω εργαστηρίου οι μαθητές κάνουν το περίγραμμα της παλάμης των χεριών τους και γράφουν 5 πράγματα που μπορούν να κάνουν και 5 που δεν μπορούν. Παρουσιάζουν τον εαυτό τους και τις παλάμες τους στην ολομέλεια και συζητούν για τις ομοιότητες και τις διαφορές που έχουν μεταξύ τους. Στόχος της δραστηριότητας είναι να κατανοήσουν ότι αν και όλοι οι άνθρωποι είναι διαφορετικοί μεταξύ τους, είναι όλοι ίσοι.
Οι μαθητές στη συνέχεια περνούν από σταθμούς εργασίας. Σε κάθε σταθμό συναντούν μια αναπηρία και με διάφορες δραστηριότητες προσπαθούν να μπουν στη θέση των ατόμων με αναπηρίες. Στόχος είναι να βιώσουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία.
Οι μαθητές ζωγραφίζουν στιγμιότυπα της καθημερινής ζωής των ατόμων με αναπηρία και συζητούν στην ολομέλεια τις ζωγραφιές τους.
Οι μαθητές μαθαίνουν για την τυφλή και κωφάλαλη Αμερικανίδα Έλεν Κέλερ, που κατάφερε να ζήσει μια συγκλονιστική ζωή που αποτελεί πρότυπο για όλους τους υπόλοιπους ανθρώπους.
Οι δασκάλες της ΣΤ΄τάξης
Αλεξιάδου Νικολέττα
Νάκη Σμαραγδή