ΑΓΓΛΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ !

Στο πλαίσιο του προγράμματος ” Εισαγωγή της Αγγλικής Γλώσσας στο Νηπιαγωγείο” η κα Ευαγγελία προσπάθησε να εξοικειώσει τους μικρούς μας μαθητές με την αγγλική γλώσσα,  μέσα από κατάλληλα εκπαιδευτικά σενάρια , τραγούδια και δημιουργικές δραστηριότητες .

2023 12 01 00 36 51 308      2023 12 01 00 58 31 583    2024 02 07 17 03 29 765    2024 03 26 16 38 25 054    2024 04 11 22 25 57 278        20231010 111617 20231010 111626      20231010 113733 20231019 110221     2024 05 27 07 21 59 994      2024 05 28 11 19 00 488 1

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ

ΜΟΥΣΕΙΟ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ : “Διαδραστική Μουσειακή εμπειρία στον κόσμο της Μοντέρνας και Σύγχρονης Τέχνης

 

IMG 8d82870404f592ec5a77c2ab4a85a759 V  IMG 1ac933b7e2907aff27d3ab7456e3504b V  IMG eb81aef12c4799b06a1c478f40972673 V

 

ΟΜΑΔΑ ΚΙΒΩΤΟΣ : “Αποκριάτικοι Πολυχρωμομάγοι

20240319 163642 20240319 164905 20240319 17041320240319 164208

ΟΜΑΔΑ MAGIC DREAM: “Πρόγραμμα Magic drive – Κυκλοφοριακή Αγωγή

2024 02 20 18 51 52 178 2024 02 20 18 42 06 397 2024 02 20 18 34 40 426 20240221 1646082024 02 21 16 31 33 4392024 02 21 16 20 52 431

 

ΟΜΑΔΑ ΤΡΕΛΟΠΑΤΟΥΣΕΣ: “Πασχαλινά παιχνίδια και κατασκευή λαμπάδας

2024 04 13 18 50 06 62920240502 09570320240502 0953192024 04 13 19 35 15 004

 

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ “Το Μελωδοχωριό Μαέστρο” από τη Ρώσση Ελένη στα πλαίσια δράσεων για τη φιλαναγνωσία.

 

2024 04 07 13 06 04 102 2024 04 07 12 24 51 588

 

Εργαστήρι τέχνης για παιδιά από την ΟΜΑΔΑ ATELIERS : ” Ένας κύκλος μέσα σε έναν κύκλο” με έμπνευση τα έργα του Kandinsky.

2024 05 27 07 13 31 028    2024 05 27 07 15 20 129     2024 05 27 07 11 39 024      2024 05 27 07 23 43 839

 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ

Με αφορμή την παγκόσμια μέρα κατά της σχολικής βίας κάναμε πολλές δράσεις στο σχολείο μας με τα παιδιά. Πιο συγκεκριμένα, είδαμε βιντεάκια σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό και συζητήσαμε για τα συναισθήματα των θυμάτων, τα κίνητρα των θυτών και για τους τρόπους αντιμετώπισης τέτοιων περιστατικών. Ακόμη, φτιάξαμε τα μπαλόνια της φιλίας και τα κολλήσαμε στην πόλη που έχει διώξει μακριά τη βία. Φωνάξαμε και ζωγραφίσαμε το σύνθημα:” ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ..ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ”. Διαβάσαμε το παραμύθι”Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε” και συζητήσαμε τι όμορφα πράγματα μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια μας και ενώσαμε τα χέρια μας σε αλυσίδα φιλίας!! Στο τέλος, ο καθένας έφτιαξε ένα βραχιόλι φιλίας και το χάρισε στον φίλο του και όλοι μαζί τραγουδήσαμε “Αν όλα τα παιδιά της γης “.                                                                                                                                 2024 03 05 15 10 09 786 2024 03 05 15 17 17 683 2024 03 05 15 26 32 614 2024 03 06 20 15 08 4792024 03 07 23 02 21 889 2024 03 07 16 33 29 295 2024 03 07 16 32 10 188 2024 03 07 16 29 07 258 2024 03 07 16 30 09 057 2024 03 07 16 31 01 407

Αποκριάς δρώμενα!!!

Με αφορμή τις Απόκριες, συζητήσαμε με τα παιδιά για το έθιμο της Αποκριάς και της Καθαράς Δευτέρας. Είδαμε εκπαιδευτικό υλικό και φτιάξαμε τους δικούς μας κλόουν και χαρταετούς με διάφορα υλικά. Ακούσαμε τραγούδια, ντυθήκαμε μασκαράδες και διασκεδάσαμε μέχρι τελικής πτώσεως.

 

20240319 163642     

 

 

 

20240319 170142 20240319 165531 20240319 164905 20240319 164208       2024 03 21 18 40 27 264       2024 03 21 19 01 15 379          2024 03 08 15 34 34 888     2024 03 18 15 47 24 361    2024 03 18 15 51 50 313

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ “Τον Κ.Ο.Κ. αγαπώ, με ασφάλεια Κυκλοφορώ”

Με αφορμή βίντεο για την Κυκλοφοριακή ΑγωγήΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ–  φτιάχνουμε το ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ μας, ανταλλάσουμε απόψεις, μοιραζόμαστε γνώσεις και εμπειρίες, παρατηρούμε, προβληματιζόμαστε και ΜΑΖΙ διερευνούμε τι σημαίνει ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ!! Έτοιμοι για δράση υποδεχόμαστε την Ομάδα magic drive, μεταμορφώνουμε την αυλή του σχολείου μας σε Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής και μαθαίνουμε πώς να είμαστε σωστοί οδηγοί και προσεκτικοί πεζοί όταν κυκλοφορούμε στους δρόμους!!

20240221 164608                 2024 02 21 16 31 33 439                        2024 02 21 16 20 52 431       2024 02 20 18 34 40 4262024 02 20 18 42 06 397      2024 02 20 18 51 52 178 2024 02 24 21 21 57 777

 

Ο διάσημος κος. Κ.Ο.Κ. μας αποκαλύπτει τον ΜΥΣΤΙΚΟ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ!!  Τα Σχήματα κρύβουν Σήματα αλλά και χρώματα… τα κόκκινα και τα στρογγυλά, τα κόκκινα τρίγωνα με το κίτρινο μέσα, τα στρογγυλά μπλε αλλά και τα τετράγωνα μπλε. Ομαδοποιούμε, ταξινομούμε και προσπαθούμε να μάθουμε τα μυστικά που κρύβει το καθένα. Διαβάζουμε το μήνυμα, κάνουμε γυμναστική με τα σχήματα και μαθαίνουμε τα είδη των Σημάτων που βλέπουμε στους δρόμους. Φτιάχνουμε δικά μας σήματα για να βοηθήσουμε τον κο. Κ.Ο.Κ  στο δύσκολο έργο του.

                                     2024 02 24 17 11 31 406       2024 02 24 17 03 04 006                                           2024 02 24 16 49 44 801     2024 02 15 17 14 21 077     2024 02 15 17 19 49 533     2024 02 15 17 22 54 590     2024 02 15 17 26 03 427      2024 02 26 18 10 14 330  2024 02 26 18 18 59 506

Παρακολουθούμε τέλος την Ιστορία ΚΑΛΩΣ ΤΟΝ ΚΟ. Κ.Ο.Κ κι έτσι γνωρίζουμε επιτέλους αυτόν τον διάσημο κύριο και απαντάμε στην ερώτηση γιατί έφτιαξε τα ΣΗΜΑΤΑ;

Με την βοήθειά του και τα σήματα που έχουμε κατασκευάσει φτιάχνουμε ένα ΕΠΙΔΑΠΕΔΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ και τον ζωντανεύουμε με αυτοκινητάκια, πεζούς και ό,τι άλλο μπορούμε να φέρουμε από τα παιχνίδια του σπιτιού μας για να μοιάζει με τον αληθινό! Παίζουμε σε ομάδες με το καινούργιο μας παιχνίδι!

20240227 160331 2024 02 27 15 44 12 494    2024 02 19 18 54 07 266   

 

Η Ζέβρα μας θυμίζει τους κανόνες  που πρέπει να ακολουθούμε ως πεζοί κι εμείς τους καταγράφουμε για να μην τους ξεχάσουμε !

https://youtu.be/bC4v2HjvR4s?si=KNImtmbjZtMH-2vq

 

 

2024 02 20 18 20 20 423    2024 02 20 18 18 41 785

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ : “Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική είναι απλώς μοναδική…..”

 

Προετοιμάζοντας την έναρξη του πρώτου μας εργαστηρίου που αφορά την Οικογένεια , είπαμε να γνωρίσουμε πρώτα καλύτερα τον εαυτό μας και τους άλλους .

Σχολιάσαμε πόσο δύσκολο είναι να είμαστε ΙΔΙΟΙ  σε όλα με κάποιον άλλον αλλά και πόσο όμορφο είναι να είμαστε όλοι μαζί και ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ , μα εξίσου ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΙ και ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ  !

Διαβάσαμε τα παραμύθια  “ΤΟ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ” και το  “ΕΙΜΑΙ ΣΠΟΥΔΑΙΟΣ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ”,  τα οποία ενθουσίασαν τα παιδιά  και συγκρίναμε το ύψος , το βάρος και την ηλικία μας .

Φτιάξαμε το τύπωμα της παλάμης μας με τέμπερα και κάναμε συγκρίσεις , περιγράψαμε τα εξωτερικά μας χαρακτηριστικά αλλά κι αυτά που δεν  είναι ορατά , τα εσωτερικά μας  χαρίσματα  και ο καθένας μας βρήκε , τι ξεχωριστό έχει …που τον κάνει μοναδικό !

2024 02 18 17 49 17 035    2024 02 18 12 53 27 866

 

Με την τεχνική στένσιλ κάθε παιδί δημιούργησε το αρχικό γράμμα του ονόματός του.

2024 02 18 13 02 58 571     2024 02 18 12 55 35 381

Καθήσαμε ο ένας απέναντι στον άλλον και ζωγραφίσαμε το μοναδικό μας πρόσωπο με έναν τρόπο διαφορετικό και πρωτότυπο !!!

2023 11 17 21 23 53 141    2023 11 17 21 19 30 563 1   2023 11 17 21 14 28 703   2023 11 17 21 09 03 880

Διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε το παραμύθι «ΑΧ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΓΑΤΑ ; »

2023 11 17 20 52 25 354

Τραγουδήσαμε  και ζωγραφίσαμε τους στίχους του τραγουδιού « Εγώ είμαι εγώ» , καταλήγοντας  στο “Πόσο μας αρέσει ο εαυτός μας !”
και πως όλοι μας είμαστε διαφορετικοί κι έχουμε τις δικές μας ” μοναδικές ” οικογένειες !

 

Έτσι ξεκίνησε μια όμορφη διαδρομή να γνωρίσουμε ο ένας την οικογένεια του άλλου.

Ζωγραφίσαμε τις οικογένειές μας και αφού τις παρουσιάσαμε στην ολομέλεια , παρατηρήσαμε ότι κάποιες οικογένειες αποτελούνται από 3, 4 ,5 ή και περισσότερα μέλη , αφού οι γονείς έχουν πολλά παιδιά ή μαζί τους ζουν ο παππούς και η γιαγιά.

2024 02 10 20 59 05 465  2024 02 10 21 02 57 481  2024 02 10 21 06 39 416  2024 02 10 21 08 34 309  2024 02 10 21 12 22 717

 

Δημιουργήσαμε ομάδες με βάση τον αριθμό της δικής μας Οικογένειας και καθημερινά εμπλέκαμε τις ρουτίνες της τάξης με δράσεις που οργανώναμε με την ομάδα μας…

20240218 22203220240218 2219092024 01 28 14 11 05 135 2 Αντιγραφή

 

Απαντήσαμε στο ερώτημα “Τι είναι η οικογένεια ;” και έτσι δημιουργήσαμε το πρώτο μας ιστόγραμμα .

2023 11 22 17 16 48 117    2024 01 28 14 08 30 416 Αντιγραφή 2

Με αφορμή το τραγούδι “Γιατί είμαστε Οικογένεια”, συζητήσαμε για πράγματα-εμπόδια που μπορούν να χωρίσουν μια οικογένεια και πώς μπορούμε να τα ξεπεράσουμε. Έπειτα σκεφτήκαμε πράγματα που μπορούν να ενώσουν την οικογένειά μας και τα ζωγραφίσαμε.

 

Μιλήσαμε για την οικογένεια των πιγκουίνων που είναι μια πυρηνική οικογένεια και ζωγραφίσαμε , πώς νομίζουμε ότι αισθάνεται ο μικρός πιγκουίνος μέσα στην οικογένειά του;

2024 02 14 21 41 50 420  2024 02 14 21 49 16 779  2024 02 14 21 39 59 262     2024 02 13 21 10 50 461    2024 02 13 21 15 46 149   2024 02 20 17 40 10 266      20231127 091627

 

 

 



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Ζωγραφίσαμε Πιγκουινίνους και Πιγκουινίνες και ανεβήκαμε μαζί τους στα Παγόβουνα για να μας μάθουν την Πιγκουινίστικη Γυμναστική τους!!

IMG 4c3dbaeb1ffa9f7812f855d8bc662b50 V                     Κάνε κι εσύ Πιγκουινίστικη Γυμναστική!!     Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΠΙΓΚΟΥΙΝΩΝ

 

Εμπλέξαμε τα μαθηματικά , ταϊζοντας τους πιγκουίνους τόσα ψαράκια όσα γράφει ο αριθμός στην κοιλιά τους.

2023 11 25 22 11 45 189 1  2023 11 25 22 22 49 651

Παρακολουθήσαμε όλοι μαζί το διαδραστικό παραμύθι της Ι.Μανάφη “Η μονα-δική μου οικογένεια”   http://play.byethost8.com/elfi/

παρέα με τον Έλφι τον Ουρανοκατέβατο που έψαχνε το αστροποδήλατό του. Στη συνέχεια δώσαμε κι εμείς στον Έλφι ένα χάρισμα από τη δική μας οικογένεια …

2024 02 13 22 13 49 543     2024 02 20 17 27 20 669

 

“Πες μας λύκε !”

Συζητώντας για την οικογένεια του λύκου, έτσι όπως τη γνωρίσαμε μέσα από το βίντεο ” Ο μαγικός κόσμος των ζώων” οδηγηθήκαμε στον ορισμό της Εκτεταμένης Οικογένειας.

2024 02 15 17 49 46 516

 

Τα παιδιά ζωγράφισαν την εκτεταμένη οικογένεια του λύκου με τη μαμά, τον μπαμπά ,τα παιδιά ,τον παππού και τη γιαγιά . Στη συνέχεια ζωγράφισαν το πορτρέτο των δικών τους παππού και γιαγιάς και είπαν γιατί τους αγαπούν τόσο πολύ !

2024 02 13 21 48 39 951   2024 02 13 21 56 07 465  2024 02 15 17 44 55 233   2024 02 13 20 39 35 777  2024 02 13 20 42 55 4882024 02 13 20 48 04 475  2024 02 13 20 52 51 942

Διαβάσαμε τις  αστείες ιστορίες “Μια φορά μια γιαγιά κατάπιε μια μύγα παχιά…” καθώς και ” Η οικογένεια ψηλοκοντού” , ζωγραφίσαμε και γελάσαμε πάρα πολύ !

2024 02 13 22 52 59 744   2024 02 13 23 03 23 263

Παίξαμε παιχνίδια ρόλων και βρήκαμε λύσεις σε προβληματικές καταστάσεις κάνοντας “οικογενειακό συμβούλιο”…

2023 12 01 00 52 30 324     2024 02 15 17 52 04 837   2024 02 15 17 47 51 282  



Λήψη αρχείου

Μέσα από τον Λύκο και την Εκτεταμένη του Οικογένεια μάθαμε πως για να τα καταφέρει μια τέτοια Οικογένεια και να ξεπερνά τα προβλήματα που προκύπτουν καθημερινά θα πρέπει να ξέρει τι θα πει ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ!!  Παίξαμε λοιπόν και εμείς παιχνίδια συνεργασίας και φτιάξαμε την ΑΦΙΣΑ για την Οικογένεια του Λύκου!

2024 01 26 22 29 33 834 2024 01 26 22 40 15 153 20240214 180921 20240214 174251 20240214 183748  IMG 5875e2d0574e97282b6f2aaf883b44eb V

 

Ακολουθήσαμε τον Λύκο που ψάχνει την Αγέλη του μια νύχτα με πανσέληνο και τον ζωντανέψαμε με χρώματα και τύπωμα!! Σκεφτήκαμε μια ιστορία για τον Λύκο που έχασε την Οικογένειά του και την αφηγηθήκαμε στην Παρεούλα μας…

καρτα λυκος IMG e1d92d524587a9fa44afa156b257e2cd V 1

Τραγουδήσαμε το αγαπημένο τραγούδι του Λύκου που άλλαξε τις διατροφικές του συνήθειες για να βρει φίλους και συζητήσαμε τι μπορούμε όλοι να κάνουμε όλοι για να είμαστε καλοί ΦΙΛΟΙ… μπορείς και εσύ να το ακούσεις πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο!!

ΛΥΚΕ ΛΥΚΕ -ΖΕΡΒΟΥΔΑΚΗΣ

 

Συνεχίσαμε με την μονογονεϊκή οικογένεια . Το καγκουρό ήταν ο πρωταγωνιστής της ιστορίας μας , είδαμε βίντεο , συζητήσαμε για τη δομή της μονογονεϊκής οικογένειας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της . Παίξαμε παιχνίδια ρόλων όπου μαμάδες ή μπαμπάδες φροντίζουν μόνοι τα παιδιά τους . Βρήκαμε λύσεις σε προβληματικές καταστάσεις και τις καταγράψαμε . Ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας με τη μαμά μας ή τον μπαμπά μας  και είπαμε τι μας αρέσει να κάνουμε όταν είμαστε οι δυο μας !

2024 02 14 21 32 57 388   2024 02 15 17 42 39 924   2024 02 13 22 29 19 336   2024 02 13 22 30 48 695   2024 02 13 22 34 45 731    2024 02 20 17 46 22 607

Με χαρτοκοπτική, κολάζ και νερομπογιά βοηθώ την μαμά Κανγκουρό να δείξει ΣΤΟΡΓΗ στο μικρό της πηγαίνοντάς το στο Δάσος της Αυστραλίας για να παίξουν μαζί…

shutterstock 2012976788IMG 74e8e87ca2ec3154d7e21c09bd96ddf0 V

Γινόμαστε ζευγάρια, Κανγκουρώ- μαμάδες/μπαμπάδες. Βρίσκουμε τρόπους να δείξουμε ΣΤΟΡΓΗ στο παιδί μας και καταλαβαίνουμε την δυσκολία του ενός γονιού να μεγαλώσει μόνος του το μωρό του!!

20240214 182419 2

 

Τέλος χαλαρώνουμε με το τραγούδι του Κανγκουρό και μαθαίνουμε ότι ένας τρόπος να δείξουμε ΣΤΟΡΓΗ είναι να αφηγούμαστε παραμύθια στους Αγαπημένους μας…

Κανγκουρό Διονύση, το παραμύθι έχει αρχίσει

 

 

Διαβάσαμε το παραμύθι “Οι δυο μαμάδες του Μελένιου” , ένα τρυφερό βιβλίο για να κατανοήσουν τα παιδιά τι σημαίνει υιοθεσία. Ο μικρός Μελένιος, είναι ένα πορτοκαλί καγκουρό. Η μαμά του , που τον αγαπά πολύ, αλλά δεν έχει χώρο στην αγκαλίτσα -τσέπη της  και δεν μπορεί να τον φροντίσει τον δίνει για υιοθεσία σε μια άλλη μανούλα που η καρδιά της έχει αμέτρητη αγάπη και στην δική της αγκαλίτσα -τσέπη υπάρχει αρκετός χώρος για να τον φροντίσει.Έτσι γίνεται το παιδάκι της καρδιάς της !!!

978 960 455 544 4 1

Την ίδια μέρα πήραμε και την αναμνηστική κάρτα που μας έστειλε ο κούκος, όπου φωτογραφίζεται με την οικογένειά του .Προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές πώς συνδέεται η οικογένεια του Κούκου με την υιοθεσία παρακολουθήσαμε ένα βίντεο όπου ο θηλυκός κούκος αφήνει το αβγό του σε μία ξένη φωλιά με αποτέλεσμα ο νεοσσός που θα γεννηθεί να μεγαλώσει σε άλλη οικογένεια . Ακολουθεί συζήτηση για τη δομή και τα χαρακτηριστικά αυτής της οικογένειας και οδηγούμαστε στον ορισμό της θετής οικογένειας. Τα παιδιά ζωγραφίζουν την  οικογένεια του κούκου, που είναι μια οικογένεια χελιδονιών !

2024 02 13 21 27 14 183    2024 02 18 18 52 35 473   2024 02 20 17 37 00 5282024 02 20 17 44 38 782

Παρακολουθήσαμε σε βίντεο την ιστορία του Κόκο που ήταν ορφανός κι έψαχνε μία μανούλα και στη συνέχεια την δραματοποιήσαμε με γαντόκουκλες .

https://www.youtube.com/watch?v=YQo3OrF8ZSU

Συζητήσαμε για την ανάγκη των παιδιών να μεγαλώνουν με ασφάλεια , στοργή και αγάπη σε μια οικογένεια και τα παιδιά ζωγράφισαν μερικά από τα δικαιώματα τους , σπίτι , οικογένεια , φίλους κ.α

2024 02 13 22 19 38 097 1

ο ΚΟΥΚΟΣ και η ΘΕΤΗ του ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ μας δίνουν την ευκαιρία να μιλήσουμε για την ΑΠΟΔΟΧΗ και το πόσο σπουδαίο είναι να μην διώχνουμε και να μην φοβόμαστε κανέναν που είναι διαφορετικός. Δεν αφήνουμε κανένα παιδάκι να μεγαλώσει χωρίς Οικογένεια…

uiothesia

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Με ζωγραφική και κολάζ βοηθάμε τον μικρό Κούκο να βρει μια Οικογένεια για να τον υιοθετήσει..

ΚΟΥΚΟΣ IMG ec03e93b49bf940118da3c498e2a6119 V IMG 4c474353ff4afb51039d7361204b111d V

 

 

Η τελευταία κάρτα που μας έφερε ο ταχυδρόμος ήταν από τα χελωνάκια , που στερούνται τους γονείς τους από τη γέννησή τους . Αυτό όμως τα κάνει πιο δυνατά κι αποφασισμένα να παλέψουν για να φτάσουν στη θάλασσα να τους συναντήσουν . Παρακολουθήσαμε το βίντεο για τη ζωή της θαλάσσιας χελώνας , αναζητήσαμε στον χάρτη τις περιοχές της Ελλάδας που τη συναντάμε και η συζήτηση μας οδήγησε στα ορφανά παιδιά και τα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα.

2024 02 14 21 46 47 860   2024 02 13 20 32 12 438    2024 02 20 17 29 55 303     2024 02 13 23 16 02 593   

παρακολουθήσαμε επίσης το εξαιρετικό βίντεο HOPE όπου ανακαλύψαμε πόση ΔΥΝΑΜΗ χρειάζονται  τα χελωνάκια για να αποφύγουν όλους τους κινδύνους που συναντούν χωρίς να τα προστατεύουν οι γονείς τους… Όπως και όλα τα ΟΡΦΑΝΑ παιδάκια….   πατήστε στο σύνδεσμο-λέξη για να το δείτε !!

HOPE

Στο τέλος του προγράμματος κι αφού ξαναθυμηθήκαμε τους τύπους οικογενειών που γνωρίσαμε και ποια χαρίσματα έδωσε η καθεμία στον Έλφι που έπεσε από τον ουρανό κι αποφάσισε να χτίσει εδώ στη γη το σπιτάκι του , κρατώντας τα πολύτιμα δώρα των φίλων του  (διαδραστικό παραμύθι “Η μονα-δική μου οικογένεια”)

Τουβλάκια ΑΓΑΠΗΣ από τους πιγκουίνους

Τουβλάκια ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ από τους λύκους

Τουβλάκια ΣΤΟΡΓΗΣ από τα καγκουρό

Τουβλάκια ΑΠΟΔΟΧΗΣ από τον κούκο

Τουβλάκια ΔΥΝΑΜΗΣ από τα χελωνάκια

2023 12 01 00 41 44 431     2024 01 15 18 45 55 901    2024 01 15 18 53 12 538

 

Φτιάξαμε ΟΜΑΔΕΣ,  γράψαμε τα ονόματά μας σε κατάλογο και αποφασίσαμε ποιο τύπο οικογένειας θέλουμε να βοηθήσουμε για να χτίσουμε το σπιτάκι της!!  Γράψαμε στα τουβλάκια της ομάδας μας τον πολύτιμο θησαυρό που θα την βοηθήσει να ζήσει ευτυχισμένη και να λύνει τα προβλήματα που συναντάει καθημερινά και ΟΛΗ Η ΟΜΑΔΑ γίναμε καταπληκτικοί αρχιτέκτονες και χτίσαμε το διαφορετικό δικό μας σπίτι για την κάθε μια!!!

20240214 173413  20240214 172747  2024 02 15 16 50 56 157                                   2024 02 15 16 35 08 695  2024 02 15 16 16 03 923

 

 

Ο καθένας μας τέλος  επέλεξε τα τουβλάκια που θα χρησιμοποιούσε για να φτιάξει το δικό του “μονα-δικό σπιτάκι” για τη “μονα-δική του” οικογένεια. Σ ‘ αυτό μας βοήθησε το διαδικτυακό εργαλείο WordArt

2024 02 13 20 14 38 654       2024 02 13 20 18 28 434   

αλλά και η εξοικείωση με τις λειτουργίες του Ποντικιού ” Επιλέγω-Σύρω-Αφήνω” για να επιλέξουμε από έτοιμα τουβλάκια εκείνα που θεωρούμε ότι θα βοηθήσουν την δική μας Οικογένεια!!

20240220 163738                20240220 163745             20240220 163703                20240220 163651

 

Και κάπως έτσι , τραγουδώντας όλοι μαζί το τραγούδι του Φοίβου Δεληβοριά “Γιατί είμαστε Οικογένεια” ολοκληρώσαμε το πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων !

 

 

 

ΧΕΙΜΩΝΑΣ

Καλωσορίσαμε το νέο έτος και τον Χειμώνα μέσω ποικίλων δραστηριοτήτων. Αρχικά, τα παιδιά εργάστηκαν σε ομάδες και με μπογιές, χρώματα και πλαστελίνη έφτιαξαν το 2024. Έτσι, υποδεχθήκαμε με δημιουργικό τρόπο την καινούρια χρονιά!

2024 01 08 17 14 33 015 2024 01 08 17 20 08 737 2024 01 08 17 29 57 627 2024 01 09 21 40 34 368

Στη συνέχεια, μιλήσαμε και μάθαμε για τα ζώα που ζουν στους πάγους και εκείνα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη. Παίξαμε αντίστοιχο γλωσσικό παιχνίδι, τα ζωγραφίσαμε χρησιμοποιώντας διάφορες τεχνικές, κάναμε ομαδικά και ατομικά κολάζ και νιώσαμε περήφανοι με το αποτέλεσμα.

2024 01 21 00 50 36 691 2024 01 15 19 12 31 588 2024 01 21 01 03 28 662 2024 01 21 12 49 24 190   2024 01 21 13 21 57 326    2024 01 21 13 24 42 934 2024 02 07 19 14 25 709   ΝΤΕΠΗ ΧΕΙΜΩΝΑΣ 5ΝΤΕΠΗ ΧΕΙΜΩΝΑΣ 32  ΝΤΕΠΗ ΧΕΙΜΩΝΑΣ 6                                ΝΤΕΠΗ 20240209 150013ΝΤΕΠΗ 20240209 145957ΝΤΕΠΗ 20240209 150017        ΝΤΕΠΗ 20240131 121619

Ακόμη, φτιάξαμε χειροτεχνίες με χιονανθρώπους. Τα παιδιά χώρισαν το όνομά τους σε συλλαβές, καθώς και σε φωνήματα και έγραψαν ένα ένα τα γράμματα του ονόματός τους.

2024 01 21 01 18 50 505 2024 01 21 01 12 56 654 2024 01 24 15 58 11 237

 

Μιλήσαμε για τα μέσα θέρμανσης και για τα χειμωνιάτικα ρούχα και επιπλέον μάθαμε , το γράμμα “Γ, γ” (όπως τα γάντια που φοράμε τον Χειμώνα). Βρήκαμε λέξεις που ξεκινάνε από “γ”, τις κόψαμε, τις κολλήσαμε αλλά και τις ψαρέψαμε εξασκώντας παράλληλα τη λεπτή μας κινητικότητα και συντονισμό μας.

 

2024 01 24 16 10 19 480   2024 01 27 13 40 09 793   2024 01 30 08 15 19 619

 

Παρακολουθήσαμε σε βίντεο το παραμύθι   “Ένα πουλάκι το χειμώνα” και φτιάξαμε τη δική μας  ” Τιτιβίκα “.

 

2024 01 23 00 25 03 894    2024 01 21 12 44 08 932

 

Τέλος, διαβάσαμε το παραμύθι “Ένας βάτραχος τον χειμώνα” και αφού το επεξεργαστήκαμε , τα παιδιά έμαθαν να σχεδιάζουν βήμα βήμα και  να συνθέτουν τον δικό τους βάτραχο .

2024 02 01 21 46 32 756

 

 

 

 

 

 

 

2024 02 01 21 50 19 549

 

Μάθαμε να μετράμε τον χρόνο που περνάει σε εποχές , μήνες , βδομάδες , μέρες , ώρες και λεπτά και κατασκευάσαμε τα δικά μας  πολύτιμα ρολόγια !

2024 02 12 20 07 23 941  2024 02 12 22 52 10 444    2024 02 13 23 09 12 221

 

Ολοκληρώνοντας την ενότητα του “Χειμώνα”,  θα θέλαμε να σας ευχηθούμε από καρδιάς να έχετε μία χαρούμενη,  φωτεινή και  δημιουργική χρονιά!

2024 02 10 21 33 15 759

 

ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Ξεκίνησε η πιο όμορφη περίοδος του χρόνου, που δεν είναι άλλη από..τα Χριστούγεννα! Στο σχολείο μας τα γιορτάσαμε μέσα από ποικίλες δράστηριότητες και όλοι μαζί – παιδιά, γονείς, εκπαιδευτικοί- νιώσαμε τη μαγεία των Χριστουγέννων και γίναμε πάλι παιδιά.

Αρχικά, μιλήσαμε για τη γιορτή των Χριστουγέννων, τι γιορτάζουμε, τα ήθη και τα έθιμα των Χριστουγέννων καθώς και το πώς νιώθουμε τις γιορτινές αυτές  μέρες. Τα παιδιά εκφράστηκαν και μοιράστηκαν τις σκέψεις, τις ιδέες και τα συναισθήματά τους.20231205 110848

 

2023 12 19 16 59 36 183

Στη συνέχεια, μία άλλη δράση που έδωσε μεγάλη χαρά στα παιδιά ήταν το “Εργαστήριο Ζαχαροπλαστικής”! Οι γονείς επισκέφτηκαν το σχολείο μας και μαζί με τα παιδιά έφτιαξαν γλυκάκια με πολλή αγάπη και μεράκι.

Αφού πρώτα μελετήσαμε τη συνταγή, μετρήσαμε και γράψαμε τα υλικά , γίναμε ζαχαροπλάστες και το αποτέλεσμα ήταν να μυρίσει το σχολείο μας με … “σοκολατένιους ρούντολφ” και “μπισκοτάκια της αγάπης”.

 

2023 12 19 16 32 38 214 2023 12 19 16 27 56 628 1 2023 12 19 16 24 44 597ΦΩΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 23 245 2023 12 19 16 19 47 902 2023 12 19 16 08 50 040 2023 12 19 16 02 44 427 1 2023 12 19 15 57 32 0212023 12 19 15 52 10 103ΦΩΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 23 244ΦΩΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 23 243ΦΩΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 23 242ΦΩΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 23 241ΦΩΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 23 24

Η εμπλοκή, όμως, των γονέων δε σταμάτησε εδώ…Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων με το οποίο ασχολούμαστε αυτόν τον καιρό και αφορά την “οικογένεια”, οι γονείς μαζί με τα παιδιά έφτιαξαν τα δικά τους  στολίδια για το χριστουγεννιάτικο δέντρο μας, τα οποία ήταν οικογενειακές τους φωτογραφίες σε καδράκι διακοσμημένες με φαντασία, αγάπη και μπόλικη χριστουγεννιάτικη διάθεση!

2023 12 05 17 02 26 241

Μια άλλη δραστηριότητα ήταν να φτιάξουμε το δικό μας Αϊ Βασίλη.

2023 12 19 15 46 49 415 2023 12 19 15 41 45 449

Στη συνέχεια, πήραμε χρώματα, σχήματα, σφουγγάρια, επιστρατεύσαμε τη φαντασία και δημιουργικότητά μας, γράψαμε ευχές και έτοιμη η χριστουγεννιάτικη κάρτα μας.

2023 12 06 15 54 15 845 2023 12 06 15 49 35 627 2023 12 06 15 47 20 267 2023 12 06 15 40 01 750 2023 12 06 15 34 38 678 2023 12 19 15 33 28 121  2023 12 19 17 43 07 176

Ακόμη, με αφορμή τα Χριστούγεννα μάθαμε το γράμμα “Χχ”. Βρήκαμε  και ζωγραφίσαμε λέξεις που αρχίζουν από τη φωνούλα “χ”, φτιάξαμε το “χ” με το σώμα μας, με την πλαστελίνη, ακουμπώντας την πλάτη του μπροστινού μας. Δουλέψαμε σε ομάδες και με πολυαισθητηριακές δραστηριότητες.

2023 12 19 17 30 43 434 2023 12 19 16 55 05 276   2023 12 19 16 49 58 406 2023 12 19 16 45 53 948

Πλησιάζοντας προς την τελευταία εβδομάδα, περιμένουμε με χαρά το bazaar και τη γιορτούλα μας. Όλα είναι έτοιμα και ανυπομονούμε να δούμε τα μικρά μας καλικαντζαράκια να σκορπίζουν γέλια και χαμόγελα με τις σκανταλιές και τον αυθορμητισμό τους.

2023 12 25 14 19 17 439 2023 12 25 14 12 26 680 2023 12 25 14 08 42 472 2023 12 25 14 02 04 168  2023 12 20 16 28 14 967

“Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ”

3-12-2023: Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Είναι η μέρα ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα και τις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία. Είναι η μέρα που τονίζει την αναγκαιότητα της καλλιέργειας σεβασμού και καταπολέμησης κάθε μορφής διακρίσεων και αποκλεισμού.

Στο πλαίσιο αυτό, στο σχολείο μας προσεγγίσαμε την έννοια της διαφορετικότητας και της ισότητας με ποικίλες δράσεις και βιωματικά παιχνίδια.

Για αρχή, διβάσαμε το παραμύθι “Φίλοι..φως φανάρι” , όπου δύο παιδιά γίνονται φίλοι και επικοινωνούν μεταξύ τους μέσα από ζωγραφιές καθώς το ένα από τα δύο παιδιά είναι κωφό. Με πολύ όμορφο τρόπο, το παραμύθι πέρασε στα παιδιά το μήνυμα πως η απουσία λόγου δεν αποτελεί τροχοπέδη στη φιλία και τις ανθρώπινες σχέσεις.

 

2023 12 04 15 02 45 058

Στη συνέχεια, παίξαμε πολλά βιωματικά παιχνίδια.

2023 12 04 15 42 11 322 2023 12 04 15 33 23 687

2023 12 04 14 58 27 119 2023 12 04 14 42 24 914    2023 12 07 19 14 44 093

Τέλος, όλοι μαζί φτάξαμε ένα σχολείο που θα διασφαλίζει την ισότιμη πρόσβαση όλων των παιδιών χωρίς διακρίσεις…ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!!!

2023 12 04 15 24 30 760 2023 12 04 15 19 38 940

 

 

 

 

17 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ…. Η ΚΥΡΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ!!

Γιορτάσαμε την επέτειο του Πολυτεχνείου  και τον αγώνα των φοιτητών για τη Δημοκρατία μας μέσα από διάφορες δραστηριότητες.  Παρακολουθήσαμε τα γεγονότα μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο και εποπτικό υλικό, συζητήσαμε και προσεγγίσαμε τις έννοιες Δημοκρατία, Δικτατορία. Τραγουδήσαμε, κάναμε χειροτεχνίες, γράψαμε το σύνθημα “ΨΩΜΙ – ΠΑΙΔΕΙΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ” , φτιάξαμε ομαδικά την κυρά Δημοκρατία και τιμήσαμε τους φοιτητές με ένα λουλούδι.

 

2023 11 07 17 37 42 326 2023 11 07 17 45 59 008

2023 11 08 19 36 29 4962023 11 17 21 43 05 8342023 12 04 14 45 49 632

 

 

 

 

2023 11 17 21 49 47 459

 

2023 11 22 16 30 52 388

20231121 222440

ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ….. ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟΙ!

2023 11 17 22 06 44 310

 

2023 11 17 21 33 03 906 2023 11 10 15 48 47 466

 

 

 

 

 

28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

 

Όλοι μαζί, όλοι μαζί, είμαστε πάντα πιο δυνατοί!!  μαθαίνουμε κάθε μέρα στα παιχνίδια μας!!

 

Έτσι όλοι μαζί, καταφέραμε να καλοπιάσουμε την  ΕΙΡΗΝΗ με το αγαπημένο της τραγούδι….

“η Ειρήνη χάραζε και χαρά στην πλάση

σε μεγάλους και παιδιά

σ’ ουρανούς και δάση….”

να έρθει στην όμορφη Ελλάδα μας και να γιορτάσουμε μαζί το μεγάλο ΟΧΙ στον πιο φοβερό εχθρό της…. τον ΠΟΛΕΜΟ.

IMG 056f26a77ff944e59ad29bce5f1126cd V

το δέντρο της Ειρήνης στον Κήπο μας γιορτάζει

IMG 493760b3578bff97a66502e9f572865b V

…κι εμείς το ντύσαμε με χρώματα ελληνικά!!

 

20231027 092843

Κάθε ζευγάρι φτιάχνει με κορδέλες τον σταυρό που κρύβεται στη σημαία μας!

20231027 093518

γράφουμε ένα βροντερό όχι στον ΠΟΛΕΜΟ!!

 

20231027 093744

και το κρεμάμε παντού στην τάξη για να ξέρει ότι δεν είμαστε φίλοι του!

20231027 094301

σχεδιάζουμε το σήμα της ΕΙΡΗΝΗΣ για να πατήσει πάνω και να έρθει με ασφάλεια η ΕΙΡΗΝΗ στην Ελλάδα μας!!

 

2023 11 06 16 37 31 921

Ένα σήμα της ΕΙΡΗΝΗΣ για την ΟΜΑΔΑ μου!!

2023 11 06 16 32 09 389

η ΕΙΡΗΝΗ είναι Πολύχρωμη!

 

2023 11 06 16 27 45 812

Βάζω στη σωστή θέση το μπλε και το άσπρο και φτιάχνω την Ελληνική Σημαία!!

2023 11 06 16 19 06 949

Γιατί λέμε ΝΑΙ στην Ειρήνη και ΟΧΙ στον Πόλεμο!!

 

 

2023 11 06 16 44 19 912

…και ταξιδεύουν παντού στη Γη και στις καρδούλες μας!!

2023 11 06 16 50 09 409

Τα χεράκια μας γίνονται σύμβολα της ΕΙΡΗΝΗΣ!!

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2023-2024 !

Ο Άκης ο Σκαντζοχοιράκης μας καλωσόρισε στο 7ο Νηπιαγωγείο Αχαρνών και μοιράστηκε μαζί μας τα μικρά μυστικά που έκρυβε κάτω από τα αγκαθάκια του .

Μυστικά για να γίνουμε ομάδα Σούπερ δυνατή , αγόρια και κορίτσια όλοι μαζί !!!

  • Να είμαστε ευγενικοί …
  • Να βοηθάμε ο ένας τον άλλον…
  • Να συνεργαζόμαστε …
  • Να περιμένουμε τη σειρά μας υπομονετικά …
  • Να μοιραζόμαστε τα παιχνίδια …
  • Να τακτοποιούμε τα πράγματά μας …
  • Να περπατάμε ήρεμα και να μιλάμε χαμηλόφωνα …
  • Να ακούμε προσεκτικά αυτόν που μιλάει …
  • Να προσέχουμε τον εαυτό μας και τους άλλους…      και άλλα πολλά , πολλά μυστικά !

20230912 100325    20230911 22440720230911 222431

 

Έτσι τις επόμενες μέρες όλα αυτά τα μυστικά έγιναν οι κανόνες της τάξης μας , τους οποίους καταγράψαμε  για να μην τους  ξεχάσουμε !

20231010 085453

 

 

 

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΟΡΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Κάθε γονέας γνωρίζει ότι είναι στην φύση των παιδιών να δοκιμάζουν τα όρια. Φαίνεται σαν να είναι κάτι που όλα τα παιδιά γεννιούνται ξέροντας πώς να το κάνουν. Το παράδοξο αυτής της «προκλητικής» συμπεριφοράς, είναι ότι η διαρκής αμφισβήτηση των ορίων αποτελεί ένα σημαντικό μέρος της ανάπτυξης και της ανεξαρτησίας των παιδιών.

Τα παιδιά πρέπει να δοκιμάζουν τα όρια πιέζοντάς τα από μικρά και μερικές φορές να σας προκαλέσουν και να διαφωνήσουν μαζί σας έτσι ώστε να μπορούν να διεκδικήσουν την ατομικότητά τους όλο και περισσότερο καθώς μεγαλώνουν. Η αποστολή σας είναι να διδάξετε στα παιδιά πώς να δοκιμάσουν τα όριά τους με σεβασμό, χωρίς να είναι θυμωμένα ή προκλητικά, και να ξέρουν ότι τελικά εσείς ο γονέας είστε υπεύθυνος.

Ένας πολύ σημαντικός τρόπος για να δείξετε στα παιδιά σας την αγάπη σας είναι να έχουν σαφείς, καθορισμένους περιορισμούς. Τα παιδιά θέλουν κατευθυντήριες γραμμές για τη ζωή τους που να εφαρμόζονται με αξιοπιστία. Είστε αυτός που δημιουργεί ένα ασφαλές περιβάλλον γι’ αυτά. Ο καθορισμός ορίων είναι ένα σημαντικό κομμάτι των γονέων. Δε σημαίνει ότι έτσι δεν θα δοκιμάσουν τα όριά σας, θα το κάνουν. Τα παιδιά αισθάνονται ανασφαλή όταν δεν έχουν σαφή όρια.

Πώς όμως μπορώ να βάλω όρια στα παιδιά πρακτικά; Αρχικά χρειάζεται να λάβω υπόψιν μου κάποιες πολύ σημαντικές παραμέτρους όπως:

  • Η κάθεηλικία του παιδιού ανταποκρίνεται σε διαφορετικά στάδια ανάπτυξης οπότε τα όρια πρέπει να αντιστοιχούν στην εκάστοτε αναπτυξιακή βαθμίδα του παιδιού. Είναι καίριο τα όρια να συμβαδίζουν με την εκάστοτε ηλικία και αναπτυξιακή φάση ζωής του παιδιού.
  • Χρειάζεται να σκεφτόμαστε και τηνοπτική του παιδιού κάθε φορά που θέτουμε ένα όριο. Βάζουμε τον εαυτό μας στη θέση του και αναλογιζόμαστε πως θα αντιδρούσαμε εμείς ως παιδιά. Τα όρια έχουν στόχο να βοηθήσουν στη δημιουργία ενός κλίματος αρμονίας και να λειτουργήσουν υπέρ όλων, συμπεριλαμβανομένου του ίδιου του παιδιού.
  • Ησυνέπεια είναι το κλειδί της επιτυχίας! Αν προσπαθούμε να οριοθετήσουμε μία συγκεκριμένη συμπεριφορά του παιδιού χρειάζεται να είμαστε συνεπείς στις αντιδράσεις μας κάθε φορά που συμπεριφέρεται με αυτό τον τρόπο. Αν τη μία γελάμε, την άλλη είμαστε αυστηροί, την επόμενη είμαστε αδιάφοροι το μόνο που καταφέρνουμε είναι να μπερδεύουμε το παιδί.
  • Όταν λέμε«όχι» σημαίνει «όχι». Αν κάθε φορά που λέμε «όχι» σε κάτι το παιδί αντιδράει ακόμα πιο έντονα για να κερδίσει το «ίσως» ή το «ναι» και εμείς υποκύπτουμε τότε το μήνυμα που δίνουμε στο παιδί είναι ότι το «όχι» μας είναι διαπραγματεύσιμο οπότε αν συνεχίσουν να αντιδρούν θα μας αλλάξουν στάση. Με το να διαπραγματεύεσαι με το παιδί του μαθαίνεις να γίνεται χειριστικό και να ψάχνει να βρει τρόπους να κάνει αυτό που θέλει.
  • Αλλάζουμε τιςαρνητικές φράσεις σε θετικές. Για παράδειγμα αντί να πούμε Αν δε φας το φαγητό σου  δε θα πάμε βόλτα λέμε Ας φάμε πρώτα και μετά θα πάμε βόλτα. Στόχος μας είναι να παροτρύνουμε τα παιδιά όχι να τα κάνουμε να αισθανθούν απειλή η οποία το πιθανότερο είναι να φέρει άσχημα αποτελέσματα.
  • Προσέχουμε τηγλώσσα του σώματός μας! Εκτός από τα λεκτικά μηνύματα που μεταφέρουμε στο παιδί στέλνουμε και πάρα πολλά μη λεκτικά μηνύματα τόσο με τη στάση του σώματός μας όσο και με τον τόνο της φωνής μας, τις εκφράσεις του προσώπου μας. Όταν μιλάμε στα παιδιά το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να έρθουμε στο δικό τους ύψος ώστε να έχουμε άμεση βλεμματική επαφή και να χρησιμοποιούμε έναν σταθερό τόνο στη φωνή μας. Όταν το παιδί φωνάζει και αρχίζουμε να φωνάζουμε και εμείς θα τα κάνουμε χειρότερα. Ο στόχος μας είναι να   χαμηλώσουμε την ένταση άρα χρησιμοποιούμε έναν ήρεμο και σταθερό τόνο φωνής.Ακριβώς όπως χρειάζονται έναν συγκεκριμένο χρόνο για ύπνο, υγιεινή διατροφή και άλλες ρουτίνες για να τους κρατήσουν υγιείς, χρειάζονται και όρια για να τους δίνουν μια αίσθηση ασφάλειας. Όταν οι γονείς δεν παρέχουν σαφή όρια ή επιτρέπουν στα παιδιά τους να ελέγχουν αυτόν που αποφασίζει στο σπίτι, η ισορροπία δύναμης μετατοπίζεται προς το παιδί, κάτι που είναι επιβλαβές για τους γονείς και τα παιδιά.

    10 ΠΟΛΥΤΙΜΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ:

    1. Να είστε αξιόπιστοι

    Τα παιδιά σας πρέπει να γνωρίζουν ότι μπορούν να υπολογίζουν σε εσάς. Όταν αποτύχετε να υποστηρίζετε τα λόγια σας με πράξεις, τα λόγια σας δεν θα σημαίνουν τίποτα. Η οριοθέτηση δεν θα έχει κανένα νόημα.

    1. Less is more

    Καλύτερα λίγοι κανόνες, οι οποίοι όμως να τηρούνται, παρά περισσότεροι και να μην εφαρμόζονται σωστά.

    1. Να είστε ακριβείς

    Η κακή επικοινωνία δεν είναι ο τρόπος δημιουργίας ενός θετικού κλίματος. Απαιτείται αποτελεσματική επικοινωνία. Ζητήστε τους να επαναλάβουν σε σας αυτό που τους είπατε, για να βεβαιωθείτε ότι είναι κατανοητό. Είναι σημαντικό να είστε σίγουροι ότι όλοι βρίσκεστε στην ίδια σελίδα.

    1. Συμμετοχή των παιδιών στον καθορισμό των ορίων

    Να έχετε μια καθιερωμένη οικογενειακή συνάντηση. Η οικογενειακή επικοινωνία εμπλέκει όλους όσους συμμετέχουν στον καθορισμό των ορίων. Όταν τα παιδιά λαμβάνουν μέρος στη θέσπιση των κανόνων, επενδύουν περισσότερο σε αυτούς και έχουν πιο πολλές πιθανότητες να τους ακολουθήσουν.

    1. Συντάξτε μια «σύμβαση»

    Μόλις δημιουργηθούν οι “Οικογενειακές Δέκα Εντολές”, ετοιμάστε ένα έγγραφο που θα το υπογράψουν όλα τα μέλη της οικογένειας.

    1. «Κολλήστε» τους κανόνες

    Κολλήστε αντίγραφα της «σύμβασης» στην κουζίνα και σε κάθε υπνοδωμάτιο. Θυμίστε στα παιδιά ότι αυτά δεν είναι περιορισμοί, αλλά κανόνες που βοηθούν όλους να ζήσουν καλύτερα.

    1. Αναγνωρίστε την σωστή συμπεριφορά

    Είναι πολύ σημαντικό για τα παιδιά, να βλέπουν ότι αναγνωρίζετε και επικροτείτε τις σωστές συμπεριφορές και δεν μένετε μόνο στα λάθη τους ή στις περιπτώσεις μη τήρησης των κανόνων.

    1. Αποφύγετε την ταμπελοποίηση των παιδιών ωςκαλώνκαικακών

    Τα παιδιά – και οι ενήλικες – συμπεριφέρονται με τρόπους που είναι αποδεκτοί και με τρόπους που δεν είναι αποδεκτοί. Η επισήμανση ενός παιδιού ως “κακού” δεν θα βελτιώσει τη συμπεριφορά του και μπορεί και να δημιουργήσει μια αρνητική εικόνα του εαυτού του.

    1. ΠΟΤΕ μην υπονομεύετε τον άλλο γονέα

    Οι γονείς οφείλουν να συμφωνούν μεταξύ τους όταν είναι μπροστά στο παιδί και να μην μιλάνε ο ένας πίσω από την πλάτη του άλλου. Ακόμα και αν αποφασίσει κάτι ο ένας γονιός κι ο άλλος δεν συμφωνεί, είναι καλύτερο αυτό να συζητηθεί μεταξύ τους κι όχι μπροστά στο παιδί. Το παιδί θα πρέπει να βλέπει μια κοινή γραμμή και από τους δύο.

    1. Χρησιμοποιήστεφυσικές συνέπειεςόταν είναι δυνατόν

    Μην περιμένετε τα παιδιά να τα κάνουν όλα αυτά αμέσως και σωστά. Μπορεί να χρειαστεί να δώσετε στο παιδί σας κάποιες μικρές υπενθυμίσεις προτού κατανοήσει πλήρως, ότι μια κακή ή μη ασφαλής συμπεριφορά θα οδηγήσει σε μια συνέπεια που δεν θέλει. Η πρακτική βοηθάει και τα όρια, όπως και οτιδήποτε άλλο, μπορεί να χρειαστούν λίγες προσπάθειες πριν το παιδί σας μάθει τι πρέπει να κάνει και δεν θα έπρεπε να κάνει.

    ΠΡΟΣΟΧΗ:ΟΤΑΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΡΙΤΙΚΟΙ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΙ, ΑΥΘΑΙΡΕΤΟΙ ΚΑΙ ΑΣΥΝΕΠΕΙΣ, ΤΟΤΕ Ο ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗΣ ΧΑΝΕΙ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΟΥ 

                                                                                                                Πηγή: https://www.psychologynow.gr