Η Ε΄ σκαρφαλώνει με τον οδοντωτό στα Καλάβρυτα

Επιβίβαση στον οδοντωτό

Περιμένοντας την αναχώρηση

Την Παρασκευή 20 Απριλίου η Ε΄ τάξη πήγε εκδρομή στα Καλάβρυτα.

Η εκδρομή ξεκίνησε με λεωφορείο, όμως το λεωφορείο μας πήγε μόνο μέχρι το Διακοφτό. Εκεί πήραμε το εισιτήριο μας και επιβιβαστήκαμε στο τρένο. Το τρένο που πήραμε δεν ήταν ένα απλό τρένο, ήταν ο περίφημος οδοντωτός σιδηρόδρομος που σκαρφαλώνει το βουνό και αφού κάνει στάση στη Ζαχλωρού πηγαίνει Καλάβρυτα.

Η διαδρομή ήταν πολύ εντυπωσιακή. Κάποιοι από μας ήμασταν εντυπωσιασμένοι έτσι κι αλλιώς γιατί δεν είχαμε ξαναμπεί σε τρένο. Αλλά αυτό ήταν ένα διαφορετικό τρένο με τα “δόντια” του μπορεί και σκαρφαλώνει στο βουνό κάτι που δεν μπορούν όλα τα τρένα. Επίσης δεν είναι ένα από βουνό. είναι ένα φαράγγι με στενά περάσματα και το ποτάμι του Βουραϊκού περνάει πολύ κοντά από τις γραμμές πότε από τη μια και πότε από την άλλη πλευρά των γραμμών. Οι εικόνες της φύσης μας άφησαν άφωνους και δε σταματήσαμε να βγάζουμε φωτογραφίες.

Όταν φτάσαμε στα Καλάβρυτα επισκεφθήκαμε τον τόπο θυσίας. Τον τόπο δηλαδή που εκτελέστηκαν από τους Γερμανούς σχεδόν όλοι οι άνδρες των Καλαβρύτων. Ένα από μεγαλύτερα εγκλήματα της Ναζιστικής Γερμανίας κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Στις 13 Δεκεμβρίου του 1943 δυνάμεις της «Βέρμαχτ» σκότωσαν σχεδόν όλους τους άρρενες κατοίκους των Καλαβρύτων, σε αντίποινα για την εκτέλεση αιχμαλώτων Γερμανών στρατιωτών από τον ΕΛΑΣ.

Εκεί αφού είδαμε το μνημείο που έχει στηθεί σε ανάμνηση αυτού του γεγονότος και προς τιμή των ηρώων που εκτελέστηκαν εκείνη τη μέρα και στη συνέχεια έχοντας φέρει μαζί χαρτί μολύβια και χρώματα ζωγραφίσαμε την εκτέλεση όπως τη φανταζόμαστε.

Μετά πήραμε το δρόμο της επιστροφής με τα πόδια και λίγο αργότερα φτάσαμε στο παλιό σχολείο που έχει μετατραπεί σε Μουσείο.

Κατεβαίνοντας προς τα Καλάβρυτα

Τα Καλάβρυτα από ψηλά

Στο Μουσείο ξεναγηθήκαμε στα διάφορα αντικείμενα που υπάρχουν εκεί από την προπολεμική περίοδο αλλά και στην περίοδο της Γερμανικής κατοχής. Μετά ήρθε η ώρα να ζωγραφίσουμε πάλι.

Μετά το Μουσείο περιηγηθήκαμε στα Καλάβρυτα, και καθίσαμε για φαγητό.