Για το Νερό 2

Στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος με θέμα το νερό και συγκεκριμένα «Διαβάζω μέσα στο Νερό το Άλφα το Βήτα και το Ρω» στις 2-3-4  Μαΐου πραγματοποιήσαμε την προβλεπόμενη εκπαιδευτική μας εκδρομή στα Γιάννενα – Μπουραζάνη (Κόνιτσα).

Στόχος της εκδρομής ήταν να έρθουν οι μαθητές σε άμεση επαφή με τα όσα όλη τη χρονιά είχαμε ήδη μελετήσει. Να σημειωθεί ότι οι μαθητές είχαν έρθει σε μία πρώτη επαφή με το αντικείμενο κατά την επίσκεψή μας στο Λαογραφικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, όπου είχαν γνωρίσει από κοντά τις προβιομηχανικές εφαρμογές – χρήσεις του νερού δηλαδή τα παιδιά  γνώρισαν τον νερόμυλο, το νεροπρίονο, τα μαντάνια και ενθουσιάσθηκαν από ένα πλήθος πληροφοριών που αποκόμισαν μέσω της επαφής ενός προγράμματος σε υπολογιστή που τους δόθηκε η ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν αφού χωρίστηκαν σε ομάδες των τεσσάρων ατόμων.

Έτσι έχοντας αποκομίσει την εμπειρία αυτής της επίσκεψης ξεκινήσαμε στις 2 Μαΐου να πραγματοποιήσουμε την εκδρομή μας.

Η αναχώρηση έγινε στις 8 η ώρα το πρωί, αφού προηγήθηκε ο απαιτούμενος έλεγχος από την τροχαία, και μετά από μία ενδιάμεση στάση για ξεκούραση φτάσαμε στο πέραμα των Ιωαννίνων για να επισκεφθούμε το σπήλαιο. Προηγήθηκε της ξενάγησης ένα πολύ ενδιαφέρον ενημερωτικό βίντεο που αφορούσε τη δημιουργία πετρωμάτων με τη βοήθεια του νερού καθώς και το πώς δημιουργούνται οι σταλακτίτες και σταλαγμίτες. Στην συνέχεια ακολούθησε η επίσκεψη στο σπήλαιο και η ξενάγηση η οποία διήρκησε 45 λεπτά.

Μετά μεταβήκαμε στο νησάκι της λίμνης Παμβώτιδας με πλοιάρια και έτσι οι μαθητές γνώρισαν από κοντά μία άλλη προσφορά του νερού. Επίσης είδαν σε ενυδρεία στο νησάκι  τα ψάρια με τα οποία μας τροφοδοτεί  η λίμνη.

Το απόγευμα φθάσαμε στο Ξενοδοχείο όπου και τακτοποιηθήκαμε στα δωμάτιά μας.

Μετά από κάποιες ώρες ξεκούρασης πραγματοποιήσαμε ομαδική έξοδο (ελληνική βραδιά).

Την δεύτερη μέρα 3 Μαΐου η ώρα 8 το πρωί αναχωρήσαμε για την προγραμματισμένη μας επίσκεψη στο Μπουραζάνι της Κόνιτσας. Ήταν μία πολύ ενδιαφέρουσα επίσκεψη διάρκειας 3 ωρών όπου τα παιδιά γνώρισαν πώς το νερό της πηγής μέσα από μια διαδρομή συμμετέχει στη δημιουργία ποταμών. Γνωρίσαμε πώς κατευθύνοντας έναν ποταμό μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα ορμητικό τρεχούμενο νερό και πώς μπορούμε να εκμεταλλευτούμε το νερό αυτό.

Επισκεφτήκαμε το νερόμυλο, είδαμε από κοντά πώς λειτουργεί, αλέσαμε καλαμπόκι.

Πλύναμε ρούχα στις δριστέλες  (πλυντήρια νερού) και στη συνέχεια ακολουθήσαμε τη διαδρομή του ποταμού μέσα στη φύση, γνωρίζοντας παράλληλα τη ζωή που αυτός γεννά στο διάβα του.

Γεμάτοι εμπειρίες και υπέροχες εικόνες αναχωρήσαμε για τη μονή της Μολυβδοσκέπαστης, ένα υπέροχο Μοναστήρι στην συμβολή του Αώου και του παραπόταμού του Σαραντάπορου, μία ανάσα από τα σύνορα της Αλβανίας, χτισμένο σε ένα καταπράσινο τοπίο.

Αφού μας ξενάγησαν στο χώρο της μονής, μας ανέλυσαν ένα σωρό χρήσιμα στοιχεία που αφορούσαν την ιστορία, την αρχιτεκτονική και τις τοιχογραφίες της εκκλησίας.

Εντυπωσιασμένοι πήραμε το δρόμο της επιστροφής μέσα από ένα θαυμάσιο τοπίο. Ακολούθησε γεύμα και καταλήξαμε στο  ξενοδοχείο για ξεκούραση.

Η μέρα τέλειωσε με τη βραδινή έξοδο για ομαδική συνεστίαση.

Την τελευταία μέρα του προγράμματος 5 Μαΐου αποχαιρετήσαμε την όμορφη πόλη των Ιωαννίνων γεμάτοι γνώσεις εμπειρίες και υπέροχες εικόνες.

Κατά την επιστροφή έγινε μία στάση στο Μέτσοβο όπου επισκεφθήκαμε το Λαογραφικό Μουσείο.

Επιβιβαστήκαμε ξανά στο Λεωφορείο και φθάσαμε στο Σχολείο στις 7 η ώρα μμ.

Θεωρούμε ότι επιτεύχθηκαν οι στόχοι της περιβαλλοντικής μας εκδρομής καθόσον τα παιδιά ήρθαν σε άμεση επαφή με όλα αυτά που μελέτησαν κατά τη διάρκεια του περιβαλλοντικού μας προγράμματος, πλούτισαν και άλλο τις γνώσεις πάνω στο θέμα και γνώρισαν από κοντά και σε πραγματικό μέγεθος τα στοιχεία του ενδιαφέροντός τους.

1 σχόλιο στο “Για το Νερό 2

Αφήστε μια απάντηση