«Castrignano Dei Greci at the Heart of Grecia Salentina» … κοινή πολιτισμική κληρονομιά … δεσμοί που μας ενώνουν.

Το 5ο Δημοτικό Σχολείο Αγίας Παρασκευής – Χέλμειο συναντιέται με το Castrignano dei Greci (Grecia Selentina) … οι μαθητές της Δ΄ Τάξης και οι εκπαιδευτικοί: Χαρά Μπούτα, Βιβή Μπελεγρίνου, Σταμάτης Κοκκινόπουλος, Βιβή Γουρνά, Μάρθα Παπαδοπούλου, Βασίλης Πέρρος.

Το project βασίζεται στην ιδέα της δημιουργίας πολιτιστικών ανταλλαγών (to enhance interculture understanding) και επαφών καθώς και στην ανάπτυξη της συνεργασίας μεταξύ δύο σχολείων από Ελλάδα και Ιταλία. Πρόκειται για μια συνεργασία που θα πραγματοποιηθεί με την υποστήριξη και αξιοποίηση των ΤΠΕ σε επίπεδο ομάδων εκπαιδευτικών και μαθητών της Δ΄ Τάξης Δημοτικού του 5ου (Χέλμειου) Δημοτικού Σχολείου Αγίας Παρασκευής στην Αθήνα και των μαθητών της αντίστοιχης τάξης του Δημοτικού σχολείου Castrignano Dei Greci στην ελληνόφωνη περιοχή, γνωστής με το όνομα «Γκραιτσία Σαλεντίνα» (Σαλεντινή Ελλάδα ή Ελλάδα του Σαλέντου), η οποία ξεχωρίζει για την ιδιαίτερη γλωσσική και πολιτιστική της ταυτότητα. Σε αυτή την περιοχή μιλιέται ακόμη και σήμερα μια γλώσσα το «Γκρίκο», που οι ρίζες της ανάγονται στην περίοδο του αποικισμού της Μεγάλης Ελλάδας ή της Βυζαντινής εποχής.

Βασικός σκοπός είναι η ανάδειξη στοιχείων κοινής πολιτισμικής κληρονομιάς μέσα από ένα «ταξίδι» στην ιστορία, στην παράδοση, στα ήθη και τα έθιμα, στη μουσική, στην Γκρίκο ως φυσική, καλλιτεχνική, γλωσσική κληρονομιά της περιοχής.

Στόχοι του Προγράμματος

  • Η ανάδειξη και διατήρηση στοιχείων κοινής πολιτιστικής κληρονομιάς.
  • Η ανάπτυξη στάσεων σεβασμού της ιστορίας, των παραδόσεων, των ηθών και των εθίμων.
  • H αναζήτηση πληροφοριών που αφορούν την ιστορία και τις παραδόσεις στην Σαλεντινή Ελλάδα από διαφορετικές πηγές.
  • Η αναζήτηση πληροφοριών για τη γλώσσα Γκρίκο ως φυσικής, καλλιτεχνικής και πολιτιστικής κληρονομιάς.
  • Η γνωριμία με τη μουσική πολιτιστική παράδοση της περιοχής.
  • H προστασία της περιοχής των ελληνόφωνων της Σαλεντινής Ελλάδας.
  • Η ενθάρρυνση της ιδέας του «γνωρίζω της περιοχή μου» και της αίσθησης του ανήκειν.
  • Η ανάπτυξη συνεργατικών δεξιοτήτων και αλληλεπιδράσεων με την υποστήριξη και αξιοποίηση των ΤΠΕ.

Δραστηριότητες

  • Μελέτες που αποσκοπούν στη γνώση κοινών στοιχείων της ιστορίας μας μέσα από την ιστορία των περιοχών μας και παρουσίασή τους.
  • Συνεντεύξεις με άτομα μεγάλης ηλικίας και έρευνες σχετικά με τις κοινές παραδόσεις, συνήθειες, ήθη, έθιμα, μαγειρικές συνταγές ελληνικής προέλευσης.
  • Γκραικάνικα τραγούδια.
  • Δημιουργία λεξικού με Γκραικάνικα, Ελληνικά, Ιταλικά, Αγγλικά.
  • Κοινά δομημένα μαθήματα μέσω Skype συναντήσεων.
  • Υλοποίηση φωτογραφικής τεκμηρίωσης, ζωγραφικοί πίνακες.
  • Δημιουργία κειμένων διαφόρων ειδών (επιστολές, μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ποιήματα, μαγειρικές συνταγές).
  • Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Επικοινωνίας και Πληροφορίας (ΤΠΕ) (Skype, emails, power point, video, ebooks).

Μέθοδοι εργασίας

  • Συνεργατική Μάθηση
  • Έρευνα και Επεξεργασία Πληροφοριών
  • Ομαδικές και ατομικές εργασίες
  • Συνεντεύξεις
  • Αξιοποίηση των ΤΠΕ για αναζήτηση και παρουσίαση πληροφοριών, για επικοινωνία και αλληλεπίδραση.

Εμπλεκόμενα μαθήματα

  • Ιταλικά
  • Τέχνη και εικόνα
  • Ιστορία
  • Γκρίκο (τα ελληνικά του Σαλέντου ή τα κατωιταλικά)
  • Μουσική
  • Γεωγραφία
  • Επιστήμες

Αφήστε μια απάντηση