ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/-ΤΡΙΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-2022

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

Από 1 – 20 Μαρτίου2021και ώρες από 8:20 έως09:30 & από 12:40 έως 13:30 οι γονείς / κηδεμόνες υποβάλλουν σχετικές αιτήσεις-υπεύθυνες δηλώσεις εγγραφής στο 3ο Δημοτικό Σχολείο, σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας των 3ου και 5ου Δημοτικών Σχολείων, τουΒενετοκλείου Συγκροτήματος.

Στην Α΄ τάξη εγγράφονται μαθητές/-ήτριες που γεννήθηκαν το 2015

Το 3ο Δημοτικό σχολείο είναι υπεύθυνο για εγγραφές των 3ου και 5ου Δημοτικών σχολείων. Μετά το πέρας των εγγραφών οι διευθυντές των σχολείων 3ου& 5ου θα κατανείμουν τα παιδιά ισομερώς στα λειτουργούντα τμήματα και των δυο σχολείων.

Οι γονείς θα ενημερωθούν για το σχολείο φοίτησης του παιδιού τους, λίγες ημέρες μετά τη διαδικασία κατανομής στα δύο σχολεία.

Για την εγγραφή στην Α΄ τάξη απαιτούνται:

  1. 1. Βεβαίωση φοίτησης Νηπιαγωγείου (θα δοθεί από τα νηπιαγωγείαάμεσα).
  2. 2. Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο προκύπτει η διεύθυνση κατοικίας του/της μαθητή/-ήτριας (συμβόλαιο ενοικίασης, λογαριασμός ΔΕΚΟ).
  3. 3. Ατομικό Δελτίο Υγείας μαθητή/-ήτριας (Θα δίνεται σχετικό έντυπο από το σχολείο το οποίο θα συμπληρώσει παιδίατρος ή άλλος γιατρός και θα προσκομίζεται στο σχολείο σύντομα, πριν από την έναρξη των μαθημάτων σε κάθε περίπτωση).
  4. 4. Βιβλιάριο υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίοαποδεικνύεται ότι έχουν γίνει τα προβλεπόμενα εμβόλια.

5.Υπεύθυνη δήλωση (δίνεται την ώρα της εγγραφής από τους υπεύθυνους εγγραφών) η οποία συμπληρώνεται από τους γονείς / κηδεμόνες με τα ακριβή στοιχεία των μαθητών/-τριών ώστε να γίνεται αυτεπάγγελτη αναζήτηση Πιστοποιητικών Γέννησης ή Ληξιαρχικής Πράξης Γέννησης των παιδιών

Παρατηρήσεις:

1.Τα παιδιά που έχουν μεγαλύτερα αδέλφια και φοιτούν σε κάποιο από τα δύο σχολεία, εγγράφονται κατά προτεραιότητα στο σχολείο φοίτησης του μεγαλύτερου παιδιού.

2. Σε περίπτωση που υπάρχει γνωμάτευση/έκθεση ΚΕΣΥ – ασθένειας ή άλλου φορέα-ιδιώτη για τον/την μαθητή /-ήτρια, πρέπει να προσκομίζεται κατά την εγγραφή.

3. Σε περίπτωση δικαστικής απόφασης για την επιμέλεια του παιδιού, προσκομίζεται το αντίστοιχο δικαιολογητικό.

Οι Διευθυντές

των 3ου & 5ου Δημοτικών Σχολείων

Βενετοκλείου Συγκροτήματος

Πληροφορίες: 2241027202

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΈΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Erasmus+ KA3, Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

Οι μαθητές του Δ2 του 5ου ΔΣ Πόλεως Ρόδου, έχοντας μάθει για τις θεμελιώδεις αξίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης: σεβασμός της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ελευθερία, δημοκρατία, ισότητα και κράτος δικαίου, έφτιαξαν ένα σποτάκι για την Ε.Ε και τη Δημοκρατία.
Οι μαθητές έμαθαν ότι αυτές οι αξίες ενώνουν όλα τα κράτη μέλη και ότι μια χώρα που δεν αναγνωρίζει αυτές τις αξίες δεν μπορεί να ανήκει στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Διερεύνησαν την εθνική τους ταυτότητα, γνώρισαν διαφορετικά έθνη που οικοδομούν την ευρωπαϊκή κοινότητα και ανέπτυξαν την αίσθηση ότι ανήκουν στην ευρωπαϊκή κοινότητα στο σύνολό της. Έμαθαν να εκτιμούν την ποικιλομορφία της ζωής στην Ευρώπη.
Η δραστηριότητα επικεντρώθηκε στις ευρωπαϊκές αξίες και στην ανάπτυξη της ευρωπαϊκής ταυτότητας και πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA3 “Teachers4Europe: Setting an Agora for Democratic Culture (2018-21).

 

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΤΟΥ Δ2 ΜΕ ΘΕΜΑ: «ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΈΝΩΣΗ ΚΑΙ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Erasmus+ KA3, Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

Τη Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2021, οι μαθητές του Δ2 του 5ου ΔΣ Πόλεως Ρόδου παρακολούθησαν μια διαδικτυακή συνεδρία από τον κ. Δημήτριο Τριανταφύλλου, Αναπληρωτής Καθηγητής Διεθνών Σχέσεων στο Πανεπιστήμιο Kadir Has της Κωνσταντινούπολη & Διευθυντής του Κέντρου Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του ιδίου πανεπιστημίου και μέλος του 100mentors (διαδικτυακή πλατφόρμα κοινότητας μεντόρων) της Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης ‘The Tipping Point’.
Η συνεδρία είχε θέμα: «Η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Δημοκρατία» και πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA3 “Teachers4Europe: Setting an Agora for Democratic Culture (2018-21). Ο κ. Τριανταφύλλου εξήγησε στα παιδιά με ωραίο και κατανοητό τρόπο θέματα που αφορούν την Ευρωπαϊκή Ένωση και τη Δημοκρατία. Πιο συγκεκριμένα απάντησε στα παρακάτω ερωτήματα:

  • Τι είναι Δημοκρατία;
  • Πώς φτάσαμε στη Δημοκρατία;
  • Είχαμε πάντα Δημοκρατία;
  • Τι γινόταν στα αρχαία χρόνια και τι πάρα πολλά χρόνια πριν γεννηθούμε εμείς;
  • Μήπως η Δημοκρατία κινδυνεύει;
  • Ποιος είναι ο ρόλος των πολιτών στη Δημοκρατία;
  • Γιατί η μειοψηφία έχει δικαιώματα;
  • Η Ε.Ε. λειτουργεί δημοκρατικά;
  • Πόσο σημαντική είναι η Δημοκρατία για την Ε.Ε.;
  • Πόσο σημαντική είναι η Δημοκρατία για όλους τους ανθρώπους;

Ο λόγος του ήταν κατανοητός στα παιδιά και αυτά με τη σειρά τους τον παρακολούθησαν με πολύ ενδιαφέρον!

R4C – Ο ΙΣΤΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Erasmus+ KA3, Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

Την Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2021 οι μαθητές του Δ1 και Δ2 πραγματοποίησαν εκπαιδευτική εκδρομή στο πλαίσιο του του ευρωπαϊκού προγράμματος Reflecting 4 Change (R4C) ERASMUS+KA3 με τίτλο «Μέλισσες για το μέλλον – Bees for the future». Πραγματοποιήθηκε η εκπαιδευτική δραστηριότητα: Μέλισσες για το μέλλον – Το παιχνίδι του ιστού της ζωής.

Περιγραφή: Το παιχνίδι του ιστού της ζωής σχεδιάστηκε για να δώσει μια εικόνα της συσχέτισης όλων των ζωντανών οργανισμών με τους πόρους της Γης. Βασίζεται στην παραδοχή ότι όλα τα στοιχεία της Γης αλληλοσυνδέονται και είναι εξίσου σημαντικά για τη λειτουργία του οικοσυστήματός μας.

Οδηγίες για το παιχνίδι του ιστού της ζωής:

https://idiverse.eu/wp-content/uploads/2019/11/4.The-Web-of-Life.pdf

Το παιχνίδι του ιστού της ζωής είναι ένα δυνατό εργαλείο εκμάθησης της ανθρώπινης δραστηριότητας και του αντίκτυπού της στο οικοσύστημα, παρόλα αυτά δεν παρέχει συγκεκριμένο περιεχόμενο για τη ζωή κάθε μαθητή/τριας. Για το λόγο αυτό, αφιερώσαμε χρόνο στο να σκεφτούμε πόσο σημαντικές μπορεί να είναι μεμονωμένες ενέργειες. Τονίσαμε το γεγονός ότι μια επίπτωση που ξεκινά από μια αράχνη ή μια μέλισσα ή ένα μανιτάρι ή οποιαδήποτε άλλο καρτελάκι θα καταλήξει να επηρεάσει ολόκληρο τον ιστό.

ΗΜΕΡΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ 2021

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Ασφαλές Διαδίκτυο, Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται κάθε χρόνο από το δίκτυο Insafe/INHOPE με την υποστήριξη της Κομισιόν, με σκοπό να προωθήσει την ασφαλή και θετική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, ιδιαίτερα ανάμεσα σε παιδιά και νέους ανθρώπους. Τη δεύτερη μέρα της δεύτερης εβδομάδας του δεύτερου μήνα κάθε χρόνο, κατά τον εορτασμό της ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου, χιλιάδες άνθρωποι ενώνονται για να αφυπνίσουν σε θέματα σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο, συμμετέχοντας σε εκδηλώσεις και δράσεις παγκοσμίως.

Σήμερα λοιπόν, Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2021, ημέρα αφιερωμένη στην ενημέρωση, στην αφύπνιση και στην προώθηση μιας ασφαλούς και θετικής  χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας στα παιδιά και στους νέους, οι μαθητές/τριες της Δ1 τάξης με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού τους κ. Κυρίτση Μπέττυ συμμετείχαν σε μία σειρά από δράσεις, ώστε να ενημερωθούν για τις πολλαπλές χρήσεις του διαδικτύου, για τους κινδύνους που κρύβει, αλλά και για τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να προστατευτούν.

Μέσα από το πλούσιο υλικό που υπάρχει στο ενημερωτικό portal https://saferinternet4kids.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς διαδικτύου, οι μαθητές/μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν σύντομα βίντεο και μία ενδιαφέρουσα παρουσίαση για την ασφάλειά τους στο διαδίκτυο και για τον διαδικτυακό εκφοβισμό (cyberbulling), αλλά και να διασκεδάσουν  συμπληρώνοντας ένα κουίζ, ένα κρυπτόλεξο και τέσσερα παζλς με υλικό που δημιουργήθηκε ειδικά για το σκοπό αυτό από τη δασκάλα τους. Φυσικά, λόγω της ημέρας, είχαν την ευκαιρία να φτιάξουν τα παζλς αυτά και διαδικτυακά.

Στο τέλος, κατασκεύασαν τα μικρά δικά τους ενημερωτικά mini περιοδικά (fanzines), ένα με συμβουλές για την ασφαλή τους πλοήγηση στο διαδίκτυο και ένα δεύτερο με πληροφορίες για τον διαδικτυακό εκφοβισμό.

Κατά τη διάρκεια της σημερινής ημέρας, οι μαθητές μπόρεσαν επίσης να συνδεθούν στο https://video.sch.gr/live και να παρακολουθήσουν,  για λίγο, μέσω της υπηρεσίας Ζωντανών Μεταδόσεων του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου,  την ενημερωτική διαδικτυακή εκδήλωση για τον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2021, που συνδιοργάνωσαν το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ και το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ 2021: ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Ασφαλές Διαδίκτυο, Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

Η Ημέρα Ασφαλούς  Διαδικτύου 2021 γιορτάστηκε  παγκοσμίως την Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2021 με το σύνθημα “Μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο”.
Η Ημέρα Ασφαλούς  Διαδικτύου γιορτάζεται παγκοσμίως τον Φεβρουάριο κάθε έτους για να προωθήσει την ασφαλή και θετική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας για παιδιά και νέους και να εμπνεύσει μια εθνική συζήτηση. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Ημέρα Ασφαλούς  Διαδικτύου γιορτάζεται σε περισσότερες από εκατό χώρες, συντονισμένη από το δίκτυο INSAFE / INHOPE, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των εθνικών Κέντρων Ασφαλούς  Διαδικτύου σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Η μέρα προσφέρει την ευκαιρία να αναδείξουμε τις θετικές χρήσεις της τεχνολογίας και να διερευνήσουμε το ρόλο που όλοι διαδραματίζουμε συμβάλλοντας στη δημιουργία μιας καλύτερης και ασφαλέστερης διαδικτυακής κοινότητας. Καλεί τους νέους, τους γονείς, τους φροντιστές, τους   δασκάλους,    τους κοινωνικούς λειτουργούς, τις εταιρείες, τους υπευθύνους για τη χάραξη πολιτικής και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, να συνεργαστούν για να δημιουργήσουν ένα καλύτερο διαδίκτυο.
Θεωρώντας ότι είναι ένα θέμα με τεράστιο ενδιαφέρον, που μόνο κερδισμένα μπορεί να βγουν τα παιδιά από την προσέγγισή του, τις προηγούμενες μέρες, γιορτάσαμε και εμείς τη μέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, για να εκμεταλλευτούμε τη δυνατότητα που μας δόθηκε να βοηθήσουμε τα παιδιά να γνωρίσουν τα θετικά και τα αρνητικά τόσο του υπολογιστή όσο και του Διαδικτύου.

Στο πλαίσιο της Διεθνούς Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου, οι μαθητές του Δ2 του σχολείου μας με υπεύθυνη εκπ/κό την κ.Παπαζαχαρίου Ε. ενημερώθηκαν για:

  • ​το διαδίκτυο,
  • τους κινδύνους που διατρέχουν τα παιδιά μας στο διαδίκτυο,
  • με ποιους τρόπους μπορούμε να τα προστατεύσουμε,
  • τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους στο διαδίκτυο.​

Μελέτησαν το παραμύθι Cyber & Ethics: Ακατάλληλο, παράνομο και επιβλαβές περιεχόμενο στο διαδίκτυο:

 

https://internetsafety.pi.ac.cy/udata/contents//files/InternetSafety/Parents-Teachers/printed-materials/paramithi.pdf

Στη συνέχεια έπαιξαν κάποια παιχνίδια και παρακολούθησαν την ενημερωτική διαδικτυακή εκδήλωση για τον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2021 στο https://saferinternet4kids.gr/sid/sid-2021/ekdilwsi-sid-2021 που συνδιοργάνωσαν  το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ και το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο:

 

Picturehttps://saferinternet4kids.gr/wp-content/uploads/2017/03/parousiash_gia_mikra_paidia_dhmotikou.pptx

 

Μάθε τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους στο διαδίκτυο.

 

  1. Δεν αποκαλύπτω ποτέ προσωπικές πληροφορίες στο διαδίκτυο, ούτε ζητώ να μου αποκαλύψουν.
  2. Δεν αποκαλύπτω ποτέ σε κανέναν ούτε στον καλύτερο φίλο μου τον κωδικό πρόσβασης στο λογαριασμό που έχω στο διαδίκτυο.
  3. Σκέφτομαι καλά πριν δημοσιεύσω κάτι.
  4. Συμπεριφέρομαι πάντα με κανόνες και με ηθική, όπως στον πραγματικό κόσμο.
  5. Δεν κατηγορώ και δεν προσβάλω κανένα.
  6. Φέρομαι όπως θα ήθελα να μου φέρονται.
  7. Δεν συναντιέμαι ποτέ με άτομα που γνωρίζω μόνο στο διαδίκτυο.
  8. Σταματάω την επικοινωνία με όσους μου στέλνουν απρεπή μηνύματα.
  9. Δεν πιστεύω όποιον μου προσφέρει πράγματα τα οποία μου φαίνονται υπερβολικά.
  10. Δεν ενδιαφέρομαι για υλικό που απευθύνεται σε ενήλικες.
  11. Ενημερώνω πάντα τους γονείς ή τους  δασκάλους μου για κάτι που με ενοχλεί ή με κάνει να αισθάνομαι άσχημα και για ύποπτες ή τρομακτικές σελίδες.
  12. Διασταυρώνω πάντα το υλικό που βρίσκω στο διαδίκτυο με άλλες πηγές.
  13. Δεν αντιγράφω έτσι απλά κείμενα από  το διαδίκτυο γιατί είναι σαν να κλέβω.
  14. Η αντιγραφή από το διαδίκτυο  μπορεί να είναι παράνομη. Ζητώ πάντα την αδεία του συγγραφέα της ιστοσελίδας.
  15. Δεν κάνω αγορές στο διαδίκτυο χωρίς την παρουσία των γονιών μου.
  16. Σβήνω αμέσως e-mail από αποστολείς που δεν γνωρίζω.
  17. Δεν προωθώ e-mail που έλαβα και θεωρώ απαράδεκτα γιατί είναι σαν να στέλνω ενοχλητική αλληλογραφία.
  18. Γνωρίζω ότι το κατέβασμα φωτογραφιών, μουσικής, βίντεο μπορεί να είναι παράνομο.
  19. Διασκεδάζω στον εικονικό κόσμο του διαδικτύου αλλά δεν ξεχνώ ό,τι διαφέρει από τον πραγματικό.
  20. Κάνω τακτικά διαλείμματα στον υπολογιστή για να ξεκουράζονται τα μάτια μου.
  21. Ασχολούμαι το πολύ μια ώρα την ημέρα στο διαδίκτυο.

Πηγή: http://tpe-vlachioti.blogspot.com/p/blog-page.html

 

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ – ΑΠΟΣΤΟΛΗ: ΣΩΣΤΕ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΑΠΟ ΤΑ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΑ

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

Την Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2021 οι μαθητές του Δ1 και Δ2 παρακολούθησαν και συμμετείχαν στην διαδικτυακή ενημέρωση σχετικά με την υλοποίηση του προγράμματος Πράκτορες του πλανήτη -Αποστολή: Σώστε τον πλανήτη από τα Απορρίμματα. Η ενημέρωση πραγματοποιήθηκε από τον κ. Θωμά Καρρά, τον Υπεύθυνο Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Σχολείων ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ, τον οποίο και ευχαριστούμε ιδιαίτερα!

 

Οι Πράκτορες του Πλανήτη είναι μια μη-κερδοσκοπική περιβαλλοντική οργάνωση που ιδρύθηκε το 2009, με στόχο τη δημιουργία ενός αειφόρου μέλλοντος μέσα από την εκπαίδευση και δράση των παιδιών.

Με πρωτοποριακό εκπαιδευτικό υλικό και δραστηριότητες, στοχεύουμε να δώσουμε στα παιδιά τα κατάλληλα εφόδια ώστε να εξελιχθούν σε ευσυνείδητους πολίτες οι οποίοι μπορούν να πάρουν πρωτοβουλίες, αποφάσεις, και να λάβουν δράση για να εξασφαλίσουν ένα καλύτερο συλλογικό μέλλον.

ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ -ΑΠΟΣΤΟΛΗ: ΣΩΣΤΕ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΑΠΟ ΤΑ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΑ

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

Το 5ο ΔΣ Πόλεως Ρόδου συμμετέχει με τα τμήματα Δ1 και Δ2 στο πρόγραμμα «Πράκτορες του πλανήτη -Αποστολή: Σώστε τον πλανήτη από τα Απορρίμματα». Βασικός στόχος του προγράμματος είναι η δημιουργία ενός αειφόρου μέλλοντος μέσα από την εκπαίδευση και δράση των παιδιών.

Το πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο και περιλαμβάνει α) την εισαγωγική δραστηριότητα, η οποία υλοποιείται από τους Πράκτορες του Πλανήτη στη σχολική τάξη, όπου παρουσιάζουν στους μαθητές/τριες την απόρρητη επιστολή που αναλαμβάνουν ως πράκτορες του πλανήτη για τα περιβαλλοντικά προβλήματα β) παρουσίαση του προγράμματος και του υλικού (εγχειρίδιο μαθητών και οδηγός εκπαιδευτικού) στους εκπαιδευτικούς από τους Πράκτορες του Πλανήτη. Η συνέχεια του προγράμματος, δηλαδή η υλοποίηση των δραστηριοτήτων του γίνεται από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό, που έχει την αυτονομία να υλοποιήσει όποιες δραστηριότητες του προγράμματος επιθυμεί, σύμφωνα με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών /τριών της τάξης του, στον χρόνο που επιθυμεί.

www.planetagents.org

R4C: ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΚΕΡΑΛΟΙΦΗ

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Erasmus+ KA3, Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

Την Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2021, οι μαθητές του Δ1 και Δ2 παρακολούθησαν την παρασκευή κηραλοιφής από την πιστοποιημένη παρασκευάστρια φυσικών καλλυντικών κ. Ειρήνη Κατσιδώνη με σκοπό να κατανοήσουν τη σπουδαιότητα της. Η κηραλοιφή είναι ένα από τα προϊόντα της φύσης με ανεκτίμητη αξία. Οι ιδιότητες της κηραλοιφής δεν είναι λίγες και φυσικά, ενώ συγχρόνως είναι ευεργετικές και θεραπευτικές. Αποτελείται από αγνά φυτικά υλικά με βάση το κερί της μέλισσας και το αγνό ελαιόλαδο, που σε συνδυασμό δίνουν ένα ιδιαίτερο και εξαιρετικό αποτέλεσμα. Είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία, υδρογονάνθρακες και αντιοξειδωτικά, χρήσιμα για κάθε τύπο δέρματος.

Ευεργετικοί τρόποι χρήσεις:

  1. Η κεραλοιφή δίνει ελαστικότητα και απαλότητα στο δέρμα, και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν κρέμα ημέρας ή κρέμα σώματος.
  2. Λόγω της αντιβιοτικής και αναπλαστικής της δράσης, επουλώνει αποτελεσματικά παθήσεις του δέρματος, όπως σπυράκια λόγω ακμής, κάψιμο, αλλεργίες, έκζεμα, ψωρίαση, δερματίτιδα, ξηροδερμία, πληγές, κ.α.  Επίσης λειαίνει την εμφάνιση ουλών και ραγάδων.
  3. Λόγω της αντιγηραντικής της δράσης καταπολεμά τις αχνές ρυτίδες και προσφέρει λάμψη στην επιδερμίδα.
  4. Ενυδατώνει και επαναφέρει τα σκασμένα χείλη και τα προστατεύει.
  5. Είναι ιδανική στην αντιμετώπιση του έρπη.
  6. Μπορεί να χρησιμοποιείται χωρίς κανέναν κίνδυνο και από τις θηλάζουσες μητέρες με πληγωμένες ή ερεθισμένες θηλές.
  7. Κατάλληλη και για τα μωράκια σε περίπτωση συγκάματος.
  8. Λειτουργεί και σαν αναλγητικό, αντιμετωπίζοντας τους πόνους των μυών, τους ρευματισμούς και τα αρθριτικά.
  9. Καθίσταται ως βάλσαμο για τις αιμορροΐδες και είναι ιδανικό για την αντιμετώπιση των μυκητιάσεων.
  10. Πολλοί το χρησιμοποιούν για την αντιμετώπιση της τριχόπτωσης.
  11. Ακόμα, χρησιμοποιείται σε συνδυασμό με αιθέρια έλαια για να διώχνει το άγχος και το στρεςτονώνοντας το νευρικό και ανοσοποιητικό σύστημα και καταπολεμά τις ημικρανίες και τους πονοκεφάλους. Σε συνδυασμό με τη λεβάντα και το φασκόμηλο, λειτουργεί ως αντικαταθλιπτικό. Ενώ συστήνεται ακόμη και για την αϋπνία.

Η δράση πραγματοποιήθηκε στο πλάισιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Reflecting 4 Change (R4C) ERASMUS+KA3 με τίτλο «Μέλισσες για το μέλλον – Bees for the future» (https://emathisi.weebly.com/bees-for-the-future.html).

Ευχαριστούμε ιδιαίτερα την κ. Κατσιδώνη Ειρήνη για την εξαιρετική παρουσίαση και την κηραλοιφή που πρόσφερε σε όλους τους μαθητές.

REFLECTING FOR CHANGE ERASMUS+, KA3(R4C)

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Erasmus+ KA3, Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

   

Το 5ο ΔΣ Πόλεως Ρόδου επιλέχθηκε και συμμετέχει κατά το σχολικό έτος 2020-2021 στην εφαρμογή του έργου ERASMUS+, KA3: Reflecting 4 Change (R4C). Αποτελεί ένα από τα τριακόσια (300) σχολεία θα διατυπώσουν έναν οδικό χάρτη και τη στρατηγική τους για την καινοτομία, αξιοποιώντας παράλληλα με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες του ERASMUS+ και τις σχετικές πρωτοβουλίες πολιτικής (εθνικές και διεθνείς), ώστε να μετατραπούν σε καινοτόμα οικοσυστήματα. Το πρόγραμμα συνασπίζει εταίρους οι οποίοι δύνανται να έχουν συστημικό αντίκτυπο με τις δράσεις τους και να υλοποιήσουν τα αποτελέσματα και τα ευρήματα του προγράμματος.

Το πρόγραμμα Reflecting for Change (R4C) έχει ως προτεραιότητα την προαγωγή της  χρήσης «εργαλείων του αναστοχασμού» προκειμένου να υποστηριχθεί η καινοτομία και η συστημική αλλαγή στα σχολεία. Προτείνει ένα πλαίσιο υποστήριξης της καινοτομίας (School Innovation Academy) και έναν οδικό χάρτη σε μιαν απόπειρα να εισάγει μία κουλτούρα αλλαγής η οποία εξασφαλίζει την ουσιαστική πρόσληψη της βιώσιμης (αειφόρου) καινοτομίας, με έμφαση στην επίτευξη βελτιωμένων γνωστικών αποτελεσμάτων (όπως τίθενται από την στρατηγική Ευρώπη 2020).

Στο πρόγραμμα Reflecting for Change (R4C) η καινοτομία γίνεται αντιληπτή ως η οδός του σχολείου προς την ψηφιακή ωριμότητα (e-maturity)  και την ολοκληρωμένη χρήση των ΤΠΕ, και κυρίως ως η οδός του σχολείου προς την “ανοικτότητα” (βλ. Έργο OSOS) η οποία καθίσταται έκδηλη στη σχέση του με τους εξωτερικούς εταίρους, στη δέσμευση των γονέων, στην προώθηση της ευημερίας της κοινότητας ως συνόλου, στην ικανότητα του σχολείου να συνδυάσει την υλοποίηση του προγράμματος σπουδών με μία μελέτη των τοπικών προκλήσεων, στην προθυμία και ικανότητά του να μοιραστεί τα επιτεύγματά του με άλλα σχολεία και στη δέσμευσή του στις προκλήσεις της σύγχρονης Υπεύθυνης Έρευνας και Καινοτoμίας (RRI).

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) συμμετέχει ως εταίρος στο έργο ERASMUS+KA3 με τίτλο: «Reflecting 4 Change (R4C)» με Grant Agreement, number: 612879-R4C (το οποίο αποτελεί συνέχεια του έργου «Open Schools for Open Societies-OSOS») με έναρξη 01-11-2019 και λήξη 31-10-2021, κατόπιν έγκρισης με την Πράξη 32/01-08-2019 του Δ.Σ. του ΙΕΠ.

Βασική επιδίωξη του έργου αποτελεί η λειτουργία των σχολείων και των εκπαιδευτικών της φάσης εφαρμογής ως πυρήνων κοινοτήτων μάθησης και διάχυσης στο πλαίσιο μιας γενικότερης προσπάθειας για δημιουργία δικτύων σχολικών μονάδων με σκοπό την ενίσχυση της συνεργασίας και της ενεργού εμπλοκής των εκπαιδευτικών της δράσης στις διαδικασίες εισαγωγής νέων εκπαιδευτικών πολιτικών και πρακτικών στο «Ανοιχτό σχολείο» με βασικό άξονα τις φυσικές επιστήμες και τα αντικείμενα του STEM σε θεματικές που συνδέονται με σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, μέσω της οποίας θα υποστηριχθούν/ καλλιεργηθούν/
αναδειχθούν:

  • οι αρχές της Υπεύθυνης Έρευνας και Καινοτομίας στην εκπαίδευση,
  • η ενίσχυση των κινήτρων μάθησης και η υποστήριξη των προσπαθειών εκπαιδευτικών και μαθητών/-τριών,
  • η σύνδεση των φυσικών επιστημών με την τεχνολογία, τα μαθηματικά και τη μηχανική,
  • η ενίσχυση της συνεργασίας και της ανταλλαγής ιδεών και η ανάδειξη καλών πρακτικών μεταξύ σχολείων στην Ελλάδα και την υπόλοιπη Ευρώπη,
  • η καλλιέργεια στους/στις μαθητές/-τριες κοινωνικών αντιλήψεων και πρακτικών δικαιοσύνης, γενναιοδωρίας, εμπιστοσύνης, συνεργασίας, ενσυναίσθησης,
  • η ενθάρρυνση των μαθητών/-τριών να συμμετέχουν ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία,
  • η υποστήριξη της ολόπλευρης ανάπτυξης των μαθητών/-τριών,
  • η ενίσχυση διαρκούς διαλόγου μεταξύ του σχολείου και της τοπικής κοινωνίας,
  • η ενίσχυση της ψηφιακής ωριμότητας των σχολείων.

Κάντε κλικ εδώ για να δείτε τα σχολεία που θα συμμετέχουν στην εφαρμογή του έργου ERASMUS+, KA3: Reflecting 4 Change (R4C).
http://www.iep.edu.gr/images/IEP/PROKIRIKSEIS-ERGA/Erga/ICD-4TVET/pdf
και
http://www.iep.edu.gr/images/IEP/GENERAL/Anakoinoseis/schools_R4C_b_phase.pdf