Ο νέος ιστότοπος του σχολείου μας.

Ακολουθήστε μας εδώ: https://7dimpetroupoli.blogspot.com/

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 2023-2024

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

7ο Πετρούπολης ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 2022-2023 (1)

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ

 

 

 

 

TΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
12/θέσιο 7ο Δημοτικό Σχολείο Πετρούπολης Κωστή Παλαμά 189
Κωδικός Σχολείου (ΥΠAIΘ): 9050830

 

 

 

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Τηλέφωνο 210 5012339 e-mail  mail @7dim-petroup.att.sch.gr
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΣ
ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΚΑΡΑΝΑΣΙΟΣ

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΡΑΜΠΑΟΥΝΗΣ

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ   ΝΤΑΛΑΜΑΓΚΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

 

  • Προσέλευση – Παραμονή στο Σχολείο και Αποχώρηση από αυτό

Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του υποχρεωτικού προγράμματος και του ολοήμερου, τα
διαλείμματα, ο χρόνος διδασκαλίας κάθε διδακτικού αντικειμένου καθώς και η έναρξη και λήξη του
διδακτικού έτους καθορίζονται από τις κείμενες διατάξεις και αποφάσεις του ΥΠΑΙΘ.
Ανακοινώνονται στους γονείς και στα παιδιά με την έναρξη του διδακτικού έτους.
Με βάση όλα αυτά το πρόγραμμα του σχολείου μας διαμορφώνεται ως εξής:
Υποχρεωτικό πρόγραμμα

  • Υποδοχή μαθητών/ μαθητριών στο σχολείο: 08:00 – 08:15 π.μ.
  • Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος – αποχώρηση μαθητών/μαθητριών:13:15 (εξάωρο). Ολοήμερο πρόγραμμα

(μόνο για τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου που συμμετέχουν στο Ολοήμερο)

  • Έναρξη λειτουργίας των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος:13:20
  • Λήξη των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος: 15:00 ή 16:00.

Οι γονείς/ κηδεμόνες των μαθητών/ μαθητριών που είναι εγγεγραμμένοι στο Ολοήμερο

πρόγραμμα δηλώνουν από την αρχή της σχολικής χρονιάς την ακριβή ώρα αποχώρησης από το σχολείο στις 15:00 ή στις 16:00.

α. Προσέλευση

Η ώρα προσέλευσης των μαθητών και των μαθητριών είναι από 08:00 έως 08:15. Η ώρα προσέλευσης για την Πρωινή Ζώνη είναι από 07:00 έως 07:30.

Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών και των μαθητριών στο σχολείο, η τακτική και ανελλιπής φοίτηση καθώς και η καλά οργανωμένη και ελεγχόμενη αποχώρηση είναι βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας και απαραίτητες προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση του διδακτικού έργου και τη εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί εφημερίας υποδέχονται τους μαθητές και τις μαθήτριες στις εισόδους του σχολείου και οι γονείς/ κηδεμόνες- συνοδοί αποχωρούν. Μετά το ηχητικό σήμα (κουδούνι), με ευθύνη των εφημερευόντων και του Διευθυντή, κλείνουν οι είσοδοι του σχολείου.

Κατά τη διάρκεια του χρόνου προσέλευσης των μαθητών/μαθητριών, δεν παρευρίσκεται, χωρίς άδεια, στον χώρο του σχολείου κανείς εκτός των μαθητών/μαθητριών και των εκπαιδευτικών. Οι μαθητές συγκεντρώνονται κατά τμήματα στον προκαθορισμένο χώρο με την επιτήρηση των εφημερευόντων εκπαιδευτικών όπου πραγματοποιείται κοινή προσευχή των μαθητών/μαθητριών και του διδακτικού προσωπικού.

Ο Διευθυντής του σχολείου εκπροσωπώντας τον Σύλλογο Διδασκόντων προβαίνει σε πιθανές
ανακοινώσεις- οδηγίες που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου ή σε γενικότερα
θέματα.

Μετά το πέρας της πρωινής προσευχής οι μαθητές και οι μαθήτριες κατά τμήματα και

οργανωμένα κατευθύνονται στις αίθουσες όπου τους υποδέχονται οι εκπαιδευτικοί.

Για την ασφάλεια των μαθητών/ μαθητριών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του σχολείου οι θύρες εισόδου-εξόδου στον χώρο του σχολείου παραμένουν κλειστές κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του με ευθύνη του Διευθυντή.

Σε περίπτωση που κάποιος γονέας/ κηδεμόνας ή άλλο πρόσωπο θέλει να επισκεφτεί το σχολείο για διοικητικές εργασίες, (σε χρόνο λειτουργίας του) πρέπει να κλείνει τηλεφωνικά ραντεβού με τη Διεύθυνση ή να προσέρχεται στην είσοδο χτυπώντας το κουδούνι. ώστε να μπορεί να εισέρθει στον χώρο.

Η έγκαιρη προσέλευση βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και δεν αποδιοργανώνει τις τάξεις.

Οι μαθητές/ μαθήτριες προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων. Σε
περίπτωση που μαθητής/ μαθήτρια προσέρχεται με καθυστέρηση, εισέρχεται στον χώρο του σχολείου από την κεντρική είσοδο (Κ. Παλαμά), ενημερώνεται ο Διευθυντής ο οποίος δίνει άδεια στον μαθητή να πάει στην τάξη του. Όταν η καθυστερημένη προσέλευση επαναλαμβάνεται, διευθετείται το ζήτημα σε συνεργασία με την οικογένεια.

Σε ειδικές περιπτώσεις ( π.χ. πανδημία, έντονη κακοκαιρία κ. ά.) η ώρα προσέλευσης των μαθητών / μαθητριών διαφοροποιείται ανάλογα, πάντα με γνώμονα την ασφάλειά τους και την εύρυθμη
λειτουργία της σχολικής μονάδας.

β. Αποχώρηση

Με τη λήξη των μαθημάτων (13:15) σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα, οι μαθητές κατά τμήματα κατευθύνονται στις εξόδους του σχολείου.

Η αποχώρηση των μαθητών/ μαθητριών πραγματοποιείται με τον παρακάτω τρόπο:

1)                  Α΄,Β΄ και Γ΄ τάξεις: Έξοδος Κ. Παλαμά

2)                 Δ΄,Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις: Έξοδος Περικλέους

Οι μαθητές/ μαθήτριες που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αποχώρησή τους περιμένουν τον γονέα/κηδεμόνα τους και δε φεύγουν ποτέ από το Σχολείο χωρίς τη συνοδεία τους.
Οι γονείς/ κηδεμόνες προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των μαθητών/μαθητριών και παραμένουν έξω από τις εισόδους του σχολείου, χωρίς να παρεμποδίζουν τη διαδικασία
αποχώρησης. Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών/μαθητριών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους αλλά και για όσους συνεχίζουν το μάθημα στο Ολοήμερο Πρόγραμμα.

Οι γονείς/ κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται για τυχόν αλλαγές στο πρόγραμμά τους.

Αποχωρούν χωρίς συνοδεία μόνο οι μαθητές, για τους οποίους οι γονείς/κηδεμόνες έχουν κάνει σχετική υπεύθυνη δήλωση με την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Τέλος, οι μαθητές και οι μαθήτριες σε καμία περίπτωση δε φεύγουν από το σχολείο πριν τη λήξη
των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης (π.χ. ασθένεια κ.α.)
κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου, ενημερώνεται ο γονέας/ κηδεμόνας για να προσέλθει στο
σχολείο και να συνοδεύσει το παιδί στο σπίτι του, αφού προηγουμένως συμπληρώσει το σχετικό
έντυπο.

Επίσης, εάν κάποιος γονέας/ κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο, να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως τη Διεύθυνση του Σχολείου και τον εκπαιδευτικό της τάξης.

  • Συμπεριφορά μαθητών – Παιδαγωγικός έλεγχος

Α. Συμπεριφορά μαθητών

Στην τάξη

  1. Εισέρχονται και εξέρχονται από την αίθουσα με ησυχία και με την συνοδεία του εκπ/κού της τάξης.
  2. Διατηρούν καθαρή την αίθουσα.
  3. Σε αλλαγή σχολικής αίθουσας οι μαθητές μετακινούνται ήσυχα και προσεκτικά για να μην γίνουν φθορές.

Στο σχολικό περιβάλλον

  1. Το περιβάλλον του σχολείου είναι ο χώρος όπου καθημερινά οι μαθητές οφείλουν να προστατεύουν. Υποχρεούνται να διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους (τάξεις, διαδρόμους, προαύλιο, τουαλέτες κλπ)
  2. Οι όποιες φθορές γίνονται, αναφέρονται από τον ίδιο στον δάσκαλο της τάξης. Ο μαθητής αναλαμβάνει την ευθύνη των πράξεών του.
  3. Απαγόρευση κινητού τηλεφώνου τόσο στο σχολείο όσο και στις εκδρομές.
  4. Κατάσχεση κινητού και ενημέρωση γονέα.

Στα διαλείμματα

  1. Αποχώρηση από την αίθουσα προσεκτικά και ήσυχα.
  2. Για λόγους υγείας πηγαίνουν σε προκαθορισμένο χώρο με επίβλεψη.
  3. Ασφαλής χρήση των χώρων υγιεινής (τουαλέτες – βρύσες) κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, μη πρόκληση φθορών και να τους διατήρηση της υγιεινής και της καθαριότητας..
  4. Απαγόρευση χρήσης μπάλας.
  5. Αποφυγή επικίνδυνων παιχνιδιών (παιχνιδιών που εγκυμονούν κινδύνους).
  6. Διαχωρισμός του προαυλίου σε ζώνες και τήρηση αυτών.

Γενικά, στα διαλείμματα, οι μαθητές πρέπει να ξεκουράζονται και να εκτονώνονται. Στον σχολικό χώρο δεν αρμόζουν άσεμνες εκδηλώσεις, επιθετικότητα, βωμολοχίες κλπ.

Β. Παιδαγωγικός έλεγχος

  1. Θέσπιση κανόνων τάξης μαζί με τους μαθητές ώστε να κατανοήσουν το νόημα και να δεσμευτούν (Μπορούμε να… Δεν μπορούμε να … Υπογραφή στο συμβόλαιο της τάξης).Οι κανόνες πάντα εκφράζονται με θετικό πρόσημο (π.χ «Παραμένω στην θέση μου» και όχι «Δεν σηκώνομαι από την καρέκλα»). Το συμβόλαιο τοποθετείται σε ευδιάκριτο σημείο μέσα στην τάξη. Κάθε φορά που κάποιος μαθητής δεν τηρεί τους κανόνες, ο εκπ/κος ανατρέχει εκεί.
  2. Κατανομή των μαθητών της τάξης σε ομάδες (παιχνίδι συμπεριφοράς με πόντους επιβράβευσης- tokensystem). Ο πίνακας των ομάδων είναι τοποθετημένος σε ευδιάκριτο σημείο μέσα στην τάξη. Οι μαθητές κερδίζουν πόντους όταν συμπεριφέρονται  με βάση τους κανόνες (ενίσχυση θετικών συμπεριφορών) και επιβραβεύονται (π.χ ελεύθερη ώρα, απαλλαγή από καθήκοντα, ανάληψη ευχάριστων αρμοδιοτήτων κ.λπ) σε χρονικό διάστημα που έχει συμφωνηθεί από πριν. Σταδιακά και εφόσον οι μαθητές επιτυγχάνουν στόχους, μεγαλώνουν τα διαστήματα και προσαρμόζεται η ενίσχυση ανάλογα.
  3. Σε περίπτωση που ο εκπαιδευτικός εντοπίσει μαθητές με δυσκολία στη συμπεριφορά, αν οι προβληματικές συμπεριφορές επιμείνουν, συμβουλεύεται σχολικό ψυχολόγο και εκπ/κό του τμήματος ένταξης και σχεδιάζεται πρόγραμμα παρέμβασης σχετικό με τις συμπεριφορές –  στόχους.

α) Στις περιπτώσεις που οι προβληματικές συμπεριφορές επιμένουν, ο εκπ/κός παρατηρεί  τις δυσκολίες του μαθητή, εντοπίζει τα στοιχεία που πυροδοτούν την αποκλίνουσα συμπεριφορά, ώστε να ενημερώσει τον/την σχολική ψυχολόγο και τον/την ειδικό παιδαγωγό και να θέσει συμπεριφορές – στόχους που χρήζουν παρέμβασης.

β) Αφού σχεδιαστεί πρόγραμμα παρέμβασης ενημερώνεται ο σύλλογος διδασκόντων και η διεύθυνση του σχολείου, ώστε όλοι οι εκπ/κοί που διδάσκουν στο τμήμα να γνωρίζουν πως θα πρέπει να χειριστούν πιθανές δύσκολες συμπεριφορές και να υπάρχει κοινό μέτωπο αντιμετώπισης.

γ) Ενημερώνεται η οικογένεια του μαθητή/τριας από τον/την σχολική ψυχολόγο και την διεύθυνση με σκοπό την συνεργασία σχολείου – οικογένειας.

4 . Καταγραφή συμβάντος στο βιβλίο σχολικής ζωής, ενημέρωση γονέα για την παραβατική συμπεριφορά του παιδιού, αυστηρές συστάσεις και πιθανή αρνητική ενίσχυση ή στέρηση αμοιβών..

Γ. Πρόληψη

Ενέργειες εκπαιδευτικού που λειτουργούν προληπτικά / προλαμβάνουν εκρήξεις, προβλήματα και συμβάλλουν στην εύρυθμη λειτουργία της τάξης.

  1. Βοηθοί τάξης: Αναθέτουμε καθήκοντα σε μαθητές που φαίνεται να χρειάζονται εκτόνωση, προλαμβάνοντας εκρήξεις (όταν παρατηρούμε έντονη κινητικότητα προτιμάται να πούμε «Σβήσε τον πίνακα» παρά «Μην κουνιέσαι»).
  2. Συνέπεια στους κανόνες της τάξης από εκπαιδευτικό και μαθητές. Κάθε φορά που ο δάσκαλος εντοπίζει συμπεριφορά που δεν είναι σύμφωνη με τους κανόνες, ανατρέχει στο συμβόλαιο της τάξης. Απαιτεί συνέπεια που έχει καθοριστεί από πριν με τους μαθητές (η ακολουθία λόγων-πράξεων βοηθάει τους μαθητές να νιώσουν ασφάλεια, καθορίζει όρια και ορθές συμπεριφορές, προλαμβάνει εκρήξεις).
  3. Όταν έχουμε θετικές συμπεριφορές, δίνουμε πόντους (tokensystem), αλλιώς ορίζουμε από πριν συνέπειες αρνητικών συμπεριφορών, ώστε να ξέρουν τι να περιμένουν (π.χ στέρηση προνομίων, χάνω δικαίωμα βοηθού κλπ)
  4. Παιχνίδια ρόλων: Οι μαθητές μέσα από βιωματική δραστηριότητα καλούνται να εντοπίσουν προβλήματα και να βρουν τρόπους επίλυσης. Έτσι, μπαίνουν στη θέση του άλλου, καλλιεργούν την ενσυναίσθηση (πρόληψη ανεπιθύμητων συμπεριφορών, ενίσχυση θετικού κλίματος τάξης).
  5. Προγράμματα συναισθηματικής αγωγής (έλεγχος θυμού, διαχείριση κρίσεων, αναγνώριση συναισθημάτων ακόμα και με 2 ή 3 τμήματα). Ενδεικτικά προγράμματα: το δέντρο της αγάπης, το νησί των συναισθημάτων, ο αγχόσαυρος, το θερμόμετρο των συναισθημάτων κλπ.
  6. Ανάθεση project σε μεικτές ομάδες ώστε να προάγουμε τη συνεργασία των μαθητών.

Να αποφεύγονται:

  • Οι τιμωρίες
  • Οι έντονες επιπλήξεις μπροστά σε συμμαθητές, ώστε να μην στοχοποιούν τα παιδιά
  • Σωματικές ποινές, ασφαλώς, δεν επιτρέπονται.

Σε περίπτωση που η σχολική μονάδα αδυνατεί να διαχειριστεί κάποιον μαθητή και εφόσον έχουν προηγηθεί όλα τα παραπάνω, προτείνεται η επικοινωνία με σχολικό σύμβουλο/συντονιστή, όπου δίνεται αναλυτική ενημέρωση για όλες τις δραστηριότητες/μέτρα που έκανε/πήρε το σχολείο, καθώς και για την τρέχουσα κατάσταση.

Όλα αυτά προσαρμόζονται ανάλογα με τις ανάγκες του τμήματος.

Καθοριστική είναι η συμβολή σχολικού ψυχολόγου και ειδικού παιδαγωγού (εκπ/κός τμήματος ένταξης) για την αντιμετώπιση δύσκολων συμπεριφορών.

Σε περίπτωση πανδημίας γίνεται επαναπροσδιορισμός.

3)  Πρόληψη φαινομένων βίας και σχολικού εκφοβισμού

Η βία στο σχολείο είναι η επιβολή της βούλησης ενός μέλους της   διαδικασίας σε κάποιο άλλο και επίσης η πρόκληση ζημιάς ή βλάβης. Οι μορφές αυτής της βίας είναι πολλές: η σωματική,  ψυχολογική, λεκτική βία, η σεξουαλική παρενόχληση και ο βανδαλισμός. Ιδιαίτερη αναφορά τα τελευταία χρόνια γίνεται επίσης για τον όρο «σχολικό εκφοβισμό» με τον οποίο εννοούμε τις επανειλημμένες αρνητικές πράξεις όπως χτυπήματα, βρισιές, απειλές, σεξουαλικά υπονοούμενα αλλά ακόμη και μορφές μαθητικής δραστηριότητας που παραδοσιακά θεωρούνται συνυφασμένες με τη σχολική καθημερινότητα, όπως το πείραγμα και ο αστεϊσμός.

Η διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης πολιτικής σε σχέση με τη βία και τον εκφοβισμό στο σχολείο είναι σήμερα λοιπόν αναγκαιότητα και αυτό γιατί ο ρόλος του σχολείου στην αντιμετώπιση και πρόληψης της σχολικής βίας και του εκφοβισμού είναι σημαντικός, δεδομένου  ότι το σχολικό περιβάλλον έχει τη δυνατότητα να επηρεάσει τη συμπεριφορά των μαθητών και να δράσει σαν μηχανισμός πρόληψης στην προσπάθεια αντιμετώπισης της ενδοσχολικής βίας.

Ο μηχανισμός αυτός  πρόληψης της σχολικής βίας και του εκφοβισμού προϋποθέτει τη δέσμευση και τη συμμετοχή των μαθητών, των γονέων, των εκπαιδευτικών και των μελών της κοινότητας. Για να είναι δε αποτελεσματικός πρέπει να ενσωματώνει όσο το δυνατόν περισσότερες από τις παρακάτω δράσεις :

α) Την έγκαιρη καταγραφή, τη μελέτη, αλλά και την αντιμετώπιση των φαινομένων σε πρώιμο στάδιο.

β) Την ενθάρρυνση των μαθητών να υποστηρίζουν τους συνομηλίκους τους

γ) Την προαγωγή και  την δημιουργία ενός θετικού σχολικού κλίματος

Στο πλαίσιο των αποτελεσματικών προγραμμάτων  ο Διευθυντής του Σχολείου και ο Σύλλογος των Διδασκόντων οργανώνουν τη στρατηγική του σχολείου στα εξής:

  1. Εξηγούν στους μαθητές την έννοια και το περιεχόμενο των Δικαιωμάτων του Παιδιού, έτσι ώστε να κατανοούν την αξία του σεβασμού στη ζωή τους. Δίνουν έμφαση στην κατανόηση όλων των δικαιωμάτων και στην προσεκτική στάθμισή τους όταν αυτά συγκρούονται, ιδίως δε στα δικαιώματα του σεβασμού της προσωπικότητας, της ελεύθερης έκφρασης της γνώμης, εφόσον δεν προσβάλλει δικαιώματα άλλων, στο δικαίωμα προστασίας από κάθε μορφή αθέμιτης διάκρισης (λόγω φύλου, καταγωγής, εμφάνισης, κοινωνικής προέλευσης κλπ) και βίας, στο δικαίωμα στην εκπαίδευση, στην προστασία της ιδιωτικής ζωής και των προσωπικών δεδομένων, στο δικαίωμα πρόσβασης στην ενημέρωση, κ.λπ.
  2. Αναπτύσσουν δράσεις που καλλιεργούν την ενσυναίσθηση και διευκολύνουν την προσέγγιση, συνεργασία και τη γεφύρωση τυχόν διαφορών μεταξύ των συνομηλίκων.
  3. Βοηθούν τους μαθητές στην επικοινωνία και στη συνδιαμόρφωση κανόνων, που να διέπουν τις σχέσεις τους και τρόπων επίλυσης συγκρούσεων και αντιμετώπισης επιθετικών-βίαιων συμπεριφορών.
  4. Σχεδιάζουν τον Σχολικό Κανονισμό, με τρόπο που να συνοψίζει και να εξειδικεύει τους βασικούς κανόνες συμπεριφοράς, τους τρόπους επίλυσης διαφορών και διαφύλαξης της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου.
  5. Προτείνουν στην κάθε τάξη, με ευθύνη του υπεύθυνου εκπαιδευτικού, να γίνεται στο ξεκίνημα της χρονιάς μια διαλεκτική συζήτηση με τους μαθητές για τις βασικές αρχές που διέπουν τις σχέσεις τους, τους στόχους τους και τους τρόπους επίλυσης τυχόν διαφορών, διαφωνιών, εντάσεων, παρενοχλήσεων, κ.λπ. Από τη συζήτηση αυτή θα προκύπτει και θα συναποφασίζεται ένα «Συμβόλαιο Σχολικής Τάξης», που θα αναρτάται στον τοίχο, ώστε να γίνεται επίκληση αυτού, όποτε παρουσιάζεται κάποιο πρόβλημα. Σε τακτικά χρονικά διαστήματα (π.χ. μια φορά τη βδομάδα), οι μαθητές μπορούν να συζητούν με τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό για την πορεία και εξέλιξη της τάξης ως ομάδας, των σχέσεων, των κοινών στόχων, κ.λπ.
  6. Καθιερώνουν πρακτικές ανοικτών συζητήσεων, για θέματα που δημιουργούν προβληματισμό, στις οποίες ακούγονται και γίνονται σεβαστές οι απόψεις όλων των μερών και επιδιώκεται από κοινού η εξεύρεση λύσεων που ικανοποιεί το αίσθημα δικαίου. Αναθέτουν, έπειτα από διάλογο, επεξήγηση και καθοδήγηση, ευθύνες και αρμοδιότητες στους μαθητές ώστε να συμβάλλουν με τη θέλησή τους στην τήρηση των συμφωνημένων κανόνων. Για το λόγο αυτό, ο Διευθυντής του σχολείου και οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί θα συνεργάζονται συστηματικά με τους μαθητές προκειμένου να επιτυγχάνεται η βέλτιστη συνεργασία για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και την κατανόηση από όλους τους μαθητές του συμφωνημένου πλαισίου συμπεριφοράς και αντιμετώπισης τυχόν συγκρούσεων ή εντάσεων.
  7. Δείχνουν πραγματικό ενδιαφέρον και εστιασμένη προσοχή σε όσα ζητήματα απασχολούν τους μαθητές τους.
  8. Αποφεύγουν να κατηγορούν ή να προσβάλλουν τους μαθητές που παραφέρονται, επιλέγοντας να τους εξηγούν τις συνέπειες των παραβατικών συμπεριφορών, τόσο για τους θύτες όσο και για τα θύματα, χωρίς την παρουσία τρίτων ατόμων.
  9. Είναι διαθέσιμοι για ατομική επικοινωνία, όταν κάποιοι μαθητές θέλουν να μοιραστούν μαζί τους ένα προβληματισμό τους, ένα περιστατικό ή ένα ζήτημα που τους απασχολεί, σε περιβάλλον που να προστατεύει την ιδιωτικότητα και το απόρρητο.
  10. Δεσμεύονται απέναντι στους μαθητές τους για την τήρηση εχεμύθειας, σχετικά με θέματα που τους εμπιστεύονται και εξηγούν πως οποιαδήποτε παρέμβαση για αποκατάσταση της όποιας βλάβης, θα γίνεται μέσα από συνεργασία μαζί τους, επισημαίνοντας ότι βασικό κριτήριο αποτελεί η ψυχοσυναισθηματική και σωματική ακεραιότητα των ίδιων αλλά και των άμεσα εμπλεκομένων.
  11. Προωθούν τη διακριτική επικοινωνία και συνεργασία με τους γονείς των μαθητών, ανάλογα με την ηλικία και την ωριμότητά τους, όχι μόνο ως προς την μαθησιακή πρόοδό τους, αλλά και ως προς την γενικότερη ψυχοσυναισθηματική κατάσταση και εξέλιξή τους.
  12. Συνεργάζονται με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς για την τήρηση κοινών κανόνων, την καλλιέργεια θετικού κλίματος στο σχολείο και την ανατροφοδότησή τους, σχετικά με αποτελεσματικές μεθόδους επίλυσης συγκρούσεων και κρίσεων.
  13. Αξιοποιούν στον μέγιστο δυνατό βαθμό τις υπηρεσίες και τα προγράμματα των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, του Υπουργείου, του Ι.Ε.Π., των Κ.Ε.Σ.Υ. κλπ..
  14. Επιχειρούν την δικτύωση των σχολείων με τις υπηρεσίες και τους φορείς της τοπικής κοινωνίας και του Δήμου, που ασχολούνται με τα παιδιά, ώστε να μπορούν να αξιοποιήσουν τη λειτουργία τους τόσο προληπτικά όσο και όταν απαιτείται συνεργασία μαζί τους σε περιπτώσεις κρίσης.
  15. Αναζητούν από αξιόπιστες πηγές αρμοδίων φορέων, χρήσιμο υλικό το οποίο μπορούν να χρησιμοποιούν (παρουσιάσεις, βίντεο, εκπαιδευτικές ασκήσεις, βιβλιογραφία, κλπ) τόσο για την επικοινωνία μεταξύ των εκπαιδευτικών σχετικά με τις ενέργειες πρόληψης που μπορούν να αναλάβουν, όσο και για την ευαισθητοποίηση και θετική ενεργοποίηση των μαθητών τους.

Βασικοί κανόνες που  συνοψίζουν και εξειδικεύουν τους βασικούς κανόνες συμπεριφοράς, τους τρόπους επίλυσης διαφορών και διαφύλαξης της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου (πρωτογενής πρόληψη).

  1. Οι μαθητές δε θα απειλούν κανέναν ούτε θα φέρουν αντικείμενα στο σχολείο που θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως όπλα.
  2. Δεν θα χρησιμοποιούν προσβλητικούς χαρακτηρισμούς.
  3. Δεν θα ενοχλούν τους συμμαθητές τους, δε θα εισβάλουν στο ζωτικό χώρο των συμμαθητών τους ούτε θα χρησιμοποιούν τα πράγματά τους χωρίς την άδειά τους.
  4. Δεν θα κάνουν διακρίσεις φύλλου, καταγωγής, ηλικίας, εθνικότητας ή θρησκείας, οικονομικής κατάστασης, ντυσίματος ή εμφάνισης κι αισθητικής.
  5. Αποφεύγουν να αλληλεπιδρούν με συμμαθητές με τρόπο που είναι δυσάρεστος για τους τελευταίους. (π.χ. να στέλνουν προσβλητικά μηνύματα, είτε με σημειώματα μέσα στην τάξη ή με email εκτός σχολικής τάξης).
  6. Αν γίνουν μάρτυρες σε ένα βίαιο περιστατικό στο προαύλιο (προφανές ή έμμεσα αντιληπτό) θα ενημερώνουν αμέσως το δάσκαλό τους ή έναν από τους εφημερεύοντες.
  7. Κανένας μαθητής δεν θα πρέπει επουδενί να υφίσταται τις επιθετικές πράξεις άλλων συμμαθητών του.
  8. Οι μαθητές είναι σημαντικό να βοηθούν όσους συμμαθητές τους και όσες συμμαθήτριες τους γίνονται στόχοι της επιθετικότητας άλλων μαθητών. Δεν γελάνε και δεν υποστηρίζουν τον θύτη. Οι αθώοι κι ανέκφραστοι παρατηρητές, επίσης, δεν αποτελούν προστιθέμενη αξία στη επίλυση των προβλημάτων. Αντιθέτως τα καλύπτουν και τα διογκώνουν. Μιλάνε στους εκπαιδευτικούς. Δεν είναι «κάρφωμα», είναι προστασία.
  9. Όλοι οι μαθητές συμπεριλαμβάνονται στις ομαδικές δραστηριότητες, για να μην αισθάνεται κανείς μόνος ή ότι τον έχουν απορρίψει τα άλλα παιδιά.
  10. Όταν κάποιος μαθητής γίνεται στόχος της επιθετικότητας κάποιου άλλου πρέπει να απαντά με τρόπο κατηγορηματικό, σαφή και απόλυτο, ώστε να μην αφήνει περιθώριο στο παιδί που του επιτίθεται να πιστέψει ότι θα ανεχθεί την συμπεριφορά του. Σε καμία περίπτωση δεν απαντά με αντεπίθεση, χτυπήματα ή βρισιές με τη σειρά του στο παιδί που του επιτέθηκε. Εξασφαλίζει την βοήθεια άλλων παιδιών και κυρίως του εφημερεύοντα, όπου και δηλώνει το περιστατικό.
  11. Συζητά με τους γονείς του για κάθε τέτοιο περιστατικό βίας στο οποίο είναι πρωταγωνιστής ή μάρτυρας.
  12. Κανένας μαθητής δεν έχει το δικαίωμα να κρίνει συμμαθητή/τρια του, να τον/την υποτιμά, να τον/την εξευτελίζει, να τον/την ενοχλεί για ό, τι είναι, για πράγματα που κάνει ή δεν κάνει, για τις επιλογές του κτλ.
  13. Καθένας έχει το δικαίωμα να είναι ο εαυτός του, να είναι διαφορετικός από τους άλλους και να ζει ελεύθερος, χωρίς να είναι υποχρεωμένος να δέχεται την υποτίμηση και την απομόνωση που προσπαθούν να του επιβάλλουν κάποια άλλα παιδιά.
  14. Όταν κάποιος μαθητής δεν μπορεί να ελέγξει το θυμό του, επιλέγει τρόπους εκτόνωσης (διαβάζει κάτι που τον ευχαριστεί, μοιράζεται τα αισθήματά του με κάποιον άλλο, ζωγραφίζει, ακούει μουσική, ζητά τη συμβουλή κάποιου μεγαλύτερου, απομακρύνεται από το χώρο της έντασης, κερδίζει χρόνο κλπ).
  15. Οι μαθητές αναπτύσσουν κοινωνικές δεξιότητες μέσα από όλα τα γνωστικά αντικείμενα που διδάσκονται για συναισθηματική και κοινωνική πληρότητα, αυτοέλεγχο και δυνατότητα επίλυσης προβλημάτων.
  16. Προάγεται η ενεργή συμμετοχή τους σε όλες τις δραστηριότητες.
  17. Προωθείται η συνεργατική μάθηση και ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των μαθητών που διαθέτουν διαφορετικά επίπεδα ικανοτήτων και δεξιοτήτων.
  18. Οι μαθητές πρέπει να είναι πληροφορημένοι για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και να έχουν διαφορετικούς ρόλους σε καταστάσεις εκφοβισμού, έτσι ώστε να υπάρξει ευαισθητοποίηση για τη σχολική βία.
  19. Αναπτύσσουν την ευαισθητοποίησή τους ως μελλοντικοί πολίτες σε ένα δίκαιο δημοκρατικό σύστημα.
  20. Προάγεται η διαμεσολάβηση μεταξύ συνομηλίκων μια διαδικασία, κατά την οποία επιδιώκεται η ειρηνική επίλυση συγκρούσεων, καβγάδων, εντάσεων και ενοχλήσεων που προκύπτουν μεταξύ των μαθητών, με τη βοήθεια εκπαιδευτικών και μαθητών – μεσολαβητών, ώστε οι εμπλεκόμενοι να ακούσουν με προσοχή και να δείξουν κατανόηση ο ένας στον άλλον.

4) Σχολικές Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες

Στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας, στο πλαίσιο της σχολικής ζωής και κατά τη διάρκεια του διδακτικού ωραρίου, σχεδιάζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και πραγματοποιούνται ποικίλες σχολικές δράσεις, που έχουν στόχο τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/τριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Οι σχολικές εκδηλώσεις – δραστηριότητες αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής. Απουσιάζουμε από αυτές μόνο, αν έχουμε σοβαρό λόγο.

Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα πρέπει να γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/τριών, γιατί έτσι αυτοί/αυτές αισθάνονται υπεύθυνοι/ες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και τα ταλέντα τους.

Οι σχολικές δράσεις δύνανται να υλοποιούνται εντός της σχολικής μονάδας (π.χ. επισκέψεις και ομιλίες επιστημόνων, καλλιτεχνών, χορωδίες, πολιτιστικές εκδηλώσεις κ.ά.) ή εκτός (διδακτικές επισκέψεις, ημερήσια εκδρομή κ.ά.) και απαιτούν μετακίνηση μαθητών/τριών.

Για τη συμμετοχή των μαθητών/τριών στις δράσεις που πραγματοποιούνται εκτός σχολείου ή από ειδικούς ύστερα από πρόσκληση στο σχολείο, απαιτείται η έγγραφη σύμφωνη γνώμη των γονέων/κηδεμόνων. Στις διδακτικές επισκέψεις απαγορεύεται η χρήση κινητών τηλεφώνων ή κάμερας. Αν υπάρχει σοβαρός λόγος για κινητό τηλέφωνο, πρέπει να ενημερωθεί ενυπόγραφα ο Διευθυντής του σχολείου.

Σε περίπτωση διδακτικής επίσκεψης τηρείται το σχολικό ωράριο, ενώ σε περίπτωση γιορτής το ωράριο διαμορφώνεται ανάλογα. Για παράδειγμα στις Εθνικές γιορτές ορίζουμε τη διάρκεια της γιορτής και δε λειτουργεί το Ολοήμερο.

5) Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου

Ι. Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας σχολείου-οικογένειας

Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών και με τον Σύλλογό Γονέων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό.

Για οποιοδήποτε αίτημα τους οι γονείς/κηδεμόνες απευθύνονται στο δάσκαλο/στη δασκάλα της τάξης. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει κοινά αποδεκτή λύση ή συνεννόηση, απευθύνονται στον Διευθυντή του Σχολείου.

ΙI. Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και γονέων/κηδεμόνων

Το Σχολείο μας θεωρεί την εποικοδομητική και γνήσια επικοινωνία μεταξύ σχολείου και οικογένειας, που θα βασίζεται στον αλληλοσεβασμό, την εμπιστοσύνη, την κατανόηση, την ευαισθησία και την ειλικρίνεια, ως τον ακρογωνιαίο λίθο για την πραγμάτωση των στόχων του και την αποδοτικότερη λειτουργία του.

Α. Οι  συναντήσεις για  ενημέρωση των  γονέων/κηδεμόνων  με  τους  εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων:

  • Στην αρχή του διδακτικού έτους, όπου λαμβάνει χώρα ενημέρωση για ζητήματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
  • Μια φορά τουλάχιστον το μήνα σε προκαθορισμένη από τον/την εκπαιδευτικό του τμήματος ημέρα και ώρα, για θέματα που αφορούν στην αγωγή και πρόοδο των μαθητών/μαθητριών.
  • Κάθε φορά που ο/η εκπαιδευτικός της τάξης κρίνει αναγκαία μια έκτακτη συνάντηση
  • Κατά την επίδοση του Ελέγχου προόδου ανά τρίμηνο. Εντός δέκα (10) ημερών από τη λήξη του τριμήνου, πραγματοποιείται παιδαγωγική συνάντηση του/της εκπαιδευτικού  της  τάξης  με  τους  γονείς/κηδεμόνες των  μαθητών/μαθητριών, προκειμένου να ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους.
  • Κατά την ολοκλήρωση του σχολικού έτους για τους τίτλους προόδου –σπουδών.

Η είσοδος των γονέων/κηδεμόνων στο σχολικό χώρο επιτρέπεται μόνο κατά τις προβλεπόμενες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων.

Β. Η διεύθυνση του σχολείου επικοινωνεί σε τακτική βάση με τους γονείς με επιστολές, τηλεφωνικά και ηλεκτρονικά για εκπαιδευτικά, διοικητικά και λειτουργικά θέματα.

Γ. Οι γονείς-κηδεμόνες οφείλουν:

  • να επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους, και να ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το Σχολείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους για την αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και βεβαιώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών, για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.λπ.
  • να διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές σε έντυπη μορφή, αλλά και να παρακολουθούν το ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο, τις ψηφιακές τάξεις, ώστε να ενημερώνονται για διάφορα εκπαιδευτικά, διοικητικά και λειτουργικά θέματα.
  • να ενημερώνονται τακτικά, τουλάχιστον μία φορά τον μήνα, που είναι ορισμένη από τον εκπαιδευτικό της τάξης, για την πρόοδο και τη συμπεριφορά του παιδιού τους.
  • να γνωστοποιούν στον/στην υπεύθυνο/η εκπαιδευτικό της τάξης και στη Διεύθυνση του Σχολείου κάθε πολύτιμο στοιχείο που αφορά στη σωματική και ψυχική υγεία του παιδιού τους.
  • να ενημερώνουν τη Διεύθυνση του Σχολείου, αν κάποιος από τους γονείς έχει απολέσει την επιμέλεια/κηδεμονία του παιδιού.
  • είτε οι ίδιοι είτε πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτήσει να είναι άμεσα διαθέσιμοι σε επικείμενες έκτακτες περιπτώσεις.
  • να κρατούν τα παιδιά στο σπίτι αν νιώθουν αδιαθεσία.

Τέλος, δεν επιτρέπεται σε κανέναν από τους γονείς και κηδεμόνες να νουθετεί, να επιπλήττει ή να τιμωρεί παιδί στον χώρο του σχολείου. Όταν υπάρχει οποιοδήποτε πρόβλημα, αυτό συζητείται με τον/την υπεύθυνο/η εκπαιδευτικό (του μαθητή που δημιουργεί το πρόβλημα) και στη συνέχεια με τον Διευθυντή του Σχολείου, ο οποίος θα πράξει τα δέοντα, σύμφωνα με τον ρόλο του.

III. Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών κάθε Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων είναι ένας σημαντικός θεσμός, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της Σχολικής Κοινότητας και γι’ αυτό είναι σημαντική η συμμετοχή όλων των γονέων/κηδεμόνων. Βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τον Διευθυντή/Διευθύντρια, τον Σύλλογο Διδασκόντων  του  σχολείου,  αλλά  και  με  τον  Πρόεδρο/την  Πρόεδρο  της  Σχολικής Επιτροπής του Δήμου.

  1. Σχολικό Συμβούλιο

Στο Σχολικό Συμβούλιο συμμετέχουν ο Σύλλογος Διδασκόντων, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων και ο εκπρόσωπος της τοπικής αυτοδιοίκησης. Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η συμβολή του στη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Το Σχολικό Συμβούλιο λειτουργεί συλλογικά και προτείνει παρεμβάσεις για την επίλυση θεμάτων που αφορούν στον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας  της  διαδικασίας  της  σίτισης,  στην  υγιεινή,  στην  ασφάλεια  και  στην  πρόληψη ατυχημάτων στον σχολικό χώρο καθώς και σε ζητήματα βελτίωσης της υλικοτεχνικής υποδομής.

  1. Η σημασία της σύμπραξης όλων

Ένα ανοιχτό, συνεργατικό, συμπεριληπτικό και δημοκρατικό Σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη  όλων. Μαθητών/μαθητριών, εκπαιδευτικών, Διευθυντή, Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης, για να επιτύχει στην αποστολή του.

6) Ποιότητα του σχολικού χώρου

Ένας από τους στόχους του Σχολείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/ στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι των αιθουσών και του αύλιου χώρου, διαμορφώνουν κατάλληλο περιβάλλον μέσα στο οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχοσωματική ανάπτυξη του παιδιού. Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του Σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητες του και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή/τη μαθήτρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Η ποιότητα των στοιχείων της ενδοσχολικής ζωής επιδρά και επηρεάζει την ποιότητα των στοιχείων της προσωπικότητας του μαθητή. Επίσης αντίστροφα η δική του δραστηριότητα επηρεάζει την ποιότητα της σχολικής ζωής, εφόσον ανάμεσα στον μαθητή και το σχολείο υπάρχει δυναμική σχέση αλληλεπίδρασης. Ευνοϊκό λοιπόν περιβάλλον σχολικής ζωής μέσα στο οποίο ο μαθητής ζει, δραστηριοποιείται και προσπαθεί να καταξιωθεί, θα λειτουργήσει πολύ θετικά.

Στο πλαίσιο αυτό βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας είναι ο σεβασμός στα περιουσιακά στοιχεία του Σχολείου, τις υποδομές, τον εξοπλισμό αλλά και του φυσικού του περιβάλλοντος. Το τελευταίο θα συμβάλλει καθοριστικά στην υιοθέτηση και αειφόρων πρακτικών για την εξοικονόμηση ενέργειας και την ανακύκλωση υλικών.

Για την επίτευξη των ανωτέρων στόχων

Οι μαθητές:

  • Φροντίζουν να πετούν τα σκουπίδια τους στους κάδους και όσα ανακυκλώνονται στους ειδικούς κάδους, ώστε οι τάξεις και το σχολείο να είναι καθαρά.
  • Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ή τις ώρες που παραμένουν στο Ολοήμερο τμήμα δεν επιτρέπεται να εισέρχονται σε άλλες αίθουσες ή βοηθητικούς χώρους του σχολείου (π.χ. αποθήκες) ούτε να γράφουν ή να ζωγραφίζουν άσκοπα στους πίνακες.
  • Προσέχουν τα έπιπλα και τις εγκαταστάσεις του σχολείου. Κάθε καταστροφή, εκτός από τη δυσκολία και το κόστος αποκατάστασης, υποβαθμίζει το χώρο που ζουν και λειτουργούν καθημερινά.
  • Χρησιμοποιούν μόνο τις τουαλέτες των μαθητών σύμφωνα με το φύλο τους και τηρούν τους στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής (π.χ. τα χαρτιά στους κάδους, τακτικό πλύσιμο χεριών, κλείσιμο της βρύσης). Αποφεύγουν την είσοδο σε τουαλέτες του άλλου φύλου και σε αυτές των εκπαιδευτικών.
  • Δε γράφουν ούτε χαράζουν τους τοίχους και τα θρανία του σχολείου.
  • Τρώνε στον αύλιο χώρο και επουδενί στους διαδρόμους και στις αίθουσες
  • Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές βγαίνουν στο προαύλιο, στο χώρο που έχει καθοριστεί για κάθε τάξη. Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών στις αίθουσες ή στους διαδρόμους του σχολείου.

Οι εκπαιδευτικοί:                                                                                                     

  • Φροντίζουν για τον αερισμό και την καθαριότητα της τάξης τους.
  • Ενδιαφέρονται για την προστασία του σχολικού χώρου και της περιουσίας του σχολείου καθώς και για την αισθητική της τάξης μέσα στην οποία διδάσκουν αλλά και του σχολείου γενικότερα.
  • Προσπαθούν να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές σε θέματα που αφορούν την καθαριότητα, την υγιεινή και τον εν γένει εξωραϊσμό του χώρου μέσα στον οποίο φοιτούν.

 Οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί:

  • Εντοπίζουν τυχόν ζημιές στο σχολικό χώρο (όπως κλαδιά δέντρων ή κάγκελα που μπορεί να έχουν λυγίσει, καζανάκια που ενδεχομένως δε λειτουργούν, καπάκια αποχέτευσης ή βρύσες που δυσλειτουργούν) και ενημερώνουν τον διευθυντή για να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες.

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Πρόσκληση για τη γιορτή της 17ης Νοεμβρίου

Το σχολείο μας σας προσκαλεί στην γιορτή για την επέτειο της 17ης Νοεμβρίου 1973, που θα γίνει στο αμφιθέατρο του σχολείου μας την Παρασκευή  15-11-2019 στις 9:00π.μ. Η διάρκειά της θα είναι περίπου μια ώρα. Σας περιμένουμε όλους.

Παρακαλούνται οι γονείς να φροντίσουν για την έγκαιρη κι εύρυθμη αποχώρηση των μαθητών.

Υ.Γ. Την ημέρα αυτή δεν θα λειτουργήσει η πρωινή ζώνη, το κανονικό και το ολοήμερο πρόγραμμα.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Παρέλαση: 28η Οκτωβρίου 2019.

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η παρέλαση του σχολείου μας στην πόλη μας εις μνήμη της εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940. Ο καλός καιρός βοήθησε και οι μαθητές και μαθήτριες επιδεικνύοντας υψηλό αίσθημα σεβασμού και υπευθυνότητας παρέλασαν άψογα και τίμησαν με τον καλύτερο τρόπο τις θυσίες των προγόνων μας.

Πολλά συγχαρητήρια παιδιά!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

ΠΑΡΕΛΑΣΗ 28-10-2019

Σας ενημερώνουμε πως τη Δευτέρα 28-10-2019 και ώρα 11:00 π.μ. οι μαθητές του σχολείου μας που συμμετέχουν στην παρέλαση, θα πρέπει να βρίσκονται στην κεντρική (στρογγυλή) πλατεία της Πετρούπολης. Εκεί θα τους περιμένουν οι συνοδοί εκπαιδευτικοί. Η παρέλαση, σύμφωνα με ενημέρωση που είχαμε από τους υπεύθυνους του Δήμου, θα ξεκινήσει στις 11:15 π.μ. Μετά το τέλος της, οι συνοδοί εκπαιδευτικοί θα παραδίδουν τους μαθητές στους γονείς τους.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Γιορτή για την Εθνική Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940.

Σας ενημερώνουμε πως την Παρασκευή 25-10-2019 και ώρα 9:00 π.μ. θα γίνει στο αμφιθέατρο του σχολείου μας γιορτή-αφιέρωμα για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940. Η εκδήλωση θα διαρκέσει περίπου μία ώρα. Παρακαλούνται οι γονείς να φροντίσουν για την έγκαιρη κι εύρυθμη αποχώρηση των μαθητών.

Σας περιμένουμε όλους.

Υ.Γ. Την ημέρα αυτή δεν θα λειτουργήσει η πρωινή ζώνη, το κανονικό και το ολοήμερο πρόγραμμα.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ 2019 ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Το σχολείο μας με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2019 και την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, με σύνθημα «Αγαπώ την υγεία μου», συμμετείχε σε οργανωμένες αθλητικές δραστηριότητες, που διεξήχθησαν στο Αθλητικό Κέντρο Κορωπίου.

Οι μαθητές μας συμμετείχαν σε όλες τις αθλητικές δραστηριότητες με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και χαρά.

Eπίσης, είχαμε την ιδιαίτερη τιμή και  χαρά να υποδεχθούμε στο χώρο του σχολείου μας, πρωταθλητές Ελλάδος στο άθλημα του judo. Μέσα από μια επίδειξη στην οποία συμμετείχαν και οι μαθητές του σχολείου μας, ήρθαμε σε επαφή με το άθλημα αλλά και τις αξίες που αυτό πρεσβεύει. Σεβασμόςαποδοχήπροσπάθεια και πειθαρχία οι λέξεις που ακούστηκαν από τους πρωταθλητές μας. Λέξεις που μας συντροφεύουν από την παιδική μας ηλικία μέχρι την ενήλικη ζωή μας όχι μόνο στον αθλητισμό αλλά και σε όλες τις φάσεις της ζωής μας. Το μήνυμα που εισπράξαμε όλοι μας; «Ο αθλητισμός είναι πολιτισμός». Για αυτό εμείς σαν 7ο Δημοτικό λέμε ΝΑΙ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ, ΝΑΙ ΣΤΗ ΖΩΗ!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ 2019 ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Σύγκληση Σχολικού Συμβουλίου

Σας καλούμε σε Τακτική Συνεδρίαση του Σχολικού Συμβουλίου του σχολείου μας την Παρασκευή 20-9-2019 στις 13:20 στο γραφείο του συλλόγου διδασκόντων του σχολείου μας, με θέματα συζήτησης:

  1. Εξασφάλισης ομαλής λειτουργίας του σχολείου.
  2. Αποτελεσματική επικοινωνία.
  3. Θέματα υγιεινής κι ασφάλειας.

Ο Δ/ντής του Σχολείου

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σύγκληση Σχολικού Συμβουλίου