Την Παρασκευή 4 Μαΐου 2018 η Ε΄ τάξη επισκέφθηκε την Αθήνα. 

Πρώτη μας στάση ήταν το θωρηκτό Αβέρωφ. Εκεί ένας ναύτης του πολεμικού ναυτικού, μας ξενάγησε σχεδόν σε ολόκληρο το πλοίο. Είδαμε τα κανόνια, το κατάστρωμα, τα μαγειρεία, τις τραπεζαρίες  και τους χώρους που κοιμόταν οι ναύτες αλλά και οι αξιωματικοί, ο κυβερνήτης και ο ναύαρχος. 

 

 

Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Εκεί αφού μας έκαναν μια μικρή ενημέρωση για το κέντρο και την Εθνική βιβλιοθήκη που στεγάζεται στο ίδρυμα, περιπλανηθήκαμε μόνοι μας στο χώρο.

Η εθνική βιβλιοθήκη

Αρχικά πήραμε ένα τεράστιο ασανσέρ που μας χώραγε όλους και επισκεφθήκαμε το Φάρο, δηλαδή το ψηλότερο σημείο του Ιδρύματος και είδαμε τη θέα με τα μάτια μας αλλά και με το τηλεσκόπιο που υπάρχει εκεί.

Στο Φάρο

Μετά αφού περπατήσαμε στην ταράτσα της βιβλιοθήκης που είναι μέρος από ένα μεγάλο πάρκο, σταματήσαμε για λίγο για να τσιμπήσουμε κάτι από τα φαγητά που είχαμε φέρει μαζί μας και να κλοτσήσουμε στο γκαζόν λίγο τις μπάλες που κουβαλούσαμε από το πρωί.

Στο κανάλι του Ιδρύματος Νιάρχου

Ανεβαίνοντας στη σκεπή της βιβλιοθήκης

 

 

 

 

 

 

 

Στη συνέχεια κάναμε ακόμα μια στάση και παίξαμε με τα «μουσικά» όργανα που υπάρχουν στο πάρκο, ή ίσως πιο σωστά τις κατασκευές που παράγουν μουσική.

Στα «μουσικά» όργανα

Σειρά είχε ο τρίτος σταθμός της επίσκεψης μας το ίδρυμα Ευγενίδου γνωστό στους περισσότερους ως πλανητάριο. Εκεί παρακολουθήσαμε την ταινία «Παράξενοι κόσμοι στο ηλιακού συστήματος»  στην τεράστια θολωτή οθόνη.

Στο Πλανητάριο

Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο για να δείτε το τρέιλερ της ταινίας

Παράξενοι κόσμοι στο ηλιακό μας σύστημα

Στην επιστροφή κάναμε και μια εκτός προγράμματος στάση και είδαμε τη  διώρυγα της Κορίνθου.

Την Τετάρτη 2 Μαΐου τα τρία τμήματα της Β’  τάξης επισκέφθηκαν το Μουσείο Τεχνολογίας και Επιστημών και παρακολούθησαν το πρόγραμμα «Τι, τι, τι είναι μέσα στο κουτί;» Το κουτί στην προκειμένη περίπτωση είναι αυτό του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή, ΟΙ μαθητές έμαθαν με απλό τρόπο τι περιέχει και πως λειτουργεί, ένας Ηλεκτρονικός Υπολογιστής.

 

 

Το B1 έφτιαξε το ζωάκι από την ενότητα της Γλώσσας «πως γίνεται πως παίζεται».

Επίσης οι μαθητές έφτιαξαν και πήραν στο σπίτι διακοσμητικά Μαγιάτικα στεφάνια.

 

Την Τετάρτη 25 Απριλίου η Γ΄τάξη επισκέφθηκε την Αρχαία Ολυμπία.

Αρχικά επισκεφθήκαμε το θέατρο Φλόκα, όπου μαζί με άλλα σχολεία παρακολουθήσαμε μια παράσταση. Η παράσταση ήταν «Ο Πλούτος» του Αριστοφάνη. οι ηθοποιοί φορούσαν πολύ ωραία κοστούμια και μάσκες.

 

 

 

 

 

 

 

Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε την Αρχαία Ολυμπία, όπου εκεί μια ξεναγός μας ξενάγησε στο χώρο. Μας έδειξε το χώρο που λατρευόταν ο Δίας και η Ήρα, αλλά και τους χώρους που οι αθλητές γυμνάζονταν και αγωνιζόταν.

Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το Αρχαιολογικό μουσείο της Ολυμπίας και είδαμε τους διάφορους Αρχαιολογικούς θησαυρούς που φιλοξενούνται εκεί.

Στο Μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας

  

Τη Δευτέρα 23 Απριλίου στο πλαίσιο των δράσεων και παρεμβάσεων ευαισθητοποίησης και
ενημέρωσης του μαθητικού πληθυσμού που υλοποιεί το Υπουργείο Υγείας σε Εθνικό επίπεδο,
μας επισκέφθηκαν μια γιατρός και μια νοσηλεύτρια από το Κέντρο Υγείας Βορείου Τομέα Πατρών και μίλησαν στους μαθητές των τάξεων Δ, Ε και Στ με θέμα τα μικρόβια. Πιο συγκεκριμένα η ομιλία και η παρουσίαση είχαν σαν θέματα:

i.Οι μαθητές στη χώρα των μικροβίων ii.Γνωρίζω και αντιμετωπίζω τα μικρόβια

 

 

Επιβίβαση στον οδοντωτό

Περιμένοντας την αναχώρηση

Την Παρασκευή 20 Απριλίου η Ε΄ τάξη πήγε εκδρομή στα Καλάβρυτα.

Η εκδρομή ξεκίνησε με λεωφορείο, όμως το λεωφορείο μας πήγε μόνο μέχρι το Διακοφτό. Εκεί πήραμε το εισιτήριο μας και επιβιβαστήκαμε στο τρένο. Το τρένο που πήραμε δεν ήταν ένα απλό τρένο, ήταν ο περίφημος οδοντωτός σιδηρόδρομος που σκαρφαλώνει το βουνό και αφού κάνει στάση στη Ζαχλωρού πηγαίνει Καλάβρυτα.

Η διαδρομή ήταν πολύ εντυπωσιακή. Κάποιοι από μας ήμασταν εντυπωσιασμένοι έτσι κι αλλιώς γιατί δεν είχαμε ξαναμπεί σε τρένο. Αλλά αυτό ήταν ένα διαφορετικό τρένο με τα «δόντια» του μπορεί και σκαρφαλώνει στο βουνό κάτι που δεν μπορούν όλα τα τρένα. Επίσης δεν είναι ένα από βουνό. είναι ένα φαράγγι με στενά περάσματα και το ποτάμι του Βουραϊκού περνάει πολύ κοντά από τις γραμμές πότε από τη μια και πότε από την άλλη πλευρά των γραμμών. Οι εικόνες της φύσης μας άφησαν άφωνους και δε σταματήσαμε να βγάζουμε φωτογραφίες.

Όταν φτάσαμε στα Καλάβρυτα επισκεφθήκαμε τον τόπο θυσίας. Τον τόπο δηλαδή που εκτελέστηκαν από τους Γερμανούς σχεδόν όλοι οι άνδρες των Καλαβρύτων. Ένα από μεγαλύτερα εγκλήματα της Ναζιστικής Γερμανίας κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Στις 13 Δεκεμβρίου του 1943 δυνάμεις της «Βέρμαχτ» σκότωσαν σχεδόν όλους τους άρρενες κατοίκους των Καλαβρύτων, σε αντίποινα για την εκτέλεση αιχμαλώτων Γερμανών στρατιωτών από τον ΕΛΑΣ.

Εκεί αφού είδαμε το μνημείο που έχει στηθεί σε ανάμνηση αυτού του γεγονότος και προς τιμή των ηρώων που εκτελέστηκαν εκείνη τη μέρα και στη συνέχεια έχοντας φέρει μαζί χαρτί μολύβια και χρώματα ζωγραφίσαμε την εκτέλεση όπως τη φανταζόμαστε.

Μετά πήραμε το δρόμο της επιστροφής με τα πόδια και λίγο αργότερα φτάσαμε στο παλιό σχολείο που έχει μετατραπεί σε Μουσείο.

Κατεβαίνοντας προς τα Καλάβρυτα

Τα Καλάβρυτα από ψηλά

 

Στο Μουσείο ξεναγηθήκαμε στα διάφορα αντικείμενα που υπάρχουν εκεί από την προπολεμική περίοδο αλλά και στην περίοδο της Γερμανικής κατοχής. Μετά ήρθε η ώρα να ζωγραφίσουμε πάλι.

Μετά το Μουσείο περιηγηθήκαμε στα Καλάβρυτα, και καθίσαμε για φαγητό.

 

Στο Μουσείο

Το Μουσείο Καλαβρύτων

 

Η Κυκλοφοριακή αγωγή φέτος έχει μπει σαν μαθησιακή ενότητα στο Δημοτικό Σχολείο. Την Παρασκευή 20 Απριλίου ήρθε η σειρά της Β΄ τάξης να πάει στο πάρκο Κυκλοφοριακής αγωγής. Εκεί σε ένα χώρο με δρόμους και πεζοδρόμια, διαβάσεις και σήματα, οι μαθητές άκουσαν είδαν και στη συνέχεια εκπαιδεύτηκαν στο να κυκλοφορούν σωστά στο δρόμο.

                Την Τετάρτη 18 Απριλίου παρακολουθήσαμε κουκλοθέατρο στο σχολείο. Πριν μιλήσουμε όμως για το κουκλοθέατρο, ας μιλήσουμε για κινηματογράφο.

Η ιρανική παιδική ταινία «Τα παιδιά του παραδείσου» (Bacheha-Ye aseman) του Majid Maijidi που κυκλοφόρησε το 1997, είναι μια από τις καλύτερες παιδικές ταινίες όλων των εποχών. Επίκαιρη και σήμερα, όσο όταν κυκλοφόρησε διηγείται την ιστορία μιας οικογένειας και πιο συγκεκριμένα των δυο παιδιών της οικογένειας. Όταν ο μεγάλος γιος της οικογένειας χάνει από αμέλεια τα επιδιορθωμένα παπούτσια της αδελφής του, γνωρίζοντας το ότι ο πατέρας τους δε θα μπορέσει να αγοράσει άλλα παπούτσια αποφασίζουν να μοιραστούν τα παπούτσια του αγοριού. Κάθε πρωί φοράει τα παπούτσια το κορίτσι στο σχολείο και επιστρέφει βιαστικά το μεσημέρι για να τα φορέσει ο αδελφός της για να πάει με τη σειρά του στο σχολείο. Αυτό όπως είναι φυσικό δεν μπορεί να κρατήσει για πολύ και πρέπει να βρεθεί μια λύση.

Αξίζει όλα τα παιδιά να δουν την ταινία που είναι γεμάτη μηνύματα αγάπης, συνεργασίας και αλτρουισμού χωρίς να παραλείπει να μας θυμίσει πως οι πρωταγωνιστές είναι παιδιά που παρά τις αντίξοες συνθήκες δεν παύουν να είναι ευτυχισμένα. Η ταινία είναι και μια τεράστια πηγή πληροφοριών για ένα  διαφορετικό τρόπο ζωής που τελικά ίσως δεν είναι και τόσο διαφορετικός στη βάση του.  

Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο για να δείτε το τρέιλερ της ταινίας:

Τα παιδιά του Παραδείσου

Εικόνες από την ταινία:

Η ταινία «Τα παιδιά του Παραδείσου» είναι μια ταινία που αξίζει να δουν όλα τα παιδιά. Αυτό μάλλον σκέφτηκαν και οι συντελεστές του θιάσου κουκλοθεάτρου «Τα φτερά του μύθου» και αποφάσισαν να διασκευάζουν την ταινία σε κουκλοθέατρο  ώστε να πουν τη ίδια ιστορία με το δικό τους τρόπο. Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό, όπως διαπιστώσαμε την Τετάρτη 18 Απριλίου όταν ο θίασος επισκέφθηκε το σχολείο μας και έδωσε δυο παραστάσεις, μια για τα μικρότερα παιδιά (Α-Γ τάξεις) και μια για τα μεγαλύτερα (Δ-Στ τάξεις).

Ο τίτλος που έδωσαν ήταν «Όσο πιο γρήγορα» και η παράσταση εντυπωσίασε όσους την παρακολούθησαν μαθητές αλλά και δασκάλους, πρώτα από όλα με το πόσο ωραία ήταν η ιστορία που διηγήθηκε αλλά και από τον τρόπο που αποδόθηκε και την ευρηματικότητα της.

Η πόλη που φτιάχτηκε για την παράσταση, εντυπωσίασε από την ομορφιά και τη λεπτομέρεια της

Μετά το τέλος της παράστασης, οι συντελεστές μίλησαν με τους μαθητές και έλυσαν τις απορίες τους για το τεχνικό μέρος της παράστασης και τις λεπτομέρειες των κατασκευών και προβολών που εντυπωσίασαν.

 

Μετά το Πάσχα το σχολείο μας περιτυλίχθηκε όχι σε συσκευασία δώρου αλλά στις… φασκιές. Οι εργάτες του Δήμου έστησαν σκαλωσιές και τις έντυσαν με δίχτυα κι άρχισαν το βάψιμο. Ήταν κάτι που χρειαζόμαστε μιας και χρόνια έχει να βαφτεί το σχολείο. Περιμένουμε με αγωνιά το αποτέλεσμα για να μοιάζει το σχολείο μας σαν καινούργιο. Δεν είναι μόνο που θα φρεσκοβαφτούμε είναι που θα αλλάξουμε και χρώμα και θα γίνουμε σαν καινούργιοι.

Την Τετάρτη 18 Απριλίου 2018 θα επισκεφθεί το σχολείο o θίασος «Τα φτερά του μύθου» και θα δώσει παράσταση κουκλοθέατρου με το έργο «Όσο πιο γρήγορα». Το έργο προσφέρεται και για μεγαλύτερα παιδιά γι αυτό και θα δοθούν δύο παραστάσεις μια για τα μικρότερα και μια για τα μεγαλύτερα παιδιά.

Η παράσταση είναι βασισμένη στην κινηματογραφική ταινία «Τα παιδιά του Παραδείσου» του Ματζίντ Ματζιντί.

 

Υπόθεση:

Ένα μικρό αγόρι χάνει από λάθος τα παπούτσια της αδερφής του. Ξέροντας ότι οι γονείς τους δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν καινούρια, τα δυο παιδιά αποφασίζουν να λύσουν το πρόβλημα μόνα τους. Έτσι, μοιράζονται τα παπούτσια του αγοριού για να πηγαίνουν σχολείο. Όμως και αυτή η λύση δημιουργεί νέα προβλήματα…

Μια τρυφερή και ευαίσθητη ιστορία με πρωταγωνιστές δύο παιδιά που αντιμετωπίζουν τη δυσκολία με συγκινητική ωριμότητα, χωρίς να χάνουν την παιδικότητά τους.

Στοιχεία της παράστασης:

Διασκευή – Διάλογοι – Σκηνοθεσία : Ελισσαίος Βλάχος

Κατασκευές κουκλών και αντικειμένων: Δ. Κωνσταντινίδου, Σ. Παπαχρήστου

Μηχανισμοί-ειδικές κατασκευές: Γκάυ Στεφάνου

Σκηνικά: Γκάυ Στεφάνου, Σπύρος Παπαχρήστου, Δήμητρα Κωνσταντινίδου.

Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο για να δείτε το τρέιλερ της παράστασης:

Όσο πιο γρήγορα

Επόμενη σελίδα: »