4o Γυμνάσιο Ιωαννίνων Εικαστικά

Κάθε παιδί είναι καλλιτέχνης. Το θέμα είναι πώς θα παραμείνει καλλιτέχνης μεγαλώνοντας.Πάμπλο Πικάσο

Μάσκες

Κατηγορία Σχολική χρονιά 2021-2022 , στις 5 Αυγούστου 2022 από

Από τα πανάρχαια χρόνια οι άνθρωποι είχαν την ανάγκη να μεταμφιέζονται, αυτό άλλωστε μαρτυρούν και διάφορες εθιμικές τελετουργικές δοξασίες, όπως τα Παναθήναια και τα Διονύσια στην αρχαία Ελλάδα. Σήμερα, η μεταμφίεση είναι συνώνυμη με το Καρναβάλι, το τρελό ξεφάντωμα, το κέφι, τη ζωντάνια και, κυρίως, τη φαντασία.
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΑΣΙΟΥ ΜΑΡΙΑ -4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
DSCN7988

DSCN7989

DSCN7984 Αντιγραφή

DSCN7983 Αντιγραφή

DSCN7986 Αντιγραφή

DSCN7982 Αντιγραφή

20220513 122632 Αντιγραφή

DSCN7985 Αντιγραφή

DSCN7987 Αντιγραφή

DSCN7981 Αντιγραφή

20220513 122110 Αντιγραφή

20220503 120550 Αντιγραφή

20220503 120543 Αντιγραφή

20220503 120540 Αντιγραφή

20220503 120530 Αντιγραφή

20220503 120526 Αντιγραφή

20220503 120521 Αντιγραφή

Απόδοση βάθους

Κατηγορία Σχολική χρονιά 2021-2022 , στις 5 Αυγούστου 2022 από

Λέγοντας προοπτική στη ζωγραφική εννοούμε την ψεύτικη αίσθηση του βάθος. Βλέπετε το χαρτί μας ή το τελλάρο μας είναι δύο διαστάσεων, ύψος-πλάτος. Στην προσπάθεια των ζωγράφων να δείξουν και το βάθος γεννήθηκε η προοπτική.Η προοπτική απασχόλησε απ τις πρώτες προσπάθειες ακόμα και τους καλλιτέχνες των σπηλαίων και αυτό έγινε γιατί το μάτι μας την βλέπει αφού βλέπουμε τρεις διαστάσεις. Πως όμως θα μπορούσε να την αποδώσει στο επίπεδο των δύο διαστάσεων; Εκεί βοήθησε η παρατήρηση και το μαθηματικό μυαλό των ανθρώπων . Με απλές μετρήσεις κάθετες και οριζόντιες και με την γραμμή του ορίζοντα κατάφεραν να δείξουν την τρίτη διάσταση,το βάθος, και να κάνουν πιο ενδιαφέροντες τους πίνακές τους.
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΑΣΙΟΥ ΜΑΡΙΑ -4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

DSCN7941

DSCN7940

DSCN7938

DSCN7936

DSCN7934

20220510 121338

20220510 121237

20220510 121140

20220510 121100 Αντιγραφή

20220510 121041 Αντιγραφή

20220510 121009 Αντιγραφή

20220411 085457 Αντιγραφή

20220411 085211 Αντιγραφή

20220411 085018 Αντιγραφή

20220411 0849460 Αντιγραφή

20220411 084902 Αντιγραφή

20220411 084838 Αντιγραφή

20220411 084824 Αντιγραφή

20220111 084434 Αντιγραφή

Ελεύθερο σχέδιο

Κατηγορία Σχολική χρονιά 2021-2022 , στις 5 Αυγούστου 2022 από

ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ ονομάζεται, το σχέδιο που γίνεται χωρίς την βοήθεια σχεδιαστικών οργάνων δηλαδή με ελεύθερο χέρι, όπως συνηθίζεται να λέγεται. Σκοποί του ελευθέρου σχεδίου είναι η ανάπτυξη της παρατηρητικότητας και η παράλληλη άσκηση του χεριού, ώστε ο μαθητής να μεταφέρει στο χαρτί σχεδίασης με όσο το δυνατό μεγαλύτερη ακρίβεια την προς σχεδίαση σύνθεση.

Για την εξοικείωση του με αυτό το είδος σχεδίου ο μαθητής πρέπει στην αρχή να συνηθίσει να σχεδιάζει μεμονωμένα αντικείμενα, κατόπιν ομάδες αντικειμένων και τέλος πιο σύνθετα θέματα.

Βασικά στοιχεία στο ελεύθερο σχέδιο είναι:

Η σωστή τοποθέτηση
Το σωστό μέγεθος
Η ακριβής απόδοση της ολοκληρωμένης εικόνας του αντικείμενου

Ουσιαστικά και πρακτικά μαθαίνουμε να αποδίδουμε αυτό που βλέπουμε και να το τοποθετούμε σωστά στο χαρτί πλαισιώνοντας το με τονικές διαβαθμίσεις που θα μας χαρίσουν ένα άρτιο σχέδιο.

Το ελεύθερο σχέδιο εκτός από τις αρχές σχεδίασης επιβάλλεται να έχει προσωπικότητα η όποια προκύπτει κυρίως από τον τρόπο διαχείρισης της γραφής και του μολυβιού.
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΑΣΙΟΥ ΜΑΡΙΑ -4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
20220516 120631

20220516 120438

20220516 114552

20220516 114529

20220516 114438

20220516 114433

20220516 114215

20220516 113845

20220513 123710

20220513 123316

20220513 123222

20220513 123127

20220513 123011

20220513 122827

20220513 122710

20220513 122539

20220513 122454

20220513 122420

20220513 122237

20220513 121847

20220121 092831

20220121 092825

20220121 092811

20220121 092806

20220121 092802

20220121 092757

20220121 092752

20220121 092746

20220121 092740

20220121 092730

20220121 092434

Αστέρι της ευχής – διαγωνισμός

Κατηγορία Σχολική χρονιά 2021-2022 , στις 5 Αυγούστου 2022 από

Ομαδικό έργο με τα αστέρια- έργα όλων των μαθητών του σχολείου για τη συμμετοχή μας στον διαγωνισμό ζωγραφικής του ΜΑΚΕ A WISH!
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΏΝ ΤΑΣΙΟΥ ΜΑΡΙΑ -4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

20220629 114125

Πολύχρωμο Κολάζ

Κατηγορία Σχολική χρονιά 2021-2022 , στις 4 Αυγούστου 2022 από

O Ανρί Ματίς (Henri Matisse, 1869-1954) ήταν ένας από τους σημαντικότερους Γάλλους ζωγράφους του 20ου αιώνα. Θεωρείται ιδρυτής του καλλιτεχνικού κινήματος του φωβισμού* καθώς και μία από τις σημαντικότερες μορφές της μοντέρνας τέχνης.

Στα έργα του κυριαρχούν φωτεινά χρώματα σε έντονες αντιθέσεις. Η θεματολογία του αποτελείται κυρίως από προσωπογραφίες, εσωτερικούς χώρους και θέματα νεκρής φύσης.

Ο Ματίς ασχολήθηκε ενεργά με την τεχνική του κολάζ και εισήγαγε μια νέα μορφή τέχνης βασισμένη στη χαρτοκοπτική (cut-outs): Έκοβε σχήματα από λευκό χαρτί και τα κολλούσε σε χρωματισμένα χαρτιά…ή έβαφε λευκά φύλλα χαρτιού με διάφορα χρώματα και έκοβε τα σχήματά του από αυτά. Επίσης, χρησιμοποίησε στις εικόνες του και τα χαρτιά που περίσσευαν από τα σχήματα που έκοβε!

Το έργο μας εΊναι αποτέλεσμα ομαδικής δουλειάς ,φτιαγμένο από πολύχρωμα χαρτια και εΊναι εμπνευσμένο από τον μεγάλο καλλιτέχνη.
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΤΑΣΙΟΥ ΜΑΡΙΑ -4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

20220404 115857

Ανρί Ματις – Η γάτα με το χρυσόψαρο

Κατηγορία Σχολική χρονιά 2021-2022 με ετικέτες, , στις 4 Αυγούστου 2022 από

Ανρί ματις Η ΓΆτα με το χρυσόψαρο

Μελέτη του έργου του Γάλλου Ζωγράφου Ανρί Ματίς με την χρήση κάναβου.

Ο Ανρί Εμίλ Μπενουά Ματίς 31 Δεκεμβρίου 1869, ήταν ένας από τους σημαντικότερους Γάλλους ζωγράφους του 20ού αιώνα. Θεωρείται ιδρυτής του καλλιτεχνικού κινήματος του φωβισμού καθώς και μία από τις σημαντικότερες μορφές της μοντέρνας τέχνης
Χρησιμοποιήσαμε κάναβο που είναι ένα ορθογωνικό πλέγμα γραμμών , το οποίο δημιουργείται σε ένα χαρτί και προορίζεται για σχεδίαση με ακρίβεια και αποδώσαμε τα έντονα χαρούμενα χρώματα του καλλιτέχνη με επιτυχία!
Οι μαθητές μου για μια ακόμη φορά ξεπέρασαν κάθε προσδοκία!!!
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ: ΤΑΣΙΟΥ ΜΑΡΙΑ -4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

20220516 114100

20220516 113853

20220513 123405

20220513 122129

20211217 084805

20211217 084813

20211220 122421

20211220 122447

20211217 084748

20211217 084734

20211217 084723

20211213 130318

20211213 130312

20211213 130238

20211213 130244

20211213 130250

20211213 130259

20211213 130306

20211210 121927

20211210 091610

20211210 091603

20211210 091555

20211126 121641

20211126 121601

20211126 121608

20211126 121624

20211126 121629

20211126 121635

20211126 121556

20211126 121546

20211126 121534

20211126 121529

20211126 121523

25η Μαρτίου 1821

Κατηγορία Σχολική χρονιά 2021-2022 , στις 5 Ιουλίου 2022 από

20220503 120734 Αντιγραφή

20220513 122508 Αντιγραφή

20220513 123027 Αντιγραφή

20220513 123135 Αντιγραφή

20220513 123236 Αντιγραφή

20220513 1238241821

Τονικές ασκήσεις

Κατηγορία Σχολική χρονιά 2021-2022 , στις 5 Ιουλίου 2022 από
20211129 115502

Τονικές ασκήσεις με το μολύβι και εξάσκηση στην χρήση του μολυβιού.Στόχος η δημιουργία μιας μεγάλης γκάμας τόνων,η απελευθέρωση στην γραφή και η ισορροπία στην σύνθεση.
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΤΑΣΙΟΥ ΜΑΡΙΑ – 4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

20211217 102128

20211206 114939

20211129 121126

20211129 120829

20211129 120622

20211129 120620

20211129 115711

20211129 115605

20211129 115502

20211123 123905

20211123 123846

20211123 123822

20211123 123802

20211123 123737

20211123 123648

Γραμμική προοπτική -Από την γη προς τον ουρανό

Κατηγορία Σχολική χρονιά 2021-2022 , στις 4 Ιουλίου 2022 από

Πως είναι η αίσθηση να περπατάς ανάμεσα σε ουρανοξύστες ?Τα έργα μας αποδίδουν ακριβως αυτή την εντύπωση με την βοήθεια φυσικά της γραμμικής προοπτικής.Μια διαφορετική αντίληψη του κόσμου και του χώρου από διαφορετική οπτική γωνία.
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΤΑΣΙΟΥ ΜΑΡΙΑ -4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

20211214 122120

20211214 122138

20211214 122155

20211214 122208

20211214 122222

20211214 122242

20211214 122257

20211214 122310

20211217 101406

20211217 101415

20211217 101615

20211217 101839

20211217 101949

20211217 102009

20211217 102046

20211217 102135

20211217 102213

20220114 101451

20220513 092902

20220513 093106

20220513 093202

20220513 093352

20220513 093645

20220513 093817

20220513 094040

20220513 094241

θερμά και ψυχρά χρώματα.Ξημέρωμα και νύχτα

Κατηγορία Σχολική χρονιά 2021-2022 με ετικέτες, , , στις 4 Ιουλίου 2022 από

Τα θερμά και ψυχρά χρώματα για μια ακόμη φορά μεταμορφώνουν τα έργα μας σε όνειρο!Απολαύσαμε πραγματικά την δημιουργία αυτού του έργου ,το παιχνίδι των χρωμάτων ,την κατασκευή των κλαδιών και με απλά μέσα δημιουργήσαμε πολύ ενδιαφέρουσες εικόνες.
Μάθαμε την χρήση ενός ιδιαιτερου υλικού ,του λαδοπαστέλ,τις αναμίξεις και νέες αποχρώσεις που μπορούμε να πετύχουμε και βάλαμε πολύ φαντασία .
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ: ΤΑΣΙΟΥ ΜΑΡΙΑ -4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

20211130 105129

20211130 105205

20211130 105230

20211130 105309

20211130 105415

20211130 105445

20211130 105518

20211130 105549

20211130 105611

20211130 105642

20211130 105705

20211130 105747

20211130 105833

20211130 105943

20211130 110021

20211130 110032

20211130 110143

20211130 110220

20211130 110240

20211130 111010

20220111 084414

20220111 084445

20220111 084522

20220111 084542

20220111 084638

20220111 084834

20220111 084907

20220111 084946

20220111 085031

20220111 085100

20220411 084722

20220411 084813

20220411 085014

20220411 085202

20220411 085526

20220509 085325

20220509 085334

20220509 085404

20220510 121019

20220510 121135

20220510 121210

20220510 121304

20220510 121332

DSCN7931


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων