Βραβεύσεις και ολοκλήρωση 1ου Σχολικού Διαγωνισμού Ορθογραφίας «Ου μπ…λέξεις»

Μάι 201722

Η βράβευση των ομάδων που διακρίθηκαν στον ενδοσχολικό  διαγωνισμό ορθογραφίας «ου μπ…λέξεις» πραγματοποιήθηκε σήμερα Δευτέρα 22/05/2017 στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Σχολείου.

Η τελευταία φάση του διαγωνισμού διεξήχθη στις 16/05/2017. Οι διαγωνιζόμενες ομάδες των μαθητών της Ε΄και Στ΄τάξης,   αντιμετώπισαν με ενθουσιασμό τις προκλήσεις σωστής ορθογραφίας λέξεων που προέρχονταν από το καθημερινό λεξιλόγιο των μαθημάτων της Γλώσσας, της Ιστορίας , της Κοινωνικής Αγωγής  αλλά και λέξεις ορολογίας  από τον κόσμο των μαθηματικών και της Φυσικής.

Βραβεύτηκε η νικήτρια ομάδα της Ε΄τάξης και οι δύο  ομάδες της Στ΄ που ισοψήφησαν και παρέλαβαν τα βραβεία τους από τις εκπαιδευτικούς των τάξεων.

Τον διαγωνισμό παρακολούθησε ως μέλος της κριτικής επιτροπής ο Σχολικός μας Σύμβουλος κ. Μανδρίκας Αχιλλέας.

1ος Διαγωνισμός Ορθογραφίας

Μάι 201711

Τρίτη 9 και την Τετάρτη 10 Μαΐου 2017,ολοκληρώθηκε η α’ φάση του 1ου Σχολικού Διαγωνισμού Ορθογραφίας με τίτλο:

  «Ου μπ…λέξεις»

Οι διαγωνιζόμενες ομάδες των μαθητών της Ε΄και Στ΄τάξης,   αντιμετώπισαν με ενθουσιασμό τις προκλήσεις σωστής ορθογραφίας λέξεων που προέρχονταν από το καθημερινό λεξιλόγιο των μαθημάτων της Γλώσσας, της Ιστορίας , της Κοινωνικής Αγωγής  αλλά και λέξεις ορολογίας  από τον κόσμο των μαθηματικών και της Φυσικής.

Στόχος και επιθυμία μας είναι η καλλιέργεια της αγάπης προς την ελληνική  γλώσσα και  η εκτίμηση του ρόλου της ορθογραφίας και της γραμματικής που καθορίζουν τη σωστή της χρήση.

Οι ομάδες που διακρίθηκαν θα συμμετέχουν στη β’ φάση του διαγωνισμού, στις 16/05/2017,  η οποία θα περιλαμβάνει ορθογραφία αλλά και γραμματική αναγνώριση λέξεων.

Οι νικήτριες ομάδες θα βραβευτούν ως εξής:

  • Αυτή που θα συγκεντρώσει την υψηλότερη βαθμολογία ανάμεσα σε όλους τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης θα βραβευθεί και θα κερδίσει από ένα επιτραπέζιο παιχνίδι scrabble για κάθε μέλος της ομάδας.
  • Αυτή που θα συγκεντρώσει την υψηλότερη βαθμολογία ανάμεσα σε όλους τους μαθητές της Ε’ θα βραβευθεί και θα κερδίσει από ένα επιτραπέζιο παιχνίδι scrabble για κάθε μέλος της ομάδας.

 

Όλοι οι διαγωνιζόμενοι θα παραλάβουν βεβαίωση συμμετοχής στον Διαγωνισμό.

 

18379421_10155369577741385_1522794894_o

18405981_10155369569146385_1502377494_o18405743_10155369567501385_2014314779_o18426588_10155369574771385_1446764113_o

Εγγραφές Α τάξης για το σχολικό έτος 2017-2018

Απρ 201724

Αγαπητοί γονείς,

Οι εγγραφές  στην Πρώτη (Α’) τάξη του Δημοτικού Σχολείου για το σχολικό έτος 2017-2018 αρχίζουν την  Τρίτη 2  Μαΐου και λήγουν  την Παρασκευή 19 Μαΐου 2017.

Στην πρώτη (Α΄) τάξη εγγράφονται : όλα τα παιδιά που είναι γεννημένα το 2011.

Ωράριο εγγραφών : 8:30- 10:30 καθημερινά

Τα δικαιολογητικά που χρειάζονται είναι:

  • Πρόσφατη απόδειξη εκκαθαριστικού λογαριασμού ΔΕΗ (στο όνομα του πατέρα ή της μητέρας του μαθητή και όχι κάποιου άλλου συγγενή)
  • Έντυπο Ε1, όπου στον πίνακα 5 θα αναγράφεται στα «Στοιχεία Ακινήτου» ως «Κύρια Κατοικία» η δηλωθείσα διεύθυνση για την εγγραφή.
  • Επίδειξη Βιβλιαρίου υγείας παιδιού (πλήρως ενημερωμένο ως προς τα εμβόλια)
  • Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.). (Μπορείτε να το εκτυπώσετε από το διαδίκτυο).
  • Βεβαίωση φοίτησης στο Νηπιαγωγείο (Η βεβαίωση θα εκκρεμεί καθώς θα δοθεί μετά τις 15 Ιουνίου 2017 από το νηπιαγωγείο).

Από τη Διεύθυνση του Σχολείου

Καλό Πάσχα

Απρ 20177

Πάσχαλιάτικη κάρτα 2017

1ος Διαγωνισμός Ορθογραφίας 4ου Δ.Σχ. Βούλας, με τίτλο: «Ου μπ…λέξεις»

Απρ 20177

Διαγωνισμός Γλώσσας Logo

 

Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Βούλας προκηρύσσει τον 1ο Διαγωνισμό Ορθογραφίας με τίτλο:

«Ου μπ…λέξεις»

για τους/τις μαθητές/τριες της Ε΄ και της ΣΤ΄ τάξης, ο οποίος θα πραγματοποιηθεί στο Σχολείο στις 9-10/5/2017 (Α’ Φάση) και στις 16/5/2017 (Β’ Φάση). Στόχος του διαγωνισμού είναι να βοηθήσει τα παιδιά: να συνειδητοποιήσουν την αξία της ελληνικής γλώσσας, να εκτιμήσουν τη μοναδικότητά της, να κατανοήσουν τον σημαντικότατο ρόλο της γραμματικής στην ορθογραφία και όλα αυτά συμμετέχοντας σε ένα διασκεδαστικό παιχνίδι γνώσεων το οποίο σκοπό έχει να αναδείξει το ομαδικό τους πνεύμα  και τα ταλέντα τους.

Οι μαθητές που θα συμμετάσχουν θα διαγωνιστούν στην ορθογραφία και την αναγνώριση της γραμματικής λειτουργίας λέξεων, οι οποίες θα επιλεχθούν με ηλεκτρονικό τρόπο μέσα από την Ηλεκτρονική πλατφόρμα του Σχολείου μας. Οι διαγωνιζόμενοι θα αξιολογηθούν στην Α΄ φάση από το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου, ενώ στην Β’ φάση από κριτική επιτροπή τριών μελών (Σχολικό Σύμβουλο, Διευθύντρια και δάσκαλο/α).

Α’ Φάση

Αρχικά οι μαθητές της κάθε τάξης θα σχηματίσουν συνολικά 15 ομάδες των 3-4 μαθητών με τυχαίο τρόπο (κλήρωση).  Η Α’ Φάση θα πραγματοποιηθεί σε 3 γύρους.

Συγκεκριμένα, σε κάθε γύρο θα συμμετέχουν 5 από τις ομάδες, οι οποίες θα διαγωνίζονται μέχρι να μείνει μόνο μία νικήτρια του γύρου. Κάθε ομάδα θα έχει μία ηλεκτρονική συσκευή (tablet) και θα κάνει είσοδο με το όνομα της Ομάδας στην ηλεκτρονική Πλατφόρμα του Σχολείου. Στη συνέχεια στις 5 ομάδες θα δίνεται μία λέξη, κοινή για όλες, και θα πρέπει τα μέλη να αποφασίσουν για την ορθογραφία της. Αυτή η λέξη θα έχει κάποιο/α ορθογραφικά κενά π.χ. κ_νούριος (η ορθογραφία της κάθε λέξης είναι σύμφωνη με αυτή της Νεοελληνικής Γραμματικής που διδάσκεται στο δημοτικό σχολείο). Αφού τους δοθεί η λέξη, θα έχουν 5 δευτερόλεπτα να αποφασίσουν ομαδικά μέσα από πολλαπλές επιλογές ορθογραφίας που τους δίνει η Πλατφόρμα πώς πρέπει να γραφτεί η λέξη. Ανά 5 λέξεις θα ολοκληρώνεται ένας κύκλος λέξεων και θα εμφανίζεται η βαθμολογία των ομάδων. Η τελευταία σε βαθμολογία ομάδα στο τέλος κάθε κύκλου θα αποχωρεί. Νικήτρια η ομάδα που θα συγκεντρώσει τους περισσότερους βαθμούς . Στη Β Φάση προχωράνε οι νικήτριες ομάδες των 3 γύρων. Σε όλης τη διάρκεια της διαδικασίας όλοι οι υπόλοιποι μαθητές συμμετέχουν στη διαδικασία ως κοινό.

Β’ Φάση

Στη Β’ Φάση προκρίνονται οι 3 καλύτερες ομάδες μαθητών της Ε’ και Στ’ τάξης (Συνολικά 6 ομάδες). Οι 3 ομάδες κάθε τάξης θα διαγωνιστούν μεταξύ τους με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που διαγωνίστηκαν και στην Α’ Φάση. Η διαφορά που υπάρχει είναι ότι οι ομάδες δεν θα διαγωνίζονται μόνο στην ορθογραφία των λέξεων αλλά και στην αναγνώριση της γραμματικής λειτουργίας της λέξης. Για τα ουσιαστικά: μέρος του λόγου, γένος, αριθμός πτώση (π.χ. η λέξη «ταυτότητας» είναι Ουσιαστικό, Γένους Θηλυκού, Ενικού Αριθμού, Πτώσης Γενικής). Για τα ρήματα: μέρος του λόγου, φωνή, χρόνος, έγκλιση, αριθμός πρόσωπο, (πχ. «Βρίσκομαι», ρήμα, παθητικής φωνής, Οριστική ενεστώτα, πρώτο πρόσωπο ενικού αριθμού)

Οι ομάδες που θα συμμετάσχουν στην Β’ Φάση θα βραβευθούν με τα παρακάτω έπαθλα:

  • Αυτή που θα συγκεντρώσει την υψηλότερη βαθμολογία ανάμεσα σε όλους τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης θα βραβευθεί και θα κερδίσει από ένα επιτραπέζιο παιχνίδι scrabble για κάθε μέλος της ομάδας.
  • Αυτή που θα συγκεντρώσει την υψηλότερη βαθμολογία ανάμεσα σε όλους τους μαθητές της Ε’ θα βραβευθεί και θα κερδίσει από ένα επιτραπέζιο παιχνίδι scrabble για κάθε μέλος της ομάδας.

 

Όλοι οι διαγωνιζόμενοι θα παραλάβουν βεβαίωση συμμετοχής στον Διαγωνισμό.

 

Η Διευθύντρια του Σχολείου

  

Μαρκοπούλου Αλεξάνδρα

AΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΕΩΝ 2ου ΤΡΙΜΗΝΟΥ του ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΓΩ»

Απρ 20176

Κατά το δεύτερο τρίμηνο της σχολικής χρονιάς, το πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Το Περιβάλλον και Εγώ» εστίασε στην προστασία του δάσους και των άγριων ζώων. Δουλεύοντας ένα εξαιρετικό εκπαιδευτικό λογισμικό, το οποίο έχει εκπονήσει το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων για τα σχολεία της Α/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης, έχουμε ήδη καλύψει ενδιαφέρουσες ενότητες όπως: «τα ζώα του δάσους», «το δάσος ένα σπίτι για όλους», «τα φυτά του δάσους», «τροφικές αλυσίδες & τροφικές πυραμίδες», «τι μας προσφέρει το δάσος» & «το δάσος κινδυνεύει».

Συνεχίσαμε όμως να προσβλέπουμε στην ενδυνάμωση της ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗΣ των μαθητών μας μέσα από μια σειρά βιωματικών δράσεων, τις οποίες και σας παρουσιάζουμε.

Η ενσυναίσθηση αποτελεί έναν πολύ σημαντικό παράγοντα στην συναισθηματική ανάπτυξη του ανθρώπου και απέχει έτη φωτός από τη «συμπάθεια». Η ενσυναίσθηση χτίζει τα θεμέλιά της πάνω στην πλήρη ταύτιση με το πρόβλημα ενός άλλου προσώπου. ‘Ετσι δεν περιορίζομαι σε μια απλή κατανόηση του προβλήματός σου αλλά αφήνω τη χαρά ή τη λύπη σου να γίνει δική μου.

Για «να βιώσεις τα συναισθήματα του άλλου», δεν χρειάζονται πολλά. Αρκεί πολλές φορές ένα απλό άγγιγμα,  μία κίνηση του κεφαλιού, ένα χάδι, ή ακόμη, και η απόλυτη σιωπή.(https://www.youtube.com/watch?v=1Evwgu369Jw).

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΩΝ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΩΝ ΑΛΟΓΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Όλη η γειτονιά σταμάτησε άναυδη μπροστά στη θέα δύο αλόγων να διασχίζουν το κατώφλι του σχολείου μας στις 10/02/2017 μαζί με τη δεκαμελή ομάδα εκπαιδευτών, χειριστών και παιδαγωγών της Gentle Carousel.

Το πρώτο μέρος της επίσκεψης περιελάμβανε μια καταπληκτική παρουσίαση ειδικά εκπονημένου εκπαιδευτικού υλικού (το οποίο σας στείλαμε και στο σπίτι για να το δουλέψετε με τα παιδιά σας). Oι μαθητές της Α & Β τάξεως παρακολούθησαν το πρόγραμμα «ΤΟ ΑΛΟΓΟ & Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ» ενώ οι μαθητές της Γ’ τάξης παρακολούθησαν το πρόγραμμα «ΤΑ ΘΡΥΛΙΚΑ ΑΛΟΓΑ». Στο δεύτερο μέρος της επίσκεψης τα παιδιά κέρδισαν μια ανάμνηση ζωής. Τα αλογάκια μέσα στην τάξη. Τα χάιδεψαν και τα φρόντισαν και δέθηκαν μαζί τους σε μια εμπειρία μοναδική.

Η ουσία όμως του προγράμματος βρίσκεται στο ότι μέσω αυτών των αλόγων οι μαθητές κατάφεραν να κατανοήσουν τη σημασία του «θεραπευτικού» έργου τους. Μιλήσαμε για τα παιδιά που βρίσκονται σε νοσοκομεία και υποφέρουν από σοβαρές ασθένειες ή κινητικά προβλήματα. Μιλήσαμε για τη Δύναμη Ψυχής, για την Προσπάθεια, για τη Συντροφιά και την Ελπίδα και μπήκαμε στη θέση αυτών των παιδιών! Και πραγματικά νιώσαμε υπερήφανοι που  τέτοια προγράμματα δίνουν ελπίδα σε παιδιά που πάσχουν ή πονούν!

CAM05584 CAM05594
CAM05594 CAM05596
CAM05600 CAM05619
CAM05624 CAM05634

 

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΩΝ ΣΚΥΛΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΤΥΦΛΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

‘Όταν βέβαια οι περαστικοί είδαν τρεις πανέμορφους σκύλους να διασχίζουν το κατώφλι μας, δεν πίστευαν στα μάτια τους! Τους εξηγήσαμε ότι πρόκειται για τρεις «δάσκαλους» που ήρθαν να μας δίδαξαν την πειθαρχία, την ευγένεια, την απόλυτη πίστη και αφοσίωση και τη σημασία της «ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ».

Ομολογουμένως ήταν μια από τις όμορφες και ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις με ζώα που έχουμε παρακολουθήσει. Οι εντολές στις οποίες ανταποκρίνονταν οι τρεις αυτοί σκύλοι ήταν απίστευτες αλλά το κυριότερο ήταν η υπευθυνότητα και η απόλυτη σοβαρότητα με την οποία αντιμετώπιζαν τη δουλειά τους.

Μάθαμε όλη την πορεία την οποία διανύει ένας σκύλος μέχρι να αναλάβει να οδηγεί έναν τυφλό (από τη γέννησή του, την κοινωνικοποίησή του σε ανάδοχες οικογένειες, την εκπαίδευσή του έως και την «συνταξιοδότησή του»).

Κυρίως όμως μπήκαμε για άλλη μια φορά στη θέση των ανθρώπων με προβλήματα: προβλήματα όρασης και κινητικότητας. Καταλάβαμε τις δυσκολίες τους αλλά και τα ανυπέρβλητα εμπόδια που εμείς οι ίδιοι βάζουμε (π.χ. παρκάροντας πάνω στα πεζοδρόμια ή σε ράμπες).

Μάθαμε και βασικές πληροφορίες σχετικά με το τι κάνουμε όταν βλέπουμε ένα σκύλο οδηγό να εργάζεται,π.χ.:

  • Δεν τον χαϊδεύουμε ΠΟΤΕ.
  • Δεν αποσπούμε την προσοχή του φωνάζοντάς τον.
  • Δεν τον ταΐζουμε.
  • Δεν του βάζουμε εμπόδια (ούτε εμείς οι ίδιοι στεκόμαστε μπροστά του για να τον θαυμάσουμε)!

 

20170331_083948 20170331_090005
20170331_102116 20170331_104553
20170331_123236

ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ ΝΑ ΒΟΗΘΩ

Και φυσικά δεν ξεχνώ να βοηθώ όταν και όπου μπορώ. Ο εθελοντισμός αποτελεί αξία και στάσεις ζωής για τους μαθητές του σχολείου μας!

Παραδώσαμε στο ΚΑΖ τον κουμπαρά βοήθειας προς τα αδέσποτα ζώα.

Το ποσό των 50ευρώ περίπου συγκεντρώθηκε πραγματικά από το υστέρημα των μαθητών μας που πολλές φορές προτίμησαν να ρίξουν ένα κέρμα στον κουμπαρά για να βοηθήσουν ένα ζώο από το αγοράσουν ένα σνακ ή ένα παιχνίδι!

Το μεγαλείο της παιδικής ψυχής ξεδιπλώνεται σε κάθε ευκαιρία και γίνεται μάθημα ζωής για εμάς τους μεγαλύτερους.

 

Χριστίνα Λόη

Καθ. Αγγλικής Γλώσσας, ΠΕ06

M.Ed. in TESOL (HOU, Patras)

Ολοκλήρωση Ημερίδας Φυσικών Επιστημών

Φεβ 201713

Την Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2017, ολοκληρώθηκε η ημερίδα Φυσικών Επιστημών με θέμα: Η Φυσική μαγεύει… μικρούς και μεγάλους», που διοργανώθηκε από το Δήμο Βάρης, Βούλας, Βουλιαγμένης, την Ένωση Ελλήνων Φυσικών και το Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Αθηνών σε συνεργασία με τα Δημοτικά Σχολεία της ευρύτερης περιοχής στο Δημαρχείο του Δήμου Β.Β.Β. με μια σειρά ομιλιών αλλά και εργαστηρίων από ειδικούς.

Το Σχολείο μας συμμετείχε σε αυτήν οργανώνοντας ένα εργαστήριο ρομποτικής με υπεύθυνους εκπαιδευτικούς τον κ. Αντώνη Σκέλλα και την κα. Τόνια Πιτσάρου. Οι μαθητές μας της ΣΤ΄τάξης με τις υπεύθυνες εκπαιδευτικούς κα. Μαρία Χλαμπουτάκη και κα. Σωτηρία Τσάκου παρουσίασαν τις εργασίες τους σχετικές με τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

Περισσότεροι από 700 μαθητές και γονείς στήριξαν με την παρουσία τους τις ομιλίες και τα εργαστήρια. Ευχαριστούμε όλους όσους συμμετείχαν σε αυτή την προσπάθεια και ιδιαίτερα τον κ.Ανδρακάκο, Διευθυντή του Πρότυπου Εκπαιδευτηρίου Αθηνών, που οραματίστηκε και υλοποίησε την Ημερίδα.

16777106_10212122455317936_1669338427_o 16805142_10212122459998053_1936685521_o 16805258_10212122445837699_1769407355_o IMG_20170211_123505 IMG_20170211_123540 IMG_20170212_101235 IMG_20170212_111752 IMG_20170212_122051

Εγκαίνια Αίθουσας Τηλεδιάσκεψης 4ου Δ.Σχ. Βούλας

Φεβ 20176

Την Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2017 οι μαθητές στο πλαίσιο του Διεθνούς Περιβαλλοντικού Προγράμματος «Χρυσοπράσινο Φύλλο», εγκαινίασαν την νέα Αίθουσα Τηλεδιάσκεψης, η οποία δημιουργήθηκε με την οικονομική στήριξη του Συλλόγου Γονέων του Σχολείου μας. Οι μαθητές μας έτσι μπόρεσαν να πραγματοποιήσουν τη 3η τηλεδιάσκεψή τους με το Δημοτικό Σχολείο Παλαιομετόχου Λευκωσίας, με το οποίο συνεργάζονται, χρησιμοποιώντας για πρώτη φορά τη νέα υλικοτεχνική υποδομή (ρομποτικές κάμερες, ασύρματα μικρόφωνα κ.ά.). Η υλοποίηση ενός ακόμα Project (Αίθουσα Τηλεδιάσκεψης) είναι το πρώτο βήμα στους στόχους μας να ανοίξουμε το Σχολείο σε συνεργασίες  με Σχολεία της Ελλάδας και του Εξωτερικού δημιουργώντας γέφυρες γνώσης αλλά και να δώσουμε τη δυνατότητα σε όλους (γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς) να γνωρίσουν τις δράσεις (προγράμματα, ομιλίες με ειδικούς κ.ά.) που διοργανώνει το Σχολείο μας.

Αίθουσα Τηδιάσκεψης 1 Αίθουσα Τηδιάσκεψης 2

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΕΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Α’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ «ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΕΓΩ», Σχ. ‘Ετος 2016-2017

Δεκ 201615

Έχοντας διανύσει ένα εξαιρετικά παραγωγικό τρίμηνο ολοκληρώσαμε με μεγάλη επιτυχία το το πρώτο μέρος του Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με τίτλο «Το Περιβάλλον και Εγώ». Εργαστήκαμε με τους μαθητές των Α1, Α2, Β2 & Γ1 τάξεων και εστιάσαμε στην προώθηση της φιλοζωίας  και συγκεκριμένα: στην προστασία των αδέσποτων ζώων και στην υπεύθυνη ιδιοκτησία των δεσποζόμενων ζώων. Βασικός άξονας του προγράμματος υπήρξε ο εθελοντισμός ο οποίος αποτελεί στάση ζωής και χαρακτηριστικό πολιτισμένου και κοινωνικά υπεύθυνου ατόμου.

Τα ζώα συντροφιάς αποτελέσαν όχι απλά ένα γνωστικό αντικείμενο αλλά το μέσο για να διδάξουμε  την ευαισθησία και την ανθρωπιά απέναντι σε άλλα πλάσματα, για να διαμορφώσουμε θετικές συμπεριφορές και να καλύψουμε ένα πλήθος παιδαγωγικών και μαθησιακών στόχων μέσω της σύζευξης της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με την εκπαίδευση αξιών και ηθικής.

Εκτός από το έντυπο και οπτικοακουστικό υλικό το οποίο μελετήσαμε προχωρήσαμε και σε ενδιαφέρουσες βιωματικές δράσεις:

 

1.ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΣΥΜΒΙΩΝΩ ΜΕ ΤΑ ΖΩΑ»

 

Loi 1

 

 

 

 

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων το οποίο με βιωματικό τρόπο μας παρουσίασε τις  βασικές αρχές της υπεύθυνης φιλοζωίας όπως:

  • ΥΙΟΘΕΤΩ – ΔΕΝ ΑΓΟΡΑΖΩ
  • ΣΤΕΙΡΩΝΩ, ΕΜΒΟΛΙΑΖΩ, ΦΡΟΝΤΊΖΩ ΤΟ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΟ ΜΟΥ
  • ΜΑΖΕΥΩ ΤΙΣ ΑΚΑΘΑΡΣΙΕΣ ΤΟΥ ΣΚΥΛΟΥ ΜΟΥ όταν τον βγάζω περίπατο.

2.“BE HIS HERO»

Εκστρατεία ευαισθητοποίησης για τη φιλοζωία από τον Παγκόσμιο Οργανισμό για την Υγεία των Ζώων υπό την αιγίδα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με εξαιρετικό υλικό το οποίο δουλέψαμε με τους μαθητές και μάθαμε τι σημαίνει υπεύθυνος ιδιοκτήτης και τι ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ ΕΥΘΥΝΕΣ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ .

Loi 1

 

 

 

 

 

Επιπλέον προσπαθήσαμε, χρησιμοποιώντας το ημερολόγιο δράσεων-το οποίο σας εστάλη με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο-,  να εξασφαλίσουμε τη συνεργασία γονέων και παιδιών αλλά κυρίως για να δώσουμε το βήμα στους μαθητές να σας μεταδώσουν τις γνώσεις, το πάθος και την αγάπη τους και να αναλάβουν πρωτοβουλίες και δράσεις με εσάς αρωγούς στο έργο τους!

  1. ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΔΕΣΠΟΤΑ»

Εθελοντισμός όμως σημαίνει ΠΡΑΞΗ! ‘Ετσι και οι μαθητές μας συγκέντρωσαν τροφές για τα, αδέσποτα τα οποία, σε μια όμορφη και συγκινητική εκδήλωση, παρέδωσαν στο ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΑΔΕΣΠΟΤΩΝ ΖΩΩΝ (ΚΑΖ) , Μαρκόπουλου.

Την ίδια μέρα βραβεύτηκαν

Α. από τη διεύθυνση του σχολείου όλοι οι μαθητές  για την ολοκλήρωση του Προγράμματος &

Β. από τους εκπροσώπους του ΚΑΖ οι μαθητές που εθελοντικά προσέφεραν τη βοήθειά τους στα αδέσποτα του Καταφυγίου. Είμαστε περήφανοι καθώς το ΚΑΖ εκπροσώπησε μια από τις νεότερες εθελόντριες της Αττικής & μαθήτρια της Δ’ τάξης τους σχολείου μας, η Αντιγόνη μας, η οποία μετρά ήδη αρκετά χρόνια ενεργούς δράσης και εθελοντικής προσφορά για τα ζώα της πόλης μας!

Loi 1 Loi 2 Loi 3 Loi 4

ΧΡΥΣΟΠΡΑΣΙΝΟ ΦΥΛΛΟ

Δεκ 201612

Την Κυριακή 4-12-2016 ολοκληρώθηκε η επίσκεψη των Κυπρίων εκπαιδευτικών και μαθητών του Δημοτικού Σχολείου Παλαιομετόχου Λευκωσίας στο πλαίσιο του Διακρατικού Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελλάδας – Κύπρου: «Χρυσοπράσινο Φύλλο».

Οι μαθητές των  συνεργαζόμενων  Σχολείων, του 4ου Δ. Σχ. Βούλας και του Δημοτικού Σχολείου Παλαιομετόχου Λευκωσίας, πραγματοποίησαν στο χρονικό περιθώριο της επίσκεψης αυτής τις προγραμματισμένες εκπαιδευτικές δραστηριότητες και ανέπτυξαν σχέσεις συνεργασίας, ικανοποιώντας τους στόχους που ετέθησαν από κοινού και από τα δύο Σχολεία:

Στόχοι του προγράμματος είναι:

  • Η δημιουργία στα παιδιά γνωστικών και αξιακών προϋποθέσεων, ώστε να έχουν θετικές στάσεις και συμμετοχικές συμπεριφορές στα ζητήματα της προστασίας της οικολογικής ισορροπίας, της βιωσιμότητας της ανάπτυξης και της ποιότητας της ζωής.
  • Η ανάπτυξη παιδαγωγικού προβληματισμού μεταξύ των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν και η ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών για τα εκπαιδευτικά συστήματα και τις παιδαγωγικές πρακτικές.
  • Η ενδυνάμωση των ιστορικών εθνικών και πολιτιστικών δεσμών  που συνδέουν τους δύο λαούς και η προώθηση σχέσεων φιλίας και συνεργασίας.

Στο πλαίσιο των κοινών εκδηλώσεων οι μαθητές  των δύο σχολείων παρουσίασαν την Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2016, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Σχολείου μας τις εργασίες που ολοκλήρωσαν στη διάρκεια  του πρώτου χρόνου του προγράμματος  και τα δρώμενα με θέμα: 

«ΑΠΕ…λευθέρωση του περιβάλλοντος»

 Παράλληλα οι Κύπριοι μαθητές και εκπαιδευτικοί ξεναγήθηκαν  στους αρχαιολογικούς χώρους της Ακρόπολης και του Σουνίου και δέχθηκαν τη φιλοξενία του Δήμου μας και των γονέων του Σχολείου. Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τους Κύπριους συμμαθητές τους, να ανταλλάξουν κοινωνικές και πολιτιστικές εμπειρίες και γνώσεις.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το Δήμαρχο Β.Β.Β. κ. Γρ. Κωνσταντέλλο, την πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου κ. Δ. Τριάντη και τον πρόεδρο της Επιτροπής Παιδείας κ. Ν. Βάση για την αμέριστη στήριξη του προγράμματος, τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων του Σχολείου μας, αλλά και όλους τους γονείς  που   στήριξαν τις  δράσεις του Προγράμματος.

2 PC010021 PC010023 PC010041 PC010075 PC010101 PC010118 PC010141 PC010144

 

 

« Παλιότερα άρθρα


Top
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων