«Διασχίστε τις θάλασσες με τα φτερά της φαντασίας!», μας καλεί η συγγραφέας Eiko Kadono, νικήτρια του Hans Christian Andersen Award 2018. Η εικονογράφος Nana Furiya συνοδεύει εκπληκτικά με τις ζωγραφιές της το μήνυμα της ΙΒΒΥ για τη φετινή Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Το εθνικό τμήμα της Ιαπωνίας (JBBY 日本国際児童図書評議会) ανέλαβε τη δημιουργία της αφίσας για τον φετινό εορτασμό. Το μήνυμα μετέφρασε στα ελληνικά η συγγραφέας Λότη Πέτροβιτς.
Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου είναι μία αφορμή να μοιραστούμε αυτό που πρεσβεύουμε καθημερινά στο νηπιαγωγείο μας και ενισχύουμε με τη λειτουργία της δανειστικής μας βιβλιοθήκης. Ότι δηλαδή το παιδικό βιβλίο γιορτάζει κάθε μέρα και πως η ανάγνωση είναι δικαίωμα όλων.
Θυμηθήκαμε όμως, πως 2 Απριλίου γιορτάζεται και η Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού. Τι καλύτερο να τις γιορτάσουμε μαζί προσκαλώντας στην ανοιξιάτικη αυλή μας την κ. Μαρίκα Γιαννίρη, μανούλα μαθητή μας, που ξεκίνησε τη συγγραφική της προσπάθεια εκδίδοντας ένα τρυφερό παραμύθι για τη διαφορετικότητα, με ήρωα τον Τάκη, ένα μικρό αλλά διαφορετικό δεινόσαυρο!
Η κ. Μαρίκα, αφού αφηγήθηκε με ευφάνταστο τρόπο την ιστορία του μικρού δεινόσαυρου, έβαλε τα παιδιά στη διαδικασία να μπούνε στη θέση κάποιου που διαφέρει από τους υπόλοιπους, με αποτέλεσμα να προκύψει ουσιαστική κουβέντα, αυθόρμητα παιχνίδια ρόλων και όμορφες δραστηριότητες με τα παιδιά. Ήταν μια όμορφη μέρα αφιερωμένη στη “δύναμη” των βιβλίων που μπορεί να μας οδηγήσει σε σκέψεις, ενδιαφέρουσες συζητήσεις, ανάληψη πρωτοβουλιών και γιατί όχι… στη διαμόρφωση κουλτούρας σεβασμού στη διαφορετικότητα σε κάθε της μορφή!
Ευχαριστούμε την κ. Γιαννίρη για την τόσο όμορφη και δημιουργική μέρα που μοιραστήκαμε και της ευχόμαστε καλή συνέχεια στη συγγραφική της προσπάθεια!
Στο πλαίσιο της ενδοσχολικής επιμόρφωσης με στόχο την ενημέρωση σχετικά με την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών στο σχολικό περιβάλλον (και όχι μόνο), υποδεχτήκαμε στο νηπιαγωγείο μας κλιμάκιο της Πολιτικής Προστασίας του Νομού Χίου. Ο κ. Κουντουριάδης μας ενημέρωσε για τις φυσικές καταστροφές στο νησί μας αλλά και σε ολόκληρο τον πλανήτη, για τους τρόπους πρόληψης αλλά και αντιμετώπισης αυτών, χρησιμοποιώντας ποικίλα εποπτικά μέσα και διαδραστικό υλικό.
Το φυσικό φαινόμενο του σεισμού μονοπώλησε το ενδιαφέρον μας, δεδομένου ότι ζούμε σε μια σεισμογενή περιοχή. Επικαιροποιήσαμε τις γνώσεις μας σε σχέση με το σεισμό και γνωρίσαμε το μύθο του Εγκέλαδου, θέλοντας να δείξουμε στα παιδιά τον τρόπο που εξηγούσαν οι άνθρωποι τα φυσικά φαινόμενα την εποχή που η επιστήμη δεν είχε ακόμη προχωρήσει.
Γνωρίσαμε την κλίμακα Richter, μονάδα μέτρησης της σεισμικής δόνησης, που πήρε το όνομά της από τον Αμερικανό φυσικό και σεισμολόγο Richter, το σεισμογράφο και το επίκεντρο ενός σεισμού και τα καταγράψαμε με το δικό μας τρόπο.
Στη συνέχεια θυμηθήκαμε τα τρία βήματα που θα πρέπει να ακολουθούμε σε περίπτωση σεισμού τόσο στα ελληνικά, όσο και στα αγγλικά, και τα αποτυπώσαμε σε αφίσα!
Η μέρα μας έκλεισε με μια επιτυχημένη πρόβα σεισμού στην οποία ακολουθήσαμε όλα τα βήματα με συνέπεια και για το λόγο αυτό μας απονεμήθηκε το βραβείο “Συμμετοχής σε Αντισεισμική άσκηση”!
Τέλος χορέψαμε το αγαπημένο τραγούδι του σεισμού και τραγουδήσαμε δυνατά
Η αναφορά μας στον εορτασμό της 25ης Μαρτίου 1821 έγινε με τη διαδικτυακή αφήγηση του παραμυθιού της Ευγενίας Φακίνου, “Τα ελληνάκια”.
Παρατηρήσαμε τα ρούχα που φορούσαν τα μικρά παιδιά εκείνη την εποχή και δημιούργησε κάθε παιδί το δικό του “ελληνάκι”!
Ζωγραφίσαμε και δημιουργήσαμε ελληνικές σημαίες-χαρταετούς για να πετάξουν στον ουρανό της Ελλάδας που γιορτάζει και τραγουδήσαμε όλοι μαζί τον εθνικό μας ύμνο!
Καλώς το καρναβάλι με τους τρελούς χορούς που ντύνει μασκαράδες μεγάλους και μικρούς.
Καλώς το που σκορπάει κορδέλες κομφετί κι είναι για τα παιδάκια η πιο τρελή γιορτή!
Κάπως έτσι ξεκίνησε το καρναβάλι του 2024 στο νηπιαγωγείο μας με τραγούδια, αποκριάτικους στολισμούς, ευχές που συνόδευαν το πέταγμα της σερπαντίνας στο κλαδί της τάξης μας, αλλά και το γράμμα Κ, κ, του καρναβαλιού και του καρνάβαλου!!
Το αποκριάτικο πάρτι του νηπιαγωγείου μας που οργάνωσε ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων ήταν υπέροχο! Έγινε στον παιδότοπο Fun Park και στην παρέα μας εμφανίστηκε ο Spiderman παρέα με το Μονόκερο!
Ήρθε η Τσικνοπέμπτη και επειδή αγαπάμε τις παραδόσεις αλλά και τα πάρτι, “τσικνίσαμε” νόστιμα σουβλάκια κερασμένα από το σύλλογο γονέων του νηπιαγωγείου μας και στη συνέχεια χορέψαμε και παίξαμε αποκριάτικα παιχνίδια!
Τις ημέρες αυτές διαβάσαμε παραμύθια και μασκαρευτήκαμε όπως οι ήρωες τους…
…συνεργαστήκαμε και δημιουργήσαμε όμορφους Αρλεκίνους!
Τραγουδήσαμε τον “παλιάτσο” και μεταμφιεστήκαμε όλοι Παλιάτσοι!
Ταξιδέψαμε παρέα με το beebot και γνωρίσαμε αποκριάτικα ήθη και έθιμα της πατρίδας μας….
αλλά και τον αριθμό 7 προσθέτοντας εφτά χρωματιστές κορδέλες στο αποκριάτικο
μας γαϊτανάκι!
Έφτασε η πολυπόθητη ήμερα για το πάρτι στο νηπιαγωγείο μας! Οι μικροί μας καρναβαλιστές ήρθαν γεμάτοι όρεξη για δράση και διασκέδαση!
Παρουσιάστηκαν και φωτογραφήθηκαν σε ομαδούλες!
Παίξαμε παιχνίδια και διασκεδάσαμε!!!.
Κάπως έτσι κύλησαν οι ημέρες του Τριωδίου στο νηπιαγωγείο μας!
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.
Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια κατάσταση, κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά, με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου. Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι ο σχολικός εκφοβισμός δεν είναι απλά ένα “παιχνίδι” ή “τσακωμός” μεταξύ παιδιών, αλλά μια σοβαρή μορφή βίας με δυσάρεστες συνέπειες: Στην ψυχολογική του υγεία: άγχος, κατάθλιψη, χαμηλή αυτοεκτίμηση. Στην κοινωνική του ζωή: απομόνωση, δυσκολίες στις διαπροσωπικές σχέσεις. Στην ακαδημαϊκή του επίδοση: δυσκολίες στη μάθηση, σχολική αποτυχία.
Με αφορμή την ημέρα αυτή, πραγματοποιήσαμε δράσεις πρόληψης και ευαισθητοποίησης των μικρών μας μαθητών κατά της σχολική βίας. Οι δράσεις αυτές πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια όλης της εβδομάδας.
Διαβάσαμε το βιβλίο “Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε ” του Μ. ΑΓΚΑΣΙ, εκδόσεις Μεταίχμιο. Η διδακτική αξιοποίηση του βιβλίου βοήθησε τα παιδιά να αντιληφθούν ότι η βία ποτέ δεν οδηγεί σε καλό. Τα χέρια μας είναι για να δημιουργούν, να ενεργούν διασκεδαστικά και εποικοδομητικά, ενώ υπάρχουν εναλλακτικοί τρόποι για να διαχειριστούμε τα δύσκολα συναισθήματα μας, χωρίς να καταφύγουμε σε βίαιες και επιθετικές συμπεριφορές.
Στη συνέχεια τα παιδιά εκφράστηκαν δημιουργικά για το τι μπορούμενα κάνουμε με τα χέρια μας: ζωγράφισαν με μαρκαδόρους, παρουσίασαν κατασκευές στο οικοδομικό υλικό, συνεργάστηκαν και δημιούργησαν με πλαστελίνη, με lego, και με αγκαλιές “στο παγκάκι της φιλίας”.
.
Σε χρωματιστά χαρτόνια το κάθε παιδί έγραψε το όνομα του (η επιλογή του χρώματος γινόταν από τα ίδια τα παιδιά) και αφού τα ενώσαμε φτιάχτηκε η αλυσίδα της φιλίας , που μας ενώνει και μας κρατάει δυνατούς!
Παρακολουθήσαμε στο youtube το διαδικτυακό παραμύθι “τα μπαλόνια της φιλίας”
…και κόψαμε, ζωγραφίσαμε και στολίσαμε τα δικά μας μπαλόνια!
Με το παρακάτω τραγούδι που συνόδεψε τις δραστηριότητες μας και τραγουδήθηκε από όλα τα παιδιά, θελήσαμε να ευαισθητοποιήσουμε τους μικρούς μας μαθητές σε θέματα ρατσισμού και σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Με μεγάλη χαρά δεχτήκαμε την πρόσκληση του Μάριου Μάζαρη να “απλώσουμε” και εμείς τη δική μας μπουγάδα ευτυχίας, συμμετέχοντας στην Πανελλήνια δράση που τρέχει στα σχολεία από τα Χριστούγεννα!. Ο στόχος ήταν διπλός, να ευαισθητοποιήσουμε τα παιδιά σε σχέση με το πόσο πολύτιμη είναι η ευτυχία για ΟΛΟΥΣ και παράλληλα να προσφέρουμε τη μικρή μας συνδρομή στο Συλλόγο Γονέων με Νεοπλασματική ασθένεια “ΦΛΟΓΑ” που ιδρύθηκε το 1982 από γονείς παιδιών με καρκίνο (https://www.floga.org.gr/)
Οι γονείς, πρόθυμοι όπως πάντα, ανταποκρίθηκαν άμεσα στην πρότασή μας και τα λευκά μπλουζάκια έφτασαν στο σχολείο! Συζητήσαμε πολύ με τα παιδιά “τι είναι ευτυχία”, πόσο σημαντικό είναι να νιώθουμε ευτυχισμένοι και πόσο σπουδαίο να προσφέρουμε ευτυχία στους άλλους! Επίσης, γνωρίσαμε το Σύλλογο Φλόγα και την προσφορά του.
Αμέσως μετά άρχισε η δουλειά! Κάθε παιδί με μεγάλο ενθουσιασμό ζωγράφισε στο μπλουζάκι του τι σημαίνει για αυτό ΕΥΤΥΧΙΑ! Η χαρά της δημιουργίας ήταν απερίγραπτη, ενώ τα… εικαστικά αποτελέσματα εκπληκτικά!
Μόλις ολοκληρώθηκαν οι δημιουργίες μας οργανώσαμε τη μέρα που θα απλώσουμε τη μπουγάδα και καλέσαμε γονείς, φίλους, αλλά και τα παιδιά της πρώτης τάξης του όμορου Δημοτικού σχολείου να την απολαύσουν. Ετοιμάστηκε η αφίσα της δράσης και η μπουγάδα μας… απλώθηκε!
Μαζί με τα παιδιά της πρώτης τάξης υποδεχτήκαμε και της δευτέρας και η αυλή μας γέμισε χαρούμενες φωνές, αγκαλιές, επιφωνήματα και γέλια! Οι μεγαλύτεροι φίλοι θαύμασαν τις δημιουργίες των παιδιών του νηπιαγωγείου και ενημερώθηκαν για το σκοπό της δράσης μας. Μας αφιέρωσαν και ένα τραγούδι για “ένα κόσμο γεμάτο αγάπη” που τραγουδήσαμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ!
Ακολούθησαν γονείς και αδελφάκια, απόλαυσαν την τόσο ξεχωριστή μπουγάδα στην ηλιόλουστη αυλή μας και ο κουμπαράς που δημιουργήθηκε από τα χεράκια των παιδιών, γέμισε με όση ευτυχία μπορούμε να δώσουμε στα παιδιά της ΦΛΟΓΑΣ.
Ένα σχέδιο πραγματοποιήθηκε, μια ανάσα πριν φύγει ο χειμώνας και μας έφερε την άνοιξη, γεμίζοντας πεταλούδες την αυλή του νηπιαγωγείου μας…
… πολύχρωμες πεταλούδες που τα παιδιά υποδέχτηκαν με ενθουσιασμό και φωτογραφήθηκαν μέσα στα χρωματιστά φτερά τους!
Ευχαριστούμε πολύ το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του νηπιαγωγείου μας και την αγαπημένη Σταματία, που πρόσφεραν αυτή την όμορφη και πρωτότυπη δημιουργία στην αυλή μας!
Με μεγάλη χαρά δεχτήκαμε τη δωρεά του κ. Μανάρα, πατέρα της μαθήτριάς μας Μαρκέλλας Μανάρα, για να εμπλουτίσουμε τη δανειστική μας βιβλιοθήκη. Δεκατρείς νέοι τίτλοι βιβλίων έφτασαν να προστεθούν στους ήδη υπάρχοντες!
Κάθε καινούριο βιβλίο στη βιβλιοθήκη μας την κάνει πιο πλούσια και όλους μας πιο χαρούμενους γιατί, όπως είπε και ο Albert Einstein…
Ευχαριστούμε πολύ για την τόσο χρήσιμη προσφορά σας!!!
Άργησε, αλλά έφτασε ο χειμώνας και στο νηπιαγωγείο μας! Το τσουχτερό κρύο και ο δυνατός αέρας μας ανάγκασαν να φορέσουμε γάντια, σκούφους και κασκόλ…
…αλλά και να δημιουργήσουμε τα δικά μας!
Μάθαμε το γράμμα Χ, χ, του χειμώνα και του χιονιού και έφτασε η ώρα για γλωσσικά παιχνίδια! Δημιουργήσαμε σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό τη λέξη χιόνι… μάθαμε το γράμμα Α, α, της αρκούδας του χιονιού…
…και τα φωνήεντα με “το τραγούδι του χειμώνα”!
Ασχοληθήκαμε με την έννοια του χρόνου, δημιουργήσαμε τον κύκλο των εποχών, αλλά και τους 12 μήνες ακούγοντας το τραγούδι “12 μήνες αθλητές” από την αγαπημένη συλλογή “ΕΔΩ ΛΙΛΙΠΟΥΠΟΛΗ”!
Παρατηρήσαμε τη χειμωνιάτικη φύση από το παράθυρό μας, αλλά και του “Γενάρη το φεγγάρι” που μοιάζει σαν μαργαριτάρι και τα αποτυπώσαμε εικαστικά!
Ο “Πιγκουίνος Μικρός” από το παραμύθι του Mick Inkpen ταξιδεύοντας για το Νότιο Πόλο έκανε μια στάση στο νηπιαγωγείο μας και με μεγάλη μας χαρά τον φιλοξενήσαμε μέχρι να ζεστάνει ο καιρός και να μας αποχαιρετίσει! Έγινε φίλος μας και συμμετείχε σε πολλές από τις δράσεις μας και για να μη νιώθει μόνος, δημιουργήσαμε τους δικούς μας πιγκουίνους!
Αξιοποιήσαμε παιδαγωγικά αγαπημένα παραμύθια…
...και ταξιδέψαμε στο Βόρειο και Νότιο πόλο αποκτώντας πολλές γνώσεις για τη ζωή εκεί!
Ο πάγος στους πόλους της γης μας έδωσε την αφορμή να γίνουμε μικροί επιστήμονες και να πειραματιστούμε δημιουργώντας τους δικούς μας παγωμένους θησαυρούς!
Αναφερθήκαμε στα φαινόμενα της τήξης και πήξης, είδαμε πότε το νερό γίνεται πάγος και προβληματιστήκαμε για τον τρόπο που ο πάγος θα λιώσει πιο γρήγορα… με τη θερμότητα του καλοριφέρ ή με τις ακτίνες του ήλιου;
Παρατηρήσαμε προσεκτικά και καταγράψαμε τα συμπεράσματά μας:
ο πάγος μπορεί και να μας “κάψει” αν τον κρατήσουμε σφιχτά
ο πάγος έλιωσε πιο γρήγορα με τη θερμότητα του καλοριφέρ
το σχήμα του πάγου επηρεάζει το πόσο γρήγορα θα λιώσει…
… και συνεχίσαμε τα πειράματα ρίχνοντας διάφορα σώματα στο νερό για να ανακαλύψουμε την επίπλευση, τη βύθιση και τη διαλυτότα!
Ανακαλύψαμε και καταγράψαμε τα σώματα που βουλιάζουν, αυτά που επιπλέουν και αυτά που διαλύονται στο νερό…
Τι ωραία μαθαίνουμε κάνοντας τα δικά μας πειράματα!!!
Όμως ξαφνικά, ο καιρός έγινε πιο ζεστός και ο αέρας σταμάτησε να φυσάει δυνατά. Έφτασαν οι Αλκυονίδες μέρες! Μάθαμε το μύθο της Αλκυόνης και πώς συνδέεται με τις ζεστές μέρες μέσα στο χειμώνα και τον αποτυπώσαμε με διάφορους τρόπους!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότερα