Αρχεία για 'Τεχνολογίες Πληροφοριών & Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.)' Κατηγορία

Μαρ 12 2021

Μαζί από μακριά!

– Γίνεται να είμαστε μακριά, αλλά να ζωγραφίσουμε όλοι μαζί την ίδια ζωγραφιά;

– Γίνεται!

Ένα μασκαρά όλοι μαζί

φτιάχνουμε τώρα στη στιγμή!

Δυο ματάκια στρογγυλά

κι ένα στόμα που γελά

δυο φρυδάκια κατσαρά

δυο μουστάκια γυριστά

μια μυτούλα στρογγυλή

μια γραβάτα μακρουλή

ένα σώμα πολύ χοντρό

κι ένα καπέλο πολύ ψηλό

μια ζώνη στη μέση σφιχτά

χέρια πόδια πολύ μικρά

ένα μασκαρά όλοι μαζί

φτιάξαμε τώρα στη στιγμή!!!

Ένα αποκριάτικο τραγούδι της Μαρίας Κυνηγού που κάθε φορά  που το τραγουδάω, του αλλάζω τους στίχους και παρακινώ τα παιδιά να αυτοσχεδιάζουν και  να δημιουργούν  τον δικό τους μασκαρά.

Έτσι λοιπόν μπροστά στις οθόνες μας, με τα χαρτιά και τα μολύβια μας έτοιμα, ένας- ένας πρόσθεσε το δικό του στίχο που όλοι ζωγραφίσαμε στο χαρτί μας. Στο τέλος του τραγουδιού, είχε ο καθένας μας ένα μασκαρά που ήταν σαν να τον είχε ζωγραφίσει μαζί με τους φίλους του.  Οι μασκαράδες  είναι ίδιοι  αλλά διαφορετικοί.

Στο διάστημα που κάνουμε τηλεκπαίδευση μας έχει λείψει η συμμετοχή σε ομαδικές δραστηριότητες, η συνεργασία και η αλληλεπίδραση μεταξύ των παιδιών. Αυτό το αποκριάτικο τραγουδάκι που έγινε ζωγραφιά, ήταν μια προσπάθεια να φτιάξουμε κάτι όλοι μαζί διαδικτυακά.

Απολαύστε τους μασκαράδες μας! Καλή Αποκριά!

Κα Κάλη

 

Μετάβαση στο padlet.com

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Φεβ 24 2021

Μαθαίνουμε για τα αδέσποτα ζώα

Με αφορμή τις φωτογραφίες με τις γάτες που έβγαλε η Ελπίδα σε μια βόλτα της, μιλήσαμε για τα αδέσποτα ζώα. Είδαμε την ταινία KITBULL της PIXAR, διαβάσαμε μια ιστορία, γίναμε δημοσιογράφοι, είπαμε ποιήματα, μιλήσαμε για τα δικά μας κατοικίδια, φανταστικά και πραγματικά, είδαμε τον πίνακα του Paul Klee “Γάτα και πουλί” και σχεδιάσαμε με γραμμές το δικό μας αντίγραφο και το χρωματίσαμε. Φτιάξαμε έτσι ένα φανταστικό μουσείο και εδώ μπορείτε να δείτε τα έργα της συλλογής.

κ. Θανάσης

 

Μετάβαση στο padlet.com

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Νοέ 22 2020

Ένα ρόδι στο σχολείο ( μύηση στις Φυσικές Επιστήμες)

Ένα πρωί του Οκτωβρίου ο Νικολής, μετά από μια εκδρομή στο χωριό του, ήρθε στο σχολείο κρατώντας ένα ρόδι και δυο κλαδιά βαμβακιού. Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν.

Το ρόδι τράβηξε την προσοχή τους λόγω του σχήματος του χρώματος αλλά και των γλυκών σπόρων που ήξεραν ότι έχει μέσα.

Βαμβάκι έβλεπαν για πρώτη φορά. Κάποιος είπε «έβαλαν βαμβάκι στα κλαδιά για να μην μας τρυπάνε τα αγκάθια». Έτσι ξεκίνησε η συζήτηση εκείνη την ημέρα και αξιοποιώντας το ενδιαφέρον τους οργανώθηκε μια σειρά δραστηριοτήτων που περιλάμβανε:

  • Συζητήσεις και υποθέσεις
  • Πειραματισμούς
  • Συλλογή πληροφοριών από ηλεκτρονικές πηγές και βιβλία
  • Προβολή σύντομων βίντεο που δείχνουν τον κύκλο της ζωής ενός δέντρου, πως συλλέγεται το βαμβάκι και πως γίνεται το ύφασμα κλπ.)
  • Περιγραφές
  • Αφήγηση ιστοριών (ο μύθος της Περσεφόνης)
  • Ζωγραφική και ομαδικά κολάζ
  • Φωτογράφιση
  • Οργάνωση «του τραπεζιού της επιστήμης» με τον απαραίτητο εξοπλισμό ( φακούς, δοχεία κλπ) ώστε να μπορούν να παρατηρούν, να διερευνούν, να καταγράφουν, να επιλύουν προβλήματα.

Το κλείσιμο του σχολείου λόγω Covid 19 βρήκε το «τραπέζι της επιστήμης» με φυτρωμένους σπόρους φακής, με μια κορδέλα από φωτογραφίες που έβγαζαν τα παιδιά παρατηρώντας την ανάπτυξη των φυτών ( για τα περισσότερα παιδιά ήταν η πρώτη φορά που έβγαζαν φωτογραφία με φωτογραφική μηχανή) και το ημερολόγιο των σπόρων συμπληρωμένο μέχρι την 29η μέρα.

Μέχρι να γυρίσουμε στο σχολείο και να συνεχίσουμε τα πειράματα και τις  παρατηρήσεις μας, ας  δούμε σ’ ένα μικρό βίντεο  με τις φωτογραφίες.

 

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε για τη συνεργασία σας

από την πρώτη κιόλας μέρα των τηλεδιασκέψεων.  

Ευχόμαστε να συναντηθούμε σύντομα στο σχολείο!

 

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Μάι 27 2020

Οι καταπληκτικές σας εργασίες

Ας δούμε τις υπέροχες εργασίες που κάνατε τις τελευταίες μέρες! Μπράβο, Μπράβο Μπράβο!!!

 

Μετάβαση στο padlet.com

Αγαπητοί γονείς,

Προσπαθήσαμε όλο αυτό το διάστημα που το σχολείο ήταν κλειστό να διατηρήσουμε,  την επικοινωνία και το ενδιαφέρον των μαθητών μας για το σχολείο, μέσα από τις δραστηριότητες που προτείναμε.

Δεν θα τα καταφέρναμε χωρίς τη δική σας συνεργασία και γι΄αυτό σας ευχαριστούμε πολύ!

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Μάι 22 2020

Που πάει ο καιρός που φεύγει;

Έχεις παρατηρήσει πόσο  συχνά  οι μεγάλοι κοιτάζουν την ώρα στα ρολόγια τους και στα κινητά τους;

 

Το μαγικό ρολόι, τικ τακ τικ τακ. Γυρνάς τους δείκτες πίσω και βλέπεις το παρελθόν. Πώς ήσουν μικρό μωράκι. Γυρνάς τους δείκτες μπροστά και βλέπεις το μέλλον. Όταν μεγαλώσω θα είμαι ευτυχισμένη και θα έχω πολλά παιδιά.

 

Είναι ώρα να ξυπνήσεις, ώρα να πας σχολείο, είναι ώρα να μαζέψουμε τα παιχνίδια, ώρα να βγούμε  διάλειμμα, ώρα να φάμε, ώρα να σχολάσουμε, ώρα να κάνεις μπάνιο, είναι αργά, είναι νωρίς, πέρασε η ώρα, ώρα να κοιμηθείς…

– Πώς μετριέται  και που πάει “ο καιρός που φεύγει κι όταν φτάνει ξαναφεύγει”;

– Με τα χρόνια,  τις εποχές, τους μήνες, τις εβδομάδες, τις μέρες, τις ώρες, τα λεπτά, τα δευτερόλεπτα.  Αλλά μετριέται και με όλα αυτά που ζούμε και κάνουμε και όταν περνάνε τα θυμόμαστε και γίνονται οι αναμνήσεις μας.

Έχεις παρατηρήσει πως όταν περιμένουμε κάτι που μας κάνει χαρούμενους, μια γιορτή ας πούμε ή μια συνάντηση, ανυπομονούμε να έρθει αυτή η μέρα; Κι όταν φτάνει, περνάει και μετά την θυμόμαστε. “Φτάνει και ξαναφεύγει” όπως λέει το και το τραγούδι. 

Σε λίγες μέρες έρχεται το Καλοκαίρι και όσοι από εσάς είστε νήπια φέτος, μετά τις καλοκαιρινές διακοπές, θα πάτε στην Α΄τάξη του Δημοτικού.  Και τα μικρά μας προνήπια θα είναι μεγάλα νήπια του χρόνου και θα βοηθούν τους νέους μας μαθητές.

Όταν εσύ ήσουν ακόμη  μωρό, με τα παιδιά που έρχονταν στο νηπιαγωγείο είχαμε γιορτάσει τα 140 χρόνια από τότε που χτίστηκε το σχολείο μας. Μπορείς να φανταστείς πόσα πολλά παιδιά, όλα αυτά τα χρόνια, έχουν πατήσει στα ίδια σκαλοπάτια κι έχουν παίξει στην ίδια αυλή που παίζεις κι εσύ τώρα;

Τα παιδιά  είχαν φωτογραφίσει διάφορα σημεία του σχολείου και τα παιχνίδια τους. Θυμάσαι το σχολείο μας; είχαμε ονομάσει αυτή τη συλλογή φωτογραφιών. Δες την και θα αναγνωρίσεις πολλά από αυτά που θα δεις.

 

 

Κι εδώ, τα παιδιά  είχαν φωτογραφίσει τα χέρια των φίλων τους να κάνουν διάφορα πράγματα που κάνεις κι εσύ. Να γράφουν, να ζωγραφίζουν, να ξεφυλλίζουν βιβλία, να φτιάχνουν παζλ, να παίζουν κουκλοθέατρο.  Ο καιρός πέρασε, τα παιδιά μεγάλωσαν και αυτές οι φωτογραφίες ίσως τώρα να τους θυμίζουν τις αναμνήσεις τους από το νηπιαγωγείο.

 

Η κουδουνοχώρα και το πάρτι της πριγκίπισας

 

Ο ήλιος κάνει κάθε μέρα το ταξίδι του, η νύχτα διαδέχεται την ημέρα και ο καιρός περνάει. Οι σπόροι που φύτεψες τον περασμένο μήνα έχουν φυτρώσει κι έχουν γίνει φυτά  (στείλε μας μια φωτογραφία να τους δούμε πως είναι τώρα).

Θυμάσαι τη μεγάλη ανθισμένη κερασιά που είχα φωτογραφίσει; Δεν έχει πια λουλούδια, τα κλαδιά της έχουν πρασινίσει και έχει κιόλας τα πρώτα κόκκινα κεράσια.

 

Όλα γίνονται στο καιρό τους. Όλα χρειάζονται τον χρόνο τους για να ετοιμαστούν.

“Σκέψου – τι πράματα γλυκά, κοιμούνται κάτωθε απ’ το χιόνι. Κοιμάται ο σπόρος, μυστικά, καθώς το φύτρο του φυτρώνει”. Κι όταν έρθει η άνοιξη «ρόδα, γιασεμιά, γλυκά κεράσια, χρυσά στάχυα» θα στολίσουν τη γη.

Το κάστρο που έχτισες βάζοντας τα τουβλάκια σου το ένα πάνω στο άλλο, η κατασκευή που έφτιαξες με τα χαρτόνια, η σκάλα του φεγγαροσκεπαστή, το στεφάνι με τα λουλούδια, η ζωγραφιά σου,  πέρασαν μερικά λεπτά μέχρι να τα φτιάξεις.

 

Αν οι άνθρωποι δεν μετρούσαμε τον χρόνο, δεν θα ξέραμε πότε να δώσουμε ένα ραντεβού. Πως θα ήξεραν οι φίλοι σου τι ώρα να έρθουν στο πάρτι σου, αν δεν έγραφες  την ημερομηνία και την ώρα πάνω στην πρόσκληση;

Τι λες, να φτιάξουμε ένα ρολόι και να μάθουμε να διαβάζουμε την ώρα;

Πριν από αυτό όμως θα  ήθελα να σου διαβάσω μια μικρή ιστορία από το βιβλίο του δασκάλου μου, Λάκη Κουρετζή Στο μικρό περιβολάκι μας“. Η ιστορία λέγεται “Τα ρολόγια”. 

Πάτα πάνω στο κόκκινο βέλος της εικόνας  για να αρχίσει η ιστορία.

 

 

Τύπωσε το ρολόι που βλέπεις παρακάτω και ζωγράφισε ό,τι θέλεις μέσα σε αυτό με προσοχή για να μην καλύψεις με χρώματα τους αριθμούς. Κόψε  και στερέωσε τους δείχτες μ΄ένα διπλόκαρφο στο κέντρο.

Αν δεν έχεις εκτυπωτή στο σπίτι και διπλόκαρφο, μην ανησυχείς. Σου έχω τη λύση: Πάρε ένα πιάτο ή ένα καπάκι κατσαρόλας, βάλτο πάνω στο χαρτί σου και σχεδίασε το περίγραμμα. Ζήτα τη βοήθεια της μαμάς ή του μπαμπά για να γράψετε τους αριθμούς στη σωστή θέση.  Μπορείς να στερεώσεις τους δείκτες με ένα μικρό σχοινί δένοντας ένα κόμπο στις δυο άκρες του.

 

Να μερικά λόγια που είχαν φτιάξει πριν λίγα χρόνια τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας.

 

Με την αγάπη μου,

κυρία Κάλη

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας

και  να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο. Δείτε την σημερινή πρόταση σαν μια αφορμή να συζητήσετε μαζί τους.

Η έννοια της χρονικότητας στη γλώσσα μας περιγράφεται με δύο λέξεις.
Η μια είναι ο χρόνος και η άλλη ο καιρός. Ο χρόνος αναφέρεται στα λεπτά του ρολογιού και τον μετράμε με νούμερα.
Ο καιρός έχει μια πνευματική διάσταση και ιδιαίτερη σημασία και αναφέρεται στη στιγμή που ζεις κάτι.
Αυτά είναι δύσκολο να τα εξηγήσουμε στα παιδιά.

Ίσως όμως να μπορούν μέσα από την παρατήρηση των εμπειριών τους και παραδείγματα να αισθανθούν την διαφορά.

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Μάι 18 2020

Η γιορτή των Μουσείων

Σήμερα είναι 18 Μαΐου, και όπως κάθε χρόνο τέτοια μέρα γιορτάζουν τα Μουσεία σε όλο τον κόσμο. Αυτή τη μέρα όλα τα Μουσεία κάνουν διάφορες εκδηλώσεις και καλούν τους ανθρώπους να τα επισκεφθούν.

Τα Μουσεία όμως φέτος  είναι κλειστά λόγω του κορονοϊού.

Γι’ αυτό καλούν τον κόσμο να δει τις εκθέσεις τους και να κάνουν διάφορες δραστηριότητες μέσα από τις οθόνες των υπολογιστών.

Περίπου όπως κάνουμε δηλαδή κι εμείς, όσο το σχολείο μας είναι κλειστό.

Αυτή είναι η αφίσα της φετινής γιορτής

 

 

Το θέμα του φετινού εορτασμού είναι «Μουσεία για την Ισότητα: Ποικιλομορφία και Kοινωνική Συνοχή». 

Όλοι οι επισκέπτες είναι ίσοι, μα διαφορετικοί και μπορούν να περάσουν μοναδικά μέσα σε ένα Μουσείο.

 

Έλα να θυμηθούμε τα μουσεία που πήγαμε που φέτος μαζί.

 

Παρατηρήσαμε τα έργα ζωγραφικής και τις κατασκευές που έχουν κάνει άλλα παιδιά, συζητήσαμε, είπαμε την γνώμη μας, και ζωγραφίσαμε τα δικά μας έργα. 

 

 

Πάτα πάνω στην εικόνα του Μουσείου Ελληνικής Παιδικής Τέχνης για να δεις μερικά έργα. Τα παιδιά έχουν ζωγραφίσει άλλα παιδιά από διαφορετικούς πολιτισμούς και τόπους, με διαφορετική εξωτερική εμφάνιση, ρούχα και μαλλιά. 

Μπορείς να κάνεις  κι εσύ με τη σειρά σου τη δική σου ζωγραφιά, να την φωτογραφίσεις και να την στείλεις να την βάλουμε στο μπλόγκ μας για την ημέρα των μουσείων.

 

 

 

 

Παρατηρήσαμε έργα  σπουδαίων ζωγράφων και δημιουργήσαμε και τον δικό μας πίνακα με σχήματα που μας έδωσαν στο μουσείο. Θυμάσαι;

 

Πάτα πάνω στην εικόνα του μουσείου για να  ξαναδείς μερικούς από τους πίνακες που είδαμε στην επίσκεψη μας. Ποιους  από αυτούς θυμάσαι;

 

 

 

  • Και τώρα με την βοήθεια του υπολογιστή έλα να πάμε σε ένα άλλο μουσείο, που δεν έχουμε πάει μαζί. Ίσως  όμως να έχεις πάει μαζί τους γονείς σου. Είναι το Μουσείο Μπενάκη.

Δες μια σύντομη ταινία με κινούμενες εικόνες που έφτιαξε μια ομάδα παιδιών που παρακολουθούσε το «Μικρό Εργαστήρι της Τέχνης» του Μουσείου Μπενάκη.

Ο τίτλος της ταινίας είναι Μια Νύχτα στο Μουσείο

Μπορείς να μαντέψεις τι έγινε μια νύχτα στο μουσείο; 

 

  • Και μετά από αυτή την  διαφορετική βόλτα στα μουσεία, ας θυμηθούμε και το τραγούδι του μουσείου  από την Λιλιπούπολη,  με τις ζωγραφιές που έχουν κάνει οι μαθητές της Γ΄τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ιστιαίας.

 

Με την αγάπη μου,

κυρία Κάλη

 

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας

και  να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο.

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Μάι 13 2020

Έλα να παίξουμε με τις σκιές μας

Γρήγορα που περνάει ο καιρός! Προχθες συμπληρώσαμε δύο μήνες που το σχολείο είναι κλειστό και θέλω να σας πω πόσο πολύ σας έχω επιθυμήσει! 

Βλέπω τις ηλιόλουστες μέρες και σκέφτομαι τι ωραία  ευκαιρία θα είχαμε να παίζαμε παιχνίδια με τις σκιές μας στην αυλή του σχολείου.

Σίγουρα θα έχεις παρατηρήσει τις σκιές διαφόρων πραγμάτων γύρω σου.

Ξέρεις τι είναι η σκιά και γιατί σχηματίζεται;

Οι ακτίνες του φωτός ταξιδεύουν ευθύγραμμα. Αν οι ακτίνες πέσουν σε ένα αδιαφανές αντικείμενο (όπως το ποτιστήρι στην εικόνα) τότε πίσω από αυτό σχηματίζεται σκιά, όπου το φως δε μπορεί να φτάσει. 

 

Όταν  όμως το αντικείμενο είναι διαφανές,  όπως για παράδειγμα το τζάμι του παραθύρου,  δεν έχει σκιά γιατί το φως περνάει μέσα από  αυτό.

Να μερικές ιδέες για παιχνίδια με τις σκιές  που μπορείς να κάνεις στο σπίτι ή στην βόλτα που θα βγεις για να παίξεις.

 

  • Παίρνω τη σκιά μου και σε κυνηγώ!

Παίκτες: 2 

Ηλικία παικτών: από 4 χρονών και πάνω

Το παιχνίδι παίζεται σε ανοιχτό χώρο χωρίς εμπόδια μια ηλιόλουστη ημέρα.

Ο ένας παίχτης κυνηγάει να πατήσει την σκιά του άλλου στο έδαφος. Ο δεύτερος παίχτης προσπαθεί με τις κινήσεις του να κάνει την σκιά του να ξεφύγει.

Όταν ο ένας παίκτης καταφέρει να πατήσει την σκιά του άλλου, αλλάζουν ρόλους.

 

  • Ζωγραφίζω τις σκιές!

Υλικά: χαρτί, μολυβι, ξυλομπογιές ή μαρκαδόροι, διάφορα αντικείμενα όπως ζωάκια, τουβλάκια και άλλα που μπορείς να διαλέξεις.

Που; Στην βεράντα  ή στο πάρκο ή στην αυλή μια ηλιόλουστη μέρα. Μπορείς και στο δωμάτιο σου, αλλά θα χρειαστεί να έχεις κι έναν φακό.

Βάζεις τα αντικείμενα έτσι ώστε να πέφτει η σκιά τους πάνω στο χαρτί. Ζωγραφίζεις  με το μολύβι γύρω-γύρω το περίγραμμα της σκιάς. Στη συνέχεια χρωματίζεις και συμπληρώνεις τη ζωγραφιά σου όπως θέλεις.

 

 

Πριν μερικά χρόνια είχαμε παίξει με τις σκιές μας  στο σχολείο και ζωγραφίσαμε όλοι μαζί ένα δέντρο. Ένα  παιδί γινόταν  με το σώμα του δέντρο κι ένα άλλο ζωγράφιζε το περίγραμμα της σκιάς του στο χαρτί, ώσπου  σιγά- σιγά σχηματίσαμε ένα δέντρο με πολλά κλαδιά. Μετά χρωματίσαμε το δέντρο. 

Δες το βίντεο.

 

 

  • Χορός με τη σκιά μου!

Υλικά: η μουσική που σου αρέσει, ένας φακός, ένας άδειος τοίχος.

-Ανάβεις τον φακό και τον τοποθετείς πάνω σ΄ένα τραπέζι απέναντι από τον άδειο τοίχο.

-Μόλις  σταθείς ανάμεσα  στον φακό και τον τοίχο θα δεις την σκιά σου στον τοίχο.

-Τι θα συμβεί στην σκιά σου αν πας πιο κοντά στον τοίχο ή πιο κοντά στον φακό;

-Βάλε την αγαπημένη σου μουσική, κάνε διάφορες κινήσεις με τα χέρια και το σώμα σου, χόρεψε παρατηρώντας την σκιά σου.

 

-Σχημάτισε φιγούρες με τα χέρια σου.  Μπορείς να παίξεις αυτό το παιχνίδι με την μαμά ή τον μπαμπά για να σε βοηθήσουν να τοποθετήσεις τις παλάμες σου  με τέτοιο τρόπο ώστε να δημιουργηθούν οι σκιές-φιγούρες.

 

 

Δες τις φιγούρες που μπορείς να κάνεις στην εικόνα, και δοκίμασε να σχηματίσεις με τα χέρια σου νέα σχήματα.

 

  • Παρατήρησε στην  παρακάτω εικόνα τι συμβαίνει με την σκιά του δέντρου το πρωί, το μεσημέρι και το απόγευμα. Πότε η σκιά είναι μικρότερη;  Πότε η σκιά εξαφανίζεται;

 

 

Βρες ένα δέντρο κοντά στο σπίτι σου ή ένα φυτό στο μπαλκόνι ή  ένα άλλο αντικείμενο και παρατήρησε την σκιά του διαφορετικές στιγμές της ημέρας. Το πρωί, το μεσημέρι, το απόγευμα.

Δες την σκιά μιας καρέκλας.

 

Το ήξερες ότι τα πρώτα ρολόγια  που έφτιαξαν οι άνθρωποι ήταν ηλιακά και μετρούσαν τον χρόνο με τη θέση της σκιάς που ρίχνει ο ήλιος πάνω σε ένα αντικείμενο;

Κοντά στο σχολείο μας υπάρχει ένα μνημείο  που σίγουρα το ξέρεις, το  Ωρολόγιο Κυρρήστου που κάτω από τις ανάγλυφες παραστάσεις των ανέμων, ήταν  τοποθετημένα τα ηλιακά ρολόγια του μνημείου.

 

Αέρηδες

 

ένα χάρτινο ηλιακό ρολόι στο παγκάκι της αυλής μας

 

 

Περιμένω φωτογραφίες με τις σκιές σου και σου στέλνω την αγάπη μου!

Κυρία  Κάλη

 

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας

και  να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο.

Φροντίζουμε να μην χρειάζονται μεγάλης διάρκειας υποστήριξη από Ηλεκτρονικό Υπολογιστή,

ώστε  να μειώνεται ο χρόνος απασχόλησης  των παιδιών μπροστά σε οθόνες. 

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

 

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Μαρ 09 2017

Παίζοντας και Μαθαίνοντας στην Αρχαία Ελλάδα

 

Παίζοντας στην Αρχαία Ελλάδα. Η μουσειοσκευη του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης ήταν για λίγες μέρες στο σχολείο μας κι εμείς παίξαμε, παρατηρήσαμε, συγκρίναμε, φωτογραφίσαμε, φτιάξαμε πλαγγόνες από χαρτί  και παίξαμε κουκλοθέατρο. 

 

 

 

46nipath-πλαγγόνα

 

46nipath- τα παιδιά στην αρχαια Ελλάδα

 

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Ιαν 14 2017

Περπατώντας στον αέρα με τον Χιονάνθρωπο μου.

Η 1η εβδιμάδα του 2017 στο σχολείο άρχισε με χιόνι και κρύο.
Την Δευτέρα το πρωί “χιόνισε” στην τάξη μας μεγάλες χρωματιστές χιονονιφάδες.

Το βράδυ χιόνισε και στην Αθήνα και σε ολόκληρη σχεδόν την χώρα.

φωτογραφία Eurokinissi/Reuters

φωτογραφία Eurokinissi/Reuters

Η χαρά των παιδιών ήταν μεγάλη. Δεν χιονίζει και συχνά στην πόλη μας…
Το χιόνι μπορεί να έλιωσε γρήγορα, αλλά κάθε παιδί είχε να διηγηθεί και μια μικρή ιστορία για τα παιχνίδια που έκανε με αυτό.
Το θέμα Χιόνι και Χειμώνας λοιπόν μας απασχόλησε αυτές τις μέρες. Εξηγήσαμε πως γίνεται, είδαμε πίνακες σπουδαίων ζωγράφων,  φωτογραφίες και βίντεο με χιονονιφάδες, φτιάξαμε τις δικές μας χιονισμένες ζωγραφιές.

Την Παρασκευή ολοκληρωσαμε το θέμα μας παρακολουθώντας την βραβευμένη με Οσκαρ ταινία μικρού μήκους Κινουμένων Σχεδίων “Ο Χιονάνθρωπος” του Dianne Jackson (1982)

 

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Δεκ 13 2016

Φυτεύουμε, Παρατηρούμε, Φωτογραφίζουμε

Πως φυτρώνουν οι σπόροι; Τι χρειάζεται ένα φυτό για να μεγαλώσει;

Ας δοκιμάσουμε να φυτέψουμε.

Η περιγραφή της δραστηρότητας και οι φωτογραφίες  είναι των παιδιών:

-Φωτογραφίζουμε τα φυτά που μεγαλώνουν.

-Τα φυτά για να μεγαλώσουν χρειάζονται χώμα, νερό και ήλιο.

-Φυτέψαμε φακές και φασόλια και τα ποτίσαμε.

-Τα κοιτάγαμε να μεγαλώνουν και τα φωτογραφίζαμε.

-Κάθε μέρα ένας με τη σειρά έβγαζε μια φωτογραφία και γράφαμε το όνομα μας και την ημερομηνία.

-Όταν πέρασαν οι μέρες και βγάλαμε όλοι φωτογραφία οι φασολιές είχαν βγάλει δυο μικρά φυλλαράκια.

-Στην αρχή δεν είχαν φύλλα.

-Τα βλέπουμε κάθε μέρα να μεγαλώνουν.

 

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Ιούν 13 2016

Θυμάσαι το σχολείο μας;

Οι φωτογρφραφίες της έκθεσης με τα λαχνίσματα, ένα για κάθε θέμα φωτογραφίας που έφτιαξαν τα παιδιά παίζοντας με τις λέξεις και τις ομοικαταληξίες, βρίσκονται στο άλμπουμ μας στο flickr και στην σελίδα μας στο facebook.

 

poster

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Φεβ 07 2016

Μαθαίνοντας για την Αρχαία Αθήνα

Πώς ζούσαν οι Αρχαίοι Αθηναίοι; Τι δουλειές έκαναν; πως ήταν τα σπίτια τους; τι έτρωγαν; πώς ήταν τα ρούχα τους; Πού ήταν η Αγορά τους;Έκαναν γιορτές;
Πώς ζούσαν τα παιδιά; πήγαιναν σχολείο; τι μαθήματα έκαναν; με τι παιχνίδια έπαιζαν; μοιάζουν τα παιχνίδια τους με τα δικά μας; τους έλεγαν παραμύθια;
Που βρίσκουμε όλες αυτές τις πληροφορίες; ποιά ειναι η δουλειά του αρχαιολόγου; Που φυλάσσονται οι αρχαίοι θησαυροί;

Δείτε πως μερικά από τα σημερινά παιχνίδια μοιάζουν με τα αρχαία.

Συγκρίνουμε τα παιχνίδια μας με τα παιχνίδια στην αρχαία Ελλάδα

Συγκρίνουμε τα παιχνίδια μας με τα παιχνίδια στην αρχαία Ελλάδα

Δείτε πως ζωγραφίσαμε την πομπή των Παναθηναίων.

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Επόμενα »