Φιλαναγνωσία

Μετά από πρόσκληση των καθηγητών κκ. Αγαπητού Ε., Γιαννακάκου Στ. και Σπυριδάκη Κ. την Πέμπτη 26 Απριλίου 2018 επισκέφτηκε το σχολείο μας ο συγγραφέας Βασίλης Παπαθεοδώρου. Συγκεκριμένα στο πλαίσιο της Φιλαναγνωσίας και Δημιουργικής Γραφής οι μαθητές της Β’ Γυμνασίου διάβασαν το μυθιστόρημα «Οι Εννέα Καίσαρες» και το επεξεργάστηκαν δημιουργικά  με ποικίλες δραστηριότητες, όπως αλλαγής εικονογράφησης του εξωφύλλου, προσθήκη νέου κεφαλαίου στην πλοκή του έργου, σταχυολόγησης μηνυμάτων που άρεσαν στους μαθητές, εικονογράφησης και ηθογράφησης των ηρώων του μυθιστορήματος, οπτικοποίησης της πλοκής κ.ά. Οι μαθητές υποδέχτηκαν τον συγγραφέα στην αίθουσα της Σχολικής βιβλιοθήκης, οποίος από την αρχή προσέλκυσε το ενδιαφέρον τους με παιχνίδια λόγου προλειαίνοντας το έδαφος για να συζητήσουν σε αυθόρμητο και απροσχεδίαστο λόγο για την προσωπική διαδρομή του κ. Παπαθεοδώρου, τις επιτυχίες και τις απογοητεύσεις του κατά τη συγγραφική του δράση, τις πηγές έμπνευσής του και την πλοκή και τους ήρωες του προαναφερθέντος βιβλίου του. Ο συγγραφέας με προθυμία απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις των μαθητών ενώ εντυπωσίασε τους μαθητές, όταν αποκάλυψε με αφοπλιστική ειλικρίνεια  στην ερώτησή τους για ποιους λόγους ασχολήθηκε κυρίως με τη συγγραφή βιβλίων για νέους, ότι ο μοναδικός λόγος ήταν η απουσία κάποιου άλλου ιδιαίτερου ταλέντου και η ανάγκη ενασχόλησης με κάτι για προσωπική του ολοκλήρωση. Τους συμβούλευσε μάλιστα και οι ίδιοι να ανακαλύψουν το δικό τους ταλέντο και να το αναπτύξουν με σκοπό την προσωπική τους ευτυχία. Στο τέλος δήλωσε με ιδιαίτερη χαρά και προθυμία να διατηρήσει επικοινωνία με όλους εκείνους τους μαθητές που θα ήθελαν να τους συμβουλεύσει στις πρώτες τους συγγραφικές απόπειρες.

Οι μαθητές έγραψαν:

«Εξαρχής δεν είχα ιδιαίτερες προσδοκίες για το βιβλίο ή για τον συγγραφέα. Γυρνώντας όμως τις σελίδες βρέθηκαν σε έναν κόσμο συναρπαστικό, που δεν περίμενα πως θα έβρισκα. Η καθημερινή και λιτή γλώσσα του βιβλίου έκαναν την ανάγνωση ευκολότερη και τα ξαφνιαστικά επεισόδια, μαζί με το στοιχείο του μυστηρίου, με αγκύλωσαν ολοκληρωτικά στα κεφάλαια του έργου.»

«Τον συγγραφέα τον περίμενα ίσως περισσότερο ψυχρό και συγκρατημένο. Βέβαια, ο χαρακτήρας που μας έδειξε ήταν μια ευχάριστη έκπληξη. Εντύπωση μου έκανε ο λόγος που αποφάσισε να γίνει συγγραφέας και κυρίως η θετική του προσωπικότητα και η ειλικρίνειά του.”

«Πριν έρθει ο συγγραφέας νόμιζα πως θα ήταν πολύ σοβαρός και πως θα κάθεται ήρεμος μιλώντας με εμπλουτισμένο λεξιλόγιο. Αντιθέτως, όταν ήρθε ήταν πολύ φιλικός, γεμάτος με χιούμορ και διάθεση, με απλό καθημερινό λόγο, ώστε να τον καταλαβαίνουμε καλύτερα εμείς τα παιδιά. Νομίζω πως τα κατάφερε και δεν μας έκανε να βαρεθούμε. Μου άρεσε πολύ το παιχνίδι που μας έκανε στην αρχή και αυτά που μου έκαναν εντύπωση είναι τα λίγα χρήματα που παίρνει από κάθε βιβλίο και το ότι δεν διαβάζει τα βιβλία του όταν τα ολοκληρώνει. Ελπίζω να έχουμε ξανά την ευκαιρία, εφόσον ήμασταν συνεπείς, να διαβάσουμε κάποιο βιβλίο όλη η τάξη και να έχουμε και άλλες επισκέψεις συγγραφέων, γιατί το διασκεδάσαμε αρκετά.»

«Ο συγγραφέας μού φάνηκε πολύ ενδιαφέρων γιατί μας εξηγούσε την δύναμη των βιβλίων, όχι με τρόπους συνηθισμένους, αλλά με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο. Και αυτός ο τρόπος κατάφερε και εμένα, που δεν διαβάζω βιβλία, να τους δώσω άλλη μία ευκαιρία και να ψάξω για βιβλία που θα μου αρέσουν.»

ΣΥΝΟΨΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ : «ΟΙ ΕΝΝΕΑ ΚΑΙΣΑΡΕΣ »

Οι καθηγητές ενός δημοσίου και ενός ιδιωτικού σχολείου, θέλοντας να βελτιώσουν τις εχθρικές σχέσεις των μαθητών, αποφασίζουν  να συμμετάσχουν τα δύο σχολεία σε έναν διαγωνισμό με έπαθλο μια υποτροφία. Το βιβλίο επικεντρώνεται στα παιδιά της ομάδας με θέμα την  Ρωμαϊκή Ιστορία, όπου συμβαίνουν διάφορα και καθόλου συμπτωματικά ατυχήματα, τα οποία πέφτουν στην αντίληψη ενός μαθητή, του Μιχάλη, ο οποίος με την βοήθεια των φίλων και των καθηγητών του ανακαλύπτει τον δράστη μέσω ενός παιχνιδιού που … παραμονεύουν οι Εννέα Καίσαρες!

Σχετικά με ΒΟΥΡΛΟΥΜΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

4ο Γυμνάσιο Αιγάλεω


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Εκπαιδευτικά Προγράμματα, Υλικό Φιλολογικών Μαθημάτων. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.