Πολιτιστικό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας

TΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΙΑ ΑΓΚΑΛΙΑ

Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε από τους μαθητές της Β΄και Γ΄. Ευχαριστούμε τον συνάδελφο των Εικαστικών κο Παναγιώτη Λιβανό για την συνεργασία του.

Γενικός σκοπός:
Αποδοχή της διαφορετικότητας, σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, πρόσφυγες και  καλλιέργεια αναγνωστικής απόλαυσης.

ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
Να έρθουν σε επαφή με το λογοτεχνικό βιβλίο.
Να  παρατηρούν  και να αντλούν πληροφορίες από το εξώφυλλο και το οπισθόφυλλο.
Να αναπτύξουν την ικανότητα αφήγησης  κειμένου και σύνθεσης ιστορίας.
Να εκφράσουν τη γνώμη, τη σκέψη και τα συναισθήματά τους με προφορικό και γραπτό λόγο.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ-ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
Να αγαπήσουν  και να απολαύσουν το διάβασμα των λογοτεχνικών βιβλίων.
Να αναπτύξουν σχέσεις φιλίας και συνεργασίας.
Να υπερασπίζονται το δίκαιο και να σέβονται τα δικαιώματα των άλλων.
Να συζητούν με τους συμμαθητές τους σεβόμενοι τους κανόνες του διαλόγου και της δημοκρατίας.
Να αυτοσχεδιάσουν,  να συνεργαστούν, να δραματοποιήσουν αλλά και να καλλιεργήσουν την κριτική και δημιουργική  τους σκέψη.
Να καλλιεργήσουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητα τους.
Να διασκεδάσουν, να εκφραστούν μέσα από την θεατρική πράξη.

ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
Να συνεργαστούν σε ομάδες, να αναγνωρίσουν τη συμβολή της ομαδικής εργασίας στην παραγωγή έργου και να αναδειχθεί η δυναμική του διαλόγου.
Να  αναπτύξουν την καλλιτεχνική τους έκφραση ατομικά και ομαδικά.
Να σχεδιάσουν την τελική παρουσίαση του προγράμματος.
Να χρησιμοποιήσουν εκπαιδευτικά λογισμικά ως εργαλεία για την εμπέδωση των γνώσεών τους.

ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ
<<Το βιβλίο που δεν ήθελε να διαβαστεί>> Βασιλική Κάργα
<<Ο μαύρος κότσυφας και ο άσπρος γλάρος>> Κίττυ Κρόουθερ ( Μικρός Αναγνώστης)<<Γιασμίν μια ζωή από την αρχή>> Μερκούριος Αυτζής
<<Το άσχημο παπάκι>> Χανς Κρίστιαν Άντερσεν
<<Σ΄αγαπώ, μην αλλάξεις ποτέ!>>Μερόπη Μάττα
<<Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας>> Ντέιβιντ Μακ Κι
<<Ερυθρούλης το κόκκινο αστέρι>> Μαρία Καραγιάννη
<<  Έχασα το χρώμα μου και ψάχνω να το βρω>> Λίζα Βαρβόγλη
<<Η Μιμή με τα μεγάλα αυτιά>> Κέστερ Σλεντς-Αντρέα Χέμπροκ
<<Πολυξένη>>Στέλλα Μιχαηλίδου
<<Ο Μοναχούλης ο Τραμπάλας>>  Ρένα Σιβροπούλου
<<Τα παιδιά των λουλουδιών>> Jen Wojtowicz

Ξεκινήσαμε με το παραμύθι<<Το βιβλίο που δεν ήθελε να διαβαστεί>> της  Βασιλικής Κάργα (ΜΙΚΡΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ). Έτσι ανακαλύψαμε τους κανόνες φιλαναγνωσίας. Παρουσίαση των κανόνων. Ακολούθησε συζήτηση γενικά για τα βιβλία και τι προσφέρουν.

Ζωγράφισαν με αντίστοιχο θέμα  και κόλλησαν έξω από το φάκελο φιλαναγνωσίας τους καθώς και αντίστοιχα φύλλα εργασίας σχετικά με τη φιλαναγνωσία.

Παρουσιάστηκαν κατ΄αρχήν όλα τα παραμύθια στα παιδιά. Παρατήρησαν τα εξώφυλλα και τον τίτλο και διατύπωσαν πληροφορίες (τίτλος, συγγραφέας, εικονογράφος, εκδοτικός οίκος, εξώφυλλο, οπισθόφυλλο) για κάθε βιβλίο .

Διατύπωσαν υποθέσεις, για το περιεχόμενο των βιβλίων, οι οποίες καταγράφτηκαν. Έτσι ανακάλυψαν το στόχο του προγράμματος.

Έγιναν προτάσεις από τα παιδιά για δράσεις μετά από την ανάγνωση τους.Οι εργασίες που ακολουθούν είναι ενδεικτικές.

     << Σ΄αγαπώ μην αλλάξεις ποτέ>>

Κάθε παιδί ζωγράφισε μία σκηνή του παραμυθιού και έγραψε μία αντίστοιχη πρόταση.

     

<<Τα παιδιά των λουλουδιών>>

Έκαναν ένα διαφορετικό ομαδικό εξώφυλλο (4 παιδιά σε κάθε ομάδα) σε μεγάλο χαρτόνι κανσόν.

   

        

<< Το άσχημο παπί >>

Παρουσίασαν όλο το παραμύθι σε 3 σκηνές. Ζωγράφισαν και έκαναν κολλάζ σε χαρτί του μέτρου.Αυτή η δραστηριότητα έγινε ομαδικά από όλα τα παιδιά.Με αφορμή  αυτό το παραμύθι μιλήσαμε για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2 Απριλίου, και τον Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.

<<Ο Μοναχούλης ο Τραμπάλας>>

 

Η εργασία ήταν ελεύθερη. Κάθε παιδί επέλεξε τι ήθελε να κάνει (κόμικς, εξώφυλλο, ζωγραφική ήρωα).

               

<<Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας>>

Έκαναν ομαδικό κολλάζ (4 παιδιά) και έφτιαξαν τον Έλμερ με μικρά κομματάκια γλασέ (ψηφιδωτό). Το παραμύθι αυτό θα παρουσιαστεί σε παντομίμα στη παρουσίαση του προγράμματος που θα γίνει στους γονείς.

 

<< Η Μιμή με τα μεγάλα αυτιά>>

Ομαδική εικονογράφηση τοπίου σε μεγάλο χαρτόνι κανσόν (4 παιδιά).

                 

<<Έχασα το χρώμα μου και ψάχνω να το βρω>>

Έγραψαν ένα διαφορετικό  τέλος στο παραμύθι και ζωγράφισαν.

         

<<Ο μαύρος κότσυφας και ο άσπρος γλάρος>>

Αυτό το παρακολούθησαν στο ΜΙΚΡΟ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ. Η εργασία ήταν ελεύθερη. Κάθε παιδί επέλεξε τι ήθελε να κάνει(κόμικς, εξώφυλλο,ζωγραφική ήρωα).

                               

 << Ο Ερυθρούλης το κόκκινο αστέρι>> -<< Πολυξένη>>

Τα παραμύθια  αυτά τα διάβασαν οι μαθητές της Γ΄στους μαθητές της Β΄.

<< Χωρίς παπούτσια>>

 

Το παραμύθι παρουσιάστηκε στον Πολυχώρο των Εκδόσεων Μεταίχμιο από την συγγραφέα με εμψυχωτές και συμμετοχή των παιδιών.

<<Γιασμίν>>

Με το παραμύθι αυτό πήραμε μέρος  στο διαγωνισμό των Εκδόσεων Ψυχογιός.

Υπάρχει σχετική ανάρτηση στην Κατηγορία: Συμμετοχή σε Διαγωνισμό.

  • Πήραμε μέρος στο 14ο διαγωνισμό παιδικού παραμυθιού του Δήμου Κερασινίου με θέμα την ειρήνη.

Γράψαμε το παραμύθι: << Η ειρήνη που χάθηκε>>

Υπάρχει σχετική ανάρτηση στην Κατηγορία: Συμμετοχή σε Διαγωνισμό.

  • Στο διαδίκτυο είδαμε :

Ειρήνη, η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα
Ένα τρίγωνο στην χώρα των κύκλων
Η Αργυρώ γελάει
Ο μαυρούλης

21 Μαρτίου παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού

Την ημέρα εκείνη γράψαμε αντιρατσιστικά συνθήματα, διαβάσαμε ποιήματα (θα παρουσιαστούν στην παρουσίαση του προγράμματος),τραγουδήσαμε (Εγώ και Εσύ Μαζί). Κάναμε μεγάλες αντιρατσιστικές ομαδικές εργασίες και αφίσες για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Μέσα σε μπαλόνια βάλαμε συνθήματα, τα σκάγαμε και τα διαβάζαμε.

Φωτογραφίες από αυτή τη δράση υπάρχουν στην κατηγορία : Δραστηριότητες.

  • Γράψαμε αινίγματα για τα παραμύθια.
  • Όλα τα εξώφυλλα των παραμυθιών έγιναν ηλεκτρονικά παζλ και έπαιξαν τα παιδιά στην αίθουσα πληροφορικής. Xρησιμοποιήσαμε την ηλεκτρονική διεύθυνση: jigsaw puzzle.
  • Την ώρα των Εικαστικών έκαναν με ζωγραφική και κολλάζ ομαδικές εργασίες.

Το πρόγραμμα και οι δράσεις θα παρουσιαστούν στους γονείς μέσα από κείμενα, ποιήματα, βίντεο, τραγούδι και θεατρική απόδοση με παντομίμα του παραμυθιού Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας.

Κατηγορίες: Εκπαιδευτικά προγράμματα. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση