Μέσα από την ιστορία του « Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας », καταλάβαμε ότι ο καθένας είναι ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΣ και ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ γι’ αυτό ακριβώς που είναι! Δεν είναι μόνο η εξωτερική εμφάνιση αλλά και ο χαρακτήρας και η προσωπικότητά του.
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες 2 ατόμων και αφού παρατήρησαν, συζήτησαν με το ζευγαράκι τους, που διαφέρουν και που ταιριάζουν μεταξύ τους, το αποτύπωσαν στο εξής φύλλο εργασίας:
Μια φορά τη βδομάδα, ένα παιδάκι γίνεται ο βοηθός της τάξης ( μικρός δάσκαλος). Έχει μια αποστολή…Μαζί με τη μαμά του να παρουσιάσει τον εαυτό του!! Τι κρύβει άραγε μες στο κουτί; Έτσι τα άλλα παιδιά βλέπουν που διαφέρουν και που μοιάζουν μεταξύ τους.
Στην ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ παίξαμε παιχνίδια ρόλων ( ένα βήμα…προς την ενσυναίσθηση)
Ταξιδέψαμε στον πίνακα του Ανρί Ματίς “The snail”.
Τα παιδιά έδωσαν διαφορετικές ερμηνείες για το τι μπορεί να απεικονίζει ο πίνακας και το καθένα έδωσε το δικό του τίτλο. Έτσι συνειδητοποίησαν ότι ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ, ο οποίος είναι σεβαστός σε όλους. Κατόπιν, δημιούργησαν τα δικά τους ατομικά έργα με το δικό τους ξεχωριστό τίτλο!
Τόσο πολύ ενθουσιαστήκαμε από τον καλλιτέχνη Ματίς, που αποφασίσαμε να μελετήσουμε κι άλλους πίνακές του. Μέσα από το βιβλίο «Ο κήπος του Ματίς» είδαμε πως από μικρά άσπρα, χρωματιστά χαρτιά, που τα δίπλωνε, τα έκοβε, έφτιαχνε έργα τέχνης. Εμπνευσμένα από αυτήν την τεχνική ( χαρτοδιπλωτική, κολάζ), χρησιμοποιώντας το καθένα τη δικιά του φαντασία κι αφού συνεργάστηκαν προσπαθώντας να συνταιριάξουν τις ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ που απέδιδαν στα κομμένα χρωματιστά χαρτάκια που σχημάτιζαν, κατάφεραν να δημιουργήσουν το δικό τους πίνακα, που του έδωσαν τον τίτλο: «Ο ΠΥΡΓΟΣ ΤΟΥ ΕΓΩΙΣΤΗ ΓΙΓΑΝΤΑ». Κι αυτό…γιατί αγάπησαν πολύ αυτή την ιστορία του Όσκαρ Ουάιλντ.
Φτιάξαμε μακέτα με ανθρωπάκια με διαφορετικά χαρακτηριστικά και στείλαμε το δικό μας μήνυμα
Και για να μη ξεχνιόμαστε…φτιάξαμε όλοι μαζί τη δική μας μοναδική αλυσίδα…
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ… ΜΙΑ ΑΛΥΣΙΔΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ!!