Το σπιτάκι των παραμυθιών

Το σπιτάκι των παραμυθιών έιναι μια γωνιά που δημιουργήθηκε στο σχολείο μας με πόρους του σχολείου, του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων αλλά και χρήματα που συγκεντρώθηκαν από το περσινό μας Σχέδιο Δράσης (“Τα βιβλία είναι παράθυρο ζωής”). Το Σχέδιο Δράσης υλοποιήθηκε στα πλαίσια της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μας μονάδας όπου κρίθηκε αναγκαίο να δημιουργηθεί μια γωνιά φιλική στα παιδιά ώστε να αναπτυχθεί το ενδιαφέρον τους για τα βιβλία και την φιλαναγνωσία γενικότερα. Ευχαριστούμε τους γονείς των μαθητών μας (σχ. έτη 2022-2023 και 2023-2024) που βοήθησαν σε αυτό το έργο και εγκαινίασαν το σπιτάκι των παραμυθιών με αναγνώσεις των νέων μας  τίτλων.

IMG 20240416 094531 209Το σπιτάκι των παραμυθιών

 

IMG 20240416 095220 777IMG 20240416 112041 315

IMG 20240418 095402 438

IMG 20240417 094111 873

Ανάγνωση παραμυθιών από γονείς.

 

IMG 20240416 121117 822Παιχνίδι με καρτέλες στοιχείων των βιβλίων που έχουμε επεξεργαστεί στην τάξη (συγγραφέας, εικονογράφος, χαρακτήρες κ.α) και παιχνίδι με το ζάρι της ιστορίας για καλλιέργεια προφορικού λόγου, κατανόηση της ιστορίας και ανάπτυξη δημιουργικής αφήγησης.

 

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ: “ΑΚΟΥΣ ΤΙΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ;”

Η θεατρική ομάδα Μελωδικές Εξερευνήσεις επισκέφτηκε το σχολείο μας για να μας παρουσιάσει διάσημους πίνακες ζωγραφικής οι οποίοι ξυπνούν μέσα από διαφορετικές μελωδίες με την “Φίλη τους την Λίλυ που είναι ένα γιουκαλίλι”. Τα παιδιά άνοιξαν τις πόρτες του μουσείου και βλέποντας τους πίνακες έπαιξαν, χόρεψαν, μιμήθηκαν  και διασκέδασαν.

IMG 20240405 092846 686

IMG 20240405 094355 926

IMG 20240405 101504 616

IMG 20240405 102420 517

IMG 20240405 111902 108

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Την Τρίτη 2 Απριλίου με αφορμή την Παγκόμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου το σχολείο μας οργάνωσε ανταλλαγή βιβλίων. Τα παιδιά έφεραν από το σπίτι τους ένα βιβλίο που το έχουν διαβάσει και θα ήθελαν να το δώσουν προκειμένου να πάρουν το βιβλίο ενός άλλου παιδιού. Η δράση αυτή εντάσσεται στα πλαίσια του σχεδίου δράσης φιλαναγνωσίας που πραγματοποιείται στο σχολείο μας. Σκοπός όλων των δράσεων είναι τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με ποικιλία λογοτεχνικών βιβλίων και να ανακαλύψουν την χαρά της αναγνωστικής απόλαυσης.

Η ΚΛΗΡΩΣΗ

IMG 20240402 123300 757    IMG 20240402 120559 548 1

ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ

IMG 20240402 115545 533 1

Η ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ

IMG 20240402 121228 229 1        IMG 20240402 115708 332 1

ΤΟ ΚΑΔΡΑΚΙ ΔΩΡΑΚΙ ΣΤΟΝ ΝΕΟ ΚΑΤΟΧΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΜΑΣ

IMG 20240402 123535 412 1

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ ΜΕ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥΣ ΒΙΒΛΙΑ

IMG 20240402 122348 729 1

IMG 20240402 115309 45 1

IMG 20240402 124554 218 1

25η Μαρτίου

Τα παιδιά το σχολείου μας έμαθαν για τους αγώνες του έθνους μας για την ελευθερία και την απελευθέρωσή μας από τον τούρκικο ζυγό.

IMG 20240321 124243 40

 

Μάθαμε ακόμη για τις παραδοσιακές φορεσιές της εποχής.

 

IMG 20240321 154612 418

IMG 20240321 123644 335

1000010684

 

Το κρυφό σχολειό

IMG 20240321 121718 256

 

…και όλοι μαζί φωνάξαμε Ζήτω η 25η Μαρτίου

IMG 20240321 121425 383

 

Ακολούθησε η γιορτή μας από τα 3 τμήματα του νηπιαγωγείου μας.

 

IMG 20240322 085157 724

IMG 20240322 084917 886

IMG 20240322 084245 208

IMG 20240322 085746 168IMG 20240322 090539 292

IMG 20240322 091905 858

 

 

Απόκριες

Φέτος τις απόκριες στο σχολείο μας διασκεδάσαμε δημιουργικά. Πραγματοποιήσαμε διαγωνισμό αστείου καπέλου που φτιάχτηκε στο σπίτι από τους μαθητές μας και τους γονείς τους, μια ιδέα που πήραμε από την υλοποίησή της και σε άλλα νηπιαγωγεία.

IMG 20240307 121914 588

IMG 20240307 122426 127

 

Φτιάξαμε ακόμη μάσκες εμπνευσμένοι από μεφγάλους ζωγράφους και γλύπτες όπως ο Πάμπλο Πικάσο, ο Πιτ Μοντριάν και ο Αλεξάντερ Κάλντερ.

                                      IMG 20240315 124937 311          IMG 20240313 125245 85

1000010595

 

 Για την συμμετοχή μας στο πρόγραμμα e-twinning: “Art Friends: Drawing Together”

Αναπαράσταση του τραγουδιου “Παντρεύουνε τον κάβουρα”

IMG 20240313 152536 832

και ομαδική κατασκευή για το παλιό έθιμο “Το γαϊτανάκι”

20240311 124434

 

Οι κλοουν δεν έλειψαν φυσικά.

 

IMG 20240315 134611 470          IMG 20240315 125102 792    IMG 20240312 155048 604

1000010579

 

….αλλά και οι χαρταετοί

 

IMG 20240315 125028 196      IMG 20240315 125146 235 1

 

Και η κυρά Σαρακοστή με ζυμάρι…

 

IMG 20240319 151639 805        IMG 20240319 142044 933

 

….και με χαρτί.

 

IMG 20240319 121617 467              IMG 20240319 122036 353

 

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο

Σκοπός του συγκεκριμένου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων είναι  να προωθήσει το σεβασμό στον Εαυτόν και στον Άλλον καθώς και την έννοια και την αξία της διαφορετικότητας. Όλα τα παραπάνω επιτυγχάνονται αξιοποιόντας τεχνικέ θεάτρου, πίνακες ζωγραφικής, δραματοποίηση, φύλλα εργασίας, κατασκευές, εικόνες και θεατρικό παιχνίδι.

Αρχικά επιδιώξαμε το δέσιμο της ομάδας μεσα από κινητικά παιχνίδια και την δημιουργία της καρδιάς της ομάδας μας καθώς και τους κανόνες της.

20240118 082627

Στη συνέχεια χαρίσαμε θετικές φράσεις στον εαυτό μας και στους άλλους και φτιάξαμε την αλυσίδα της τάξης μας όπου καταγράψαμε κανόνες αποδοχής του άλλου.

20240118 082552

 

Έπειτα παίξαμε ένα κινητικό παιχνίδι και καταλήξαμε να ζωγραφίσουμε τις αρχικές μας ιδέες για την διαφορετικότητα στο πάτωμα.

20240118 082536

20240117 100402 1

Εικόνες ζώων και φυτών μπήκαν σε μαπαλόνια. Παίξαμε με αυτά και αφού τα σπάσαμε είδαμε τις διαφορές μεταξύ τους.

20240118 100856

IMG 20240208 102017 276

IMG 20240201 082829 516

 

Συγκρίναμε όμως και προσωπογραφίες του Pablo Picasso και της Margaret Kin

 

IMG 20240209 103946 39        20240126 123532 1        20240124 124531

και τους ζωγραφίσαμε…


IMG 20240216 100653 670

 

Παίξαμε με το παραμύθι “Το κάτι άλλο” της Κάθριν Κέιβ και το δραματοποιήσαμε

 

IMG 20240201 124620 4 1                        IMG 20240201 124306 402

… Και κάπως έτσι μετά από πολλά παιχνίδια φτάσαμε στις τελικές μας ιδέες για την διαφορετικότητα

 

IMG 20240226 112602 703

Αποκριάτικη Παράσταση

Η θεατρική ομάδα La strada επισκεύτηκε το Νηπιαγωγείο μας και μας παρουσίασε μια διαδραστική θεατρική παράσταση με θέμα τις Απόκριες. Το γαϊτανάκι μας βοήθησε για να ξεδιπλώσουμε παρέα τ’ αποκριάτικα έθιμα και τις παραδόσεις από όλη τη χώρα.

IMG 20240306 110948 248 IMG 20240306 111350 998 IMG 20240306 110410 991 IMG 20240306 102325 219 IMG 20240306 104531 37 IMG 20240306 111350 998 1 IMG 20240306 102941 728 IMG 20240306 102957 270

 

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:2024-2025

Λαμβάνοντας υπόψη την περ. α’ της παρ. 4 του άρθρου 6, του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109) όπως τροποποιήθηκε
με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 4777/2021 (Α΄ 25) οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής
παιδείας, για το σχολικό έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024. Εγγραφές μετά
την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τούτο ορίζεται στην παρ. 6 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄109).
Σύμφωνα με το άρθρο 1 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/8-5-2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ, οι εγγραφές στα δημόσια
Νηπιαγωγεία γενικής παιδείας γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr)
με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.
Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες στο Νηπιαγωγείο που ανήκει το
νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους και σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του
Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην
ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2024-2025, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει
τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α΄
133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους
εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία
για το σχολικό έτος 2024-25, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να
δεχτούν όλες τις αιτήσεις προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.
Α. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
1. Πριν από την έναρξη των εγγραφών, η διεύθυνση του Νηπιαγωγείου αναρτά σε εμφανές σημείο της
σχολικής μονάδας ή/και στην επίσημη ιστοσελίδα του σχολείου ανακοίνωση με πληροφορίες σχετικά με τη
διαδικασία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων, τα όρια της σχολικής περιφέρειας του σχολείου, τα
δικαιολογητικά που θα συνοδεύουν την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής παρ. 4 του άρθρου 6, του ΠΔ 79/2017
(Α΄ 109) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 4777/2021 (Α΄ 25), και τα δικαιολογητικά
που αφορούν στην παρακολούθηση του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος και του Αναβαθμισμένου
Προγράμματος Ολοήμερου Νηπιαγωγείου (Φ.7/ΦΜ/98404/Δ1/04-08-2022 (Β΄ 4215) και Φ.12/21077/Δ1/27-
2-2024 (Β’ 1362) ΥΑ) καθώς και τα στοιχεία (τηλέφωνο, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο) και τις ώρες επικοινωνίας
με τη Διεύθυνση του σχολείου, οι οποίες σημειώνεται ότι πρέπει να είναι εντός του εργασιακού και σε κάθε
περίπτωση εκτός του διδακτικού ωραρίου του/της Διευθυντή/ντριας-Προϊστάμενου/ης του Νηπιαγωγείου.
2. Οι εγγραφές μαθητών/τριών στα συστεγαζόμενα Νηπιαγωγεία πραγματοποιούνται σύμφωνα με την
παράγραφο 13 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄109). Κατά τις εγγραφές των μαθητών/τριών τα
συστεγαζόμενα σχολεία θεωρούνται ως ένα σχολείο.
3. Α) Ο/Η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου δέχεται όλες τις αιτήσεις, για φοίτηση
νηπίων και προνηπίων, που ανήκουν στη σχολική περιφέρεια του Νηπιαγωγείου.
Β) Η εγγραφή του νηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την
παρ. 5 του άρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109).
Γ) Νήπια που δεν έχουν εγγραφεί και φοιτήσει στο Νηπιαγωγείο και έχουν συμπληρώσει την ηλικία των
6 ετών (την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής) εγγράφονται στο δημοτικό με απόφαση του οικείου
Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που εκδίδεται ύστερα από σύμφωνη γνώμη του οικείου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.
ή του/της οικείου/ας Συμβούλου Εκπαίδευσης Νηπιαγωγών, διαφορετικά εγγράφονται στο Νηπιαγωγείο,
(παρ. 1β του άρθρου 204 του ν. 4610/2019 (Α΄70)). Παιδιά που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της
παραγράφου 8 του άρθρου 6, του Π.Δ. 79/2017 (Α΄ 109), εγγράφονται υποχρεωτικώς στο δημοτικό.
4. Α) Ο/Η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου ελέγχει καθημερινά μέσω της
ηλεκτρονικής πλατφόρμας την ακρίβεια των στοιχείων των αιτήσεων που υπεβλήθησαν και αποστέλλει
ηλεκτρονικό μήνυμα στους/στις ενδιαφερόμενους/ες για την αποδοχή ή μη της αίτησής τους καθώς και τους
λόγους για τους οποίους η αίτηση δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.
3
Β) Σύμφωνα με την περ. γ΄ της παρ. 4 του άρθρου 6 του ΠΔ79/2017 (Α΄ 109) ορίζεται ότι, μετά το πέρας
της καταληκτικής ημερομηνίας των αιτήσεων εγγραφών ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του
Νηπιαγωγείου ελέγχει την ακρίβεια των στοιχείων και αποστέλλει στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας
Εκπαίδευσης εντός προθεσμίας δύο (2) εργάσιμων ημερών:
α) πίνακα με ονομαστική κατάσταση νηπίων και προνηπίων (υπόδειγμα 1)
β) πίνακα μαθητών/τριών οι οποίοι αιτούνται να παρακολουθήσουν το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και το
Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου (υπόδειγμα 2)
Γ) Σε περιπτώσεις που ο αριθμός προνηπίων/νηπίων για εγγραφή υπερβαίνει τους 25 μαθητές/τριες
ανά τμήμα ισχύουν τα όσα προβλέπονται στην περ. δ της παρ. 4 του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α΄ 109),
όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 4777/2021 (Α΄ 25).
Πιο συγκεκριμένα ο Διευθυντής/ντρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου:
α) υποβάλλει αίτημα στον/στην αρμόδιο/α Διευθυντή/ντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη λειτουργία
περισσοτέρων τμημάτων, εφόσον υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμη αίθουσα (υπόδειγμα 3) και
β) αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των νηπίων-προνηπίων που διαμένουν στα όρια της σχολικής
περιφέρειας του Νηπιαγωγείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων Νηπιαγωγείων, καθώς και αν έχουν
αδέρφια που φοιτούν στο ίδιο Νηπιαγωγείο ή σε συστεγαζόμενο Νηπιαγωγείο ή στο συστεγαζόμενο
Δημοτικό Σχολείο (υπόδειγμα 4).
Με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του/της
Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του/της Προϊσταμένου/ης σχολικής
μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα, εφόσον υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμη αίθουσα. Αν δεν υπάρχει
διαθέσιμη αίθουσα ο/η Διευθυντής/ντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανέμει τα νήπια-προνήπια από τον
πίνακα στα όμορα Νηπιαγωγεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των Νηπιαγωγείων από τη διεύθυνση
κατοικίας των προνηπίων-νηπίων που έχει δηλωθεί. Τα προνήπια-νήπια που είναι αδέλφια ή είναι αδέλφια
μαθητών που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο Νηπιαγωγείο ή σε συστεγαζόμενο Δημοτικό Σχολείο
εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας. Ο/Η Διευθυντής/ντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ενημερώνει τους
γονείς και κηδεμόνες για τα Νηπιαγωγεία εγγραφής σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 4777/2021
(Α΄ 25). Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Απριλίου εκάστου έτους.
Επισημαίνεται ότι για τη διενέργεια των εγγραφών, δεν απαιτείται η συγκρότηση τριμελούς επιτροπής
καθώς σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 4777/2021 (Α΄ 25), αρμόδιος για την ολοκλήρωση της
ανωτέρω διαδικασίας ορίζεται ο/η Διευθυντής/ντρια της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Στα διθέσια Νηπιαγωγεία και άνω, ο ελάχιστος αριθμός μαθητών/τριών είναι δέκα πέντε (15) ανά τμήμα
σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 50 του ν. 4692/2020 (Α΄ 111).
Σημειώνεται ότι κατά τη διαδικασία των εγγραφών/μετεγγραφών ισχύει η εγκύκλιος Φ1/117162/ΓΔ4/20-9-
2021.
Β. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ για την εγγραφή του νηπίου-
προνηπίου οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
• Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία
«Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των
κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας
Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
• Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του
Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
• Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας
συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου
4
μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του
άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767)):
α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το
Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο
των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο
Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι
συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να
υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο
που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου-
προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με
ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο
σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από
το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον
υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη
Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό
Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,
ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη
σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την
ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου».
Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ. 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)) οι
γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής
Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική
μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου. Σε
αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :
α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για
το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο του
Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Α.Δ.Υ.Μ.)
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα
εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου
6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής
του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με
ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)), οι
γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική
υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται
από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η
υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr).
Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.
Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας
«Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο
Νηπιαγωγείο (παρ.7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)). Για τον σκοπό αυτό ο/η
5
Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη
Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά
που του/της προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες.
Για την υποστήριξη μαθητών/τριών, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές
ομάδες, όπως πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις ή ενταγμένοι σε
πρόγραμμα απεξάρτησης ή φυλακισμένοι καθώς και πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε
δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε., δίνεται η δυνατότητα
καταχώρισης αίτησης με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα από τον γονέα/κηδεμόνα (παρ. 7 του άρθρου 2 της
ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)).

Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών /τριών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής
1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν προνήπια/νήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα
και φοιτούν στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα πέντε (5) προνήπια/
νήπια.
3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.
4. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις
16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και στις 17.30
για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
Πρόωρη αποχώρηση προνηπίων/νηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

 

Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ

ΜΑΚΟΥΛΗ ΘΕΩΝΗ

4ΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΘΗΒΑΣ

‘Ωρες Επικοινωνίας:11.30π.μ έως 12.45 π.μ

Τηλέφωνο 4ου  Νηπιαγωγείου: 2262027724 – 2262350307                                 Emailmail@4nipthivas.voi.sch.gr

Ο ΧΕΙΜΩΝΑΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ

Φτάνοντας στο τέλος του Χειμώνα σας παρουσιάζουμε τις δραστηριότητες με τις οποίες ασχοληθήκαμε αφού γυρίσαμε από τις Χριστουγεννιάτικες διακοπές μας. Με αφορμή τις ιδιαιτερότητες της εποχής αυτής αλλά και κάθε μήνα της ξεχωριστά, εμπνευστήκαμε από την καθημερινότητά μας, από μύθους, παραμύθια, έργα τέχνης και άλλα.

 

Χειμερινά έργα τέχνης.

IMG 20240216 101212 395

 

Η αλκυόνα και οι αλκυονίδες μέρες. Δραματοποίηση του μύθου της Αλκυόνης και του Κύηκα.

IMG 20240216 101203 191

20240226 141819IMG 20240214 092437

Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΑΛΚΥΟΝΗΣ ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ ΤΟ ΓΑΝΤΙΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΜΥΘΟΥ 1O ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΑΛΚΥΟΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΛΑΡΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ 1

 

Χειμερινή διακόσμηση της τάξης.

IMG 20240216 100901 461

IMG 20240216 101105 263

20240226 141908

IMG 20240216 101017 515

IMG 20240311 105714 146

 

Τα ρούχα του χειμώνα.

IMG 20240216 101056 915

20240122 115001

 

Μαθηματικά και η πεντάδα με αφορμή έναν χιονάνθρωπο.

20240226 14183020240226 141839

 

Ο γενναιόδωρος Χιονάνθρωπος

IMG 20240311 110048 115

 

Χρονική ακολουθία με αφορμή το παραμύθι”Ο Χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει”

IMG 1a4ebc919f44a42c2368c9642bf7c02b V

 

Χ όπως Χειμώνας

20240118 082603 1

 

 

Τα σχήματα μέσα από τα ζώα των πάγων.

20240226 141957

 

Η αμυγδαλιά 

20240226 141941

IMG 20240301 121415 1