ETWINNING GREECE- SPAIN: “THE BENEFITS OF HORSE RIDING IN CHILDREN”

Το 4ο Δημοτικό Σχολείο συνεργάζεται με ένα σχολείο στην Ισπανία (CPEIP Huertas Mayores, Tudela)
μέσω του έργου etwinning: “THE BENEFITS OF HORSE RIDING IN CHILDREN”. Έτσι στα πλαίσια του project 40 μαθητές της Ε’ Τάξης  (Ε1 & Ε2) που συμμετέχουν, γνώρισαν την εμπειρία και τα οφέλη της ιππασίας από κοντά στον εκπαιδευτικό περίπατο στο Ράντζου Κυριακού.



Λήψη αρχείου

 

Παραολυμπιακά αθλήματα με τον σύλλογο «Περπατώ»

Η Γ΄ τάξη του σχολείου μας επισκέφτηκε το Κλειστό Γυμναστήριο της πόλης μας. Εκεί συναντήθηκε με τον σύλλογο «Περπατώ» για να πάρουν τα παιδιά μέρος σε δράση με παραολυμπιακά αθλήματα. Ο χώρος του Γυμναστηρίου είχε διαμορφωθεί σε τρία σημεία δράσης.

δράσεων
γωνιές δράσεων

Σε αυτά οι μαθητές χρησιμοποίησαν αναπηρικά αμαξίδια και έπαιξαν μπότσια και γκόλμπολ.

αναπηρικό αμαξίδιο
κίνηση με αναπηρικό αμαξίδιο
αναπηρικό αμαξίδιο2
κίνηση με αναπηρικό αμαξίδιο
.jpg
μπότσια
.jpg
γκόλμπολ

Σκοπός της δράσης ήταν η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και ο καλύτερος τρόπος για να γίνει αυτό είναι να μπούμε για λίγο στη θέση του άλλου. Γυρίσαμε στο σχολείο πολύ χαρούμενοι και πάνω απ΄ όλα γεμάτοι εμπειρίες!

Στο σχολείο οι μαθητές κατέγραψαν κάποιες σκέψεις για τη δράση, τις οποίες μπορούμε να δούμε εδώ.

Γνωριμία με έναν παραολυμπιονίκη

Στα πλαίσια του προγράμματος eTwinning στο οποίο συμμετέχει η Γ1 τάξη του σχολείου μας, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον παραολυμπιονίκη Καρυπίδη Δημήτρη και να του πάρουν συνέντευξη. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά και συμμετείχαν σε αυτή και το Δ.Σ. Ριζίων  και το 3ο Δ.Σ. Πετρούπολης. Ο κύριος Καρυπίδης μίλησε αρχικά στα παιδιά και στη συνέχεια απάντησε σε όλες τους τις ερωτήσεις. Τα λόγια του έμπνευση για όλους!
Καρυπίδης
Ακολουθεί η συνέντευξη:

Όταν ήσασταν μικρός δεχτήκατε bullying στο σχολικό σας περιβάλλον;

Το Δημοτικό Σχολείο που πήγαινα δεν είχε ράμπα, είχε μόνο σκάλα. Οπότε δεν μπορούσα να βγω στα διαλλείματα. Οι συμμαθητές μου μού κάνανε παρέα και δεν με έκαναν ποτέ να αισθανθώ μόνος ή άσχημα. Μετά από επεμβάσεις, ερχόταν στο σπίτι μου, μου έφερναν τα μαθήματα, διαβάζαμε μαζί. Δεν υπήρχε bullying ή εκφοβισμός, δεν υπήρχαν ακραίες συμπεριφορές. Ήταν πολύ σημαντικό και όμορφο να κυλήσουν όλα ομαλά. Αυτό με βοήθησε και μετά να κάνω πράγματα στη ζωή μου.

Τι σας δυσκολεύει πιο πολύ στην καθημερινότητά σας;

Αυτό που με δυσκολεύει είναι ότι κάποιες φορές δεν μπορώ να μετακινηθώ εύκολα έξω, γιατί έχει παρκάρει ο κόσμος πάνω στις ράμπες, δεν τηρεί τους κανόνες, κλείνει τις διαβάσεις. Είναι κάτι που αντιμετωπίζουμε συνέχεια όλοι μας και οι μητέρες που είναι με τα καρότσια στο δρόμο. Νομίζω είναι η πιο συχνή δυσκολία που αντιμετωπίζουμε όλοι μας.

Πότε ξεκινήσατε να ασχολείστε με την κολύμβηση;

Το 2012 μπήκα στο νερό και τον Απρίλιο του 2013 πήγα στους πρώτους μου αγώνες. Ουσιαστικά τότε ξεκίνησα αγωνιστικά. Ξεκίνησα να κολυμπάω για μένα, για τον εαυτό μου, για να γυμναστώ. Ο Προπονητής μου πρότεινε να πάω στους αγώνες. Οι ολυμπιακοί αγώνες ήταν όνειρό μου.

Είναι δύσκολο να κολυμπάει κανείς με αναπηρία;

Έχει κάποιες δυσκολίες, αλλά μαθαίνεις να κολυμπάς ανάλογα με την αναπηρία σου, τις δυνατότητές σου, το πόσο μπορείς να κουνήσεις τα χέρια σου ή τα πόδια σου, πόσο μπορείς να κουνήσεις το σώμα σου. Προσαρμόζεις την κολύμβηση πάνω σου, πάνω στο σώμα σου. Στην αρχή σίγουρα ήταν πολύ δύσκολο. Μετά μάθαμε τεχνικές και τρόπους και ήταν αρκετά πιο εύκολο. Το δύσκολο δεν είναι να μπορείς να κολυμπήσεις. Το δύσκολο είναι να βγουν οι προπονήσεις, οι εντάσεις, τα μέτρα που είναι πάρα πολλά και παίρνει πολύ ώρα. Αυτό είναι το πιο δύσκολο στην προετοιμασία.

Πώς νιώθετε όταν είστε μέσα στην πισίνα;

Μέσα στην πισίνα νιώθω ελεύθερος, νιώθω ότι μπορώ να κουνηθώ πιο εύκολα, πιο άνετα. Το σώμα μου χαλαρώνει πολύ. Νιώθεις σαν να χορεύεις μες στο νερό. Είναι πολύ ωραία η αίσθηση. Μπορείς να πας σε όποιο μέρος της πισίνας θέλεις, είναι πολύ όμορφο!

Πώς νιώσατε την πρώτη φορά που μπήκατε στη πισίνα και ξεκινήσατε την κολύμβηση επαγγελματικά;

Όταν μπήκα στην πισίνα και κολύμπησα στον πρώτο μου αγώνα δεν ήμουν αρκετά προπονημένος, γιατί δεν προπονούμουν πολύ καιρό. Στους πρώτους μου αγώνες πήγα για την εμπειρία. Ένιωσα όμορφα, δεν ήξερα αν θα καταφέρω να τερματίσω. Ο προπονητής μου βέβαια μου είπε ότι δεν έχει σημασία πόση ώρα θα μου πάρει. Ήταν μεγάλη ικανοποίηση που κατάφερα να κολυμπήσω 50 μέτρα συνεχόμενα και ένιωσα ότι το ταξίδι ξεκινάει.

Πώς νιώθετε όταν παίρνετε μετάλλιο;

Ένα μετάλλιο είναι η υλική ανταμοιβή των κόπων και των προσπαθειών. Σίγουρα νιώθω πολύ όμορφα, ειδικά όταν το μετάλλιο είναι από κάποιο πανευρωπαϊκό ή παγκόσμιο όπου η προσπάθεια είναι μεγαλύτερη. Νιώθω υπέροχα! Έχω πολλά μετάλλια σε όλα αυτά τα χρόνια που μου φέρνουν αναμνήσεις και έχω εικόνες. Κάθε μετάλλιο έχει την ιστορία του και την αξία του. Σίγουρα είναι μια πολύ καλή ανταμοιβή των κόπων και των προσπαθειών.

Πόσες ώρες την ημέρα κάνατε προπόνηση για να καταφέρετε να πάτε στους παραολυμπιακούς αγώνες;

Η προπόνηση είναι ανάλογη με τους αγώνες που έχουμε, σε ποια περίοδο βρισκόμαστε. Κάνω συνήθως έξι μέρες της εβδομάδας και έχω μία μέρα κενό. Η Δευτέρα είναι η μοναδική μέρα που δεν έχω προπόνηση. Η προπόνηση διαρκεί μιάμιση με δυόμιση ώρες, δηλαδή μέχρι 3 χιλιόμετρα. Έκτος από το νερό και την προπόνηση στο νερό κάνω γυμναστική, φυσικοθεραπεία, μασάζ, βελονισμό, κάνω διάφορα πράγματα για να μπορώ να είμαι σε καλή κατάσταση. Το βασικό είναι το κολύμπι, αλλά υπάρχει και μια ομάδα από πίσω που με στηρίζει και σ’ άλλα πράγματα.

Αγχωθήκατε την πρώτη φορά που πήρατε μέρος στους παραολυμπιακούς αγώνες;

Είχα πολύ άγχος. Ήμουν νέος αθλητής, άπειρος… Ήταν απίστευτη στιγμή όταν πήγα στον τελικό του αγωνίσματός μου, όταν ο εκφωνητής έλεγε «Dimitris Karypidis, Greece». Ήξερα ότι με βλέπει δισεκατομμύρια κόσμου, ότι εκπροσωπώ τη χώρα μου και ήταν αρκετά μεγάλο το άγχος και το βάρος εκείνη τη στιγμή, αλλά ήταν υπέροχα! Ήταν πολύ μεγάλη η συγκίνηση και η χαρά!

Πόσες φορές έχετε συμμετάσχει σε παραολυμπιακούς αγώνες;

Δύο φορές. Στο Ρίο το 2016 και στο Τόκιο πριν από λίγους μήνες, το 2022. Τώρα συνεχίζω την προπόνηση για τους παραολυμπιακούς αγώνες του Παρισίου που θα είναι σε δύο χρόνια.

Τι σας έχει διδάξει η αναπηρία σας;

Δεν ξέρω… Επειδή γεννήθηκα με την αναπηρία, έμαθα να ζω με αυτήν, δεν έχω ζήσει διαφορετικά. Χρησιμοποιώ αναπηρικό αμαξίδιο, κινούμαι με αυτό. Δεν ξέρω τι θα έκανα αν δεν ήμουν ανάπηρος, δεν το έχω σκεφτεί καν. Νομίζω ότι με διδάσκει, αν μπορώ να το πω έτσι, να πραγματοποιώ τους στόχους μου, τα όνειρά μου και να μη βλέπω την αναπηρία καθόλου. Θέλω να κάνω πράγματα που δεν με νοιάζει αν μπορώ να τα κάνω ή όχι. Δεν ξέρω αν αυτό είναι δίδαγμα, αλλά δεν δίνω σημασία και δεν με νοιάζει καν η αναπηρία μου. Από κει και πέρα προσπαθώ να δώσω να καταλάβουν οι υπόλοιποι ότι μπορείς να κάνεις πάρα πολλά και να ζεις πολύ ωραία, ακόμα κι αν έχεις αναπηρία.

Συνέντευξη με τον συγγραφέα και εικονογράφο παιδικών βιβλίων, Νίκο Ανδρικόπουλο

Την Τετάρτη 19-1-2022 οι μαθητές του Γ1 είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν και να πάρουν συνέντευξη από έναν συγγραφέα και εικονογράφο παιδικών βιβλίων, τον κ. Νίκο Ανδρικόπουλο. Η δράση πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του προγράμματος e-twinning σε συνεργασία με το Δ.Σ Ριζίων Έβρου και το 3ο Δ.Σ. Πετρούπολης Αττικής.

Ο κ. Ανδρικόπουλος διάβασε στους μαθητές το βιβλίο του «Δυο παπούτσια με καρότσι». Παράλληλα, προβάλλονταν η εικονογράφηση του βιβλίου που έχει γίνει από τον ίδιο.

Στη συνέχεια οι μαθητές έκαναν ερωτήσεις στον συγγραφέα σχετικά με το έργο και το επάγγελμά του.

Αφού ο κ. Ανδρικόπουλος απάντησε με προθυμία στις ερωτήσεις των μαθητών, στη συνέχεια έκανε και ίδιος ερωτήσεις.

Ήταν μια εμπειρία που την απολαύσαμε μαθητές και εκπαιδευτικοί!τίτλο IMG 6821β IMG 6813β IMG 6809

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΕΝΑΝ ΓΛΥΠΤΗ – ΣΤ΄ ΤΑΞΗ

Etwinning: Greece- Spain.
Project: Children, Places and Sculptures#SkillsLabs
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΕΝΑΝ ΓΛΥΠΤΗ.
Στα πλαίσια του έργου για τα πολιτιστικά και ιστορικά μνημεία της πόλης μας, σήμερα είχαμε την χαρά και την τιμή να φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας τον εικαστικό ΖΗΣΗ ΚΟΥΤΙΔΗ και να μας μιλήσει για την τέχνη της γλυπτικής! Τον ευχαριστούμε θερμά!
Πατήστε στον υπερσύνδεσμο για να δείτε το αρχείο:

Ένα ταξίδι στο χρόνο (Γ1)

Ένα ταξίδι στο χρόνο έκαναν οι μαθητές της Γ1 τάξης τη Δευτέρα που μας πέρασε… Στα πλαίσια του μαθήματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων επισκέφτηκαν το Λαογραφικό Μουσείο της πόλης και ήρθαν σε επαφή με αντικείμενα καθημερινής χρήσης του παρελθόντος. Τους υποδέχτηκε η μουσειολόγος Κέλυ Γκόγκου και τους ξενάγησε σε όλους τους χώρους του Μουσείου. (φωτογραφίες 1-4) Στη συνέχεια, τα παιδιά βοήθησαν τον «κυρ Αποστόλη», τον επιστάτη του Μουσείου, ο οποίος ήταν άρρωστος εκείνη την ημέρα… Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Μουσείου έχει σκοπό να ανακαλύψουν οι μαθητές τα αντικείμενα του Μουσείου, να τα παρατηρήσουν και μέσα από αυτό να μάθουν το παρελθόν του τόπου μας, να εργαστούν ομαδικά και να αναπτύξουν την κριτική τους ικανότητα. (φωτογραφίες 5-6) Αφού εξερεύνησαν το Μουσείο και εντόπισαν τα αντικείμενα που τους ζητήθηκε, κάθε ομάδα μαθητών έγραψε και μία μικρή ιστορία που περιλάμβανε τα εκθέματα. Ως επιβράβευση για τη δουλειά και τη βοήθεια που προσέφεραν στον κυρ Αποστόλη έλαβαν ένα «πτυχίο λαογραφίας». (φωτογραφίες 7-10) Η μέρα συνεχίστηκε με έναν περίπατο στην πόλη για να δούμε από κοντά κάποια από τα αξιοθέατα της Κομοτηνής. Η πρώτη στάση έγινε στο σπαθί και στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς την Ερμού, το εμπορικό κέντρο της πόλης, όπου βρίσκονται εκτός από τα καταστήματα και την παλιά αγορά με τα πλακόστρωτα σοκάκια, ο πύργος του ρολογιού και το Γενί Τζαμί. Η βόλτα μας συνεχίστηκε μπροστά από το Εκκλησιαστικό Μουσείο (Ιμαρέτ) με κατεύθυνση το παλιό Τζαμί και το Φρούριο της πόλης. Περάσαμε μπροστά από την εκκλησία της Παναγίας όπου οι εργασίες αναστήλωσης δεν μας επέτρεψαν να την επισκεφτούμε και περνώντας μπροστά από την Τσανάκλειο Σχολή κατευθυνθήκαμε προς το σχολείο. (φωτογραφίες 11-14).1234567891011121314Περάσαμε υπέροχα και ανυπομονούμε για τις επόμενες δράσεις!

Καλωσήρθατε

Στον ιστότοπο αυτό θα βρείτε νέα, ανακοινώσεις και πληροφορίες για το σχολείο μας.
Επισκεφτείτε τις διάφορες σελίδες μας για να μάθετε περισσότερα.

Εκεί μπορείτε να βρείτε διάφορες χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τους εκπαιδευτικούς που πλαισιώνουν το σχολείο μας, την προσβασιμότητα στο σχολείο μας, τον κανονισμό λειτουργίας, τα νέα του σχολείου μας και τα στοιχεία επικοινωνίας του.

Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων «200 Χρόνια Ελευθερία» Δ ΤΑΞΗ

Ελάτε να παίξετε τα παιχνίδια που δημιούργησαν οι μαθητές του Δ2 για την Επανάσταση του 1821! Ένα παιχνίδι μνήμης και ένα παιχνίδι ερωτήσεων για να γνωρίσουμε καλύτερα του ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης. Το υλικό σχεδιάστηκε με αφορμή το Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων «200 Χρόνια Ελευθερία» που πραγματοποιήθηκε από τους μαθητές των Δ1 και Δ2 του 4ου Δημοτικού Σχολείου Κομοτηνής, με υπεύθυνους εκπαιδευτικούς τη δασκάλα του Δ1 Μαρία Στογιαντσάκη, τη δασκάλα του Δ2 Μαρία Σπυρίδη και τον εκπαιδευτικό Θεατρικής Αγωγής Γιώργο Λυμπέρη. Καλή διασκέδαση!

Για να παίξετε το παιχνίδι μνήμης https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1038345

 

Για το παιχνίδι ερωτήσεων  https://kahoot.it/challenge/?quiz-id=b7523c70-8638-49c5-81da-f2b2c2b5a7f2&single-player=true

 

Παράλληλα οι μαθητές του Δ1 έγιναν δημοσιογράφοι και ετοίμασαν τις δικές τους ερωτήσεις για τους ήρωες της επανάστασης, ενώ οι μαθητές του Δ2 έφτιαξαν τα δικά τους πορτρέτα για να γνωρίσουμε καλύτερα τους ήρωες!

Τα συναισθήματα που έχω στην καρδιά μου, δεν ντρέπομαι να τα εκφράσω σε όσους είναι κοντά μου

Αυτό είναι το σύνθημα του Α1 του σχολείου μας με αφορμή το πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων που πραγματοποιήθηκε τη σχολική χρονιά 2020-2021 από την εκπαιδευτικό της τάξης Δασκαλοπούλου Ελένη και τον εκπαιδευτικό Θεατρικής Αγωγής Γιώργο Λυμπέρη. Οι μαθητές σύμφωνα με τον τίτλο του προγράμματος «Αισθάνομαι… μιλώ… μοιράζομαι…» κατανόησαν τα συναισθήματά τους, μίλησαν για αυτά και τα μοιράζονται μαζί σας μέσα από το σύνθημά τους. Στο τέλος, αφού διάλεξαν ορισμένα συναισθήματα, δημιούργησαν τους δικούς τους ήρωες και τους έδωσαν φωνή. Δείτε το αποτέλεσμα στο βίντεο που ακολουθεί.

Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων