Το πιο γλυκό ψωμί(Λαϊκό παραμύθι)από την ομάδα lastrada

Την Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2024 ήρθαν στο σχολείο μας ένας βασιλιάς κι ένας σοφός γέροντας και μας παρουσίασαν ένα όμορφο παραδοσιακό παραμύθι για το ψωμί. Πρόκειται για την  ιστορία ενός βασιλιά που δεν δούλεψε ποτέ στη ζωή του και ανακαλύπτει τη χαρά της δουλειάς και την αξία της καλλιέργειας της γης. Ένας τεμπέλης Βασιλιάς παθαίνει ξαφνικά ανορεξιά και ενώ επιστρατευτήκαν οι καλύτεροι φουρνάρηδες του βασιλείου τίποτα δε μπορέσαν να του κάνουν, ένας σοφός γέρος όμως τον πείθει να ξεκινήσει μαζί του ένα ταξίδι.. Το μακρινό τους ταξίδι στη φύση, τα χωράφια και τα βουνά , οι περιπέτειες του βασιλιά, και όλοι όσοι συνάντησαν , τον κάνουν να ξαναβρεί την όρεξη για τη ζωή…Μια ευκαιρία για τα παιδιά να κατανοήσουν την αξία της επαφής του ανθρώπου με τη γη, της προσωπικής εργασίας αλλά και τον κύκλο της παρασκευής του πιο βασικού συστατικού της διατροφής μας. Μια επαφή με παραδοσιακά μουσικά ακούσματα. Στη διάρκεια της παράστασης οι ηθοποιοί –εμψυχωτές μέσω θεατρικών αυτοσχεδιασμών βοήθησαν τα παιδιά να γίνουν και αυτά ηθοποιοί και να βοηθήσουν με τη σειρά τους το σοφό γέρο αλλά και τον …τεμπέλη βασιλιά!  Και βέβαια ζυμώσαμε ψωμί. Την επομένη το πρωί με τη βοήθεια του κ. Ιάσονα το πήγαμε στο φούρνο της γειτονιάς μας, στον κ. Μπέλμπα, που  μας το έψησε με πολύ προθυμία και αγάπη… ΔΩΡΕΑΝ για τα παιδιά του νηπιαγωγείου. Τους ευχαριστούμε από την καρδιά μας και ευχόμαστε να είναι πάντα γεροί  και να φτιάχνουν νόστιμα και λαχταριστά ψωμάκια για όλο τον κόσμο…0 02 05 aab75f65869bd9538d10d9f9d5aa9c7e7cfa9205fcaa43583201b287e14b3e76 75eb373867ec3bfb0 02 05 51515cafdf4cf969c746ea648b8050e2243555dd56bfb816678c8bfb2c7c2b85 ff9227d85056e7a30 02 05 37b4ed9ee1a3a2d71f0d69c936a94f88f75348b053dc88ca25b42dc899398908 c73333781ab60ad20 02 05 85866a6d8bddd8c9a3f2a0534c5942d697f7a75ff13ca06710ea26b44371d738 2b5930677dc586410 02 05 0b4467bd46772c8f146159d09b1ce7c662b97a91021c58e505db3d8f2cc6319e 9a735fdf168490e40 02 05 1606028bf2f7b48a1854577e0bf9b7c32e1bebc84489d6d8952fb4f0dfe2b087 7383aa78a1110ed00 02 05 0d04c4c7a43ee055d47bd1d81734f2ef605ba2122b23a3d933ac29b17caf6b67 fbf38e80af10b05c0 02 05 810b950d949cadba22aba1c148abfea567d927277eefd608809551ee3eb220a1 633b02b5b75f83520 02 05 82b41a4914f4c98f3304a2b5c848a8cd7ce56dd5a31853ed6fb46aa3cbcbf791 a4f0d5c2c8be73940 02 05 0c5d42bae1c61e17e5a03878701f3bb625a27bec530d0cc4d075c85fb56bf9fd 36fe7ba85ceaac720 02 05 9cd2c56256b6cd9cbc2df2361b555705c4fb8e6e1fb1588747ab89d4bb96d8f9 4cc99b4872cb37a60 02 05 e6e29528fb89cb7993d20365cc9c0d1d3eec739b0f90793a8889a7757ef000e8 9065a93d8134c0920 02 05 bcc1fd6daf8d0855bcd8bf4b710fe53360e69a21166e4b10e159814496e799b0 a21e543c2014b534

1η ΑΣΚΗΣΗ ΣΕΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2024-25

0 02 05 528ef96696b175e1020da20b8cea69cf98cf2fddb38eae636c9293991d790f6b 67085795476b546e

 

Αυτήν την  εβδομάδα κάναμε την 1η άσκηση σεισμού στο νηπιαγωγείο μας. Ο σεισμός είναι ένα φυσικό φαινόμενο που εκδηλώνεται συχνά σε πολλές χώρες του κόσμου και στην χώρα μας.

Η Ελλάδα είναι η 1η σε σεισμικότητα χώρα στην Ευρώπη και η 6η σε παγκόσμιο επίπεδο. Η απόκτηση γνώσεων για τη σωστή αντιμετώπιση του φαινομένου του σεισμού, σε μία χώρα με συνεχή σεισμική δραστηριότητα όπως η Ελλάδα, πρέπει να ξεκινά από τα πρώτα σχολικά χρόνια.

Ο σεισμός είναι ένα φυσικό φαινόμενο που δε μπορούμε να το αποφύγουμε. Μπορούμε όμως να προφυλαχτούμε από αυτόν και να “διαχειριστούμε” τον φόβο που νιώθουμε, αρκεί να γνωρίζουμε τι να κάνουμε αν συμβεί.

Εστιάσαμε στην ενημέρωση και τα μέτρα προστασίας στο σχολείο και τα βήματα που ακολουθούμε.

  1. Αν είμαι στα τραπεζάκια και ζωγραφίζω ή τρώω μπαίνω κάτω από το τραπέζι και κρατάω το πόδι του τραπεζιού. Αν είμαι κοντά στο κουκλόσπιτο ή στην παρεούλα, γίνομαι χελωνίτσα και καλύπτω το κεφάλι μου με τα χέρια.
  2. Μόλις σταματήσει ο σεισμός, κάνουμε τρενάκι μπροστά στην πόρτα της τάξης, ήρεμα και χωρίς πανικό για να βγούμε στην αυλή.
  3. Στο προαύλιο στεκόμαστε κοντά στην πλησιέστερη στο νηπιαγωγείο μπασκέτα, ήρεμα και υπομονετικά.
  4. Ανάλογα με τις οδηγίες που θα δοθούν από το Δήμο ή τη Νομαρχία, και μόνο σε περίπτωση που πρέπει να διακοπεί η λειτουργία του σχολείου, τα παιδιά θα τα παραλάβουν οι γονείς όχι από την πόρτα που έρχεστε καθημερινά αλλά από την άλλη πόρτα του δημοτικού που είναι μακριά από ψηλά κτίρια.

Καλό είναι σε περίπτωση σεισμού να έχουμε προετοιμάσει κάποια βασικά πράγματα. Παρουσιάσαμε στα παιδιά το βαλιτσάκι του σεισμού με τα απαραίτητα αντικείμενα που χρειάζονται σε περίπτωση σεισμού.

Αγαπητοί γονείς, καλό είναι η κάθε οικογένεια να συζητήσει το ενδεχόμενο του σεισμού και να έχει προετοιμάσει ένα σχέδιο δράσης.

Ο Οργανισμός Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (Ο.Α.Σ.Π.) ιδρύθηκε το 1983. Σκοπός του Ο.Α.Σ.Π. είναι η επεξεργασία και ο σχεδιασμός της αντισεισμικής πολιτικής της χώρας καθώς και ο συντονισμός των ενεργειών δημοσίου και ιδιωτικού δυναμικού για την εφαρμογή της πολιτικής αυτής.

Ο  Ο.Α.Σ.Π. δημιουργεί  εκπαιδευτικό υλικό παιδαγωγικά και διδακτικά κατάλληλο για  θέματα αντισεισμικής προστασίας με στόχο την ευαισθητοποίηση, ενημέρωση και εκπαίδευσή τους σε θέματα διαχείρισης του σεισμικού κινδύνου.

Παρακολουθήστε τα βίντεο με οδηγίες για την προστασία από σεισμούς.

https://www.youtube.com/watch?v=PDQFQfA4yKU

https://www.youtube.com/watch?v=nYQ9DCR2iQo

 

Για περισσότερες πληροφορίες ενημερωθείτε από το: https://oasp.gr/

0 02 05 82d7624078817543384080c16985ff92e73600ebd73953f4841069646ac240a1 3d480cc278c96bb70 02 05 836942d0583f0f92fc9b788619d66dad2be6cf1256a7c448ebec38458b1a0766 e5b0a2a4038be3ac0 02 05 c0df602b1f448cbb8baf0c14e3452b8688722a60c43a7ff8f9679a427b1c0e26 9b6ab975e84bb0000 02 05 f1a96a1030b4abb5df1bd673e536d650164e4164872e2720736587f9e4f6d06f 52df6e682a0d4db10 02 05 d4133829ea30c2e033c1fcdd3ca8e1f16a9f9d6489b1cfa07d08867e897e887d 690c12bbfff45ffd0 02 05 2acdec2caf339fe94328a1c939d73ea1f19b87054473356255d04eddc0fe9bd7 20cd18536010ea34

28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 – Η ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΟΥ ΟΧΙ στο νηπιαγωγείο μας

0 02 05 9fdf4db958a1ca1e0a218b7cf035859c444355269e3a1f44cf4317ff6f4625f9 61449b3e8b7a5ce6

Λίγο μετά τις 03:00 τα ξημερώματα της 28ης Οκτωβρίου του 1940 η τότε Ιταλική Κυβέρνηση απέστειλε στην Ελλάδα τελεσίγραφο, δια του Ιταλού Πρέσβη στην Αθήνα Εμανουέλε Γκράτσι, ο οποίος και το επέδωσε ιδιόχειρα στον Ιωάννη Μεταξά, στην οικία του δεύτερου, στην Κηφισιά, με το οποίο και απαιτούσε την ελεύθερη διέλευση του Ιταλικού στρατού από την Ελληνοαλβανική μεθόριο προκειμένου στη συνέχεια να καταλάβει κάποια στρατηγικά σημεία του Βασιλείου της Ελλάδος, (λιμένες, αεροδρόμια κλπ.), για ανάγκες ανεφοδιασμού και άλλων διευκολύνσεών του, στη μετέπειτα προώθησή του στην Αφρική. Μετά την ανάγνωση του κειμένου ο Μεταξάς έστρεψε το βλέμμα του στον Ιταλό Πρέσβη και του απάντησε στα γαλλικά (επίσημη διπλωματική γλώσσα) την ιστορική φράση: «Alors, c’est la guerre», (προφέρεται από τα γαλλικάαλόρ, σε λα γκερ, δηλαδή, Λοιπόν, αυτό σημαίνει πόλεμο), εκδηλώνοντας έτσι την αρνητική θέση επί των ιταλικών αιτημάτων.

Στις 05:30 τα ξημερώματα, ξεκίνησε ο Ελληνοϊταλικός Πόλεμος με την αιφνιδιαστική εισβολή (το τελεσίγραφο όριζε ότι η επίθεση θα ξεκινούσε στις 6 π.μ.) των ιταλικών στρατευμάτων στην Ήπειρο, οπότε η Ελλάδα αμυνόμενη εισήλθε στον πόλεμο. Το λεγόμενο «Έπος του Σαράντα», το οποίο ακολούθησε, και οι μεγάλες νίκες που ο ελληνικός στρατός κατήγαγε εις βάρος των Ιταλών, καθιερώθηκε να γιορτάζονται κάθε χρόνο στις 28 Οκτωβρίου. (ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ)

0 02 05 f9f01cf7685591fcd6fbb02575dde383329b6d6a493018a81aecb10a0551bdcf 52d48e67a0a2cf51 10 02 05 d81f225e3881231d5089f84c508c1200c9e68aedff2df1bfd2f78c6ba43f0b2b 4e34e65ea2c00a83 10 02 05 304bc768d322083cbd0ff145cb30862ac926207f5f0ebf4c3f15f14a4f2d7e4b f9aed5486ca22c79 10 02 05 3b761196c5f16f4dcd6604f8fe30661c4d25eb531cbeefdf82eddffafc0434ea 28831a18a63819b4 20 02 05 26be177f65f371db039653c7758c3829e533f7b876faf1bc96ad79c495733972 ef56f5334a395c68 10 02 05 ec4ee9fe89b03ff6204824c14239ec3da24f7eba25f821e3887e5e780b4a9941 6ecb9c249e0400f1 10 02 05 aea3d3350bc6564997d2ce5134f1ece79b8460a809007de088afea60ec4a8a7a bb0546aff5f87a2e 10 02 05 7efc14a51b750550e51e52613ef3e475a45efdb33721b2130a3a1120c4c9f4f8 35c0331c6ab2655a 10 02 05 326804bdf90c84ef6fc53cf81772308eb77821e30b21510f7327e2246d9653bf ec2e89363fa5bb87

Εμείς στο νηπιαγωγείο τιμήσαμε τους ήρωες και τις ηρωίδες του έπους του ΄40 με ποιήματα, τραγούδια, παρέλαση στην αυλή του σχολείου μας και τον Εθνικό μας ύμνο. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΊΔΑ ΜΑΣ.

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ στον Δημήτρη και τη Δήμητρα…

΄΄οὕτως Ἅγιε Μεγαλομάρτυς Δημήτριε,

Χριστόν τον  Θεόν ἱκέτευε,

δωρήσασθαι ἡμῖν το μέγα ἔλεος.΄΄

ΤΗΣ ΑΥΛΗΣ ΤΟ ΛΟΥΝΑ ΠΑΡΚ

Πρωί, και λιοπερίχυτη και λιόκαλ’ είναι η μέρα,

κι η Αθήνα ζαφειρόπετρα στης γης το δαχτυλίδι.

Το φως παντού, κι όλο το φως, κι όλα το φως τα δείχνει…

Περήφανα και ταπεινά, κι όλα φαντάζουν ίδια.0 02 05 e6cbea8719028ce1edf8c2557904312a7976333520a52458c2c6cf30eb548e84 4454ab9df6b9de1a

Έτσι περιγράφει ο Κ. Παλαμάς μια όμορφη φθινοπωρινή μέρα και μια τέτοια μέρα ήρθαν στο νηπιαγωγείο μας οι εμψυχώτριες από το ΧΡΟΝΟΣ -ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ για να διασκεδάζουν τα παιδιά.
Χρώματα σχήματα μορφές από γνωστούς πίνακες των Matisse,  Miro και Chagall ζωντάνεψαν και έγιναν  παιχνίδια για όλους μας, μικρούς και μεγάλους!!
Η ιστορία ξεκινά από την άκρη ενός πινέλου όταν η ζωγράφος ψάχνει τα σκίτσα που το έσκασαν από τους πίνακες της. Τα παιδιά τη βοήθησαν αφού μεταμορφώνονταν σε πινέλα, χρώματα, καμβάδες και …ιδέες. Τελικά ήταν η έμπνευση που της έλειπε!
Η Αυλή του σχολείου μας μεταμορφώθηκε  σε ένα πάρκο γεμάτο με βιωματικά παιχνίδια που έχουν προκύψει από γνωστούς πίνακες. Στήθηκαν σταθμοί παιχνιδιών από τους οποίους τα παιδιά σε μικρές ομάδες περάσανε κυκλικά  για να παίξουν  και να  διασκεδάσουν.
Παιχνίδια όπως :

-Ψαρεύοντας τα αγαπημένα χρυσόψαρα του Matizze

-Ταϊζω τις παλέτες των ζωγράφων με μπάλες χρωμάτων

– Ακροβατώ στο θαλάσσιο τσίρκο του Chagall

– Χορεύοντας στο μπλε και το πράσινο του Matizze
Αυτά όλα και το υπέροχο πρωινό κατάφεραν  να περάσουμε όλοι μια αξέχαστη εμπειρία!!!0 02 05 dd822e3a1e0564faf46541f256f961262ace9e9894728d0b7e8fcf054c199556 45e2eddd73b902db0 02 05 098a12c92bf2a21f0756fce5890d4a53a6294744e34cc75a3066d14a6563a525 93f2dd1ab561c92b0 02 05 ea630a28a5fcad572e7d572b2c7c6bc401e3bbfcfc6d930057e15fc946607f3e 90e4803553dc07ab0 02 05 f299327d5155e23c274d1298a83793016c0c7b345e25b77a60327cfbdce017d6 c6179c44c9452fac0 02 05 8a82187d9e2dd9a5dda40497d15323f5532fc61eabe3532b92d1caa95e2cb02c 452536629f0563640 02 05 f9584c2a298df6683dce9aa8cb58c985fa4e1a71583938160b2714bb5c76e5a9 f376bedb310f6e670 02 05 f802e068f9663a822bffaf40674e1f59322354253ad5c65ed2c5d186b19bf965 3906538480ccc7360 02 05 58b64e87e2bd6b818188f220bf1658441ea5cbdf5f75533d68c83ce418c9cbef dfd9c0639f5fd5170 02 05 4d41c9182acd1257c33b92d6b036e4c8a8791385db4f15ae69bb1e255e5f0ed0 909c90d24380a4780 02 05 6458313e8c79d6a4feca3ed499c2c96884f138c91883820df99d83eba0951e7f 222334661e3cebe0 02 05 607bdbb1c3220e5ace6d3162314da1763f6481b5090beb5b5514f682656160cc 2729448d6da062d6

 

ΗΡΘΕ ΚΙ Ο ΟΚΤΩΒΡΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ!

Ο Οκτώβρης στο νηπιαγωγείο μας βρήκε να ασχολούμαστε με ένα αγαπημένο θέμα των παιδιών…ΤΑ ΖΩΑ.

Τα ζώα γιορτάζουν κάθε χρόνο στις 4 Οκτωβρίου και εμείς δεν τα ξεχάσαμε…Διαβάσαμε το υπέροχο ποίημα του Ι. Πολέμη για ΄΄τα ζώα΄΄ και αποφασίσαμε να τα φροντίζουμε, να τα προσέχουμε και να  γίνουμε οι προστάτες τους.

Ποτέ δε θα πειράξω
τα ζώα τα καημένα·
μην τάχα σαν εμένα,
κι εκείνα δεν πονούν;
Θα τα χαϊδεύω πάντα,
προστάτης τους θα γίνω.
Ποτέ δεν θα τ’ αφήνω
στους δρόμους να πεινούν.

Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων καθιερώθηκε πριν περίπου 100 χρόνια , το 1925, στη Γερμανία, από  τον συγγραφέα H. Zimmermann, ο οποίος επέλεξε την 4η Οκτωβρίου επειδή είναι η ημέρα του Αγίου Φραγκίσκου της Ασίζης, προστάτη των ζώων.

0 02 05 3f90159d537fd87f73704ac8a3d1c9509054907a5e3df73eebed4ff34e0bef59 7dcffa1452ea42fc0 02 05 109d6d8d086019fb1fd5eb0a254cb985e8e9813115614c4d362ab08d9eb6e04a 5fd07a270d1d10060 02 05 9705d00d84299037e906d715f9e0fd11c51dfe668a39229aed1fd210f78b44e9 a3ce60f0e5187c500 02 05 890363355dbdc504188e2b55fd907e19b5fa6d204b61733a2c52ccc06f16775f b3131f244f88107e0 02 05 ec3ac4795c54e1d4ec74d7a570133897f12e9e1044c34a88cc89e64a356a4c68 c08cdaf34db36cfa0 02 05 ccaf08c1b20df5de9e8bb249c24b4af053b683a18e6c3e6a1a4020b928fdaaa6 42802fdcc0b667610 02 05 eac96a2c9b4dbca8e198800d9e64fc469e74f7b9e6c14306c2b4b37b6a240a60 39f3f4c2ed1658a6

ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ ΣΤΟ…ΣΧΟΛΕΙΟ!

Ξεκινήσαμε τη σχολική μας χρονιά με ζωντάνια, παιδικά χαμόγελα, θετική διάθεση και όμορφες δημιουργίες.

Οι βασικές μας δραστηριότητες ήταν δραστηριότητες γνωριμίας, δεσίματος της ομάδας και μουσικοκινητικών παιχνιδιών.

Φτιάξαμε το παζλ της τάξης μας κάνοντας μία πρώτη γνωριμία με τα υλικά του νηπιαγωγείου.

Ασχοληθήκαμε με δραστηριότητες σχετικά με τον μοναδικό εαυτό μας, τον οποίο και αποτυπώσαμε στο χαρτί.

Ασχοληθήκαμε με το αρχικό γράμμα του ονόματος μας, κάνοντας διάφορες εικαστικές δραστηριότητες. 

Κάναμε εισαγωγή στην ενότητα “φθινόπωρο” μιλώντας για τα φθινοπωρινά φύλλα, τα φρούτα, τα χρώματα, παίζοντας παιχνίδια και δημιουργώντας.

Οι πρώτες μας ζωγραφιές ομορφαίνουν τις τάξεις μας και μας θυμίζουν πόσο όμορφα κύλισε ο Σεπτέμβρης και οι πρώτες μέρες της σχολικής χρονιάς στο Νηπιαγωγείο μας.0 02 05 1e3a51bb68474f90f8d8c363e92a7945b82bd7ede7d5933453aea0b3b633e607 32c842c8de1604e2

0 02 05 2aea358d40026ab09a4c06fab831686b5d8fe1863da53bf18707eaf9047edcc8 cfb27dce0975ec140 02 05 8cf9fd2b3e62be94a3e8119a8f0b3d89f0726efa65e6e54f49a4d802918cc67b 7ee438745899e6f40 02 05 a0533e3cb8606fd62723086f8da067546e667727198ecca7300348d454579359 6b2733815728cb28

0 02 05 327f8df629223bc7d76939c89606c4dc305327418475ddbcc9da2b4eb0aea9cd 9d07c86e8bef08f7  0 02 05 11152be01d0149ceee41011029b0a3a839c1fd9d6e860974ae122fdc42623272 66152d5eb1f7d101 

0 02 05 a538fd58fe3ab4a43bfa8630b607a80fe7b7ad50f4902b222f6afc6208f4b434 7c88a13d9431eff70 02 05 4d57d67727e2b98a7a7c88df643aedd97d0748fb5542796247152ca9edb9b7e0 eb5ec388052bf6c40 02 05 c6082aa7bfaaf6234f6560e7503d4163bd8bb90d9e7e18fc008c82c552b93eaf 3753891be0a3c449 1

  0 02 05 9998d8ecd808470ceec56561ba3a34ee9d862cc97e07518e2139338ab8fd5902 e9cbe82040df3c93

 

και βέβαια δεν τελειώνουμε με την τελεία! ΄΄Η τελεία ΄΄ είναι ένα αγαπημένο βιβλίο για όλα όσα θέλουμε να κάνουμε και…μπορούμε!