
Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο,δυναμική, διδακτική, εκπαιδευτική δράση, η οποία συνίσταται στην προσθήκη νέων Θεματικών Ενοτήτων, με εστίαση στις δεξιότητες, στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, αξιοποιώντας σύγχρονες και καινοτόμες μεθόδους μάθησης.
Βασική αρχή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι να συνδυάζουν το γνωστικό πεδίο των Προγραμμάτων Σπουδών με την ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων των μαθητριών και των μαθητών με σκοπό τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.
Σκοπός των «Εργαστηρίων δεξιοτήτων» είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στις μαθήτριες και στους μαθητές.
Στους επιμέρους στόχους των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι η μάθηση μέσω ομαδοσυνεργατικής, δημιουργικής και κριτικά αναστοχαζόμενης διδακτικής μεθοδολογίας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ζωής, διαμεσολάβησης και υπευθυνότητας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ψηφιακής μάθησης, τεχνολογίας και προγραμματιστικής σκέψης.
Θεματικές Ενότητες των Εργαστηρίων
Το πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό υλικό των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» ομαδοποιείται σε τέσσερις (4) Θεματικές Ενότητες. Οι Θεματικές Ενότητες προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης (περιβάλλον, ευ ζην, ασφάλεια, κοινωνία των πολιτών, σύγχρονη τεχνολογία και επιχειρηματικότητα)
Ο Σύλλογος διδασκόντων του σχολείου μας αποφάσισε ομόφωνα και τα δύο τμήματα του σχολείου να ακολουθήσουν κοινή δομή του Προγράμματος Καλλιέργειας Δεξιοτήτων και επέλεξε τα παρακάτω ανά θεματικό κύκλο προγράμματα.
1ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΥ ΖΗΝ
1ο και 2ο τμήμα: Θέμα «Τον Κ.Ο.Κ αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ.»
Υποθεματική :Υγεία- Ασφάλεια στο δρόμο
Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος
Βασικοί στόχοι:
- Δεξιότητες μάθησης, δεξιότητες ζωής: σεβασμός και υπευθυνότητα.
- Να γνωρίσουν τα σήματα οδικής κυκλοφορίας.
- Να αποκτήσουν οδική συνείδηση.
- Να καλλιεργήσουν το ένστικτο της αυτοπροστασίας και να κατανοήσουν τρόπους προστασίας και πρόληψης ατυχημάτων.
2ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ
1ο και 2ο τμήμα: Θέμα: «Tαξίδι στο όνειρο…..»
Υποθεματική: « Αλληλοσεβασμός -Συμπερίληψη »
Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος -Ιανουάριος
Βασικοί στόχοι:
- Η καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- Αποδοχή του εαυτού μας και του άλλου.
- Η δημιουργία ενός κλίματος συνεργασίας μεταξύ των μαθητών.
- Η σημαντικότητα της φιλίας των παιδιών με τους συνομηλίκους τους και τη σημασία της για τη συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού .
3ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ:ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
1ο και 2ο τμήμα: Θέμα: «Προστατέψτε το δάσος … είναι πηγή ζωής”
Υποθεματική: Κλιματική αλλαγή-Φυσικές καταστροφές, Πολιτική Προστασία
Περίοδος υλοποίησης: «Φεβρουάριος-Μάρτιος»
Βασικοί στόχοι:
- Η καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- Η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
- Αναγνωρίζουν τα οφέλη του δάσους και αντιλαμβάνονται τη χρησιμότητα των δέντρων.
- Η ανακάλυψη της σημασία της προστασίας των δασών για τη ζωή του πλανήτη, των ανθρώπων, των ζώων
- Η διαμόρφωση κατάλληλων στάσεων και δεξιοτήτων στα παιδιάμικρής ηλικίας, σχετικά με σημαντικά περιβαλλοντικά προβλήματα.
4ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ -ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
1ο και 2ο τμήμα: Θέμα ««STEAM και η ΓΗ γυρίζει….»
Υποθεματική: « Ρομποτική,STEM/SΤEAM ,Nέες Τεχνολογίες
Περίοδος υλοποίησης::Απρίλιος -Μάιος
Βασικοί στόχοι:
- Η καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- Να αποκτήσουν οι μικροί μας μαθητές γνώσεις για το ηλιακό σύστημα
- Να κατανοήσουν μέσα από πειραματισμό, την εναλλαγή ημέρας και νύχτας
- Τα παιδιά να γνωρίσουν πως δημιουργούνται οι εποχές του Χρόνου
- Να γνωρίσουν την κίνηση της Γης

Η Νηπιαγωγός:Μαρία Τότσικα