έχω μια μικρή βιβλιοθήκη…

Για την αγάπη των βιβλίων εκδ. Νήσος, σελ. 164 Ο​​ι βιβλιόφιλοι αναγνωρίζονται μεταξύ τους. Και η ιστορικός Ελλη Δρούλια αποτελεί πολύ ιδιαίτερη περίπτωση. Δεν είναι μόνο ότι διαβάζει φανατικά, ότι εδώ και είκοσι πέντε χρόνια αναπνέει καθημερινώς τη μυρωδιά των εντύπων στη Βιβλιοθήκη της Βουλής και ότι για πολύ καιρό τήρησε εβδομαδιαία στήλη σε ηλεκτρονικά […]

Η επιθετικότητα του παιδιού στο σχολείο

– Η επιθετικότητα και η βία ως εκδηλώσεις της ανθρώπινης συμπεριφοράς διαχρονικά, αποτελούν πολύ συχνό και πολυσήμαντο κοινωνικό φαινόμενο. – Η επιθετικότητα και η αντιδραστική συμπεριφορά αποτελούν το 1/3 των προβλημάτων συμπεριφοράς που αντιμετωπίζουν σήμερα οι ψυχολόγοι και οι παιδαγωγοί. Η επιθετικότητα αναφέρεται πάντα σε συμπεριφορές που έχουν ως στόχο να βλάψουν τον άλλο. Αν δεν […]

γιατί δεν μιλάμε μεταξύ μας ?

Προσπαθούμε να κάνουμε οτι είναι πιό εύκολο στη ζωή μας, χωρίς να υπολογίζουμε τις επιπτώσεις. Με την πρόοδο της τεχνολογίας πολλά έχουν αλλάξει, μεταξύ αυτών ο τρόπος που επικοινωνούμε μεταξύ μας. Η επικοινωνία παίζει μεγάλο ρόλο στη ζωή μας αφού ολόκληρη η καθημερινότητά μας εξαρτάται από αυτήν. Οι διαπροσωπικές σχέσεις έχουν αντικατασταθεί με εικονίδια και […]

Η γνώση των μαθητών εκ μέρους των εκπαιδευτικών αποβλέπει…

Η Παιδαγωγική σ’ όλους τους καιρούς και σ’ όλους τους τόπους θεωρεί ως μία απαραίτητη προϋπόθεση για τη δημιουργική μάθηση στο σχολείο την καλή γνώση μαθητών εκ μέρους των εκπαιδευτικών. Αναφερόμαστε σε γνώση τόσο του μαθησιακού κάθε φορά πεδίου των μαθητών, όσο και του ιδιαίτερου πνευματικού και συναισθηματικού τους κόσμου.       Η διδασκαλία στο σχολείο […]

Δημιουργούν προβλήματα στο παιδί οι γονείς?

Τις προηγούμενες μέρες έσκασε το ένα περιστατικό μετά το άλλο, ο φοιτητής που εξαφανίστηκε μετά από σειρά εξευτελιστικών επιθέσεων, το παιδάκι με αυτισμό που κανείς συμμαθητής δεν πήγε στο πάρτυ του, οι γονείς που καταδικάστηκαν σε ισόβια γιατί σκότωσαν το 2,5 χρονών μικρό τους με βραστό νερό έπειτα από χρόνια κακοποίηση, υποθέτω εκατοντάδες ακόμα υποθέσεις […]

Πως θα αγαπήσουν τα παιδιά μας το σχολείο;

Η σχολική τάξη αποτελεί τη βασική μονάδα οργάνωσης του σχολείου και της εκπαιδευτικής δραστηριότητας. Συνήθως ταυτίζεται με την τάξη δι­δασκαλίας. Ο χώρος αυτός θα πρέπει να εξασφαλίζει τις συνθήκες που θα επιτρέπουν την άνετη και αποτελεσματική διεξαγωγή της διδασκαλίας και ταυτόχρονα την ολόπλευρη ανάπτυξη του μαθητή. Κοινωνιολογικά όμως η σχολική τάξη αποτελεί ένα μικρό αλλά […]

Δημιουργούμε-Συνθέτουμε ομάδες μαθητών για τη διδασκαλία μας

Οργάνωση της διδασκαλίας σε ομάδες Η οργάνωση της διδασκαλίας με ομάδες εργασίας αποτελεί κοινωνική μορφή οργάνωσης της τάξης. Οι μαθητές μιας τάξης συγκροτούν μικρότερες ομάδες και τα μέλη κάθε ομάδας συνεργάζονται για την εκτέλεση μιας διδακτικής δραστηριότητας. Η συγκρότηση των ομάδων, η κατανομή των μαθητών σε αυτές, ο καταμερισμός εργασιών και η ανάθεση ρόλων και […]

για τη μοντέρνα οικογένεια και το μέλλον της

Μερικές σκέψεις για τη μοντέρνα οικογένεια και το μέλλον της* ΜΑΤΘΑΙΟΣ ΓΙΩΣΑΦΑΤ Dr. Matthew Josafat, Ψυχίατρος-Παιδοψυχίατρος, τ. Διευθυντής Κλινικής Οικογενειακής Ψυχιατρικής Finchley Λονδίνου και του Κέντρου Ψυχαναλυτικής Ψυχοθεραπείας Λονδίνου. Πρόεδρος Ελλην. Εταιρ. Ομαδ. Ανάλυσης και Οικογεν. Θεραπείας *(Πρωτοδημοσιεύθηκε στο βιβλίο: «Η οικογένεια σε κρίση» εκδ. Ακρίτα, Αθήνα 2009). Περίληψη Ο άνθρωπος είναι βιολογικό, ψυχολογικό και […]

Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΠΟΥ ΑΦΗΝΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΟΝΕΙΡΕΥΟΝΤΑΙ

Ο πραγματικός παιδαγωγικός στόχος είναι το κάθε παιδί να αναπτύξει στο έπακρο την προσωπικότητά του στους κόλπους μιας ορθολογική κοινότητας που την εξυπηρετεί και το εξυπηρετεί. Αυτό δεν είναι παρά ένα ιδανικό,.. Οι τεχνικές συμβουλές του σχολείου εργασίας μπορεί να παραπλανήσουν και να αποθαρρύνουν τους εκπαιδευτικούς αν δεν βασίζονται σε παιδαγωγικές σταθερές. Η εκπαίδευση των […]

Αντιμετωπίζοντας τη δυσλεξία

Σε ένα δυσλεξικό παιδί που δυσκολεύεται στην απόκτηση των ικανοτήτων της ανάγνωσης και της γραφής είναι δυνατό να του δημιουργηθούν άγχος, αγωνία και τραύματα όταν νιώσει κατώτερο και καταπιεσμένο από τους συμμαθητές και τους εκπαιδευτικούς ή άλλους στο σχολικό περιβάλλον επειδή απλώς και μόνο τυγχάνει να έχει μια μαθησιακή ιδιαιτερότητα ή μια μαθησιακή δυσκολία που […]

Ο νέος μας… διευθυντής

Στο νέο Κο Δ/ντη Καλώς ήρθατε στο πιο ευτυχισμένο και χαρούμενο μέρος. Θέλουμε να γνωρίσετε ότι το σχολείο μας δεν είναι ακριβώς ένα πάρκο ψυχαγωγίας αλλά είναι ένα ευχάριστο μέρος που γίνονται σπουδαία πράγματα. Είμαστε ένα καινοτόμο και ενθουσιώδες προσωπικό που εργάζεται σκληρά, κάνει καινοτομίες και ελπίζουμε ότι και σεις θα βρείτε το σχολείο μας […]

γιατί “χτύπησε (το) κουδούνι”;

Μήπως στο σχολείο αναπτύσσουμε ταχύτητα για να μην πλησιάζουμε το άγνωστο; Μήπως τρέχουμε για να μη βλέπουμε και να μην αισθανόμαστε; Μήπως βιαζόμαστε για να μη σκεφτόμαστε; Γιώργος Μαυρογιώργος* Συνήθως, όταν τίθεται ζήτημα εισαγωγής και υποστήριξης εκπαιδευτικών καινοτομιών και νέων αναλυτικών προγραμμάτων, αναδεικνύονται, συχνά, πολλά εμπόδια και δυσκολίες, που έχουν να κάνουν με τη διάθεση […]

Δικαίωμα στο όνειρο

Στην καρδιά της εκπαίδευσης βρίσκονται  οι εκπαιδευτικοί. Αυτή η παραδοχή εναποθέτει μεγάλο φορτίο ευθύνης επάνω τους. Η εργασία τους, σε ένα σχολείο που συνεχώς και με δραματικούς όρους αλλάζει, είναι όλο και περισσότερο σύνθετη, περίπλοκη και απαιτητική. Η  εργασία τους απαιτεί υψηλές διανοητικές, αναλυτικές και επικοινωνιακές ικανότητες, γνώση, κατανόηση και φαντασία για να εμπνέουν νέους […]

Ποιός είναι ο Δάσκαλος με το “Δ” κεφαλαίο;

“Κάθε άνθρωπος γεννιέται με την ικανότητα του δασκάλου. Ο “ΔΑΣΚΑΛΟΣ” με “Δ” κεφαλαίο, ή με όλα κεφαλαία, είναι αυτός: που ξέρει το γνωστικό αντικείμενο που αγαπάει τα παιδιά, που έχει παιδεία…” «Μόνο με την καρδιά οδηγείται το ανθρώπου η καρδιά» Ιωάννης Ερρίκος Πεσταλότσι από τη συνέντευξη του αείμνηστου Χρήστου Τσολάκη στην εκπομπή “ΣΤΑ ΑΚΡΑ” (μπορείτε […]

Είναι η εκπαίδευση χωρίς δασκάλους το μέλλον της εκπαίδευσης;

«Αν ένας καθηγητής μπορεί να αντικατασταθεί από έναν υπολογιστή, οφείλει να αντικατασταθεί» Άρθουρ Κλαρκ, 1980 Ο Σουγκάτα Μίτρα δούλευε σε ένα σχολείο στην Ινδία, όπου προνομιούχα παιδιά δέχονταν μόρφωση από τους καλύτερα εκπαιδευμένους δασκάλους που ήταν διαθέσιμοι. Χρόνο με το χρόνο έβλεπε κάθε νέα γενιά όλο και πιο εξοικειωμένη με τις νέες τεχνολογίες, και τους γονείς τους να του […]

«Μαμά, δε θέλω να διαβάσω»

Η νέα γενιά μαμάδων και μπαμπάδων μεγάλωσε με ένα στόχο. Να τελειώσουν το πανεπιστήμιο και να βρουν μια καλή δουλειά. Οι περισσότεροι κατάφεραν να ολοκληρώσουν μόνο το πρώτο μέρος του στόχου. Παρόλα αυτά, συνεχίζουν να πιέζουν τα παιδιά να κάνουν το ίδιο, να πετύχουν στις πανελλήνιες, να πάρουν όλα τα πτυχία τους για να μπορέσουν […]

Τα παιδιά μελετούν, αλλά δεν κατανοούν

«Πολλές φορές διαβάζω και δεν καταλαβαίνω, όχι μόνο τους αρχαίους αλλά και αυτούς που είναι κάτι σαν… αρχαίοι – Καβάφη, Παπαδιαμάντη» (Ελευθερία, Γ΄ Λυκείου). «Οταν τα κείμενα είναι αρχαία με νέα ελληνικά μαζί, μου φαίνονται πολύ περίεργα. Δυσκολεύομαι να καταλάβω, θέλει πολλή ανάλυση. Θυμάμαι τον “Κρητικό” (σ.σ. Διον. Σολωμός), είδα κι έπαθα να βγάλω άκρη. […]

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων