Χωρίς τίτλο

Αγαπητοί γονείς,

σας ευχόμαστε καλή σχολική χρονιά!

Σας ενημερώνουμε ότι  ο αγιασμός για την έναρξη της σχολικής χρονιάς, θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη  11 Σεπτεμβρίου στις 10:30 π.μ.

στο κεντρικό κτίριο του 3ου Νηπ/γείου (ΠΕΡΓΑΜΟΥ 4), για όλους τους μαθητές/τριες του σχολείου μας (κεντρικό κτίριο και παράρτημα).

Μετά το τέλος του αγιασμού τα παιδιά θα αποχωρήσουν με τους γονείς τους.

Την Πέμπτη  12 Σεπτεμβρίου θα ξεκινήσει η  λειτουργία του σχολείου, σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα.

Τις δύο πρώτες εβδομάδες θα υπάρχει ευέλικτο ωράριο για την προσαρμογή των προνηπίων που θα φοιτήσουν για πρώτη φορά στο Νηπιαγωγείο μας – θα ενημερωθείτε σχετικά την ημέρα της Ομαδικής Συγκέντρωσης εκπ/κών και γονέων που θα πραγματοποιηθεί:

  • Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου στις 18:30 για τους γονείς που τα παιδιά τους φοιτούν στο Κεντρικό κτίριο ( Περγάμου 4).
  • Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου στις 18:30 για τους γονείς που τα παιδιά τους φοιτούν στο Παράρτημα ( Πλατεία Βασιλέως Γεωργίου Β 17).

 

 

Η ομαδική συνάντηση θα πραγματοποιηθεί χωρίς την παρουσία των παιδιών.

Η παρουσία σας κρίνεται απαραίτητη.

 

Με εκτίμηση

Οι Νηπιαγωγοί

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Οι εγγραφές προνηπίων (έτος γεννησης 2020) στο Νηπιαγωγείο για το σχολ.ετος 2024-2025
θα πραγματοποιηθούν απο 1 έως 20 Μαρτιου.
Αναμενουμε τη σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ, και θα σας ενημεώσουμε για την διαδικασία.

Τηλέφωνα επικοινωνίας : 2109337044 ( 12:00-13:00)
Πληροφορίες: Bάγια Πάντου

 

Έναρξη Σχολικής Χρονιάς – Αγιασμός – Σχ. Έτος 2023-24

Αγαπητοί γονείς,

Σας ευχόμαστε καλή σχολική χρονιά!

Σας ενημερώνουμε ότι  ο αγιασμός για την έναρξη της σχολικής χρονιάς θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου στις 10:30 π.μ. στο κεντρικό κτίριο του 3ου Νηπ/γείου (ΠΕΡΓΑΜΟΥ 4), για όλους τους μαθητές/τριες του σχολείου μας (κεντρικό κτίριο και παράρτημα).

Μετά το τέλος του αγιασμού τα παιδιά θα αποχωρήσουν με τους γονείς τους.

 

Με εκτίμηση

Οι Νηπιαγωγοί

EΓΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2023-2024

Οι εγγραφές στο  Νηπιαγωγείο θα πραγματοποιηθούν :

Από 1η  έως 20 Μαρτίου 2023

Οι αιτήσεις των εγγραφών γίνονται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας :

https://protieggrafi.services.gov.gr/

Εγγράφονται  μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2019

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, οι γονείς ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στο Νηπιαγωγείο.

Αυτά προσκομίζονται στο Νηπιαγωγείο σε συγκεκριμένη μέρα και ώρα  (αφού πρώτα αποσταλεί ηλεκτρονικό μήνυμα στο γονέα για την αποδοχή της αίτησής του), κατόπιν επικοινωνείτε με το Νηπιαγωγείο.

Παραστατικά που προσκομίζονται στο σχολείο:

1) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.), το οποίο συμπληρώνεται και υπογράφεται από Παιδίατρο

2) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας (επίδειξη), ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.

3) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ή Δημόσιο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

4) Υπεύθυνη δήλωση του ετέρου γονέα ότι συναινεί με την αίτηση εγγραφής του τέκνου του στο 3ο Νηπιαγωγείο Νέας Σμύρνης (μπορεί να εκδοθεί μέσω του gov.gr και να αποσταλεί  στο mail του σχολείου ). Να αναγράφεται το ονοματεπώνυμο του τέκνου.

 

Ώρες τηλεφωνικής επικοινωνίας με το Νηπιαγωγείο:

Καθημερινές 12:00-13:00

Τηλ. Επικοινωνίας: 210 9337044

email : mail@3nip-n-smyrn.att.sch.gr

Προϊσταμένη : Πάντου Βάγια

 

Δικαιολογητικά για την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής από τον κηδεμόνα

Είσοδος στην ηλεκτρονική πλατφόρμα και επιλογή του Νηπιαγωγείου σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας και συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας.

 

Συμπληρώνετε:

Α. τα στοιχεία του νηπίου –προνηπίου για το οποίο γίνεται η αίτηση.

Β. τη διεύθυνση κατοικίας (λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο έγγραφο από το οποίο προκύπτει η διεύθυνση κατοικίας)

Γ. το ονοματεπώνυμο άλλου παιδιού της οικογένειας που φοιτά στη συστεγαζόμενη σχολική μονάδα

Δ. εάν επιθυμείτε τη φοίτηση στο ολοήμερο πρόγραμμα ( 13:00- 16:00), στο τμήμα πρόωρης υποδοχής (7:45 – 8:00) , στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

Ε. τα στοιχεία των συνοδών του νηπίου

Στ . επιλέγετε τη δήλωση για την ανάληψη ευθύνης για την ασφαλή προσέλευση –αποχώρηση του νηπίου.

Ε. βεβαίωση από ΚΕ.ΔΑ.ΣΥ ή δημόσιο Iατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία εφόσον υπάρχει.

 

Σημειώνεται ότι η αποδοχή της αίτησης δε συνεπάγεται απαραίτητη φοίτηση του παιδιού στη δηλωθείσα σχολική μονάδα.

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ 3ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ Ν.ΣΜΥΡΝΗΣ

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

3ου Νηπιαγωγείου Ν. Σμύρνης

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

3Ο Νηπιαγωγείο Ν.Σμύρνης (2/θέσιο)

Διεύθυνση A’/θμιας Εκπαίδευσης Δ’ Αθήνας

Κωδικός Σχολείου (ΥΠAIΘ): 9050893

ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Έδρα του Nηπιαγωγείου : Περγάμου 4

Παράρτημα Νηπιαγωγείου :  Πλατεία Βασιλέως Γεωργίου Β17

Τηλέφωνο:2109337044 – 2109354334

e-mail: mail@3nip-n-smyrn.att.sch.gr

Ιστοσελίδα:    https://blogs.sch.gr/3nipnsmy/

Προϊσταμένη Σχολικής Μονάδας: Πάντου Βαγιούλα

Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων:    ……Παυλίδης Αχιλλέας………….

 

Διδακτικό ωράριο

Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του βασικού υποχρεωτικού προγράμματος και του  προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος του νηπιαγωγείου, τα διαλείμματα, ο χρόνος διδασκαλίας ανά διδακτική ώρα καθώς και η έναρξη και λήξη του διδακτικού έτους καθορίζονται από τις κείμενες διατάξεις και αποφάσεις του ΥΠΑΙΘ. Ανακοινώνονται στους γονείς με την έναρξη του διδακτικού έτους με σχετικό έντυπο (είτε ηλεκτρονικά μέσω mail).

Για το σχολικό έτος 2022-2023 το πρόγραμμα του σχολείου ( Κεντρικού κτιρίου : Περγάμου 4 και Παραρτήματος 3ου Ν/Γ Ν. Σμύρνης : Πλατεία Βασιλέως Γεωργίου Β17)  διαμορφώνεται ως εξής:

Πρόωρη Υποδοχή : (ισχύει μόνο για τους μαθητές/μαθήτριες που παρακολουθούν το ολοήμερο πρόγραμμα και είναι προαιρετικό) η Προσέλευση των μαθητών/τριών: 7:45-8:00 Bασικό Υποχρεωτικό πρόγραμμα: η Υποδοχή των μαθητών και των μαθητριών στο σχολείο: 8.15- 8:30. Η Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος- αποχώρηση μαθητών και μαθητριών: 13:00 Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα: Η Έναρξη λειτουργίας των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος: 13:00.  Λήξη των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος: 16:00. Πρόωρη αποχώρηση από το Ολοήμερο πρόγραμμα δεν προβλέπεται. Προκειμένου να διευκολυνθεί, κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, η ομαλή προσαρμογή των μαθητών/τριών εφαρμόστηκε ευέλικτο ωράριο παραμονής στο Νηπιαγωγείο κατά την πρώτη ημέρα λειτουργίας (παρ. 7, άρθρο 2, Π.Δ. 79/2017). Επίσης, προβλέπεται η μεταφορά ωραρίου εργασίας σε απογευματινές ώρες έως δύο φορές κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους για την οποία ενημερώνονται ο Συντονιστής/Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου και ο Διευθυντής/Διευθύντρια Εκπαίδευσης (άρθρο 16, παρ. 10 Π.Δ. 79/2017).

Η έγκαιρη προσέλευση και η καλά οργανωμένη και ελεγχόμενη αποχώρηση είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση του διδακτικού έργου και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου γενικότερα και διασφαλίζει την ασφάλεια των μαθητών και μαθητριών καθώς και του προσωπικού του σχολείου. Για λόγους ασφαλείας των μαθητών/μαθητριών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος η είσοδος  του σχολείου κλείνει στις 8:30 ώστε να μην παρακωλύεται το παιδαγωγικό έργο του σχολείου. Οι μαθητές και οι μαθήτριες σε καμία περίπτωση δεν αποχωρούν από το σχολείο πριν τη λήξη του ωραρίου. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Σχολείο και να συνοδεύσει το παιδί στο σπίτι του, αφού προηγουμένως συμπληρώσει το σχετικό έντυπο (υπεύθυνη δήλωση). Εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως τη Διεύθυνση του Σχολείου και να συμπληρώσει σχετικό έντυπο όπου θα αναγράφονται οι λόγοι (υπεύθυνη δήλωση). Οι εκπαιδευτικοί υποδέχονται τους μαθητές και τις μαθήτριες στην είσοδο του Σχολείου και οι γονείς/κηδεμόνες-συνοδοί αποχωρούν. Κατά τη διάρκεια του χρόνου προσέλευσης των μαθητών/μαθητριών δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στον χώρο του σχολείου κανένας επισκέπτης. Οι γονείς/κηδεμόνες προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των μαθητών και των μαθητριών, παραμένουν έξω από τις εισόδους του σχολείου, χωρίς να παρεμποδίζουν τη διαδικασία αποχώρησης. Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών/μαθητριών που παρακολουθούν το σχολικό πρόγραμμα και παρεμποδίζει τη λειτουργία της σχολικής μονάδας. Σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών συνθηκών, το σχολείο δύναται να τροποποιήσει τη διαδικασία προσέλευσης/αποχώρησης ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο η έκθεση γονέων και μαθητών στις καιρικές συνθήκες δίχως να τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια των μαθητών.

Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

Το Νηπιαγωγείο εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων με ευθύνη της  Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου και υποβάλλεται προς έγκριση στην Προϊσταμένη εκπαιδευτικών θεμάτων της οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Για τα συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία ισχύουν οι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας.

Σχολική και Κοινωνική Ζωή

Η φοίτηση των μαθητών/μαθητριών στα Νηπιαγωγεία είναι υποχρεωτική και εποπτεύεται από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, ο οποίος/η οποία καταγράφει τις καθημερινές απουσίες και από την Προϊσταμένη που τις καταχωρίζει στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘ. Η ελλιπής φοίτηση και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδο των μαθητών/μαθητριών. Την ουσιαστική αλλά και την τυπική ευθύνη απέναντι στο σχολείο και την πολιτεία για τη φοίτηση των μαθητών, φέρουν κατά το νόμο οι γονείς/κηδεμόνες τους.

Σχολικοί χώροι

Κοινός στόχος όλων είναι ο σεβασμός του σχολικού χώρου. Ο σεβασμός στα περιουσιακά στοιχεία του Νηπιαγωγείου, τις υποδομές, τον εξοπλισμό αλλά και το φυσικό περιβάλλον του σχολείου αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Με το ίδιο σκεπτικό υπάρχει φροντίδα για την τάξη και την καλαισθησία στις σχολικές αίθουσες, καθώς είναι ο ιδιαίτερος χώρος, όπου παραμένουν και εργάζονται μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικοί πολλές ώρες. Φροντίδα όλων είναι να διατηρούνται οι χώροι καθαροί. Σημαντική  συμβολή σε αυτό έχει και η υπεύθυνη καθαριότητας του Νηπιαγωγείου.

 

 

Διάλειμμα

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/μαθήτριες βγαίνουν στο προαύλιο, όπως έχει καθοριστεί από το Ωρολόγιο Πρόγραμμα. Σε περίπτωση κακοκαιρίας τα παιδιά κάνουν διάλειμμα στις τάξεις λόγω έλλειψης κατάλληλου εσωτερικού χώρου. Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού και ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες αλληλεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στο προαύλιο. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου.

Σχολικό πρόγραμμα

Η φοίτηση στο Νηπιαγωγείο αποτελεί το πιο σημαντικό βήμα στη ζωή του παιδιού για τη μάθηση, την προσωπική ανάπτυξη και κοινωνικοποίησή του. Οι μαθητές και μαθήτριες παρακολουθούν και συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία σεβόμενοι τους κανόνες του σχολείου, όπως διαμορφώνονται από τους ίδιους και τους εκπαιδευτικούς της τάξης, όπως και το δικαίωμα των συμμαθητών και συμμαθητριών τους για μάθηση. Τα παιδιά μαθαίνουν να συν-εργάζονται, να δημιουργούν, να αλληλεπιδρούν, να αυτενεργούν και να είναι υπεύθυνα. Η συνεργασία μεταξύ γονέων/κηδεμόνων και εκπαιδευτικών έχει κοινό στόχο την υγιή ανάπτυξη παιδιών με ολοκληρωμένη προσωπικότητα.

Η  Προϊσταμένη · Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/διδασκουσών και των μαθητών/μαθητριών και είναι υπεύθυνος/υπεύθυνη, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, για την ομαλή λειτουργία του σχολείου. · Ενημερώνει τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και τις αρμοδιότητες του Συλλόγου Διδασκόντων. · Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς. · Είναι υπεύθυνος/υπεύθυνη, μαζί με τους/τις εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του Νηπιαγωγείου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών. · Έχει την ευθύνη για τη διαμόρφωση θετικού κλίματος στο σχολείο, για την ανάπτυξη αρμονικών σχέσεων ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Οι εκπαιδευτικοί · Εκπαιδεύουν τους μαθητές και τις μαθήτριες, σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους της προσχολικής εκπαίδευσης και μέσα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής. · Προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία, εφαρμόζοντας σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση τις ανάγκες και ιδιαιτερότητες των μαθητών/μαθητριών. · Συνεργάζονται με τους μαθητές/μαθήτριες, σέβονται την προσωπικότητά τους, καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά. · Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας και συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη συμπεριφορά και την εξέλιξη των παιδιών τους. · Φροντίζουν για την πρόοδο όλων των μαθητών /μαθητριών τους και τους προσφέρουν παιδεία διανοητική, ηθική και κοινωνική. · Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος. · Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών/μαθητριών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και συμπεριφορά των μαθητών/μαθητριών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα. · Ενθαρρύνουν τους μαθητές/μαθήτριες να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας. · Συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής προκειμένου να υποστηριχθούν οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς και οι οικογένειές τους.

Οι μαθητές/μαθήτριες · Επιδεικνύουν σεβασμό, με τη στάση τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας. · Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης, συμμετέχουν ενεργά συνδιαμορφώνοντας την καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία. · Απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στη σχολική ζωή. · Προσέχουν ώστε να διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους και δείχνουν ενδιαφέρον για την υλική περιουσία του σχολείου. · Αποφεύγουν ρητά την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική). · Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο. Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, ενεργούν άμεσα και ακολουθούν τα παραπάνω βήματα: 1. Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με όποιον έχουν διαφορά. 2. Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος. · Συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφορικών πρακτικών, όπως η ανακύκλωση υλικών. · Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Νηπιαγωγείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια.

Γονείς και κηδεμόνες – Φροντίζουν ώστε το παιδί να έρχεται έγκαιρα και ανελλιπώς στο σχολείο και να ενημερώνουν σε περίπτωση απουσίας του. – Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις, έντυπες ή ηλεκτρονικές, ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου. – Συνεργάζονται αρμονικά σε προσωπικό επίπεδο αλλά και μέσω του Συλλόγου Γονέων με τη Διεύθυνση και τον Σύλλογο των Διδασκόντων για θέματα που αφορούν στους μαθητές/μαθήτριες. – Ενημερώνουν έγκαιρα και προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους – θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης – τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού και ζητούν τη συνδρομή του σχολείου.

Παιδαγωγικός έλεγχος – Τα ζητήματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον εκπαιδευτικό/την εκπαιδευτικό υπεύθυνο της τάξης, την Προϊσταμένη της σχολικής μονάδας, το Σύλλογο Διδασκόντων και τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται. Το σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές και μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά του μαθητή και της μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με τα αποδεκτά πρότυπα και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από το Σχολείο για την όποια μη αποδεκτή συμπεριφορά των παιδιών τους. Η στενή συνεργασία σχολείου-γονέων/κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη.

 

 

 

Άλλα θέματα

  • Εμβολιασμός μαθητών/μαθητριών – Σύμφωνα με την γνωμοδότηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών υποχρεωτικά είναι όλα εκείνα τα εμβόλια που είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. Ένα από τα δικαιολογητικά εγγραφής, αποτελεί και η επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.
  • Προετοιμασία γεύματος-Γεύμα – Το γεύμα των μαθητών/μαθητριών παρασκευάζεται στο σπίτι με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων τους. Ο/η νηπιαγωγός στο ολοήμερο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου, βοηθά και καθοδηγεί τους μαθητές και τις μαθήτριες ώστε να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες που αφορούν στη διαδικασία του γεύματος και να εξυπηρετούνται αυτόνομα. Σε κάθε περίπτωση δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στους μαθητές μέχρι να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες αυτοεξυπηρέτησης
  • Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου – Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Νηπιαγωγείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών και με τον Σύλλογο Γονέων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό. Για οποιοδήποτε αίτημά τους, οι γονείς/κηδεμόνες απευθύνονται στον/την εκπαιδευτικό της τάξης. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει κοινά αποδεκτή λύση ή συνεννόηση, απευθύνονται στην Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου.
  • Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και γονέων/κηδεμόνων – Οι συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων: Στην αρχή του διδακτικού έτους, όπου λαμβάνει χώρα ενημέρωση για ζητήματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Μια φορά τουλάχιστον το μήνα σε προκαθορισμένη ημέρα και ώρα, για θέματα που αφορούν στην αγωγή και πρόοδο των μαθητών/μαθητριών. Κάθε φορά που ο/η εκπαιδευτικός της τάξης κρίνει αναγκαία μια έκτακτη συνάντηση. Κατά την ενημέρωση προόδου με το πέρας κάθε τριμήνου, όπου πραγματοποιείται παιδαγωγική συνάντηση του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, προκειμένου να ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους. Η είσοδος των γονέων/κηδεμόνων στο σχολικό χώρο επιτρέπεται μόνο κατά τις προβλεπόμενες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων. Οι γονείς-κηδεμόνες οφείλουν να επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους και να ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το Νηπιαγωγείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους για την αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και υπεύθυνων δηλώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών επισκέψεων/δράσεων/εκδηλώσεων κ.λπ.. Επίσης, οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει να αξιοποιούν κάθε πρόσφορο μέσο επικοινωνίας που παρέχεται από το Νηπιαγωγείο και να ενημερώνονται για τα θέματα του Νηπιαγωγείου. Τέλος, οι γονείς/κηδεμόνες σε έκτακτες περιπτώσεις θα πρέπει να έχουν φροντίσει είτε οι ίδιοι ή πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτήσει να είναι άμεσα διαθέσιμοι.
  • Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων – Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών κάθε Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων είναι ένας σημαντικός θεσμός, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της Σχολικής Κοινότητας και για αυτό είναι σημαντική η συμμετοχή όλων των γονέων/κηδεμόνων. Βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τον /την Προϊστάμενη, τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, αλλά και με τον Πρόεδρο/την Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του οικείου Δήμου.
  • Σχολικό Συμβούλιο – Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο Σύλλογος Διδασκόντων, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων και ο εκπρόσωπος της τοπικής αυτοδιοίκησης. Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η συμβολή του στη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Το Σχολικό Συμβούλιο λειτουργεί συνεργατικά και προτείνει παρεμβάσεις για την επίλυση θεμάτων που αφορούν στην υγιεινή, στην ασφάλεια και στην πρόληψη ατυχημάτων στον σχολικό χώρο καθώς και σε ζητήματα βελτίωσης της υλικοτεχνικής υποδομής του Νηπιαγωγείου.
  • Η σημασία της συνέργειας όλων – Ένα ανοιχτό στην κοινωνία, συνεργατικό και δημοκρατικό σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας − μαθητών/μαθητριών, εκπαιδευτικών, Διευθυντή/Διευθύντριας, ή Προϊσταμένου/Προϊσταμένης, Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης − προκειμένου να επιτύχει στην αποστολή του.
  • Πολιτική του σχολείου προστασίας από πιθανούς κινδύνους Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών – Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Οι σχολικές μονάδες, ως λειτουργικοί χώροι φιλοξενίας και δραστηριοποίησης ευάλωτης ομάδας του πληθυσμού, απαιτούν αυξημένο βαθμό ετοιμότητας έναντι των κινδύνων αυτών. Η απρόβλεπτη ή περιστασιακή κρίση είναι αυτή που συνδέεται ευθέως με την ανάγκη εκπόνησης ενός σχεδίου διαχείρισής της. Τα κρίσιμα συμβάντα χρήζουν έγκαιρων και έγκυρων ενεργειών ανταπόκρισης. Η έγγραφη και οργανωμένη αποτύπωση αυτών, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, συνιστά το πρωτόκολλο – σχέδιο διαχείρισης κρίσεων. Τα οφέλη ενός τέτοιου σχεδίου έγκεινται στη διασφάλιση της σωματικής ακεραιότητας και της ψυχικής υγείας του ανθρώπινου δυναμικού του σχολείου: Οι φάσεις του σχεδίου υλοποίησης της διαχείρισης κρίσεων είναι οι εξής: 1. Προσδιορισμός της κρίσης – γεγονότος (π.χ. πλημμύρα, πυρκαγιά). 2. Επίπεδο αντιμετώπισης. 3. Ειδοποίηση – ενημέρωση όσων εμπλέκονται στην αντιμετώπιση της κρίσης. 4. Επιλογή τρόπου και πλαισίου ενημέρωσης των εμπλεκόμενων υπηρεσιών και φορέων, των γονέων και κηδεμόνων. 5. Αξιολόγηση διαχείρισης της κρίσης. Στην κατεύθυνση αυτή, πρέπει σε κάθε σχολική μονάδα να δημιουργηθεί μια Ομάδα Διαμόρφωσης Σχεδίου Αντιμετώπισης Κρίσεων, που συνήθως είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων με επικεφαλής την  Προϊσταμένη και αρχικώς να αναπτυχθεί ένα γενικό σχέδιο προετοιμασίας του σχολείου για την αντιμετώπιση κρίσεων. Για την προστασία από σεισμούς και συνοδά φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στην αρχή της σχολικής χρονιάς και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης, ενημερώνουν τους μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών. Διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση κρίσης οι μαθητές/μαθήτριες παραδίδονται μόνο στους γονείς/κηδεμόνες τους ή στα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για την παραλαβή των μαθητών/τριών από τη σχολική μονάδα. Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Διευθυντές/Διευθύντριες, Προϊστάμενοι/Προϊστάμενες οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και πραγματοποιούνται κατά το α τρίμηνο ασκήσεις ετοιμότητας.
  • Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας- Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του – Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλους τους παράγοντες του σχολείου (μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες, βοηθητικό προσωπικό) με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Νηπιαγωγείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του. Θέματα που ανακύπτουν στην εκπαιδευτική καθημερινότητα και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από την Προϊσταμένη και το Σύλλογο Διδασκόντων σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών ενημερώνονται με κάθε πρόσφορο μέσο, έντυπο ή ηλεκτρονικό, σχετικά με τον κανονισμό του Νηπιαγωγείου.

 

Ν.Σμύρνη,  10   Nοεμβρίου 2022

Η Προϊσταμένη του 3ου Νηπιαγωγείου Ν.Σμύρνης

 

                                                                                       ΠΑΝΤΟΥ ΒΑΓΙΟΥΛΑ

 

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2023-2024

Οι εγγραφές στο  Νηπιαγωγείο θα πραγματοποιηθούν :

Από 1η  έως 20 Μαρτίου 2023

Οι αιτήσεις των εγγραφών γίνονται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας :

https://protieggrafi.services.gov.gr/

Εγγράφονται  μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2019

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, οι γονείς ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στο Νηπιαγωγείο.

Αυτά προσκομίζονται στο Νηπιαγωγείο σε συγκεκριμένη μέρα και ώρα  (αφού πρώτα αποσταλεί ηλεκτρονικό μήνυμα στο γονέα για την αποδοχή της αίτησής του), κατόπιν επικοινωνείτε με το Νηπιαγωγείο.

Παραστατικά που προσκομίζονται στο σχολείο:

1) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.), το οποίο συμπληρώνεται και υπογράφεται από Παιδίατρο

2) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας (επίδειξη), ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.

3) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ή Δημόσιο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

4) Υπεύθυνη δήλωση του ετέρου γονέα ότι συναινεί με την αίτηση εγγραφής του τέκνου του στο 3ο Νηπιαγωγείο Νέας Σμύρνης (μπορεί να εκδοθεί μέσω του gov.gr και να αποσταλεί  στο mail του σχολείου ). Να αναγράφεται το ονοματεπώνυμο του τέκνου.

 

Ώρες τηλεφωνικής επικοινωνίας με το Νηπιαγωγείο:

Καθημερινές 12:00-13:00

Τηλ. Επικοινωνίας: 210 9337044

email : mail@3nip-n-smyrn.att.sch.gr

Προϊσταμένη : Πάντου Βάγια

 

Δικαιολογητικά για την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής από τον κηδεμόνα

Είσοδος στην ηλεκτρονική πλατφόρμα και επιλογή του Νηπιαγωγείου σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας και συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας.

 

Συμπληρώνετε:

Α. τα στοιχεία του νηπίου –προνηπίου για το οποίο γίνεται η αίτηση.

Β. τη διεύθυνση κατοικίας (λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο έγγραφο από το οποίο προκύπτει η διεύθυνση κατοικίας)

Γ. το ονοματεπώνυμο άλλου παιδιού της οικογένειας που φοιτά στη συστεγαζόμενη σχολική μονάδα

Δ. εάν επιθυμείτε τη φοίτηση στο ολοήμερο πρόγραμμα ( 13:00- 16:00), στο τμήμα πρόωρης υποδοχής (7:45 – 8:00) , στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

Ε. τα στοιχεία των συνοδών του νηπίου

Στ . επιλέγετε τη δήλωση για την ανάληψη ευθύνης για την ασφαλή προσέλευση –αποχώρηση του νηπίου.

Ε. βεβαίωση από ΚΕ.ΔΑ.ΣΥ ή δημόσιο Iατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία εφόσον υπάρχει.

 

Σημειώνεται ότι η αποδοχή της αίτησης δε συνεπάγεται απαραίτητη φοίτηση του παιδιού στη δηλωθείσα σχολική μονάδα.

Σχολικό έτος 2022-2023

Καλή σχολική χρονιά!

Το ωράριο λειτουργίας του σχολείου είναι 08:15- 16:00.

Οι ώρες τηλεφωνικής επικοινωνίας με τους εκπαιδευτικούς είναι 12:00-13:00

Κεντρικό κτίριο 3ου Νηπ/γείου Νέας Σμύρνης (Περγάμου 4)  Τηλ: 210 9337044

Παράρτημα 3ου Νηπ/γείου Νέας Σμύρνης (Πλ. Βασ. Γεωργίου Β17)  Τηλ.: 210 9354334

Email: mail@3nip-n-smyrn.att.sch.gr

Προϊσταμένη 3ου Νηπ/γείου Νέας Σμύρνης: Πάντου Βάγια