Μαρτίου 2010
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Φεβ   Απρ »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

25 Μαρτίου 2010 από



/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:»Κανονικός πίνακας»; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:»»; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:»Times New Roman»;}

Στη χώρα της «ελευθερίας και των ευκαιριών» η δημόσια εκπαίδευση μόνο ελεύθερη και με ευκαιρίες δεν είναι για όλους. Οι ευκαιρίες δίνονται κυρίως σ” αυτούς που μπορούν να επιλέξουν μια καλύτερη εκπαίδευση. Σε καθημερινή βάση αλλοδαποί μαθητές ζουν φαινόμενα ρατσισμού στα σχολεία τους. Έχει αποδειχθεί ότι αν η φυλετική δικαιοσύνη ήταν υποχρεωτικό μάθημα στα σχολεία, τα περισσότερα παιδιά της Ελλάδας δε θα περνούσαν το μάθημα.

            Το πρόβλημα του κοινωνικού ρατσισμού στα σχολεία, δεν αφορά μόνο στην υποδοχή του ξένου, εκείνου, δηλαδή, που προσδιορίζεται με τα τυπικά χαρακτηριστικά του αλλοδαπού.

Ακούμε συχνά για αλλοδαπούς συμμαθητές μας “ Ένα Ελληνάκι δεν θα το έκανε ποτέ αυτό”… και παινευόμαστε για το πνεύμα φιλοξενίας που μας διακρίνει ως φυλή. Κύριοι εκφραστές αυτού του είδους διακρίσεων είναι οι γονείς, ακολουθούν οι καθηγητές και ελάχιστες εξαιρέσεις μαθητών. Γιατί τα παιδία από τη φύση τους αποδέχονται τα πράγματα όπως είναι. Επίσης ορισμένοι γονείς ενοχλούνται από την παρουσία αλλοδαπών μαθητών ζητώντας την απομάκρυνσή τους με το πρόσχημα τη φασαρία που προκαλούν, την αδυναμία προσαρμογής τους στο σχολικό περιβάλλον και γενικά τη διαφορετικότητά τους ως χαρακτήρες από τα παιδιά τους, τα ελληνόπουλα. Στην πραγματικότητα, χρησιμοποιούμε τους αλλοδαπούς μαθητές ως καταφύγιο για τη δική μας ανεπάρκεια.

Ο μαθητικός ρατσισμός, ωστόσο, δεν περιορίζεται ούτε εστιάζεται αποκλειστικά εδώ. Μεγάλη είναι η εκδήλωση ρατσιστικών συμπεριφορών που απλώς διαφέρουν ή έχουν κάποια χαρακτηριστικά, που τα κάνουν να αποκλίνουν από το μέσο όρο αποδεκτικότητας όπως η δυσλεξία.

Το δικαίωμα στην εκπαίδευση δε γνωρίζει σύνορα και δε δίνεται μόνο σε προνομιούχους. Κάθε παιδί δικαιούται ίσες ευκαιρίες στη ζωή. Ας μην το αποκλείσουμε από τη γνώση, την εξέλιξη, το ευτυχισμένο παρόν και το ελπιδοφόρο μέλλον,  επειδή απλά γεννήθηκε κάπου αλλού.

Όλα αυτά είναι λόγια αγάπης… Λόγια ενός παιδιού που θέλει να μεγαλώσει χωρίς διακρίσεις, μίσος και κακίες. Το ξέρω ότι μπορεί να μην υπάρξει ποτέ τέτοιος κόσμος αλλά πιστεύω ότι αξίζει να προσπαθήσουμε έστω και για λίγο. Και ας μην ξεχνάμε  

 

ΟΤΙ Ο ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΒΙΑ!  ΑΣ ΤΟΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ,  ΜΠΟΡΟΥΜΕ!!!!!!!!

ΧΡΥΣΑ-Γ3-ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ

Κατηγορία αναζητήσεις | 6 Σχόλια »



6 σχόλια προς “ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ”

  1. Φωτογραφία του/της Αικατερίνη Βασιλείου   vasileioa Είπε:

    Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου Χρύσα…Το κείμενό σου είναι εξαιρετικό…δεν έχω να προσθέσω κάτι απλά ήθελα να σε συγχαρώ!!!!Αλλά χωρίς να θέλω να φανώ με ρατσιστικές απόψεις…είναι σωστό να φοιτούν σε ελληνικά σχολεία παιδιά που δε γνωρίζουν την ελληνική γλώσσα? Και χωρίς να έχει κάποιος ρατσιστικές διαθέσειςείναι λογικό να τα αποστρέφονται …Το ελληνικό κράτος ΠΡΕΠΕΙ να δίνει ευκαιριές σε όλους σίγουρα αλλά πρέπει να φροντίζει οι μαθητές αυτοί να πηγαίνουν σε διαπολιτισμικα σχολεία ώστε να γνωρίσουν την ελληνική γλώσσα και να μπορέσουν να σταθούν στη κοινωνία με όσες λιγότερες διακρίσεις!

  2. Φωτογραφία του/της Αικατερίνη Βασιλείου   vasileioa Είπε:

    Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου Χρύσα…Το κείμενό σου είναι εξαιρετικό…δεν έχω να προσθέσω κάτι απλά ήθελα να σε συγχαρώ!!!!Αλλά χωρίς να θέλω να φανώ με ρατσιστικές απόψεις…είναι σωστό να φοιτούν σε ελληνικά σχολεία παιδιά που δε γνωρίζουν την ελληνική γλώσσα? Και χωρίς να έχει κάποιος ρατσιστικές διαθέσειςείναι λογικό να τα αποστρέφονται …Το ελληνικό κράτος ΠΡΕΠΕΙ να δίνει ευκαιριές σε όλους σίγουρα αλλά πρέπει να φροντίζει οι μαθητές αυτοί να πηγαίνουν σε διαπολιτισμικα σχολεία ώστε να γνωρίσουν την ελληνική γλώσσα και να μπορέσουν να σταθούν στη κοινωνία με όσες λιγότερες διακρίσεις!Κατερίνα Β1 5ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων

  3. Φωτογραφία του/της ΧΡΥΣΗ ΠΑΝΣΕΛΗΝΑ   panselinac Είπε:

    ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΓΙΑ ΤΑ ΤΑ ΑΛΛΟΔΑΠΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ, ΝΑ ΥΠΗΡΧΑΝ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ (ΟΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ). ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑ ΑΠΟΜΟΝΩΣΟΥΜΕ ΣΕ ΑΛΛΑ ΚΤΗΡΙΑ. ΜΠΟΡΕΙ ΟΜΩΣ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΝΕΙ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΧΑΡΗ; ΝΑ ΦΤΙΑΧΤΟΥΝ ΤΜΗΜΑΤΑ ΥΠΟΔΟΧΗΣ? ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΠΟΛΛΑ ΘΕΤΙΚΑ ΔΙΟΤΙ 1ΟΝ)ΘΑ ΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΙ 2ΟΝ) ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΥΤΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ…..!+ΦΩΝΕΙΤΕ????
    ΧΡΥΣΑ-ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ-Γ3

  4. Φωτογραφία του/της ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΛΑΣΚΑΡΙΔΟΥ   laskaridov Είπε:

    ΚΙ ΕΓΩ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΘΑ ΗΤΑΝ ΚΑΛΟ ΝΑ ΦΤΙΑΧΤΟΥΝ ΤΜΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟ ΑΛΛΕς ΧΩΡΕΣ!!!!!ΕΤΣΙ ΘΑ ΗΤΑΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΑΙ ΓΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΑ ΚΑΙ ΓΡΗΓΟΡΑ……ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΠΑΙΔΙΑ……!!!!!ΒΑΣΙΛΙΚΗ-ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ-Γ2

  5. Φωτογραφία του/της Αικατερίνη Βασιλείου   vasileioa Είπε:

    Πολύ σωστή η σκέψη σου Χρύσα.Επειδη όμως εμείς εδώ στα Γιάννενα δεν εχουμε αυτη τη δυνατότητα …και απ όσο γνωρίζω δεν υπαρχουν τέτοιου είδους τμήματα, προφανώς η καλύτερη λύση είναι τα διαπολιτισμικα σχολεία… Στο 2ο Γμνάσιο Ιωαννίνων που είναι διαπολιτισμικό δεν υπάρχουν μόνο αλλοδαποί αλλά και Έλληνες!ΆΡΑ ΜΉΠΩΣ ΑΥΤΆ ΤΑ ΤΜΆΜΑΤΑ ΕΊΝΑΙ ΠΟΥ ΤΑ ΑΠΟΜΟΝΏΝΟΥΝ?????

  6. Φωτογραφία του/της ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΣΙΑΣ   cpasias Είπε:

    Η γκετοποίηση είναι ο χειρότερος τρόπος για να αντιμετωπίσεις το πρόβλημα. Η ενσωμάτωση όλων των μαθητών και η συμμετοχή τους σε όλες τις δραστηριότητες της σχολικής κοινότητας, είναι κατά τη γνώμη μου μια πρώτη προσπάθεια για να αντιμετωπιστεί η κατάσταση.
    Και να μην ξεχνάτε: Κάπου θα υπάρχει ένας τόπος που ο καθένας από μας θα είναι ο ξένος.

Σχολιάστε