2 Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

 

Την Τετάρτη 3 Απριλίου 2024, οι μαθητές της Ε´ Δημοτικού, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη, στη Δημοτική δανειστική Βιβλιοθήκη. Ενημερώθηκαν για τη λειτουργία της Βιβλιοθήκης και για τον πνευματικό πλούτο που στεγάζεται εκεί, από τον υπεύθυνο κ. Ντίνο Γιαννάκο.

Τα παιδιά απόλαυσαν την αφήγηση ενός παιδικού διηγήματος, από τη συνταξιούχο εκπαιδευτικό κ. Γιάννα Μαργαρίτη Μπούσμπουλα.

abcd1 abcd2

ΕΚΔΗΛΩΣΗ «ΠΟΔΗΛΑΤΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΦΟΡΩΝΤΑΣ ΠΑΝΤΑ ΚΡΑΝΟΣ»

Την Παρασκευή 15 Μαρτίου 2024 πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα κινηματογράφου «Ορφέας» μια εκδήλωση από το τμήμα της τροχαίας της Κω με τίτλο «Ποδηλατώ με ασφάλεια φορώντας πάντα κράνος». Στην εκδήλωση αυτή συμμετείχαν διάφορα δημοτικά σχολεία της Κω παρουσιάζοντας χορούς, τραγούδια και σκετσάκια με θέμα την κυκλοφοριακή αγωγή.

Το Δ1 τμήμα του 4ου Δημοτικού Σχολείου συμμετείχε μεταξύ των άλλων σχολείων στην εκδήλωση παρουσιάζονταν ένα σύντομο σκετσάκι με θέμα την προσβασιμότητα και τη χρήση των φωτεινών σηματοδοτών από τους πεζούς. Η παρουσίαση έκλεισε με ένα τραγούδι με θέμα την κυκλοφοριακή αγωγή.

Ήταν μια όμορφη εκδήλωση στην οποία οι μαθητές συμμετείχαν με πολύ χαρά και ενθουσιασμό.

1 4 1

2 1 3 1

 

 

Χρήστος Σανδαλάκης

Φώτο

Στο πλαίσιο μιας σειράς δράσεων ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης των παιδιών γύρω από θέματα που αφορούν την αναπηρία, τη συμπερίληψη και την αποδοχή της διαφορετικότητας που έλαβαν χώρα στο σχολείο μας και επρόκειτο να συνεχιστούν και καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους κρίθηκε αναγκαία η απευθείας επικοινωνία- συζήτηση με ένα άτομο με αναπηρία. Έτσι, μετά από την τηλεφωνική επικοινωνία της εκπαιδευτικού του Τμήματος Ένταξης- Πανίδου Μαρία- με τον κ. Σανδαλάκη Χρήστο και την επίσημη πρόταση που έλαβε εκ μέρους του 4ου Δημοτικού Σχολείου αποδέχτηκε την πρόταση μας για μια διαδικτυακή συνάντηση – ομιλία γύρω από θέματα που αφορούν την αναπηρία, τον πρωταθλητισμό και την ποδηλασία, όπου και διαπρέπει.

Ο κ. Σανδαλάκης Χρήστος είναι Παρολυμπιονίκης πρωταθλητής ποδηλασίας στην κατηγορία πίστας, έχοντας κερδίσει πολλούς αγώνες τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο. Είναι απόφοιτος σπουδών Προπονητικής και ασχολείται με τον αθλητισμό από πολύ μικρή ηλικία.  Ο κ. Σανδαλάκης Χρήστος γεννήθηκε με μια σπάνια πάθηση, που έχει προκαλέσει την απώλεια του 99% της όρασής του, γεγονός που δεν άφησε ο ίδιος να αποτελέσει τροχοπέδη στην προσωπική και επαγγελματική του εξέλιξη. Παρακάτω παραθέτουμε ένα απόσπασμα από μια συνέντευξη που έδωσε ο ίδιος, όπου και αντανακλάται ο τρόπος σκέψης και δράσης του, στοιχεία που κέντρισαν το ενδιαφέρον των μαθητών που συνδιαλέχθηκαν μαζί του.

«Η θέληση είναι ένα τεράστιο εργαλείο για να πετύχεις πράγματα. Σίγουρα χρειάζονται πολλά, κυρίως δουλειά, κόπος και χρόνος. Πιστεύω όμως βαθιά ότι αν υπάρχει θέληση, όλα τα άλλα βρίσκονται. Καλό είναι οι άνθρωποι, ό,τι και να συμβαίνει στη ζωή τους, πάντα να κυνηγάνε τα όνειρα και τους στόχους τους, διότι, πρώτον, ποτέ δεν είναι αργά γι’ αυτό και δεύτερον, μια ζωή χωρίς όνειρα και στόχους δεν θα είναι ποτέ ευτυχισμένη».

Η διαδικτυακή συνάντηση- συζήτηση πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 1 Δεκέμβρη πραγματικά μόνο θετικό πρόσημο θα μπορούσε να λάβει. Τα παιδιά έκαναν πολλές και διαφορετικές ερωτήσεις, κυρίως, γύρω από τον πρωταθλητισμό, την ποδηλασία και το πρόγραμμα των προπονήσεων του αθλητή. Η ενέργεια, ο τρόπος σκέψης και το πόσο ανοιχτός ήταν στο να απαντήσει την οποιαδήποτε ερώτηση των μαθητών, αλλά και να τους δώσει συμβουλές γύρω από τον αθλητισμό, τη ζωή και τη συμπεριφορά γύρω από θέματα που αφορούν την αναπηρία, αποτέλεσαν στοιχεία που προσέλκυσαν το ενδιαφέρον τους και τους ενέπνευσαν.

Ευχαριστούμε από καρδιάς τον κ. Σανδαλάκη Χρήστο για την παρουσία του και για αυτήν την όμορφη συζήτηση που αναπτύχθηκε. Αναμένουμε και μια δια ζώσης μια γνωριμία – συνάντηση.

Χρήστος Σανδαλάκης 2Χρήστος Σανδαλάκης 3

3 Δεκεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

3 Δεκεμβρίου Αφίσα

“Κάθε ημέρα πρέπει να εκμεταλλευόμαστε τις ευκαιρίες και να συζητούμε για τη διαφορετικότητα, την αναπηρία, την αποδοχή και την ισότιμη συμμετοχή όλων των ατόμων σε κάθε έκφανση της δημόσιας και κοινωνικής ζωής”

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) έχει καθιερωθεί από τη Γενική Συνέλευση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (Δεκέμβριος του 1992) στο πλαίσιο υιοθέτησης του Προγράμματος Δράσης, Ενημέρωσης και Ευαισθητοποίησης  της κοινωνίας γύρω από την αναπηρία και γιορτάζεται στις 3 Δεκέμβρη. Ιδιαίτερα, η εν λόγω ημέρα έχει συνδεθεί και με την υπογραφή της Διεθνούς Σύμβασης για τα δικαιώματα των ανάπηρων ατόμων που πραγματώθηκε στις 30 Μαρτίου του 2007 και η οποία επικυρώθηκε στην Ελλάδα το 2012.

Προτού όμως προχωρήσουμε στο σχολιασμό για τη θεσμοθέτηση αυτής της ημέρας κρίνεται αναγκαίο να παρατεθεί ένας ορισμός για την αναπηρία. Σύμφωνα με το άρθρο 2 του ν.4074/2012, Άτομα με Αναπηρίες νοούνται « τα άτομα με μακροχρόνιες σωματικές, ψυχικές, διανοητικές ή αισθητηριακές δυσχέρειες, οι οποίες σε αλληλεπίδραση με διάφορα εμπόδια, ιδίως θεσμικά, περιβαλλοντικά ή εμπόδια κοινωνικής συμπεριφοράς, δύνανται να παρεμποδίσουν την πλήρη και αποτελεσματική συμμετοχή των ατόμων αυτών στην κοινωνία σε ίση βάση με τους άλλους ».

Εξ’ ορισμού, λοιπόν, καθίσταται σαφές ότι η ίδια η κοινωνία δυσχεραίνει την ισότιμη συμμετοχή των ανάπηρων ατόμων στο κοινωνικό, και όχι μόνο, γίγνεσθαι. Στη χώρα μας περισσότερο από το 10% του πληθυσμού είναι ανάπηροι και το μεγαλύτερο ποσοστό των ανάπηρων ατόμων συναντά εμπόδια σε καθημερινή βάση τα οποία όμως δεν επαφίονται στην αναπηρία τους. Η έλλειψη ενημέρωσης, παιδείας, ενσυναίσθησης καθώς και η αναλγησία που χαρακτηρίζει τους δημόσιους/ιδιωτικούς φορείς αλλά και το ίδιο το κοινωνικό σύνολο δυσχεραίνει την καθημερινή διαβίωση και την ισότιμη συμμετοχή και ένταξη των ανάπηρων ατόμων.

Γι’ αυτό και καθίσταται τόσο βαρυσήμαντος ο ρόλος του σχολείου, καθώς δύναται να εμφυσήσει στους μαθητές από τις πολύ μικρές, κιόλας, ηλικίες τις αξίες εκείνες του σεβασμού, της αποδοχής, της αλληλεγγύης και να αναπτύξει την εν συναίσθηση στα παιδιά, δίνοντας τους καθημερινά τη δυνατότητα να γνωρίσουν, να ενημερωθούν και να εξοικειωθούν με τη διαφορετικότητα και κατ’ επέκταση με την αναπηρία. Η δημιουργία ενός Συμπεριληπτικού Σχολείου για Όλους είναι και θα είναι ο στόχος όλων των εκπαιδευτικών και ιδιαίτερα, εκείνων που βρίσκονται στο χώρο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Οφείλουμε, λοιπόν, όλοι να τιμούμε και να «γιορτάζουμε» κάθε ημέρα τη διαφορετικότητα, να ενστερνιζόμαστε και να εφαρμόζουμε τις αρχές της συμπερίληψης στην πράξη, και όχι μόνο στα λόγια, και να σεβόμαστε τα ανάπηρα άτομα, θέτοντας τα ίδια και τις επιθυμίες τους στο προσκήνιο.

 

«Ναι, ο Παράδεισος δεν ήταν μια νοσταλγία.
Ούτε, πολύ περισσότερο, μια ανταμοιβή.
Ήταν ένα δικαίωμα».

Οδυσσέας Ελύτης

 

 

Πανίδου Μαρία

Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής ΠΕ71

Μουσείο Αφής

Στις 13 και 14 Δεκεμβρίου 2023, στο πλαίσιο του εορτασμού της Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία (3 Δεκεμβρίου), το σχολείο μας διοργάνωσε δράσεις για την ευαισθητοποίηση των μαθητών μας στα θέματα της διαφορετικότητας και της συμπερίληψης. Οι τάξεις Α΄, Β΄, Ε΄ και το τμήμα Γ΄1, δανείστηκαν τη Μουσειοσυσκευή του Μουσείου Αφής από τον Φάρο Τυφλών Ελλάδας. Οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να ξεναγηθούν διαδικτυακά στο Μουσείο Αφής, να γνωρίσουν τη γραφή Braille, να αγγίξουν μικρά εκθέματα του Μουσείου και να περπατήσουν σε χώρους του Σχολείου μας με κλειστά μάτια, φορώντας ειδικές μάσκες που στάλθηκαν από το Μουσείο Αφής. Επίσης, οι μαθητές έζησαν την εμπειρία να περπατούν με το ειδικό λευκό μπαστούνι που χρησιμοποιούν τα άτομα με προβλήματα όρασης. Ευχαριστούμε πολύ το Μουσείο Αφής για την όμορφη συνεργασία!

μουσείο αφής 1 1 μουσείο αφής 2 μουσείο αφής 3 μουσείο αφής 4 1

Επίσκεψη Τροχαίας Κω

Επίσκεψη Τροχαίας Κω στο Σχολείο μας

Τη Δευτέρα 27 Νοεμβρίου 2023, στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων της Θεματικής Ενότητας «Ζω καλύτερα – Ευ Ζην» με τίτλο «Κυκλοφορώ με Ασφάλεια» της Δ’ τάξης, επισκέφτηκε το Σχολείο μας εκπρόσωπος του Τμήματος της Τροχαίας Κω και πραγματοποιήθηκε μια πολύ ενδιαφέρουσα και βιωματική παρουσίαση των Κανόνων Οδικής Κυκλοφορίας στους μαθητές.

Οι μαθητές ρώτησαν και έμαθαν πολύτιμους κανόνες για τη σωστή συμπεριφορά πεζών και οδηγών, καθώς και κάποιους  κανόνες που πρέπει να τηρούν όταν κυκλοφορούν με ποδήλατο.

IMG 0884   IMG 4cb4fe89ddbd98326132bdb2fc45ad05 V 1 IMG 0893

IMG e3151fbe93a9b538c438df01ed6310c6 VIMG 3cd8264fac5f29bf2910decdf4b2685f V

Βράβευση της μαθήτριας Εβελίνα Λανγκόζι

Η Εθνική Αρχή Διαφάνειας που έχει στόχο την ενίσχυση της διαφάνειας και της καταπολέμησης της διαφθοράς της χώρας μας, υλοποιεί δράσεις που ευαισθητοποιούν το σύνολο της κοινωνίας μας και ιδιαίτερα τα μικρά παιδιά. Μία από αυτές τις δράσεις είναι ο μαθητικός διαγωνισμός με τίτλο: «Ηγέτες Ακεραιότητας του Αύριο», που απευθύνεται σε μαθητές των σχολείων της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης. Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Κω συμμετείχε στον Διαγωνισμό με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ΄ τάξης με την προτροπή και καθοδήγηση της δασκάλας τους Διονυσίας Κιαπόκα. Το θέμα του Διαγωνισμού ήταν «Όχι στη βία, Ναι στη φιλία. Κάνε block στον εκφοβισμό». Η ζωγραφιά της μικρής Εβελίνας Λανγκόζι διακρίθηκε και βραβεύτηκε στις πέντε πρώτες της κατηγορίας της ανάμεσα σε περίπου δύο χιλιάδες συμμετοχές.

Η τελετή βράβευσης έγινε στη Βιβλιοθήκη της Βουλής, παρουσία Υπουργών, βουλευτών και πλήθος κόσμου. Τα έργα των παιδιών θα βρίσκονται στον εκθεσιακό χώρο της Βιβλιοθήκης μέχρι το τέλος Μαρτίου.

Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων του Σχολείου εύχονται στη μαθήτρια κάθε επιτυχία.

IMG 9e75cfd0d422a30365cc268f0ca87959 V

IMG 08ec7352bbadd560472baf819e4af395 V

ΕΒΙΝΑ ΜΑΛΤΣΗ

Σήμερα, Τετάρτη 15 Νοεμβρίου 2023, είχαμε τη χαρά και την τιμή να υποδεχθούμε στο σχολείο μας την πρώην παίχτρια καλαθοσφαίρισης της Εθνικής μας ομάδας, Εβίνα Μάλτση!

Η Εβίνα Μάλτση, μίλησε με τους μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης του σχολείου μας και με πολλή υπομονή απάντησε σε όλες της ερωτήσεις των μαθητών μας.

Την ευχαριστούμε πολύ για την τεράστια τιμή που μας έκανε να παρευρεθεί στο σχολείο μας και της ευχόμαστε ό,τι καλύτερο στη συνέχεια της πορείας της.

e

Άσκηση σεισμού

ΑΣΚΗΣΗ ΣΕΙΣΜΟΥ

Στο σχολείο μας, μετά από σχετικές οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Φ.20/99573/ΦΔ/102462/ΓΔ4) έχει μελετηθεί και συνταχθεί «Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου σε Σχολική Μονάδα». Το πρότυπο του σχεδίου είναι σύμφωνα με τις υποδείξει του ΟΑΣΠ.

Στο πλαίσιο των ευρύτερων ενεργειών που απαιτούνται, την Τετάρτη 4 Οκτωβρίου 2023 πραγματοποιήθηκε στο Σχολείο μας άσκηση σεισμού για τη σωστή εκμάθηση της συμπεριφοράς των μαθητών και του εκπαιδευτικού προσωπικού σε έναν ενδεχόμενο σεισμό με σκοπό την προστασία μας.

Η άσκηση ολοκληρώθηκε με επιτυχία και σίγουρα θα ακολουθήσουν κι άλλες προκειμένου να εξοικειωθούμε και να ενημερωθούμε όλοι καλύτερα για τις ενέργειες που πρέπει να ακολουθούμε κατά τη διάρκεια και μετά από έναν σεισμό.

Άσκηση σεισμού 4 10 2023