Ελληνικά Δάση άλλοτε και τώρα

Η προσφορά του δασικού οικοσυστήματος στην αντιμετώπιση της μόλυνσης του περιβάλλοντος

Δ/νση Εκπαίδευσης

Δ’  Δ/νση Π.Ε. Αθήνας – Τομέας Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

Συμμετέχοντες Εκπαιδευτικοί του Ολοημέρου Σχολείου

  • Χριστίνα Μίχα – Εικαστικά
  • Αγγέλη Μάνθα – Αγγλικά
  • Ντούσης Βασίλης – Δάσκαλος
  • Χριστοπούλου – Κουναδέα Σοφία  -Δασκάλα

Χρονοδιάγραμμα

Νοέμβριος 2009 – Απρίλιος 2010

Στόχοι του Προγράμματος

  • Να κατανοήσουν ότι η γεωγραφική θέση της χώρας μας, το κλίμα και η μορφολογία του εδάφους της προσφέρουν ευνοικές συνθήκες για την ανάπτυξη των δασών σε όλη την έκταση της ελληνικής γης.
  • Να συνειδητοποιήσουν  τις ανυπολόγιστες συνέπειες σε διάβρωση εδάφους, απώλεια νερού, ανθρώπινες απώλειες, πλημμύρες, καταστροφές καλλιεργειών και τεχνικών έργων που προκύπτουν από τις συνεχόμενες καταστροφές των ελληνικών δασών.
  • Να αντιληφθούν ότι η μακροχρόνια προσπάθεια για την προστασία του δασικού μας πλούτου αποτελεί προτεραιότητα  για την ποιότητα της ζωής μας στη χώρα μας.
  • Να μελετήσουν την ιστορική εξέλιξη των δασών στην Ελλάδα και τη θέση τους στην ελληνική μυθολογία.

Ανάλυση Περιεχομένου – Στάδια υλοποίησης

  • Με αφορμή το ββλίο “Ελληνικά Δάση” του Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας  ορίζουμε το θέμα
  • Παρουσίαση πληροφοριών
  • Εικαστικές δημιουργίες μαθητών
  • Συλλογή φωτογραφιών από έντυπο και περιοδικό τύπο

000_0145.JPG

hpim1564.JPG

hpim1566.JPG

hpim1567.JPG


hpim1575.JPG

000_0146.JPG

000_0147.JPG

000_0149.JPG

000_0150.JPG

000_0151.JPG

000_0152.JPG

000_0153.JPG

000_0154.JPG

000_0155.JPG

000_0156.JPG

000_0158.JPG

000_0159.JPG

………………………………………………………………………………………………

Θεατρικές και Εικαστικές Δημιουργίες για το Λαογραφικό μας Μουσείο

Συμμετέχοντες Εκπαιδευτικοί

Μουρσελά Μαρία – Θεατρική Αγωγή

Μίχα Χριστίνα – Εικαστικά

Εικαστικές Δημιουργίες

hpim1531.JPG

hpim1533.JPG

hpim1534.JPG

hpim1535.JPG

Θεατρικές Δημιουργίες

hpim1584.JPG

Στην παραπάνω εικόνα βλέπουμε αγρότισσες που δουλεύουν. Δεν γνωρίζουμε από ποια χώρα προέρχονται, ποια γλώσσα μιλούν ή σε ποιο Θεό πιστεύουν. Δεν γνωρίζουμε τι τους χωρίζει. Ξέρουμε όμως τι τους ενώνει. Ο συνεχής και πολύ κόπος για την επιβίωση, ο μόχθος.

Προσπαθήσαμε λοιπόν κι εμείς να καταλάβουμε τον μόχθο τους, παίζοντας στο χώρο του Λαογραφικού μας Μουσείου ένα Θεατρικό παιχνίδι με τίτλο ” Τα Ψάθινα Καπέλα ” 

hpim1546.JPG

hpim1548.JPG

hpim1552.JPG

hpim1554.JPG

Σχολικά Λαογραφικά Μουσεία και Παιδεία

Η δημιουργική σχέση του μαθητή με το λαογραφικό μουσειακό χώρο του σχολείου του

Δ/νση Εκπαίδευσης

Δ’  Δ/νση Π.Ε. Αθήνας – Τομέας Πολιτιστικών Θεμάτων
(Υπεύθυνες Πολιτιστικών Θεμάτων,  Σταυρούλα Πετροπούλου – Μαρία Ζιάκα )

Χρονοδιάγραμμα  ανάπτυξης του προγράμματος

Νοέμβριος 2009 – Απρίλιος 2010

Συμμετέχοντες Εκπαιδευτικοί του Ολοήμερου

Πολίτη Παναγιώτα – Νέες Τεχνολογίες
Μίχα Χριστίνα – Εικαστικά
Μουρσελά Μαρία – Θεατρική Αγωγή
Χριστοπούλου – Κουναδέα Σοφία – Δασκάλα


Στόχοι του προγράμματος

Οι μαθητές

  • να συνειδητοποιήσουν τη διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στη μουσειακή έκθεση και στη σχολική τάξη – θεωρημένες ως χώρος μάθησης
  • να κατανοήσουν ότι η επίσκεψη στο Λαογραφικό Μουσείο του σχολείου – όπως επίσης και σε κάθε άλλο Μουσείο- μπορεί να αποτελέσει αφετηρία και κίντητρο γνώσης και συναισθηματικού πλουτισμού
  • να αντιληφθούν ότι η επαφή τους με τα πολιτιστικά αγαθά του Μουσείου ήδη από την Σχολική ηλικία δημιουργεί τις προϋποθέσεις να γίνουν πραγματικοί φίλοι των Μουσείων στην ώριμη ηλικία τους

Ανάλυση περιεχομένου – Στάδια υλοποίησης

  • Συχνές επισκέψεις στο Λαογραφικό Μουσείο με αποφυγή υπερφόρτωσης πληροφοριών και εντυπώσεων
  • Συγκεκριμένες προοπτικές δράσης με σχεδιασμένα προγράμματα εργασίας με βάση την ηλικία των μαθητών, αλλά και το χρόνο που έχουν στη διάθεση τους.
  • Εικαστικές δημιουργίες των παιδιών

 Λαογραφικό Μουσείο και Internet

000_0174.JPG

untitled.jpg

lao2.jpg

lao3.jpg

lao4.jpg

lao5.jpg

lao6.jpg

lao7.jpg

lao78.jpg

lao9.jpg

lao111.jpg

lao121.jpg

lao13.jpg

Γνωριμία με την Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων Αθήνας 2

Στοιχεία Πολιτιστικού Προγράμματος εγκεκριμένου από τη Δ’ Δ/νση Π.Ε. Αθηνών – Τομέας Πολιτιστικών Θεμάτων

Η Ενοποίηση των Αρχαιολογικών Χώρων Αθήνας οδηγός για την Ενοποίηση των Αρχαιολογικών Χώρων Ελλάδας

Δ/νση Εκπαίδευσης
Δ’  Δ/νση Π.Ε. Αθήνας – Τομέας Πολιτιστικών Θεμάτων
(Υπεύθυνες Πολιτιστικών Θεμάτων,  Σταυρούλα Πετροπούλου – Μαρία Ζιάκα )

Χρονοδιάγραμμα ανάπτυξης προγράμματος

Νοέμβριος 2009 – Απρίλιος 2010 και πραγματοποιείται από το σύνολο του Ολοήμερου Σχολείου

Συμμετέχοντες Εκπαιδευτικοί του Ολοήμερου

Πολίτη Παναγιώτα – Νέες Τεχνολογίες
Μίχα Χριστίνα – Εικαστικά
Βασιλάκη Κατερίνα – Φυσική Αγωγή
Χριστοπούλου – Κουναδέα Σοφία – Δασκάλα

Στόχοι του Προγράμματος

Οι μαθητές

  • να αναγνωρίσουν τους Αρχαιολογικούς Χώρους που υπάρχουν στο χώρο της Ενοποίησης
  • να κατανοήσουν τους λόγους που οδήγησαν στην Ενοποίηση τους
  • να εκτιμήσουν την σπουδαιότητα της Ενοποίησης στην ενίσχυση των διαπροσωπικών, διαπολιτισμικών και κοινωνικών ικανοτήτων στην δια βίου μάθηση
  • να υποστηρίξουν την επέκταση της Ενοποίησης των Αρχαιολογικών Χώρων και σε άλλα μέρη της Ελλάδας

Ανάλυση περιεχομένου – Στάδια υλοποίησης

Αναλύουμε το θέμα στηριζόμενοι στο φωτογραφικό υλικό της διαδικασίας  (πριν και μετά) της Ενοποίησης
Επιλέγουμε πληροφορίες από τους Αρχαιολογικούς Χώρους της Ενοποίησης και τους οργανώνουμε
Συλλέγουμε υλικό από τους Αρχαιολογικούς ή Λαογραφικούς Χώρους των επαρχιακών πόλεων ή χωριών από όπου κατάγονται οι μαθητές
Σχεδιάζουμε χάρτρες με ενοποιημένους τους παραπάνω χώρους ξεκινώντας από το χάρτη της Ενοποίησης της Αθήνας
Προγραμματίζουμε περιπάτο στην Ενοποίηση των Αρχαιολογικών Χώρων Αθηνας

Εικαστικές δημιουργίες των μαθητών ως υποστηρικτικό υλικό των στόχων του προγράμματος.

hpim1477.JPG

hpim1478.JPG

hpim1481.JPG

Ομιλία στις 10/06/2010 των μαθητών του 3ου τμήματος του Ολοήμερου Σχολείου Γκιτάκου Κατερίνας – Αλεξανδρή Κατερίνας – Λιάκου Βασίλης – Γερίκη Αγγελένια καθώς επίσης και της δασκάλας της Φυσικής Αγωγής του Ολοημέρου Κατερίνας Βασιλάκη με θέμα “Η Διοργάνωση και Φιλοξενία των Παγκόσμιων Αγώνων Special Olympics 2011 στην Αθήνα” και η αναγκαιότητα Ενοποίησης Πολιτιστικών Χώρων στον δήμο μας για την καλύτερη ποιότητα ζωής των ατόμων με διανοητική αναπηρία.

000_0161.JPG

000_0164.JPG

Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς (EΗΠΚ)

m_1024.jpg

Οι ΕΗΠΚ θεσπίστηκαν επίσημα ως ευρωπαϊκό πρόγραμμα από το Συμβούλιο της Ευρώπης το 1991 και υποστηρίζονται από την Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Από το 1994 έως το 2000 τη διεθνή γραμματεία συντονισμού είχε το ίδρυμα roi Baudouin στις Βρυξέλλες, ενώ από το 2001 αντικαταστάθηκε από το Centro National da Cultura στην Πορτογαλία. Η Ελλάδα συμμετέχει στο πρόγραμμα από το 1994. Κάθε συμμετέχουσα χώρα έχει το δικό της συντονιστικό φορέα. Το 2002 συμμετείχαν 47 περιοχές της Ευρώπης, όλες δηλαδή οι χώρες – μέλη της ΕυρωπαΪκής Σύμβασης Πολιτισμού. Το σκεπτικό του προγράμματος συνοψίζεται στο σύνθημα “Ευρώπη, μια κοινή κληρονομιά”, δηλαδή στην αναζήτηση της συλλογικής μας μνήμης ως Ευρωπαίοι πολίτες μέσα από την προβολή των ιδιαιτεροτήτων κάθε λαού.

Βασικός στόχος του προγράμματος είναι το άνοιγμα προς το πλατύ κοινό μνημείων και χώρων δύσκολα προσβάσιμων τον υπόλοιπο χρόνο. Η επιλογή τέτοιων χώρων έχει σκοπό την πρόκληση μεγαλύτερου ενδιαφέροντος από την πλευρά του κοινού, αφού πρόκειται για μνημεία άγνωστα σ’ αυτό και επομένως απαλλαγμένα από το βάρος προηγούμενων “ερμηνειών”.

Ο σκοπός του προγράμματος υλοποιείται με τη συνειδητοποίηση της κοινής ευρωπαϊκής ταυτότητας σε πολιτιστικό, κοινωνικό, πολιτικό και οικονομικό επίπεδο, τον επαναπροσδιορισμό της σχέσης μας με το παρελθόν,τη γνωριμία και την εξοικείωση με το Άλλο, καθώς και την ευαισθητοποίηση του κοινού για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς μέσα από συνεργασία δημόσιων και ιδιωτικών φορέων και οργανώσεων εθελοντών.

Μέσα από το πρόγραμμα τα μνημεία βγαίνουν από την απομόνωσή τους και εντάσσονται στην κοινωνική ζωή του τόπου. Οι ΕΗΠΚ δίνουν έμφαση στους νέους, όχι μόνο ως κοινό, αλλά και ως συνδιοργανωτές των εκδηλώσεων. Οι ΕΗΠΚ προβάλλουν διαφορετικές θεματικές προσέγγισης της πολιτιστικής κληρονομιάς και τέλος προωθούν διασυνοριακές δράσεις. Όλες αυτές οι παράμετροι συγκλίνουν στο βασικό σκοπό του προγράμματος που είναι η προβολή και προστασία της κοινής ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς.

Οι ΕΗΠΚ είναι αφιερωμένες στα μνημεία και τη συντήρησή τους και φιλοδοξούν να ευαισθητοποιήσουν τους πολίτες σε θέματα προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς. Κάθε χρόνο, ένα Σαββατοκύριακο του Σεπτεμβρίου ανοίγουν τις πόρτες τους μνημεία, μουσεία και αρχαιολογικοί χώροι. Συναυλίες, γιορτές, εκθέσεις, ξεναγήσεις, εκπαιδευτικές δραστηριότητες, έντυπα, προβολές ταινιών, αναπαραστάσεις δίνουν την ευκαιρία στους επισκέπτες να έρθουν σε επαφή με τα μνημεία με τρόπους πιο άμεσους, ευχάριστους και διασκεδαστικούς.

Το 6ο Δημ. Σχ. Αγίου Δημητρίου συμμετέχει στις ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς από το 2004.

11.jpg


1.jpg2.jpg

10.jpg

31.jpg

41.jpg
51.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

91.jpg

101.jpg

111.jpg

12.jpg

13.jpg

19.jpg

20.jpg

Γνωριμία με την Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων της Αθήνας

dareopag2.jpg

Το πρόγραμμα ενοποίησης αρχαιολογικών χώρων Αθήνας περιλαμβάνει ένα μεγάλο αριθμό παρεμβάσεων σε 6 περιοχές του ιστορικού κέντρου της Αθήνας.

 

1.      Κεραμεικός- Πειραιώς- Ιερά Οδός- Γκάζι- Θησείο

2.      Αρχαία Αγορά- Ρωμαϊκή Αγορά και Βιβλιοθήκη Αδριανού- Πλάκα

3.      Ακρόπολη- Άξονας Διονυσίου Αρεοπαγίτου- Αποστόλου Παύλου- Φιλοπάππου- Μακρυγιάννη

4.      Ακαδημία Πλάτωνος Μεταξουργείο- Ψυρρή

5.      Εμπορικό Τρίγωνο (Σταδίου- Μητροπόλεως-Ερμού- Αθηνάς)- Μοναστηράκι

6.      Ολυμπιείο- Ζάππειο- Στάδιο- Αρδηττός

 

Οι παρεμβάσεις αυτές έχουν στόχο την ανάπλαση του ιστορικού κέντρου της Αθήνας και αποκαλύπτουν το ιστορικό πρόσωπό της, ενσωματώνοντας την ιστορικότητα της πόλης στη σημερινή της εικόνα. Βασικός σκοπός των έργων είναι η ανάδειξη των μνημείων και των αρχαιολογικών χώρων και η σύνδεση μεταξύ τους.