—————————–Το νέο Σχολικό Κτίριο————————–

Διεύθυνση: Προαστίου 26  Χαλκίδα 34100.

Τηλ.:    2221083753  2221020848

fax: 2221083753

e-mail : mail@6gym-chalk.eyv.sch.gr

Η Διευθύντρια

Παπά Δέσποινα

Το διάστημα 10 – 15 Απριλίου 41 μαθητές της Β’ Τάξης του 6ου Γυμνασίου Χαλκίδας και 5 συνοδοί εκπαιδευτικοί, κ.κ. Πιτσούνη Ζωή, Καρλή Δέσποινα, Γούναρης Ανδρέας, Διγαλέτου Δήμητρα, Κολιογιώργη Γεωργία, επισκέφτηκαν το Ρέθυμνο, για να παρουσιάσουν το πολιτιστικό πρόγραμμα που υλοποίησαν κατά το σχολικό έτος 2023 -2024 με τίτλο «Τοπικοί Άγιοι: το παράδειγμα της Εύβοιας και οι 4 Μάρτυρες του Ρεθύμνου». Αφορμή για την πραγματοποίηση του προγράμματος στάθηκε η επέτειος των 100 ετών από την έλευση του ιερού σκηνώματος του Οσίου Ιωάννου του Ρώσου από την Καππαδοκία στην Εύβοια και ο εορτασμός των 200 ετών από τη μαρτυρική τελείωση των 4 Μαρτύρων του Ρεθύμνου.

Οι μαθητές αξιοποιώντας τις μεθόδους της ομαδοσυνεργατικής και βιωματικής μάθησης για να προσεγγίσουν τον βίο του Οσίου Ιωάννου του Ρώσου, παρήγαγαν μικροκείμενα, δημιούργησαν ζωγραφικά έργα με την μορφή του Οσίου και στιγμιότυπα του βίου του καθώς και ψηφιακό παιχνίδι ερωτήσεων με θέμα τον Όσιο και το σκήνωμά του.

Η εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ρέθυμνο ξεκίνησε με την παρουσίαση του έργου των μαθητών στη «Γιορτή Μαθητικής Δημιουργίας» της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, παρουσίαση που στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία χάρη στην προετοιμασία εκπαιδευτικών και μαθητών.

Την επόμενη μέρα, επισκεφθήκαμε τη μονή Αρκαδίου, ξεναγηθήκαμε από αρχαιολόγο στα ενετικά τοπόσημα της πόλης του Ρεθύμνου, παρακολουθήσαμε σε ένα από τα λίγα παραδοσιακά εργαστήρια της Ελλάδας το άνοιγμα φύλλου και είχαμε ελεύθερο χρόνο να απολαύσουμε τις ομορφιές της παλιάς πόλης του Ρεθύμνου.

Το Σάββατο, το πρόγραμμα περιλάμβανε εκδρομή στο χωριό Θέρισος και επίσκεψη στο πολύ ενδιαφέρον μουσείο της Αντίστασης κατά των Γερμανών.  Ακολούθησε ξενάγηση στην παλιά πόλη και στο ενετικό λιμάνι των Χανίων. Τέλος, περιηγηθήκαμε στους τάφους των Βενιζέλων και θαυμάσαμε τη  θέα της πόλης των Χανίων από ψηλά.

Την Κυριακή, τελευταία ημέρα της εκδρομής μας, γνωρίσαμε με τη βοήθεια της ξεναγού τον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού και συμπληρώσαμε τις γνώσεις μας για τον σπουδαίο μινωικό πολιτισμό στο Αρχαιολογικό μουσείο του Ηρακλείου, όπου μας εντυπωσίασαν σημαντικά εκθέματα, μεταξύ άλλων και ο δίσκος της Φαιστού. Η βόλτα στα κεντρικά σημεία του Ηρακλείου ολοκλήρωσε την επίσκεψή μας στην Κρήτη, η οποία έκλεισε με την επιβίβαση στο πλοίο και την επιστροφή στη Χαλκίδα τη Δευτέρα το πρωί.

Τα εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά οφέλη της εκδρομής αυτής, όπως εκφράστηκαν μέσα από τις εντυπώσεις των μαθητών και τις ευχαριστίες των γονέων και κηδεμόνων τους, καθώς και οι στιγμές διασκέδασης που μπόρεσαν να απολαύσουν οι συμμετέχοντες, ενισχύουν την πίστη του σχολείου και των εκπαιδευτικών στην αναγκαιότητα και τη σπουδαιότητα των εκπαιδευτικών εκδρομών, με τις οποίες οι μαθητές μας συνεχίζουν να μαθαίνουν ποικιλοτρόπως και εκτός τάξης!

DSC0808 435703409 7771190639559581 4168257336911800905 n 1 20240411 1123469
DSC0847 20240412 163902 DSC0924
DSC0961 DSC1043 DSC1025
b0012a4c ce25 4365 bff0 10b3aa9926b0 20240414 134557

Την Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024, οι μαθητές/τριες της Α΄ τάξης του 6ου Γυμνασίου περιηγήθηκαν στο ιστορικό κέντρο της Χαλκίδας (τζαμί Εμίρ Ζαδέ, οικία Βαΐλου, Αγ. Παρασκευή, οικία της οδού Παίδων ). Η αρχιτέκτονας κ. Κατσάλη Ευρ., υπάλληλος της αρχαιολογικής υπηρεσίας ξενάγησε τους μαθητές και τις μαθήτριες εξηγώντας τους την ιστορική αξία των μνημείων και τη σημασία τους για την πόλη της Χαλκίδας. Στην εκπαιδευτική βόλτα τους μαθητές συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί κ. Ηλία Μ., κ. Λιάσκου Δ., κ. Μπουλούρη Μ., κ. Σταμέλου Φ., κ. Στούπας Χρ.

IMG 3d2af49f45bd8fed2d9c12c22a961f05 V IMG 6d16f3c278c416600dcd2e66529ef280 V IMG e4278fc1a5589acd1f5b8d6b11d077e7 V
IMG 25a511b9bbcd4dec1a543eadaa69399c V IMG 25e20efde59ff1381a35bd73610636fb V IMG 60de0beeb91720f4527e14c5a5b708ce V



Λήψη αρχείου

Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουμε ότι το σχολείο μας φέτος συμμετέχει στον Πανευρωπαϊκό Μαθητικό Διαγωνισμό Τραγουδιού 2024 “European School Radio”, με το τραγούδι «Το τραγούδι της φιλίας».

Η ψηφοφορία των Ακροατών έχει ξεκινήσει και θα έχει διάρκεια έως 19/4/2024. Θα θέλαμε ολόψυχα να στηρίξετε την προσπάθεια των μαθητών/τριών μας, ψηφίζοντας για το τραγούδι μας. Για να ψηφίσετε, θα πρέπει να συνδεθείτε στη διεύθυνση: https://vote.europeanschoolradio.eu/vote/ και να επιλέξετε (επάνω δεξιά) το κουμπί “Σύνδεση”.

Εάν δεν έχετε ήδη λογαριασμό, μπορείτε να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας στη Google ή να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό “Επισκέπτη” μέσω της επιλογής “Εγγραφή/Επισκέπτης”.

Σημείωση: Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες από Ελλάδα μπορούν να συνδέονται και να ψηφίζουν μέσω του λογαριασμού τους στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

Εφόσον συνδεθείτε στο European School Radio, επιλέξτε τη λέξη: Τραγούδια (αριστερά) και αναζητήστε το τραγούδι του 6ου Γυμνασίου Χαλκίδας (με αριθμό 10208). Ακούστε το τραγούδι και επιλέξτε την καρδούλα που εμφανίζεται δίπλα στο τραγούδι. Η ψήφος σας καταχωρήθηκε επιτυχώς…

Σας ευχαριστούμε θερμά για την υποστήριξή σας!

Υ.Γ. Για την εύκολη εύρεση του τραγουδιού, με την εντολή ctrl+f ανοίγει ένα παράθυρο αναζήτησης όπου πληκτρολογείτε τον αριθμό τραγουδιού του σχολείου μας: (10208) και σας το εμφανίζει.

https://drive.google.com/drive/folders/1L4gdaJrWqBgCieNeEWwOkeWOmSyXaP3l?usp=sharing

ΦΙΛΙΑ

Το Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Πατρών, κατά τη διάρκεια της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, συντόνισε Δίκτυο 380 σχολικών μονάδων της χώρας μας οι οποίες συνεργάζονται και συνυπάρχουν για την υλοποίηση  Πανελλαδικού Μαθητικού Συνεδρίου Τοπικής Ιστορίας με θεματικό άξονα: «Έλα να σου μιλήσω για τον τόπο μου».

Οι σχολικές μονάδες αντιμετώπισαν πολυεδρικά το θέμα, εκπονώντας ερευνητικές εργασίες, έργα δημιουργικής γραφής, εικαστικά, δρώμενα, ψηφιακές αφηγήσεις, μουσικές παραγωγές, βιωματικά εργαστήρια, πάνω στις εξής υποενότητες της βασικής θεματικής:

α) Τοπική ιστορία και εθιμικές τοπικές συνήθειες

β) Μνημεία και αρχαιολογικοί χώροι

γ)  Τοπική Λογοτεχνία/ Συνδεδεμένοι με τον τόπο λογοτέχνες

δ) Τέχνες και  αρχιτεκτονική

ε) Τοπική  ιδιομορφία: φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον

στ) Οικονομική ζωή/ εμπορική δραστηριότητα

ζ) Εξέχουσες μορφές του τόπου.

Το παραγόμενο αποτέλεσμα του Δικτύου, που ανέρχεται στις 580 εργασίες, τις οποίες εκπόνησαν 7520 συμμετέχοντες μαθητές με τους 1045 επιβλέποντες καθηγητές τους,  θα παρουσιαστεί στο ομώνυμο 2ο Πανελλαδικό Μαθητικό Υβριδικό Συνέδριο που θα διεξαχθεί διαδικτυακά την Τετάρτη 17, Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19/4/23 και δια ζώσης το Σάββατο 20/4/23 για τις 80 σχολικές μονάδες που θα μετακινηθούν στην Πάτρα για αυτό τον σκοπό με 1760 μαθητές και 262 καθηγητές.

Η συμμετοχή των σχολικών μονάδων στο Δίκτυο ενισχύει τους μεταξύ τους δεσμούς,  εντείνει την εξωστρέφεια των σχολείων, αναδεικνύει δεξιότητες και ταλέντα των μαθητών, καλλιεργεί τον κριτικό και κοινωνικό εγγραμματισμό τους και αποτελεί αντίδοτο στην απομόνωση που οι υγειονομικές συνθήκες επέβαλαν.

Το 6ο Γυμνάσιο Χαλκίδας συμμετέχει στο συνέδριο με τρεις εργασίες οι οποίες θα παρουσιαστούν διαδικτυακά την Παρασκευή 19.4.2024 στην 3η συνεδρία από τις 11.40π.μ έως 14.00μ.μ.

«Ο δημιουργός κόμικς και σκιτσογράφος Πέτρος Χριστούλιας», τμήμα Γ3, υπεύθυνη καθηγήτρια κ. Λιάτζουρα Αικ.
«Η Χαλκίδα του Μυταρά μέσα από το Εργαστήρι Τέχνης-Ένα μελίσσι καλλιτεχνικής δημιουργίας», 6ο Γυμνάσιο Χαλκίδας, Τμήμα Γ4, υπεύθυνη καθηγήτρια κ. Νίκα Χ.
«Συσπειρωνόμαστε στον Εύριπο», 6ο Γυμνάσιο Χαλκίδας, Ομάδα διαμεσολάβησης, υπεύθυνες καθηγήτριες  κ. Λιλή Αικ., κ. Λιάνα-Τολίκα Στ.

 

ΑΦΙΣΑ ΔΙΚΤΥΟΥ



Λήψη αρχείου

Την Τρίτη 2 Απριλίου 2024,  με το πέρας του σχολικού προγράμματος, πραγματοποιήθηκε στο χώρο του σχολείου μας δίωρη επιμορφωτική δράση για το εκπαιδευτικό προσωπικό με θέμα “ Φυσικές Καταστροφές- Πρόληψη Ατυχημάτων- Πυρασφάλεια” από το Πυροσβεστικό Σώμα Χαλκίδας και συγκεκριμένα από τον Αξιωματικό  Ανθυποπυραγό και Υπεύθυνο για Θέματα Ενημέρωσης των Πολιτών κ. Γραμματικογιάννη Β. καθώς και τον Υπαρχηπυροσβέστη κ. Βελέντζα.

Μετά από μια σύντομη παρουσίαση του Πυροσβεστικού σώματος και της αποστολής του που είναι:

  • Η ασφάλεια και προστασία της ζωής και της περιουσίας των πολιτών και του Κράτους, του φυσικού περιβάλλοντος και, ιδίως, του δασικού πλούτου της Χώρας από κινδύνους φυσικών και τεχνολογικών καταστροφών και λοιπών απειλών.
  • Η ευθύνη και ο επιχειρησιακός σχεδιασμός της αντιμετώπισης των πυρκαγιών και των πλημμυρών, καθώς και η παροχή συνδρομής για τη διάσωση των ατόμων και των υλικών αγαθών που απειλούνται από αυτές.
  • Η ευθύνη για τη διεξαγωγή των πυροσβεστικών-διασωστικών επιχειρήσεων της Πολιτικής Προστασίας της Χώρας.

Η επιμορφωτική συνάντηση πραγματεύτηκε τα εξής θέματα:

  • Ασφάλεια σχολικού κτιρίου- μέτρα πρόληψης, αντιμετώπισης και διαχείρισης έκτακτων αναγκών όπως σεισμός, πρόκληση πυρκαγιάς και άλλα με στόχο την κατάλληλη αντίδραση για την αποφυγή ατυχημάτων και την προστασία των μαθητών/μαθητριών μας καθώς και του εκπαιδευτικού και λοιπού προσωπικού του σχολείου.
  • Έγινε επιμόρφωση του προσωπικού στην ορθή χρήση και συντήρηση των μέσων που διαθέτει η σχολική μονάδα για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών. Συγκεκριμένα δόθηκαν σαφείς και αναλυτικές οδηγίες για τη χρήση του πυροσβεστήρα και της πυροσβεστικής φωλιάς.
  • Έγινε αναλυτική παρουσίαση των αιτιών που προκαλούν πυρκαγιά καθώς και των βημάτων που ακολουθούνται για την ορθή και αποτελεσματική αντιμετώπισή της, ενώ παρουσιάστηκαν και συγκεκριμένες περιπτώσεις οι οποίες συζητήθηκαν διεξοδικά.

Τέλος, απαντήθηκαν ερωτήματα των εκπαιδευτικών και συζητηθήκαν προβληματισμοί που έχουν να κάνουν με περιστάσεις της καθημερινής ζωής και δη με θέματα που αφορούν στην ασφάλεια εκπαιδευτικών και μαθητών εντός του σχολικού χώρου.

IMG 7424ddc7a1b7c339140932db2f3b56f9 V IMG 460c351eaa673aeda9f2a00e352304db V IMG 45bad68407f8dec7cfb813233a640316 V

Ως Παγκόσμια Ημέρα για τον Αυτισμό έχει εδραιωθεί η 2α Απριλίου και ο Δήμος Χαλκιδέων με τη στήριξη συλλόγων και φορέων του Δήμου διοργάνωσαν την Τρίτη 2 Απριλίου εκδήλωση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης με σύνθημα «Όλοι μαζί. Όλοι ένα». Το σχολείο μας συμμετείχε  με την ομάδα σχολικής διαμεσολάβησης και με υπεύθυνες καθηγήτριες την κ. Λιανά-Τολικά Στ. και την κ Λιλή Αικ. στις βιωματικές δράσεις και στα εργαστήρια που οργάνωσε το τμήμα ΑμεΑ του Δήμου Χαλκιδέων. Οι μαθητές μας ευαισθητοποιημένοι σε θέματα επικοινωνίας και συμπερίληψης δημιούργησαν συνθήματα για την αποδοχή, τον σεβασμό και τη φίλια, συναντήθηκαν με τους μαθητές των άλλων σχολείων που συμμετείχαν επίσης στην εκδήλωση και δημιούργησαν τη μεγαλύτερη σοκολάτα της Ελλάδας στην παραλία της πόλης, μήκους 130 μέτρων. Στη συνέχεια, πήραν μέρος σε μια μεγάλη γιορτή χαράς με μουσική εκδήλωση, κεράσματα και δημιουργικά εργαστήρια που έλαβε χώρα στην πλατεία του Αγίου Νικολάου. Στο τέλος, οι μαθητές συμπλήρωσαν φύλλα αξιολόγησης της δράσης που σκοπό έχουν να δώσουν ανατροφοδότηση στις υπεύθυνες καθηγήτριες για την οργάνωση και την εξέλιξη των επόμενων δράσεων.

IMG 84d78dab3681d4cb3c0a1480690eefe1 V IMG 4e65bc906cf05ba7e4ab3a4b74cadaed V IMG ded498cea6b564d582fb0058050d0682 V
IMG ee2b78a8d4361063895ed5fa5f426aa7 V IMG 613d1030f3c8e43de854592c0557253a V



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024, τα τμήματα της Α΄ Γυμνασίου του 6ου Γυμνασίου γνώρισαν τα παιχνίδια της ελληνικής αρχαιότητας σε ένα επιμορφωτικό εργαστήριο με πολύ ενδιαφέρον! Το σχολείο μας συνεργάστηκε με την ομάδα του “Greektoys”,  που σκοπό έχει την προώθηση της αρχαίας ελληνικής κληρονομιάς μέσω της χρήσης της τεχνολογίας. Με 3D animation, εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δράσεις για παιδιά το εκπαιδευτικό έργο του Greektoys, μιας ελληνικής ομάδας που έχει έδρα το Βέλγιο,  ταξιδεύει σε πολλές πρωτεύουσες, σε μουσεία και σχολεία και λειτουργεί ως «γέφυρα» για να εισάγει τα παιδιά στον πολιτισμό της αρχαιότητας. Από το 2012 δραστηριοποιείται και στην Ελλάδα.

Στο πλαίσιο διαθεματικών δραστηριοτήτων στα γνωστικά αντικείμενα της ιστορίας, των αρχαίων ελληνικών, της πληροφορικής και της τεχνολογίας που λαμβάνουν χώρα στο σχολείο μας, η επίσκεψη του Greektoys έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές μας να μάθουν για τα αρχαία παιχνίδια (πού βρέθηκαν και πότε, από τι υλικό είναι φτιαγμένα, σε ποια μουσεία βρίσκονται σήμερα τα εκθέματα κλπ) και να δουν αντίγραφα αυτών. Στην αρχαία Ελλάδα υπήρχε μεγάλη ποικιλία παιχνιδιών. Κούκλες (πλαγγόνες), αστράγαλοι, σβούρες, γιογιό, κουδουνίστρες και ζωόμορφα παιχνίδια πάνω σε ρόδες είναι μερικά από αυτά που έχει φέρει στο φως η αρχαιολογική σκαπάνη, όπως μας έδειξαν οι υπεύθυνοι του προγράμματος. Στη συνέχεια, οι μαθητές παρακολούθησαν τη σειρά κινουμένων σχεδίων Greektoys με πρωταγωνιστές το αλογάκι Βαλίο, τη Λίλυ και το Φίλωνα, χαρακτήρες εμπνευσμένοι από παιχνίδια της αρχαιότητας. Στο δεύτερο μέρος, με την καθοδήγηση της ομάδας του “Greektoys”, οι μαθητές κατασκεύασαν πήλινα αλογάκια και κούκλες, αντίγραφα των παιχνιδιών της αρχαιότητας, όπως τα έφτιαχνε ο κοροπλάστης στην Ελλάδα του 5ου π.Χ. Οι δημιουργίες τους μάς ενθουσίασαν!

Την επιμορφωτική δράση οργάνωσε η εκπαιδευτικός του σχολείου κ. Καρλή Δ και παρακολούθησαν οι εκπαιδευτικοί Γούναρης Α., Διγαλέτου Δ., Ηλία Μ., Λιάσκου Δ., Λιλή Αικ., Μπουλούρη Μ., Νίκα Χ., Πιτσούνη Ζ., Σταμέλου Φ., Στούπας Χρ., των οποίων το διδακτικό αντικείμενο έχει συνάφεια με το περιεχόμενο της δράσης καθώς και η Διευθύντρια του σχολείου κ. Παπά Δ. και η Σύμβουλος παιδαγωγικής ευθύνης κ. Αθανασάκου Π.

Ήταν μια εποικοδομητική εμπειρία για όλους μας να μοιραστούμε στιγμές χαράς και παιχνιδιού στο σχολείο μας και παράλληλα να έρθουμε πιο κοντά στην ψηφιακή τεχνολογία και τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό.

IMG 3bb3b95b2ee522b5efb263cce5f06e56 V IMG ef914c0488e793dc1126603db470b812 V IMG a35dd7a9734f872c0c1191f6d646657b V

 

IMG 09de223113baca3413957a641d20987f V IMG a90a60b3eb2251874a8931177771aa31 V IMG 21f795d09bc4d948b6cffab0a4d5f190 V

 

IMG d83458ac39a93cac41d2ad5179ce3025 V IMG 4f17a09d06de049e532c081400980211 V IMG a9c4f5a48dcbecf2044b93de63f15383 V

Την Παρασκευή 22 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του 6ου Γυμνασίου, η επετειακή εορτή της 25ης Μαρτίου 1821, παρουσία της Διευθύντριας κ. Παπά Δ., του συλλόγου των εκπαιδευτικών και των μαθητών/-τριών του σχολείου μας. Οι μαθητές της Α΄ και Γ΄  Γυμνασίου ανέλαβαν να παρουσιάσουν τα χαρακτηριστικά της ελληνικής επανάστασης μέσα από την αφήγηση του χρονικού και την απαγγελία των ποιημάτων. Παράλληλα γινόταν προβολή  σημαντικών έργων Ελλήνων και ξένων ζωγράφων που αποτύπωσαν γεγονότα και πρόσωπα της ελληνικής επανάστασης και με τον τρόπο αυτό τίμησαν και ύμνησαν τον ηρωισμό των αγωνιστών του ΄21. Τη γιορτή πλαισίωσε η χορωδία του σχολείου υπό την καθοδήγηση του μουσικού κ. Κουρμπέτη Π. Στο πιάνο συνόδευσε τη χορωδία η εκπαιδευτικός Κολιογιώργη Γ. και στην κιθάρα ο μαθητής Αντωνίου Φ. Την εορτή επιμελήθηκαν οι καθηγήτριες κ.κ. Διγαλέτου Δήμητρα και Σταμέλου Φωτεινή.

IMG ace1a21ee9656c43b65328d26f7265a5 V IMG 6b3acaa4e5e832267cfd0de9518dcdaa V
DSC0751 DSC0759 αντίγραφο DSC0744 αντίγραφο

Το διάστημα 9-14 Μαρτίου το σχολείο μας σε σύμπραξη με το Γυμνάσιο Βαθέος για την υλοποίηση πολιτιστικού προγράμματος με θέμα «ο Ελληνισμός της διασποράς στο παρελθόν και το παρόν», πραγματοποίησε εκπαιδευτική εκδρομή στη Βουδαπέστη με σκοπό την επίσκεψη στο ελληνόγλωσσο σχολείο «Μανώλης Γλέζος». Η εκδρομή έγινε οδικώς με ενδιάμεσους σταθμούς το Βελιγράδι και τη Νις, ενώ πραγματοποιήθηκε και μια μονοήμερη επίσκεψη στην Βιέννη. Τους 26 μαθητές από τη Β’ και Γ΄ Γυμνασίου συνόδευσαν η Διευθύντρια του 6ου Γυμνασίου κ. Παπά Δ. και οι εκπαιδευτικοί κ. Κουκουναράκης Ε. και κ. Στούπας Χρ.

Η κεντρική Ευρώπη μάς προσέφερε αμέτρητες συγκινήσεις. Το αποτύπωμα του Ελληνισμού μέσα από τις οικονομικές δραστηριότητες και τη θρησκευτικότητα ήταν εμφανές σε όλες τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες που επισκεφθήκαμε. Επιπλέον, από τις ξεναγήσεις και τις επισκέψεις μας σε χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος, αντιληφθήκαμε ότι στην εποχή των μεγάλων ανακατατάξεων, στην Οθωμανική Αυτοκρατορία, οι λαοί μας έζησαν παράλληλους βίους.

Η φιλοξενία των εκπαιδευτικών και των μαθητών στο ελληνόγλωσσο σχολείο της Βουδαπέστης υπήρξε συγκινητική και τους ευχαριστούμε θερμά. Το ταξίδι αυτό, το απολαύσαμε σε κάθε του στιγμή και κατά την προετοιμασία και κατά την πραγματοποίησή του και νιώθουμε ευγνώμονες για τις αναμνήσεις που μάς χάρισε.

IMG 3e90c2a32aca591f02de7dc996ed8a26 V IMG ec745266096a2dcc3b02ff65e8e21f05 V IMG 1ee892c7c6e65576fb61ab83cf5e34d4 V
IMG 67515d83d02833f7bdbffbf7d02fde45 V IMG 9e99e3ee30dc9136e6abd5139b4e340d V IMG 4d2f2b9692b96e387fcb3a76e60583b1 V
IMG e2f6b41a22a46243c91f585fc01436a9 V IMG 835471922df65a27a349722609953512 V IMG 819dbd7ac43c14f00a848671e390beee V

Στην σύσκεψη συλλόγων και φορέων που κάλεσε με πρωτοβουλία της η Ένωση Συλλόγων Γονέων Χαλκίδας στις 25/2 αναδείχτηκαν τα εκρηκτικά προβλήματα των σχολικών κτιρίων, καθώς και οι ελλείψεις οι οποίες υποβαθμίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Φάνηκε πως τα προβλήματα είναι κοινά και γι΄ αυτό κοινή θα πρέπει να είναι και η δράση μας. Δηλώνουμε πως όσο το αγαθό της εκπαίδευσης δεν εξασφαλίζεται δημόσια, δωρεάν καθολικά για όλα τα παιδιά, εμείς οι γονείς θα είμαστε στην πρώτη γραμμή των αγώνων για τη μόρφωση που δικαιούνται τα παιδιά μας.

Διεκδικούμε

  1. Άμεσα με ευθύνη του δήμου να προχωρήσουν όλες οι επισκευές στα σχολεία:

Εργασίες συντήρησης, αποκατάστασης και δημιουργίας νέων στις τουαλέτες στα 19ο ΔΣχ, 6ο Νηπ, 1ο ΔΣχ, 1ο ΔΣχ Βασιλικού (τουαλέτα ΑΜΕΑ), 2ο Νηπ Βασιλικού, 30ο Νηπ, ΕΝΕΕΓΥΛ

Εργασίες μόνωσης ώστε να μην στάζουν νερά απ’ το ταβάνι στο 1ο ΔΣχ Χαλκίδας, 1ο ΓΕΛ

Απομάκρυνση του λέβητα πετρελαίου από σημείο το οποίο είναι επικίνδυνο στο 6ο Νηπ και στο 19ο ΔΣχ

Εργασίες στις αυλές (ασφαλτοστρώσεις, βαψίματα,  πεζούλια κ.α.) ώστε να είναι ασφαλείς για τα παιδιά στο Ειδικό ΔΣχ Χαλκίδας, 2ο ΔΣχ Αρτάκης, 22ο ΔΣχ Χαλκίδας, 1ο ΔΣχ Χαλκιδας, κατασκευή στεγάστρων όπου δεν υπάρχει

Διαμόρφωση χώρου εκδηλώσεων στο 2ο ΔΣχ, 2ο ΔΣχ Αρτάκης, 19ο ΔΣχ, 1ο ΓΕΛ

Ολοκλήρωση της ράμπας ΑΜΕΑ στο 2ο ΔΣχ Αρτάκης, δημιουργία σε όλα τα σχολεία

Να ολοκληρωθεί η ενεργειακή αναβάθμιση στο 1ο Γελ, η οποία έχει εγκριθεί και έχει κολλήσει εδώ και δύο χρόνια

Να δοθεί λύση για προαύλιο χώρο στο 5ο Νηπ και στο 7ο Νηπ. Άμεση λύση στα σχολεία τα οποία στεγάζονται σε μισθωμένα ακατάλληλα κτίρια όπως το 4ο Νηπ Χαλκίδας, 2ο Νηπ Βασιλικού, το 5ο Νηπ, το 7ο Νηπ, 12ο Νηπ  , 30ο Νηπ και συνολικά 26 σχολεία.

Άμεση μετεγκατάσταση του Μουσικού Γυμνασίου, του ΕΕΕΕΚ, του Νηπ Ξυρόβρυσης

  1. Ο Δήμος να αποδεσμευθεί από την ευθύνη πρόσληψης προσωπικού με συμβάσεις ορισμένου χρόνου για τον καθαρισμό και φύλαξη των σχολείων. Να γίνουν άμεσα μόνιμοι διορισμοί και με πλήρες ωράριο από το κράτος, ανάλογα με το μέγεθος του κάθε κτηρίου.
  2. Να προχωρήσει ο Αντισεισμικός Έλεγχος σε όλα τα σχολικά κτήρια με ευθύνη των ΚτΥπ. Ο Δήμος να δώσει στην δημοσιότητα τα συμπεράσματα του προσεισμικού ελέγχου σε όσα κτήρια έχει αυτός πραγματοποιηθεί και να προχωρήσουν οι διαδικασίες διαχείρισης των επικίνδυνων κτισμάτων, ανάλογα με τον βαθμό επικινδυνότητας αυτών.
  3. Να κοινοποιηθούν όλα τα πιστοποιητικά πυρασφάλειας των σχολείων, οι Υπεύθυνες Δηλώσεις Εγκαταστάτη των σχολείων.
  4. Ποιοτικά σχολικά γεύματα για όλα τα παιδιά.
  5. Να κοπεί ένα γενναίο κονδύλι για την κάλυψη των αναγκών.

ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΧΑΛΚΙΔΑΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΕΕΕΕΚ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΧΑΛΚΙΔΑΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ 16ΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΧΑΛΚΙΔΑΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ 1ΟΥ ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΧΑΛΚΙΔΑΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ 2ΟΥ ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΡΤΑΚΗΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ 22ΟΥ ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΧΑΛΚΙΔΑΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ 6ΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΧΑΛΚΙΔΑΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ 2ΟΥ ΝΗΠ. ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ

ΕΛΜΕ ΕΥΒΟΙΑΣ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΥΒΟΙΑΣ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΕΥΒΟΙΑΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΓΕΝ. ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΧΑΛΚΙΔΑΣ

ΕΝΩΣΗ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΧΑΛΚΙΔΑΣ

ΟΜΑΔΑ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΑΡΤΑΚΗΣ ΤΗΣ Ο.Γ.Ε.

ΟΜΑΔΑ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΧΑΛΚΙΔΑΣ ΤΗΣ Ο.Γ.Ε.

ΠΑΝΕΥΒΟΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΑμεΑ

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΞΕΝΟΔΟΧΟΫΠΑΛΛΗΛΩΝ Κ ΕΡΓ. ΕΠΙΣΙΤΙΣΜΟΥ Ν.ΕΥΒΟΙΑΣ

Tην Τετάρτη 6 Μαρτίου 2024, ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, η ομάδα της Σχολικής Διαμεσολάβησης του 6ου Γυμνασίου Χαλκίδας συμμετείχε στη δράση που οργανώθηκε από το δίκτυο των σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και βρίσκεται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και σε συνεργασία με το δήμο Χαλκιδέων.

Η δράση είχε τίτλο «Σπάμε τη Σιωπή. Ενώνουμε τις Φωνές μας Ενάντια στη Βία και στον Εκφοβισμό» με βασικό σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών, των μελών της σχολικής κοινότητας και της κοινωνίας γενικότερα ενάντια στη βία και στον σχολικό εκφοβισμό, τόσο στο σχολείο όσο και σε άλλα κοινωνικά/θεσμικά πλαίσια όπως η οικογένεια, η εργασία, ο αθλητισμός.

Ξεκινήσαμε από το σχολείο μας, περπατήσαμε τον κεντρικό πεζοδρόμο της Αβάντων όπου παρουσιάστηκαν μικρά δρώμενα και παγωμένες εικόνες για τα είδη της σχολικής βίας και τους τρόπους αντιμετώπισης. Οι μαθητές/τριες  φορούσαν μάσκες οι οποίες απεικόνιζαν διάφορα συναισθήματα που συνδέονται με το φαινόμενο της βίας και του εκφοβισμού, κρατούσαν μπαλόνια που συμβόλιζαν τη σιωπή και πλακάτ με μηνύματα κατά της βίας και υπέρ της συνεργασίας και της φιλίας.

Στις 11.00π.μ. συναντηθήκαμε στην πλατεία Δικαστηρίων με τα υπόλοιπα σχολεία της πόλης που συμμετείχαν στη δράση και όλοι/ες οι μαθητές/τριες με το σύνθημα των συντονιστών της δράσης, έσπασαν ταυτόχρονα τα μπαλόνια. Αντίστοιχη δράση  με τη συμμετοχή πολλών σχολείων έλαβε χώρα σε όλη την Ελλάδα. Ο ήχος από το σπάσιμο των μπαλονιών συμβολίζει το σπάσιμο της σιωπής ενάντια στη βία, ενώ το ταυτόχρονο σπάσιμο των μπαλονιών συμβολίζει ότι ενώνουμε τις φωνές όλοι/ες μαζί για τον ίδιο σκοπό. Στους περαστικούς και τους εργαζόμενους που παρακολούθησαν την δράση με ενδιαφέρον και συνεχάρησαν μαθητές και εκπαιδευτικούς για την πρωτοβουλία τους, μοιράστηκε ενημερωτικό υλικό που είχαν ετοιμάσει οι μαθητές μας.

Συντονίστριες της δράσης και υπεύθυνες καθηγήτριες του προγράμματος Διαμεσολάβησης είναι η κ. Λιάνα Τολίκα Σταυρούλα και η κ. Λιλή Αικατερίνη.

Παράλληλα, στον προαύλιο χώρο του 6ο Γυμνασίου πραγματοποιήθηκε αντίστοιχη δράση από τους μαθητές του τμήματος Γ4  με συντονίστρια την εκπαιδευτικό κ. Λιάτζουρα Αικ.

Ευχαριστούμε θερμά τον Δήμο Χαλκιδέων για την υποστήριξη καθώς και τους εκπαιδευτικούς κ. Μιστριώτη και κ. Γούναρη για τη βοήθειά τους.

πλ IMG 30cf6e0451e7c128e65d402ee74927a2 V IMG de50cd773658a4604a381eb53c78592a V
IMG 7e8a29d90e65ab136d11577e694ee305 V IMG 9e3908025e4d68e9da8e552c0bf6dfaf V IMG 893a20a4ab573e2a8e3899240f40da47 V
IMG 5cfec17fa70e8ce0338040b7a2d6f7fe V IMG e2f20409b2081d53bc3565adb2808e8f V DSC0702

 

IMG d4e11930d93bd0627740924e989a8e7f V IMG dfe4a9cf5a9b209d4125335b568b1b61 V

Ευχαριστούμε θερμά το βιβλιοπωλείο του αείμνηστου Καραγκούνη για τη δωρεά σχολικών τετραδίων και λοιπής γραφικής ύλης. Η προσφορά αυτή διευκολύνει την εκπαιδευτική διαδικασία.

Τη Δευτέρα 4 Μαρτίου 2024 και ώρα 1:45 – 4:15μ.μ πραγματοποιήθηκε στο χώρο της βιβλιοθήκης  του 6ου Γυμνασίου, ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με θέμα την  «ΠΑΡΟΧΗ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ», από τον Ερυθρό Σταυρό και συγκεκριμένα από την Υπεύθυνη Εκπαίδευσης Ε.Ε.Σ Χαλκίδας, Νοσηλεύτρια- Εκπαιδεύτρια κ. Αρουτζίδου Αναστασία.

Έγινε ενημέρωση για την πολύτιμη αξία των Πρώτων Βοηθειών που πρέπει να γνωρίζουν οι περισσότεροι από τον πιο μεγάλο ως τον πιο μικρό. Ακολούθησε μελέτη περίπτωσης και πως αυτή  μπορεί να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά και με ασφάλεια  επιδεικνύοντας ψυχραιμία και επιστρατεύοντας βασικές γνώσεις στις Πρώτες Βοήθειες. Δόθηκαν χρήσιμες συμβουλές, οδηγίες και καθοδήγηση που ήταν πραγματικά αρκετά κατατοπιστικές.

Η αξία της παροχής πρώτων βοηθειών είναι μεγάλη γιατί:

  • Τα προβλήματα υγείας είναι συχνά στο σπίτι, στον δρόμο αλλά και στο περιβάλλον του σχολείου.
  • Τα ατυχήματα είναι συχνά και καθένας από εμάς έχει γίνει τουλάχιστον μια φορά μάρτυρας ενός ατυχήματος.
  • Όσο μεγάλη και αν είναι η υγειονομική κάλυψη μιας χώρας, ποτέ δεν είναι δυνατόν να φθάσει αμέσως η ιατρική βοήθεια στον αυτοκινητόδρομο, στο σπίτι μας ή στο σχολείο.
  • Μερικές φορές, είναι καθοριστικά για τη ζωή του ανθρώπου τα πρώτα λεπτά μετά το συμβάν (π.χ. αλλεργικό σοκ, πνιγμός, κώμα, ηλεκτροπληξία)

Οι περιπτώσεις που αναφέρθηκαν και για τις οποίες δόθηκαν οδηγίες παροχής Πρώτων Βοηθειών ήταν οι εξής:

  • Λιποθυμία- Απώλεια ή μη αισθήσεων
  • Τραύματα- Μόλυνση, Αιμορραγία, Καταπληξία
  • Ρινορραγία  και εξωτερικές αιμορραγίες
  • Δαγκώματα-Τσιμπήματα
  • Διάστρεμμα  – Κατάγματα
  • Πνιγμός από ξένο σώμα (χειρισμός Heimlich και  χτυπήματα στην πλάτη)
  • Επιληψία
  • Επίδειξη θέσης ανάνηψης και εφαρμογή
IMG c2f85bdb02d493f0c97afa648f22e100 V IMG a7f745679a51fb1d2f190c1fa3d848ca V

 

 

Με μεγάλη χαρά και ικανοποίηση, μετά από επτά χρόνια αναμονής, επιμονής και ατελείωτης γραφειοκρατίας, σήμερα 1 Μαρτίου έγινε η σύνδεση των φωτοβολταϊκών συστημάτων του σχολικού μας συγκροτήματος, 3ου και 6ου Γ/σίου Χαλκίδας στο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας από την Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε.  και τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων. Η ενεργειακή αυτονομία του σχολείου μας είναι πλέον γεγονός. Συμβάλλουμε με την αξιοποίηση αυτής της ενεργειακής πηγής που διαθέτει το κτήριο, ώστε η αειφορία από ζητούμενη να γίνει δεδομένη. Η Δήμαρχος Χαλκιδέων κ. Βάκα Ε. συνοδευόμενη από την κ. Παλαιολόγου, τον κ. Βαβουλιώτη και τον κ. Δεμερτζή παραρεύθηκαν στην ξεχωριστή αυτή στιγμή. Ευχόμαστε, κάποια στιγμή, όλα τα δημόσια κτήρια να αποκτήσουν ενεργειακή αυτονομία.

392874740 826188396204308 2659074074935132230 n 409108856 826188412870973 2059953370344049589 n

 

Την Παρασκευή 1 Μαρτίου 2024, οι μαθητές των τμημάτων Α2  και Α3,  με συνοδούς εκπαιδευτικούς τον κ. Αμπατζή Γ., την κ. Ηλία Μ. και την κ. Λιάσκου Δ., επισκέφτηκαν το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο (Παλαιά Βουλή) στην Αθήνα.

Τα παιδιά ξεναγήθηκαν αρχικά στο χώρο όπου συνεδρίαζε η Βουλή από το 1875 ως το 1935. Πληροφορήθηκαν για τους σπουδαίους πολιτικούς που αγόρευσαν εκεί όπως ο Χαρ. Τρικούπης και ο Ελ. Βενιζέλος. Στη συνέχεια, περιηγήθηκαν στους λοιπούς χώρους του Μουσείου και θαύμασαν τα εκθέματα που σχετίζονται με τη Νεοελληνική Ιστορία όπως πορτραίτα αγωνιστών του ΄21, ενδυμασίες, προσωπικά αντικείμενα αγωνιστών της ελληνικής επανάστασης, του Μακεδονικού αγώνα και των Βαλκανικών πολέμων. Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν με όσα είδαν και με αυτόν τον τρόπο διδάχθηκαν την ιστορία με τρόπο βιωματικό.

IMG 19bab8d42eec92231fa221aa3f364411 V IMG 892fe1c1b0537aa8f92e2406d2cd3650 V l
IMG aed86f71ba88ff74c50558508d4fb2ac V IMG 4da2eb0c9880b22d8edccae13e117939 V IMG ed9dfe6a38c055fdc9c54535bbff3074 V

Κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Διαθέσιμη ηλεκτρονικά μέσω του gov.gr, είναι από σήμερα η «Βεβαίωση Φοίτησης Μαθητή/τριας» σε σχολείο, ύστερα από την Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών  Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκου Πιερρακάκη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου.

Οι ενδιαφερόμενοι κηδεμόνες και ενήλικοι μαθητές, μέσω μιας απλής και φιλικής διαδικασίας μπορούν να εκδώσουν ηλεκτρονικά τη βεβαίωση φοίτησης σε σχολείο της πρωτοβάθμιας ή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και να την παραλάβουν στην προσωπική τους θυρίδα πολίτη στο my.gov.gr, εύκολα και χωρίς περιττή γραφειοκρατία.

Η υπηρεσία είναι προσβάσιμη είτε απευθείας στο gov.gr, είτε στην  ενότητα «Εκπαίδευση» και στην υποενότητα «Εγγραφή σε σχολείο».

Για την έκδοση της βεβαίωσης μαθητή οι ενδιαφερόμενοι συνδέονται με τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασής τους στο TaxisNet και εκδίδουν τη βεβαίωση, χωρίς να απαιτείται να συμπληρώσουν κανένα άλλο στοιχείο.

Η βεβαίωση που εκδίδεται, φέρει τα χαρακτηριστικά εγκυρότητας του gov.gr, δηλαδή μοναδικό κωδικό αριθμό σε αλφαριθμητική μορφή και σε μορφή QR, καθώς και προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και έχει ισχύ όταν διακινείται τόσο ως ηλεκτρονικό έγγραφο, όσο και ως έντυπο έγγραφο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η βεβαίωση αυτή χρησιμοποιείται σε πλήθος διαδικασιών της Δημόσιας Διοίκησης, όπως ενδεικτικά:

  • Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα
  • Επίδομα Στέγασης
  • Επίδομα παιδιού
  • Αναβολή κατάταξης σπουδαστών δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και Κέντρων Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης
  • Αποζημίωση για ακουστικά βαρηκοΐας σε μαθητές δημόσιων σχολικών μονάδων

Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη της υπηρεσίας έγινε από τα Υπουργεία Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τους Φορείς τους: το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.), τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET). Τα στοιχεία των πολιτών αντλούνται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

 



Λήψη αρχείου

Την Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου, οι μαθητές της Α΄ Γυμνασίου, συνοδευόμενοι από τους εκπαιδευτικούς κ.κ. Κουκογιάννη Γ., Μπουλούρη Μ., Σταμέλου Φ., Στούπα Χρ., παρακολούθησαν στον κινηματογράφο Μάγια την ταινία μικρού μήκους «Οι σκέψεις της Νεφέλης». Η προβολή έγινε στο πλαίσιο των δράσεων για την καταπολέμηση του σχολικού εκφοβισμού και οργανώθηκε από το Χαμόγελο του Παιδιού. Το σχολείο μας με μεγάλη χαρά δέχτηκε την πρόσκληση από την συνεργάτιδα – ψυχολόγο της οργάνωσης κ. Στάμου και οι μαθητές και οι μαθήτριες του 6ου Γυμνασίου είχαν την ευκαιρία μέσα από την ταινία και τη συζήτηση που ακολούθησε να προβληματιστούν και να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα του φόβου, της ντροπής, της ενοχής και της απελπισίας που αναπτύσσονται σ’ ένα παιδί που γίνεται δέκτης κακοποιητικής συμπεριφοράς. Στην εκδήλωση παραβρέθηκε και ο Πρόεδρος του Χαμόγελου του Παιδιού  κ. Γιαννόπουλος, ο οποίος καλωσόρισε τους μαθητές και τους μίλησε για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού που διαρκώς εντείνεται στις μέρες μας. Το σχολείο μας γνωρίζοντας την ευθύνη που έχει στην πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών ενδοσχολικής βίας προσπαθεί  μέσα από δράσεις να αφυπνίσει τη σχολική κοινότητα και να αυξήσει την ενσυναίσθηση απέναντι στη βία και τον σχολικό εκφοβισμό (bullying).

IMG e58fc8a06f3f9fc3c606f73d16484c19 V 1708673267850 225x300 1

Την Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου 2024, οι μαθητές της Β΄ Γυμνασίου του σχολείου μας πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ίδρυμα Λασκαρίδη με σκοπό την υλοποίηση δύο προγραμμάτων.

Το πρώτο πρόγραμμα με τίτλο «Δεν Περισσεύει κανείς: καλλιεργώντας την θετική και συμπεριληπτική συμπεριφορά» στόχευε στην καλλιέργεια θετικών στάσεων και συμπεριφορών, εστιάζοντας στην αξία του «συν-παίζειν» και του «συν-εργάζεσθαι» αφήνοντας στην άκρη το άγχος του ανταγωνισμού και της επίτευξης της νίκης. Εισηγήτρια του προγράμματος ήταν η κ. Ηρώ Ποταμούση, Κοινωνιολόγος, Θεατροπαιδαγωγος, Υπ. Διδ. του ΠΤΔΕ Παν/μίου Αιγαίου. Το δεύτερο πρόγραμμα με τίτλο «Πλούτος και Φτώχεια στον σύγχρονο κόσμο»  σκοπό είχε οι μαθητές να νοηματοδοτήσουν την έννοια της φτώχειας και να αναρωτηθούν, ποιοι πραγματικά είναι οι φτωχοί και οι πλούσιοι, αναγνωρίζοντας πτυχές αυτού του μεγάλου κοινωνικού αλλά και προσωπικού προβλήματος. Εισηγητής του δεύτερου προγράμματος ήταν ο κ. Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης, Αναπλ. Καθηγητής του τμ. Θεολογίας ΕΚΠΑ.

Τα βιωματικά αυτά προγράμματα προσέφεραν στους μαθητές την δυνατότητα να συνεργαστούν, να ανταλλάξουν απόψεις, συναισθήματα, εμπειρίες και να καλλιεργήσουν σημαντικές δεξιότητες επικοινωνίας και συμπερίληψης.Τους μαθητές συνόδευσαν στο Ίδρυμα Λασκαρίδη οι καθηγητές κ. Γούναρης Ανδ., κ. Γερογιάννη Ελ., κ. Διγαλέτου Δ. και κ. Λιλή Αικ..

DSC0572 αντίγραφο DSC0543 αντίγραφο DSC0576 αντίγραφο

Την Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου 2024, οι μαθητές και οι μαθήτριες του  τμήματος Γ4 του 6ου Γυμνασίου Χαλκίδας, συνοδευόμενοι/ες από τις καθηγήτριες κ. κ. Χαρά Νίκα και Δέσποινα Καρλή, επισκέφθηκαν το Εργαστήρι Τέχνης «Μυταράς», στο πλαίσιο ερευνητικής εργασίας που εκπονούν, με τίτλο «Η Χαλκίδα του Μυταρά μέσα από το Εργαστήρι Τέχνης-Ένα μελίσσι καλλιτεχνικής δημιουργίας», υπό την καθοδήγηση της υπεύθυνης του τμήματος, κ. Χαράς Νίκα. Η εργασία θα παρουσιαστεί  στο 2ο πανελλήνιο μαθητικό συνέδριο, «Έλα να σου γνωρίσω τον τόπο μου», που θα διεξαχθεί στην Πάτρα, από 18 έως 20 Απρίλη.

Τα παιδιά υποδέχτηκαν, η γραμματέας και η ταμίας του Δ.Σ. του Εργαστηρίου κ.κ. Αμαλία Καλαθέρη και Βίκυ Παπαμανώλη, ενώ ο, επί 32 χρόνια, καθηγητής κ. Κώστας Μίχαλος, τους μίλησε για την πολυδιάστατη δραστηριότητα του Εργαστηρίου, τα τμήματα ζωγραφικής, γλυπτικής, κεραμικής, φωτογραφίας, κοσμήματος, αγιογραφίας και ιστορίας τέχνης, που λειτουργούν καθώς και για τις διάφορες εκθέσεις και τα αφιερώματα που πραγματοποιούνται κάθε χρόνο. Επιπλέον, δεν παρέλειψε να συζητήσει μαζί τους τα μυστικά της ζωγραφικής τέχνης, μέσα από την παρουσίαση ζωγραφικών έργων μαθητών/τριών της σχολής και να ξεναγήσει τα παιδιά στους πολύ όμορφους χώρους του Εργαστηρίου.

Στη συνέχεια, οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να πειραματιστούν in situ, δημιουργώντας εξαιρετικά εμπνευσμένα και πρωτότυπα έργα, στην αίθουσα ζωγραφικής του α’ ορόφου, υπό την καθοδήγηση και την καλλιτεχνική ματιά του κ. Μίχαλου. Τα παιδιά εκδήλωσαν όλο το δημιουργικό τους οίστρο, γεγονός που καταδεικνύει την αναγκαιότητα ενίσχυσης της καλλιτεχνικής παιδείας και της αισθητικής αγωγής στα ωρολόγια προγράμματα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Τις επόμενες μέρες έχει προγραμματιστεί συνέντευξη από την Ομάδα Δημοσιογράφων και Κινηματογραφιστών του σχολείου μας, με την κ. Χαρίκλεια Μυταρά, ψυχή του Εργαστηρίου, για περισσότερα από 40 χρόνια. Η κυρία Μυταρά θα μιλήσει για τη ζωή της με τον σπουδαίο ζωγράφο Δημήτρη Μυταρά, την πολύπλευρη δραστηριότητά της στο χώρο της τέχνης και το πνευματικό τους παιδί, το Εργαστήρι Τέχνης Χαλκίδας.

IMG 20240216 130308 IMG 20240216 132908

Την Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου 2024, στο Πολιτιστικό-Πνευματικό Κέντρο της Ι. Μητροπόλεως Χαλκίδος πραγματοποιήθηκε σχολική ημερίδα με θέμα «Τρεις Ιεράρχες, Άνθρωπος-Εκπαίδευση-Περιβάλλον», η οποία διοργανώθηκε  με πρωτοβουλία του σχολείου μας σε συνεργασία με το Εσπερινό Γυμνάσιο Χαλκίδος και το ΓΕΛ Βαθέος.  Η ημερίδα στέφθηκε με επιτυχία καθώς ανταποκρίθηκαν πολλοί μαθητές και από άλλα σχολεία της πόλης.  Συνολικά συμμετείχαν 230 μαθητές από τα συνεργαζόμενα σχολεία, το Γυμνάσιο Κανήθου, το 3ο Γυμνάσιο Χαλκίδος, το Λύκειο Δροσιάς, το 2ο ΓΕΛ Χαλκίδος, το 4ο ΓΕΛ Χαλκίδος και το ΕΠΑΛ Χαλκίδος.

Ομιλητές στην ημερίδα ήταν ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Χαλκίδος κ. Χρυσόστομος, ο οποίος ανέπτυξε εισήγηση με θέμα «Οι τρείς Ιεράρχες για τον άνθρωπο», ο αρχιμ. Ιωάννης Καραμούζης-Αρχιγραμματέας της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, ο οποίος εισηγήθηκε με διεξοδικότητα το θέμα «Η μαθητεία κατά τους τρείς Ιεράρχες» και ο Μαθηματικός-Αστροφυσικός κ. Αντώνιος Αντωνίου, που κατέθεσε την επιστημονική μαρτυρία των συνεπειών της αποϊεροποίησης του ανθρώπου και του περιβάλλοντος στην εισήγησή του με θέμα «Γη, ο πλανήτης αιμορραγεί».  Την ημερίδα πλαισίωσαν οι χορωδίες του 6ου Γυμνασίου υπό τη διεύθυνση του μαέστρου κ. Παύλου Κουρμπέτη και του Λυκείου Βαθέος αλλά και απαγγελίες ποιημάτων από τους μαθητές του Εσπερινού Γυμνασίου. Στο τέλος της εκδήλωσης, ακολούθησε  αναστοχασμός και γόνιμος διάλογος μεταξύ μαθητών και εισηγητών.

Η ημερίδα ολοκληρώθηκε με την ξενάγηση των μαθητών στη βιβλιοθήκη, στο ραδιοφωνικό σταθμό και στο μουσειακό και εκθεσιακό χώρο του νεόδμητου και υπερσύγχρονου Πολιτιστικού Κέντρου της Ιεράς Μητροπόλεως.

Τους μαθητές συνόδευσαν η Διευθύντρια του 6ου Γυμνασίου Χαλκίδας κ. Δέσποινα Παπά και οι εκπαιδευτικοί κ. Λιλή Αικ., κ. Ηλία Μ., κ. Λιάσκου Δ., κ. Κουρμπέτης Π. και κ. Καρλή Δ..

IMG a0850dda449926db646624944f50f98e V IMG 5fb553509505b27dd8eb6cfb9ced38c6 V

Την Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου 2024, τα τμήματα των Γερμανικών της Γ΄ τάξης του 6ου Γυμνασίου Χαλκίδας επισκέφτηκαν το Goethe – Institut στην Αθήνα για να παρακολουθήσουν την γερμανική ταινία Into the beat”, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος Petit Plan. Νεανικός Ευρωπαϊκός Κινηματογράφος”. Πριν την ταινία οι μαθητές περιηγήθηκαν στην ανακαινισμένη βιβλιοθήκη του Ινστιτούτου και δοκίμασαν γερμανικές και ελληνικές λιχουδιές από το κυλικείο ενώ μετά την προβολή ακολούθησε βόλτα στο Σύνταγμα και στον πεζόδρομο της Ερμού. Την εκπαιδευτική επίσκεψη οργάνωσε η καθηγήτρια Γερμανικών του σχολείου κ Λιάτζουρα Αικ. και συνοδοί εκπαιδευτικοί ήταν ο κ. Κουκουναράκης και ο κ. Στούπας.

Goethe 2 Goethe 1 Into the beat

Την Τρίτη 13 Φεβρουαρίου 2024, το σχολείο μας συμμετείχε ως πιστοποιημένο Σχολείο Ενταξιακού Αθλητισμού και μέλος του Παγκόσμιου Δικτύου των Unified Schools στο 2ο πρακτικό-βιωματικό μέρος του “Παίζουμε Μαζί. Μαθαίνουμε Μαζί. Play Unified: Learn Unified.” 2023-2024. Πρόκειται για ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό και βιωματικό πρόγραμμα που δίνει τη δυνατότητα σε άτομα µε ή χωρίς νοητική αναπηρία να συμμετέχουν από κοινού σε αθλητικές δράσεις.

Για το σκοπό αυτό οι μαθητές του τμήματος Β5 του 6ου Γυμνάσιου Χαλκίδας αντάμωσαν με τους μαθητές του ΕΕΕΕΚ Χαλκίδας και του 5ου Πρότυπου Γυμνάσιου Χαλκίδας στο Δημοτικό Στάδιο της πόλης και σε μεικτές ομάδες συμμετείχαν στα αγωνίσματα του στίβου υπό τον συντονισμό του προπονητή Στίβου των Special Olympics, κ. Μιχάλη Τόλια  (σκυταλοδρομία, άλμα σε μήκος, και μπαλάκι) και στο Bocce υπό τον συντονισμό των προπονητών Bocce των Special Olympics, κ. Ειρήνης Τρομπέτα και κ. Βαγγέλη Μπλέτσα (το Bocce είναι άθλημα για αθλητές με αναπηρία).

Στόχος του προγράμματος «Παίζουμε Μαζί. Μαθαίνουμε Μαζί. Play Unified. Learn Unified.» είναι να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει όλους τους εμπλεκόμενους σχετικά με τη νοητική αναπηρία, να σπάσει τα στερεότυπα, να προωθήσει τη συνεργασία ατόμων με ή χωρίς νοητική αναπηρία, εντός και εκτός γηπέδων, και τελικά να βοηθήσει στην ένταξη των ατόμων με νοητική αναπηρία σε έναν κόσμο χωρίς προκαταλήψεις και απαλλαγμένο από φαινόμενα εκφοβισμού και αποκλεισμού. Πιστεύουμε ότι οι μαθητές και οι μαθήτριες που συμμετείχαν στην αθλητική δράση απέκτησαν βιώματα που συντελούν στην ανάπτυξη της ενσυναίσθησης και του αισθήματος της κοινωνικής συνεισφοράς και αποδοχής.

πάτησε να δεις φωτογραφικό υλικό από την δράση