Μετά το Πάσχα το σχολείο μας περιτυλίχθηκε όχι σε συσκευασία δώρου αλλά στις… φασκιές. Οι εργάτες του Δήμου έστησαν σκαλωσιές και τις έντυσαν με δίχτυα κι άρχισαν το βάψιμο. Ήταν κάτι που χρειαζόμαστε μιας και χρόνια έχει να βαφτεί το σχολείο. Περιμένουμε με αγωνιά το αποτέλεσμα για να μοιάζει το σχολείο μας σαν καινούργιο. Δεν είναι μόνο που θα φρεσκοβαφτούμε είναι που θα αλλάξουμε και χρώμα και θα γίνουμε σαν καινούργιοι.

Την Τετάρτη 18 Απριλίου 2018 θα επισκεφθεί το σχολείο o θίασος «Τα φτερά του μύθου» και θα δώσει παράσταση κουκλοθέατρου με το έργο «Όσο πιο γρήγορα». Το έργο προσφέρεται και για μεγαλύτερα παιδιά γι αυτό και θα δοθούν δύο παραστάσεις μια για τα μικρότερα και μια για τα μεγαλύτερα παιδιά.

Η παράσταση είναι βασισμένη στην κινηματογραφική ταινία «Τα παιδιά του Παραδείσου» του Ματζίντ Ματζιντί.

 

Υπόθεση:

Ένα μικρό αγόρι χάνει από λάθος τα παπούτσια της αδερφής του. Ξέροντας ότι οι γονείς τους δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν καινούρια, τα δυο παιδιά αποφασίζουν να λύσουν το πρόβλημα μόνα τους. Έτσι, μοιράζονται τα παπούτσια του αγοριού για να πηγαίνουν σχολείο. Όμως και αυτή η λύση δημιουργεί νέα προβλήματα…

Μια τρυφερή και ευαίσθητη ιστορία με πρωταγωνιστές δύο παιδιά που αντιμετωπίζουν τη δυσκολία με συγκινητική ωριμότητα, χωρίς να χάνουν την παιδικότητά τους.

Στοιχεία της παράστασης:

Διασκευή – Διάλογοι – Σκηνοθεσία : Ελισσαίος Βλάχος

Κατασκευές κουκλών και αντικειμένων: Δ. Κωνσταντινίδου, Σ. Παπαχρήστου

Μηχανισμοί-ειδικές κατασκευές: Γκάυ Στεφάνου

Σκηνικά: Γκάυ Στεφάνου, Σπύρος Παπαχρήστου, Δήμητρα Κωνσταντινίδου.

Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο για να δείτε το τρέιλερ της παράστασης:

Όσο πιο γρήγορα

Παραμονές Πάσχα και λίγο πριν τις Πασχαλινές διακοπές κυκλοφόρησε «Η Σβούρα»

«Η Σβούρα» είναι η εφημερίδα που εκδίδει από πέρσι το Ε2 (όταν ήταν Δ2) με τη δασκάλα του. Το φύλλο που κυκλοφόρησε ήταν το τεύχος 5, και είναι το δεύτερο για φετινή σχολική χρονιά. Το προηγούμενο φύλλο είχε κυκλοφορήσει λίγο πριν τα Χριστούγεννα.

Η εφημερίδα, καταπιάνεται με διάφορα θέματα όπως:

Έλληνες αξιωματικοί αιχμάλωτοι; 
Τι είναι αυτά που λέει ο Τούρκος πρωθυπουργός; 
Το πείραμα του Ερατοσθένη, στην αυλή του σχολείου μας
Το Ε2 στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Πάτρας χωρίς ξεναγό.
Ο Σαββίδης με όπλο στο γήπεδο; 

και διέπεται από τους εξής όρους:

«Μαθητικός τύπος: έκδοση εφημερίδας ή περιοδικού σε έντυπη ή και ηλεκτρονική μορφή: μια τέτοια δραστηριότητα, για να συνιστά πρόγραμμα, προϋποθέτει συγκεκριμένη συντακτική ομάδα μαθητών, η οποία θα έχει την ευθύνη της συγκέντρωσης, επιλογής, σύνταξης και παρουσίασης της ύλης. Ένα μαθητικό έντυπο, ανάλογα με τον χαρακτήρα του, παρακολουθεί την επικαιρότητα, τα τοπικά και παγκόσμια γεγονότα, περιλαμβάνει συνεντεύξεις, ανταποκρίσεις, παρουσιάσεις, ανακοινώσεις, κ.ά. Δεν αποτελούν πρόγραμμα τεύχη που συγκεντρώνουν τις συνθετικές εργασίες των μαθητών κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς ή παρουσιάζουν απλώς τις δραστηριότητες της σχολικής μονάδας.»

Μπορείτε να δείτε αναλυτικά το  5ο φύλλο της εφημερίδας κάνοντας κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο:

Το 5ο φύλλο της Σβούρας

Τα προηγούμενα φύλλα υπάρχουν στο ιστολόγιο της δασκάλας:

Η εφημερίδα του Ε2

 

Σήμερα είναι η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου η οποία γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε το μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Κάθε χρόνο, μια διαφορετική χώρα ετοιμάζει ένα μήνυμα και μία αφίσα, για την ημέρα αυτή. Φέτος ήταν η σειρά της Λετονίας.

Η αφίσα που έφτιαξε η Λετονία για την Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου 2018:

Το φετινό μήνυμα: 

ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΕΙΜΑΙ ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΣΑ Σ’ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ…

Οι άνθρωποι τείνουν προς τον ρυθμό και την τάξη με τον τρόπο που η μαγνητική ενέργεια οργανώνει τα μεταλλικά ρινίσματα σ’ ένα πείραμα φυσικής ή όπως μια νιφάδα χιονιού δημιουργεί κρυστάλλους από το νερό. Σ’ ένα παραμύθι ή σ’ ένα ποίημα, τα παιδιά χαίρονται τις επαναλήψεις, τα ρεφρέν, και τα πασίγνωστα μοτίβα, επειδή κάθε φορά τ’ αναγνωρίζουν –βάζουν τάξη σ’ ένα κείμενο. Ο κόσμος αποκτά μια υπέροχη ομαλότητα. Θυμάμαι ακόμα πόσο πάλευα με τον εαυτό μου, όταν ήμουν παιδί, για δικαιοσύνη, συμμετρία και ίσα δικαιώματα για το αριστερό και το δεξί: αν χτυπούσα με τα δάχτυλα έναν ρυθμό στο τραπέζι, μετρούσα πόσες φορές έπαιζε το κάθε δάχτυλο, για να μην αδικηθεί κανένα! Όταν χειροκροτούσα, χτυπούσα τη δεξιά παλάμη πάνω στην αριστερή, μα ύστερα σκέφτηκα πως αυτό ήταν άδικο κι έμαθα να κάνω και το αντίθετο –να χτυπώ την αριστερή παλάμη πάνω στη δεξιά.Αυτή η ενστικτώδης επιθυμία για ισορροπία είναι αστεία βέβαια, δείχνει όμως την ανάγκη να εμποδίσει κανείς τη μονομέρεια στον κόσμο. Κι εγώ είχα την αίσθηση ότι ήμουν προσωπικά υπεύθυνη γι’ αυτή την ισορροπία.

Η τάση των παιδιών για ποιήματα και ιστορίες πηγάζει επίσης από την ανάγκη τους να φέρουν τάξη στο χάος τους κόσμου. Από την αβεβαιότητα, όλα τείνουν προς μία τάξη. Ποιηματάκια, παραδοσιακά τραγούδια, παιχνίδια, παραμύθια, ποίηση –όλες αυτές οι ρυθμικά οργανωμένες μορφές ύπαρξης βοηθούν τα παιδιά να διαμορφώσουν την παρουσία τους στο γενικότερο χάος. Δημιουργούν μία ενστικτώδη επίγνωση ότι η τάξη είναι εφικτή στον κόσμο και ότι κάθε άνθρωπος έχει θέση σ’ αυτόν. Όλα συντείνουν προς αυτό τον σκοπό: η ρυθμική οργάνωση του κειμένου, οι σειρές των γραμμάτων και ο σχεδιασμός της σελίδας, η εντύπωση ότι το βιβλίο είναι ένα καλά οργανωμένο σύνολο. Το μεγάλο αποκαλύπτεται στο μικρό και αυτό το μορφοποιούμε στα παιδικά βιβλία, ακόμα κι αν δεν έχουμε κατά νου τα περί Θεού ή τα περί μορφοκλασμάτων –γνωστών ως φράκταλ.Το παιδικό βιβλίο είναι μια θαυμαστή δύναμη που ενισχύει τη μεγάλη επιθυμία και την ικανότητα του νεαρού ατόμου να υπάρξει. Ενισχύει το θάρρος του να ζήσει.

Στο βιβλίο, το μικρό είναι πάντα μεγάλο, κι όχι μόνο όταν έρχεται η ενηλικίωση. Το βιβλίο είναι ένα μυστήριο, όπου μπορεί να βρεθεί κάτι απρόβλεπτο ή κάτι άπιαστο. Εκείνο που οι αναγνώστες μικρής ηλικίας δεν μπορούν να συλλάβουν στο μυαλό τους παραμένει αποτύπωμα στη συνείδησή τους και συνεχίζει να ενεργεί έστω κι αν δεν ήταν απόλυτα κατανοητό. Ένα εικονοβιβλίο μπορεί να λειτουργήσει ως μικρό θησαυροφυλάκιο σοφίας και πολιτισμού ακόμα και για ενηλίκους, όπως τα παιδιά μπορούν να διαβάσουν ένα βιβλίο για ενηλίκους και να βρουν τη δική τους ιστορία, έναν υπαινιγμό για τη ζωή τους που αρχίζει ν’ ανθίζει. Ο πολιτιστικός περίγυρος διαμορφώνει τους ανθρώπους, τους προετοιμάζει για τις εντυπώσεις που θα έρθουν στο μέλλον, καθώς και για τις δοκιμασίες που θα χρειαστεί ν’ αντιμετωπίσουν παραμένοντας ακέραιοι.

Το παιδικό βιβλίο σηματοδοτεί τον σεβασμό στο μεγαλείο του μικρού. Σηματοδοτεί τον κόσμο που αναδημιουργείται κάθε φορά, μια παιγνιώδη και όμορφη σοβαρότητα, χωρίς την οποία όλα, ακόμα και η παιδική λογοτεχνία, είναι άσκοπη απασχόληση.

Συνοψίζοντας: Το βιβλίο κάνει το παιδί να διαισθανθεί ότι η τάξη είναι εφικτή στον κόσμο και ότι κάθε άνθρωπος έχει μία μοναδική θέση σ’ αυτόν. Όλα συντείνουν προς αυτό τον σκοπό: η ρυθμική οργάνωση του κειμένου, οι σειρές των γραμμάτων, ο σχεδιασμός της σελίδας, η εντύπωση ότι το βιβλίο είναι ένα καλά οργανωμένο σύνολο. Το μεγάλο αποκαλύπτεται στο μικρό και αυτό το μορφοποιούμε στα παιδικά βιβλία. Το βιβλίο είναι ένα μυστήριο, όπου μπορεί να βρεθεί κάτι απρόβλεπτο ή κάτι άπιαστο. Το παιδικό βιβλίο σηματοδοτεί τον σεβασμό στο μεγαλείο του μικρού.

Inese Zantere (Λετονία)

Μετάφραση: Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ 2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε το μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Την καθιέρωσε η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (International Board on Books for Young People-IBBY) το 1966. Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αυτής ετοιμάζει ένα μήνυμα και μία αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο, με σκοπό να τονίσουν την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης, και να ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία για την ανάπτυξη και τη διάδοση της λογοτεχνίας για παιδιά και νέους.

Το 2018 υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το Τμήμα της Λετονίας. Το μήνυμα το έγραψε η Λετονή συγγραφέας, ποιήτρια, επιμελήτρια βιβλίων και δραστήριο μέλος προγραμμάτων φιλαναγνωσίας Inese Zandere (γενν. 1958). Μολονότι ανήκει στον κλάδο της φιλοσοφίας, έχει γράψει περισσότερα από 30 βιβλία για παιδιά και νέους, μερικά από τα οποία έχουν μεταφραστεί σε ξένες γλώσσες. Στα έργα της, για τα οποία έχει αποσπάσει μεγάλο αριθμό βραβείων και διακρίσεων, συνυπάρχουν το χιούμορ και οι σοβαρές πλευρές της ζωής, με τρόπο που ενθαρρύνουν τους νεαρούς αναγνώστες να αντιμετωπίσουν μερικές από τις δύσκολες πλευρές του βίου. Έργα της έχουν διασκευαστεί σε κινούμενα σχέδια, θεατρικά έργα κα όπερες για παιδιά. Το βιβλίο της Sister and brother (2017) αναγράφηκε στον Τιμητικό Πίνακα της ΙΒΒΥ. Το 2017 ήταν υποψήφια της Λετονίας για το Διεθνές Βραβείο Άντερσεν (συγγραφή).

Την αφίσα φιλοτέχνησε ο διακεκριμένος καλλιτέχνης Reinis Petersons (γενν. 1981).
Ως σήμερα, έχει εικονογραφήσει περισσότερα από 20 βιβλία. Διακρίνεται για το ανανεωτικό και κάπως εκκεντρικό καλλιτεχνικό του στιλ. Το 2014 ήταν ο υποψήφιος της Λετονίας για το Διεθνές Βραβείο Άντερσεν (εικονογράφηση) και επί πέντε συνεχή έτη (2013-2017) υποψήφιος για το διεθνές βραβείο Astrid Lindgren.

Σε όλες τις χώρες τα παιδιά, οι συγγραφείς, οι εικονογράφοι, οι μεταφραστές, οι βιβλιοθηκάριοι, οι εκδότες, οι εκπαιδευτικοί, γιορτάζουν την παγκόσμια αυτή μέρα με διάφορες εκδηλώσεις σε σχολεία, βιβλιοθήκες, βιβλιοπωλεία, πλατείες και άλλους χώρους, δείχνοντας έτσι την αγάπη και το ενδιαφέρον τους για το βιβλίο και το διάβασμα.

Στην Ελλάδα, όπως κάθε χρόνο, το Ελληνικό Τμήμα της ΙΒΒΥ/Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, φρόντισε να μεταφράσει το μήνυμα στα ελληνικά και να παροτρύνει τους φορείς που ενδιαφέρονται για τα παιδιά και τα βιβλία του να συμβάλουν στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου. Η αφίσα με το μήνυμα τυπώθηκε στα ελληνικά με χορηγό τις εκδόσεις Πατάκη και διανέμεται με τη φροντίδα τους.

 

Τελευταία βδομάδα πριν το Πάσχα και πολλά τμήματα ασχολήθηκαν με Πασχαλινές προετοιμασίες.

Η Β’  τάξη έφτιαξε αρωματικά εσωτερικού χώρου με πορτοκάλια και γαρύφαλλα:

Η Β’  τάξη έφτιαξε επίσης πασχαλινές κάρτες και λαμπάδες:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Το Β3 φρόντισε ώστε η «αυγουλιά» στο διάδρομο του σχολείου να βγάλει αυγά:

Το Β3 στόλισε τη γλάστρα στο διάδρομο

Η Γ’  τάξη έφτιαξε πασχαλινά καλαθάκια.

Πασχαλινά καλαθάκια από τη Γ΄ τάξη

 

 

 

 

 

 

 

Το Ε2 έφτιαξε πασχαλινά κουλουράκια:

Τελευταία Πέμπτη πριν τις πασχαλινές διακοπές και ήρθε η ώρα να ποζάρουμε για φωτογραφίες. Με πρωτοβουλία του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων οι μαθητές φωτογραφήθηκαν ατομικά, αλλά και ομαδικά με τους συμμαθητές και δασκάλους τους. Τα αποτελέσματα, τυπωμένα μετά το Πάσχα.

Την Τρίτη 27 Μαρτίου ήταν ημέρα επισκέψεων. ΟΙ τάξεις Δ΄ Ε΄ και ΣΤ΄ αρχικά επισκέφθηκαν τον κινηματογράφο Πάνθεον όπου παρακολούθησαν την πολυβραβευμένη Ολλανδική ταινία  «Το αγόρι με την καλιακούδα» (Kauwboy).

Οι μαθητές του Ε1 που είδαν την ταινία στο πλαίσίο του προγράμματος Teachers4europe έγραψαν:

Βασιλική Λ.: Μου άρεσε πολύ. Η σκηνή που μου άρεσε περισσότερο ήταν όταν ο Γιόγιο οργάνωσε πάρτι για τη μητέρα του και τραγουδούσε.

Θεώνη: Μου άρεσε πολύ. Μου έκανε εντύπωση, η άσχημη συμπεριφορά του μπαμπά, αλλά άλλαξε στο τέλος τη συμπεριφορά του.

ΘοδωρήςΜου άρεσε. Η σκηνή που μου άρεσε περισσότερο΄ήταν όταν βρήκε την καλιακούδα.

ΔημήτρηςΜου άρεσε. Μου έκανε εντύπωση ότι έφαγε την τσίχλα που έφτυσε η Γέντε και την κόλλησε στο παγκάκι.

ΞένιαΜου άρεσε πολύ. Μου έκανε εντύπωση που πήρε ένα πουλί για κατοικίδιο.

ΚώσταςΜου άρεσε πολύ. Μου έκανε εντύπωση που ο πατέρας δεν είχε δει το πουλί.

ΒασίληςΜου άρεσε πολύ. Μου έκανε εντύπωση που προσπαθούσε να επιστρέψει το πουλί στη φωλιά του.

Περισσότερες λεπτομέρειες για την ταινία υπάρχουν σε προηγούμενη ανάρτηση και εδώ

Μετά την ταινία χωριστήκαμε και κάθε τάξη πήγε μια ακόμα επίσκεψη.

Η Δ΄ τάξη επισκέφθηκε το Μουσείο Λαϊκής Τέχνης

 

 

 

 

 

 

Οι τάξεις Ε΄ και Δ΄ επισκέφθηκαν και ξεναγήθηκαν στην έκθεση φιγούρας θεάτρου σκιών ενώ στη συνέχεια η ΣΤ΄ τάξη επισκέφθηκε και ξεναγήθηκε στη βιβλιοθήκη του Δήμου Πατρέων.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μετά από αρκετά χρόνια, ήρθε φέτος ξανά η σειρά του σχολείου μας να παρελάσει. Ντυμένοι με παραδοσιακές στολές τα αγόρια και τα κορίτσια της Ε΄ και της ΣΤ΄ τάξης παρέλασαν καμαρωτοί, στην παρέλαση του Δήμου Πατρέων για την επέτειο της 25ης Μαρτίου. 

Φουστανέλες, παραδοσιακές στολές, γυναίκες ηπειρώτισσες μπαρουταποθήκες, από όλα είχε η γιορτή μας της 25ης Μαρτίου. Η ΣΤ’ τάξη μας ταξίδεψε στα χρόνια της επανάστασης του 1821 με ένα χρονικό μεγάλων στιγμών της μέχρι την ανεξαρτησία. Οι μαθητές με την καθοδήγηση των δασκάλων τους στάθηκαν άξιοι και μας χάρισαν στιγμές συγκίνησης αλλά και γέλιου ταξιδεύοντας μας πίσω στα χρόνια της επανάστασης.

 

Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίστηκαν και σήμερα οι πρόβες για την αυριανή γιορτή της 25ης Μαρτίου που θα μας παρουσιάσει η ΣΤ΄ τάξη, αλλά και για την παρέλαση της Κυριακής στην οποία συμμετέχει η Ε΄ και η ΣΤ΄ τάξη του σχολείου μας.

Πιο συγκεκριμένα:

Την Παρασκευή 23/3 θα γίνει η γιορτή της 25ης Μαρτίου, από τα παιδιά της ΣΤ τάξης.

Η γιορτή θα ξεκινήσει στις 9 π.μ. Οι μαθητές θα έρθουν στο σχολείο 8:45 π.μ. αποχωρήσουν γύρω στις 10:15 π.μ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΛΑΣΗ

Σας ενημερώνουμε ότι ο χώρος συγκέντρωσης των μαθητών/τριών που θα παρελάσουν είναι στην οδό Αγ. Ανδρέου μεταξύ των οδών Αράτου και Ζαΐμη (πλησιέστερα στην οδό Ζαΐμη). Η ώρα προσέλευσης είναι από 11.15 έως το αργότερο 11.30πμ.

Σας υπενθυμίζουμε την αλλαγή της ώρας που θα γίνει προς το ξημέρωμα της Κυριακής.

Μετά το πέρας της παρέλασης, η αποχώρηση των μαθητών/τριών θα γίνει από τον προαύλιο χώρο του Ι. Ν. Αγ. Ανδρέα.

 

« Προηγούμενη σελίδαΕπόμενη σελίδα: »