ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ

• Συνδέοντας το προηγούμενο θέμα με τα έντομα με το καινούργιο θέμα της εβδομάδας που είναι τα φρούτα της άνοιξης και του καλοκαιριού, μπορείτε να συγκεντρώσετε οποία φρούτα της άνοιξης και του καλοκαιριού έχετε στο σπίτι σας, να τα κόψετε (οι γονείς) και να τα συνθέσουν τα παιδιά σε μια πεταλούδα όπως βλέπετε παρακάτω:

Την παραπάνω εικόνα την πήραμε από το εξής link:
https://images.app.goo.gl/b8rvgLkQMW9vBA718

 

• Μια ιδέα για να δημιουργήσετε τα δικά σας φρούτα είναι να τα φτιάξετε με χάρτινα πιάτα. Τα μόνα υλικά που θα χρειαστείτε είναι:
• χάρτινα πιάτα
• πινέλο και έμπειρες και
• ψαλίδι

Η παραπάνω εικόνα είναι από το εξής link:
https://images.app.goo.gl/jrfKjP7W1MkP4Kgw7

• Τέλος, μιας και πλησιάζει το καλοκαίρι, μπορείτε να δημιουργήσετε τη δική σας βεντάλια με ό, τι φρούτο θέλει ο καθένας σας για σχέδιο. Παρακάτω θα δείτε μια βεντάλια καρπούζι.

Για τη συγκεκριμένη κατασκευή θα χρειαστείτε:
• ένα κομμάτι χαρτί που θα το ζωγραφίζετε έτσι ώστε να μοιάζει στο φρούτο που θα επιλέξετε και θα το κόψετε με τον τρόπο που δείχνει η εικόνα παραπάνω
• πέντε ξυλάκια που θα τα βάψετε στο αντίστοιχο χρώμα
• ένα διπλόκαρφο για να ενώσετε τα ξυλάκια σας, αφού πρώτα τους έχετε κάνει μια τρύπα στην άκρη
• μαρκαδόρους
• ψαλίδι

Η παραπάνω εικόνα πάρθηκε από το εξής link:
https://images.app.goo.gl/1SLWhYHv3TkaunVY9

 

Μισά-μισά … συμμετρικά!

  1. Τα παιδιά αναγνωρίζουν τη συμμετρία στο περιβάλλον

Τα παιδιά ανακαλύπτουν τη συμμετρία σε διάφορα αντικείμενα που υπάρχουν στο χώρο:

  • Ανοίγουμε ένα καρύδι στη μέση, πάνω στη γραμμή του και βλέπουμε ότι έχει δύο ίσα, ίδια μέρη.
  • Παρατηρούμε διάφορα φύλλα δέντρων και δείχνουμε τη γραμμή που τα χωρίζει στη μέση.
  • Κόβουμε στη μέση διάφορα φρούτα και συγκρίνουμε τα δύο μέρη.
  • Βάζουμε στο παιδί μία κορδέλα που το χωρίζει νοητά στη τη μέση. Η κορδέλα ξεκινά από το μέτωπο, περνά από τη μύτη, το στόμα, τον αφαλό και φτάνει στο πάτωμα περνώντας ανάμεσα από τα δύο πόδια. Παρατηρούμε πώς το σώμα μας έχει δύο συμμετρικά μέρη.
  1. Τα παιδιά κατασκευάζουν συμμετρικά σχέδια

Διπλώνουν ένα χαρτί στη μέση, σαν μία δίφυλλη κάρτα. Σε μία από τις εσωτερικές επιφάνειες δημιουργούν ένα σχέδιο με τις δαχτυλομπογιές ή απλώνουν χρώματα της αρεσκείας τους. Διπλώνουν το χαρτί τους, όσο τα χρώματα είναι ακόμη υγρά και πιέζουν δυνατά με την παλάμη τους σε όλη την επιφάνεια. Ξεδιπλώνοντας το χαρτί, θα δουν να παρουσιάζεται μία ζωγραφιά με συμμετρικό σχέδιο, αφηρημένο συνήθως!

  1. Τα παιδιά συμπληρώνουν το άλλο μισό με βάση τον άξονα συμμετρίας

Δίνουμε στα παιδιά φύλλα εργασίας με φρούτα ή έντομα κατά το ήμισυ ζωγραφισμένα και τους ζητάμε να ζωγραφίσουν το άλλο μισό που λείπει.

Οι δραστηριότητες προέρχονται από το:

Αρμενιάκου Κ., Χριστόγερου Κ., Ανδριώτη Ε., Τα Μαθηματικά στο Νηπιαγωγείο, Αθήνα, εκδ. Κέδρος, 2008.

       

 

http://e-children.blogspot.com/2012/03/blog-post_05.html πασχαλίτσα

https://logouergon.gr/zografizo-plegma-misi-fraoula/#.XsaxGTozZPY φράουλα

Ένα φρούτο…”αλλιώς”

Νόστιμα τα φρούτα…και πολύ αγαπητά! Ποιος είπε όμως ότι δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ‘αλλιώς’ ;
Σ’αυτή τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε, είναι επιβεβλημένη η συστηματική καθαριότητα και η ατομική υγιεινή. Τα μικρόβια βρίσκονται παντού, ακόμα και αν δεν φαίνονται. Στο παρακάτω βίντεο φαίνεται πώς μπορούμε με τα παιδάκια μας να κάνουμε ένα πολύ εύκολο πείραμα για να κατανοήσουμε την ύπαρξη των μικροβίων, χρησιμοποιώντας τι άλλο;…ένα φρούτο!!
  • Συζητάμε με τα παιδιά για την ύπαρξη των μικροβίων, πού βρίσκονται και πόσο γρήγορα πολλαπλασιάζονται.
  • Αναφέρουμε τι πρέπει να κάνουμε για να είμαστε καθαροί και υγιείς.
  • Αναφέρουμε τρόπους ώστε να μειώσουμε την μεταφορά και εξάπλωση των μικροβίων.
Μπορούμε να συμβουλευτούμε το παρακάτω ενδιαφέρον εποπτικό υλικό και να παρατηρήσουμε μαζί με τα παιδάκια μας τις εικόνες ώστε να τροφοδοτήσουμε τη κουβέντα μας! 
Και μιας και καταλάβαμε καλά τι συμβαίνει ήρθε η ώρα να απολαύσουμε ένα νόστιμο φρούτο! Αφού βέβαια έχουμε πλύνει πολύ καλά τα χέρια μας και το φρούτο! Καλή όρεξη!
Πηγή βίντεο: youtube.com
Πηγή εικόνων: 
ΚΑΙ organicfacts.net

Ο σκοπός του άρθρου είναι εκπαιδευτικός και μη κερδοσκοπικός, σύμφωνα με το άρθρο 21 του Ν. 212/93.

Μαθαίνουμε για τα φρούτα της άνοιξης και του καλοκαιριού

Η διατροφική αξία των φρούτων είναι πολύ σημαντική για την υγεία του ανθρώπου. Τα φρούτα περιέχουν πολλές βιταμίνες και πολλά θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για τον οργανισμό μας και την προστασία μας από διάφορες ασθένειες. Κάθε εποχή έχει τα φρούτα της κι έτσι λοιπόν, ήρθε η στιγμή να μιλήσουμε για τα φρούτα της άνοιξης και του καλοκαιριού. Σας προτείνουμε κάποιες δραστηριότητες που μπορούν να βοηθήσουν στην καλλιέργεια του προφορικού λόγου.

[1]

 

[2]

 

  • Τα παιδιά παρατηρούν τις εικόνες ή και τα αντίστοιχα φρούτα που ενδεχομένως να έχετε στο σπίτι. Περιγράφουν το χρώμα, το μέγεθος (μικρό- μεγάλο), το σχήμα και την υφή της επιφάνειάς τους (π.χ. γυαλιστερή, πορώδης, τραχιά κλπ.). Αν υπάρχει η δυνατότητα, δοκιμάζουν και σχολιάζουν τη γεύση που τους αφήνει το κάθε φρούτο (γλυκιά, πικρή, ξινή).
  • Παρατηρούν και περιγράφουν τι μπορούμε να φτιάξουμε από κάθε φρούτο (χυμό, γλυκά, μαρμελάδες, παγωτό κ.ά.).

[3]

  • Γράφετε σε καρτέλες το όνομα κάθε φρούτου και τις διαβάζετε μαζί με τα παιδιά.
  • Ζητάτε από τα παιδιά να σας πουν το πρώτο γράμμα από το όνομα κάθε φρούτου βλέποντας την αντίστοιχη καρτέλα.
  • Διαβάζετε κάθε φορά τη λέξη και χτυπάτε παλαμάκια για κάθε φωνούλα/ συλλαβή.

π.χ.    φρα-              ου-              λα

         1 παλαμάκι   1 παλαμάκι   1 παλαμάκι

  • Περιγράφετε στα παιδιά ένα φρούτο που έχετε στο μυαλό σας (π.χ. χρώμα, σχήμα, γεύση) κι εκείνα προσπαθούν να το μαντέψουν. Έπειτα, ενθαρρύνετε τα παιδιά να κάνουν το ίδιο.
  • Μαθαίνετε την παροιμία:

                            Όπου ακούς πολλά κεράσια, κράτα και μικρό καλάθι.[4]

  • Λέτε αινίγματα:

Είμαι κόκκινη

με μαύρες βούλες

στολίζω τα γλυκά

και με τρώνε τα παιδιά

  • Τι είναι; (η φράουλα)

 

  • Ολόγλυκα και νόστιμα

    Τα τρων’ και τα πουλάκια

    Και τα παιδιά στ’ αυτάκια τους

    τα’ χουν σκουλαρικάκια.

    Τι είναι; (τα κεράσια)

  • Φτιάχνετε σύνθετες λέξεις με δεύτερο συνθετικό τη λέξη πίτα
  • (π.χ. κεράσι + πίτα      – – >    κερασόπιτα,
  •                              φράουλα + πίτα      —  >      φραουλόπιτα κ.ο.κ.)

 

ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ

 

 

Η μέλισσα και το μέλι με τα ιδιαίτερα και μοναδικά χαρακτηριστικά, ήταν και είναι πηγή έμπνευσης  για τους ανθρώπους, σε όλες τις μορφές της τέχνης και του λόγου. Γνωρίζοντας οι άνθρωποι τη μέλισσα και το μέλι και αναγνωρίζοντας την αξία τους, αποτύπωσαν την εκτίμηση και τον θαυμασμό τους σε πάρα πολλά αντικείμενα όπως κοσμήματα, νομίσματα, αγγεία, πίνακες ζωγραφικής και άλλα.

 

Ώρα για παιχνίδι! (κάνω κλικ πάνω στον σύνδεσμο και παίζω…καλή διασκέδαση!)

https://www.liveworksheets.com/rj366182mc

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3b46dc4d0e94

https://www.liveworksheets.com/bt469377vj

https://www.liveworksheets.com/kl408878tu

https://www.liveworksheets.com/xz562335gh

https://www.liveworksheets.com/vg385983pk

 

Ώρα για δημιουργία(κατασκευάστε τις δικές σας μελισσούλες με μεράκι και υλικά που έχετε στο σπίτι)

 

Δανειστική βιβλιοθήκη (διαβάστε το παραμύθι με τη βοήθεια ενός ενήλικα και ζωγραφίστε ό,τι σας άρεσε περισσότερο. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη φόρμα που χρησιμοποιούμε στο σχολείο)

https://publications.gov.cy/assets/user/publications/2019/2019_056/56_2019/index.html

 

 

 

Μέλισσες και Αριθμητική!

10 Κυψέλες

10 Βασίλισσες μέλισσες (κρατάνε τους αριθμούς από το 1 μέχρι το 10)

Πολλά πολλά μικρά μελισσάκια εργάτριες

  • Τοποθετούμε τις βασίλισσες μέλισσες (που κρατάνε τις καρτέλες με τους αριθμούς 1-10) πάνω από άδειες κυψέλες και ζητάμε από τα παιδιά να βάλουν το σωστό αριθμό εργατριών μέσα στις κυψέλες.

  • Βάζουμε εργάτριες μέσα στις κυψέλες. Μετρώντας τα παιδιά τις εργάτριες μέλισσες, τοποθετούν από πάνω τη σωστή βασίλισσα μέλισσα.
  • Τοποθετούμε στην κυψέλη διαφορετικό αριθμό εργατριών από αυτόν που λέει η βασίλισσα μέλισσα πάνω στη κυψέλη (π.χ. η βασίλισσα μέλισσα κρατάει τον αριθμό 6 και εμείς βάζουμε 8 εργάτριες). Τα παιδιά καλούνται να διορθώσουν το λάθος αφαιρώντας ή προσθέτοντας εργάτριες.
  • Επεξεργαζόμαστε τις έννοιες λιγότερες εργάτριες από… περισσότερες εργάτριες από…

Κυψέλη

 

Εργάτριες 

 

Βασίλισσες

Πηγή: kidsactivities.gr

Ο σκοπός του άρθρου είναι εκπαιδευτικός και μη κερδοσκοπικός, σύμφωνα με το άρθρο 21 του Ν.212/93.