Feed
Άρθρα
Σχόλια

Δράση: «Μαθαίνοντας επιστήμη μέσα από το Θέατρο»

Μετά το σενάριο ήρθε η ώρα να πάρουμε και τις αποφάσεις μας για τη σκηνοθεσία του έργου, δημοκρατικά!!!

Μαθητές και εκπαιδευτικοί αποφασίσαμε να … πρωτοτυπήσουμε και μην ανέβουμε στο «μικρό καράβι» της ιστορίας μας. Έτσι όλη η παράσταση θα εκτυλίσσεται σε μια αίθουσα διδασκαλίας με μαθητές που ξεκινούν να ξεδιπλώνουν τους ρόλους τους και να δοκιμάζουν ουσιαστικά το στήσιμο της θεατρικής τους παράστασης.

Click to play this Smilebox slideshow
Create your own slideshow - Powered by Smilebox
Picture slideshow customized with Smilebox

 

 

 

 

Μέρος της εκπαιδευτικής δραστηριότητας «Μαθαίνοντας χωρίς … λέξεις: Το σχολείο στην εποχή των εικόνων» (η οποία χρηματοδοτείται από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ι. Λάτση) είναι η εξοικείωση των μικρών μαθητών με την παράδοση της πόλης μας. Αναζητώντας λοιπόν νέα γνώση και μουσειακή εμπειρία επιλέξαμε να παρακολουθήσουμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Παιχνίδια με τις στάμπες» που σχεδιάστηκε και υλοποιείται στο Λαογραφικό Ιστορικό Μουσείο Λάρισας με σκοπό την ανάδειξη της αξίας της τέχνης των σταμπωτών ως τρόπου ζωής στην πόλη του Τυρνάβου και της Θεσσαλίας γενικότερα, από τις αρχές του 19ου αιώνα και μέχρι το τέλος του περίπου.

Click to play this Smilebox slideshow
Create your own slideshow - Powered by Smilebox
This digital slideshow personalized with Smilebox

Το πρόγραμμα στο οποίο συμμετείχαμε περιλάμβανε τρία μέρη: παρουσίαση και συζήτηση γύρω από την τέχνη των σταμπωτών: σ’ αυτό το σημείο θυμηθήκαμε την ιστορία των σταμπωτών του Τυρνάβου και ήρθαμε σε επαφή με τις στάμπες που χρησιμοποιούσαν στα γνωστά εργαστήρια τυποβαφικής της εποχής οι οικογένειες Ιωαννίδη και Σαΐνη. Θαυμάσαμε σε βίντεο την κα Σαΐνη εν ώρα εργασίας, δημιουργίας, στην πραγματικότητα, ενός σταμπωτού τραπεζομάντηλου. Στη συνέχεια, απολαύσαμε την περιήγησή μας στα εκθέματα και ξεναγηθήκαμε στους υπέροχους χώρους του Λαογραφικού Μουσείου βιώνοντας μια αναδρομή στο παρελθόν, στον τρόπο ζωής, ένδυσης, ηθών και εθίμων της ευρύτερης περιοχής μας. Το όμορφο αυτό πρωινό μας στο Λαογραφικό Μουσείο τελείωσε με τη συνοδευτική εκπαιδευτική δραστηριότητα-καλλιτεχνική δράση για τη δημιουργία των δικών μας σταμπωτών. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από την κα Καλοκαιρινού, προϊσταμένη και υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Λαογραφικού Μουσείου.
Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά και πρόθυμα σε όλες τις φάσεις του προγράμματος, αποδεικνύοντας πως η μουσειακή εκπαίδευση δεν είναι καθόλου κουραστική αντιθέτως, τους ενεργοποιεί, τους ψυχαγωγεί, τους προσφέρει γνώση και μια αλλιώτικη εμπειρία ζωής. Οι μαθητές μας, ως πιστοί φίλοι του Λαογραφικού και Ιστορικού Μουσείου Λάρισας, αφού κάθε χρόνο επιλέγουν να παρακολουθήσουν κάποιο από τα τρέχοντα εκπαιδευτικά προγράμματά του, έδωσαν υπόσχεση για επιστροφή ακόμη μία φορά στο Μουσείο για την παρακολούθηση ενός νέου εκπαιδευτικού προγράμματος.

Μέσα στο κλίμα της Αποκρίας οι μικροί μαθητές του σχολείου (Α, Β, Γ) Δημοτικού επισκέφτηκαν στο εργαστήρι Δημιουργική Πόρτα και μεταμορφώθηκαν σε Ινδιάνους αφού πρώτα ετοίμασαν μόνοι τους τις στολές τους. Στη συνέχεια έπαιξαν παιχνίδια και περπάτησαν στο κέντρο της Λάρισας χαρίζοντας αποκριάτικο κέφι σε όσους τους συναντούσαν.

Click to play this Smilebox slideshow
Create your own slideshow - Powered by Smilebox
Create your own free slideshow

Ένας από τους βασικούς άξονες στη δράση «Το σχολείο στην εποχή των εικόνων: Μαθαίνοντας χωρίς … λέξεις» με την οποία συμμετέχει το 4ο Δημοτικό Σχολείο Τυρνάβου στο πρόγραμμα «Μαθαίνουμε Παρέα» είναι η καλλιέργεια του Οπτικού Γραμματισμού.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1: “Τα παιδιά εξερευνούν την πόλη τους”

Η δραστηριότητα στοχεύει στο να φέρει τα παιδιά πιο κοντά στο περιβάλλον τους και να συγκεκριμενοποιήσουν με μαθησιακές δραστηριότητες το αισθητικό δυναμικό του αστικού βιοκόσμου, ώστε να προκύψουν δυνατότητες για έναν αισθητικό αλφαβητισμό.

“Ηλεκτρονική ξενάγηση στην πόλη μας”

Στους μαθητές “ανατίθεται” εκ μέρους του Δήμου της πόλης να δημιουργήσουν μια δική τους “Ηλεκτρονική ξενάγηση στην πόλη μας”, φωτογραφίζοντας  σημεία μέσα στην πόλη από διαφορετικές πλευρές και στη συνέχεια να δημιουργήσουν τη δική τους παρουσίαση χρησιμοποιώντας προτεινόμενες ηλεκτρονικές πλατφόρμες.

 

 

Ένας από τους βασικούς άξονες στο πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ2 με τον τίτλο “Multiple Paths to Literacy: Differentiated Instruction for Diverse Students” στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας είναι η καλλιέργεια του Οπτικού Γραμματισμού. Στο πλαίσιο της υλοποίησης του προγράμματος, με μεγάλη μας χαρά φιλοξενήσαμε στο σχολείο τους Κώστα Λαμπρούλη και Αντρέα Αλμπάνη από την ομάδα του Σ.Μoυ.Θ. και την εκπαιδευτικό Δρ Δήμητρα Μακρή σε ένα διήμερο βιωματικό εργαστήρι για μαθητές των Ε και Στ τάξεων του σχολείου.

Το θέμα του εργαστηρίου ήταν: “Τα παιδιά εξερευνούν το βιόκοσμό τους: οι πολλαπλές οπτικές παρατήρησης του “σπιτιού”, του “σχολείου”, της “πόλης”.

Μέσα από διαφορετικές δραστηριότητες τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν και να εξερευνήσουν για το πως οι «αισθητικές εμπειρίες» που έχει ο καθένας μας επηρεάζουν την οπτική με την οποία «διαβάζουμε» μια εικόνα, να πειραματιστούν «βλέποντας» εικόνες από διαφορετικές οπτικές, να παίξουν με τις έννοιες «σπίτι», «σχολείο» και «πόλη» και να εκφραστούν με δημιουργικό τρόπο. Στο τέλος, μοιράστηκαν μαζί μας τις θετικές τους εμπειρίες από αυτή τη συμμετοχή.

https://twinspace.etwinning.net/53385/home

 

Παλιότερα Άρθρα »

Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων