Θεατρικό μονόπρακτο «Το καταφύγιο»

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

αΤην Τρίτη 23 Απριλίου τα τμήματα των Ε΄ και ΣΤ΄τάξεων παρακολούθησαν στο θέατρο του σχολείου μας το θεατρικό μονόπρακτο «Το καταφύγιο», βασισμένο στο ημερολόγιο της Άννας Φρανκ. Αθώο, τρυφερό, αληθινό, αντιναζιστικό, λυρικό, ειλικρινές, μοναδικό, ιστορικό, γεμάτο ομορφιά εκείνο το ημερολόγιο που στα χέρια ενός κοριτσιού στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο του ζόφου, έγινε σύμβολο αληθινής ελευθερίας. Η Άννα Φρανκ δε σταμάτησε ποτέ να μιλά στις καρδιές των εφήβων, του κόσμου όλου, να επικοινωνεί και να ονειρεύεται, ακόμα και όταν η ναζιστική θηριωδία έβαλε τέλος στη ζωή της.

Τη μοναδική σφραγίδα αυτού του υπέροχου κοριτσιού, όπως και καθενός παιδιού στην ανθρωπότητα, παρουσίασε  σε μια συγκινητική απόδοση αλλά και τρυφερή σκηνοθετική προσέγγιση η κ. Αριάδνη Καβαλιέρου . Δεν είναι η πρώτη φορά που η ηθοποιός προσεγγίζει το ειλικρινές, ποιητικό κείμενο της Άννας Φρανκ, μιας και είναι ένα από τα βιβλία που άλλαξαν και το δικό της κόσμο, όπως χιλιάδων νέων, δεκαετίες τώρα σε όλο το πλανήτη, πάντα με σεβασμό στις κρυστάλλινες ευαισθησίες της ψυχολογίας των εφήβων, που όπως η Άννα Φρανκ έγραφε «Δεν σκέφτονται όλη αυτή τη δυστυχία, αλλά την ομορφιά που ακόμα μένει».

Kgl ΔΙΑΓΩΝΙΜΟΣ ΚΑΓΚΟΥΡΟ ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ (kangaroo language contest )

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

1 4Τη Δευτέρα 22 Απριλίου, ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα του διαγωνισμού Καγκουρό στην αγγλική γλώσσα. Η μαθήτρια της Ε΄ τάξης Υβόννη Τσερωτά κατέκτησε την πρώτη θέση στο επίπεδο Α1 πανελλαδικά.  Συγχαρητήρια στην μαθήτριά μας  Υβόννη και σε όλα τα παιδιά που πήραν μέρος.

Το KGL Contest είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος διαγωνισμός παγκοσμίως και μια διασκεδαστική εμπειρία για τους μαθητές. Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε όλους τους μαθητές έως 17 ετών, που μαθαίνουν την αγγλική γλώσσα ως ξένη γλώσσα. Τα τεστ του KGL έχουν δημιουργηθεί με τις υψηλότερες ποιοτικές προδιαγραφές και όλα τα επίπεδα είναι διαμορφωμένα σύμφωνα με το CEFR.

Ο διαγωνισμός διεξάγεται σε 2 στάδια, διενεργείται για τα επίπεδα Pre-A1, Α1, Α2, Β1,Β2 και το 100% των συμμετεχόντων λαμβάνουν μετά το πρώτο στάδιο, πιστοποιητικό με την συνολική τους βαθμολογία.

Το 1ο στάδιο αποτελείται από ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών και οι συμμετέχοντες έχουν 60 λεπτά για να ολοκληρώσουν το τεστ (ο χρόνος στο Pre-A1 είναι 45 λεπτά). Εφόσον ένα σχολείο έχει συγκεντρώσει τουλάχιστον 10 συμμετέχοντες ανεξαρτήτως επιπέδου, το 1ο στάδιο του διαγωνισμού διεξάγεται στο χώρο του σχολείου. Το δεύτερο στάδιο , γίνεται εκτός σχολείου.

Μετά την ολοκλήρωση του 2ου σταδίου, πραγματοποιείται μια εκδήλωση βράβευσης για τους τρεις πρώτους κάθε επιπέδου και τους διακριθέντες μαθητές.

Σε μία τριήμερη εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη  (Global Winner contest) συμμετέχουν οι πρώτοι κάθε επιπέδου, εκτός από το Pre-A1, όπου διαγωνίζονται με τους πρώτους από τις υπόλοιπες χώρες που συμμετέχουν στο διαγωνισμό.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός αγγλικής γλώσσας: κ. Συρίβλη Ελένη

Ανταλλαγή καλών πρακτικών Α1, Α2, Β1 & Β2 τάξεων

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

1 1Τη Δευτέρα 15-04-2024 και ώρα 11:30-11:45 στην τάξη του Β2 πραγματοποιήθηκε από την ενδοσχολική συντονίστρια των Α, Β και Γ τάξεων Παπαζαχαρίου Ειρήνη ανταλλαγή καλής πρακτικής στο μάθημα της γλώσσας Α’ τάξης του δημοτικού με τους εκπαιδευτικούς του Α2-Χρήστου Αρχοντία, Β1- Παπαστεργίου Αθηνά και Β2- Καρβούνη Ευαγγελία. Πιο συγκεκριμένα: Με ποιον τρόπο μπορούν οι μαθητές να εξασκηθούν στην ανάγνωση των λέξεων που σχηματίζονται από τις συλλαβές των γραμμάτων «π» και «τ» με ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο, χρησιμοποιώντας τη ρομποτική.

Κατανομή μαθητών/τριών ΣΤ΄τάξης στα Γυμνάσια (σχολ.έτος 2023-24)

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »



Λήψη αρχείου

Δειγματική διδασκαλία στην Α2 τάξη στο πλαίσιο του ενδοσχολικού συντονιστή

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

Την Πέμπτη 11-04-2024 και ώρα 10:45-11:30 στην τάξη του A2 πραγματοποιήθηκε δειγματική διδασκαλία στο μάθημα της Μελέτης περιβάλλοντος με θέμα τα ηφαίστεια. Η δειγματική διδασκαλία απευθυνόταν στους μαθητές/τριες του Α2 από την ενδοσχολική συντονίστρια των Α, Β και Γ τάξεων, Παπαζαχαρίου Ειρήνη-Ανθή σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό του τμήματος  Χρήστου Αρχοντία.

4 Απριλίου, Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

ΑΡΙΣΤΕΡΑΗ 4η Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων, καθιερώνεται από φέτος και ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας, που αφιερώνεται στην υλοποίηση δράσεων οι οποίες θα βοηθήσουν τους αγαπημένους τετράποδους φίλους μας να ζήσουν καλύτερα και ασφαλέστερα. Καθιερώθηκε με πρωτοβουλία των ολλανδικών φιλοζωικών οργανώσεων το 2010 για την ευαισθητοποίηση της διεθνούς κοινότητας σχετικά με την τύχη των 600 εκατομμυρίων αδέσποτων ζώων που υπολογίζεται ότι διαβιούν υπό άθλιες συνθήκες στον πλανήτη μας. Οι φιλοζωικές οργανώσεις καλούν τον καθένα μας να υιοθετήσει ένα ζώο ή να συνδράμει προγράμματα και καμπάνιες για την προστασία τους.
Το πρόβλημα των αδέσποτων μας αφορά όλους. Πολλά ζώα εγκαταλείφθηκαν στο δρόμο λόγω της ανευθυνότητας των ιδιοκτητών τους ενώ η ιδέα του να γεμίζει η γειτονιά μας από τα αδέσποτα είναι ένα θέμα που πρέπει να μας προβληματίζει έντονα. Η μέρα αυτή ας είναι η αφορμή για ευαισθητοποίηση όλων, ώστε με τη σωστή ενημέρωση, την παιδεία, τις στειρώσεις, την υιοθεσία και τις αυστηρές ποινές στους παραβάτες συμβάλλουμε σημαντικά στη λύση του προβλήματος και στη προαγωγή της φιλοζωίας.
Σύμφωνα με έρευνες η προσφορά των κατοικίδιων τόσο στην ψυχική  όσο και στη σωματική μας υγεία είναι μεγάλη. Τα ζώα δεν μας ζητάνε κάτι δύσκολο. Λίγο νερό, λίγο φαγητό, μα πάνω απ΄ όλα λίγο ενδιαφέρον, ένα χάδι, λίγη αγάπη.

Με αφορμή, λοιπόν, την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας, οι μαθητές της Α1 τάξης έμαθαν για τα διάφορα θέματα που αφορούν την ευημερία των ζώων, τη σημασία της υπεύθυνης φροντίδας, τον σεβασμό και την ευαισθησία για τα ζώα και πώς μπορούν να συμβάλουν στη βελτίωση της ζωής τους διαμορφώνοντας έτσι μια θετική στάση, ώστε να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες και φιλόζωοι άνθρωποι στο μέλλον. Έφτιαξαν σελιδοδείκτες με θέμα τα ζώα και μια αδέσποτη γάτα.

Επίσης όλοι οι μαθητές/τριες των Α΄και Β΄ τάξεων επισκέφτηκαν τη φάρμα των ζώων στη Ρόδο και ξεναγήθηκαν από την υπεύθυνη των εγκαταστάσεων. Ενημερώθηκαν για τον τρόπο ζωής και τις συνήθειες των ζώων που φιλοξενούνται εκεί. Είδαν από κοντά και τάισαν με τα χέρια τους στρουθοκαμήλους, λάμα, γαϊδάρους, καμήλες, αγριοκάτσικα, αγριόχοιρους και άλλα ζώα. Στόχος της εκπαιδευτικής εκδρομής ήταν η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των μαθητών/ τριών για τη βιοποικιλότητα και τις διάφορες μορφές ζωής καθώς και η αναγνώριση και ο σεβασμός των δικαιωμάτων των ζώων.

 Η ΣΤ΄ τάξη παρακολούθησε  την πολύ ωραία ιστορία της Γεωργίας Ταρσούλη με τίτλο «Ο Γιαννάκης και ο Φλοξ» και οι μαθητές/τριες διαπίστωσαν ότι δε χρειάζεται να βρεθούμε στη θέση του άλλου, δηλαδή των ζώων, για να τον καταλάβουμε και να τον νιώσουμε.

Επίσης δημιούργησαν  ψηφιακό υλικό ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης  (αφίσες)  με αφορμή το παρακάτω βίντεο.

Οι μαθητές των Ε΄και ΣΤ΄τάξεων  του Τμήματος Ένταξης  του σχολείου μας παρακολούθησαν ένα βίντεο με τίτλο « Ουστ και Ξουτ».

 Σε αυτό,  δύο μικρά ζωάκια ταλαιπωρούνται στο δρόμο που ζουν αλλά τελικά στέκονται τυχερά και βρίσκουν ένα σπίτι και μια οικογένεια που τα αγκαλιάζει.

Τα παιδιά προβληματίστηκαν  με αυτά που είδαν και άκουσαν στη ταινία για την ύπαρξη των ζώων γύρω μας , στο δρόμο, κοντά στα σκουπίδια και γενικά έξω από τα σπίτια μας κάποιων ζώων, που ονομάζονται κατοικίδια αλλά δεν είναι πια….

Αυτά τα ζώα βρίσκονται εκεί έξω με ευθύνη ανθρώπων  και το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να προσπαθήσουμε,  με όποιο τρόπο ο καθένας μπορεί, να βρουν μια καλύτερη τύχη και μια ανοιχτή αγκαλιά! Στη συνέχεια αφού συζήτησαν  περισσότερο κάποιες πτυχές, θέλησαν να ζωγραφίσουν ό,τι ο καθένας φαντάστηκε για το θέμα.

Λογοτεχνική βραδιά: «Ακούω…διαβάζω…γράφω…τραγουδώ…αισθάνομαι…»

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

Β7α 1Την Τετάρτη 3 Απριλίου, στη Λέσχη Αξιωματικών, πραγματοποιήθηκε λογοτεχνική βραδιά με τίτλο: «Ακούω…διαβάζω…γράφω…τραγουδώ…αισθάνομαι…», που διοργάνωσε η Βενετόκλειος Βιβλιοθήκη του 5ου Δημοτικού Σχολείου Ρόδου, κορυφώνοντας τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στις 1, 2, 3 Απριλίου στη βιβλιοθήκη του σχολείου για τους μαθητές.               Ομιλητές ήταν οι:

 κ. Κόζα Χρυσάνθη (Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αιγαίου σχετικά με τη διδασκαλία του παραμυθιού και πώς τα παιδιά γίνονται εγγράματοι αφηγητές),

κ. Γιασιράνη Ειρήνη (Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, Εκπαιδεύτρια Συμβουλευτικής Γονέων),

κ. Ντέλλα Ειρήνη (Δασκάλα Δημιουργικής γραφής- Ραδιοφωνική Παραγωγός),

 κ. Τσάπρα Κωνσταντίνα (Εκπαιδευτικός Φιλόλογος – Υποψήφια Διδάκτορας Παν.Αιγαίου)    κ. Κώτη Μαρία (Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης – Μουσικός)

Σκοπός της βραδιάς ήταν να τονιστεί η σημασία των παραμυθιών, των μουσικών ιστοριών και της αφήγησης τους σε όλες τις ηλικίες. Ιστορίες που παρηγόρησαν, διασκέδασαν, επούλωσαν τραύματα, ψυχαγώγησαν στο παρελθόν. Πόσο σημαντική είναι η επανεμφάνιση τους σε σχολικές τάξεις και κυρίως μέσα στην οικογένεια!

Για τη διεκπεραίωση της ημερίδας θέλουμε να ευχαριστήσουμε για την υποστήριξη και τη συνδρομή τους :                                                              Τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων 5ου Δ.Σ. Ρόδου και Το ραδιόφωνο ΛΥΧΝΑΡΙ

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

posterjapanΗ Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν και καθιερώθηκε το 1966, με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να προκαλέσει την προσοχή των μεγαλύτερων στο παιδικό βιβλίο. Με αφορμή την ημέρα αυτή, η Βενετόκλειος δανειστική βιβλιοθήκη του σχολείου διοργάνωσε και πραγματοποίησε μια σειρά δράσεων με θέμα «Το παραμύθι». Οι δράσεις πραγματοποιήθηκαν 1, 2 και 3 Απριλίου 2024.

Τη Δευτέρα 1 Απριλίου, το σχολείο επισκέφθηκε η συγγραφέας κ. Χρυσάνθη Κόζα προκειμένου να μιλήσει στα παιδιά για το λαϊκό παραμύθι και να αφηγηθεί λαϊκά παραμύθια από τα βιβλία της: « Ευτό το παραμύτι που είπα ή το του… » Ι, ΙΙ και ΙΙΙ, Λαϊκά παραμύθια του Αρχάγγελου Ρόδου.

Την Τρίτη 2 Απριλίου, το σχολείο επισκέφθηκε ο συγγραφέας μουσικοπαιδαγωγικών βιβλίων κ. Σακελλαρίδης Γιώργος, όπου έκανε βιωματική παρουσίαση των παραμυθιών του «Ο πρίγκιπας Λεμόνης» και «Μήλα γύρω – γύρω στη μέση πορτοκάλι». Μέσα από το παιχνίδι και τη μουσική, προσέγγισε έννοιες όπως: διαφορετικότητα, εκφοβισμός, φιλία και αυτοπεποίθηση. Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με συναισθήματα όπως: θυμός, λύπη και χαρά…

Την Τετάρτη 3 Απριλίου το σχολείο επισκέφθηκε η κ. Ντέλλα Ειρήνη, δασκάλα δημιουργικής γραφής, προκειμένου να προσεγγίσει το κλασικό παραμύθι και να πραγματοποιήσει εργαστήριο δημιουργικής γραφής.

Γιορτή 25ης Μαρτίου

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

α

Στην ιστορία των λαών είναι μερικές ημερομηνίες που μένουν χαραγμένες με χρυσά μεγάλα γράμματα. Μια τέτοια ημερομηνία στην ιστορία του Έθνους μας, του ελληνικού Έθνους, είναι η 25η Μαρτίου.

Διπλή γιορτή,  η 25η Μαρτίου. Γιορτάζει ο ελληνισμός. Γιορτάζει και ο χριστιανισμός. Είναι η επέτειος των δύο Χαίρε:

«Χαίρε κεχαριτωμένη Μαρία» είπε ο Αρχάγγελος Γαβριήλ στην Παναγία, φέρνοντάς της το χαρμόσυνο μήνυμα πως θα γεννήσει τον Χριστό, τον Σωτήρα του κόσμου.

«Χαίρε, χαίρε Λευτεριά» βροντοφώναξαν και οι Έλληνες, φέρνοντας το χαρμόσυνο μήνυμα σε ολόκληρο τον ελληνισμό. Μήνυμα αγώνα ενάντια στον Τούρκο δυνάστη.

Το σχολείο μας τιμώντας την ιστορική επέτειο της 25ης Μαρτίου, παρουσίασε μια όμορφη γιορτή, που ετοίμασαν και παρουσίασαν οι μαθήτριες και οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης, την Παρασκευή 22 Μαρτίου 2024.

Την προετοιμασία και τον συντονισμό της γιορτής είχαν οι εκπαιδευτικοί της ΣΤ’ τάξης, κ. Διακογεωργίου Δέσποινα και κ. Βλάχου Δήμητρα. Τη διδασκαλία και την επιμέλεια των τραγουδιών ανέλαβε η μουσικός κ.  Κώτη Μαίρη και την εκμάθηση των παραδοσιακών χορών ο γυμναστής κ. Μάγος  Κυριάκος.

1 4 2 4 3 3 4 4 5 4 6 4 7 2 8 2 9 2 10 2 11 1 12 1

Επίσκεψη κτηνιάτρου στην Α΄ τάξη

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

αΤην Πέμπτη 21 Μαρτίου, επισκέφτηκε τους μαθητές του Α1 και Α2 του σχολείου μας, κατόπιν πρόσκλησης μας, η κυρία Κυριακή Πολυχρονά, κτηνίατρος της περιοχής και μητέρα μαθήτριας του σχολείου μας. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο  των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με τίτλο: «Με τα ζώα έτσι κι αλλιώς»  και της Μελέτης Περιβάλλοντος.
Μέσα από μια εξαιρετική παρουσίαση και το παιχνίδι, οι μαθητές ενημερώθηκαν και κατανόησαν τη διαφορά ανάμεσα στα ζώα συντροφιάς, τα παραγωγικά ζώα και τα άγρια ζώα. Συνειδητοποίησαν ότι τα ζώα δεν είναι παιχνίδια, ότι χρειάζονται φροντίδα, αγάπη, προστασία και τον δικό τους χώρο. Χρειάζονται εμβόλια και φάρμακα, όταν αρρωστήσουν. Επίσης, κατανόησαν τη διαφορά ανάμεσα στα αδέσποτα και δεσποζόμενα ζώα. Έμαθαν πώς ζουν τα αδέσποτα ζώα και τι προβλήματα αντιμετωπίζουν. Γιατί υπάρχουν τόσα αδέσποτα; Ποιος είναι υπεύθυνος γι΄αυτό. Ακόμα, προβληματίστηκαν και ενημερώθηκαν για την πολύτιμη βοήθεια των εθελοντών. Τέλος, κατανόησαν την ηθική υποχρέωση των ανθρώπων απέναντι στα δικαιώματα των ζώων, τις ανάγκες και τα συναισθήματα τους. Ευαισθητοποιήθηκαν και υιοθέτησαν θετικές στάσεις και συμπεριφορές απέναντι στα αδέσποτα και γενικότερα στα ζώα.
Ιδιαίτερο ενθουσιασμός έδειξαν οι μαθητές με την έκπληξη που τους έκανε η κ. Πολυχρονά φέρνοντας στο σχολείο το κατοικίδιό της. Ο Χόρχε Λι απόλαυσε τα χάδια των παιδιών.
Ολοκληρώνοντας την παρουσίασή της, η κ. Πολυχρονά έδωσε στα παιδιά ένα βιβλιαράκι δώρο με τίτλο: «Ο μικρός μου φίλος, Πίμου», το οποίο αναφέρεται στην ιστορία ενός αδέσποτου σκυλιού που υιοθετείται από μια οικογένεια.
Ευχαριστούμε, ιδιαίτερα, την κ. Πολυχρονά για την εξαιρετική παρουσίασή της. Μια παρουσίαση που βοήθησε τα παιδιά να αναδομήσουν τις αντιλήψεις τους σχετικά με τον ρόλο των ζώων στη ζωή των ανθρώπων και να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα φιλοζωίας.