5ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΕΡΟΙΑΣ

Τα νέα του σχολείου μας

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΕΝΔΟΧΟΛΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΣΧ. ΕΤΟΥΣ 2021-2022

Μάι 202217

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΠΡΟΑΓΩΓΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ Α΄ και Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ  σχ. έτους 2021-2022

Η εξεταστέα ύλη των προαγωγικών εξετάσεων Α΄ και Β΄ Λυκείου σχ. έτους 2021-2022 ταυτίζεται με τη διδακτέα, όπως αυτή ανακοινώθηκε από το ΥΠΑΙΘ με την υπό αρ. πρωτ. 103701/Δ2/25-08-2021 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ Β΄ 4254/15-09-2021)

Ο Διευθυντής

Χρυσής Σταμάτιος

 

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ  σχ. έτους 2021-2022

Η εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικών Εξετάσεων Γ΄ Λυκείου σχ. έτους 2021-2022 ταυτίζεται με τη διδακτέα, όπως αυτή ανακοινώθηκε από το ΥΠΑΙΘ με την υπό αρ. πρωτ. 83871/Δ2/12-07-2021 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ Β΄ 3137/13-07-2021)

Ο Διευθυντής

Χρυσής Σταμάτιος

 

Εξεταστέα ύλη στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Γ΄ Λυκείου

Ι. Για τη Νεοελληνική Γλώσσα, οι μαθητές και οι μαθήτριες πρέπει να είναι σε θέση να ανταποκρίνονται σε δραστηριότητες και να απαντούν σε ερωτήματα / ερωτήσεις που απορρέουν από κείμενα που αναφέρονται σε κάποιον ή κάποιους από τους θεματικούς άξονες, όπως αυτοί ορίζονται στο Πρόγραμμα Σπουδών. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται:

α) να κατανοούν τη γλωσσική μορφή των κειμένων και τα κειμενικά τους χαρακτηριστικά, τη σχέση που έχει η γλώσσα και η οργάνωση του κειμένου με την περίσταση και τον σκοπό της επικοινωνίας,

β) να ερμηνεύουν και να προσεγγίζουν κριτικά τα κείμενα με στόχο τη διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο αναπαριστώνται ιδέες, αντιλήψεις, προκαταλήψεις για τον άνθρωπο, την κοινωνία και τον κόσμο,

γ) να συγκρίνουν κείμενα ως προς τις δύο προηγούμενες διαστάσεις με στόχο τον εντοπισμό ομοιοτήτων και διαφορών μεταξύ των κειμένων ως προς τη γλώσσα, το μέσο, τους σημειωτικούς τρόπους, το κειμενικό είδος, τις αναπαραστάσεις της πραγματικότητας, τον τρόπο προσέγγισης του θέματος κ.λπ.

δ) να παράγουν κείμενα, με βάση τα μελετώμενα κείμενα με στόχο: i) τον μετασχηματισμό των γλωσσικών και νοηματικών δομών (σημασιών) των κειμένων ή/και ii) τη συνοπτική παρουσίαση του περιεχομένου των κειμένων και iii) τη διατύπωση και έκφραση δικών τους απόψεων, σε επικοινωνιακό πλαίσιο, σχετικά με συγκεκριμένα ερωτήματα που τίθενται στα κείμενα αναφοράς.

 

ΙΙ. Για τη Λογοτεχνία, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα πρέπει να είναι σε θέση να τοποθετούνται/ανταποκρίνονται με ένα ερμηνευτικό σχόλιο στο θέμα ή ερώτημα που οι ίδιοι/ες πιστεύουν ότι θέτει το κείμενο, αξιοποιώντας συνδυαστικά κειμενικούς δείκτες μεταξύ τους ή και με στοιχεία συγκειμένου, με σκοπό να τεκμηριώνουν τις προσωπικές θέσεις και ανταποκρίσεις τους.

Πιο συγκεκριμένα, ο/η μαθητής/-ήτρια αναμένεται να είναι σε θέση:                                         – να εντοπίσει ποιο είναι, κατά τη γνώμη του/της, το θέμα του κειμένου                                        – να καταγράψει το ερώτημα ή τα ερωτήματα που απορρέει/-ουν από τον τρόπο που χειρίζεται ο/η συγγραφέας το θέμα του/της

– να αξιολογήσει ποιο από τα ερωτήματα παρουσιάζει μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τον ίδιο/-α και σε αυτό να στηρίξει το ερμηνευτικό του/της σχόλιο.

Τέλος, οι μαθητές και οι μαθήτριες οφείλουν να τεκμηριώνουν τις απαντήσεις τους με αναφορές στο κείμενο ή σε συγκεκριμένους κειμενικούς δείκτες.

Τα κείμενα επιλέγονται με κριτήριο τρεις(3) από τους πέντε(5) θεματικούς άξονες που ορίζονται στο Π.Σ.:

– Άμεσο κοινωνικό περιβάλλον (οικογένεια, σχολείο, παρέες – κοινωνικές ομάδες)

– Ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον σε τοπικό, περιφερειακό και παγκόσμιο επίπεδο

(κοινωνικοί θεσμοί, αγορά εργασίας, θεσμοί εξουσίας, αξίες)

– Ταυτότητες (κοινωνικές, εθνικές, πολιτισμικές)

Οι διδάσκουσες

Αξούριστου Χαρίκλεια   Γουλάρα Φωτεινή  Λιακοπούλου Ευσταθία

 

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ  ΥΛΗ   ΙΣΤΟΡΙΑΣ  ΓΕΝΙΚΗΣ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ  2021-2022 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α: Η  ΕΥΡΩΠΗ  ΚΑΙ  Ο  ΚΟΣΜΟΣ  ΤΟΝ  19ο  ΑΙΩΝΑ

Σελ.: 16

  • Η Ελληνική Επανάσταση του 1821 – Ένα μήνυμα ελευθερίας για την Ευρώπη

(ο χαρακτήρας της Ελληνικής Επανάστασης)

 Σελ.: 34-37

  • Το ελληνικό κράτος και η εξέλιξή του (1830-1881)

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β : ΑΠΟ  ΤΟΝ  19o  ΑΙΩΝΑ ΣΤΟΝ  20ο

Σελ.: 60-73 :

  • Προσπάθειες για τον εκσυγχρονισμό της Ελλάδας
  • Εθνικά κινήματα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη
  • Οι Βαλκανικοί Πόλεμοι (1912-1913)

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ : Ο Α΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΜΕΣΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥ

Σελ.: 75-93

  • Οι ανταγωνισμοί  των  μεγάλων  δυνάμεων,
  • Η διεξαγωγή  και  η  έκβαση  του  πολέμου,
  • Η Ελλάδα  στον  α  παγκόσμιο  πόλεμο,
  • Το συνέδριο  ειρήνης  των  Παρισίων,
  • Ο μικρασιατικός πόλεμος

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε : Ο Β΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Σελ.: 111-138 :

  • Προς νέα  ένοπλη  αναμέτρηση,
  • Η συμμετοχή  της  Ελλάδας  στον  β’  παγκόσμιο  πόλεμο  και  η  εθνική  αντίσταση, 
  • Η συμμαχική  αντεπίθεση  και  η  ολοκληρωτική  ήττα  της  Ναζιστικής  Γερμανίας – Η συνθηκολόγηση  της  Ιαπωνίας,
  • Τα εγκλήματα  πολέμου  κατά  ης  ανθρωπότητας –  Το  ολοκαύτωμα, 
  • Ο ανταγωνισμός  στο  στρατόπεδο  των  νικητών

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ : Ο  ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΟΣ  ΚΟΣΜΟΣ

Σελ.: 139-145

  • Η  μεταπολεμική  οργάνωση  της  Διεθνούς  κοινωνίας – η  σύσταση  και  η  λειτουργία  του  ΟΗΕ,
  • Η  έναρξη  του  ψυχρού  πολέμου,  οι  επιπτώσεις του στην  Ελλάδα  και  ο  εμφύλιος  πόλεμος

 

Οι διδάσκοντες καθηγητές

Α. Παπά   Σ. Χρυσής

 

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ   ΣΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΩΝ και ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ

Πιθανότητες :    Παράγραφοι 1.1,1.2,1.3

Στατιστική:         Παράγραφοι 2.1,2.2,2.3,2.4

Οι διδάσκοντες

Κοσμίδης Χρήστος    Μπαζούκης Γεώργιος

 

5ο ΓΕΛ Βέροιας: Ενδοσχολικές εξετάσεις κατά το Σχολικό Έτος 2021 – 2022 Μάθημα: ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Γ’ Λυκείου ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Από το σχολικό βιβλίο: Κοπιδάκης Μ., Πατρικίου Έ., Λυπουρλής, Δ., Μωραΐτου Δ., «Αρχαία Ελληνικά, Φιλοσοφικός Λόγος», Γ’ τάξη Γενικού Λυκείου, Υ.ΠΑΙ.Θ./Ι.Τ.Υ.Ε. «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»

Εισαγωγή:

Πλάτων, Πολιτεία:

(α) Εισαγωγή στην Πολιτεία

  1. Νεανικές φιλοδοξίες και απογοητεύσεις,
  2. Η συγγραφή της Πολιτείας,
  3. Η σκηνοθεσία και τα πρόσωπα του διαλόγου,
  4. Οι τρεις τάξεις,
  5. Η αγωγή των φυλάκων,
  6. Οι φιλόσοφοι-βασιλείς,
  7. Η δικαιοσύνη.

(β) Η αλληγορία του σπηλαίου, εισαγωγικό σημείωμα.

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ

(α) Βίος και έργα:

Πότε και πού γεννήθηκε ο Αριστοτέλης – Λίγα λόγια για την καταγωγή του,

Ο Αριστοτέλης στην Ακαδημία του Πλάτωνα: Μαθητής πρώτα, δάσκαλος στη συνέχεια,

Ο Αριστοτέλης στη Μακεδονία: Δάσκαλος του Αλέξανδρου,

Επιστροφή του Αριστοτέλη στην Αθήνα: Αρχίζει η τρίτη περίοδος της φιλοσοφικής του δραστηριότητας. Ο Αριστοτέλης διδάσκει στο Λύκειο,

Ο Αριστοτέλης εγκαταλείπει οριστικά την Αθήνα – Το τέλος της ζωής του.

(β) Αριστοτέλης, Ἠθικά Νικομάχεια: Εισαγωγή (ολόκληρη)

(γ) Αριστοτέλης, Πολιτικά: Εισαγωγή (ολόκληρη)

 

Από το σχολικό βιβλίο: «Αρχαία Ελληνικά, Φάκελος Υλικού» Γ’ τάξη Γενικού Λυκείου Κείμενα αναφοράς από τις παρακάτω θεματικές ενότητες, όπως αυτά εμφανίζονται στον Φάκελο Υλικού:

Α. Η αντίληψη για τη φιλοσοφία: Η φιλοσοφία και η διαμόρφωση του ανθρώπου

Α.1 Γιατί φιλοσοφεί ο άνθρωπος;
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ, Μετά τα φυσικά Α 982b12-28

Α.2 Η πρακτική και πολιτική διάσταση της φιλοσοφίας
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ, Προτρεπτικός προς Θεμίσωνα, αποσπάσματα 8-9

Γ. Η παιδεία και η αναζήτηση της αλήθειας – η ανθρώπινη φύση και το χρέος του φιλοσόφου

Γ.10 Η αλληγορία του σπηλαίου: Οι φιλόσοφοι
ΠΛΑΤΩΝ, Πολιτεία, 519b-520a (ενότητες: 12η και 13η σχολικού βιβλίου, Υ.ΠΑΙ.Θ./Ι.Τ.Υ.Ε. «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»)

Γ.11 Ο χαρακτήρας και οι στόχοι της παιδείας
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ, Πολιτικά, Θ 1.3-2.1, 1337a33-b11 (ενότητα: 20η σχολικού βιβλίου, Υ.ΠΑΙ.Θ./Ι.Τ.Υ.Ε. «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»)

Δ. Ο άνθρωπος ανάμεσα στους ανθρώπους – η ηθική αρετή

Δ.12 Η ηθική αρετή
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ, Ἠθικά Νικομάχεια, Β 1. 1-4, 1103a14-b2 (ενότητες: 1η και 2η σχολικού βιβλίου Υ.ΠΑΙ.Θ./Ι.Τ.Υ.Ε. «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»)

Δ.13 Η Ηθική αρετή και η ηθική πράξη
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ, Ἠθικά Νικομάχεια, Β 1.5-8, 1103b2-25 (ενότητες: 3η και 4η σχολικού βιβλίου, Υ.ΠΑΙ.Θ./Ι.Τ.Υ.Ε. «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»)

Δ.14 Ηθική αρετή και μεσότητα
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ, Ἠθικά Νικομάχεια, Β 6.4-8, 1106a26-b7 (ενότητα: 7η σχολικού βιβλίου, Υ.ΠΑΙ.Θ./Ι.Τ.Υ.Ε. «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»)

Δ.15 Ορισμός της αρετής
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ, Ἠθικά Νικομάχεια, Β 6.10-13∙16, 1106b18-28∙ 1106b36-1107a6 (ενότητες: 9η και 10η, Υ.ΠΑΙ.Θ./Ι.Τ.Υ.Ε. «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»)

Ε. Ο άνθρωπος μέσα στην πόλη – η πολιτική αρετή

Ε.16 Η πόλις
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ, Πολιτικά, Α 1.1-8, 1252a1-7∙b27-32 (ενότητες: 11η και 12η σχολικού βιβλίου, Υ.ΠΑΙ.Θ./Ι.Τ.Υ.Ε. «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»)

Ε.17 Ο άνθρωπος ζῷον πολιτικόν
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ, Πολιτικά, Α 1. 10-11, 1253a7-18 (ενότητα: 13η σχολικού βιβλίου, Υ.ΠΑΙ.Θ./Ι.Τ.Υ.Ε. «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»)

Ε.18 Η αρχή της πλειοψηφίας
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ, Πολιτικά, Γ6. 3-4, 1281a39-b10 (κείμενο στον Φάκελο Υλικού)

Ε.19 Το πολίτευμα της δημοκρατίας
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ, Πολιτικά, Δ 4.2-3, 1291b30-39 (ενότητα: 19η σχολικού βιβλίου, Υ.ΠΑΙ.Θ./Ι.Τ.Υ.Ε. «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»)

ΣΤ. Ο άνθρωπος πολίτης του κόσμου – η νέα οικουμένη και η επιμέλεια του εαυτού

ΣΤ. 20 Ο κοσμοπολίτης άνθρωπος
ΕΠΙΚΤΗΤΟΣ, Διατριβαί, Β.10.1-4 (κείμενο στον Φάκελο Υλικού)

ΣΤ. 21 Η νέα οικουμένη
ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ, Περί Ἀλεξάνδρου τύχης καί ἀρετῆς, 6 329 A-D (κείμενο στον Φάκελο Υλικού)

ΑΔΙΔΑΚΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ

  1. ΚΕΙΜΕΝΟ: Αδίδακτο πεζό κείμενο αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων της αττικής διαλέκτου.
  2. ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ – ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ

α. Η ύλη που περιλαμβάνεται στα βιβλία του Γυμνασίου «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα» Α’, Β’, Γ’ Γυμνασίου.

β. Ολόκληρη η ύλη που περιλαμβάνεται στο σχολικό βιβλίο Εγχειρίδιο Γλωσσικής Διδασκαλίας (ενότητες: 1 – 21).

ΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Αριστοτέλης Παπαγεωργίου    Αικατερίνη Τότσκα

 

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΣΤΑ ΛΑΤΙΝΙΚΑ

Ορίζεται η  εξεταστέα ύλη για το έτος 2022  ως εξής:

ΒΙΒΛΙΑ 2021-2022
Πασχάλης Μ., Σαββαντίδης Γ., Λατινικά τεύχος Α΄, Υ.ΠΑΙ.Θ./Ι.Τ.Υ.Ε. «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»
Πασχάλης Μ., Σαββαντίδης Γ., Λατινικά τεύχος Β΄, Υ.ΠΑΙ.Θ./Ι.Τ.Υ.Ε. «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»
Τζάρτζανος Α., Λατινική Γραμματική, Υ.ΠΑΙ.Θ./Ι.Τ.Υ.Ε. «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»

Εισαγωγή:

Από το σχολικό βιβλίο Πασχάλης Μ., Σαββαντίδης Γ., Λατινικά τεύχος Α΄, Υ.ΠΑΙ.Θ./Ι.Τ.Υ.Ε. «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»:

Λατινική Γλώσσα και Λογοτεχνία: Η λατινική γλώσσα, Η γένεση της ρωμαϊκής λογοτεχνίας Εποχές της ρωμαϊκής λογοτεχνίας (σελ 7-10)

Κείμενα:

Από το σχολικό βιβλίο Πασχάλης Μ., Σαββαντίδης Γ., Λατινικά τεύχος Α΄: Μαθήματα XVI-XX (16-20)

Από το σχολικό βιβλίο Πασχάλης Μ., Σαββαντίδης Γ., Λατινικά τεύχος Β΄: Μαθήματα XXI – XΧΧVII (21-37)

Και αξιοποιείται το βιβλίο αναφοράς: Α. Τζάρτζανος, Λατινική Γραμματική, Υ.ΠΑΙ.Θ./Ι.Τ.Υ.Ε. «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»

Γραμματική – Συντακτικό:

  1. Η ύλη που έχει διδαχθεί στη Β΄ ΓΕ.Λ.
  2. Η ύλη Γ΄ ΓΕ.Λ.:
  • Η οριστική του παθητικού ενεστώτα της γ΄ συζυγίας
    • Το απαρέμφατο του παθητικού ενεστώτα της γ΄ συζυγίας
    • Τα αποθετικά ρήματα της γ΄ συζυγίας
    • Η οριστική του παθητικού μέλλοντα της γ΄ και δ΄ συζυγίας
    • Το ρήμα fio
    • Η οριστική του παθητικού παρατατικού και των αποθετικών ρημάτων
    • Η μετοχή του παθητικού παρακειμένου
    • Τα σύνθετα του do
    • Το εξωτερικό και το εσωτερικό αναγκαστικό αίτιο
    • Το απαρέμφατο του ενεργητικού παρακειμένου
    • Η αόριστη αντωνυμία quidam, quaedam, quiddam (ουσιαστική) και quoddam (επιθετική)
    • Το ειδικό απαρέμφατο
    • Το ουσιαστικό bos
    • Οι συντελεσμένοι χρόνοι της παθητικής φωνής
    • Το απαρέμφατο του παθητικού παρακειμένου
    • Ο υπερθετικός των επιθέτων
    • Η γενική και η αφαιρετική της ιδιότητας
    • Η απόλυτη αφαιρετική
    • Τα ρήματα cado και caedo και τα σύνθετά τους
    • Η μετοχή του ενεστώτα
    • Η μετοχή του ενεστώτα των αποθετικών ρημάτων
    • Η μετοχή του μέλλοντα
    • Η μετοχή του μέλλοντα των αποθετικών ρημάτων
    • Η χρήση της μετοχής
    • Η ενεργητική περιφραστική συζυγία
    • Το απαρέμφατο του μέλλοντα
    • Η έκφραση est mihi nomen
    • Ο σύνδεσμος dum + οριστ. του ενεστώτα
    • Η απόλυτη αφαιρετική
    • Η υποτακτική του ενεργητικού ενεστώτα
    • Η υποτακτική του παθητικού ενεστώτα
    • Η χρήση της υποτακτικής
    • Η υποτακτική του ενεργητικού και παθητικού παρατατικού
    • Η χρήση της υποτακτικής
    • Η ακολουθία των χρόνων
    • Η υποτακτική του ενεργητικού παρακειμένου
    • Η υποτακτική του παθητικού παρακειμένου
    • Η υποτακτική του ενεργητικού υπερσυντελίκου
    • Η υποτακτική του παθητικού υπερσυντελίκου
    • Η ακολουθία των χρόνων
    • Ο ιστορικός και ο χρονικός cum
    • Προτάσεις ουσιαστικές με το quod
    • Η προστακτική του ενεργητικού ενεστώτα
    • Η προστακτική του ενεργητικού μέλλοντα
    • Η προστακτική του παθητικού ενεστώτα και μέλλοντα
    • Η απαγόρευση
    • Παρατηρήσεις για τη χρήση της προστακτικής
    • Ο προσδιορισμός του χρόνου
    • Τα παραθετικά των επιθέτων
    • Ο υπερθετικός των επιθέτων σε -er και-lis
    • Περιφραστικός σχηματισμός των παραθετικών
    • Ο σχηματισμός των επιρρημάτων
    • Τα παραθετικά των επιρρημάτων
    • Ο β΄ όρος της σύγκρισης
    • «Ανώμαλα» παραθετικά
    • Οι εκφράσεις maior natu και minor natu
    • Παρατηρήσεις για τη χρήση του συγκριτικού (απόλυτη σύγκριση)
    • Η απουσία της οριστικής στον πλάγιο λόγο
    • Ο προσδιορισμός του τόπου
    • Ο προσδιορισμός του χρόνου
    • Το ρήμα eo, ii(ivi), itum, ire
    • Οι χρήσεις της γενικής
    • Οι χρήσεις της δοτικής
    • Οι χρήσεις της αφαιρετικής
    • Το γερούνδιο
    • Το γερουνδιακό
    • Η παθητική περιφραστική συζυγία
    • Το ποιητικό αίτιο του γερουνδιακού
    • Το σουπίνο
    • Ο προσδιορισμός του σκοπού
    • Οι αιτιολογικές προτάσεις
    • Οι τελικές προτάσεις
    • Ο προσδιορισμός του σκοπού
    • Οι επιρρηματικές συμπερασματικές προτάσεις
    • Οι χρονικές προτάσεις
    • Χρήσεις του συνδέσμου cum
    • Οι υποθετικοί λόγοι
    • Οι εναντιωματικές προτάσεις
    • Οι παραχωρητικές προτάσεις
    • Οι παραβολικές προτάσεις
    • Οι υποθετικές παραβολικές προτάσεις
    • Οι αναφορικές προτάσεις
    • Οι ευθείες ερωτήσεις
    • Οι πλάγιες ερωτήσεις
    • Οι βουλητικές προτάσεις
    • Οι ουσιαστικές συμπερασματικές προτάσεις
    • Οι ενδοιαστικές προτάσεις και οι ουσιαστικές προτάσεις που εισάγονται με το quominus, το ne και το quin.
    • Ακολουθία των χρόνων
    • Ανακεφαλαίωση των χρήσεων του συνδέσμου ut
    • Ο πλάγιος λόγος
    • Η γερουνδιακή έλξη και ο προσδιορισμός του σκοπού
    • Τα αντωνυμικά επίθετα.

Οι διδάσκοντες

Παπαγεωργίου Αριστοτέλης,  Αξούριστου Χάρη

 

ΥΛΗ  ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ  ΟΜΑΔΑΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Από το βιβλίο “Θέματα Νεοελληνικής Ιστορίας” της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου των Γ. Μαργαρίτη, Αγ. Αζέλη, Ν. Ανδριώτη, Θ. Δετοράκη, Κ. Φωτιάδη.

Η ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (1821-1936)

Β. Χειραφέτηση και Αναμόρφωση (1844-1880)

  1. Το σύνταγμα του 1844……………………………………………………………………….……………..…..…..70
  2. Η παρακμή των «ξενικών» κομμάτων κατά την περίοδο της συνταγματικής μοναρχίας…………………………………………………………………………………………………..………….……73
  3. Η «νέα γενιά»…………………………………………….…………………………………………..………….………75
  4. Η Εθνοσυνέλευση του 1862-1864……………………………………………..……….…………….…..……..77

Γ. Δικομματισμός και εκσυγχρονισμός (1880-1909)

  1. Η εδραίωση του δικομματισμού …………………………………………………….…………….…….……80
  2. Η οργάνωση των κομμάτων κατά το τελευταίο τέταρτο του 19ου αιώνα ….……..…….82
  3. Από τη χρεοκοπία στο στρατιωτικό κίνημα στο Γουδί (1893-1909)……………….….……….84

Δ. Ανανέωση – Διχασμός (1909-1922)

  1. Το κόμμα των Φιλελευθέρων…………………………………….…………………………..……….………….89
  2. Τα αντιβενιζελικά κόμματα ………………………………………………………….…………..……….………92
  3. Τα αριστερά κόμματα…………………………………………………………………….…………..…….……….93
  4. Ο εθνικός διχασμός (1915-1922)………………………………………….…………..………..……………..93
  5. Το Σοσιαλιστικό κόμμα………………………………………………………………………….…….…………….97

Ε. Εκσυγχρονισμός και επεμβάσεις (1923-1936)

  1. Οι συνέπειες της Μικρασιατικής καταστροφής…………………………………………..…….……..99
  2. Τα κόμματα από το τέλος του Μικρασιατικού πολέμου μέχρι τη δικτατορία του Ι. Μεταξά……………………………………………………………..……….………………………………..………….…..104

Επίλογος………………………………………………………………….………………………………………….……………111

ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (1821-1930)

ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΤΑ ΤΟΝ 20ό ΑΙΩΝΑ

Εισαγωγή………………………………………………………………………….…..…………………………………..…………137

Β. Η Μικρασιατική καταστροφή

  1. Η έξοδος………………………………………………………………………………………….………………..………144
  2. Το πρώτο διάστημα……………………………………..……………………………………….………….…….146
  3. Η Σύμβαση της Λοζάνης και η ανταλλαγή των πληθυσμών……..……………..………..…….…149

Γ. Η αποκατάσταση των προσφύγων

  1. Η Επιτροπή Αποκαταστάσεως Προσφύγων………………….………………………….……………..153
  2. Η αγροτική αποκατάσταση……………………………………………….……………….………….…………156
  3. Η αστική αποκατάσταση………………………………………………………..…………..………….………..157

Δ. Η αποζημίωση των ανταλλαξίμων και η Ελληνοτουρκική προσέγγιση

  1. Η αποζημίωση των ανταλλαξίμων………………………………………….………….…….…………..160
  2. Η ελληνοτουρκική προσέγγιση……………………………………………………….…………….………..161

Ε. Η ένταξη των προσφύγων στην Ελλάδα

  1. Η ενσωμάτωση των προσφύγων…………………………………….…………..……………………….163
  2. Οι επιπτώσεις από την άφιξη των προσφύγων………………..…….……………..………….166

ΤΟ ΚΡΗΤΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΑΠΟ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΚΑΤΑ ΤΟΝ 19ο ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 20ού ΑΙΩΝΑ

Ε. Η περίοδος της αυτονομίας και η ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα

  1. Η οργάνωση της Κρητικής Πολιτείας………………………………………………….……….…………206
  2. Η περίοδος της δημιουργίας………………………………………………………………..….……..…….208
  3. Τα πρώτα νέφη …………………………………………………………………………….………..….……………208
  4. Η επανάσταση του Θερίσου (1905)……………………………………………………..….……………….209
  5. Η αρμοστεία του Αλέξανδρου Ζαΐμη (1906-1908)……………………………………….………….216
  6. Η κατάλυση της Αρμοστείας στην Κρήτη. Το πρώτο ενωτικό Ψήφισμα των Κρητών ………………………………………………………………………….………………………………………….…………..217
  7. Τα γεγονότα των ετών 1909-1913…………………………………………………………..…….………….218
  8. Η μετάκληση του Βενιζέλου στην Αθήνα και οι επιπτώσεις στο Κρητικό Ζήτημα……………………………………………………….……………….…………….…………………..….…….…219
  9. Η οριστική λύση του Κρητικού Ζητήματος…………………………….………………….…………..219

ΠΑΡΕΥΞΕΙΝΙΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ

Δ. Ο Παρευξείνιος Ελληνισμός κατά το 19ο και 20ο αιώνα

  1. Οικονομική και πνευματική ανάπτυξη…………………………………………………..………………245
  2. Αγώνες για τη δημιουργία μιας αυτόνομης Ποντιακής Δημοκρατίας (1917-1922)…………………………………………………………………………………………….………..…………….249
  3. Η μεθοδευμένη εξόντωση (γενοκτονία) των Ελλήνων του Πόντου…….……………..….253
Ο Διευθυντής

Χρυσής Σταμάτιος

Η διδάσκουσα

Καραγιάννη Φράγκα

 

 

ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΙΟΥΝΙΟΣ 2022  ΥΛΗ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ: Η ΖΗΤΗΣΗ ΤΩΝ ΑΓΑΘΩΝ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ: Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ: Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΩΝ ΑΓΑΘΩΝ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΕΜΠΤΟ: Ο ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΝΑΤΟ: ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΔΙΑΚΥΜΑΝΣΕΙΣ – ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ – ΑΝΕΡΓΙΑ

Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ

ΜΟΣΧΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

 

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ  Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

 

  • «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον», Βιβλίο Μαθητή, Κεφάλαια 2, 3, 7, 8, 9, 10, 13
  • «Πληροφορική», Γ’ Τάξη Γενικού Λυκείου, Βιβλίο Μαθητή, Συμπληρωματικό Εκπαιδευτικό Υλικό, Κεφάλαια 3, 5

Ο Διδάσκων

Μαργαριτόπουλος Θωμάς

 

ΥΛΗ  ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ  Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ – ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

ΑΠΟ  ΤΗΝ  ΔΙΔΑΧΘΕΙΣΑ  ΥΛΗ   ΑΦΑΙΡΟΥΝΤΑΙ  :

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΙ  2.4   2.10  ΚΑΙ   ΤΟ  3ο  ΚΕΦΑΛΑΙΟ

Οι διδάσκοντες

Μιχαηλίδου Όλγα,  Μπαζούκης Γεώργιος

 

ΥΛΗ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ   ΧΗΜΕΙΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

 ΤΕΥΧΟΣ Α

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1

ΤΕΥΧΟΣ Β

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7

Η Διδάσκουσα

Ραφτοπούλου Αικατερίνη

 

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ

Τεύχος Β

Κεφάλαιο 1, 2, 4, 5 και 6.

Ο Διδάσκων

Ασικίδης Μιχαήλ

 

 

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ-ΥΛΗ-ΦΥΣΙΚΗΣ-Γ΄-ΛΥΚΕΙΟΥ-ΘΕΤΙΚΩΝ-ΣΠΟΥΔΩΝ-ΣΠΟΥΔΩΝ-ΥΓΕΙΑΣ-2021-22



Λήψη αρχείου

από κάτω από: Ανακοινώσεις, Εξετάσεις, Μαθητές| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΕΝΔΟΧΟΛΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΣΧ. ΕΤΟΥΣ 2021-2022    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Ιστορικό

Το site του Σχολείου μας

avatar site 5o big

Το site του Σχολείου μας

Το site της Περιβαλλοντικής Ομάδας

Το site της περιβαλλοντικής ομάδας

http://perib5gelverias.weebly.com/

European Radio Logo

Ημερολόγιο αναρτήσεων

Απρίλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων