Η καθιέρωση της 4ης Απριλίου 2024 ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας στοχεύει στην ευασθητοποίηση και την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης των μαθητών για κάθε ζωντανό ον. Συμμετέχοντας στις δράσεις για τη φιλοζωία, παρακολουθήσαμε σχετική ταινία, την σχολιάσαμε και ανταλλάξαμε γνώσεις, ιδέες και απόψεις.
Παρατηρήσαμε και περιγράψαμε εικόνες με εγκαταλελειμμένα ζώα που έφερε συμμαθητής μας στην τάξη και τις ζωγραφίσαμε με μεγάλη επιτυχία.
Διαβάσασμε την ιστορία του “Ξουτ”
την αναδιηγηθήκαμε προγραμματίζοντας την beebot να κινηθεί ακολουθώντας την σειρά των εικόνων της ιστορίας
και επιδοθήκαμε σε κατασκευές με το μήνυμα “Αγαπώ τα ζώα”.
Γιορτάζοντας την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου…
………ζωγραφίσαμε την αφίσα, γράψαμε το μήνυμα για το 2024
και φτιάξαμε σελιδοδείκτες-τερατάκια, εμπνευσμένους από το τερατάκι της αφίσας.
Μιλήσαμε για τον μεγαλύτερο παραμυθά όλων των εποχών, Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, του οποίου η ημερομηνία γέννησης επιλέχτηκε ως ημέρα εορτασμού του παιδικού βιβλίου, διαβάσαμε πολλά από τα παραμύθια του και συμπληρώσαμε σχετικά φύλλα εργασίας.
Γνωρίσαμε την ιστορική εξέλιξη του βιβλίου και κατασκευάσαμε τα δικά μας βιβλία.
Μιλήσαμε για τους συντελεστές του βιβλίου και τα αντίστοιχα επαγγέλματα (συγγραφέας, εικονογράφος, εκδότης,τυπογράφος, βιβλιοπώλης) και οργανώσαμε δραστηριότητες ανάγνωσης και αντιστοίχισης εικόνας-λέξης.
Γίναμε συγγραφείς και εικονογράφοι και φιάξαμε τη δική μας ιστορία.
Παίξαμε αναγνωστικά παιχνίδια με το λεξιλόγιο του αναγνώστη: βιβλίο, βιβλιοθήκη, βιβλιοθηκάριος, διαβάζω, σελιδοδείκτης
Εν όψει της έναρξης του 4ου εργαστηρίου δεξιοτήτων με τίτλο “Πάμε μουσείο;”, επισκεφτήκαμε το Μουσείο Παιδικής Ηλικίας “Σταθμός” στο Ναύπλιο, με στόχο να υποκινήσουμε το ενδιαφέρον των παιδιών σε σχέση με την πολιτισμική μας κληρονομιά και να ενεργοποιήσουμε την συμμετοχή τους σε δραστηριιότητες διερευνητικής και ανακαλυπτικής μάθησης. Οι συλλογές του “Σταθμού” περιλαμβάνουν παιχνίδια και αντικείμενα που αφορούν το παιδί και των δυο φύλων, την εθιμική πλαισίωση των σταθμών στη ζωή των παιδιών (π.χ., γέννηση, βάφτιση), και αντικείμενα μορφών λαϊκού θεάτρου, που σήμερα είναι ταυτισμένες με το παιδί (κουκλοθέατρο, Καραγκιόζης). Οι μαθητές/τριες παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ¨Κάτι που μου μοιάζει” , το οποίο αφορά στο διαχρονικό παιχνίδι των παιδιών, την κούκλα, στις διάφορες μορφές της («πλαγγόνα», «κουτσούνα», νευρόσπαστο, τσολιαδάκια κ.ά). Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι μαθητές/τριες κατασκεύασαν με απλά υλικά τις δικές τους κούκλες.
Ταξίδι στη χώρα της Αποκριάς παρέα με την Νίτα Νίτα Κουπουνίτα, την ηρωίδα της φανταστικής ιστορίας του Ευγένιου Τριβιζά, “Οι χρυσές σερπαντίνες”.
Με την ολοκλήρωση της αφήγησης οργανώθηκαν δραστηριότητες με την μορφή δοκιμασίας με στόχο να προσεγγίσουν οι μαθητές το νόημα της αποκριάς. Αφήνοντας για λίγο τον πραγματικό κόσμο, υποδυθήκαμε την ηρωίδα του παραμυθιού και ζήσαμε τις δικές μας περιπέτειες με σκοπό να συναντήσουμε τον Ριξ Ρίξ Μασκαρίξ και να αποκτήσουμε το βραβείο της χρυσής σερπαντίνας!!
Δοκιμασία 1η: Κάνε μιά αστεία γκριμάτσα
Δοκιμασία 2η: Χόρεψε κάνοντας κουτσό.
Δοκιμασία 3η: Στριφογύρισε πέντε φορές.
Δοκιμασία 4η: Φέρε από το σπίτι σου κάτι που να θυμίζει καρναβάλι.
Δοκιμασία 5η: Βάλε στη σωστή σειρά τις κάρτες με όσους βοήθησαν την Νίτα Νίτα Κουπουνίτα να συναντήσει τον άρχοντα της αποκριάς, τον Ριξ Ριξ Μασκαρίξ.
Δοκιμασία 6η: Διένυσε με την Beebot την σωστή διαδρομή ξεκινώντας από την Νίτα Νίτα Κουπουνίτα για να φτάσεις στον Ριξ Ριξ Μασκαρίξ.
Δοκιμασία 7η: Ζωγράφισε με την σωστή σειρά όσους συνάντησε η Νίτα Νίτα Κουπουνίτα στον δρόμο για τη χώρα της αποκριάς.
Ο στόχος επετεύχθη, οι δοκιμασίες ολοκληρώθηκαν με επιτυχία, τα βραβεία της χώρας της αποκριάς είναι έτοιμα να αποδοθούν στους νικητές!!
Ολοκληρώνοντας……..,ζωγραφική, κατασκευή στολών με θέμα τους ήρωες του παραμυθιού και μεταμφίεση!
Αποκριάτικων δραστηριοτήτων συνέχεια και….μαθηματικά με αποκριάτικα καπέλα και αστείους κλόουν,
κατασκευή μάσκας, ζωάκια του δάσους
και στολές πυροσβέστη με επιρροή από το εργαστήριο δεξιοτήτων με θέμα την προστασία του δάσους.
Η αυλαία της αποκριάς πέφτει, η κυρά Σαρακοστή έρχεται, προαναγγέλοντας τον ερχομό του Πάσχα
κι οι χαμογελαστοί χαρταετοί ετοιμάζονται να διασχίσουν τους αιθέρες!!
Αναβιώνοντας το έθιμο της αποκριάς στο νηπιαγωγείο μας, βάλαμε ποδιές, σηκώσαμε μανίκια και βοήθήσαμε στην διαδικασία του “τσικνίσματος”, ρίχνοντας αλάτι και ρίγανη στα σουβλάκια μας!!
H εκπαιδευτική επίσκεψη στο κέντρο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» περιελάμβανε τη συμμετοχή των μαθητών σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα και την παρακολούθηση σχετικής ταινίας στη “Θόλο”. Ακολουθώντας τα ίχνη, βρεθήκαμε σε μια προϊστορική σπηλιά και γνωρίσαμε πώς ζούσαν, τι έτρωγαν και πώς εκφράζονταν οι πρωτόγονοι.
Γύρω από τη φωτιά
Μελετώντας τις τοιχογραφίες
Γνωρίζοντας την πέτρα και τον πηλό
Παιχνίδια με τους τροφοσυλλέκτες της παλαιολιθικής εποχής…
και τους καλλιεργητές της νεολιθικής.
Μιμητικό παιχνίδι για την εύρεση τροφής και χορός γύρω από τη φωτιά.
Προβολή παρουσίασης με προϊστορικά ευρήματα.
Στη “Θόλο” με την ταινία «Ο Εξωγήινος και τα παιδιά των Σπηλαίων-Ταξίδι στο Φως!»
Απόκριες, Αλκυονίδες και Ανθισμένη Αμυγδαλιά……, οι χάρες του Φλεβάρη, κλεισμένες στο απολαυστικό βιβλίο για την αυτοεκτίμηση “Ο Γλεντζοφλέβαρος” και….στα φύλλα εργασίας μας.
Στα “Παιχνίδια του Φλεβάρη” από το βιβλίο “Τα παιδιά του χειμώνα”, ο διαφορετικός αλλά ευφυής και παιχνιδιάρης μήνας στέλνει με μοναδικό τρόπο το μήνυμα του ερχομού της άνοιξης και εμπνέει τα έργα μας.
Μιλήσαμε για τις Αλκυονίδες μέρες με αφορμή την καλοκαιρία του χειμώνα, ακούσαμε τον μύθο της “Αλκυόνης και του Κήυκα”……
….και κατασκευάσαμε τις δικές μας αλκυόνες!!
Γνωρίσαμε την “νυφούλα του χιονιά”, σύμβολο της ελπίδας και της αναγέννησης, μέσα από βιβλία, μύθους και εικαστικές δημιουργίες.
Προσεγγίζοντας την αμυγδαλιά μέσα από την τέχνη γνωρίσαμε τον Ολλανδό ζωγράφο Βίνσεντ Βαν Γκογκ και τον πίνακά του «Άνθη Αμυγδαλιάς», που αντιπροσωπεύει την αγάπη του για τη φύση και τη ζωή.
“Almond Blossom”
Περιηγηθήκαμε εικονικά στο μουσείο Van Gogh στο Άμστερνταμ…..
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότερα