Φρουροί του δάσους εν δράσει!!
Βασικός σκοπός του 3ου Θεματικού κύκλου των εργαστηρίων δεξιοτήτων:Φροντίζω το περιβάλλον-Κλιματική αλλαγή-Φυσικές καταστροφές, Πολτική Προστασία, είναι η ευαισθητοποίηση, των μαθητών/τριών σε περιβαλλοντικά προβλήματα και συγκεκριμένα στην δασικό οικοσύστημα. Στο πλαίσιο των εργαστηρίων του προγράμματος αναδείχθηκαν οι σχέσεις και οι αλληλεπιδράσεις και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, ο εντοπισμός των ανθρώπινων δραστηριοτήτων που απειλούν το δάσος και η ανάδειξη μέτρων για την επίλυση του προβλήματος και την προστασία του. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο ζήτημα των απορριμμάτων καθώς και στις συνέπειες των δασικών πυρκαγιών.
1ο Εργαστήριο: Τι γνωρίζουμε για το δάσος
Διερεύνηση των πρότερων γνώσεων των παιδιών, καταγραφή σε εννοιολογικό χάρτη στην εφαρμογή bubbl.us/
Αποτύπωση των πρότερων γνώσεων με ζωγραφική και κολάζ.
Αποτύπωση του δάσους από τον βοηθό Τεχνητής Νοημοσύνης Copilot.
2ο Εργαστήριο: Ποιοί μένουν εδώ;
Γνώρισαν του κατοίκους του δάσους και την αξία των δέντρων για την διατήρηση της ζωής, μέσα από την ιστορία “Ποιός άλλος μένει εδώ;”
Ζωγράφισαν τα ζώα και τα φυτά που επωφελούνται από τα δέντρα του δάσους
Έλυσαν σταυρόλεξα με τα ονόματα των ζώων
Προσέγγισαν το οικοσύστημα ανασυνθέτοντας ψηφιακά παζλ στο “Φωτόδεντρο”(Έθνικός Συσσωρευτής Εκπαιδευτικού Περιεχομένου)
Ταξινόμησαν τα ζώα με κριτήριο την τροφή τους σε σαρκοφάγα, φυτοφάγα και παμφάγα.
Σχημάτισαν τροφικές αλυσίδες στο “Φωτόδεντρο”
και δημιούργησαν δικές τους στο χαρτί.
Έπαιξαν το παραδοσιακό παιχνίδι“Λύκε λύκε είσ΄εδώ;”
και υποδέχτηκαν τα ζώα του δάσους στην τάξη μέσω της Επαυξημένης Πραγματικότητας.
3ο Εργαστήριο:Εχθροί του δάσους
Διάβασαν βιβλία σχετικά με τους εχθρούς του δάσους,
τους κατονόμασαν και τους αποτύπωσαν στο χαρτί.
Αντιστοίχισαν τις λέξεις με τις εικόνες που απεικονίζουν τις απειλές του δάσους
και στη συνέχεια συμμετείχαν σε παιχνίδια προγραμματισμού με σκοπό να οδηγήσουν την beebot στο υγιές δάσος αποφεύγοντας τα τετράγωνα με τους κινδύνους.
Το 3ο εργαστήριο ολοκληρώθηκε με ψηφιακά παιχνίδια που δημιουργήθηκαν στο learnigapps με σκοπό την εμπέδωση των γνώσεων που απέκτησαν οι μαθητές και είναι διαθέσιμα παρακάτω.
40 Εργαστήριο: Επίσκεψη στο δάσος
Προετοιμάζοντας την επίσκεψη……., συγκέντρωση εξοπλισμού και διατύπωση υποθέσεων.
Άφιξη στο αισθητικό δάσος Πευκιάς Ξυλοκάστρου, παιχνίδια γνωριμίας από τις υπεύθυνες του ΚΕΠΕΑ Σικυωνίων και οργάνωση ομάδων εξερεύνησης για τη συλλογή καρπών, φυτών και άλλων υλικών.
Οι μικροί εξερευνητές ανακαλύπτουν,
συλλέγουν,
καταγράφουν…..
και παρουσιάζουν κατά ομάδες τη συλλογή τους.
Πριν την αποχώρηση ομαδικά και ελεύθερα παιχνίδια στο δάσος.
Επιστροφή στην τάξη με ……επαλήθευση υποθέσεων,
ομαδοποίηση και καταγραφή των θησαυρών που συλλέξαμε
και κατασκευή μακέτας!!
5ο Εργαστήριο : Η Πυροσβεστική στην αυλή μας
Παρουσίαση του πυροσβεστικού οχήματος και του εξοπλισμού του από τους πυροσβέστες του ΠΣ Κιάτου,
ανάβαση και γνωριμία με το εσωτερικό του πυροσβεστικού οχήματος,
“δασοπυρόσβεση”…… φορώντας πυροσβεστικά κράνη
και αναμνηστική φωτογραφία με τεράστια χαμόγελα!!
6ο Εργαστήριο: Αναλαμβάνουμε δράση
Συζητάμε, συμπεραίνουμε και στέλνουμε το δικό μας μήνυμα για την προστασία του δάσους. Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Τα παιδιά της μιας ομάδας διατυπώνουν προτάσεις για τα οφέλη του δάσους και της άλλης ομάδας διατυπώνουν προτάσεις για τους τρόπους προστασίας. Κάθε μαθητής ζωγραφίζει την πρότασή του. Στη συνέχεια σκανάραμε όλες τις ζωγραφιές και μέσω της εφαρμογής Canva, δημιουργήσαμε το παρακάτω βίντεο.
7ο Εργαστήριο: Αναστοχασμός-Αξιολόγηση
Ολοκληρώνοντας συγκεντρώσαμε όσα μάθαμε, τα καταγράψαμε σε εννοιολογικό χάρτη στην εφαρμογή bubbl.us/ και τα συγκρίναμε με όσα γνωρίζαμε πριν.
4 Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων
Η καθιέρωση της 4ης Απριλίου 2024 ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας στοχεύει στην ευασθητοποίηση και την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης των μαθητών για κάθε ζωντανό ον. Συμμετέχοντας στις δράσεις για τη φιλοζωία, παρακολουθήσαμε σχετική ταινία, την σχολιάσαμε και ανταλλάξαμε γνώσεις, ιδέες και απόψεις.
Παρατηρήσαμε και περιγράψαμε εικόνες με εγκαταλελειμμένα ζώα που έφερε συμμαθητής μας στην τάξη και τις ζωγραφίσαμε με μεγάλη επιτυχία.
Διαβάσασμε την ιστορία του “Ξουτ”
την αναδιηγηθήκαμε προγραμματίζοντας την beebot να κινηθεί ακολουθώντας την σειρά των εικόνων της ιστορίας
και επιδοθήκαμε σε κατασκευές με το μήνυμα “Αγαπώ τα ζώα”.
2 Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
Διασχίστε τις θάλασσες με τα φτερά της φαντασίας!
Γιορτάζοντας την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου…
………ζωγραφίσαμε την αφίσα, γράψαμε το μήνυμα για το 2024
και φτιάξαμε σελιδοδείκτες-τερατάκια, εμπνευσμένους από το τερατάκι της αφίσας.
Μιλήσαμε για τον μεγαλύτερο παραμυθά όλων των εποχών, Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, του οποίου η ημερομηνία γέννησης επιλέχτηκε ως ημέρα εορτασμού του παιδικού βιβλίου, διαβάσαμε πολλά από τα παραμύθια του και συμπληρώσαμε σχετικά φύλλα εργασίας.
Γνωρίσαμε την ιστορική εξέλιξη του βιβλίου και κατασκευάσαμε τα δικά μας βιβλία.
Μιλήσαμε για τους συντελεστές του βιβλίου και τα αντίστοιχα επαγγέλματα (συγγραφέας, εικονογράφος, εκδότης,τυπογράφος, βιβλιοπώλης) και οργανώσαμε δραστηριότητες ανάγνωσης και αντιστοίχισης εικόνας-λέξης.
Γίναμε συγγραφείς και εικονογράφοι και φιάξαμε τη δική μας ιστορία.
Παίξαμε αναγνωστικά παιχνίδια με το λεξιλόγιο του αναγνώστη: βιβλίο, βιβλιοθήκη, βιβλιοθηκάριος, διαβάζω, σελιδοδείκτης
και περιηγηθήκαμε σε: |
Τέλος δανειστήκαμε βιβλία από τη σχολική βιβλιοθήκη………
και επιστρέφοντας στην τάξη τα αφηγηθήκαμε στους συμμαθητές μας.
Μουσείο Παιδικής Ηλικίας
Εν όψει της έναρξης του 4ου εργαστηρίου δεξιοτήτων με τίτλο “Πάμε μουσείο;”, επισκεφτήκαμε το Μουσείο Παιδικής Ηλικίας “Σταθμός” στο Ναύπλιο, με στόχο να υποκινήσουμε το ενδιαφέρον των παιδιών σε σχέση με την πολιτισμική μας κληρονομιά και να ενεργοποιήσουμε την συμμετοχή τους σε δραστηριιότητες διερευνητικής και ανακαλυπτικής μάθησης. Οι συλλογές του “Σταθμού” περιλαμβάνουν παιχνίδια και αντικείμενα που αφορούν το παιδί και των δυο φύλων, την εθιμική πλαισίωση των σταθμών στη ζωή των παιδιών (π.χ., γέννηση, βάφτιση), και αντικείμενα μορφών λαϊκού θεάτρου, που σήμερα είναι ταυτισμένες με το παιδί (κουκλοθέατρο, Καραγκιόζης). Οι μαθητές/τριες παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ¨Κάτι που μου μοιάζει” , το οποίο αφορά στο διαχρονικό παιχνίδι των παιδιών, την κούκλα, στις διάφορες μορφές της («πλαγγόνα», «κουτσούνα», νευρόσπαστο, τσολιαδάκια κ.ά). Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι μαθητές/τριες κατασκεύασαν με απλά υλικά τις δικές τους κούκλες.
25η Μαρτίου 1821
Οι δράσεις μας για τον εορτασμό της Επανάστασης του 1821 και του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, περιελάμβαναν…..
γνωριμία με την παραδοσιακή φορεσιά της περιοχής μας,
χειροτεχνίες με τσολιαδάκια και κρινάκια
κατασκευή προσκλήσεων για την γιορτή μας,
μαθηματικά με τσαρουχάκια,
και η παράσταση αρχίζει…!!!
Το πάρτι!!
Απόκριες
Ταξίδι στη χώρα της Αποκριάς παρέα με την Νίτα Νίτα Κουπουνίτα, την ηρωίδα της φανταστικής ιστορίας του Ευγένιου Τριβιζά, “Οι χρυσές σερπαντίνες”.
Με την ολοκλήρωση της αφήγησης οργανώθηκαν δραστηριότητες με την μορφή δοκιμασίας με στόχο να προσεγγίσουν οι μαθητές το νόημα της αποκριάς. Αφήνοντας για λίγο τον πραγματικό κόσμο, υποδυθήκαμε την ηρωίδα του παραμυθιού και ζήσαμε τις δικές μας περιπέτειες με σκοπό να συναντήσουμε τον Ριξ Ρίξ Μασκαρίξ και να αποκτήσουμε το βραβείο της χρυσής σερπαντίνας!!
Δοκιμασία 1η: Κάνε μιά αστεία γκριμάτσα
Δοκιμασία 2η: Χόρεψε κάνοντας κουτσό.
Δοκιμασία 3η: Στριφογύρισε πέντε φορές.
Δοκιμασία 4η: Φέρε από το σπίτι σου κάτι που να θυμίζει καρναβάλι.
Δοκιμασία 5η: Βάλε στη σωστή σειρά τις κάρτες με όσους βοήθησαν την Νίτα Νίτα Κουπουνίτα να συναντήσει τον άρχοντα της αποκριάς, τον Ριξ Ριξ Μασκαρίξ.
Δοκιμασία 6η: Διένυσε με την Beebot την σωστή διαδρομή ξεκινώντας από την Νίτα Νίτα Κουπουνίτα για να φτάσεις στον Ριξ Ριξ Μασκαρίξ.
Δοκιμασία 7η: Ζωγράφισε με την σωστή σειρά όσους συνάντησε η Νίτα Νίτα Κουπουνίτα στον δρόμο για τη χώρα της αποκριάς.
Ο στόχος επετεύχθη, οι δοκιμασίες ολοκληρώθηκαν με επιτυχία, τα βραβεία της χώρας της αποκριάς είναι έτοιμα να αποδοθούν στους νικητές!!
Ολοκληρώνοντας……..,ζωγραφική, κατασκευή στολών με θέμα τους ήρωες του παραμυθιού και μεταμφίεση!
Αποκριάτικων δραστηριοτήτων συνέχεια και….μαθηματικά με αποκριάτικα καπέλα και αστείους κλόουν,
κατασκευή μάσκας, ζωάκια του δάσους
και στολές πυροσβέστη με επιρροή από το εργαστήριο δεξιοτήτων με θέμα την προστασία του δάσους.
Η αυλαία της αποκριάς πέφτει, η κυρά Σαρακοστή έρχεται, προαναγγέλοντας τον ερχομό του Πάσχα
κι οι χαμογελαστοί χαρταετοί ετοιμάζονται να διασχίσουν τους αιθέρες!!