«Περπατώ, ταξιδεύω, στιγμή δεν κινδυνεύω!!!»

Η διάσταση που έχει πάρει στη χώρα μας το θέμα των τροχαίων ατυχημάτων, μας παρότρυνε στο να πάρουμε την απόφαση να ασχοληθούμε με το συγκεκριμένο πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής από τη θεματολογία της Αγωγής Υγείας του τμήματος σχολικών δραστηριοτήτων.
Αφορμή για το ξεκίνημα της συζήτησης στο νηπιαγωγείο μας , ήταν τα δυο τραγικά τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν στη χώρα μας, με διαφορά λίγων μόνο ημερών.
Στόχος μας η ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των παιδιών σε θέματα που αφορούν την ασφαλή κίνηση πεζών, επιβατών οχημάτων και οδηγών καθώς και η καλλιέργεια στάσεων ζωής και σαν πεζοί και σαν επιβάτες και σαν μελλοντικοί οδηγοί.

Screenshot 2017-06-10 18.35.58

Γίναμε λοιπόν « κατάσκοποι» και παρατηρήσαμε την κίνηση των οχημάτων μπροστά στο νηπιαγωγείο. Συζητήσαμε για την διπλή διαχωριστική γραμμή, τι σημαίνει , βγάλαμε φωτογραφίες τα διερχόμενα οχήματα και τους τρόπους που την παραβίαζαν ή όχι, συζητήσαμε για τον τρόπο που οι γονείς τηρούσαν ή όχι τους κανόνες.

Screenshot 2017-06-09 22.44.00

Παρακολουθήσαμε βιντεάκια και λογισμικά παρουσίασης σχετικά με το θέμα και συζητήσαμε στην ολομέλεια της τάξης ό,τι καινούριο μάθαμε.

Παίξαμε με τον αυτοκινητόδρομο στην τάξη μας, παιχνίδια MEMORY κ.α. καθώς και με το λογισμικό «κυκλοφορώ με ασφάλεια».

Screenshot 2017-06-09 22.44.27

Mιλήσαμε για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τα σήματα κυκλοφορίας και την αναγκαιότητα χρήσης τους. Παρατηρώντας το βιβλίο του ΚΟΚ για νέους οδηγούς, διαπιστώσαμε πως κάποια σήματα τα έχουμε συναντήσει πηγαίνοντας στο σπίτι, στο σχολείο, στη γιαγιά κλπ. Έτσι είχαμε την επιθυμία να μάθουμε τι σημαίνουν μερικά από αυτά.

Screenshot 2017-06-09 22.44.05

Στη συνέχεια φτιάξαμε ένα κυκλοφοριακό πάρκο στην αυλή του σχολείου και γίναμε οδηγοί αυτοκινήτων, πεζοί, αλλά και τροχονόμοι, που μοιράζουν κλήσεις σε όσους δεν υπακούουν στον ΚΟΚ.

Screenshot 2017-06-09 22.44.09

Screenshot 2017-06-09 22.44.15

Διαβάσαμε την “οικογένεια Σαραβαλάκη” και το “έτσι λέει ο τροχονόμος” του Γιάννη Στρατιδάκη και μιλήσαμε για τους τρόπους κυκλοφορίας τα παλιότερα χρόνια και σήμερα.
Ακούσαμε το τραγούδι « Η Σακαράκα» από το ομώνυμο ποίημα της της Ρένας Καρθαίου.

Είδαμε φωτογραφίες των αυτοκινήτων όπως ήταν παλιά, τις σχολιάσαμε και τα παιδιά περιγράφουν τις «σακαράκες» ως «αυτοκίνητα που την παλιά εποχή ήταν μοντέρνα, αλλά τώρα έχουν παλιώσει πολύ». Συζητώντας καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι πρέπει τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στο δρόμο να είναι σε καλή κατάσταση, αλλιώς γίνονται επικίνδυνα.

Screenshot 2017-06-09 22.44.18

Όλες τις απορίες που τυχόν έχουμε τις λύνουμε με τη βοήθεια των δυο αστυνομικών της τροχαίας, που επισκέφτηκαν το σχολείο.

Screenshot 2017-06-09 22.44.23

Φτιάξαμε μικρά βιβλιαράκια για το τι οφείλει να κάνει ένας σωστός οδηγός, πώς συμπεριφέρονται τα παιδιά στο αυτοκίνητο, οι ποδηλάτες κι οι πεζοί.

Screenshot 2017-04-19 23.12.32

Screenshot 2017-06-09 22.44.35

Screenshot 2017-06-09 22.44.39

Screenshot 2017-06-09 22.44.42

Screenshot 2017-06-09 22.44.46

Αποφασίσαμε πως όλο το υλικό που είχαμε συγκεντρώσει θα ήταν ωραίο να το οργανώσουμε σε ένα lapbook. Σχεδιάζουμε λοιπόν και κόβουμε βιβλιαράκια σε σχήμα αυτοκινήτων ή λεωφορείων, για να τοποθετήσουμε ζωγραφιές, φωτεινούς σηματοδότες, βιβλιαράκια που μας θυμίζουν σωστές συμπεριφορές, τα σήματα κυκλοφορίας που μάθαμε, αλλά και σε ποια οχήματα πρέπει να παραχωρούμε προτεραιότητα στο δρόμο σε περίπτωση ανάγκης.

Screenshot 2017-06-09 22.44.49

Screenshot 2017-06-09 22.44.57

Συνθέτουμε λέξεις χρησιμοποιώντας λέξεις που έχουν σχέση με την κυκλοφοριακή αγωγή και φτιάχνουμε μια δεξαμενή λέξεων με όλες τις καινούριες λέξεις και φράσεις που μάθαμε.

Screenshot 2017-06-09 22.45.00

Screenshot 2017-06-09 22.45.04

Φτιάχνουμε οχήματα ενώνοντας με τελίτσες τους αριθμούς,
oμαδοποιούμε τα σήματα του ΚΟΚ με κριτήριο το σχήμα, το χρώμα κλπ

Screenshot 2017-06-09 22.45.07

Σχεδιάζουμε το χάρτη της αυλής του σχολείου, χωριζόμαστε σε ομάδες των 4-5 παιδιών. Κάθε ομάδα έχει έναν οδηγό, ένα συνοδηγό, που διαβάζει τον χάρτη και καθοδηγεί τον οδηγό και δυο ή τρεις «ελεγκτές», που ελέγχουν αν ο οδηγός ακολουθεί τη διαδρομή που ορίζει ο χάρτης! Κάθε χάρτης δείχνει διαφορετική διαδρομή.

Screenshot 2017-06-09 22.45.12

Screenshot 2017-06-09 22.45.09

Όμως τα αυτοκίνητα, όσο και αν έχουν εξελίξει τη ζωή μας, δεν παύουν να είναι και επικίνδυνα. Μπορούν να προκαλέσουν ατυχήματα και δυστυχήματα. Παρατηρούμε φωτογραφίες στον υπολογιστή με παράξενα τροχαία ατυχήματα.

Screenshot 2017-06-09 22.45.14

Φτιάχνουμε αυτοκινητάκια και τα χρησιμοποιούμε για να κάνουμε αγώνες στην αυλή του σχολείου.

Αλλά και μια ομαδική εργασία κολάζ, όπου προσπαθήσαμε να κάνουμε τα οχήματα και τους πεζούς μας να ακολουθούν σωστά τα σήματα της τροχαίας.

Screenshot 2017-06-09 22.45.17

Screenshot 2017-06-09 22.45.20

Screenshot 2017-06-09 22.45.20

Screenshot 2017-06-09 22.45.22

Τέλος φτιάχνουμε διαδικτυακή αφίσα την οποία διαμοιραζόμαστε ηλεκτρονικά με γονείς και φίλους….

περπατώ και ταξιδεύω στη ζωή δεν κινδυνεύω!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Επισφράγισμα όλων αυτών η γιορτή λήξης του νηπιαγωγείου μας με θέμα:” περπατώ και ταξιδεύω στιγμή δεν κινδυνεύω!!!!” όπου θα σας δείξουμε όλα όσα μάθαμε……

Σχετικά με 4ο Νηπιαγωγείο Κουνουπιδιανών

Δύο λογάκια ξεκινώντας …
Φίλοι μας , σας καλωσορίζουμε στο ιστολόγιο του 4ου 2/θέσιου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Κουνουπιδιανών Χανίων και σας ευχόμαστε καλή περιήγηση.
Με πολλή αγάπη δημιουργήσαμε αυτό το ιστολόγιο με σκοπό εκτός των άλλων να επικοινωνήσουμε μαζί σας και να μοιραστούμε τις δημιουργικές στιγμές μας.
Το Νηπιαγωγείο μας βρίσκεται στο Πιθάρι Ακρωτηρίου.
Στεγάζεται σε ιδιωτικό κτίριο με έναν αιωνόβιο Πρίνο που σκιάζει την φιλόξενη αυλή του.
Στο νηπιαγωγείο μας λειτουργούν 2 τμήματα υποχρεωτικού ωραρίου και ένα τμήμα ολοήμερου προγράμματος.
Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο Τηλ. και FAX 2821049570 αλλά και στο e-mail του σχολείου μας : mail@4nip-kounoup.chan.sch.gr


Περισσότερες πληροφορίες

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *