Πληροφορική

Το μάθημα των Τ.Π.Ε. (Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας) δίνει την δυνατότητα στους μαθητές να εξερευνήσουν τον κόσμο των υπολογιστών και της πληροφορίας μέσω μιας σειράς εργαλείων και εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Υπουργείου Παιδείας και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, σε ευχάριστο και εύχρηστο περιβάλλον.

 

Από την Α’- ΣΤ’ τάξη οι μαθητές  θα σχεδιάσουν – ζωγραφίσουν, θα μορφοποιήσουν κείμενα, θα επεξεργαστούν λογιστικά φύλλα, θα δημιουργήσουν παρουσιάσεις, θα αναζητήσουν πληροφορίες στο Διαδίκτυο, θα ενημερωθούν για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο και τέλος θα μάθουν τις βασικές αρχές του προγραμματισμού που ενισχύει την μαθηματική και αλγοριθμική σκέψη. Συγκεκριμένα:

 

Α’–  Β’ τάξη

Γνωριμία με τα βασικά μέρη του υπολογιστή

Εξοικείωση με το ποντίκι – πληκτρολόγιο

Σχεδίαση – Ζωγραφική

Εισαγωγή στην επεξεργασία κειμένου.

Εκπαιδευτικό Λογισμικό: Tuxpaint , Microsoft Office, ψηφιακό πακέτο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για την Γλώσσα και τα Μαθηματικά.

Γ’–  Δ’ τάξη

Αναλυτική περιγραφή των βασικών μερών του υπολογιστή (Υλικό, Λογισμικό)

Διαχείριση Αρχείων και Φακέλων

Πληκτρολόγηση κειμένου

Μορφοποίηση κειμένου  – Δημιουργία πίνακα (συγχώνευση – διαίρεση κελιών) – Εισαγωγή εικόνας

Αναζήτηση πληροφοριών από το Διαδίκτυο

Δημιουργία παρουσιάσεων

Animation

Εισαγωγή στον προγραμματισμό

Εκπαιδευτικό Λογισμικό: Tux Typing, Microsoft Office, Φυλλομετρής Ιστού (Google Crome), Ψηφιακό πακέτο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, Stykz for Windows, Η ώρα του Κώδικα

Ε’–  ΣΤ’ τάξη

Επανάληψη στον Κειμενογράφο

Επεξεργασία δεδομένων σε Λογιστικό Φύλλο – Εισαγωγή τύπου, συνάρτησης, διαγράμματος

Δημιουργία παρουσιάσεων

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Αναζήτηση πληροφοριών από το Διαδίκτυο

Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο

Προγραμματισμός

Εκπαιδευτικό Λογισμικό: Microsoft Office, Φυλλομετρής Ιστού (Google Crome),  Η ώρα του κώδικα, Scratch