ΕΝΑΡΞΗ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2023-2024

IMG 57858db0a4bd94705235c1f33bab0794 V

Αγαπητοί γονείς, σας ενημερώνουμε ότι τη Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2023 και ώρα 9.00πμ θα τελεστεί ο καθιερωμένος σχολικός αγιασμός στον χώρο του Νηπιαγωγείου μας.

Επίσης στις 11.00πμ θα πραγματοποιηθεί η πρώτη ενημερωτική συνάντηση γονέων με τις νηπιαγωγούς που αφορά στη λειτουργία του σχολείου μας.

Καλή και δημιουργική σχολική χρονιά!

Γιορτή λήξης σχολικού έτους 2022-2023

Πού θα πάμε φέτος, φίλοι μου για διακοπές; Πέστε μας καμιά ιδέα και σας παίρνουμε παρέα !«Πάμε Ελλάδα»!!!!

Στην καλοκαιρινή γιορτή του Νηπιαγωγείου μας ταξιδέψαμε σε όλα τα γεωγραφικά διαμερίσματα της Ελλάδας, γνωρίζοντας τα χαρακτηριστικά τους στοιχεία: τοπία, μνημεία αλλά και φαγητά καιχορεύοντας παραδοσιακούς χορούς της κάθε περιοχής.

IMG 0944

Μαζί με τα παιδιά φτιάξαμε τις προσκλήσεις που είχαν την μορφή καραβιού και τις μοιράσαμε στους γονείς για να τους προσκαλέσουμε στην όμορφη γιορτούλα μας.

Η πρόσκ

Κάθε ομάδα παιδιών εκπροσωπούσε τα νησιά μας, Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Επτάνησα αλλά και όλα τα υπόλοιπα γεωγραφικά διαμερίσματα της Ελλάδας μας. Στο τέλος του χορευτικού τα παιδιά έλεγαν από ένα ποίημα.

 

 

Αναδιαμόρφωση και παιδαγωγική αξιοποίηση του αύλειου χώρου του Νηπιαγωγείου

Κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2022-2023 υλοποιήσαμε το σχέδιο δράσης με άξονα την αναδιαμόρφωση του αύλειου χώρου ο οποίος και αποτελεί προέκταση του σχολικού συγκροτήματος μας. Οι υλοποιημένες παρεμβάσεις μας είναι ενσωματωμένες στο παρακάτω έγγραφο.

IMG 0559IMG 0560

 



Λήψη αρχείου

 

4ος Θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία

Το τελευταίο εργαστήριο δεξιοτήτων αφορούσε την μέλισσα και την συμβολή της στην ανθρωπότητα. Αρχικά, έγινε καταγραφή των πρότερων γνώσεων των παιδιών και δημιουργήθηκε ψηφιακός εννοιολογικός  χάρτης σχετικά με το τι θα ήθελαν να ξέρουν για αυτή τα παιδιά.

IMG 9974

Δείξαμε στους μαθητές εικόνες με την ιεραρχία των μελισσών και συζητήσαμε για τα διάφορα μέρη του σώματος της. Κάναμε ένα φύλλο αξιολόγησης για τα μέρη της μέλισσας με αντιστοίχιση και καρτέλες και το αφήσαμε στον πίνακα αναφοράς. Ζητήσαμε από τους μαθητές να μας φέρουν αν έχουν κάτι σχετικό σε έντυπο υλικό από το σπίτι τους για την μέλισσα.

Τα μέρη της μέλισσας

Οι μαθητές στην συνέχεια παρακολούθησαν  εκπαιδευτικά βίντεο στον υπολογιστή με τη ζωή και την εργασία των μελισσών. Έγινε ανάγνωση βιβλίων πληροφοριών για τη μέλισσα, τα είδη, τις εργασίες, την κυψέλη της.

https://www.youtube.com/watch?v=i1fHX62qNAU

Στην συνέχεια μαζί με τους μαθητές δημιουργήσαμε το σπίτι των μελισσών, την κυψέλη. Κατασκευάζουμε εξάγωνα με γλωσσοπίεστρα και στη συνέχεια προχωράμε στην συνένωσή τους για τη δημιουργία κυψέλης.

IMG 0120

Φτιάξαμε την δική μας μέλισσα και στην συνέχεια κάναμε αντιστοίχιση μιας μέλισσας σε κάθε εξάγωνο (Μαθηματικά). Για την κατασκευή της μέλισσας χρησιμοποιήσαμε πομ πομ, σύρμα πίπας και πλαστελίνη για πόδια καθώς και κεραίες.

IMG 0967

Αφού οι μαθητές κατασκεύασαν με απλά υλικά  (γλωσσοπίεστρα, σύρμα χρώματα), τις δικές τους μέλισσες, ήρθε η ώρα να φτιάξουμε και μερικά λουλούδια από καπάκια, χαρτόνι και σύρμα πίπας. Να φτιάξουμε δηλαδή ένα αυτοσχέδιο λιβάδι όπου οι μέλισσες μας θα πιάσουν δουλειά.

IMG 0214

Το κάθε παιδί πήρε την μέλισσα και την ταξίδεψε από λουλούδι σε λουλούδι, συλλέγοντας γύρη (καλαμποκάλευρο) με τα πόδια και μεταφέροντάς την, βοηθώντας έτσι στη δημιουργία των λουλουδιών. Μόλις το παιχνίδι μας τελείωσε κάναμε με τα παιδιά μια συζήτηση. Συζητήσαμε τι γίνεται με την σκόνη αυτή που μεταφέρεται και αν θεωρούν εύκολη την διαδικασία της επικονίασης.

Δώσαμε στα παιδιά ένα φύλλο εργασίας μαθηματικών που περιέχει οδηγίες με βάση τα χρώματα για τον σχεδιασμό της μέλισσας και λαβύρινθους για να φτάσει η κάθε μέλισσα στο σωστό της λουλουδάκι. Επίσης, ζωγραφίσαμε την κυψέλη και τον μελισσοκόμο.

IMG 0452 1IMG 0453 1

Δώσαμε στα παιδιά διάφορα μοτίβα και εκείνα προσπάθησαν να τα αναπαράξουν βάζοντας τις κυψέλες στην σωστή σειρά.

IMG 9940

Δημιουργήσαμε ένα επιδαπέδιο παιχνίδι. Τα παιδιά κλήθηκαν να επιλέξουν τη σωστή διαδρομή, ώστε να συλλέξουν όλα τα λουλούδια αποφεύγοντας τα εμπόδια και φτάνοντας στην κυψέλη με το νέκταρ. Ακόμα, διαβάσαμε στα παιδιά ένα παραμύθι για την μέλισσα και συγκεκριμένα το: Άψου, γιατί η γύρη μετράει.

Στο τέλος, τα παιδιά σε ομαδικό επίπεδο απεικόνισαν εικαστικά την κοινωνία των μελισσών όπως την είχαν αντιληφθεί αναδύοντας και την προσωπική τους αξιολόγηση σχετικά με το τι είχαν μάθει. Αξίζει να αναφερθεί ότι πολλά από τα παιδιά ανέφεραν ότι μεγαλώνοντας θα ήθελαν να γίνουν μελισσοκόμοι.

IMG 0601 IMG 0215

 

Παρουσίαση βιβλίου στο νηπιαγωγείο μας!

Ένας αστροναύτης, ένα ιπτάμενο αυτοκίνητο και δυο εξωγήινοι συναντιούνται τυχαία στο διάστημα. Ο καθένας τους βρίσκεται εκεί για τον δικό του λόγο. Όλοι μαζί όμως πρέπει να σώσουν το φεγγάρι. Γήινοι και εξωγήινοι πρέπει να συνεργαστούν. Άραγε θα τα καταφέρουν;

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου (23 Απριλίου) πραγματοποιήθηκε παρουσίαση βιβλίου από την συγγραφέα Ευαγγελία Τσαπατώρα και αφήγηση του παραμυθιού: Γήινοι και εξωγήινοι.

IMG 0960

Κάποιες από τις σχετικές δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν ήταν:

  • κουκλοθέατρο με γαντόκουκλες του παραμυθιού
  • κουίζ
  • παντομίμα
  • ζωγραφική
  • δραματοποίηση
  • κατασκευή ηρώων του παραμυθιού σε ξυλάκια
  • μοίρασμα βραβείου καλύτερου γήινου ακροατή                            

Αρχείο 000 Αρχείο 000 1

Η συγγραφέας αφηγήθηκε το παραμύθι με παραστατικό τρόπο , κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών.

25η Μαρτίου Εθνική Επέτειος στο Νηπιαγωγείο μας!

Τα παιδιά με πολλή περηφάνεια και μεγάλο ενθουσιασμό, ασχολήθηκαν και έμαθαν για την επέτειο της 25ης Μαρτίου, τι είναι και τι γιορτάζουμε μέσα από δημιουργικές κατασκευές, ζωγραφική, τραγούδια, αναγνωση βιβλίων, προβολή βίντεο και βιωματικών δραστηριοτήτων.
Τέλος έγινε γιορτή στο Νηπιαγωγείο μας  με θεατρικό και τραγούδια. 

Την θεματική ενότητα <<25η Μαρτίου>> την ξεκινήσαμε με αναφορά στον εορτασμό του Ευαγγελισμού!
Φτιάξαμε και μία κατασκευή βιτρό.
Οι μικροί καλλιτέχνες, έβαψαν την εικόνα και στη συνέχεια την κόλλησαν ​σε ένα πλαίσιο που είχαν ετοιμάσει. Επίσης, κατασκευάσαμε και τον κρίνο που έδωσε ο άγγελος στην παναγία μας και της μετέφερε το χαρμόσυνο μήνυμα της γέννησης του θεανθρώπου. Η κατασκευή έγινε με πλαστελίνη χαρτόνι και μπατονέτες για το εσωτερικό του κρίνου.

DSCN2756

Ακολούθησε διδακτική αξιοποίηση ψηφιακού υλικού.
Μάθαμε την ιστορία της Επανάστασης, τη ζωή στα χρόνια της Οθωμανικής κυριαρχίας, τους ήρωες και τις ηρωίδες, ​ είδαμε πίνακες ζωγραφικής.

Γνωρίσαμε τις παραδοσιακές φορεσιές της εποχής και κάναμε αντιστοίχιση με καρτέλες.

sam 2560

Είδαμε τους ήρωες του 21′ στον χάρτη της Ελλάδας

sam 2582

Στην συνέχεια με τους μαθητές σε χαρτί του μέτρου κάναμε αναπαράσταση του ηρωικού χορού που έγινε στο Σούλι, με τις σουλιώτισες να πηδάνε στον γκρεμό του Ζαλόγγου εκδηλώντας με αυτό τον τρόπο την επιθυμία τους για τον θάνατο αν δεν μπορούν να ζήσουν με ελευθερία.

IMG 9357

“Ελευθερία ή Θάνατος”
Το σύνθημα- όρκος που έμεινε στην ιστορία.
Θυμόμαστε: Κάθε γραμμή-λωρίδα στη σημαία μας και μια συλλαβή.

sam 0550

Κατασκευάσαμε και τα γιλέκα των τσολιάδων κάνοντας χρήση χαρτονιού όπου μέσα γράψαμε: Ελευθερία ή Θάνατος.

IMG 9862

Διαβάσαμε το παραμύθι τα Ελληνάκια.

images

Ζωγραφίσαμε προσωπογραφίες των ηρώων του 21′ και χορέψαμε παραδοσιακούς χορούς με τραγούδια εμπνευσμένα από τα γεγονότα του 21′.

Τέλος, παίξαμε διάφορα ψηφιακά παιχνίδια κουίζ για την αξιολόγηση των γνώσεων των μαθητών μετά το πέρας των δραστηριοτήτων.

 

Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων

Στο τρίτο εργαστήριο μιλήσαμε για όλα τα ζώα. Ξεκινήσαμε με τα ζώα συντροφιάς και επεκταθήκαμε γενικότερα στα ζώα και τι προσφέρουν στον άνθρωπο. Διαβάσαμε το παραμύθι του Χορχε Μπουκάι: Ο αλυσοδεμένος ελέφαντας και αναφερθήκαμε στην αιχμαλωσία αλλά και εκμετάλλευση των ζώων από τους ανθρώπους.

Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο.

Στην συνέχεια αναφερθήκαμε στην διακήρυξη των δικαιωμάτων των ζώων και καταλήξαμε πως όπως τα παιδιά και οι άνθρωποι έχουν δικαιώματα έτσι και τα ζώα έχουν τα δικά τους και πρέπει να τα προασπιζόμαστε. Ιδιαίτερο ήταν το ενδιαφέρον των παιδιών να ασχοληθούμε ως προέκταση του συγκεκριμένου εργαστηρίου με τα ζώα των πάγων.

Αρχικά, δημιουργήσαμε το βιβλιαράκι της πολικής αρκούδας, πως ζει, πως μεγαλώνει και τι κινδύνους αντιμετωπίζει.

Το βιβλίο της πολικής αρκούδας

Έπειτα, φτιάξαμε από χάρτινα πιατάκια τον θαλάσσιο ελέφαντα καθώς πολλά παιδιά έδειξαν ενδιαφέρον να ασχοληθούμε και να μάθουμε και για εκείνον.

Ο θαλάσσιος ελέφαντας

Φυσικά αναφερθήκαμε και στον πιγκουΐνο και στα διάφορα είδη του και κάναμε διαγωνισμό ποιος είναι ο πιο γρήγορος πιγκουίνος. Επίσης, κάναμε και διάφορα φύλλα αξιολόγησης σχετικά με τα ζώα των πάγων όπως αυτό που απεικονίζεται παρακάτω:

IMG 8778

Κάναμε πείραμα με το λιώσιμο των πάγων καταψύχοντας διάφορα πλαστικά ζωάκια του πάγου και τα εμφανίσαμε στα παιδιά ζητώντας να μας πουν ιδέες για το πως θα λιώσουν οι πάγοι. Προβληματιστήκαμε επίσης και για το λιώσιμο των πάγων καθώς πολλά ζώα που μένουν εκεί θα χάσουν το σπίτι τους.

Τέλος, φτιάξαμε ένα κολλάζ με όλα τα ζώα των πάγων όπου εκεί βρήκε το κάθε ζωάκι το σπίτι του και την οικογένεια του ξανά.

IMG 8664

Κλείνοντας το εργαστήριο αυτό ασχοληθήκαμε με την αναπαράσταση των ζώων μέσα από την τέχνη. Πιο συγκεκριμένα τα παιδιά είδαν έργα τέχνης που αναπαριστούν αγαπημένα τους ζώα, όξυναν την φαντασία τους να δημιουργήσουν δικά τους έργα τέχνης με ζωγραφική αλλά και με διάφορους άλλους τρόπους που θα μπορούσαν να σκεφτούν. Παρακάτω ένας μαθητής έφτιαξε ένα αγαπημένο του έντομο από τουβλάκια:

IMG 9044

 

 

Εγγραφές Νηπίων για το σχολικό έτος 2023-2024

Οι εγγραφές των μαθητών στα Νηπιαγωγεία θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2023.

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2023-2024, εγγράφονται μαθητές/τριες   γεννημένοι/ες το 2018 και το 2019 με Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής.

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ – ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

Α. Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.

Β. Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).

Γ. Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

ΙΙ. Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα:

α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή   . Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση.

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή τα έντυπα της εφορίας Ε1 ή Ε2 (οικονομικού έτους 2021). Στην 1η και 3η σελίδα του Ε1 αναγράφεται η κύρια κατοικία του τέκνου, όταν η κατοικία είναι ιδιόκτητη. Σε διαφορετική περίπτωση χρησιμοποιείται το έντυπο Ε2.

γ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή /και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής.

δ) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και

ε) επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα.

ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΤΕΙ:

  • Αίτηση εγγραφής (θα δοθεί στο Νηπιαγωγείο)
  • Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, (Α.Δ.Υ.Μ.), σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 εγκύκλιο συμπληρωμένο από τον γιατρό του παιδιού
  • Βιβλιάριο Εμβολίων, του μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου,  από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α ́ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α ́ 25).
  • Υπεύθυνη δήλωση συναίνεσης για την εγγραφή του ετέρου γονέα ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗΣ
  • Πιστοποιητικό γέννησης του/της μαθητή/τριας, επίσημα μεταφρασμένο είτε από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών, είτε από πιστοποιημένο δικηγόρο για το σκοπό αυτό. (μόνο για τους αλλοδαπούς μαθητές).

Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β 1767) ο γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».

ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ

α. Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα δύνανται να εγγράφονται οι μαθητές χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με όσα ορίζονται στη με αριθ. πρωτ. Φ7/124668/ΦΔ/Δ1/18-9-2020, σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ.

β. Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):

  1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
  2. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.

Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται .

Τα Προνήπια που κατά το Σχολ. Έτος 2023-2024 θα φοιτήσουν ως νήπια εγγράφονται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109). Ενημερώστε σε περίπτωση επιθυμίας εγγραφής ή διαγραφής από το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, η αίτηση μπορεί να γίνει με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Νηπιαγωγείο. Για τον σκοπό αυτό ο/η Προϊστάμενος/νη του νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του προσκομίζει ο γονέας/κηδεμόνας.

Για την ολοκλήρωση της εγγραφής η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου θα δέχεται από 1 έως 20 Μαρτίου 2023 και κατά τις ώρες 12:00  – 13:00  τους γονείς για την προσκόμιση των δικαιολογητικών.

Επισημαίνουμε ότι πριν την προσέλευση στη σχολική μονάδα θα πρέπει να έχει προηγηθεί τηλεφωνική επικοινωνία και να τηρούνται τα απαιτούμενα μέτρα αποφυγής διασποράς του κορωνοϊού, όπως αυτά έχουν ανακοινωθεί από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.). Συστήνεται η  χρήση μάσκας για την προστασία όλων μας.

Ώρες επικοινωνίας για πληροφορίες και ραντεβού: 1 – 20 Μαρτίου, 12:00 – 13:00 Tηλέφωνο επικοινωνίας: 2399021602

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΟΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΙΑΣ 3ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ Ν.ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΕΙΑΣ

Α/Α ΟΝΟΜΑΣΙΑ  ΟΔΟΥ ΜΟΝΑ ΖΥΓΑ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΟΡΙΩΝ ΟΔΩΝ- ΣΧΟΛΙΑ
1 ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΔΟΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ ΝΑΙ ΝΑΙ ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΟΛΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ
2 ΟΔΟΣ ΚΕΝΕΝΤΥ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΟΔΟΥΣ ΝΑΙ ΝΑΙ ΟΛΗ ΤΗΝ ΟΔΟ ΚΕΝΕΝΤΥ ΚΑΙ ΤΙΣ ΟΔΟΥΣ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΤΗΣ ΚΕΝΕΝΤΥ
3 ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΔΟΙ ΒΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΓΑΓΑΛΗ(ΧΩΡΙΣ ΤΗ ΓΑΓΑΛΗ) ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΟΔΟ ΟΣΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΝΑΙ ΝΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΔΟΙ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΒΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΓΑΓΑΛΗ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ  (ΧΩΡΙΣ ΤΗ ΓΑΓΑΛΗ)  ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΟΔΟ ΟΣΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ (ΖΥΓΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΤΗΣ ΟΣΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ)
4 ΠΕΡΙΟΧΕΣ-ΟΙΚΙΣΜΟΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΤΗΣ Ν.ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΝΑΙ ΝΑΙ ΠΕΡΙΟΧΗ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΥ, ΑΜΠΕΛΑΚΙΑ , ΜΥΚΟΝΙΑΤΙΚΑ,ΓΕΩΠΟΝΙΚΑ, ΓΑΛΗΝΗ Κ.ΛΠ. ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΕΡΙΟΧΕΣ-ΟΙΚΙΣΜΟΙ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΤΗΣ Ν.ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΕΙΑΣ

Αλληλοσεβασμός- Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο

Στο δεύτερο εργαστήριο δεξιοτήτων, μιλήσαμε για τα δικαιώματα των παιδιών με αφορμή ένα ποίημα του Ναζιμ Χικμετ: Ας δώσουμε τον κόσμο στα παιδιά. Δημιουργήσαμε μια μεγάλη αφίσα που απεικόνιζε τα δικαιώματα των παιδιών και μιλήσαμε για κάποιες χώρες που αυτά δεν εφαρμόζονται και δεν θεωρούνται κατοχυρωμένα και αναφαίρετα.

Δημιουργία αφίσας με τα παιδιά για τα δικαιώματα

Έπειτα, αναφερθήκαμε στα παιδιά του κόσμου και γνωρίσαμε φυλές από διάφορα μέρη της γης. Ακούσαμε το τραγούδι της Αρβανιτάκη, το δέντρο. Αυτά που για εμάς θεωρούνται δεδομένα (τροφή, στέγη, φροντίδα) για άλλα παιδιά είναι ζητούμενο. Παρατηρήσαμε έναν παγκόσμιο χάρτη και την υδρόγειο σφαίρα. Συνδέσαμε την εικόνα με την εικόνα από το ποίημα του Ναζίμ Χικμέτ (τα παιδιά να κρατούν τη γη στα χέρια σαν ένα μπαλόνι). Έγιναν στα παιδιά ορισμένες ερωτήσεις όπως:

Πού υπάρχουν παιδιά; Πώς είναι τα παιδιά άλλων χωρών, άλλων ηπείρων; Πώς μοιάζουνε; Με εποπτικό υλικό ταξιδέψαμε σε διάφορες ηπείρους και είδαμε παιδιά διαφόρων χωρών, με διαφορετικές συνήθειες, διαφορετικά σπίτια, διαφορετικές συνθήκες.

Σε επόμενη δραστηριότητα, ταξιδέψαμε πάνω στον χάρτη της γης και συγκεκριμένα σε διάφορες ηπείρους που συναντήσαμε. Μιλήσαμε για τις φυλές των παιδιών και κάναμε ένα φύλλο αξιολόγησης για όσα μάθαμε. Πιο συγκεκριμένα τα παιδιά έδειξαν ενδιαφέρον για τους εσκιμώους, τους ινδιάνους και τους κινέζους με τους οποίους και ασχοληθήκαμε ξεχωριστά και γνωρίσαμε τα χαρακτηριστικά τους αλλά και τις συνθήκες διαβίωσης στην ιδιαίτερη πατρίδα τους.

Εσκιμώοι στο σχολείο μας Ο πολιτισμός των κινέζων Οι Ινδιάνοι

Στην συνέχεια, στα πλαίσια της διαφορετικότητας υλοποιήσαμε το προτελευταίο εργαστήριο της θεματικής μας με τίτλο: “Μπαίνω στα παπούτσια του άλλου”. Δείξαμε στα παιδιά ένα unfairy tales της Unicef με τίτλο: H Μαλακ και η βάρκα. 

Στο σημείο αυτό μιλήσαμε για το φαινόμενο της μετανάστευσης και τους τρόπους βοήθειας των παιδιών που έχουν χάσει την πατρίδα τους. Δραματοποιήσαμε σε θεατρικό το παραμύθι αυτό και σκεφτήκαμε το δικό μας τέλος για την ιστορία της Μαλακ που έψαχνε καταφύγιο στην χώρα μας. Στο τέλος φτιάξαμε ένα κολλάζ για το πως θα υποδεχόμασταν στο σχολείο μας την Μαλακ αν ερχόταν!

Υποδοχή της Μαλακ στο νέο της σχολείο

Ολοκληρώνοντας το εργαστήριο δεξιοτήτων για τα δικαιώματα των παιδιών φτιάξαμε το βιβλίο μας, το κάθε παιδί ξεχωριστά όπου μέσα ζωγραφίσαμε όλα τα δικαιώματα μας.