Από τα πανάρχαια χρόνια οι άνθρωποι είχαν την ανάγκη να μεταμφιέζονται, αυτό άλλωστε μαρτυρούν και διάφορες εθιμικές τελετουργικές δοξασίες, όπως τα Παναθήναια και τα Διονύσια στην αρχαία Ελλάδα. Σήμερα, η μεταμφίεση είναι συνώνυμη με το Καρναβάλι, το τρελό ξεφάντωμα, το κέφι, τη ζωντάνια και, κυρίως, τη φαντασία.
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΑΣΙΟΥ ΜΑΡΙΑ -4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Μάσκες
Κατηγορία Σχολική χρονιά 2021-2022 , στις 5 Αυγούστου 2022 από Maria TasiouΑπόδοση βάθους
Κατηγορία Σχολική χρονιά 2021-2022 , στις 5 Αυγούστου 2022 από Maria TasiouΛέγοντας προοπτική στη ζωγραφική εννοούμε την ψεύτικη αίσθηση του βάθος. Βλέπετε το χαρτί μας ή το τελλάρο μας είναι δύο διαστάσεων, ύψος-πλάτος. Στην προσπάθεια των ζωγράφων να δείξουν και το βάθος γεννήθηκε η προοπτική.Η προοπτική απασχόλησε απ τις πρώτες προσπάθειες ακόμα και τους καλλιτέχνες των σπηλαίων και αυτό έγινε γιατί το μάτι μας την βλέπει αφού βλέπουμε τρεις διαστάσεις. Πως όμως θα μπορούσε να την αποδώσει στο επίπεδο των δύο διαστάσεων; Εκεί βοήθησε η παρατήρηση και το μαθηματικό μυαλό των ανθρώπων . Με απλές μετρήσεις κάθετες και οριζόντιες και με την γραμμή του ορίζοντα κατάφεραν να δείξουν την τρίτη διάσταση,το βάθος, και να κάνουν πιο ενδιαφέροντες τους πίνακές τους.
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΑΣΙΟΥ ΜΑΡΙΑ -4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Ελεύθερο σχέδιο
Κατηγορία Σχολική χρονιά 2021-2022 , στις 5 Αυγούστου 2022 από Maria TasiouΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ ονομάζεται, το σχέδιο που γίνεται χωρίς την βοήθεια σχεδιαστικών οργάνων δηλαδή με ελεύθερο χέρι, όπως συνηθίζεται να λέγεται. Σκοποί του ελευθέρου σχεδίου είναι η ανάπτυξη της παρατηρητικότητας και η παράλληλη άσκηση του χεριού, ώστε ο μαθητής να μεταφέρει στο χαρτί σχεδίασης με όσο το δυνατό μεγαλύτερη ακρίβεια την προς σχεδίαση σύνθεση.
Για την εξοικείωση του με αυτό το είδος σχεδίου ο μαθητής πρέπει στην αρχή να συνηθίσει να σχεδιάζει μεμονωμένα αντικείμενα, κατόπιν ομάδες αντικειμένων και τέλος πιο σύνθετα θέματα.
Βασικά στοιχεία στο ελεύθερο σχέδιο είναι:
Η σωστή τοποθέτηση
Το σωστό μέγεθος
Η ακριβής απόδοση της ολοκληρωμένης εικόνας του αντικείμενου
Ουσιαστικά και πρακτικά μαθαίνουμε να αποδίδουμε αυτό που βλέπουμε και να το τοποθετούμε σωστά στο χαρτί πλαισιώνοντας το με τονικές διαβαθμίσεις που θα μας χαρίσουν ένα άρτιο σχέδιο.
Το ελεύθερο σχέδιο εκτός από τις αρχές σχεδίασης επιβάλλεται να έχει προσωπικότητα η όποια προκύπτει κυρίως από τον τρόπο διαχείρισης της γραφής και του μολυβιού.
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΑΣΙΟΥ ΜΑΡΙΑ -4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Αστέρι της ευχής – διαγωνισμός
Κατηγορία Σχολική χρονιά 2021-2022 , στις 5 Αυγούστου 2022 από Maria TasiouΟμαδικό έργο με τα αστέρια- έργα όλων των μαθητών του σχολείου για τη συμμετοχή μας στον διαγωνισμό ζωγραφικής του ΜΑΚΕ A WISH!
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΏΝ ΤΑΣΙΟΥ ΜΑΡΙΑ -4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Πολύχρωμο Κολάζ
Κατηγορία Σχολική χρονιά 2021-2022 , στις 4 Αυγούστου 2022 από Maria TasiouO Ανρί Ματίς (Henri Matisse, 1869-1954) ήταν ένας από τους σημαντικότερους Γάλλους ζωγράφους του 20ου αιώνα. Θεωρείται ιδρυτής του καλλιτεχνικού κινήματος του φωβισμού* καθώς και μία από τις σημαντικότερες μορφές της μοντέρνας τέχνης.
Στα έργα του κυριαρχούν φωτεινά χρώματα σε έντονες αντιθέσεις. Η θεματολογία του αποτελείται κυρίως από προσωπογραφίες, εσωτερικούς χώρους και θέματα νεκρής φύσης.
Ο Ματίς ασχολήθηκε ενεργά με την τεχνική του κολάζ και εισήγαγε μια νέα μορφή τέχνης βασισμένη στη χαρτοκοπτική (cut-outs): Έκοβε σχήματα από λευκό χαρτί και τα κολλούσε σε χρωματισμένα χαρτιά…ή έβαφε λευκά φύλλα χαρτιού με διάφορα χρώματα και έκοβε τα σχήματά του από αυτά. Επίσης, χρησιμοποίησε στις εικόνες του και τα χαρτιά που περίσσευαν από τα σχήματα που έκοβε!
Το έργο μας εΊναι αποτέλεσμα ομαδικής δουλειάς ,φτιαγμένο από πολύχρωμα χαρτια και εΊναι εμπνευσμένο από τον μεγάλο καλλιτέχνη.
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΤΑΣΙΟΥ ΜΑΡΙΑ -4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Ανρί Ματις – Η γάτα με το χρυσόψαρο
Κατηγορία Σχολική χρονιά 2021-2022 με ετικέτες'Β Γυμνασίου, μαρκαδόροι , στις 4 Αυγούστου 2022 από Maria TasiouΜελέτη του έργου του Γάλλου Ζωγράφου Ανρί Ματίς με την χρήση κάναβου.
Ο Ανρί Εμίλ Μπενουά Ματίς 31 Δεκεμβρίου 1869, ήταν ένας από τους σημαντικότερους Γάλλους ζωγράφους του 20ού αιώνα. Θεωρείται ιδρυτής του καλλιτεχνικού κινήματος του φωβισμού καθώς και μία από τις σημαντικότερες μορφές της μοντέρνας τέχνης
Χρησιμοποιήσαμε κάναβο που είναι ένα ορθογωνικό πλέγμα γραμμών , το οποίο δημιουργείται σε ένα χαρτί και προορίζεται για σχεδίαση με ακρίβεια και αποδώσαμε τα έντονα χαρούμενα χρώματα του καλλιτέχνη με επιτυχία!
Οι μαθητές μου για μια ακόμη φορά ξεπέρασαν κάθε προσδοκία!!!
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ: ΤΑΣΙΟΥ ΜΑΡΙΑ -4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Τονικές ασκήσεις
Κατηγορία Σχολική χρονιά 2021-2022 , στις 5 Ιουλίου 2022 από Maria TasiouΤονικές ασκήσεις με το μολύβι και εξάσκηση στην χρήση του μολυβιού.Στόχος η δημιουργία μιας μεγάλης γκάμας τόνων,η απελευθέρωση στην γραφή και η ισορροπία στην σύνθεση.
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΤΑΣΙΟΥ ΜΑΡΙΑ – 4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Γραμμική προοπτική -Από την γη προς τον ουρανό
Κατηγορία Σχολική χρονιά 2021-2022 , στις 4 Ιουλίου 2022 από Maria TasiouΠως είναι η αίσθηση να περπατάς ανάμεσα σε ουρανοξύστες ?Τα έργα μας αποδίδουν ακριβως αυτή την εντύπωση με την βοήθεια φυσικά της γραμμικής προοπτικής.Μια διαφορετική αντίληψη του κόσμου και του χώρου από διαφορετική οπτική γωνία.
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΤΑΣΙΟΥ ΜΑΡΙΑ -4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
θερμά και ψυχρά χρώματα.Ξημέρωμα και νύχτα
Κατηγορία Σχολική χρονιά 2021-2022 με ετικέτες'Α Γυμνασίου, θερμά και ψυχρά χρώματα, Λαδοπαστέλ , στις 4 Ιουλίου 2022 από Maria TasiouΤα θερμά και ψυχρά χρώματα για μια ακόμη φορά μεταμορφώνουν τα έργα μας σε όνειρο!Απολαύσαμε πραγματικά την δημιουργία αυτού του έργου ,το παιχνίδι των χρωμάτων ,την κατασκευή των κλαδιών και με απλά μέσα δημιουργήσαμε πολύ ενδιαφέρουσες εικόνες.
Μάθαμε την χρήση ενός ιδιαιτερου υλικού ,του λαδοπαστέλ,τις αναμίξεις και νέες αποχρώσεις που μπορούμε να πετύχουμε και βάλαμε πολύ φαντασία .
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ: ΤΑΣΙΟΥ ΜΑΡΙΑ -4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ