Διαγωνισμός Γονέων-Μαθητών 6ου Γυμνασίου Κοζάνης.
Διάρκεια εξέτασης 18.00 -20.00
Για τη συμμετοχή σας ακολουθείστε το σύνδεσμο:
https://forms.gle/Ef6jdqhFbEHVjX9q7
Διαγωνισμός Γονέων-Μαθητών 6ου Γυμνασίου Κοζάνης.
Διάρκεια εξέτασης 18.00 -20.00
Για τη συμμετοχή σας ακολουθείστε το σύνδεσμο:
https://forms.gle/Ef6jdqhFbEHVjX9q7
Η εκπαιδευτική εκδρομή των μαθητών και των μαθητριών του πολιτιστικού προγράμματος “Δεν παίζω το παιχνίδι των fake news” ήταν μια διαδρομή προς την “αλήθεια “με τρεις στάσεις.
Πρώτη στάση: Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μ.Μ.Ε. του Α.Π.Θ.. Η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Τ.Δ.&Μ.Μ.Ε., συμπατριώτισσά μας και αρθρογράφος στην εφημερίδα “ΧΡΟΝΟΣ” Κοζάνης (και όχι μόνο), κυρία Ιωάννα Κωσταρέλλα, μας υποδέχτηκε εγκάρδια και μας οδήγησε στα εργαστήρια για μια “ζωντανή” ξενάγηση από τον Καθηγητή του τμήματος, κύριο Χαράλαμπο Δημούλα. Στη συνέχεια, καθίσαμε στα έδρανα του Πανεπιστημίου και, με την καθοδήγηση της κυρίας Κωσταρέλλα, συζητήσαμε για το φαινόμενο της παραπληροφόρησης και των ψευδών ειδήσεων, για τους λόγους ύπαρξής τους, για τον ρόλο του διαδικτύου και της τεχνητής νοημοσύνης, για τρόπους αξιολόγησης των ειδήσεων και τεχνικές ανίχνευσης των ψευδών ειδήσεων, καταλήγοντας στη σημασία της καλλιέργειας της κριτικής σκέψης, προκειμένου να “θωρακιστούμε” απέναντι στα fake news. Ευχαριστούμε θερμά την κυρία Κωσταρέλλα για την εποικοδομητική συζήτηση, που μας “άνοιξε” νέους δρόμους σκέψης και αναζήτησης της αλήθειας και τον κύριο Δημούλα για την ενδιαφέρουσα ξενάγηση και την παρουσίαση των εργαστηρίων.
Δεύτερη στάση: Goethe Institut: Έκθεση “Fakeless”. Στο Ινστιτούτο Goethe, μας περίμενε o συντονιστής των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, κύριος Σωτήρης Σταμπουλής, τον οποίο ευχαριστούμε για την ευχάριστη ξενάγηση στην πρωτότυπη, βιωματική έκθεση “Fakeless”. Πρόκειται για μια έκθεση για τον εγγραμματισμό στα μέσα επικοινωνίας, που βασίζεται σε μια πλατφόρμα που δομείται σε τέσσερις ενότητες με 15 παιχνίδια, δραστηριότητες και αφίσες με στόχο την άμυνα απέναντι στην παραπληροφόρηση. Στη βιβλιοθήκη του ινστιτούτου προσπαθήσαμε να διακρίνουμε τη διαφορά ανάμεσα σε ένα πραγματικό βίντεο και σε ένα συνθετικό (deep fake news), ανάμεσα στις αληθείς και στις ψευδείς ειδήσεις (fake news, hoaxes, ψευδοεπιστήμη κ.α.). Με διασκεδαστικό, χαλαρό και άμεσο τρόπο, μέσω των παιχνιδιών και των δραστηριοτήτων, οδηγηθήκαμε μέσα από τις “τρεις δόσεις εμβολίων” στην “ανοσία” απέναντι στον “ιό των fake news” και πήραμε ιδέες για τη δημιουργία του δικού μας παιχνιδιού.
Μία πρωτότυπη δράση υλοποίησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος Β3 του 6ου Γυμνασίου Κοζάνης την Παρασκευή 9 Μαρτίου 2024 υπό την καθοδήγηση της Εκπαιδευτικού κ. Ελένης Κυριάκου στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Μαθητές και μαθήτριες του τμήματος απαγγέλλουν ποιήματα και η συμμαθήτριά τους Χονδρογιάννη Βασιλική συνοδεύει την απαγγελία με το βιολί της.
Πόσο εύκολο είναι να «συναντηθούν» οι τέχνες αυτές; Να ενωθούν και να αναδείξουν ένα άρτιο αποτέλεσμα;
Πρόκειται για ένα καλλιτεχνικό ζευγάρι που δε γνωρίζουμε ποιος γοήτευσε πρώτος ποιον!
Μια ιδέα από αυτήν την καλλιτεχνική σύζευξη δημιούργησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος Β3.
10 +2 ποιήματα της Νεοελληνικής ποίησης παρουσιάστηκαν υπό τους μοναδικούς ήχους του βιολιού!
Βιολί: Χονδρογιάννη Βασιλική
Απαγγέλλουν:
Σαμαράς Νεκτάριος
Μαντζιάρη Ελευθερία
Χατζημιχαηλιδου Σοφία
Χρυσοστομιδου Δώρα
Σαράφα Αθανασία
Ραφαηλίδης Ραφαήλ
Σωτηριάδου Θωμαις
Ευκολίδης Μάρκος
Μουρατίδη Ελισάβετ
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός : Ελένη Κυριάκου
Την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ’ τάξης του σχολείου μας ενημερώθηκαν από τους διασώστες–εκπαιδευτές του ΕΚΑΒ Κοζάνης για τις Πρώτες Βοήθειες και την Καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση. Οι εκπαιδευτές παρουσίασαν τον τρόπο ασφαλούς προσέγγισης θύματος που έχει καταρρεύσει, την ανάγκη άμεσης κλήσης και σαφούς περιγραφής της κατάστασης του ασθενούς στο ΕΚΑΒ, την εφαρμογή ΚΑΡΠΑ, τον τρόπο ασφαλούς χρήσης του Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή, τον τρόπο τοποθέτησης του ατόμου σε θέση “ασφαλείας”, τη διαχείριση θύματος που έχει απόφραξη αεραγωγού από ξένο σώμα (πνιγμονή), καθώς και τον τρόπο αυτοδιαχείρισης της πνιγμονής.
Στη συνέχεια οι μαθητές και μαθήτριές κλήθηκαν να εφαρμόσουν αυτές τις πρακτικές σε ειδικές κούκλες, αλλά και σε συμμαθητές/τριές τους, με τη βοήθεια των διασωστών, οι οποίοι ήταν πρόθυμοι να βοηθήσουν και να λύσουν κάθε απορία. Το βιωματικό μέρος της εκπαίδευσης ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον για τα παιδιά, που εφάρμοσαν τις τεχνικές με μεγάλη προσοχή.
Ευχαριστούμε θερμά το ΕΚΑΒ Κοζάνης για τα εποικοδομητικά μαθήματα για τη “ζωή”!
Συγχαρητήρια στους μαθητές και στις μαθήτριες του σχολείου μας για την άριστη εμφάνισή τους! Συγχαρητήρια στη γυμνάστρια του σχολείου, κυρία Σοφία Καλαμάρα, για την προετοιμασία των τμημάτων της παρέλασης και των χορευτικών
!
To 6ο Γυμνάσιο πήγε…Γιάννενα!!! Στα πλαίσια του προγραμματισμού δραστηριοτήτων α) του Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με τίτλο «Οι άνθρωποι και οι τόποι: τα μνημεία του παρελθόντος και οι προοπτικές του μέλλοντος» (Εκπαιδευτικός που εκπονεί το πρόγραμμα: Ηλίας Πουλιόπουλος, Συμμετέχουσες Εκπαιδευτικοί: Ελένη Κυριάκου, Αναγνωστάκη Ελευθερία) και β) του Προγράμματος Πολιτιστικών Θεμάτων με τίτλο «Οι δρόμοι του θεάτρου» (Εκπαιδευτικός που εκπονεί το πρόγραμμα: Ελένη Κυριάκου, Συμμετέχοντες/Συμμετέχουσες Εκπαιδευτικοί: Ηλίας Πουλιόπουλος, Χαριτίδου Ελένη) τη Δευτέρα 11 Μαρτίου 2024 πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη στην πόλη των Ιωαννίνων. Οι μαθητές και οι μαθήτριες των ομάδων των προγραμμάτων, μαζί με τους/τις Συνοδούς Εκπαιδευτικούς κ.κ. Ελένη Χαριτίδου, Ηλία Πουλιόπουλο και Ελευθερία Αναγνωστάκη επισκέφτηκαν το Μουσείο Αργυροτεχνίας και το Βυζαντινό Μουσείο Ιωαννίνων. Στη συνέχεια, περιηγήθηκαν στην ευρύτερη συνοικία του Κάστρου και στο κέντρο της πόλης.
Κύριος στόχος της εκπαιδευτικής επίσκεψης ήταν η έρευνα στο πεδίο και η εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων.
Ερωτήσεις αφόρμησης:
-Πως συνταιριάζονται τα κτίρια με τον περίγυρο των τειχών και το ορεινό και λιμναίο πεδίο;
-Τα κτίρια της περιοχής του Κάστρου είναι μόνο μνημεία του παρελθόντος ή πηγές πολιτισμού και αστικής κινητικότητας;
-Πως θα μπορούσαν εκθέματα σαν αυτά που εκτίθενται στα μουσεία να χρησιμέψουν στη σκηνοθεσία μιας θεατρικής παράστασης; «Παίζουν» και αυτά θέατρο;
Η εκπαιδευτική επίσκεψη συνδύασε εναλλακτική διδασκαλία και ψυχαγωγία. Εν αναμονή της επόμενης…
Την Τρίτη 27 Φεβρουαρίου 2024 πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση των Φιλολόγων του σχολείου από τον κο Πουλιόπουλο Ηλία, Συντονιστή Γνωστικού Πεδίου (Φιλολόγων) του 6ου Γυμνασίου Κοζάνης. Θέμα της επιμόρφωσης: Η αξία της αφήγησης ιστοριών (storytelling) στη ζωή και στην εκπαίδευση.
Στόχος της επιμόρφωσης ήταν να καταδείξει την αξία της ικανότητας αφήγησης ιστοριών ως μέσου για τη μετάδοση νοημάτων και την καλλιέργεια πνευματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων. Εξετάστηκε η σημασία της ως επαγγελματικού προσόντος, ως μέσου αυτοπαρουσίασης και προβολής και, κυριότατα, ως εργαλείου για τη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων στη Μέση Εκπαίδευση. Επιπρόσθετα, παρουσιάστηκαν και οι ενδεχόμενες ενστάσεις για τη χρησιμότητα και την αποτελεσματικότητά της και ορίστηκαν οι προϋποθέσεις για μια επιτυχημένη αφήγηση. Η επιμόρφωση ολοκληρώθηκε με τη δειγματική παρουσίαση τριών διδακτικών σεναρίων με αξιοποίηση της αφήγησης ιστοριών στα μαθήματα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας, της Ιστορίας και των Αρχαίων Ελληνικών Κειμένων από με τάφραση.
Την επιμόρφωση παρακολούθησε η κα Παπακώστα Αγνή, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Φιλολόγων, η οποία συντόνισε τη συζήτηση που ακολούθησε, από την οποία αντλήθηκαν πολύ χρήσιμα συμπεράσματα. Ο απολογισμός της δραστηριότητας κρίνεται πολύ θετικός, ενώ κοινή ήταν η διάθεση για την πραγματοποίηση και άλλων επιμορφωτικών δραστηριοτήτων στο μέλλον.
Ευχαριστούμε την κυρία Παπακώστα για την παρουσία της και τις καίριες επισημάνσεις της, καθώς και τον κύριο Πουλιόπουλο για την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα επιμορφωτική δράση.
Συνέχεια των βιωματικών δράσεων συνεργασίας του 6ου και του 3ου Γυμνασίου Κοζάνης…
Μετά τη “ζωντανή” παρουσία των δύο σχολείων στην εκπομπή “Περίμετρος” της τηλεόρασης της ΕΡΤ3 στη Θεσσαλονίκη, άλλη μία “ζωντανή”, δημιουργική και διασκεδαστική δράση οργανώθηκε τη Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2024 στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος “Δικτυωνόμαστε-Δημιουργούμε-Διασκεδάζουμε”, σε συνεργασία με το kozani.tv.
Μετά από πρόσκληση των υπεύθυνων εκπαιδευτικών του προγράμματος, ο κύριος Τσαρτσιανίδης Παναγιώτης, ιδιοκτήτης του τοπικού διαδικτυακού καναλιού kozani.tv ανταποκρίθηκε με ενθουσιασμό και μετέφερε ένα μέρος του εξοπλισμού του ραδιοτηλεοπτικού στούντιο στη βιβλιοθήκη του 3ου Γυμνασίου Κοζάνης. Συζήτησε με τους μαθητές και τις μαθήτριες του 6ου και του 3ου Γυμνασίου για τον ρόλο των μέσων ενημέρωσης στην εποχή μας, καθώς και για τον τρόπο λειτουργίας τους. Τα παιδιά του προγράμματος παρακολούθησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και συμμετείχαν ενεργά τόσο στη συζήτηση και στην παρουσίαση του τεχνολογικού εξοπλισμού, όσο και στην ηχογράφηση της ραδιοφωνικής εκπομπής με συνεντεύξεις των μαθητών και των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Μέσω αυτής της δράσης, οι μαθητές και οι μαθήτριες απέκτησαν γνώσεις και δεξιότητες απαραίτητες όχι μόνο για την υλοποίηση των στόχων του προγράμματος, αλλά κυρίως για την κοινωνική και -γιατί όχι- την επαγγελματική τους εξέλιξη.
Ευχαριστούμε τον κύριο Τσαρτιανίδη και το kozani.tv για τη θερμή ανταπόκριση στην πρόσκλησή του “δικτύου” μας.
Το ρεπορτάζ του kozani.tv στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://kozani.tv/index.php/113353-kozani-tv-3-6-video.html?fbclid=IwAR0Kpa1_6krYlRWSSXGdE7C7BC7Y9cZW74vmtduL0iPr7yjN0x6BGoSI_j4