Παραμονές Πάσχα και λίγο πριν τις Πασχαλινές διακοπές κυκλοφόρησε «Η Σβούρα»

«Η Σβούρα» είναι η εφημερίδα που εκδίδει από πέρσι το Ε2 (όταν ήταν Δ2) με τη δασκάλα του. Το φύλλο που κυκλοφόρησε ήταν το τεύχος 5, και είναι το δεύτερο για φετινή σχολική χρονιά. Το προηγούμενο φύλλο είχε κυκλοφορήσει λίγο πριν τα Χριστούγεννα.

Η εφημερίδα, καταπιάνεται με διάφορα θέματα όπως:

Έλληνες αξιωματικοί αιχμάλωτοι; 
Τι είναι αυτά που λέει ο Τούρκος πρωθυπουργός; 
Το πείραμα του Ερατοσθένη, στην αυλή του σχολείου μας
Το Ε2 στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Πάτρας χωρίς ξεναγό.
Ο Σαββίδης με όπλο στο γήπεδο; 

και διέπεται από τους εξής όρους:

«Μαθητικός τύπος: έκδοση εφημερίδας ή περιοδικού σε έντυπη ή και ηλεκτρονική μορφή: μια τέτοια δραστηριότητα, για να συνιστά πρόγραμμα, προϋποθέτει συγκεκριμένη συντακτική ομάδα μαθητών, η οποία θα έχει την ευθύνη της συγκέντρωσης, επιλογής, σύνταξης και παρουσίασης της ύλης. Ένα μαθητικό έντυπο, ανάλογα με τον χαρακτήρα του, παρακολουθεί την επικαιρότητα, τα τοπικά και παγκόσμια γεγονότα, περιλαμβάνει συνεντεύξεις, ανταποκρίσεις, παρουσιάσεις, ανακοινώσεις, κ.ά. Δεν αποτελούν πρόγραμμα τεύχη που συγκεντρώνουν τις συνθετικές εργασίες των μαθητών κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς ή παρουσιάζουν απλώς τις δραστηριότητες της σχολικής μονάδας.»

Μπορείτε να δείτε αναλυτικά το  5ο φύλλο της εφημερίδας κάνοντας κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο:

Το 5ο φύλλο της Σβούρας

Τα προηγούμενα φύλλα υπάρχουν στο ιστολόγιο της δασκάλας:

Η εφημερίδα του Ε2

 

Σήμερα είναι η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου η οποία γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε το μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Κάθε χρόνο, μια διαφορετική χώρα ετοιμάζει ένα μήνυμα και μία αφίσα, για την ημέρα αυτή. Φέτος ήταν η σειρά της Λετονίας.

Η αφίσα που έφτιαξε η Λετονία για την Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου 2018:

Το φετινό μήνυμα: 

ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΕΙΜΑΙ ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΣΑ Σ’ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ…

Οι άνθρωποι τείνουν προς τον ρυθμό και την τάξη με τον τρόπο που η μαγνητική ενέργεια οργανώνει τα μεταλλικά ρινίσματα σ’ ένα πείραμα φυσικής ή όπως μια νιφάδα χιονιού δημιουργεί κρυστάλλους από το νερό. Σ’ ένα παραμύθι ή σ’ ένα ποίημα, τα παιδιά χαίρονται τις επαναλήψεις, τα ρεφρέν, και τα πασίγνωστα μοτίβα, επειδή κάθε φορά τ’ αναγνωρίζουν –βάζουν τάξη σ’ ένα κείμενο. Ο κόσμος αποκτά μια υπέροχη ομαλότητα. Θυμάμαι ακόμα πόσο πάλευα με τον εαυτό μου, όταν ήμουν παιδί, για δικαιοσύνη, συμμετρία και ίσα δικαιώματα για το αριστερό και το δεξί: αν χτυπούσα με τα δάχτυλα έναν ρυθμό στο τραπέζι, μετρούσα πόσες φορές έπαιζε το κάθε δάχτυλο, για να μην αδικηθεί κανένα! Όταν χειροκροτούσα, χτυπούσα τη δεξιά παλάμη πάνω στην αριστερή, μα ύστερα σκέφτηκα πως αυτό ήταν άδικο κι έμαθα να κάνω και το αντίθετο –να χτυπώ την αριστερή παλάμη πάνω στη δεξιά.Αυτή η ενστικτώδης επιθυμία για ισορροπία είναι αστεία βέβαια, δείχνει όμως την ανάγκη να εμποδίσει κανείς τη μονομέρεια στον κόσμο. Κι εγώ είχα την αίσθηση ότι ήμουν προσωπικά υπεύθυνη γι’ αυτή την ισορροπία.

Η τάση των παιδιών για ποιήματα και ιστορίες πηγάζει επίσης από την ανάγκη τους να φέρουν τάξη στο χάος τους κόσμου. Από την αβεβαιότητα, όλα τείνουν προς μία τάξη. Ποιηματάκια, παραδοσιακά τραγούδια, παιχνίδια, παραμύθια, ποίηση –όλες αυτές οι ρυθμικά οργανωμένες μορφές ύπαρξης βοηθούν τα παιδιά να διαμορφώσουν την παρουσία τους στο γενικότερο χάος. Δημιουργούν μία ενστικτώδη επίγνωση ότι η τάξη είναι εφικτή στον κόσμο και ότι κάθε άνθρωπος έχει θέση σ’ αυτόν. Όλα συντείνουν προς αυτό τον σκοπό: η ρυθμική οργάνωση του κειμένου, οι σειρές των γραμμάτων και ο σχεδιασμός της σελίδας, η εντύπωση ότι το βιβλίο είναι ένα καλά οργανωμένο σύνολο. Το μεγάλο αποκαλύπτεται στο μικρό και αυτό το μορφοποιούμε στα παιδικά βιβλία, ακόμα κι αν δεν έχουμε κατά νου τα περί Θεού ή τα περί μορφοκλασμάτων –γνωστών ως φράκταλ.Το παιδικό βιβλίο είναι μια θαυμαστή δύναμη που ενισχύει τη μεγάλη επιθυμία και την ικανότητα του νεαρού ατόμου να υπάρξει. Ενισχύει το θάρρος του να ζήσει.

Στο βιβλίο, το μικρό είναι πάντα μεγάλο, κι όχι μόνο όταν έρχεται η ενηλικίωση. Το βιβλίο είναι ένα μυστήριο, όπου μπορεί να βρεθεί κάτι απρόβλεπτο ή κάτι άπιαστο. Εκείνο που οι αναγνώστες μικρής ηλικίας δεν μπορούν να συλλάβουν στο μυαλό τους παραμένει αποτύπωμα στη συνείδησή τους και συνεχίζει να ενεργεί έστω κι αν δεν ήταν απόλυτα κατανοητό. Ένα εικονοβιβλίο μπορεί να λειτουργήσει ως μικρό θησαυροφυλάκιο σοφίας και πολιτισμού ακόμα και για ενηλίκους, όπως τα παιδιά μπορούν να διαβάσουν ένα βιβλίο για ενηλίκους και να βρουν τη δική τους ιστορία, έναν υπαινιγμό για τη ζωή τους που αρχίζει ν’ ανθίζει. Ο πολιτιστικός περίγυρος διαμορφώνει τους ανθρώπους, τους προετοιμάζει για τις εντυπώσεις που θα έρθουν στο μέλλον, καθώς και για τις δοκιμασίες που θα χρειαστεί ν’ αντιμετωπίσουν παραμένοντας ακέραιοι.

Το παιδικό βιβλίο σηματοδοτεί τον σεβασμό στο μεγαλείο του μικρού. Σηματοδοτεί τον κόσμο που αναδημιουργείται κάθε φορά, μια παιγνιώδη και όμορφη σοβαρότητα, χωρίς την οποία όλα, ακόμα και η παιδική λογοτεχνία, είναι άσκοπη απασχόληση.

Συνοψίζοντας: Το βιβλίο κάνει το παιδί να διαισθανθεί ότι η τάξη είναι εφικτή στον κόσμο και ότι κάθε άνθρωπος έχει μία μοναδική θέση σ’ αυτόν. Όλα συντείνουν προς αυτό τον σκοπό: η ρυθμική οργάνωση του κειμένου, οι σειρές των γραμμάτων, ο σχεδιασμός της σελίδας, η εντύπωση ότι το βιβλίο είναι ένα καλά οργανωμένο σύνολο. Το μεγάλο αποκαλύπτεται στο μικρό και αυτό το μορφοποιούμε στα παιδικά βιβλία. Το βιβλίο είναι ένα μυστήριο, όπου μπορεί να βρεθεί κάτι απρόβλεπτο ή κάτι άπιαστο. Το παιδικό βιβλίο σηματοδοτεί τον σεβασμό στο μεγαλείο του μικρού.

Inese Zantere (Λετονία)

Μετάφραση: Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ 2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε το μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Την καθιέρωσε η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (International Board on Books for Young People-IBBY) το 1966. Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αυτής ετοιμάζει ένα μήνυμα και μία αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο, με σκοπό να τονίσουν την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης, και να ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία για την ανάπτυξη και τη διάδοση της λογοτεχνίας για παιδιά και νέους.

Το 2018 υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το Τμήμα της Λετονίας. Το μήνυμα το έγραψε η Λετονή συγγραφέας, ποιήτρια, επιμελήτρια βιβλίων και δραστήριο μέλος προγραμμάτων φιλαναγνωσίας Inese Zandere (γενν. 1958). Μολονότι ανήκει στον κλάδο της φιλοσοφίας, έχει γράψει περισσότερα από 30 βιβλία για παιδιά και νέους, μερικά από τα οποία έχουν μεταφραστεί σε ξένες γλώσσες. Στα έργα της, για τα οποία έχει αποσπάσει μεγάλο αριθμό βραβείων και διακρίσεων, συνυπάρχουν το χιούμορ και οι σοβαρές πλευρές της ζωής, με τρόπο που ενθαρρύνουν τους νεαρούς αναγνώστες να αντιμετωπίσουν μερικές από τις δύσκολες πλευρές του βίου. Έργα της έχουν διασκευαστεί σε κινούμενα σχέδια, θεατρικά έργα κα όπερες για παιδιά. Το βιβλίο της Sister and brother (2017) αναγράφηκε στον Τιμητικό Πίνακα της ΙΒΒΥ. Το 2017 ήταν υποψήφια της Λετονίας για το Διεθνές Βραβείο Άντερσεν (συγγραφή).

Την αφίσα φιλοτέχνησε ο διακεκριμένος καλλιτέχνης Reinis Petersons (γενν. 1981).
Ως σήμερα, έχει εικονογραφήσει περισσότερα από 20 βιβλία. Διακρίνεται για το ανανεωτικό και κάπως εκκεντρικό καλλιτεχνικό του στιλ. Το 2014 ήταν ο υποψήφιος της Λετονίας για το Διεθνές Βραβείο Άντερσεν (εικονογράφηση) και επί πέντε συνεχή έτη (2013-2017) υποψήφιος για το διεθνές βραβείο Astrid Lindgren.

Σε όλες τις χώρες τα παιδιά, οι συγγραφείς, οι εικονογράφοι, οι μεταφραστές, οι βιβλιοθηκάριοι, οι εκδότες, οι εκπαιδευτικοί, γιορτάζουν την παγκόσμια αυτή μέρα με διάφορες εκδηλώσεις σε σχολεία, βιβλιοθήκες, βιβλιοπωλεία, πλατείες και άλλους χώρους, δείχνοντας έτσι την αγάπη και το ενδιαφέρον τους για το βιβλίο και το διάβασμα.

Στην Ελλάδα, όπως κάθε χρόνο, το Ελληνικό Τμήμα της ΙΒΒΥ/Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, φρόντισε να μεταφράσει το μήνυμα στα ελληνικά και να παροτρύνει τους φορείς που ενδιαφέρονται για τα παιδιά και τα βιβλία του να συμβάλουν στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου. Η αφίσα με το μήνυμα τυπώθηκε στα ελληνικά με χορηγό τις εκδόσεις Πατάκη και διανέμεται με τη φροντίδα τους.

 

Τελευταία βδομάδα πριν το Πάσχα και πολλά τμήματα ασχολήθηκαν με Πασχαλινές προετοιμασίες.

Η Β’  τάξη έφτιαξε αρωματικά εσωτερικού χώρου με πορτοκάλια και γαρύφαλλα:

Η Β’  τάξη έφτιαξε επίσης πασχαλινές κάρτες και λαμπάδες:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Το Β3 φρόντισε ώστε η «αυγουλιά» στο διάδρομο του σχολείου να βγάλει αυγά:

Το Β3 στόλισε τη γλάστρα στο διάδρομο

Η Γ’  τάξη έφτιαξε πασχαλινά καλαθάκια.

Πασχαλινά καλαθάκια από τη Γ΄ τάξη

 

 

 

 

 

 

 

Το Ε2 έφτιαξε πασχαλινά κουλουράκια:

Τελευταία Πέμπτη πριν τις πασχαλινές διακοπές και ήρθε η ώρα να ποζάρουμε για φωτογραφίες. Με πρωτοβουλία του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων οι μαθητές φωτογραφήθηκαν ατομικά, αλλά και ομαδικά με τους συμμαθητές και δασκάλους τους. Τα αποτελέσματα, τυπωμένα μετά το Πάσχα.

Την Τρίτη 27 Μαρτίου ήταν ημέρα επισκέψεων. ΟΙ τάξεις Δ΄ Ε΄ και ΣΤ΄ αρχικά επισκέφθηκαν τον κινηματογράφο Πάνθεον όπου παρακολούθησαν την πολυβραβευμένη Ολλανδική ταινία  «Το αγόρι με την καλιακούδα» (Kauwboy).

Οι μαθητές του Ε1 που είδαν την ταινία στο πλαίσίο του προγράμματος Teachers4europe έγραψαν:

Βασιλική Λ.: Μου άρεσε πολύ. Η σκηνή που μου άρεσε περισσότερο ήταν όταν ο Γιόγιο οργάνωσε πάρτι για τη μητέρα του και τραγουδούσε.

Θεώνη: Μου άρεσε πολύ. Μου έκανε εντύπωση, η άσχημη συμπεριφορά του μπαμπά, αλλά άλλαξε στο τέλος τη συμπεριφορά του.

ΘοδωρήςΜου άρεσε. Η σκηνή που μου άρεσε περισσότερο΄ήταν όταν βρήκε την καλιακούδα.

ΔημήτρηςΜου άρεσε. Μου έκανε εντύπωση ότι έφαγε την τσίχλα που έφτυσε η Γέντε και την κόλλησε στο παγκάκι.

ΞένιαΜου άρεσε πολύ. Μου έκανε εντύπωση που πήρε ένα πουλί για κατοικίδιο.

ΚώσταςΜου άρεσε πολύ. Μου έκανε εντύπωση που ο πατέρας δεν είχε δει το πουλί.

ΒασίληςΜου άρεσε πολύ. Μου έκανε εντύπωση που προσπαθούσε να επιστρέψει το πουλί στη φωλιά του.

Περισσότερες λεπτομέρειες για την ταινία υπάρχουν σε προηγούμενη ανάρτηση και εδώ

Μετά την ταινία χωριστήκαμε και κάθε τάξη πήγε μια ακόμα επίσκεψη.

Η Δ΄ τάξη επισκέφθηκε το Μουσείο Λαϊκής Τέχνης

 

 

 

 

 

 

Οι τάξεις Ε΄ και Δ΄ επισκέφθηκαν και ξεναγήθηκαν στην έκθεση φιγούρας θεάτρου σκιών ενώ στη συνέχεια η ΣΤ΄ τάξη επισκέφθηκε και ξεναγήθηκε στη βιβλιοθήκη του Δήμου Πατρέων.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μετά από αρκετά χρόνια, ήρθε φέτος ξανά η σειρά του σχολείου μας να παρελάσει. Ντυμένοι με παραδοσιακές στολές τα αγόρια και τα κορίτσια της Ε΄ και της ΣΤ΄ τάξης παρέλασαν καμαρωτοί, στην παρέλαση του Δήμου Πατρέων για την επέτειο της 25ης Μαρτίου. 

Φουστανέλες, παραδοσιακές στολές, γυναίκες ηπειρώτισσες μπαρουταποθήκες, από όλα είχε η γιορτή μας της 25ης Μαρτίου. Η ΣΤ’ τάξη μας ταξίδεψε στα χρόνια της επανάστασης του 1821 με ένα χρονικό μεγάλων στιγμών της μέχρι την ανεξαρτησία. Οι μαθητές με την καθοδήγηση των δασκάλων τους στάθηκαν άξιοι και μας χάρισαν στιγμές συγκίνησης αλλά και γέλιου ταξιδεύοντας μας πίσω στα χρόνια της επανάστασης.

 

Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίστηκαν και σήμερα οι πρόβες για την αυριανή γιορτή της 25ης Μαρτίου που θα μας παρουσιάσει η ΣΤ΄ τάξη, αλλά και για την παρέλαση της Κυριακής στην οποία συμμετέχει η Ε΄ και η ΣΤ΄ τάξη του σχολείου μας.

Πιο συγκεκριμένα:

Την Παρασκευή 23/3 θα γίνει η γιορτή της 25ης Μαρτίου, από τα παιδιά της ΣΤ τάξης.

Η γιορτή θα ξεκινήσει στις 9 π.μ. Οι μαθητές θα έρθουν στο σχολείο 8:45 π.μ. αποχωρήσουν γύρω στις 10:15 π.μ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΛΑΣΗ

Σας ενημερώνουμε ότι ο χώρος συγκέντρωσης των μαθητών/τριών που θα παρελάσουν είναι στην οδό Αγ. Ανδρέου μεταξύ των οδών Αράτου και Ζαΐμη (πλησιέστερα στην οδό Ζαΐμη). Η ώρα προσέλευσης είναι από 11.15 έως το αργότερο 11.30πμ.

Σας υπενθυμίζουμε την αλλαγή της ώρας που θα γίνει προς το ξημέρωμα της Κυριακής.

Μετά το πέρας της παρέλασης, η αποχώρηση των μαθητών/τριών θα γίνει από τον προαύλιο χώρο του Ι. Ν. Αγ. Ανδρέα.

 

Την Τρίτη 20 Μαρτίου ημέρα της εαρινής ισημερίας για το 2018, το Ε1 βγήκε στην αυλή κι άρχισε να κάνει κάτι περίεργες μετρήσεις. Μετρούσε τη σκιά μιας ράβδου ανά 10 λεπτά και κρατούσε σημειώσεις. Ο λόγος; Οι μαθητές και η δασκάλα τους προσπαθούσαν να επαναλάβουν το πείραμα του Ερατοσθένη και να μετρήσουν την περίμετρο της γης.

Ο Ερατοσθένης ο Κυρηναίος  ήταν αρχαίος Έλληνας μαθηματικός γεωγράφος και αστρονόμος που έζησε τον 3ο αιώνα π.Χ.  Θεωρείται ο πρώτος που υπολόγισε το μέγεθος της Γης και κατασκεύασε ένα σύστημα συντεταγμένων με παράλληλους και μεσημβρινούς. Ενώ ακόμα κατασκεύασε ένα χάρτη του κόσμου όπως τον θεωρούσε.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Περισσότερες πληροφορίες για τον Ερατοσθένη και το πείραμα του στους παρακάτω συνδέσμους:

Το πείραμα του Ερατοσθένη

Το πείραμα του Ερατοσθένη με λίγα λόγια

Ο Ερατοσθένης και το ιστορικό πείραμα

Ερατοσθένης ο Κυρηναίος

 Την Τρίτη 27 Μαρτίου οι μεγάλες τάξεις του σχολείου μας θα παρακολουθήσουν στον κινηματογράφο Πάνθεον την ταινία:

Το αγόρι με την καλιακούδα

Μια ταινία του Boudewijn Koole

Έγχρωμο,  Διάρκεια: 90’, Ολλανδία, 2012

Σκηνοθεσία: Boudewijn Koole
Σενάριο: Boudewijn Koole, Jolein Laarman
Μουσική: Helge Slikker
Πρωταγωνιστούν: Rick Lens, Loek Peters, Husein Cahit Ölmez, Susan Radder, Ricky Koolen

Μια μέρα, ο δεκάχρονος Jojo φέρνει στο σπίτι μια μικρή καλιακούδα. Πρέπει να την κρύψει από τον πατέρα του, που δεν θέλει να έχει πουλιά μέσα στο σπίτι. Πότε-πότε μιλάει κρυφά με τη μαμά του στο τηλέφωνο, αλλά δεν της λέει για το πουλί. Το φυλάει για έκπληξη για τα γενέθλια της που πλησιάζουν. Ο πατέρας του είναι ανένδοτος: δεν θέλει να γιορτάσει τα γενέθλια της αφού δεν είναι εδώ. Επειδή είναι βίαιος, ο Jojo πρέπει να προσέχει πολύ. Μέσα από τη φιλία του με το πουλί και την χαρακτηριστική προσαρμοστικότητα που μόνο τα παιδιά διαθέτουν, ο Jojo βρίσκει τρόπο να γκρεμίσει το τείχος που περιβάλλει την καρδιά του πατέρα του.

Το αγόρι με την καλιακούδα (Kauwboy) ήταν η επίσημη συμμετοχή της Ολλανδίας στη διαδικασία επιλογής υποψηφιοτήτων για το ξενόγλωσσο Όσκαρ.

Ο σκηνοθέτης της ταινίας Boudewijn Koole γεννήθηκε το 1965 στο Λέιντεν της Ολλανδίας. Αφού πήρε πτυχίο βιομηχανικού σχεδίου από το Πανεπιστήμιο του Ντελφτ, έμαθε μόνος του να γυρίζει ντοκιμαντέρ. Στις ταινίες του συνεργάζεται συχνά με παιδιά και νέους. Για την ταινία και τον πρωταγωνιστή της είπε:

«Όταν έγραφα το σενάριο είχα ένα αδύνατο αγόρι στο μυαλό μου. Ένα αγόρι ντροπαλό και λίγο φοβισμένο. Στην πραγματικότητα ο Rick Lens ήταν το αντίθετο. Συνειδητοποίησα την δύναμη που έχει ο Rick από την πρώτη στιγμή. Ήταν ο καλύτερος ηθοποιός με διαφορά και έφερε δύναμη στην ιστορία και τώρα είμαι πολύ χαρούμενος με αυτόν τον Jojo που διάλεξα…»

Τη μουσική συνθέτει και κιθαρίζει λειτουργικά ο πασίγνωστος στη χώρα του Helge Slikker. Στο σημαδιακό κάντρι μελό κομμάτι «της μαμάς» τραγουδάει η τριταγωνίστρια Ricky Koole (συνωνυμία με τον σκηνοθέτη).

Η ταινία έχει πάρει δεκάδες βραβεία:

  • Επίσημη υποψηφιότητα της Ολλανδίας για το βραβείο Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας 2013
  • Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Brasilia International Film Festival 2012
  • Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Tokyo Kinder Film 2012
  • Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Berlinale, 2012
  • Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Olympia International Film Festival for Children and Young People 2012
  • Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Ένωση Ευρωπαϊκών Νεανικών και Παιδικών Φεστιβάλ Κινηματογράφου-ECFA
  • Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Νεανικού Κοινού, Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου 2012
  • Βραβείο Καλύτερης Ερμηνείας Αγοριού, Olympia International Film Festival for Children and Young People 2012
  • Βραβείο Καλύτερης Ερμηνείας, Brasilia International Film Festival 2012
  • Βραβείο Καλύτερης Ερμηνείας, Βραβεία Young Artists 2013
  • Βραβείο Σκηνοθεσίας, Olympia International Film Festival for Children and Young People 2012
  • Prix de la ville de Saint-Quentin», Cinejeune, 2012
  • Βραβείο UNICEF, Olympia International Film Festival for Children and Young People 2012
  • Βραβείο UNICEF, Buenos Aires International Film Festival 2012
  • Βραβείο EFCA, Kristiansand International Children’s Film Festival 2012
  • Βραβείο Film & Kino, Kristiansand International Children’s Film Festival 2012
  • Βραβείο European Discovery of the Year, Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου 2012
  • Εύφημη Μνεία, Buenos Aires International Film Festival 2012

Πηγή: neanikoplano.gr

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας κάνοντας κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο:

Το αγόρι με την καλιακούδα

Διαβάζουμε στη lifo.gr:

Το Kauwboy έχει ταξιδέψει σε πολλά φεστιβάλ και τώρα είναι και στην λίστα για τα Όσκαρ. Ήρθε και στο φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης και το κοινό το λάτρεψε. Αλλά η διανομή του στους ελληνικούς κινηματογράφους θα γίνει χάρη στον Δημήτρη Σπύρου και έτσι όλοι θα έχουν την ευκαιρία να το απολαύσουν.  Εγώ το είδα για πρώτη φορά σε ένα μικρό φεστιβάλ στις Βρυξέλλες και μάλιστα χωρίς να καταλαβαίνω τη γλώσσα μια και δεν υπήρχαν αγγλικοί υπότιτλοι. Το βρήκα παρόλα αυτά φοβερά δυνατό και το μικρούλη Rick Lens φαινόμενο υποκριτικής.

Συνέντευξη με το σκηνοθέτη:

Κατερίνα:  Η ταινία σου προβάλλεται στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και θα προβληθεί αργότερα στους κινηματογράφους. Έχεις έρθει ποτέ στην Ελλάδα, και πώς ήταν η εμπειρία σου εδώ;

– Boudewijn:  Είμαι πολύ χαρούμενος που η ταινία θα προβληθεί στο φεστιβάλ σας. Ελπίζω η ιστορία να αγγίξει τους ανθρώπους εκεί και να καταφέρει να τους παρασύρει για 80 λεπτά. Έχω πάει στην Θεσσαλονίκη μια φορά. Ήμουν 20 χρονών και με τρεις φίλους μου αγοράσαμε ένα παλιό αμάξι και ταξιδέψαμε από το Άμστερνταμ μέχρι την Κωνσταντινούπολη. Μείναμε δυο μέρες στη Θεσσαλονίκη. Θυμάμε την παραλία, τους ανθρώπους και τους φίλους μου να ανταγωνίζονται για το ίδιο όμορφο κορίτσι…Περάσαμε πολύ ωραία!

– Κ:  Πως οραματιζόσουν τον κεντρικό ήρωα πριν βρεις τον ηθοποιό σου; Αυτό που φανταζόσουν είχε σχέση με την πραγματικότητα;

– Β:  Όταν έγραφα το σενάριο είχα ένα αδύνατο αγόρι στο μυαλό μου. Ένα αγόρι ντροπαλό και λίγο φοβισμένο. Στην πραγματικότητα ο Rick Lens ήταν το αντίθετο. Συνειδητοποίησα την δύναμη που έχει ο Rick από την πρώτη στιγμή. Ήταν ο καλύτερος ηθοποιός με διαφορά και έφερε δύναμη στην ιστορία, αλλά μου πήρε μια βδομάδα να ξεχάσω την παλιά μου εικόνα ενός ντροπαλού Jojo. Και τώρα είμαι πολύ χαρούμενος με αυτόν τον Jojo που διάλεξα…

– K:  Ο Jojo, το αγόρι της ταινίας κρύβει ένα μικρό πουλάκι στο σπίτι του παρά την αντίρρηση του πατέρα του. Όταν ήμουν μικρή είχα παρόμοιο πρόβλημα με αυτόν, γιατί η μαμά μου αντιπαθούσε τα κατοικίδια και τα έκρυβα στο διαμέρισμα που μέναμε. Είχα καταφέρει να κρύψω ένα γατάκι για πολύ καιρό. Γυρνάω μια μέρα από το σχολείο και βλέπω με πανικό τη μαμά μου με το θείο μου να κάθονται στο σαλόνι και δίπλα τους να παίζει το γατάκι. Και ο θείος μου μου είπε: ‘Και τώρα ήρθε η ώρα η γάτα να γυρίσει πίσω στο σπίτι της, στους αγρούς!΄Είχες και συ μια παρόμοια κατάσταση όταν ήσουν μικρός που σου έδωσε την έμπνευση για την ταινία σου;

– B:  Τώρα έχεις ζωάκι; Η πρέπει πάλι να το κρύβεις; 🙂

– K: Είναι αστείο αλλά τους τελευταίους δύο μήνες μένω με την ίδια μαμά στο ίδιο σπίτι που έμενα μικρή. Οπότε φαντάζομαι πως ναι, αν είχα ζωάκι θα έπρεπε πάλι να το κρύψω.

– Β:  Ένα πουλάκι ερχόταν στο παράθυρο μου όταν ήμουν μικρός. Μετά από δύο μέρες ξεθάρρεψε και μπήκε μέσα στο δωμάτιο. Μια μέρα θυμάμαι μάλωσα με την αδερφή μου. Ήταν πολύ θυμωμένη μαζί μου. Όταν μπήκα στο δωμάτιο μου όλα τα πόστερ μου ήταν σκισμένα. Σκέφτηκα ότι το είχε κάνει η αδερφή μου οπότε πήγα στο δωμάτιο της και έσκισα όλα τα δικά της πόστερ. Μετά, όταν ξαναμπήκα στο δωμάτιο μου βρήκα το πουλάκι που είχε κάνει φωλιά από τα σκισμένα πόστερ. Αυτό τα είχε καταστρέψει. Συγνώμη, αδερφούλα μου. 🙂

Πηγή: www.lifo.gr

« Προηγούμενη σελίδαΕπόμενη σελίδα: »