Εκπαιδευτικό Υλικό
Δραστηριότητα από την ψυχολόγο του σχολείου μας
Δραστηριότητα καλλιέργειας εννοιών οπτικο-χωρικής αντίληψης η οποία συμβάλλει και στη βελτίωση της συγκέντρωσης και διατήρησης της προσοχής με τη διαδικασία της ανάλυσης έργου (οπτική παρουσίαση των βημάτων για την ολοκλήρωση ενός έργου ώστε ο/η μαθητής/τρια να είναι σε θέση να τα εκτελεί με τη μεγαλύτερη δυνατή αυτονομία).
(Ενδεικτική δραστηριότητα από την ψυχολόγο του σχολείου μας)
Δραστηριότητες από τη σχολική νοσηλεύτρια του σχολείου μας:
- Δημιουργούμε και μαθαίνουμε να ξεχωρίζουμε υγιεινά σνακ και φαγητά.
- Τέλος, κατανοούμε την έννοια του πρέπει ή δεν πρέπει μέσω των εικόνων που φιάχνουμε.
—————————————————————————————————————————————————–
Δραστηριότητες από τη λογοθεραπεύτρια του σχολείου μας:
α. δημιουργία δραστηριότητας με μοτίβα με στόχο την συγκέντρωση, την μείωση διάσπασης προσοχής, την εκμάθηση χρωμάτων και σχημάτων, και την ταύτιση με τη βοήθεια της «χρωματιστής καρδούλας». | |
β. επιπλέον δραστηριότητα ταύτισης χρωμάτων και εκμάθησης αριθμών από το 1-10 με τη βοήθεια των «χρωματιστών χαρταετών». |
|
γ. τέλος, ο «χαρούμενος κλόουν» μας βοηθάει να μάθουμε τους αριθμούς και να συγκρίνουμε έννοιες όπως πολλά-λίγα, ένα-πολλά κλπ |
Υλικό από την ηλεκτρονική σελίδα του be a child.gr
Εικόνες και Μουσική
Λυμπανοβνός Θωμάς-Παρασκευάς ΠΕ79.01-Μουσικός
Η μουσική έχει πολλές πτυχές που μπορεί να διεγείρει τα συναισθήματα του ανθρώπου, την μνήμη καθώς και να του δημιουργήσει εικόνες. Στο βίντεο χρησιμοποιούμε τις εικόνες σε συνδυασμό με την μουσική. Πιο συγκεκριμένα έχουμε ένα δείγμα από τρόπους παιξίματος κάποιον μουσικών οργάνων με εικόνες ζώων σε σκίτσα ζωγραφικής που μπορούν πολύ εύκολα κλείνοντας τα μάτια να μας έρθουν στο μυαλό.
Ο τρόπος παρομοίωσης εικόνας και ήχου είναι ένας τρόπος εκπαίδευσης. Ακούγοντας το φλάουτο για παράδειγμα έρχεται στην μνήμη του παιδιού το κελάϊδισμα ενός πουλιού. Και αντιστρόφως βλέποντας ένα πουλί του έρχεται στην μνήμη το φλάουτο. Αντίστοιχα αυτό μπορεί να γίνει με διάφορα όργανα και με συγκεκριμένους τρόπους παιξίματος είτε σολιστικά είτε ομαδικά είτε συνδυαστικά με διαφορετικά όργανα και να παρομοιάσουν όχι μόνο ζώα και ανθρώπινους χαρακτήρες αλλά και εικόνες της φύσης όπως μια καταιγίδα, η μια τρικυμία, η ένα ουράνιο τόξο. Επιπλέον μπορούν να εκφραστούν και όλα τα συναισθήματα όπως χαρά, λύπη, αγάπη και άλλα.
———————————————————————————————————–
Μαθαίνουμε παίζοντας ψηφιακά!
Μαρία Παναγοπούλου, Εκπαιδευτικός Πληροφορικής ΠΕ86
——————————————————————————————————————————————————————-
Εκπαιδευτικό υλικό από τους/τις εκπαιδευτικούς των τμημάτων
Πατήστε τον σύνδεσμο