Πολιτιστικό πρόγραμμα

Μαΐ 201825

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΕΛΙΑ ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από τους μαθητές της Ε΄ΚΑΙ ΣΤ΄.

ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:

Να γνωρίσουν:

-Τα είδη των ελαιόδεντρων.

-Τους τόπους παραγωγής της ελιάς στην Ελλάδα και την Ευρώπη.

-Τα επαγγέλματα που σχετίζονται με την ελιά στον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα.

-Τη διαδικασία της συγκομιδής του καρπού.

-Τη  διαδικασία παραγωγής του ελαιόλαδου.

-Τη διατροφική αξία του ελαιόλαδου στη διατροφή μας.

-Τη σπουδαιότητα του ελαιόδεντρου και τη συμβολική του σημασία του στο πέρασμα των αιώνων μέχρι   σήμερα( ιστορία, μυθολογία , παράδοση, τέχνη)

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ-ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:

Επιδιώκεται οι μαθητές:

-Με την ενεργό συμμετοχή τους σε ομαδικές δραστηριότητες   να αναπτύξουν πνεύμα ομαδικότητας, αποδοχής, συνεργασίας.

-Να νιώσουν τη χαρά της συνεργασίας για την επίτευξη  κοινών στόχων.

-Να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα διατροφής.

-Να διαπιστώσουν γιατί η ελιά με το πέρασμα των χρόνων απέκτησε άρρηκτους και συμβολικούς δεσμούς με τον άνθρωπο.

 

ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:

-Να εξοικειωθούν με  τη διαδικασία συγκομιδής της ελιάς και την παραγωγή βρώσιμης ελιάς.

-Να εκφραστούν  μέσα από καλλιτεχνικές  δημιουργίες, μουσικά και θεατρικά δρώμενα.

 

Η Στ2 ασχολήθηκε με τον τόπο και τον τρόπο καλλιέργειας, είδη ελιάς, προϊόντα, ασθένειες και καταπολέμησή τους. Η Ε2 ασχολήθηκε με την ιστορία της ελιάς, τους μύθους, τις παραδόσεις, την ελιά στην τέχνη( λογοτεχνία, ποίηση, ζωγραφική, χαρακτική κ.τ.λ.)

Αρχικά συζητήσαμε στην ολομέλεια της τάξης  και κάναμε σχεδιασμό  προσέγγισης  των επιμέρους θεμάτων  και     καταμερισμό    επεξεργασίας.

Χωριστήκαμε σε τέσσερις ομάδες με παιγνιώδη τρόπο και κάθε ομάδα επέλεξε ένα θέμα. Πιο συγκεκριμένα:

-Ε2  Μύθοι και παραμύθια για την ελιά,  Έθιμα, παροιμίες και αινίγματα, Ποιήματα και παραδοσιακά τραγούδια, Πίνακες ζωγραφικής με  θέμα την ελιά.

-ΣΤ2: Προέλευση και περιγραφή της ελιάς,  Τόποι και συνθήκες καλλιέργειας, Είδη ελιάς και  προϊόντα , Τρόποι συγκομιδής, , ασθένειες και καταπολέμησή τους.

-Οι  μαθητές  αναζήτησαν και συνέλεξαν υλικό  από το διαδίκτυο και διάφορα έντυπα( βιβλία, περιοδικά κ.τ.λ.) .

-Επεξεργάστηκαν  και δημιούργησαν  πληροφοριακά  κείμενα και αφίσες.

-Παρουσίασαν την εργασίας τους στην ολομέλεια της τάξης και κατόπιν στα συμμετέχοντα τμήματα.

-Οι μαθητές προετοιμάστηκαν  για το λιομάζωμα,  συγκέντρωσαν  λιόπανα , χτενάκια, τελάρα  και τσουβάλια κ.τ.λ

-Συμμετείχαν στη συγκομιδή του καρπού  των ελαιόδεντρων γύρω από το σχολείο και στη παραγωγή βρώσιμης ελιάς.

-Επισκέφθηκαν το ελαιοτριβείο και  παρακολουθήσαν  τη  διαδικασία  παραγωγής του ελαιόλαδου.

-Συσκεύασαν το λάδι σε φιαλίδια ,που προμηθεύτηκε το σχολείο, τα διακόσμησαν και όλοι οι συμμετέχοντες πήραμε  από ένα αναμνηστικό. Ποσότητα του λαδιού που παραγάγαμε προσφέρθηκε στο ναό της ενορίας μας   προς ενίσχυση  του γεύματος αγάπης.

-Οι μαθητές και οι μαθήτριες των δύο τμημάτων συμμετείχαν  στην κατασκευή ελαιόδεντρου υπό την επίβλεψη και καθοδήγηση  του εικαστικού κ. Παναγιώτη Λιβανού.

 

-Τέλος  παρουσίασαν το πρόγραμμά τους   και  τις δημιουργίες τους    στη σχολική  κοινότητα .

Στην κατηγορία : Φθινοπωρινές δράσεις υπάρχουν φωτογραφίες του προγράμματος (ΛΙΟΜΑΖΩΜΑ-ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΕ ΕΛΑΙΟΤΡΙΒΕΙΟ).

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Καλώς ήρθατε!

H Διευθύντρια  και ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου σας καλωσορίζουν στο Ιστολόγιο και σας εύχονται μια ευχάριστη περιήγηση !

19ο Νηπιαγωγείο Κερατσινίου

Σαν σήμερα

  1. 20/09/490 π.χ: Έλληνες και Πέρσες συγκρούονται στο Μαραθώνα.
    Οι Πέρσες, υπό τον Δάτη και τον Αρταφέρνη έχουν 6.500 νεκρούς, ενώ οι απώλειες από την ελληνική πλευρά είναι μόλις 192, ανάμεσά τους και ο Καλλίμαχος. Η ακριβής ημερομηνία αμφισβητείται από πολλούς ιστορικούς, οι οποίοι υπολογίζουν ότι η μάχη διεξήχθη στις 13 ή 14 Αυγούστου.
Μάιος 2018
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Μαρ   Ιούν »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Αρχείο

Πρόσφατα σχόλια

Το 6ο Δημοτικό Σχολείο Κερατσινίου είναι χτισμένο στους πρόποδες του όρους Αιγάλεω, στον Κοκκινόβραχο δίπλα στις παλιές Σιταποθήκες του Κερατσινίου. Συστεγάζεται με το 19ο Νηπιαγωγείο Κερατσινίου και σε όλους τους τομείς λειτουργούν σαν δύο σώματα με μία ψυχή.Το δημοτικό λειτουργεί ως ολοήμερο σχολείο και διαθέτει τμήμα ένταξης. 

Χαρακτηριστικά της φυσιογνωμίας του σχολείου είναι η εκμετάλλευση των ευκαιριών που παρέχει το αναλυτικό πρόγραμμα, η συνεργασία των εκπαιδευτικών σε κάθε επίπεδο, η θετική στάση σε καινοτομίες και καινοτόμα προγράμματα, η ενθάρρυνση πρωτοβουλιών εκπαιδευτικών και γονέων, η συνεργασία με τοπικούς φορείς, η αλληλεγγύη σε ομάδες ατόμων που έχουν ανάγκη. Το σχολικό έτος 2017-2018 το δημοτικό σχολείο οργανώνει την σχολική ιστοσελίδα με στόχο την παρουσίαση των δράσεων του σχολείου.

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ



Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων