Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού – Βιωματικές δράσεις υπέρ των ομαδοσυνεργατικών σχέσεων

Στις από το 6ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ

Στο Σχολείο μας οι δράσεις κατά του εκφοβισμού δεν εξαντλούνται σε μία μέρα. Εκκινούν από τη συλλογική πεποίθηση πως οι κανόνες και οι αρχές του σχολικού πλαισίου διαμορφώνουν τις σχέσεις των μαθητών μας, περικλείονται στις δραστηριότητες εντός κι εκτός σχολικών τάξεων (βλέπε προηγούμενες δημοσιεύσεις για εγγραφή, εικονοποίηση και κοινοποίηση άγραφων κανονισμών λειτουργίας Σχολείου στις σκάλες, στις τουαλέτες και στην αυλή) και θεμελιώνονται με Βιωματικά Εργαστήρια κατά τάξη για τη διαφορετικότητα και την ενσυναίσθηση.

Φέτος, εκτός από τις επαναλαμβανόμενες Διαδραστικές Παρεμβάσεις εντός των τάξεων του Σχολείου για την καλλιέργεια του σεβασμού του άλλου και την ανάπτυξη των ομαδοσυνεργατικών σχέσεων μεταξύ των μαθητών, ξεκίνησε το τρίτο κατά σειρά Βιωματικό Εργαστήρι (συγκαταλέγεται στα Εκπαιδευτικά Προγράμματα της Βουλής των Ελλήνων – για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε πατήστε εδώ ) που πραγματοποιήθηκε ήδη από τη Δασκάλα του Τμήματος Ένταξης στις  Στ΄, Ε΄, Γ1΄ και Γ2΄ τάξεις σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικούς. Εντός των επόμενων ημερών ακολουθούν και τα υπόλοιπα τμήματα.

Ο τίτλος του είναι «Μπαίνοντας στη θέση του άλλου» και σκοπό έχει να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές ώστε να συναισθανθούν τους συμμαθητές τους αλλά και τα άτομα με ειδικές ανάγκες, συνδημιουργώντας ιστορίες που αφορούν στις πιο χαρούμενες στιγμές της ζωής τους. Εν συνεχεία, οι μαθητές καλούνται να εντάξουν στις ιστορίες τους παιδιά με αναπηρίες (εικονιζόμενα σε φωτογραφίες) έχοντας στο νου τις δυσκολίες που θα συναντήσουν, αλλά και τον καθοριστικό ρόλο καθενός από τους μαθητές στο βίωμα κάθε παιδιού με και χωρίς ειδικές ανάγκες, αλλά και στην έκβαση των ιστοριών τους.

Ο σεβασμός για κάθε παιδί ως οντότητα, η ενεργητική ακρόαση των προσωπικών βιωμάτων που φέρει και η ενθάρρυνση για την από κοινού σύνθεση των διαφορετικών συναισθημάτων, εμπειριών, απόψεων και στάσεων των μαθητών μας αποτελεί αφετηρία και απώτερο στόχο των παιδαγωγικών μας δράσεων.

Ψαλλιδάκου Αδαμαντία, Δασκάλα Τμήματος Ένταξης

016

Αφήστε μια απάντηση